EloliirumLaarumit

Täällä edelleen! Perhanan Perhana!

20minuutin välein välillä jo 15minuutin välein eilen tulla tuiversi, noin puol viidestä ilta kymppiin, ja sitten stoppas[:@] Yön nukuin ku tukki, johtuen varmana siittä että kipuilin pitkin päivää, joka tietty väsytti.
Noh, nyt aamulla tuo nuorempi poika sanoi jalkansa olevan kipee, no tutkimaan/hutkimaan mistä kohtaa..Nivusesta! Poika reväyttänyt nivusensa skeittirampilla, viime viikolla sillä oli säärestä lihas kipeenä...Mä En ALA!! Siis oikeesti meillä sattuu ja tapahtuu AINA sillon kun isäntä on pois kotoa [&:]

Eilen oli niin ihQ päivä muutenkin, kaikkine kipuineen että... Mies vaihtoi kuluneella viikolla mun pyörään uuden sisuskumin(edellinen puhki) ja päälikumin(edellinen kulunut.) Eilen sitten tein lähtöä tuohon lähärille pyykin pesun välissä,huomasin parkkipaikalla että sarvet on vinossa ja koitin stopata...onneksi ei vauhti ollut vielä suuri, vaan sain jalat maahan, koska ukko oli unohtanut laittaa sen saamarin jarrujutun kiinni!!!!
Itkuhan mulla tuli, ja itkin ja märisin tuossa pihassa...hain työkaluja ja käänsin fillarin ylösalaisin, saamatta kuitenkaan sitä saakelin stopparia paikalle, oli jotenkin jumissa ja väärällä puolella. Se pyörä jäi siihen, ja otin pojan fillarin...arvatkaas minkälainen penkki siinä on?! Just sellanen joka painaa suotraan häpyluuhun, siihen Kipeeseen kohtaan!!!!

Sitten nuo supistukset ja selkäkipuilu päälle...Toivon Niin,että tästä päivästä tulisi edes vähän parempi. *Huokailua*

Kaikalle Peukut pystyssä, että saat helpotusta.Halituksia!!

Nyt aamupalaa, ja tuo esikoinen potkittava kouluun ja mietittävä mitä teen tuon nuoremman herran kanssa, kun hädin tuskin kykenee kävelemään..hmm..

Äidin Elämää[;)]

Huomenia!

Täyty tulla kommentoimaan tuota valkovuotojuttua. Myös täällä sitä tulee kuin hanasta kääntämällä. Pikkuhousunsuojat ovat käytössä koko ajan. Joskus jos unohtuu suojat laittaa niin tuntuu olevan aika tujua tavaraa, kun lähtee mustista pikkuhousuista väritkin kävelemään. Lääkäri tutki ja sanoi sen olevan normaalia eikä tulehduksia näkynyt. Väriltään väritöntä/vaaleankeltaista. Hyvähän siitä on neuvolassa mainita niin saa asian pois mielestä. Yök, kun yksityiskohtainen selostus. [:'(]

Kiitos Kaika äippälomaonnitteluista! [:)] Hyvää akupunktiopäivää sinulle ja toivotaan todella että se auttaa!

Pojanäiti:
Mullakin vähän nuita ylävatsakipuiluja, varsinkin syönnin jälkeen. Auttaa, kun menee sohvalle oikein takakenoon tai sitten makaamaan puoli-istuvaan asentoon. Olen ajatellut sen liittyvän tuohon närästykseen, mutta pieni huoli myös täällä ja kovasti tarkkailen nuita kipuja. Ensi viikolla viimeistään lääkärillä otan sen puheeksi (siis jos ei ennen sitä pahene oireet). Ihana toi rukous, repesin!! [:D]

Levoton yö myös täällä takana. Kumma juttu, että illallakin olin ihan älyttömän levoton eikä tehnyt mieli nukkumaan vaikka väsytti ihan hirveästi. Eli ei haluta nukkua, mutta ei myöskään valvoa kun on niin levoton olo.. Outoa! Onko tää nyt jotain raskaushormooneista johtuvaa (taas ja vaihteeksi) vaiko jotain valmistautumista tulevaan synnytykseen?!?

Maanantai ja uus viikko taas..

