EloliirumLaarumit

Täälläpä on kotiuduttu baareilemasta.. Odoteltiin tuksua yhteen asti. Ja kun ei naista alkanu kuulua niin luovutettiin ja lähettiin pois. EIKÄ HARMITA YHTÄÄN! [:D] Sihvertillä on taas hikka. Jo kolmas tälle päivää. Jos kattos LA inkin ja painus sit magoomaan.

Tähän aikaan ei pää enempää toimi joten jätän muut liirumlaarumit ens kertaan..

Huh..

Äsken heräsin elämää suurempaan supistukseen. Sellaiseen, että tuli kaamea kakkahätäkin[:D] Sen jälkeen oli tunnin verran menkkamaista kipua, joka säteili alaselkään ja reisiin asti. Mutta nyt tuntuu rauhoittuneen, enkä mitään säännöllistä supistelua tunne. Onneksi lääkäri jo aamusta, niin saa tietää onko paikat vielä kiinni. Toisaalta olisi kiva, että lääkäri käskisi menemään kättärille suoraan, toisaalta mieli huutelee, että ei ihan vielä.

Jospa tuo panadoli vaikuttais, että sais vähän edes nukuttua, jos lähtö tulee[;)] Tuskin, menee vielä sen 2vko yli, eli syyskuun puoliväliin kuitenkin. Nyt sen ymmärtää, että jos näiden 3h yöunien jälkeen pitäisi mennä synnyttyämään, niin ei olisi mikään hehkein olo. Olisi kiva, jos olisi levännyt kunnolla. Että enköhän oikeasti ala ottaan nyt vähän rauhallisemmin ja valmistautumaan synnytykseen.

Tikolle vielä kerran onnea[:)]

Öit taas!

Hui HaniMami ja Mamma_76! Teillähän alkaa olemaan jo ennakkomerkkejä synnytyksestä!!! Tämä kaikki tosiaan alkaa lähenemään meilläkin!

Juuri kun minä eilen pääsin tänne kirjoittamaan, että nukun hyvin, niin enköhän sitten viime yönä valvonut toisen vessareissun jälkeen kauan aikaa... Väsymys on nyt niin kova ja tuntuu, että ajatus ei kulje millään noihin työhommiin... Siis niinpä täällä roikun taas... [8|][8|]

PojanÄiti ja joku muukin kirjoitti siitä, kuinka voi jo nyt "nähdä" vauvan yms. Itsellä ei ole vielä lainkaan tuollaisia ajatuksia. Jotenkin koko vauva tuntuu niin kaukaiselta ja epätodelliselta!! [8|]  Nyt maanantaina kun neuvolassa nähtiin sitä ultrakuvaa, niin tuli vähän sellainen olo, että hei minun mahassa tosiaan on oikea ihminen joka syntyy  kohta, mutta jotenkin sitä on vielä niin vaikea kuitenkaan kuvitella. Ehkä se on just sitä kun on tulossa eka, niin ei vielä tiedä/osaakaan ajatella mitään.

Milamariaalla tosiaan aikamoinen anoppi, että nyt polttaa uudet pyyhkeet valmistusmaan mukaan... Tuo menee tosiaan jo kyllä vähän yli hilseen...

Purrille kiitos noista kastelahjalinkeistä. Niissä oli jotain, mitä voisi sitten itsekin pyytää kastelahjaksi!

Kaika: Siis sinä tosiaan vielä pääset liikkumaan noin, että voit kävellä tuollaisia aikoja!?? Voi kun olen kateellinen! Itse en ole enää koko kesänä päässyt kävelemään kun kipeytyy heti alavatsa ja selkä... Olo on niin invalidi!

Huomenia!

revin itseni aamusta lenkille vaikka huimaskin. Sauvoilla menin, ne on kätsät jos alkaa silmissä sumenee, kun niihin voi nojailla[:D]. kotona vielä pikkasen polkasin tota pyörää[:)][:)][:)] *taputtaa itseään olkapäälle*

Onko kellään tullu loppuraskaudesta himotuksia?
Ihan kun alkurskaudessa niin mul tuloo ihan kummallisia mielihaluja, kuten nyt voisin tappaa lihapullista, muusista ja leipäjuustosta?!?!
Muutenkin kaikkee ilmestyny, limppari himotus on törrrrkeeee ja avomaankurkkuja syön kuin karkkia...

Hanimami
no oho!!! Onhan laukku ynnämuu varmasti valmiina jos lähtö tulee???

Ja mamma kans!!!

Mikä Purria ketuttaa? Joko menee paremmin? Tuuhan kertoilee kuulumisia ettei huolestuta!!!
Kiitokset linkeistä!!!![:D] löytyi monta kivaa ideaa :) Mennään tänään kiertelee liikkeitä kun ei kerkiä netistä enään tilaamaan.

Juu, kyl on jännii hetkii!!!! kuka tulee suraavaksi?!?! Tuskin tässä kovin montaa viikkoa enään odotellaan ensimmäisiä[:D][:D][:D] poks poks poks.

Nyt aamupalaa. tukkaakin pitäis leikata...
Ja miks mua taas itkettää!!!!!! Mä niiiiiin inhoon näitä hormooneita...
Ja mua pelottaa aikalailla toi babyblues. Pystynkö handlaa ne tunnemyrskyt???
Noh- näillä mietteillä puurolle[8|][&o]

Pitkistä kävelyistä: No, onpahan jotain mitä odottaa saada takaisin [:D] Minä suunnittelen jo reittejä mitä pääsen tekemään vaunujen kanssa [:D] <3 Minä siis tyydyn käsipainojen heilutteluun, kevyeen jumppaan ja pyöräilyyn ainakin vielä seuraavan kuukauden [:)]

Mielihaluista: Erilaisten lihojen himo on alkanut taas.. Viimeksi sitä oli joo alkuraskaudessa. Lihapullat, paistettu broilerin koipireisi, pihhhvvvit <3 MMMMM <3 Makea jäänyt pois kokonaa, ihan niinkuin alkuraskaudessa.

