EloliirumLaarumit

Heissan heissan!

Kaika: Joo en mä noita normaaleja elämänääniä mitenkää yritä vaimennella[:)] Eikä tässä taloudessa muutenkaa oikein voi, ku mies aina huudattaa TV:tä/CD-soitinta/millo mitäki [:D] Mut noi äkilliset paukkeet ja muut äänet on ärsyttäviä.. siis ihan jo omiinki korviini, ku aina melkee pompin metrin ilmaan äkillisistä kovista äänistä [:o]

HaniMami: Olin fiksu ja otin selkoa, niin Myllyn Parhaassa Murotaikinassa ei ole ollenkaan maitoa, eli voin sitä käyttää ja korvaan maitorahkan soijavanukkaalla [:D] Vaahtoutuvan vaniljakastikkeen tiiän, että on olemassa joku kauraversio, mitä voi käyttää [:)] Eli saan niistä oikein näppärästi tehtyä.. Pitää vielä sit vaa varmistaa siltä tytöltä ku tulee perjantaina, et onko se maitoproteiini mitä ei kestä vai vaan laktoosi, ku eihä noi afrikan miehet tajua sitä eroa [;)][;)][;)] Mut varmuuden vuoks teen ton maidottomana, että kykenee syömään [:)] Ja mulla oli siis se vika lääkärikäynti jo viime kerralla, ku neuvolassa olin, mut eihän se nainen mitää mulle kertonu [>:]

Linea negra: Tuli tosta vielä äidin kanssa puhetta, ku se mulle äsken puhelimessa kauhisteli, kun mulle on sellainen tullu näkyviin.. Oli jostai kuullu, että jos se tulee loppuraskaudesta esille, niin tarkottais sitä, että 2 viikon kuluessa vauva ois syntyny [:)] Passaa oikein mainiosti ja menee muutenki tän raskauden aikajanalle oikein hienosti [;)] Neuvolantädin kanssaki tehtii soppari, että vauva syntyy 7.9-12.9 ajalla[:D][:D][:D] Että vauvan on sit parempi olla samaa mieltä meiä kanssa[:D]

Päiviä täältä...

Hyvinkää takana ja päätöksiä edessä.. Tai no ne tuli siellä jo tehtyä.
Kirjoitan tän nyt tännekun aattelin huomenna neuvolan laittaa tonne varsinaiseen neuvolaosioon.

Meil oli aika Hyvinkäällä klo 10. Mentiin sinne ja kätilö istutti mut käyrille. Ilmoitti samalla et eka käyrä on puol tuntia, sit on kääntöyritys, seuraava käyrä 45 min ja sitten 2 h tauko ja siihen vielä 30 min käyrä päälle. Mies oli jo siinä vaiheessa ihan tuskaisena et kiva kun tästä oltais ilmoitettu et hänellä on kotona töitä ja asiakkaita tulossa ja vaikka mitä. No ei muuta kun käyrän (joka oli hyvä) jälkeen pöydälle makaamaan. Erikoislääkäri katsoi ensin että poika on edelleen perätarjonnassa. Hän soitti paikalle ylilääkärin jonka mielipide haluttiin sen takia että aletaanko poikaa edes yrittää kääntämään. No ylilääkäri tuli kopeloimaan paikkoja ja sanoi että kokeillaan kääntää, mutta jos ei käänny niin sitten sektio että perätilassa tästä lantiosta ei ainakaan mitään tule pihalle. Noh ei muuta kuin kääntöpuuhiin. Mä purin hammasta, lääkäri veivas hikikarpalot otsalla ja kätilö ultras. Eikä mitään... poika ei suostunu liikkumaan mihinkään. Pahimmassa rutistuksessa alkoi jo sydämen sykkeet heikkenemään jotain ei muuta kun kädet irti massusta ja poika takas paikalleen. Se kääntöyritys oli sit siinä. Ei muuta ku vaatetta niskaan ja käyrille. Samalla sovittiin kätilön kanssa sektioaika. Hyvinkäällä sektiot tehdään torstaisin. Eli pojan pitäisi siis syntyä näillänäkymin 9.9.2010. Tietysti viel aamulla ultrataan ja katsotaan että jos käännös onkin tapahtunut niin sitten mennään normikautta.

Käyrät käännöksen jälkeen oli hyvät, kävin labrassa verikokeissa kun halusivat vielä varmistaa veriryhmän sektiota ajatellen. Sitten venttailin sen pari tuntia. Ukon passitin himaan jo käännösyrityksen jälkeen kun se oli ku kissa pistoksissa vahtas kelloa. Sanoin et mee kotiin tekee työs et mä tuun taksilla sit himaan kun tästä pääsen. Viimeinenkin käyrä oli ihan moitteeton eli kotosalla olin vähän vaille 3.