Viime yö oli taas katkonaisuuden huippu. Eilen tuli käveltyä ikeassa ja sen jälkeen vielä prismassa ja hyvä kun kotia asti pääsin. Kipua oli oikeastaan vähän joka paikassa kylkiluista alaspäin ja nilkoista ei ollut mitään tietoa[:D] Nyt taas alkaa rauhoittuun olot.

Mamma: toivottavasti pojan jalka asia selviää piakkoin.

Vesseli2010: teillä tuleekin sitten urakalla pikkuisia sukuun ihan pienessä ajassa.

Valkkaria: joo edelleen vuotaa[:'(] Sidettä pakko käyttää.

PojanÄiti: onnea sinne polille
Kaikalle samoin, mukavaa akupunktiota.

Purri: todellakin otetaan siellä kättärillä sitten skapa, että kuka ehtii ekaks[:D][:D]

Amanda: kiva kuulla kuulumisia! kirjoittelehan enemmän, sit kun ehdit.

Mies eilen kyseli koko ajan kun illalla supistelin sohvalla, että onko kaikki kunnossa, sattuuko, mikä on vointi. Just sillain, et supistaa, ei muuta hätää, mutta olisitko hiljaa.. Ihanahan se on, että kyselee, mutta täytyy jotenkin selittää, että ei ihan tee mieli puhua, jos tuntuu siltä, että on pesäpallomailalla hutkittu alavatsaan, alaselkään sekä joka paikkaan siinä välillä[:D]

Jotenkin on ihan halolla päähän lyöty olo. Kait se johtuu siitä, kun nukkuu sellaisissa tunnin pätkissä..
Tän päivän puuhana ikea kalusteiden kokoamista[:-]
Moi!

Juu, onhan mulla ollut tässä koneella ne remonttikuvat jo koko viikonlopu muttakun tämä ei osaa sitten pienentää niitä kuvia ja mies ei taas saa aikaseksi, vaikka koneella istuu ja väkertää koko ajan [:@]  Juuri sain vieraat ulos huushollista ja rauha ja hiljaisuus taas laskeutunut[8D] mummo ja pappa kävivät kyläilemässä oulusta ja kieltämättä tuli sellainen olo, että oisin voinut itsekin lähteä siellä suunnalla käymään sukuloimassa ja kavereita näkemässä vielä kun kykenee siihen jotenkuten...

Täällähän jo jokainen on synnyttämään lähdössä [:D] itellä ei kyllä moisia tunteita oo ollunna vielä minkäänlaisia, ompa hienoo että la vasta kuun viimenen päivä ... olo alkaa muuten olemaan jo hyvinni täys tämän mahan kans ja kohtapuoliin, vaikka heti 2,5 viikon kuluttua olisin ihan valmis tämän poikasen maailmaan ulostamaan [:)] Kaikki alkas muutenki olla valmista, kunhan ne vaunut saatasiin vielä kotiin (mitä oon siis käyny jo kinuamassa tuolla liikkeessä!)[:D][:D][:D]

Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan[:D]

Koossa ollaan täälläkin. Yö meni nyt vähän väliä valvoen kylläkin ja poika herätti 8 maissa. Väsymys.... Nyt on suht rauhallista mahassa. Mitä nyt vähän kiristelee ja selkää särkee.

Meil eilen kyseltiin vähän välii että supistaako, supistaako. On se kiva että kerrankin toinen osapuoli välittää.
Kaipa mä sitten osaan jollakin tapaa laskee ne supparit, mut kun en mä tie onko supistus vai muuten vaa kipuilua[8|]  Kylhän ne kipeemmät supparit tietää, mutta sit nää mitä eilen oli.

Minzkuli: Hyvä ettei mitää pahempaa ollut sulla sitten. Otas nyt rauhassa ja huomen pääset tarkistukseen.

Jollakin oli esikoinen jolla ei ollut hoitopaikkaa, jos vauva lähtee syntyy ja mies reissus? Meil mies menee tänään 16-08 vuoroon, niin mä mietin mihin mä pojan laitan[8|] Asuu mun sisko kyl meil väliaikaisesti työharjoittelun takia, mut saa nyt nähä, jos miehen isä tai äiti vois kattoo poikaa.

