EloliirumLaarumit

Vauvalle annettavista D-tipoista,onko kokemusta teillä, joilla jo vauvoja ollut: Aiheuttiko vatsavaivoja? Siskoni ei antanut kenellekkään lapsista, koska ne tipat sitä teettivät. Itse ostin nyt tänään yhden putkilon tuonne kaappiin..

Raudasta: Eihän enää synnytyksen jälkeen tarvitse syödä? Vai verottaako imetys rautaakin paljon? En enää halua syödä noita nappeja kauaa [:D]

Anteeksi kyselyni, en vaan jaksa odottaa seuraavaan neuvolaan asti, kun häiritsevät mieltä [8D]

Babyblues-aihe erikseen: Kannatan!

Eläimistä: Kauhea lemmikkieläinkuume ollut koko raskauden ajan [:D] Ehkä se helpottanee raskauden jälkeen.. Mietin, että sitten joskus kun lapsi kasvaa ja ymmärtää, niin sitten harkitsen jotakin jyrsijää tai kissaa. Koiraa en uskalla ottaa, vaikka koirahullu olen myös aina ollut.

Milamariaa: Meillä on tipat annettu ihan normi suositusten mukaan. Neuvolatädin kotiin tuomat jekovit tipat aiheutti vatsanväänteitä vähäsen ja aloimme sitten käyttämään toista merkkiä olevaa jota piti antaa enemmän kuin jekovitteja(oisko ollu joku d-vita tipat, keltainen etiketti kuitenkin ja tummapullo) en vain muista kuinka oliko siinä jokin ikärajoitus vai saiko aloittaa heti pienelle, on ällön makeaa niin maistuu ainakin lapselle kun taas jekovit tipat on ihan ällö pahanmakusita. Mutta taitaapi olla jotta vaikuttaa erilailla eri lapsille, toisilla herkempi vatsa kuin toisilla.

Tipoista: Meillä aiheutti kanssa molemmille nuyo jekovit tipat vatsan väänteitä, en vaan millään muista mitä sitten käytettiin. (aikaa on jo yli 11v)[:D]

Raudasta: Ei tarvi syödä, jos on hemppanen hyvä. Mulla ainakin katottiin Hb laitoksella....Saattaa olla, että jos synnytyksessä menettää verta paljon, niin sitten...muuten en ole koskaan kuullut,että pitäis..

Tämä mamma menee ylikierroksilla, ja niin tuntuu menevän naperokin...Väsyttää muttei väsytä! Perhana!

Öit!

Ei tuu uni ei.
Simahdin puoli 9, pissalle klo 1 ja nyt taas ei nukuta, tunnin pyörin sängys ja luovutin.
Toi vessaan meno ja siellä suoriutuminen on niin hankalaa nykyään että pitää oikein skarpata
ja eihän sitä sitten skarppina enään nukuta.

Sain vauvan pyykit vihdoin pestyä, tosin lojuvat pinniksessä vielä kun simahdin niiin aikasin.
Sen verran huomasin että käsitumppuja ei ole, muuten pärjätään jo aika hyvin.
Pari tuttipulloa ja muutama hygienia tarvike... son siinä!!!
Sairaala kassin pakkauksessa on siirryttävä jo toiselle tasolle, virtuaalimaailmasta listojen maailmaan[;)][:D]
Niistä ei sitten tulekkaan loppua.
Hei olen Pojanäiti ja olen lista-addikti...-heeeei pojanäiti.

Pilpa Ihanat ystävät sulla!!!! Mahtavaa kun sait kaikkea hemmottelutouhua! Nyt kuorruttelet itteäs kaikella sillä bodyshop touhulla nin sit on kiva ottaa pikkusta vastaan maailmaan, puhtaana ja hyväntuoksuisena[:D][:D]

Milamariaa Määkän en jaksa rautapillereit tai mitään pillereit!!!! Mutta niitä pitänee mutustella kunnes arvot kohdillaan... plaah!
Mun Ystävällä oli hemo toooosi alhaalla (alle 100) vielä synnytyksen jälkeenkin ja se joutu syömään lopputarkastukseen asti (5vkkoa ylimäärästä) Oli kyllä sit siihen mennessä noussu reippaasti normilukemiin.

Kaika Onko lihan venytykseen olemassa jotain neuvoja ja niksejä, vaiko läträänkö vaan öljyä pimpantäydeltä ja veivaan kaksin käsin...[8D][8D].
Mulla jäi viimeksi niin kipiä arpi kun jouduttiin leikkaamaan että nyt voisin pikkasen ite avitella...

Unet lapsi syntyi sillain kummasti kesken kaiken kirjastossa. Huomasin vain että oho! täällähän on pää haaroissa ja sit vaan vedin sen siitä ulos.
Jotenkin vauva sit muuttu niin pieneks et säilytin sitä vanhassa viinipullossa... WTF...

Huoli painaa/äitivaistoa pukkaa Mietin ihan kummia skenaarioita päässäni, esim. mitä jos olen vaikka kaupassa kahden pojan kanssa ja synnyts alkaa kivuliaasti ja vaikka menetän tajuntani, sit ambulanssi tulee hakee mut nin tajuuko kukaan ottaa mun poikaa mukaan??? Sit se jää yksin sinne kauppaan!!!
Mitä jos joku nappaa mun lapsen? Mitä jos tulee tulipalo? Voiks naapurin setään luottaa? Autokolari??? meteoriitti?

Perse levis!!! On virallisesti kokoa 44!!!! Mun medium takapuolesta on tullu extralarge[:(][:(][:(][:(]! Onhan se pliis myös sitä lonkkien leviämistä eikä pelkkää sellua?!?!

Noin! Sit telkkua!

Purrille jaksuja miehen kanssa+sen suvun ja muille sit kellä on anoppi ongelmia.

Oma tuleva anoppi kyl teki tosi hienot kommentit, kun kerrottiin raskaudesta. Siis lyhyesti: Ei oo onnitellut, ei oo valmis yms... No voin joskus laittaa enemmän infoo. Kolmisen kuukautta sitten annoin miehen takia anteeksi, mutta kuitenkin se nainen on mun silmis epäluotettava.