Jestas että jotenkin helpotti toi tieto siitä sektiosta, tuntuu ku kaikki stressi ois jääny laitokselle ja nyt voi vaan olla ja nauttia näistä parista viikosta. Ei enää tartte ressaa et mitä jos lähtö tulee yöllä ja kuka sit vahtii pimua ja mitä jos lapsivedet menee taksissa jnejne.

Ja käytin sen parin tunnin odottelun laitoksellakin tehokkaasti ja varasin paikan ristiäisiin [:D] AI miten niin ennakoivaa mut tulipahan hoidettua.. Yllätyksenä mulle tuli että ravintolan kabinetti ja seurakunnan tilat on saman hintaiset. Tosin ravintolaan kuuluu liinat, henkilökunta, ja siivous. Seurakunnantiloihin pelkkä tila ja liinat, itse joudut kahvit keittelee ja tilan siivoamaan kun meidän seurakunnan tiloissa ei oo emäntäpalveluja. Tuli fiilis et mistä helvetistä mä niitä kirkollisveroja oon maksanu jos seurakunta velottaa tilasta ja liinoista 120 €.

Ja aikamoista että täällä on 3 tyttö nähnyt päivänvalon... Ihanaa [:)]

Nyt tuli vaan omaa stooria, ollu jännä päivä [8D]

Muoks: pojan painoarvio oli nyt 2700g eli +300g tullut 2 viikossa lisää painoa eli syntyessään 2 viikon päästä n. 3 kg..

*Poks* sano syyskuulaiset!!!!![:D][:D][:D][:D]

Eikös jollain ollut sektio tänään???
Jänölläkö? Oi sinne kanssa voimia ja tsemppiä!!!
Nyt alko ropiseen. pilipilipom[:)]

Täällä on nyt virallisesti kaikki valmiina vauvaa varten!!!
Haettiin patja ja turvakaukalo lainasta.
Okei, vanupuikkoja vielä puuttuu...[;)]

Kävin aamusta lenkillä ja poljin päälle pyörää [:)][:)]
(lue: lyllersin korttelin ympäri ja istuskelin kuntopyörän päällä)
Sen verran vielä lenssua ilmassa että aika rennosti pitää reenit ottaa.
Mutta voi kun oli ihanaa!!! Oli vielä pikku sadetta ja huomasin että hengitys höyrysi kun oli niin viileää.
Niin nannaa!!!

Salmonella Tarhassa siis yksi tapaus,
joka ilmeisesti oli sen saanut jostain tarhan ulkopuolelta ja sairastaa nyt kotona.
Toistaiseksi ei olla havaittu muissa lapsissa mitään merkkejä.
En tiedä mistä oli tartunnan saanut, tai miten se oli havaittu...
mutta sitä itteään se kuitenkin lääkäreiden mukaan on.
Tilanteita seuraillaan...

Pojat huutelee sopalle, ovat itte tehneet siskonmakkarasoppaa. HIh mun kokkipoijjaat[:D] MeLike!!
kuulemiin!!!

Kaika: Sektioon on varattu aika 8.9 [:)] Jos lähtee tulemaan sitä ennen, niin riippuu kuulemma siitä kuinka pitkällä synnytys on, että leikataanko vai ei. Toivottavasti keretään ajoissa synnärille, koska ajatus perätilasynnytyksestä hirvittää. Ja mulla kun ei ole edes lantiota kuvattu, joten en tiedä kuinka hyvin siellä on tilaa. Pitää yrittää olla hissun kissun nämä pari viikkoa. Tosin limatulppa tais tulla aamulla, että saas nähdä kuinka tässä käydään.

Jösses!! Kyllä on ollunna taas mukamas touhukas päivä. Nii ja mä en ala...kun joka paikassa jo vauvoja synnytellään.Mäkin tahdon mun omani jo [:)]

*Huokaus* Kylläpä oli ihunaa nähdä meidän pikkuinen tänään, olisin voinut katsella ihan koko päivän sitä kuvaruutua. Nyt kun vihdoin saatiin kaikki mitatkin kunnolla, tuli sellainen hyvä fiilis. Juteltiin myös lääkärin kanssa pitkän tovin, ja pohdittiin mikä on ollut syynä esikoisen isoon kokoon mahdollisesti. 2 viimoista kuukautta en kyennyt liikkumaan iskias hermon puristuksen vuoksi ja poika oli kiinnittynyt jo viikoilla 36 (muistaakseni). Eli liikunnan puute ja ne sipsit [8|] Syy esikoisen isoon kokoon. Sanoikin, että on monelle sanonut:"jättäkä ne irtokarkit pois" ne on kuulemma pahimmat..
Tää keskustelu tosiaan käytiin ihan siksi, kun mietittiin miten tämä kolmas on näin pieni nyytti. Syntymäpaino tulee olemaan muutoman 100g vähemmän kuin toisesta mukelostani, ja pituutta pari senttiä vähemmän....