PojanÄiti: Sulla on tukena siellä mies, eiköhän kaikki suju hyin [:)]

Jurputusta tulevasta mummista part 2: Hän soittaa minulle joka päivä ja haluaisin niin olla vastaamatta, koska häneltä ei tule mitään järkevää puhelua koskaan. Huomenna pitäisi mennä heidän kanssaan taas syömään ja minulta varmaan hajoaa pää, koska JOUDUN OSTOKSILLE HÄNEN KANSSAAN! Ja hän pääsee taas haukkumaan kaikki lastenvaatemerkit ja nostaa ne "parhaimmat" rekeistä käteen. EN JAKSA KUUNNELLA. Kaiken lisäksi, oikeasti niillä ihmisillä ei olisi edes varaa ostella hienouksia.. Nainen shoppailee itselleen ja muille veljensä lähettämillä rahoilla ja ollut viimeksi 30 vuotta sitten töissä.. Mies taas on jäänyt jo eläkkeelle viisi vuotta sitten. NIIIIN ärsyttävää, kannattaisi käyttää niitä rahoja vähän järkevämmin? Säästäisivät vaikka johonkin kivaan lomaan
tjtn.

Ilmatkin ovat nyt viilenneet hieman, niin useimmat keretään jäähtyä ennen kuumottavinta koettelemusta (=synnytys) ;-D Minun pitää vissiinkin hermojakin hieman viilennellä, ainakin tuosta mummi-jurputuksesta päätellen [:D]

Nyt ruoan laittoon!

Ps. En tiennytkään, että tuossa Lilypien tarrassa vauvan kuva kääntyy rv 34 alas :-D Kiva!

Huomenta!

Tulin kertomaan kuinka rentoutunut ja onnellinen voikaan olla eilisillan jäljiltä! Minun rakkaat tytöt järjestivät eilen mulle vauvakutsut/mamman hemmotteluillan, ja aivan yllärinä oli miehen kanssa saanut sen pidettyä. Oli kuulemma miehellä ollut vaikeuksia kun oon niin utelias ja kysyn kaikesta kaiken tarkkaan [:D]
Odoteltiin miehen faijaa kylään ja sillä mieheni sai selitettyä miks mun pitäs käydä suihkussa ja vaihtaa yökkärit veks :D sit ovikello soikin ja ovella oli nämä ihanat 5 tyttöä ja juhlat alkoivat! Sain ripsien ja kulmien hoidot, jalkahoidot ja hartiahieronnan. Lahjaksi minä ja vauva saatiin hirrrrveän iso paketti body shopin hemmottelutuotteita (yksi ystäväni on siellä töissä) ja niistä esittelyn miten hemmottelen itseäni ja miten Jonathan hemmottelee mua joka ilta. Nii justii varmaan [:D] He tekivät ruokaa ja jälkkäreitä ja sit vaan syötiin ja pulistiin. Rakastan ystäviäni <3 en osannut yhtään odottaa. Mies tuli vasta sit iltayöstä kotia, olivat miesten kanssa kaljalla ;) tästä on hyvä jatkaa. [:)]

Tikolle suuren suuret onnittelut prinsessoista!! ihanaa kun alkaa jo tapahtua [:)]
Tuolla yhdellä suljetullakin (multiply) tupsahti jo yhdet prinsessa kaksoset ;)

Hanimami: Mulla kanssa eilen pienellä kävelymatkalla tuli hirvee supistus joka pisti pysähtyy ja hengittämään rauhassa, sen jälkeen alkoi armoton kakkahätä [:D] Supistus heijasti reisiin ja selkään tosi vahvasti ja yritin vaan äkkiä lönkötellä kotia ja veskiin, just ja just ehdin [:D] sit kans levolla parantu ja ei tullut enää uusia. Kaipa tuo jo esimakua tulevista suppareista. Yöllä kylläkin heräilin monesti jo tuntuviin supistuksiin mutta pystyin niiltä kuitenkin aina uudestaan nukahtamaaan. Nyt aamulla ei niin mitään. [:D] Vois pikkuhiljaa alkaa jo tapahtumaan muutosta tuola alakerrassa [:)]

PojanÄiti: Kiitti minunkin puolesta linkeistä taas kerran. Meillä on sunnuntaina miehen serkun nimijuhlat ja jonkinlaista lahjaa tartteis vissiin suunnitella. Tuolla oli kivoja idiksii!

Voi että mua ketuttaa mun virtsankarkailu!!! [:@] ei muullon mut öisin herään monesti tosi kovaan hätään ja matkalla veskiin jo lirahtaa kintuille, ei kiva [&:][:@] Onko jollain muullakin tätä karkailua?

mut nyt aamukaffelle partsille viilentyy, ihanan viileit ilmoi nyt ollut. Kyl se ukkonen helpotti tätä säätä, mut kaipa sinne taas helteet luvattiin [:@]

soriiii, nyt vasta huomasin oman onnittelut osion tuolla, noh mutta tikon ehdin onnitella jo tällä puolella [:)]

Huomenta!