Äippäpoli käynti oli turhaa. Siellä oli se lääkäri joka vittuukaa ajatellut mun oloa ja kärsimystä. Alkoi kyselee olenko parisuhteessa, onko muita murheita yms[:@]  Käynnistämisestä ei puhettakaa, muuta kun: lastenlääkäritkin suosittelee plaa plaa.. Mä itkin siellä että en mä tälle viikolle oiskaa tarvinnut käynnistystä helvattu ja mä en vaa jaksa tätä oloa. Sit mun pitää kuulemma jaksaa sillä ajatuksella että tämä on lapsen kehitykselle parasta jne... Sanoin suoraan että paskat siis mun voinnista. 3viikon päästä uus käynti ja se lehmä sanoi suoraan että tuskin silloinkaa saa käynnistysaikaa. Sit viel kysy onko närästystä,sanoin että ei ole, niin heitti että sähän voit kokeilla närästyslääkettä pahoinvointiin!!! Mikä vittu meni ohi korvien??[:@][:@]
Sit pitäs vaa syödä litalgilnia, panadolia kipuihin. Vauvan painoarvio oli 2600g.

Eilen taas oksennettu ja nyt sitten taas paha olo, mut viel ei oo tullut ylös.
Joo tahtoisin olla miehen vieressä nukkumassa, mutta hitto täs koht 2h ollut hereil, kun ei pysty nukkumaa.

Kakkahätä: Joo kaks päivää vatsa käynyt tosi vilkkaasti.
Kukahan meist lähtee tokana[:)]

Kiitos vastauksista! En itse ostanut Jekovittia, vaan jotakin toista.. Haluan kuitenkin kokeilla niitä sitten vauvalle sitten kun saa antaa.

PojanÄiti: Hyvä uni kyllä [:D]

Ihanaa: Viime yö tuli nukuttua suht hyvin, vain kerran kävin vessassa ja toisen kerran aamulla. Tietenkin nyt pientä kääntyilyä oli, mutta nukahdin aina uudelleen.. Seuraava yö on siis taas aivan päinvastainen, jos mennään jo kuukauden toistuneella samalla kaavalla [:D] Yksi yö nukkumista - toinen yö hyörimistä, ähisyä ja voivotellen pyörimistä [:D]

Ja aaaw, kohta näkyy jo hyvin kunnolla pienet kädet ja jalat mahan läpi.. :')) Poika herätti minut tänään niin hienosti, ei hurjaa potkunyrkkeilyä vaan hennosti vähän työnsi jalkaa [:)] Ja ahh, minä taas ryhdyin kuvittelemaan, kuinka pääsen kohta kutittamaan pienen pieniä jalkoja jajaja.. [:)] <3 On taas niin rakastunut olo, jos joku katselisi minua nyt niin luulisi varmasti, että olen pilvessä.

Aika taas hurahti tässä koneella.. Suihkuun!

Mielihaluja: No on, mun tekee kokoajan mieli kaikkea hyvää kuten on tehnyt koko raskauden ajan... Tosin olen sokerihiiri ihan muutenkin ilman raskautta, joten aina siis tekee mieli kaikkea hyvää... Tuskaa tästä tekee se, että nyt pitäisi tuon kovan painon nousun takia ja edellisen pissatuloksen sokerin takia vähän katsoa tuota ruokavaliota ja rajoittaa sokerin määrää. Vein uuden pissanäytteen neuvolaan tiistaina, mutta ainakaan sieltä ei ole kuulunut mitään, että ehkä se sitten oli puhdas nyt.

Pilpa: Voi miten ihania ystäviä sinulla, että järjestivät yllätykseksi vauvakutsut sinulle! Aivan ihanaa!

Candy87, Nopponen ja Minzkuli: Meillä kaikilla siis ainakin tenava on perätilassa... [&o]  Toivotaan, että ne nyt vielä kääntyisi ihan suosiolla!

Kirsikka86: Nyt vaan sille ukolle faktaa pöytään, että lapsi voi syntyä aivan näinä viikkoina, että alkaa hommiin sen kodinhoitohuoneen kanssa. Inhottavaa just tuollainen kun joku asia roikkuu ja roikkuu ja haluaisi sen  valmiiksi nimenomaan ennen vauvan syntymää.

Mamma_76: Tsemppiä sinulle juhlavalmisteluihin! Nostan kyllä hattua sinulle, koska itse en enää tässäkään vaiheessa jaksaisi järjestää yhtään mitään!!! Sulla on kuitenkin h-hetki jo niin lähellä joten varmasti vieraatkin tajuavat sen!

Mammaliina: Jaksamista tuon olotilan kanssa! Itsellänikin alkaa jo olemaan aika tuskastunut olo ja tuntuu, että en jaksa tätä enää kauaa. Saisi jo syntyä! On niin inhottavia kipuja ja huono olotila ihan joka paikasta ja joka lailla. Ei minkäänlaista nautintoa voi kokea enää tästä raskaudesta... Terkkari jo ehdotteli sairaslomaa loppuajaksi, mutta en ottanut vastaan kun töissä päivät sentään kuluu aika nopeaa ja kotona sitä vaan sitten tuskastuu lopullisesti...

Huomenia...

PojanÄiti Täällä kanssa yksi lista-addikti.. On vauvatarvikelista, sairaalakassilista, kauppalista, lista ristiäisvieraista, lista mitä pitää muistaa... aaarrhhg... lista listoista, no ei vainen mut mul o listoja vaikka mihin [:D] Ukko aina nauraakin et meijän mammalla on kaksi intohimoa.. Listat ja muovipussit.. Joo, oon viel muovipussimaanikkokin. Jääkaapissa se juusto pitää olla pussissa, samoin kinkut, edellisen päivän ruokien päälle on pakko vetää pussi. Jos jonnekkin lähetään niin vaatteet pakataan pussiin ja sit vasta laukkuun ja mukaan pakataan tyhjä pussi likavaatteille ja kengät tietty eri pussiin jne.. [:D] Eihän sen tarvii iso vika olla kun on viimeisessä 5 sentissä [:)]

Mulla alkoi tänään virallinen Mammaloma.. jeee [:D] Sen kunniaksi mul onki päivä täys hommia.. Sovittiin kavereiden kanssa et mennään lounaalle, sieltä neuvolaan mittauttaa noita paineita ja sit illalla hakemaan huuto.netistä voitettu matkasänky.
Serkkulikan kanssa päätettiin isomammalle sellainen hommata, kun siel kuitenkin jonninverran ollaan ni ei tarvii kokoaikaa juosta makkarissa vahtimassa et pysyykö ne mukulat siinä sängyllä.