Josta päästiin tähän herra kakkoseen, vielä ollaan saatu median hömpötykset pysymään poissa, sille en sitten voi mitään jos ja kun näkee iltasanomien tai iltalehtien lööpit. Kiitos Hanimami vinkistä, olenkin miettinyt miten selitellä tuolle poitsulle asia ilman itku kohtauksia [;)]

Asiasta kukkakeppiin: Tuolla meijän naapurin ukolla täytyy olla joku häiriö päässä (vaikka amiksen ope onkin) Leikkaa nurmikkoa, joka on tai siis ei ole mitään nurmikkoa, kunnei se ole kasvanut tämän kuivan kesän aikana, lähinnä palanu auringosta [:D] *DilleDong!*

ööö..ajatukset...eee

Arjen äänistä: Meillä tarvii varmaan olla yötä päivää mölytoosat päällänsä,että nyytti nukkuu [;)] Mopon ääntä,töllön ääntä,musiikkia laidasta laitaan, naapurin tyttöjen kiljumista, imurit yms.
Tänään just kun olin  lähdössä neukusta, oli yks äitee pukeamssa noin 2v. tytölleen haalareita päälle, 5v poika paineli sitä oven aukasu nappia, ja pikku neiti olisi tahtonut...YOU Know?...Ja siittähän nousi hirmunen itku ja kiljuminen. Äitee siinä tytölleen,että:"Älä hyvänen aika huuda ja kilju, kun vauva tuolla massussa säikähtää." Minä siihen sitten:" Kyllä tämä vauva on tullut koville äänille jo immuuniksi." äitee:" Niinkö meinaat?" Minä:"Jep,Jep" SMILE! Ja ulostauduin ovesta...

Salmonellaa: Hui Kauhistus! Nyt käsien pesua ahkeraan, ja ei naaman hipelöintiä! Sama koskee flunssailua ym. Toivottavasti ei vaan tule teille PojanÄitee!

Minzuli: Wow! Nyt sitten vaan viimoiset jutut, ja lepäilemään.

Voi Kaika: Mulla on Yhtä viidakkoa alapää, just tuskailin ukolle saunassa viikonloppuna, että oikein hävettää mennä lääkärillekkin jo.Ja mies siihen, että:
" Luuletkos että olet ainoa synnyttävä mamma, joka ei tuheroaan ajele? Jos on tiellä kun synnytys alkaa, eiköhän ne sen homman hoitele." Aina valmis vastaus Juu..hmm.. Ihan sama, antaa viidakon kasvaa, ajellaan sitten joskus naapurin ruohonleikkurilla pois...[:D]

KUKA on Seuraavana?!? Olikos jollain Tänään sektio aika? vai sekoilenkohan?
Minäpäs otan nyt vaan ihan lötköillen, kovasti tekisi mieli kävästä ostamassa jokin 54-56cm potkaripuku tai jotain, ihan mini kokoinen pipolakki, koska musta nyt tuntuu,että pikkuinen hukkuu meijän pipoihin[:)]
Ja Minä tahdon vaavilla olevan oman myssäkän laitoksella päässä,Nih! Eikös se ole ihan hyvä syy shoppailuun???[;)]

Kylläpäs tuli pulistua Taas! Tuli otettua ennen mukeloitten saapumista päikkärit ja sapuskankin vetäsin tuossa. (Perunasipulisekoitus pussi+kruununvihanneksia+kerma öljyssä paistinpannulla ja rapsakat kalafilepiffit) NAM! :P Röyh! Anteeksi! [:D]

Minzkuli ja Nopponen me ollaan sit samassa veneessä kaikki perätilalaiset. Ei oo kenelläkään onnistunu käännös.
Jännittää että mitenköhän Jänön sectio on menny? Mä vissiin olen sit seuraavaks, jos ei Nopponen ota varaslähtöä [;)]

Candy: Hui kauhistus, teillä oli siellä kunnolla jännitystä. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Pikatsu: Täällä on samat hommat edessä, eli nyt kun äitiysloma on alkanut, niin pitäisi siivota kaikki komerot ja kaapit... Vauvan pyykkien pesun myös aloitin viikonloppuna.

BB: Voi ei! Täällä yksi talous, jossa kanava kääntyy heti kun kyseinen ohjelma alkaa. Rasittaa vain kun sitä mainostetaankin niin kovasti.. [:'(] En tiedä, miksi sitä niin inhoan kovasti. En vain voi sietää koko ohjelmaa!! Pari kautta sitten sitä muutaman jakson katsoin kun silloin mukana oli yksi tuttu.

Linea negra: Eikös vanha uskomus ole, että linea negraa pidetään yleensä poikaviivana!