Toivottavasti mamman pojan nivunen paranee pian.
Kaikalle hyvää akupunktio päivää.

Tarkoitus olis lähtee kirjastoon kävelee porukalla, joten katotaan mitä päivä tuo tullessaan[;)]

Olipa taas todentuntuisia unia, tällä kertaa tupakasta [:'(]: Näin unta, että polttelin piipusta tupakkaa ja kävi siinä unessa kovasti keuhkoihin.. No heräsin yskien [:D] Hyi! Ihan keuhkoissa "tuntuu", kun pelkästään ajattelee imasevansa yhdet sauhut. Sitten kun olen ollut yhden vuoden polttamatta, niin tasan sinä päivänä (muistan sen päivämäärän kun tein sinä päivänä positiivisen testin [:D][;)]) palkitsen itseni jotenkin erikoisella tavalla, että säilyisi varmana tämä savuttomuus. Aina pelottaa, että mitä jos olisi niin hölmö, että lankeaisi joskus raskauden jälkeen vielä. Yritän vaan luottaa siihenkin, että itsestään se savuttomuus on kiinni.

Voi noita teijän miehiä [:)]

Unenlaatu ja määrä: Vaihtelee kyllä kovin! Välillä sitä nukkuu ehkä sen 4-8 huonosti ja sitten taas paikkaa 10:llä tunnilla unta. Viime yö oli hyvä, kun sai nukuttua sen 10 h.

Supparit: Kivuliaat tuntemukset kadonneet, nyt taas ollut kivuttomia, jotka kyllä hieman sitä painetta kasaavat alas muttei muuta. Hyvä näin! [:)][8D] Haluaisin vielä tehdä pari juttua ennen lähtöä ja vielä chillailla lötköpötkönä [;)][:D]

Mamma_76: No voi harmi! Toivottavasti pääset ja muutkin halukkaat pääsevät pian synnytyspuuhiin!

Ylävatsakipuilut/tuntemukset: Jooh, nyt eilen oli vähän polttelua, joka varmasti lievästä närästyksestä johtuupi.. Ei kivaa [:'(] Meinasi jäädä happihyppelykin tekemättä, kun luulin oksentavani.

Terve!

Mä luulen tuntevani ton mukulan kantapäät mun mahan läpi[8|] Ja eiköhän ne sijaitse suoraan mun kylkiluiden alla... Miehen piti hieroo mun selkää eilen, mut eihän se sitten, kun sieltä tuli Contender[>:] Siis tykkään ohjelmasta joo, mut ois se voinu nyt hieroo mun selkääni siitä huolimatta!!! Ja sit se mies vielä meinas kehdata viedä mun bussilippuni! Omansa on siis lainannut veljelleen, ainaki käsittääkseni, ja meinas sit et "ku eihän sulla kuitenkaan mitään tänää ole, ni voin ottaa sun lippus!" Just eilen sanoin sille, et meen tänää mun vanhemmilla käymää, ku eivät eilen olleetkaan kotosalla! Hitto ku se jätkä ei osaa käyttää niitä aivojansa ihan oikeasti!

Unet: Näin jokunen yö takaperin unta, että imetin muksua.. Jotenki mun kaikki unet on aina imettämiseen liittyviä [8|] Salee merkkaa sit sitä, ettei sitä maitoa tule herumaan tippaakaan [:D][:D] Mut muuten nukun 2-3h kerrallansa ja unia näkemättä. En oo ees kovinkaa väsyny vaikka heräilenkin jatkuvasti, toivottavasti ees se ois hyvä merkki [;)]

Ostin purkkiananasta et saan sitä popsia, jos alkaa kauheesti turvottamaan.. no arvatkaa vaa tekeekö mun yhtää mieli syödä sitä[:'(] On kyl nii ällöö ku vaa olla ja voi.. Pari pystyy, mut siihen se sit jääki.. yöks [:'(]

Purri: mää vetelen sitä ananasta maitorahkan kanssa, ja voihan siihen jotakin muuta hedelmää tai marjoja heittää sekaan. Kunnon karppiruokaa tuollainen rahka, kun ei lisää sokeria, vaan pelkkää ehrmannia[;)] ja hyvää on, ananaspurkin mehusta tulee ihan riittävästi makeutta, eikä kaloreita juuri.