Oli tarkotus jo eilen käydä päivittelemässä kuulumisia, mutta ma-ti yö meni tuskaillessa ja sängyssä pyöriessä, unesta ei tietoakaan. Olin sitten eilen aika zombie koko päivän .

Neuvolassa ei ihmeitä, hemot menny alas (107) ja rautakuurille.

Ja lääkärissä sitten todettiinkin se, minkä olen tiennyt jo pitkään, eli vauva on edelleen perätilassa...
Ei se nyt onneksi mikään valtava ollut painoarvio 2300g. Lääkäri totesi että erittäin todennäköinen sektio....
Joudun kuitenkin käymään siellä kääntöyrityksessä, mutta lääkäri totesi ettei usko sen tuottavan tulosta, koska mahani on kuulemma jo niin "tiukka paketti" ettei vauvalla ole kovin suuria mahdollisuuksia pyörähtää. Väkisillä eivät kääntele, mutta jännittää silti tosi paljon!
Nyt sitten vaan taas odotellaan, viikon kuluessa pitäis tulla kutsu sinne käännökseen, ja ilmeisesti siellä sitten samalla päätetään se sektio aika, jos käännös ei onnistu. Onneksi paikat on pysyneet kiinni, ei tarvii pelätä että synnytys käynnistyis nyt ainkaan ihan heti, ja joutuis jonnekkin hätä juttuihin ton pt:n takia.  Mutta tuntuu aika jännältä ajatukselta se sektiokin, että tiedät sitten päivälleen, millon vauveli on ulkona, hurjaa!!

Hirveesti onnea Tikolle!!! [:)]

On tää tätä!

HaniMami ja Mamma- huiiii! Siellä selviä merkkejä molemmilla.
KÄÄÄÄÄK! Ja toisaalta IHANAAAAA!

PojanÄiti- täällä kans mietityttää, kuinka sitä kääntyy nää tunnetilat...Toisaalta ei ainakaan huonompaan voi mennä ton alakulon tiimoilta, joten tavallaan odotan synnytystä...(olipa turha kommetti näemmä..)

Purri- miten voidaan?

On kyllä erikoinen anoppi Milamariaalla..mun anoppi kyllä kans kannattaa merkkejä ja laatutavaraa meiningillä, että ei köyhällä ole varaa halpaan..., mutta ei se sentäs polttamiseen saakka...

Huomasitko, Minzkuli, kun vauva kääntyi perätilaan? Mulle sanoivat joku 2 vkoa sitten, että jos vielä lähtee kääntymään, sen kyllä huomaa.
Mä pidän sulle sormia ristissä, että polvi- ym. asennot auttavat vauvan kääntymisessä!

Minäpä testasin viimeyön takkahuoneessa nukkumista ja nukuin kuin nukuinkin paremmin!
Normi heräilyt, mutta sain unen päästä nopeammin kiinni ja aamusella nousin JO 8.30.
Mutta voi ihanuus sitä, kun vauvan aamusta nostaa viereensä syömään ja sitten se näky, kun vauva jää tuhisemaan sänkyyn aamu-uniaan ?????

MIELIHALUISTA: Mulle on tullut himo makeaan..jotta ihan hyvä, että lenkki maistuu (siis kävelylenkki [8D][8D])
Ja ihan ylipäätään on nälkä. Ilmeisesti nyt tankataan tulevaa synnytystä ja imetystä varten.

Meidän perhe suuntaa Nurmijärvelle mummolaan täksi päiväksi ja huomenna taas kotiin, ellei mulla pala käpy ja kotiudutaan jo tänään..

Huomenta täältäkin [:D]

Kaika En mä mitään kääntymistä huomannut, joko ne ei oo neuvolassa tiennyt kummin päin Onni tuolla on tai sitten ympäri mentiin siinä peitonheiluttelun ähinässä ja venkslaamisessa. Sanoinkin ukolle et kai sitä alkoi päähän tökkiminen pänniä [:D]

Mä täällä ihmettelen et mitäköhän sitä tänään tekis.. eiköhän toi ukkokulta kehitä mulle taas jotain puuhaa kuten veisitkö paperit kirjanpitäjälle tai jotain muuta vastaavaa....

Pitäisikö tonne muuten avata Topic missä ois syyskuun Babyt kuvina?

Täällä kanssa on muksu perätilassa edelleen. Äitiyspolille tuli kanssa lähete. Aika varmaan odottaa tuolla postilaatikossa, mutta en viitti asiakseen mennä hakemaan tuolta 100m päästä. Otan postit sitten ohi kulkiessani. Onneksi muksu on vielä toistaiseksi niin ylhäällä, että kääntäminen voi onnistua, muuten on edessä sektio. Mulla on aika vahva tunne siitä, että kääntäminen ei onnistu, mutta sen näkee sitten.

Lisäksi käskettiin välttää sokeria, suolaa ja rasvaista ruokaa. Ihan vain siksi, että ei vauva kasva liikaa. Ja pissassa oli toistamiseen sokeria. Ekan kerran oli kesäkuussa sokerirasituksen jälkeen.

Olotila alkaa olemaan tosi tuskainen. Vatsaan ja selkään sattuu usein. Tuntuu siltä kuin olisin venähdyttänyt alaselkäni oikein kunnolla. Lisäksi kylkiluihin sattuu paljon. Ilmeisesti johtuu siitä, että lapsen pää painaa, eli ihan normaalia tässä tilanteessa.

Perhepedistä: Muksu tulee nukkumaan alusta asti omassa sängyssään ihan tuon tukehtumis/puristumisvaaran takia.