Minzkuli: Oli teillä vähän erilainen kääntöyritys kun meillä... Meillä siis suoraan vain yritettiin kääntää ja käyrillä oltiin sen jälkeen 2 min... Teillä todellakin seurattiin kunnolla vauvan sykkeitä! Onko sinun lantio sitten kuvattu, että päädyttiin heti sektioon? Minulla kuvaus tulossa siis reilun 2 viikon kuluttua, mutta täällä selväsi kannustetaan kovasti synnyttämään perätilassa.. Kaikki sanovat vain, että ehdottomasti synnytetään alakautta!

Unet: Minä en ole vielä hirveästi nähnyt unia synnytyksestä, mutta nyt päiväunilla näin unta limatulpan irtoamisesta. Se oli niin todentuntuinen uni, vaikka en siis tiedäkään että miltä limatulppa sitten oikeasti näyttää tai tuntuu.

Namskis!

Oli niin hyvää soppaa että palkitsin pojat omppupannarilla joka tuolla uunissa kypsyy.[:)][:)][:)]
Kummatkin kuolaa uuninluukulla eikä meina jaksaa odottaa ja pirulainen kun laitoin ekstraa taikinaan (että saan huomiseksi ittelleni jemmaan herkkupalan[;)]) niin kestää ikuisuuden paistua läpeensä.[>:]

Alaviidakko Mä trimmasin paikat ultraa varten, HAhahaaa kun nauratti pyllistelyt peilin kanssa. Sain sen nyt sohittua about mallilleen ja ylpeenä paljastelin sitä sitten lääkärille[:D] Mutta huone oli niin pimeä ettei se olis nähny vaikka mulla olisi siellä majava ollut pesää pitämässä...

Voi teitä perätilaiset!!! eikö kenelläkään oikeasti ole käännös onnistunut?!?! Toivotaan nyt että siellä viellä heitettäisiin viimehetken kuperkeikkaa ja jäis veitset pöydälle!!

Oho! Ompas tullut roikuttua linjoilla... Noh!!

*napa* Ei ne lantiota kuvanneet. Ylilääkäri totesi että jos ois ollu raivossa niin ois saattanut mahtua mut perätilassa ei mitään järkeä edes lähteä kokeilemaan. Että mieluummin otetaan suoraan sektioaika kun että kiireessä hätäsektioidaan. Mulle on kokoajan puhuttu et perätila = sektio.

Täällä taas olen häiriköimässä [;)]

NamNam ja ei sittenkään niin NamNam: En ollut pitkään aikaan syönyt chilitonnikalaa ja sitä alkoi tehdä mieli.. No, söin sitten hutaisten yhden purkin ja nyt ällöttää [:D] Ahneella on..
Tänään päivällä uskalsin laittaa lihapulliin hieman valkosipulijauhetta ja Huh kun taas teki pahaa eli en voi syödä normaalia sipulia tai edes valkosipulia [:D] Tämä loppuraskaus on aika verrattavissa kyllä siihen alkuraskauden etomukseen.

Taas alkoi voimakas punkeminen.. Huhhuh, humppaako muiden masuasukkaat öisin/iltaisin enemmän ja voimakkaammin kuin yleensä? [:-]

Äänistä: Hahha, pitäisköhän mun alkaa pitämään täallä kamalaa öykkämöykkää [:D].. Tulee varmaan minun vauvasta aluksi arka äänille, kun ei usein kotosalla ole mitään häppeninkiä paitsi minun juttelu tuolle mahalle, televisio ja musa joskus. Tietenkin kylässä on joskus hurjaa menoa ja silloin vauva joko hirveesti liikkuu (raivoaa masussa niille hulluille huutajille [:D][;)]) tai sitten on ihan liikuskelematta ja varmaan ihmettelee.. [:)] Eihän ne äänet kyllä oikeasti ihan täydellisesti sinne mahaan kuulu, eristää muistaakseni aika paljon vedet ja kalvot ja muut ääntä.

Sektioon meneville: Onnea jo etukäteen [:)]

Mamma_76: Hyvä, että on hyvän kokoinen tulossa [:)]

PojanÄiti: Hahha, tuo majava-juttu [:D]

Huomenet!

Lähdössä kohta neuvvolaan, mutten tiedä ihan tarkaksi monelta oli aika[8|]
Menen siis istuskeleman sinne muutamaksi tunniksi. Päivä nyt ainakin pitäis olla oikea... i think...

Miten kaika on nukkunut yönsä?