Unista Mä oon nyt 2 yötä nähnyt ihan sekavia unia. Eilen aamulla heräsin siihen et oli pakko mennä katsomaan peliin kun unessa mulla oli valtavat istutetut tekoripset.
Ja tänäaamuna heräsin vihasena siihen et pimun äiti kävi tekotisseineen ja tekohuulineen ja blondattuine kuontaloineen pilaamassa mun unet. jostain kumman syystä siinä unessa se akka oli meillä yötä [:-] ja mut pistettiin eri makkariin nukkumaan mitä ukko, pimu ja se. No siinä unessa sit hiippailin siihen makkarin ovelle ja kattelin kun se akka jotain siinä yritti MUN ukkoa kiehnätä ja loppupeleissä mä raahasin sen akan tukasta rappukäytävään..[:D] Heeheh.. toivottavasti tota ei tartte oikeesti tehä vaikka joskus ois mieli tehny..

Mutta jospa sitä tästä kehittelis aamupalaa ja yrittäis laittaa ittensä ihmisen näköiseksi et kehtaa kaupungille lähteä...

EDIT: unista viel et hauskinta et raahasin akan rappukäytävään vaikka asutaan omakotitalossa [:D] [:D] [:D]

Voihan Unoset [:D]

Unista: Näen vähän väliä unta siittä,että mulla on pieni tummatukkainen nyytti sylissä, jolla on samat suun piirteet kuin mulla.Vauva on puetu vaaleaan beigeen, ja mulla ei ole mitään tietoa kumpaa sukupuolta napero on. Mietin sitä siinä unessa, enkä kuitenkaan koskaan näe unen aikana...

Listoista: Ja löytyy, jääkaapin ovi on muistilappusia täynnä, pöydällä on esivalmis ruokalista freteille, jonka aijon kirjoittaa koneella puhtaaksi ja tulostaa. Listoja löytyy vauvan vaatteista-tarvikkeisiin ja mun reissurepun ja vauvan oman laukun listat. Listaa toisensa jälkeen. Ja nuo muistilaput...en oikeesti muistas yhtään mitään. Listoja olen kirjoitellut jo ennen raskauttakin, aina kun ollaan reissuun lähdetty, on matkaa varten kaikkien vaatelistat,ruokalistat yms. Ja aina on muovipusseja varmuuden vuoksi mukana [;)](omituisten otusten kerho)

Mielihaluja: Tekee mieli oikeastaan jotakin terveellistä, salaattia, tomaattia...eilen tosiaan pinaattikeittoa. Suklaata ostan joskus, sipsihimoa ei ole ollut ollenkaan, kuten aikasemmista.(Lähinnä ei sitä suolasen himoa) Kirpsakkaa tekee välillä mieli,mutta siihen on keino mennä pihamaalle ja istua jakkaralle syömään suoraan marjapuskasta[;)]

Huoli/Äidinvaisto: *Huoks* Ei varmana lopu mulla koskaan... ja mietin miten nuo 2 pärjää kun lähden, saanko hereille vanhemman jos yöllä lähden, pitääkö ne varmana huolen noista karvakamuista, mitä jos jättävät oven lukosta auki, ja joku tulee... *Hakkaan päätä seinään* Paljon helpompaa olisi, jos tuo ukko olisi kotona. Olis turvallisempi mieli, vaikka ensin mun kanssa olisikin synnärillä. Onhan tuossa mummit ja ...mutta en tahdo niitä kotiini häsläämään.

Mammaliina: Voi sinua! Jaksuja!

Pilpalla
on ihania ystiksiä!!

Remontit ym. Eipä noilla ukoilla tunnu kovin kiire olevan, meilläkin havahtui vasta, kun kerroin montako viikkoa on laskettuun aikaan Enään. Ja että lääkäri sanoi,etei ehkä edes mene sinne laskettuun asti. Mä tahtoisin kanssa hyllytason tuonne makkariin vielä, mutta se on vähän kuin unohtunut. Pitääpi kirjoittaa lapulle,etteä muistan sanoa miehelle[:D]

"Peräläiset:" Nyt juttelemaan kauniita, ja konttausasentoon...Toivotaan oikein lujasti että ipanat kääntyy!

"Juhlat": Eilen anoppi toi sen astiakassin, ja kauheella kiireellä sanoi vaan että älä nostele sitä, pyydät pojan kantamaan sen jonnekkin...Kun minä annatin tulemaan, että minne hittoon sen lykkään, kun on siivoukset puoli tiessään. Olin niin kiukkunen,että kannoin sen saunalle [:D][:)][;)] Eikä se edes painanut...Sitten myöhemmin yöllä muistin,että mummi sanoi laittavansa sipulipussin sinne mukaan, kun oli ostanut niin paljon...Toivottavasti ne astiat ei haise sipulille. *kikattaa*[:D]

Jospas laittas jo tälle päivälle vaatetta päälle, ja tekisi jotakin järkevää. Kuten pesis vessan...

Päivän jatkeita!!!

Huomenta kaikille!

Ja anteeksi taas, mutta pakko vähän avautua ku on niin äkänen fiilis. Ei oo menny kaikki ihan putkeen taas.