Unet: viime yönä rakensin sellaisista vihreistä muovisista pressuista myrskysuojaa, kun oli melkoinen myrsky nousemassa ja sellaiset kivenlohkareet alkoi lenteleen. Koko ajan pelkäsin, etten saa sitä ajoissa valmiiksi, että päästään suojaan. Tuskin sellainen muovipressunaruviritys ois kauaa niiltä kiviltä suojannut[8|]

Tylsää, ei huvita, eikä jaksa siivoilla tai järjestellä eikä telkkarista tuu mitään ja oon liian väsynyt lähteen mihinkään[:D]. Joka kerta, kun nousen seisoon ja alan puuhailla, niin alkaa menkkamainen jomotus, alavatsa on ku metallista tehty kova kumpu ja välillä tuntuu, että joku vetäisi puukolla sitä linea negraa pitkin[8|] Sitten, kun istun, niin olo rauhoittuu, mutta jomotus siirtyy selkään. Neuvolakin on vasta torstaina, että pääsis kyseleen näistä kivuista. Siellä ei kuitenkaan oo just mitään kipuja sinä päivänä, niin sitten en muista edes kysellä.

Puuh.. jos sitä taas hetken jaksaisi jalkojen päällä..

HaniMami, joo rahkan kanssa varmasti hyvää [:)] Ehrmannia minäki vetelen ja oon miehenki opettanu vetelemään [;)] Mut ku ostin sitä ananasta nimenomaan sellasenaan syötäväks, ku meinasin et poistais vähä tota nestettä (en sit tiiä miksei mun mielestä poistais sen rahkan kanssa[:D])..

Oo.. meille on vieraita tulossa perjantaina! Mies ilmotti jo eilen asiasta [:-] Yleensä saan puolen tunnin varoajan et ehdin just hätäillä, et pitää vaatteet vaihtaa, onneks kämppä on 24/7 tiptop kunnossa, ni ei siitä tartte koskaa stressata.. paitsi miehen, ku sen mielestä kämppä on tunti siivoamisen jälkee sotkunen, mut se on hänen ongelmansa, ku on semmonen.. mikskä niitä kutsutaan?... perfektionisti? ei se se ole.. mut semmonen et tavaroiden pitää olla millilleen oikealla paikallansa (jos tulee vieraita siis) ja kämppä pitää putsata useampaan kertaan viikossa, että on varmasti siistiä... Innolla odotan, mitä tapahtuu, ku hän tajuaa, et vauvan kanssa sitä kämppää ei ihan joka päivä suursiivota [:D][:D][:D][:D][:D] Mut joka tapauksessa.. aattelin tehdä mansikka "tiramisua" jälkkäriks. Mies lupautu tekemään sen oikean ruoan. Mut toi mansikka "tiramisu" onki herkkua ja onneks sellasta, että noi jätkät varmasti sitä syövät mielellänsä [:)] Ei jää pelkästää tämän mamman syötäväks koko herkku.. tosin saattaisin sitte voittaa Biggest Gainerin [;)][;)]

Maanantaita kaikille!

Me otettiin sitten tänään heti aamusta neuvolasta vähän vauhtia, ja jouduttiin synnärille käyriin.
Pienellä heitti pulssi neuvolassa mitä sattuu, liian hidasta oli [&o] Neukku sitten soitti synnärille ja kysy että pitäsköhän meidän tulla käyrille, ja kätilöhän käski tulemaan. Mä oon jo muutaman päivän epäröiny, että onko mulla raskausmyrkytyksen oireita, mikä lisäsi paniikkia.
Soitin sitten heti miehelle (jolla onneksi oli tänään vapaata!) itku kurkussa, että täytyy lähtee, vauvalla ei vissiin oo kaikki ihan hyvin. Lähettiin sit ajelemaan (meiltä reilu 30km synnärille) mieskin sano että ei oo itku kaukana, niin paljon pelottaa lapsen puolesta,  ja hän rukoilee ettei vauvalla olis hätää.