Kaikki alkaa olla myös valmista vauvan tuloa ajatellen. Enää puuttuu sänky ja hoitopöytä. Ja sitä mukaa makkarin uudelleen järjestely. Nämä on pääosin miehen kontolla, tekee ne sitten kun joutaa. Tosin sairaalakassi ja vauvan kotiutumistarpeet pitäisi varmaan jo pakata, ihan varmuuden vuoksi.

Eläimistä: Meiltä löytyy kissa ja koira. Koira viettää aikansa ulkona, sisällä ollessaan on kytkettynä. Vähän huolettaa, kuinka tutustuminen vauvaan saadaan sujumaan. Koiralla kun on kokoa ja voimaa; säkäkorkeus liki 70 ja painoa vajaa 30. Ja erittäin raisu kaksi vuotias, vaikka yrittääkin käyttäytyä hillitysti.

Kissa asustaa taas sisällä. Vauvan tarvikkeet on laitettu siten, että kissa, eikä sen karvat pääse kosketuksiin niiden kanssa. Vaunuihin meno on kielletty ja vaunujen päällä on suojaamassa viltti suojaamassa herra omavaltaisuuden karvoilta. Sänkyyn joko hommataan tai mies tekee kissaverkon, ettei kissa vahingossa pääse hyppäämään sankyyn.

Heissan!

WARNING WARNING!!! Rankkaa avautumista luvassa (saa skipata ihan puhtaalla omallatunnolla):

Neuvola/lääkäri takana... siitä avauduin jo tonne omaan osioonsa.. "innolla" odottelen soitetaanko Kättäriltä mulle perään tai tuleeko kutsua postissa, kun vauvan syke tosiaan oli 165-175, mut ku ei se saamarin akka sanonu mulle siitä mitään! Kirjotti vaa korttiin sykkeet ja selaili jotain hiton seurantapaperia!!!

Tjaa, että mikäkö mua ketuttaa.. mistäköhän sitä lähtis liikenteeseen? Ensinnäki raha-asiat (niinku yleensäkin).. myytiin miehen kotimaahan 2 autoa joista ei olla vieläkään rahoja nähty vaikka ne on kuulemma viikko sitten laitettu mun tilille tulemaan [:@] Eilen kävin meiä pankista kyselemässä ni sanoivat et ihan viimeistää pitäis tänä perjantaina olla mun tililläni sitten ja jos ei ole, ni käyn vaikka itte henk.koht. kääntymässä siellä maassa (vaikka sitten kävellen) ja käyn lätkimässä sitä siskonpoikaa päähän pesismailalla!!! Se siskonpoika on siis se joka ne autot on myyny ja jonka on pitäny laittaa ne rahat mun tilille... Seuraavaksi ketuttaa se, että miehen veli oiski tulossa vasta syyskuussa meille kyläilemään! Ja juurikin niihin aikoihin, ku vauvan pitäis syntyä!!! Se tekee sitä kylääntuloaan aina sen lähes 2vuotta ja nytki se on puhunu jo sen pari vuotta et tulis kylään.. ja sen piti tulla siis jo heinäkuussa, sit se vaihtu tän kuun puolväliin ja nyt se tuliski sit vasta syyskuussa, ku lennot on halvemmat sillon!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@] Niin ja noista raha-asioista vielä sen verran, et mies meinaa, että on mun oma vikani ku ei meillä ole rahaa! Kun ostin siis viime kuun rahoista vauvalle vaunut, vaatteita, pari tuttia ja annoin miehelle rahaa, jonka voi lähettää äidillensä ja ostin sille synttärilahjaks kellon ja muutamat korut (joita se ei siis ole vielä saanu)... Niin ja maksoin meidän KAIKKI laskut ihan itse ilman, että sen tartti mitään maksella!!!

Että noi ketuttaa!

Jahas! Keskiviikko!

Tässä jo 8. aikaan herännyt (lue: tullut herätetyksi [>:])
Aamupala syöty joskus...tässä koneen vieressä, ja koitan saada itseäni niskapers otteella ylös tästä tuolista, ja siivoamaan. Ei vois oikeesti vähempää kiinnostaa! Tahtoisin mönkiä takaisin peiton alle, väsyttää ihan kauhiasti [&o]
Alavatsassa sellainen nipistävä kirpsakka tunne vähän väliä ja ristiselkää pakottaa. Mutta ei Kunnollisia Isolla K:lla!

PojanÄiti: kassi on pakattu, kameraa ja äippäkorttia vailla, mutta ne nappasen tuosta pöydältä mukaan, jos/kun se lähtö tulee. Nämä siskoset kipuilut tuntuu vaan väsyttävän, ei niinkun kunnon toimintaa vielä. Mutta kai se jotain tuolla alapäässä tekee....(toivottavasti) Jos nyt ens viikon Maanantaihin edes...
(Kiroaa jo valmiiksi,kun menee varmana yliajan,kiusankappale!)

Perhepedistä
: Kukin tyylillään, mutta itse en riskeeraa pienen elämää. Vaikka koiran unta nukunkin, kun pieni on vierellä. (joskus testannut)
Vauvan sänky on meidän sängyn vieressä, ja kun kerran muutenkin joudun heräämään ruokintaa ajatellen, niin... Meillä on pojatkin nukkunu omissa sängyissään alusta alkaen, ja siirtynyt n.6kk omiin huoneisiinsa. Hellyyttä ja läheisyyttä voi antaa sitten muilla tavoilla [:)] Ja nukun itsekkin paljon levollisemmin, kun mukelo on omassa sängyssä.