Mies ilmotti eilen, että aikoo heittää remontin tekemisen toistaseksi, ja keskittyä meidän autoihin... En jaksanu enää edes sanoa mitään, onhan se toki miehen mielestä tärkeempää että on auto millä ajella, ku koti mihin vauvan kanssa tulla. Pakkasin vähin ääniin tärkeimpiä vaatteita ja vauvan tavaroita, koska sinne äiteelle mun on nyt sit vauvan kans mentävä, kuinka pitkäksi aikaa, ei voi tietää

Tästä aamusta..Murrrr... Mun miehellä on todella raivostuttava tapa laittaa kelloradio, kännykkä ja tavallinen herätyskello soimaan jo kuudelta aamulla, vaikka sillä ei ole mitään aikomusta nousta ennen seiskaa. Pitää saada torkuttaa kuulemma. Noh, kun se ekan kerran lyö sen tavallisen kellon kiinni, sen jälkeen radio huutaa, ja kännykkä torkuttaa 10 minuutin välein. Itsehän se ei siihen enää herää, vaan se tarkottaa sitä, että mä joudun kymmenen minsan välein tönimään sitä ja huutamaan että voisitko sammuttaa sen pilityksen?! [:@][:@]
Tänä aamuna en sit jaksanu kuunnella sitä pilitystä, ku olin todella väsyny, ja menin sohvalle nukkumaan. Silläkin uhalla että mies myöhästyy taas töistä ku en oo sitä herättämässä. Sehän otti nokkiinsa siitä! Ajattelin että ihan sama, ärsyttää NIIN paljon.

Sohvalla oli muuten kiva nukkua, mutta sitten puhelin rupes huutamaan jatkuvasti.
Eka puhelu tuli sairaalasta, huomenna synnärille kääntöyritykseen klo 8.30. Ajattelin vaan että huh, nopeeta toimintaa, mut onpahan sit ohi.
Seuraava puhelu katkasee unet tunti myöhemmin, sekin sairaalasta. Ilmoittaavat ystävällisesti että ovat lähettäneet mulle turhan laskun jota ei tartte maksaa. Ajattelin että kiva.
Viesti kaverilta "Lähetkö kuskiksi tänään?"
Ja taas se ...Tanan puhelin soi!  Tällä kertaa joku poitsu joka yrittää väkisillä lähettää mulle uuden SIM-kortin, kuulemma saan pienemmät laskut. Sanon sille että ei kiitos, ei mulla muutenkaan oo niin isot laskut. Se alkaa INTTÄMÄÄN! JA suorastaan haukkuu mut tyhmäksi ku sanon etten jaksa sen takia vaihtaa kaikkia numeroita uudelle kortille että saan pari euroa helpotusta. PERKELE! Olin ihan varma että siinä on joku koukku, ja se tyyppi ei edes esitelly itteensä tai mitään, alko vaan suoraan lopottamaan sitä myynti litaniaansa ku avasin linjan.

Teki mieli nakata puhelin seinään, mutta ajattelin että turhaa, koska sitten joku alkaa kuitenkin rinkuttamaan ovikelloo koko ajan..
En tiiä mut tätä karhua on kyl todellakin ammuttu persieelle heti aamusta. Toivottavasti teillä on vähän paremmat fiilikset!

Tuun takas kun saan keksittyä jotan positiivista tästä olemisesta vaihteeksi [;)]

Jaahas..

Unista: tuossa yksi yö näin unta, että olin taas baarissa töissä, olin raskaana ja ihmiset ihmetteli, että kuinka voin kantaa niitä tuoppipinoja tällä vatsalla, sitten kompastuin ja kaksi asiakasta sai kamalia haavoja[8|] Viime yönä näin sellaista unta, että meillä oli sisällä kaksi varpusta, kun sain ne hätistettyä ulos sellaisesta pienestä tuuletusräppänästä, niin sieltä samasta tuli sisään ankka[:D] Sitten heräsin, niin en tiedä mitä ankan kanssa kävi.

Miehen tehtävät: just aattelin tänään, kun siivosin vessaa, jossa lavuaari vähän tukkonen+ keittiön altaissa sama ja mies on ne luvannut puhdistaa, että täytyy tehdä sellainen lista asioista, jotka toivoisin miehen tekevän ennen vauvan syntymää. Osa niistä asioista on sellaisia, kuten muutaman kattolampun laitto, että tekisin normaalisti itse, mutta en yksin kertaisesti uskalla kiipeillä enää. Sitten pamautan sen listan[:D] miehen käteen, tehkööt jos muistaa, jos ei muista, niin kyselen perään. Eikä silloin varmasti löydy sitä listaa mistään. Ja tän aasin sillan kautta siihen listahulluuteen..

Listat: Löytyy kauppalistaa, sairaalakassilistaa, ruokalistaa, ikeaostoslistaa, vaavintarvikelistaa, siivottavat asiat listaa, mitä kaupasta syntymän jälkeen -listaa...[;)] . Ristiäisiin liittyvä lista on vielä virtuaalisessa muodossa omassa päässä, mutta sitä aina välillä työstän jo kanssa.

Lasi: kiva kun ilmoittelit itsestäsi[:)]

Mamma76: Luulen, että teidän pojat pärjää ihan hyvin kaksin ja takuuvarmasti isompi herää sitten, kun sanot olevasi lähdössä synnyttymään ja huolehtivat lemmikkeistä ym. Ja mukavia rippijuhlia!

PojanÄiti: eiköhän ne asiat mene niin kuin pitää. Ja tuskin teidän poikaa yksin jätettäisiin, vaan se lähtisi mukaan, luulen, että osaisi kyllä sanoa, että haluaakin lähteä äidin mukaan.

Milamariaa: oon ainakin ajatellut syödä rautaa vielä synnytyksen jälkeen, ainakin hetken, kun on laskentu niin rajusti tän raskauden myötä, että saisi ne arvot normaalille tasolle. En tiedä miten imettäminen siihen vaikuttaa. Ja sitten syntymän jälkeenhän saa syödä huoletta rautapitoisiaruokiakin, kuten maksalaatikkoa[;)] ja maksapihvejä. Riippuu varmaan siitä se lisäraudantarve, että onko omat arvot millaiset.

Candy: Onnea kääntöyritykseen! Ja puhelinmyyjät on todellakin syvältä, nykyään vastaan suurimalle osalle heti kättelyssä taukoja pitämättä, että mitään en osta, kiitos hei ja enempää kuuntelematta suljen puhelimen.