No oltiin sitten tunti käyrillä, ja siellä pulssi olikin sitten onneksi jo parempi. Mikä helpotus! Uskomatonta miten suunniltaan sitä menee jos vähänkään asiat viittaa siihen että tolla pienellä ois joku hätä. Pussailtiin niinku jotkut teinit ku lähettiin sieltä synnäriltä, niin onnellisia oltiin lapsukaisen hyvästä voinnista [;)]

Jospa nyt sitten ei enää tartteis ennen perjantain H-hetkeä siellä synnärillä käydä! Ei enää lisä jännitystä tarvita!

Pikatsu  Mulle on muuten käynyt sama juttu valkkarin kans! Mustista pikkareista lähti väri. Olin laittamassa pikkareita kuivumaan, kun hoksasin sen jäljen, niinku ois blondaus ainetta tai kloridia kaadettu mustalle kankaalle. Aika voimallista tavaraa!  Saa vaan ihmetellä että miten ton ukon vehkeet kestää sellasta "happoa" [:D]

Tiko Onnea kovasti! En ole  muistanut aikasemmin onnitella! Tosi suloset tytöt, ja mahtavaa että teillä pyörii arki niin onnellisesti. Tulee tosi hyvä mieli, ku lukee tollasta [:)]

Meillä kans lähtenyt väri pikkuhousuista, joten ette ainoita!..Ananasta ja rahkaa, nam! Ostin hetki sit kokonaisen ananaksen ja söin kaiken itse, on niin herkkua...Ja viinirypäleet! Niitä pakko olla kaapissa kokoajan:)

Noista unista, niin tosiaan aika kummallisia näkyy öisin. Mulle yks yö outo uni, menin muka pissalle mut jouduin väkertämään kauan ja sieltä tulikin limatulppa. Ei niinkään tavallinen, vaan n.8cm halkasijaltaan oleva pallo, jossa hölskyi jotain nestettä sisällä, yök! Otin sen vaan pöntöstä ja ajattelin, et nonni, nyt se on sit irronnut. Sairasta. Joskus keskiraskaudessa näin unta, että menin synnyttämään ja kun vauva oli syntynyt, niin mitat kerrottiin. Ne olikin sit 6kg ja 30cm. Aika kummallista :) On se kyl hassua, miten noi unet muuttuu tollai, et muistaa niitä ja melkein kaikki liittyy jotenkin synnytykseen ja vauvailuun:)

Purri: Meijän ukko kans tuollanen, et jos joitain vieraita tulossa, niin kämppä pitää olla tiptop. Välillä oikein naurattaa, että pitäähän täällä jotain asumisen merkkejä olla  [:D] Vaikka siivoilenkin harvasa päivä, niin aina kun tää tulee töistä, niin jotain tekee, huooh..Mut tosiaan, sit ei kerkee enää, kun vauva kotona, eikä jaksakaan pakosti:)

Nyt sitten iski vielä pieni lämpö tähän flunssan kera, onpa mukavaa..Olikin outo-olo, kun päikkäreiltä heräs, sellanen, ettei mitn jaksas tehä ja kuumemittari kertoikin selityksen [&:]

Jee huomenna neukku/lääkäri!! Ootan kovasti masukuulumisia ja millaisessa tilassa paikat ovat [:D]

[:)] Ihuna Poika mulla! Nivuskipu tuntui "häviävän" panadolin avulla ja loput kipuilut siihen kun sanoin,että nyt tiedät suurinpiirtein miltä musta tuntuu, mutta kipu on molemmin puolin. "Onko? Miten äiti sä jaksat..." Sitten olikin jo ulkovaatteet ja kypärä päässä hymyillen lähdössä kouluun [;)] Taitaa poikaa jännittää, ja ei oikein malttas kouluun vaikka innoissaan on uudesta opesta ja historiakin on mielenkiintoista[;)](toistaseks)

Candy87: Teillä on ollut siellä aamutuimaan trilleriä, onneksi kaikki on ihan hyvin [:)]

Vesseli2010: Olipas sulla Tulpalla kokoa [:D][:D] Koitahan parantua flunssasta...Nyt ei moisia pöpöjä tarvitsis ollenkaan, kun pitäis saada kerättyä voimia maratoonille.

Kaika: Tulehan kertomaan miltä tuntui?