Millamariaalla: on kyllä aikamoinen anoppi, ja mulla anopin äitee... Tosin eivät kumpikaan minkään muodin perässä mene.

Tuo isomummi hössöttää muuten vaan, ja ihan kaikesta. (Joskus tuntuu että tekee joitakin tahallaan ärsyttääkseen, kuten tv:n kanavat sekaisin tai värit pyllylleen, että me mentäs käymään siellä kuuntelemaan sen juttuja joita toistaa 5:kin kertaa muutoman päivän aikana puhelimessa.)[:@]
Eikä ole dementiaa, ihan vanhusten yleistä...
Nyt häslää rippijuhlien kimpussa, vaikka sukulaisia on tulossa n.10kpl ja kummit!! saadaan esim. kupit siltä, kunnei meillä ole tarpeeksi. Sanoin sille että tullaan Lauantaina hakemaan, kunnei meillä ole tilaa minne ne laittaa...eilen soitti,että anoppi tuo ne klo.20.00 maissa. #&"/%%#!!![:@][>:] No onneks eivät tuoneetkaan niitä eilen...

Jassoo, nyt kun tuli taas valitettua, voinkin nostaa tän selluliittiperseen tuolista, ja alkaa siivoilemaan. Niin On Anopin Äiteellä sitten HYVÄT JUHLAT!

Menee joo hänen toimintansa hieman yli, nyt tänä aamuna hän selitti "Ostin sinulle 2 pakettia AINUN pumpulipuikkoja, oikein hyviä ovat.." Hän kun viimeksi _ihmetteli_ hoitopöydällä olevia, Robinhoodista ostettuja halpoja pumpulipuikkoja.. "Mitäs, saanko katsoa mitä merkkiä nämä pumpulipuikot ovat? AHAA, oletko mistä ostanut? Onkohan nämä nyt varmasti hyviä käytettäväksi?". [:@] Ei taida olla kaikki kohdallaan exän äidilläkään.. Rasittavaa. Niin rasittavaa. Välillä naurattaa tuo sen toiminta ja välillä raskaushormonit meinaavat saada minut itkemään raivosta ja väsymyksestä sen juttuihin [:D] Pitänee ottaa huumorilla kaikki tuo sen hössötys, niin ehkä selviän.

Mamma_76:Huh, kerroitkin jo aiemmin tuosta ja piti jo silloin toivotella sinulle sinne hyviä hermoja isomummin kanssa [&:][:D]

Heips heips!

En myöskään näe vauvaa, mutta usein ajattelen vauvan huoneessa, että tuossa se kohta nukkuu. Sitteri on jo olkkarissa, niin sitä katselen ja kuvittelen vaavin siihen, mutta en osaa nähdä vielä. Ehkä samalla tavalla kuin PojanÄiti ensimmäisestään kirjoitti, että oon vaan menossa synnyttään ja vauva tulee sitten joskus jälkeenpäin[8|]

Himotuksia: ei mitään varsinaista, mutta tuntuu, että on koko ajan nälkä. Nooh.. ehkä se suklaa kuitenkin[:-] ja Rucola salaatti, voisin laittaa sitä joka paikkaan. AIniin ja kaikki juustot, eriytisesti halloumi paistettuna, mutta leipäjuusto kanssa ja feta ja ja..[:D]

Mieli on melko herkkänä, kun eilen kävelyllä meinasin itkeä kolme kertaa, ihan pienistä ajatuksista, että tässä meen vikoja kertoja ennen lapsen syntymää ja kohta mennään vaavin kanssa.. Ja uutiset on ihan kamalia.

Milamariaa: pumpulipuikot. Yksi kaveri sanoi, että niitä saa apteekista ja vanulappuja kanssa vauvan puhdistukseen. Siinä sitten ihmettelin, että eikös niitä nyt saa ihan mistä tahansa ja varmasti maksaa perusruokakaupassa vähemmän kuin apteekissa, mutta en viitsinyt ääneen sanoa. Jaksamista anopin kanssa, teet itse niin kuin teet ja otat ilolla vastaan mitä he hankkii. Itse ainakin oon sellaisen linjan ottanut, että vauvan hoidossa+ hankinnoissa mulla on omat mielipiteeni ja niitä seuraan. Myötäilen ihmisiä, jotka antaa mielestäni kummallisia neuvoja, mutta teen kuitenkin itsepäisen pääni mukaisesti[:D] Oma mutsi on antanut kanssa neuvoja, mutta sanonut ihanasti, että se vauva on kuitenkin mun (meidän) lapsi ja me hoidetaan sitä kuten parhaaksi nähdään. Ja jos rokkarille morsiamen blondtruagellakin oli kaikilla lapsi, niin enköhän minäkin yhden saa kasvatettua[:D] Jaksamista!

Purri: toivottavasti raha-asiat selviää ja maksut tulee sun tilille niistä autoista perjantaihin mennessä. Ärsyttävää, kun asiat ei hoidu ajallaan. Samaa tilannetta ennakoin meille ensi kuulle, että joudun maksamaan kaikki meidän laskut, kun mies ei saa aikaiseksi paria juttua[:@] Miehet, miehet.. Toivottavasti se miehesi veli siirtäisi vielä sitä vierailuaan, että saisitte olla vaavin kanssa ensin rauhassa kotona.

Pilpa: ihana kuulla, että sait ylläri babyshowerit. Itsellä on kanssa lauantaina, kiva mennä niihin vaikka ei ihan yllätys olekaan.