Anoppi on tulossa kylään[:D] ei vaan ihan mukava tapaus on. Nilkat tosin on turvoksissa, kun oon leponut ja siivonnut koko aamun+ päivän. Päätin just, että oli vika kunnon siivous ennen synnytystä ja tästä eteenpäin teen kevyen viikko siivouksen, en muuta ja tästä eteenpäin kyläilijät saa itse tuoda purtavansa, kahvit voin keittää, mutta mitään ihmeellistä leipomisurakkaa en enää tee,paitsi jos itselle teen.[8D][;)]

Jaksamista ärsytysten kanssa, ehkä nää olot tasaantuu, kun saadaan masuasukkaat ulkoistettua[:D]

Kohta mies tuo suklaata kaupasta, kun tilasin[8D]

Nonniin, siivouksista selvitty ja selkäkivun sain palkaksi [:D] Taukojahan tossa huiskimisessa ja luuttuamisessa pitää pitää. Tänään olisi vielä illemmalla lakanoiden ja vaatteiden silitys sekä kaupassa käynti. Sitten röhnötän loppuillan ansaitusti sohvalla.
Mummin kanssa meni kauppareissut hyvin ja olinkin loppujen lopuksi kiitollinen siintä, että tuo mummi sentään ostaa ja hirveästi suunnittelee kaikkea.. Kai minullakin nuo hormonit ajavat turhiin ja ylihirveisiin vihanpuuskiin [X(][:(]

Candy87: Toivotaan kääntöyrityksen tuottavan tulosta!

Listoista: Ei pääse eroon listoista, listojen kanssa hautaankin varmaan menen [:D]

Tuskasteleville: Tsemppejä! Olen koko ajan odottanut pelolla milloin minuun iskee totaalinen kyllästyminen ja turhautuminen raskauteen. Onhan täälläkin ollut päiviä jolloin olisi ihanaa, kun ei olisi tätä jättiläismahaa tuossa edessä..

Nyt taas nälkä ja tankkausta -->

Morjensta pöytään!

Nyt on kotiuduttu äidiltä. Borta bra men hemma bäst[:)][:)]

VÄLILIHAN ENNAKKOKÄSITTELYSTÄ:

Tässä linkki:
http://www.ceridal.fi/?id=4483c&select=Ceridal

D-VITAMIINISTA:

Mä olen antanut molemmille d-vitolia tai sitä, mitä säilötään jääkaapissa.
Pikkasen on tullu vatsanväänteitä molemmille, mutta tiedä sitten, mistä oikeesti johtuu..
Eiköhän kitinät ja kipristelyt kuulu asiaan..

VINKKI: Mä olen molemmille lapsille pierujumpaa tehnyt ja säännöllisesti vauvahierontaa antanut.-->rauhoittaa kummasti
Ja sitten vuoden iän ylityksen jälkeen, kiukku-ärripurrit rauhoittuivat iltaisin sänkyyn, kun hieroin jalkapohjista[;)]

LISÄRAUDASTA: Vaikka hemppa olisikin korkea, kannattaa ainakin naisten, joilla runsaat kuukautiset, syödä lisärautaa. Hemppa ja kehon rautavarastot eivät ole sama asia.
Mä syön monivitamiinilisää itse säännöllisesti.
Ja synnytyksen jälkeen on sitä jälkivuotoa, joten en usko, että lisäraudasta on haittaa rautavarastojen täydentämisen kannalta.

ÄRRINMURRIN MRRR[:@][:@][:@]:
Eipä nukuttu täälläkään viime yönä! Mä olen niin levoton ja ajatukset koko ajan, että koskahan tää käynnistyy ja miten sitten toimitaan ja ja ja..
Siinä, kun värkkäsin aamupalaa sanoin miehelleni ja pojille, että nyt saavat miettiä, koska mä pääsen päiväunille ainakin 2 tunniksi l. koska ovat hiljaa ja eivät kukaan tarvitse mua mihinkään...
IHANAT sanoivat, että mene äiti heti nukkumaan, että me vuollaan tikkuja ja mennään metsään retkelle metsään ja vasta sitten uimaan..että mä pääsen mukaan rantaan kahlailemaan.

SUHDEHOMMELEITA:
Meillä ei siis juoda lainkan alkoholia ennen synnytystä, ihan van sen vuoksi, että mua vee-ituttaa koko homma ja sitä kuitenkin ajattelee, että mitä JOS tulee lähtö..mä en todellakaan halua kaljalle haisevaa miestä synnytykseen..vaikka olisikin vain yksi kalja. (mä olen kunnon tiukkis näissä jutuissa[:D][:D])
NOOOOH- eilen, kun mentiin mummolaan yllätin miehen ja ostin ihan ehtaa olutta (meillä juodaan alkoholitonta olutta normaalisti..) 4 tölkkiä saunaan sille. Ei meinannu mies uskoa silmiään[:D][:D][:D].

RAHA: Paska juttu, jos käy vähiin ja toisaalta en tunne ketään, jolla rahaa puissa kasvais.
Meillä mun mies stressaa, jos ei jää laskujen jälkeen "flashmoneyta" tarpeeksi ja mä mä taas otan rennommin- joskus vaan pitää siirtää jotain laskua ja sillä siisti. Ja toisinaan on tiukkaa.
Parisuhteessa, jossa yhteisiä rahoja, kannattaa todella keskustella rahahommelit selväksi, ettei vaan tarvi rahan vuoksi kiristellä välejä.
Tsemppiä kaikille, joilla just nyt tiukkaa!

Nyt ruokaa ja kaikkia herkkuja mulle! Kaamee nälkä-herkkuperse-himotus-olo jatkuu vieläkin!

morooo.