Täällä oli ihana mini ukkonen heti aamusta [:D][:D] salamoi ja kaikkee!
Nyt aurinko taas kurkkii pilvenreunan takaa. Aika hienoo!!!

mut nyt menox!!!

veni, vidi, vici!!!!
Biggest gainer pohjat vedetty ainakin tälle viikolle!! +1,940kg/vkko[:-][&:][:@]
Katselin juuri esikoisen äitiys korttia niin samaisella viikolla viimeksi oli napsahtanut 2,240kg/vkko
Pannaan nyt vaikka lenssun ja turvotuksen piikkiin. Ja kuulemma lapsivettäkin on reiluusti, liekö lisääntynyt???
Ei auta enään kuin nauraa[:D][:D][:D][:D] vielä 6kg matkaa ettei 90 paukahda rikki, katsotaan kerkeekö kolmessa viikossa[8D][8D][8D][8D][8D]

Täällä tulee vettä kuin aisaa, kivakiva luonnon kannalta, mut tarkoittaa ettei lenkille pääse[>:]
No leffaa koneeseen ja pyörän päälle.

Eikös muut ole vielä heräilleet kun ittekseni täällä huutelen...
kukkuuuu!!!

No tulen myöhemmin kurkistelemaan...

Huomenta päivää...
Kyllä täällä PojanÄiti jo hereillä ollaan.. Onni potki mut ylös 5.15 kun sillä on sen eilisen runnomisen jälkeen ollut aikamoisia hikkoja. Aamulla jo aattelin et onkohan se jo jotenkin vaarallista jos mukula masussa nikottelee yli puolituntia putkeen.. Tosin neuvolassa oli sykkeet hyvät niin vahvistelkoot nyt oikein urakalla tän pari viikkoa niitä pikku keuhkojaan [:D]

Nää sadepäivät on ihania kun silloin tekee aina mieli askarrella kaikkea. Tässä mietiskelin et pitäisköhän sitä vaikka alkaa puuhailemaan ristiäisiin koristeita. Ihan varmasti mun mäihällä masusta tuleekin tyttö kun kaikki on tehty vaaleansiniseksi mut so not, ehtiihän niitä sitten viel muuttamaan. Sama juttu vauvakirjan kanssa.

Ristiäiskutsutkin on jo melkeinpä kasausta vaille valmiit. Oon yrittäny tehdä kaikkia jo näin etukäteen mahdollisimman paljon valmiiksi kun ei tiedä kuinka väsy ja kiire sitten on noita valmistella.

Mä kaivan helmet ja huovutusneulat esiin ja rupeen hommiin [:)]

Heissan!

Joo mä heräsin jo 7:30 mut käytii äidin kanssa Ikeassa ostamassa meiä rääpäleelle uus vaatelipasto, ku eihän tohon edelliseen mitää mahtunu [>:] Puolet tavaroista mun matkalaukussa eikä sellainen käy päinsä sitten alkuunkaan! Eli nyt on semmonen iiiiiiso Malm-merkkinen lipasto, missä on 6 syvää laatikkoa ja saan 2 pienempään lootaan esim. harsot/vaipat yms. [:)] Mies pääsee illalla tai viikonloppuna sitten kokoilemaan [:D][:D]

Ainiinjoo hei! Jos jollakulla teistä on vaatteita (siis omia, miehen, lapsen) joita ette kehtaa kirppikselle viedä, niin mä voisin ottaa vastaan niitä [:)] Me kuljetettais ne miehen kotikonnuille käyttöön. Mut riittää siis, että vaatteet on ehjiä ja sillai puhtaita, ettei mitää mustikka/punaviini tahroja ole [:)] Mä voin niistä ainaki mahdolliset postituskustannukset pulittaa ja tietty jotain voin maksaa itse vaatteista [:)] Ja pääkaupunkiseudulla voin tulla ihan kotiovelta noutamaan niitä, ettei tartte pelätä, et joutuu roudaamaan ympäriinsä niitä [;)]

Ristiäiskutsut: munhan oli tarkoitus tehdä kutsut ristipistoina itse... No enhän mä löytäny sit sitä oikeaa kuvaa mistään, ni meinaan sit kaverin kanssa askarrella ne kutsut joskus sit ku vauva on syntyny..

Tää läks hakemaan nyt heti vaunuloisia :)!!! soittivat vihdoin että ovat tulleet[:D][:D][:D][:D] Myöhemmin sitten lisää[:)]

Täällä ollaan..

Yö meni ihan ok..en ollut hereillä vaikka pissalla kävinkin.[:)]

PojanÄidillä taitaa olla pohjat ny sitten +grammat/viikko[8D]
Turvotusta ja lapsivettähän se on. Mulla on tiistaina vasta neuvola, joten jännityksellä odottelen...
Ruoka mainaan maistuu aikas hyvälle.
Mut hei, loppumetreillä saa ottaa rennommin sanon minä- varsinkin kun vauvalla ja mulla on vointi mitä mainioin!

Oliko, piia, hienot vaunut?