Kakkahätä: joo siis eilen kirjoittelin tuonne synnytys ajatukset-ketjuun, että ei oo suolen toiminta vielä vilkastunut, niin ööh, nyt sitten viimeisen vuorokauden aikana tainnut käydä sen 5kertaa isolla hädällä[&:] huh merkki sekin.

Ja pissajutut: joo karkailee. Erityisesti aivastaessa. Tuntuu, että välillä käyn monasti tunnin aikana vessassa ja kokoajan rakkoherkkänä. Viime viikolla tarkastettiin bakteerit, ettei pissatulehduskaan pitäisi olla. Edelleen sellainen säiliö olo, että ensin tyhjennetään toisesta päästä ja sitten onkin jo jano ja pitää täyttää toisesta päästä[:D]

Valitus. Nukkuminen: en oo moneen kuukauteen pystynyt nukkumaan kuin vasemmalla kyljellä, kun vaavi protestoi kovasti oikealla kyljellä nukkumista vastaan. Nyt kahtena yönä vaavin mielestä on ihan tyhmä asento myöskin vasemmalla kyljellä makoilu. On melkoista, kun ei voi nukkua mahallaan, selällään eikä kummallakaan kyljellä[:-]. Kaksi yötä oon yrittänyt torkkua tuossa sohvalla sellaisessa puolikylkiselinmakuulla[:o] Päikkärit sain eilen nukuttua ja toivottavasti tänäänkin ihan omassa sängyssä, kun yöunista ei pahemmin oo tietoa.

Kyllä se synnytys vaan alkaa lähestyyn täällä oikein kunnolla. Tuonne neuvola osioon jo kirjoittelinkin tarkemmin, kohdunkaula lyhentyyn+ suu pehmentynyt. Tosiaan lääkäri ennusteli, että ei laskettuun aikaan asti menisi, joka siis n. 3vko päästä, vaan ennen olisi tulossa. Kuitenkin me Mamman kanssa kärvistellään täällä yliajalla sitten[:D] Ja tuli uimakielto + enkä saa matkustaa kauaksi, ainakaan sivistyksestä.

Oon ihan varma, että se viime öinen supistus oli sellainen oikea tosipaikka suppari. Säikähdin ihan tosissani sen voimakkuutta ja kokonaisvaltaista sähköiskumaista tunnetta alavatsalla/ alapäässä. Nyt on edelleen alavatsakipuilua+ alaselän pakotus jatkunut, mutta ei mitään säännöllistä havaittavissa. Ja kyllä oon pakannut sairaalakassin, viimeiset vaatteet, mitä haluan ottaa itselleni mukaan synnärille on kuivumassa, muuten kaikki paitsi neuvolakortti ja tää kone on pakattu. Mutta vaavihan ei synny kuin vasta reilun viikon päästä, kun silloin mulla on kampaaja[;)]. En oo käynyt kampaajalla sitten helmikuun, eikä nytkään olisi varaa, mutta syön sitten viikon hernaria ja leivon sämpylöitä, että pääsen ennen vaavin syntymää käymään pienellä hemmottelulla. Kampaajakoululle meen, että saa vähän halvemmalla.

Täytyy varmaan perustaa sellainen Babyblues- synnytyksen jälkeiset tuntemukset topicci. Ja Imetykseen kaipaisin kanssa jotakin tukiketjua. Ja ehdottomasti sellainen topicci ku Babyt kuvina, mitä Minzkuli tuossa ehdottelikin jo.

Tulipas tekstiä... Nyt ruoanlaittoon.

Onkos teille muille tullut kuinka nopeasti päätös äitiyspäivärahan maksamisesta? Sain vietyä viimeiset tarvittavat palkkalaskelmat kelalle viime perjantaina ja nyt odottelen päätöstä, kauankohan joutuu odotteleen? Äippälomakin alkaa jo ens maanantaina ja saikku loppuu!

Purri: Mulla oli kans viimeks lääkärillä käydessä vaavin sykkeet 170 luokkaa. Odoteltiin noin 15min ja mittailtiin uudelleen ja sitten saatiin lukemaks 150 kun poitsu ei niin kovasti potkinut. Lääkäri olisi muuten lähettäny minut seurantaan samantien jos sykkeet eivät olisi laskenut, sanoi jotta se 170 on yläraja jolloin pitää ottaa parempaa käyrää mutta sykkeen nousu johtuu useinmiten siitä, että vauva liikkuu juuri kovasti tai äidin syömisestä on kauan jolloin vauvankin on nälkä. Oliko tästä nyt mitään apua mutta tulipa nyt kerrottua oma kokemus!

Voi että mua ahdistaa kun melkein kaikki on valmista vauvan tuloon, (haluan että kaikki on ajoissa valmiina ettei tarvi sitten loppumetreillä enää tressata) MUTTA ainut tehtävä jonka tolle ukon retareelle oon antanut, jotta meitin kodinhoitohuone pitää olla valmis ennen syyskuuta ja sitä ei oo alotettu vieläkään!! Siellä pitäis maalata katto, tapetoida seinät, vaihtaa laatat pienelle alueelle seinään, asentaa/kasta yksi vaatekaappi pyyhkeille ja vauvan tarvikkeille ja laittaa pöytätaso. En ajatellut hommata hoitopöytää koska sille ei ole juuri mitään paikkaa joten suunnitelmissa oli hoito"piste" tehdä tonne kodinhoitohuoneeseen, olisi lavuaari lähellä ja likapyykkikoppa. Meillä varmaan ukko tekee hikihatussa kodinhoitohuone remppaa kun mä oon laitoksella..tai luulen jotta ellei pian ala tapahtua niin ostan jonkinmoisen hoitopöydän ja tungen sen johonkin..