Nyt tää aika sit pysähty...
viimeviikko vielä sujahti, mut nyt kyllä junnaa kello paikoillaan.
Ehkä kun vaihdoin iltalenkin osalle viikkoa aamulenkiks tai sitten uinniks.
paree vaan rutiinit ottaa taas käyttöön.
Niin ja se starwars loppu, ei ole mitään odotettavaa (siis ilmeisen lisäksi[8D][8D])

Syöminen/mussuttaminen huomaan kokoajan haluavani jotain mässyttää. Nyt sitten tuhlasin ison rahan kauppaan ja ostin sellasta mässyä mitä voi about hyvällä omalla tunnolla tunkea itseensa.
-Näkkärisnäksejä, -herneitä, -mustikoita, -kuivattuja hedelmiä, -pähkinöitä, -melonia.
kattelin nimittäin edellistä nvla korttia ja siinä oli että lihoin 7kg kolmella vikalla viikolla... Taisteluhenki heräsi.
Myös kattelin jo valmiiksi uuden piiitkän ja ylämäkisen reitin lenkille.

Nyt on vauvan pyykit touhuttu ja ensiasukin valittu (awwwww!!! Taas näin pikkutaaperon tuhisemassa ihan omissa ekoissa vaatteissaan). Seuraavaksi kaivan kynän ja paperia ja aloitan pakkauksen... hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!!![:D]

Tuskailua
Kaikilla alkaa näköjään jo enemmän tai vähemmän tuskanhiki olemaan.
Mulla toistaiseksi ihan ok fiilis. Nää itkut vaan ärsyttää, ja mietin että kuinka kauan jaksan näillä pätkä-unilla. Kyllä se seinä siellä jossain on... Mut mietin sitä vasta silloin.

Miehet Onse jännä. Mä sanoin mun miehelle viime vknloppuna että "ajattele, viis viikoa enään ja sit on vauva". Tän viikkoo se on sitten touhottanu kaikkea kamoja valmiiksi ja kaikki ikeat ja muut ollaan menty mukisematta ellei jopa ihan omasta ehdotuksesta!! Sitä ennen, hyvä jos sai vauvan sukkia ostaa ylimäärästä kun kuulemma "kyllähän tässä kerkeää".

Synnytys musaa Mä ajattelin et kokoan cd:lle sellasta energiapitoista musaa, asennemusaa jotain mikä saa mulla fiilikset kattoon ja hampaat irveen ja johon voi keskittyä ja josta saa energiaa jos meinaa voimat loppua. Mikään valaan laulu ei nappaa... Rokkii ja sukkahousui!!! Kaikki haluu tulla mun synnytys-saliin ku siel on kovimmat bileet[8D][8D][;)][;)][:D][:D].

candylle
stemppiä käännytykseen!!! Toivottavasti onnistuu! Ja sit heti raporttia siitä miltä se tuntu ja mitä siellä tehtiin ja mitkä on ennusteet oikeinpäinpysymisestä!!![:D][:D]

Kummia kipuja Tänään tuntui jossain "kudoksissa??" tossa nivustaipeessa repivää ja viiltävää kipua, jollain lailla vauvakin siihen reagoi (tai sitten johtui sen veuhkaamisesta) Kun kovasti potkiskeli samaan aikaan. Mut ohi meni ja nyt kaikki normaalisti...Mene ja tiedä. lapsi ainakin liikkuu ihan normaalisti joten en panikoi sen enempää.

Hanimami samoilla linjoilla siivouksen kanssa. Tänään pestiin ja imuroitiin lattiat ja ikkunat sekä sohvan päälliset. Pyykit pestiin kaikki pois (uskomaton urakka, onneksi on kuivuri). pölyt pyyhitty, vielä keittiön tuolit pesasen ja vessan. Sit tyydyn vaan järjestelemään tavaroita ja korkeintaan käsken muita imuroimaan...
Ja itselleni myöskin olisi tarkoitus leipoa... mmm mustikkapiirakkaa...Muut saa ostaa omat eväät![8D][;)]

kas siinä taas kaikenaista!!! Kuulemiin!!!

edit Kaikalle thänx linkistä[:D] tutustun rauhassa illemmalla, jos vaikka ihan yhdessä ukon kanssa kokeiltais...[;)][;)]

Äsken tapahtui jotain uskomattoman hauskaa mutta samanaikaan todella pelottavaa, Istuin sohvalla ja tönin mahaa kun halusin pikkukaveriin liikettä ja sitten mun masusta kuului " naks"! meinasin saada p*ska halvauksen..[:D] sitten toivuin ensi järkytyksestä ja googletin kyseisen ilmiön ja onkin vissiin normaalia[:-] onko muilla ollut tälläisiä ääniä ?

Synnytys ohi [:D] mutta voi kun olis kaikki muukin jo [:@]

Tälläsena pikaversiona tapahtumat... muistaakseni puoli kahden aikaan otettiin vedet pois a:lta, sitä ennen olin saanut tippaa suoneen. Vasta tämän jälkeen alkoi ISOT supistukset. Kolmeen mennessä olin avautunut 3cm. Onneks sain epiduraalin, koska tämän jälkeen en tuntenut yhtään supistuksia. Mies lähti kahville ja oli siellä edelleen, kun kätilö tuli 15.45 ja totesi, että nyt ollaan täysin auki. Eli 7 cm aukesi vajaa tunnissa. Mielessäni pärräsin, että missä v**ssa se mies on, kun mä "harjottelen" jo ponnistamista. Epiduraali ei vaikuttanut sitten enää alapään ei niinkään ehkä kipuun, mutta kauheeseen paineeseen.

Kyllä siinä ponnistaessa meinaa usko välillä loppua. Kauniisti sanottuna se ei niinkään sattunut, mutta tuntuu että perse ja pää räjähtää. Neljältä siis alotettiin ponnistelemaan ja a tuli ulos 17.07 ja sisko perässä 17.17. Sitten olikin huojentunut olo, oikeen sellanen "ah ihanaa se on ohi" ja niin rauhottunut olo. Mutta valitettavasti se ei jäänyt siihen. Supistukset itse synnytyksessä heikkeni ja kohdunkaula vähän repesi ja tietty välilihaa oli hiukan leikattu (tätä leikkausta en edes huomannut). Itse synnytystä pahempaa oli kohdunkaulan tikkaus, kun se levitti just synnyttäneen värkin auki sen juttunsa kanssa. Sillon ei mun suusta lennellyt kauniita sanoja [:D] ei todellakaan, mitä tuskaa.