Minzkuli jaksaa puuhailla- mä en ikinä ole ollut askarteluihminen ja joulujuttujen väsääminenkin on ihan tuskaa... kaikkea sitä joutuu lasten iloksi tekemään..
Mä olen onnellinen , kun mun äiti jaksaa värkätä kaikkee noiden kanssa ja tarhahan on ihan paras paikka, kun siellä on pojat päässy nykertämään..
Onko siinä jotain eroa maidonerityksen alkamisessa, jos on sektiolla synnyttänyt?

Purri: Noi Ikean Malm lipastot on meilläkin lastenhuoneiden sisustuksessa- hyvä hinta-laatu-ulkonäkö-suhde[;)].

Tänään pyykkäilty taas (mä en tajuu, mistä tota pyykkiä tulee..) ja kävin simmaamassa 45min, porealtaassa 15min ja saunomista 10 min- ja ny tekis mieli nukkua loppupäivä- sen verran raukee olo.
Mutta ei auta- kauppaan on mentävä, jos meinaa perheelle ruokaa saada päivälliseksi..*miettii, onkohan meillä kellarissa hernaritölkkejä...[:D][:D]*
Oli kiva huoma porealtaan kuplien keskellä, että toi vauvelikin naatiskeli vatsassa- alkoi kunnon venyttely-mönkimisen[:)].
Mutta ny lepooa sellaiset parikyt minsaa ennen kuin esikko tulee koulusta valmistamaan välipalaansa. (meni ekaa kertaa itekseen kouluun ja takas[:)]- äiree on ylpee.)

Päivää..

Piia: onnea vaunuista, kävitkö jo testaan[;)]?

Purri: joo kyl löytyy vaatteita, mitä voisin antaa matkaan, jos ei ihan näillä viikoilla tarvii käydä läpi varastoja, kun ei millään huvittais eikä taipuis ja vintilläkin on muutama säkki, mutta niihin en ennen synnytystä jaksa uhrata ajatustakaan[;)]. Yleensäkin annan UFF tai pelastusarmejalle aina välillä vanhoja vaatteita, niin nyt ainakin tietäisi niiden menevän hyvään tarkoitukseen. Niin ja siitä maitoallergiasta, on tosiaan piiikkuisen eri asia onko kyseessä maitoproteiini vai laktoosi[:D]

Minzkuli: voi kun jaksaisi askarella itse. Hatun nosto sinne! Laitahan taasen kuvia, jos ehdit niistä valmiista. Aikas tyyris tuo kirkon tilavuokra[&:] Luulisi tosiaan, että niitä kirkollisveroja maksamalla vähän edukkaammin sais. Hikasta: meilläkin hikkaillaan pitkiä pätkiä, kellosta en oo katsonut kauan hikottelu kestää, mutta välillä on päivän aikana viisikin kertaa hikka[:D]

Majavanpesä: oon yrittänyt pitää siistinä, ensin ajattelin antaa rehottaa, mutta en sitten millään pysty, kun itselle tulee ällö olo. Lopputuloksesta en tiedä, mutta ennen edellistä lääkäriä viimeksi sohin sokkona. Saas nähdä, jos sitä vielä kerran ennen synnytystä pitäisi huumorihetken ja yrittäisi taipua[:D][:D][:D]

Mamma: meilläkin on jo vaavinmyssykkä pakattuna, kun myöskin haluan oman päähän heti.

Milamariaa: punkeeminen on lisääntynyt ja muuttunut pirun kivuliaaksi. Venyttelyt on toisaalta ihan hauskoja, kun masu venyy joka suuntaan, mutta toisaalta: auh, sattuuuuuuuuu!!!!!

Nälkä! Nälkä! Ihan tajuton nälkä koko ajan[:-][8D] Katsotaan huomenna sitä biggest gainer kisaa , kun oon käynyt neuvolassa. Äsken käväisin vaakalla ja masennuin totaalisesti sitä lukemaa, ei sitten mitkään toiveet ja tavoitteet oo pitänyt tän raskauden aikana. Taidan siirtyä Purrin tavoin loppuajaksi melkein karppilinjalle, ihan en kaikkia hiilareita uskalla jättää, mutta tänään on ainakin luvassa vaan salaattia+ kanafile, välipalaksi sitä ananasta nesteen poistoon[;)] ja iltapalaksi kaurapuuro. Seuraavaksi sitten kävelylle ja vielä illalla toiselle lenkille, jos vähän saisi nesteitä kiertoon.. Tosi kumma olo muutenkin koko ajan, päätä särkee nyt kolmatta päivää, turvotus ei laske mihinkään, vaik ilmat on viilentynyt, mutta ei se lisääntynytkään ole, kun pelkään sitä raskausmyrkytystä, kun noiden oireiden lisäksi on myöskin pahoinvointia, ei pöntön halailuun asti, mutta voimistunut. Vauva liikkuu edelleen aikas kivasti, etten ole huolissani ja päänsärky menee panadolilla ohitse. No huomenna selviää sitten verenpaineet. Eilen seikkailin netissä ja löysin sellaisen tiedon, että harkkasuppareiden alkamisen jälkeen menee yleensä korkeitaan pari kolme viikkoa, että syntyy. Nyt oon vasta kaksi viikkoa kärvistellyt, saas nähdä syntyykö sitten viikon sisällä vai kolmen viikon päästä väkisin.