Eipä paljoa auta nuo kävelyt tuohon häpyliitos kipuun, kävely muuten on ihan jees ja jos se paino ei tosiaan niin kovasti nousisi enään. mutta mä kyllä teen pian jotain tolle toosalle kun on niin perhanan kipiä ja pahenee vaan viikkoviikolta, vesi tulee silmistä kun yritän pönkätä itseäni jostain ylös, yhtään ei saisi pysähtyä paikalleen.[&:]

jaksamisia anoppien, mummujen ja isomummujen kanssa! Meillä anoppi ei onneksi piittaa yhtään, toisaalta harmi mutta paree että pysyykin poissa kuvioista kun ei häntä mikään muu kiinnosta kuin omavointi ja kuningas alko on paras ystävä!!! Jos hän joskus jotain tuo niin hän ei ainakaan osta uutta/kallista vaan kirppikseltä kaikkein halvinta mitä löytyy ja sillä minkä laatuista se on niin ei ole väliä kunhan on halpaa! Kerran toi "hyviä" vaatteita tytölle jotka oli pääasiassa roskiskamaa kun reikiä siellä sun täällä. Kirppikset kunniaan ja kierrätys mutta ei sitä nyt ihan kaikkea tarvi ostaa mitä muut myy.

Mielihalut: ananas [8D] voisin syödä monta purkkia päivässä! hyvä makean himoon [;)]

kaippa mäkin ilmottelen ittsestäni....

mä alan ainakin ihan rehellisesti kypsymään tähän olotilaani! häpyluuhun sattuu välillä niin pirusti että viime yönä jouduin konttaamaan vessaan[&:]ei kiva ollenkaan! 34+6 ja joka yö mukavia suppareitakin , mahakin on laskeutunut eli vaaveli alkais olla jo ready to go! kuitenkin tuskailen tääällä kuukauden päästä[:)]

purnaan taasen näistä raskausarvista mutta kun koko perä ja reidet näyttää siltä kun mua ois kynsitty todella pahasti, en oo tälläseihin arpiin missään ennen törmännyt( muilla vanhemmilla) tms. mutta alipainoisena tähän hommaan ryhdyin ja +30kg(siis mulle) on ennustettu synnytyspainoks[&:][:@][:@]että ois se kummakin jos ei paikat repeis. ja mä pidän niiiiin käsiä ristissä että lähtisivät kilot poiskin ja äiti joskus mainitti et jos kaulimella hinkkaa reisiä niin arvet ja sellut katois(joku vanhan kansan juttu)[;)]

kuulostaa varmaan pinnalliselta mut ei voi mitään, tältä tuntuu.

kirjottelen luisää kun ollaan anoppila hoidettu alta pois...plaah ei jaksais ny sitäkään..oonpa oikeen neiti negatiivinen tänään[:)][:)]pakko viä noista anoppi keskusteluista mainita: jos tyttö en pue/en pidä mistää hörselöistä tai vaaleenpunasista unelmista, anoppi taas on sitä mieltä että korvikset mennään laittaa äitiltä salaa ja missään muussa ei sitten kuljetakkaan kun val.punasissa pitsi hirvityksissä! pikku juttu tuollanen mutta jotenki oottaa tosi paljon päähän(hormoonit) tää aihe kosk atuntuu ettei minua tällöin KUNNIOITETA!

HaniMami: joo selvis ainaki syy et miks ei oo rahat vielä tilillä.. se saamarin äpärä ei ollu tehny sitä tilisiirtoa!!! Oli vaa käyny laittamassa meiä rahat tilille, mut ei ollu siirtäny niitä sieltä tililtä mun tilille!!![:@] No ne lupas tehdä sen pikana, että ihan viimeistää perjantaina kuulemma pitäis olla mulla ne rahat.. kun oli siis saman tempun tehny mun miehen isoveljelle, ni se oli saanu Kanadaan ne rahat 3 päivän kuluessa.. eli pitäis tulla myös mulle samassa ajassa. Mutta pikkasen ottaa päähän toi touhu! Sanon kyl miehelle, että seuraavalla kerralla pitää laittaa yks toinen kundi hoitamaan tota hommaa, koska se nyt ainaki osaa tehdä asiat ajallansa!

Kirsikka: En mä niistä sykkeistä huolissani ole. Toi rääpäle oli pitäny just zumbatunnin mahassa ennen ku menin sinne lekurille, eikä se ihan paikoillansa pysyny sen kuuntelemisenkaan aikana, että luultavimmin johtui siitä toi korkea syke. Ärsytti vaan, kun ei lääkäri voi suoraan sanoa jos on ees mahdollisuus siihen, et ois jotain häikkää jossain [:@] Että siinä mielessä odotan innolla, jos se kuitenkin on Kättärille jotain ilmotellu ja sieltä kutsua tulis... Pääsisinpä näkee ton rääpäleen vielä ennen syntymää [;)] Eikä se lekuri mitää varttia pitäny väliä siinä kuuntelemisessaan.. ehkä korkeintaan 5min. Sen verran piti väliä et tunkas sen saamarin ankan sisuksiin ja kokeili kohdunsuun tilanteen. Niistäkään se ei mulle mitää sanonu, vaikka ei mitää pöpöä ollukkaa missää ja kohdunsuu oli kiinni.