Lopputuloksena ikäviä puoli:a kädet aivan mustelmilla tippaongelmien takia, oksentelua aamuun asti, herkkä alapää mutta sitäkin ärsyttävämpi verenvuoto, pallea ja keuhkokivut kävellessä, litran verta menettäneenä hemoglobiini 88 ja JOUDUN jatkamaan raudan syömistä eli maha on taas sekaisin ja kipeä. Ja hyviä puolia: no tietty ne pikku pallerot, seuraavan päivänä synnytyskivut on jo unohtunut, eikä nää jälkikivutkaan niin tuskasia ole vaikka aika hyvin olenkin revennyt.

Minä pääsin jo eilen eli torstaina sairaalasta. Tänään lähdetään katsomaan joko tytöt pääsisi pois, vähän niin jo vihjailtiin [:D][:D][:D]
Tytöillä oli oikeastaan kaikki tosi hyvin, syntyi siis viikolla 36+1. Ei joutunut tehohoitoon, vaikkakin teho-osastolle tarkkailuun. Söivät kuulemma heti molemmat hyvin ja syövät edelleen. Ainoat ongelmat on ollut a:lla matala hemoglobiini ja b:llä ei ole sokerit pysynyt kunnon arvoissa. Eilen oli jo hlkulla, ettei b päässyt tipasta eroon. Nyt vaan odotan, että bilirubiiniarvot (?) ei ole tänään aamulla noussut ja tosiaan saan heidät kotiin.

(pahoittelut, jos olisi kuulunut jonnekkin toiselle osastolle tämä stoori :))

Kaika: Toivottavasti teidän huoltajuusjuttu selkenee - ei se herkkua ole noinkaan päin. Miksi näiden pitää olla niin vaikeita asioita kun onnistuessaan lapselle / lapsille olisi suurempi aikuisten tukiverkko saatavilla? No, lastenvalvoja ihmetteli paljon asioita ja yllätys, toisen puolen tietoja ei ole tullut ensimmäisellä pyynnöllä, joten lastenvalvoja lähtee pyytämään vasteet, jotta päästää asioiden kuulemisiin / sopimisiin. Josko tämä tästä.

Kuinkas teidän koululaisen arki on lähtenyt liikeelle? Voi ne on niin isoja pieniä ihmisentaimia. :0)

Mamma_76: Täällä kanssa yksi "kodinhinkkaaja". Onneksi isäntäkin on sitä mieltä, että puhtaaseen kotiin on mukava palata ja tämä ei aiheuta painetta mutta se, että ennen vieraita haluan kaiken olevan freshiä ja puunattua - vaikka niitä vieraita tulisi joka päivä. Se on hänen mielestään liikaa - ei kuulemma joka päivä tarvitsisi "suursiivota" vaikka kyseessä on todellakin vain pintojen otto ja järjestely. Tosin aikataulukaan ei anna periksi yleensä tälle siivoamiselle, joten olen joutunut opettelemaan tekemään asioita "helpomman" kautta, kuitenkin hyväksyttävällä standardilla. Liekö ihan hyvä kun ei nämä aikataulut seuraavina viikkoina tule ainakaan helpottumaan. >0D

HaniMami: Tammanen on niin herkkä, miltei liikaakin, mutta hyvä että ainakin toinen meistä. ;0) Rehellisesti täytyy myöntää, että eilen katsoin "kateellisena" kun pidin valmennusta systerille ja tammanen punttaa ihan tosissaan ja fokusoi 150% ja kun alussa lämmittelen hänet itse niin hän liikkuu kuin posliinikaupassa ja varoo kaikkea maan ja taivaan välillä eikä keskity siihen mitä pyydän tekemään; "Ettei vain satu mitään." - tuntuu hän katsovan suurilla ruskeilla silmillään takaisin. Hän suorastaan huokaa helpotuksesta kun tulen alas ja hautaa pään aina maha-kainalo -linjalle - ja rentoutuu - ihan koko hevonen.

Ok, ongelmaksihan tulee myös se, että emännän painopiste on, sattuneesta syystä, erittäin etupainoinen (tallinomistajakin naureskeli, että satulassa täytyy olla kohta erillinen lisäistuin masulle) ja työskennellessä torsoa ja sen liikettä tuetaan niin syvillä kuin pinnallisilla vatsalihaksilla. Syvimmät nappaavatkin ihan mukavasti kiinni mutta kun nämä pinnalliset ovatkin tooo-oosi kaukana, kun on "Helmi" välissä, mikä aiheuttaa sen ettei keskivartalo ole niin "jämäkkä" kuin normisti ratsastaessa. Ja kun ratsastaja istuu hevosen tasapainopisteen välittömässä läheisyydessä - niin onhan tämä aika eriskummallisen tuntuinen varmasti meille molemmille. Mutta en valita, sillä vielä saan / pääsen selkään ja alas turvallisesti sekä saan ratsastaa tehokkaampiakin sessioita ja nautiskella kaikin puolin ennen kuin tulee SE hetken tauko...

Olen tallilla saanut kuulla muiden äitien raskauskokemuksia ja on ollut lohduttavaa kuulla etten ole ainoa jolla nämä tuntemukset (supparit, kivut jne.) puuttuvat viime metreille asti. Tosin kullakin kun synnytys on käynnistynyt - se on sen todella myös tehnyt, mutta saa huokaista sinänsä helpotuksesta kun "Helmi" matkailee niin tyytyväisenä kengurupussissaan. Vielä kun äippäpolilta soittivat, että vuototaipumus-testit on raskauden myötä 4-kertaisesti normi-tilaani paremmat (Jee!) ei erityisvarauksia tarvita - eivät he näe myöskään syytä kolmannelle lääkärille, joten viimeksi olen saanut "välaikatietoja" RV 26 ja tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mitään aukeamista sen jälkeen tapahtunut. No, josko he tietäisivät - kun tämä emäntä ei ainakaan tiedä. ;0)

Pilpa: Ihanat ystävä mies siul'! Pääsit nautiskelemaan hoidoista ja muista ihanuuksista.