Nyt lähden lenkille, jos se vaikka vähän piristäisi tätä nuutumusta.

Päivää taas! ei täältä osaa enää pysyä poissa lainkaan! [:D]

Linea negra: itselläni ei nyt ole lainkaan viivaa ilmestynyt mutta edellisessä raskaudessa se oli. Silloin myös sanottiin jotta poika tulee kun viiva näkyy mutta eipäs tullutkaan. Nyt ultrassa sanottiin, että poika on tulossa ja tosiaan viivaa ei näy. Eli ei ne vanhan kansan sanonnat aina pidä paikkaansa vaikka usein totta onkin. Tuo Purrin äidin kuulema juttu ois kyllä kiva jos pitäis paikkaansa jotta jos ilmestyy loppuajasta niin vauva syntyisi kahden viikon aikana. pitääpä alkaa seurailla josko viiva vielä ilmaantuisi. [:)]

Vanhankansan jutuista sen verran vielä jotta ekassa odotuksessa kuten nytkin minulla on ollut kovaa pahoinvointia ja loppuajasta närästystä. Voi kuulemma tarkoittaa sitä jotta syntyvällä vauvalla olisi paljon hiuksia ja sitä ihokarvaa jota voi olla esim vauvan selässä kun syntyy. Meillä tytöllä oli sellainenkin pehko päässä syntyessään jotta jotenkin siihen uskon, saas nähdä onko uudellakin tulokkaalla paljon hiuksia vai onko pahoinvointi/närästys johtunut jostain muusta.

Mua ottaa aivoon kun olen nukkunut tytön kanssa päikkärit pitkän aikaa jotta jaksaisin päivän paremmin mutta nyt jos nukun päivisin niin en öisin saa unta millään!!! Eli väkisin yritän päivän sinnitellä hereillä jotta saan yöt nukuttua, minä kun en yhtään tykkää valvoa yöllä kun muut nukkuu, jotenkin ahdistavaa olla yksin hereillä!

Äänet: Meillä vauva on jo varmasti oppinut jotta hiljaista on vain öisin. Olen itse kuten myös tyttöni sellainen jotta hiljaista ei saa olla kuin öisin, päivällä on aina tv tai radio päällä. Ellei vauva ole vielä siihen tottunut mahassa ollessa niin saa kyllä luvan tottua, en itse osaa olla hiljaisuudessa. [:D] Ja siskonsa huudon tunnistaa varmasti ja karjuvan äidin äänet [:D]

Voi ikea, mä niin haluun sinne!!! jos isännys saa tilin perjantaina niin tää typy ottaa lauantaina suunnan Treelle äiteen kanssa ja meen vähän ostoksille. Mutta mun tuurilla tili näkyy vasta ens viikon alus.. [>:]

Ristiäiset: Mä en oo jaksanu ajatella vielä koko asiaa...järjestelen sitten kun vauva on syntynyt. Todennäkösesti joudun pitopalvelulta joitain tarjottavia ottamaan kun kutsuttavia on taas niin paljon kun isännän sisrukset lapsineen tekee jo 30henkeä+muut kutsuttavat päälle niin luulen että en itse viitsi väsätä niin paljoa tarjottavaa.

Kylläpäs toi painon kerääminen väsyttää...[8D][:-]
menin eilen nukkumaan 10 jälkeen ja nukuin kandella pissatauolla 7asti. sain heti unta uudestaan pissan jälkeen[:D]. 9tuntia lähes putkeen!!!
Nyt juurikin heräsin soffalta tajutakseni että olen nukkunut 4n tunnin tirsat[:@][:@][:@][:@]
Ja just kun sain asiat siihen malliin ettei päiväl nukuta vaan nimenomaan yöllä.
Täällä pidän siis ensiyönä linjaa auki...
PojanÄidin kuumat huulet...[:D][:D][:D]

Kirsikka
olipas mielenkiintoinen toi karvoihin liittyvä vanhankansan uskomus!!! edellisestä ei ollut pahoinvointia tai närästystä ja hän oli melkein kalju lapsi.
Nyt sitten on voitu pahoin ja närästelty... jännää[:D][:D][:D] Tuleekohan sieltä serkku IT.