Onpa ollu hyvä viikko taasen... Mieski tossa soitteli et jää vielä päiväks pakkailee kaverinsa tavaroita ja tuleeki vasta huomenna, vaikka sen tänää piti tulla kotiin [:@] Pikkanen piruni toivoisi, että muksu päättäis alkaa syntyä jo näin reilusti etukäteen, että sais jätkä sitten tuskailla ku ei ollu lähimaillakaan vauvan syntyessä. Ei toi muksu tuolta minnekää vielä lähde, mutta kuitenkin. Samaten ku ei se mies älynny multa kysyä, et miten lekurissa meni, vaikka ties tasan tarkalleen, että oon lekurissa käyny tänää.. Kysy vaa et vieläkö selkää särkee ja ku sanoin että joo särkee, ni vastauksena oli tyyliin "se on voi voi". Että ei oo kyllä se mies mitää lämmintä vastaanottoa saamassa, kunhan kotiutuu huomenna.. väitti tulevansa kotiin klo 11 aamulla, mut luulen että kerkeän lähtee systerin luo evakkoon, ennen ku toi on kotosalla.

Nyt alkaa itteeniki ärsyttää ku oon ku persuksiin ammuttu karhu! Kun en mä yleensä näi kiukkunen ole!

Yleinen Tulevien Äippien ÄrrinMurrin-Päivä?

Tai sitten ihan koko viikko...[:@]

Tänään ei oikeesti ole mikään mennyt niinkuin olisi pitänyt. Olen koittanut siivoilla, mutta se on jäänyt lähinnä pyykin pesuun, ja kaappien ovien kuuraamiseen. Nyt loppu tupakoiminen tuossa meijän oven edessäki!! Pikku eteisen kuurasin katosta lattiaan, ja ällöttävä ruskea lilluvesi valui pitkin seinää.Nikotiini on tehnyt tehtävänsä [:'(] Tuon homman jälkeen sain mennä pyyhkimään ja järkkäämään pienemmän herran huoneen uudestaan...Jätkä muka siivosi siellä kaikki paikoilleen, ja imuroi...siltikin oli hiekkaa kilo lattialla, ja pikkuleegoja. Saa luvan imuroida ja luutata uudestaan aamulla,kun ehti livistämään. Esikoinen! No mitä voi olettaa jos päässä pyörii tyttöystävä ja mopo??!! *Huoks* en tiedä onko nuo vaihtunu laitoksella, kun ollaan miehen kanssa oltu itse kakruina "kaikki tip-top"-järjestyksessä. Huomasin heti, jos joku oli käynytkin mun huoneessa [;)]
Niin, ja pojan kummitäti ei pääsekkään tulemaan, nuorin lapsista on sairastellut ja, niin...en minäkään lähtisi toiselle puolelle Suomea roudaamaan puolikuntoista tenavaa, ja itse vielä väsyneenä. Harmittaa, ainoa asia joka on saanut mut pysymään liikkeellä, on mun hyvä ystävä <3
Muu huusholli on nyt vieläkin laittamatta, koska tuon "riekkumisen" jälkeen ei oikein hyvä olo tullut.
Jaksoin vaivoin käydä kaupassa, ja ruuaksi oli pakaste pinaattikeittoa[&o] Olen NIIIN Loppu... Sanoin miehelle, että tältä päivältä riittää nyt, jatkan huomenna jos jaksan. Sanoi,että nyt lopettaa tuommosen, ettei ne nyt kummosempia vieraita ole.. Jos nyt tulis ovesta sisään ukkelini, niin multa tulis 100% varmana itku.[:(]

Otampa tuon keittiön jakkaran persuukseni alle, ja tiskaan nuo tiskit pois. Katsellaan jos myöhemmin olisin rauhoittunut...

Eilen sai vanha luokkakaverini vaimonsa kanssa lapsosen [:)] ja toinen hyvä ystäväni jaksaa edelleen olla yhdessä kasassa vaikka jo heinäkuun lopulta lähtien ollut monenmoista" oiretta" josta olen ollut varma että synnyttää vielä tämän kuun alussa vaikka laskettu on kuun loppupuolella, 23 päivä muistaakseni. Kunnon supistuksia ja vihlontoja tosiaan ollut jo pari viikkoa ja tänään polilla katsottu että paikat ovat sormelle auki mutta kanavaa(?) olisi vielä jäljellä... mie täällä kovasti hänenkin puolestaan jännittelen niin että eilen illalla koiria käyttäessä piti kans ihan pysähtyä puuskuttelemaan vähäksi aikaa.

*ruma sana* että muakin otti tänään pannuun kun imuroin ja sitte vielä luutusin lattiat mattojen välistä ja erehyin sanomaan jotta on KUUMA! mies vaan tokas että elä riehu tollai niin ei tuu kuuma!! sai kuulkaa kuulla kunniansa... [:@][:@][:@] No jotain hyvääkin tälle päivää: meillä vihdoin on makkarin seinäremppa käynnissä [:)][:)][8D][8D][:)][:)] mies onki sitte sen kimpussa melkein ympäri vuorokauden niinkauan että se valmistuupi (tai tähän mennessä aina on ollunna, jos jotain on tehty). kun nyt vaan sais äkkiä tavarat sitte paikalleen... mua ressaa tämmönen epäjärjetys kun on huone tyhjennetty tavaroista sinne sun tänne pitkin huushollia....

RAHA: meilläkin mies on lomautettuna tämän kk:n [>:] joten ens kuukausi ollaankin sitten aika tiukilla vaikka nytkin on yritetty penniä venyttää ihan jonkin verran! ja tottakai aina kaikki vakuutusmaksut ja muut isot laskut muistuttaa olemassa olollaan tämmösinä kuukausina, mikähän ihme siinäki muuten oikein on??

Takaisin