Purri: Onneksi tuohon tilisiirto-asiaan tuli selvyys ja hoppas, että seuraavalla kerralla muistuu toimintamalli paremmin mieleen niin ei tarvitse teidän jännitellä täällä - tai sitten käyt oikeasti oven takana kääntymässä. Mieluummin niin päin kuin että hän nyt tuuppaisi teille kun on H-hetki ovella. Täytyy toivoa, että hän siirtäisi vieläkin tuota reissuaan vaikka sitten Joululle... ;0)

Kirsikka86: Täällä Kelan päätökset ovat kanssa roikkuneet. Hakemus oli kirjattu netistä katsottaessa sisään 14.06.2010 ja kun tiistaina soitin sain tietää, että 30.06. se oli unohtunut selvitettävien pinoon ja jotenkin se ei ollut purkautunut lomien jälkeen - ilman mitään sen suurempaa syytä. Lupasivat laittaa nyt eteenpäin, mutta täytynee ensi viikolla vielä varmistella kun tämä viikko on äitiyslomaa jo ollut. Meillä on jo totuttu, ettei Kelalta kannata odottaa mitään - ne onnistuvat kuitenkin hässäämään asiat jotenkin, eivätkä kerro miksi, mutta pahoittelut ja yht'äkkiä homma onkin "kunnossa". Toivottavasti olet saanut jo päätöksen tai jotain selvyyttä asiaan.

raizki: masusta kuuluu nykyisin jos jotain ääniä - tai pikemminkin keuhko-ontelosta tai kylkikaarista kun suolet ovat missä ovat. Kumarrun laittamaan kenkiä niin siitä saisi jo eriskummallisen posetiivarin aikaiseksi "lur-lur-kur-nau-hrrr-tss" jne. ;0) Mistä tulikin mieleeni, että synnärillä kätilö kertoi merkkejä lapsiveden menosta kun sehän voi joko tihkua pienesti, vuotaa kuin Niagarasta mutta joillain saattaa kuulua myös ennen lapsiveden menoa selkeä "poks"-ääni. Kuulostellaan kuinka meidän syyskuulaisten käy. ;0)

Ihana on ollut lukea kun olette nähneet touhuavanne jo vauvan kanssa - kaikki tuntuu olevan teille niin luonnollista. Mitä lähemmäs raskausaika käy loppuaan sitä suurempi paniikki meinaa tälle emännälle iskeä, että vaikka kuinka olisin "opiskellut" ja laittanut valmiiksi, niin en muista/ osaa/ ymmärrä yhtään mitään. Täydellinen peukalot irti kämmenistä -fiilis. =0S Synnärillä käyntikin meni aivan kuin olisi ollut siellä tukihenkilön roolissa - en synnyttäjän. Näissä aivoissa on jotain pahasti off-asennossa, josko se luontoemo olisi luonut back up-systeemin tämän varalle. ;0)

Voikaahan kaikki niin hyvin kuin näin loppumetreillä voi. Toivottavasti perätilaiset vauvat pyörähtäisivät, keinolla millä hyvänsä, raivotilaan ja kipuilut eivät yltyisi enää niille, joille niitä jo reilusti on suotu. Jäädään jännityksellä odottamaan kenen prinssit / prinsessat seuraavaksi syntyy. ;0)

Huomenia!

Väsyttää ja *ituttaa... [&o][&o] Onneksi on perjantai ja viikonloppu edessä.

Olen niin mietteissäni, kun miehellä olisi tulossa vielä yksi ulkomaan työmatkat tässä parin viikon päästä... En tiedä uskallanko päästää häntä enää reissuun, kun kohdekin on toisella puolella maapalloa, joten pelkästään matkoihin kuluu vähintään yksi päivä... Silloin minulla olisi siis raskausviikko 36. Ei sen nyt ihan pakko sinne ole lähteä, mutta toisaalta minullahan ei ole ollut vielä edes minkäänlaisia harjoitussupistuksia tai muuta sellaista, joka ennakoisi synnytystä millään lailla. Mitä mieltä olette?

Listat: Täällä myös yksi erittäin suuri lista-addikti. Minulla on myös listoja kaikkeen mahdolliseen. Ainoastaan se lista noista listoista puuttuu... [:)]

Purri: On kyllä inhottavaa jos se miehesi veli on tulossa kyläilemään teillä juuri vauvan synnyttyä. Eikö sitä vierailua voisi siirtää? Kyllä hän varmasti ymmärtäisi, että ei tuollaiseen tilanteeseen yleensä kuulu vieraiden ihmisten läsnäolo ja "kestitseminen".

Näin lyhyesti tällä kertaa. Pitää jatkaa töitä niin voisi sitten lähteä "hyvällä omallatunnolla" tänään pois jo vähän aiemmin... [;)]

Raizki: Minulla kävi pyöräillessä noin ja minäkin vähän pelästyin [:D] Kai se on jotakin muuta naksumista mutta ensimmäisenä tuli mieleen "nyt menee vedet!".

Maya_L: Aivan siis mahtava ja fiksu tuo sinun hevonen! [:)]

*Napa*: Ohhoh, onhan sinulla varmaan neuvolalääkäri ja sisätutkimus tässä välissä, että voisit kysyä siltä kuinka todennnäköistä olisi syntymä silloin? Eihän sitä koskaan tiedä, mutta jos paikat kiinni ja supistuksia ollut vähän niin..

Nukkumisasennoista jälleen: Siis herään joka yö ja aamu siihen, että olen selälläni. En vaan pysy kyljelläni. Vaikka lääkärikin sanoi, ettei haittaa ellei tule huono olo niin silti sitä ajattelee mitä jos istukan toiminta onkin heikentynyt [&:] En tiedä mitkä muurit minun pitää laittaa sänkyyn, että pysyn hyvässä asennossa.

Tylsyyden tylsyys. Kai se on tänään haettava joku leffa ja laitettava aivot narikkaan. Väsymys taas saanut minut ajattelemaan asioita aivan liiiiiikaaaa.

Takaisin