Purri hianoo kun jaksatte roudailla vaatteita!!! Uffin yms kautta kun harva rytky päätyy sinne minne niitä ajatteli... Eikä niistä rahoistakaan ihan kaikki perille löydä...

Minzkuli joko on kortteja vino pino??

piia kuin vaunut, onko IIIIIIIIHANAT!!!??

Kaika Kyllä, löysin rantein!!!
Suurin osa noisat menee kuitenkin just sinne lapsiveteen, nilkkoihin tai tisseihin.

Ja hanimamille kanssa lohdutuksen sana, turvotusta se on, laitoksella sitten pissattaa armottomasti. Ja jos paino on noustakseen niin se on noustakseen, ei paljon itse pysty auttamaan asiaa, siispä mennään rennosti ja mietitään sitten laitokselta päästyäme että miten näistä kiloista päästään eroon[:D][:D][:D][:D]
Pannan tsemppiryhmä painonpudotukselle pystyyn!

Kysyin neukulta myös mun ylävatsakipuja, mitkä siis olivat selkeesti tuossa kohdun päällä. Sanoi että kyllä hän ne supistuksiksi laittaisi, mutta jos muuttuvat ihan vallan kivuliaksi niin sitten vaan soittoa laitokselle.

Täällä yhreskoos...

On ollut sellainen yö ja päivä,että voi *sensuuri*! Näin omituisia unia koko yön, heräsin ensimäisen kerran n.4.30 pissille oli aivan pakko, koska sattu niin saakelisti. Sitten ei uni meinannut tulla millään,naperolla kun oli ihuna hikka, ja muutenkin hirveesti asioita. Nukahdin kuitenkin noin ½ tunniksi, ja heräsin järkyttävään pohjekramppiin kivusta huutaen. Nousin ylös siis sillon klo.6. otin magnesiumia ja kävelin edes takas ympäri kämppää. No helpotti, ja sitten aamusumpit ym. Poikien herättely ja kouluun potkimiset ja jalka on ihan sika kipee.

Sitten saikin tänään Kela kuulla kunniansa, se päätös jota olen odotellut tuli, ja se oli kielteinen.
Kelan byrogratian mukaan meidän pojan add ja muistihäiriö on ilmeisesti yht`äkkiä parantunut,Siis IHMEPARANTUMINEN!!hallelujaa, kumpa oikeesti olisikin, pääsisisn NIIN helpolla! Me ei olla oikeutettuja tukeen o_O WTF!!!
Kirjoittelin tänä aamuna valituskirjelmän neurologisen lääkärin kehoituksesta, ja kävin Kelalla mesoomassa... Jouduin soittamaan pojan lääkärille Taas (eilen jo soitin ja kysyin mitä tehdä) ja pyysin lähettämään TAAS Uuden lausunnon. Ja sanoin että asialla on kiire, Kela käsittelee tuon mahdollisimman nopeasti,(Niin varmaan ja lehmät lentää) mutta jos lausunto puuttuu, eivät voi käsitellä ja sitten se lähtee valituslautakuntaan, jossa käsittely kestää vuoden...VUODEN!
   En yhtään ihmettele vaikka ihmiset eivät valituksia teekkään. voi *Sensuuri*!! Lääkärikin oli että "TÄH!!"
Ja sitten se muija siellä Kelalla sanoi,että jos näillä samoilla liitteillä mennään, se tuskin muuttuu miksikään se kielteinen päätös.
Minä siihen,että `mitä liitteitä mun pitää siihen lisäillä tai selvityksiä, kunnei pojan tilassa ole tapahtunut mitään muutoksia??Ei se poika ole parantunut, eikä meidän arki ole yhtään sen helpompaa kuin enennkään!! Siis Ihme Skeidaa!![:@][>:][:@] ja kuvitteletteko että alan viimeisilläni täällä ramppaamaan teidän liitteittenne vuoksi..siis mikä olis järkevintä, eihän tässä ole mitään tolkkua...`Oli se muija aika hiljasta, ja soitteli jonnekkin, ja sepitti shittiä ja Äh! saas nähdä mitä tästä vielä tulee [>:]
Anteeksi purkaus, varsinkin jos täällä on kyseisessä paikassa työskenteleviä... Mutta eihän tuossa ole mitään järkeä, että ensin saadaan tukea, ja sitten ei saadakkaan...
Kiitos Ja Kumarrus!

Nyt olen Lopen uupunut, siis niin Väsynyt että Huh! Sain ruuan just syötyä, mutta kaikki kotihommat saa nyt odotella. Mun on aivan pakko mennä nukkumaan [&o][:(]
Miten Tuntuukin, että nyt kaikki kakka tulee taas niskaan [>:]

Tulen kommentoimaan myöhemmin illasta teidän juttuja, anteeksi omanapa![;)]

MUOKS!! Missä On MEITIN TIKKERIT??

Takaisin