PojanÄiti: Mites Polilla?

Siivoilusta: Perus siivous kerran viikossa, ja muuten suurinpiirtein hutaisuja...en jaksa enään stressata moista,ajatukset pyörii lähinnä: 1)millon lähtö? 2)Millon Lähtö? 3) MILLON Lähtö? 4)MILLLON SE LÄHTÖ?? 5)*huokailua* korkeintaan 4 viikkoa, ja sitten on tuhisija kaikussa[:)]

Mullakin On Huomenna Neuvola/Lääkäri!! Oispa jo jotain selviä merkkejä, kunpa olis jo jotain.... tai sitten viimeistään 4 viikon päästä [8|][&o]

Taas alkoi kipuilut tuossa kahden maissa alavatsalla...Nyt menen tirsamaahan.

Aurinkoista maanantaita taas mammat [:)]

Puhukohan täällä palstalla joku tissien vihlonnan takaisintulosta [:D] no eniveis, mulla parin päivän aikana on ihan samanlailla arat nännit kun alkuraskaudessa, ja vihloo niin pirusti tota vasenta tissiä. Vasen tissi muutenkin vuotaa kauheesti sitä esimaitoo. Oikeesta ei oo tullut mitään, onkohan ok?

Toinen mikä vihloo täällä oikein huolella on ne "puukko vihlasut" tonne kohdun suulle, ihan kun joku käyttäs aina puukkoo ja vetäsis pois. Aivan sairaan kipeitä onneks nopeita vihlasuja jatkuvasti, pistää oikeen hypähtämään. Hyvän näköstä varmaan jossain liikenteessä kun pomppasee yhtäkkii [:D] Voin silmissäni kuvitella [:D][:D] Niistäkin luin et ne ois eräänlaisia supistuksia, valmistavia sellaisia. Menkkakipuja on kans nyt ollu eilisestä asti taukoamatta, mut ei mitää hirveen voimakkaita.

Tänään soitin verotoimistoon ja otin äitiysraha kaudelle oman verokortin ja prosentin, sain 12 % kun normaalisti ois menny 22%. Aika hurja ero. Ootteko te muut ottanut sitä muutosverokorttia? tai meinaatteko? Puolensa ja puolensa.

Huomenna alkaiskii jo 39 raskausviikko, mieskin huudahti et ei se nyt vielä ala, mut joo, totta se on! Vähiin käy ennenkun loppuu :D Huomenna ois neuvola ja mä toivon et viikonpäästä en tartteis äitiysneuvolaan enää mennä, vaan mielummin varailla sitä kotikäyntiaikaa ;)

Äsken tuli taas niin kova naps-ääni masusta et olin varma et nyt lorahtaa vedet, mut toiveajatteluks taas jäi [8|] Mulla on kyl tätä mahan naksuntaa ihan hirveesti ja aika kovaa, väliin mieskin jo kuulee no naksumiset. Mitähän se poitsu sielä mesoo kun kavot tai nivelet saa tolleen poksumaan [:)] Mesois vaik kalvot puhki mielummin ja tulis tälle puolen mamman ja pappan syliin mesomaan [;)]

Täällä tais olla ainakin jotkut 3 mammaa jotka kilpailee kättärillä varmaan samoihin aikoihin? Ketäs he olivatkaan, en nyt millään muista kun Celinan? Haikaranpesää vai ihan normi kättärii? täällä ollaan kans tulossa sit kisoihin mukaan haikaranpesän puolelta [:D]

Voi kunpa mä muistasin kaikkee mitä piti kommentoida, öööö nyt ei muistu :(

BigBrother: Huomenna alkais BB 24/7 näkymään mut taistelen vielä itseni kanssa loppuun saakka et en sitä hanki [:@][:@] ja mies taistelee mun kanssa varmasti jos sen hankin, tulis suuttuumaan tollasesta "turhuudesta" ehkä maailman eniten. No ylihuomennahan se alkaa ihan telkkarista sitten [:D] Aikooko täällä muut taas koukuttautua BB:n maailmaan?? tai ehkä mul on vaan sen verta tylsä arki [:)][:D][:D]

Kauhee ruokahalu taas tullut takaisin, sekin verrattavissa alkuraskauteen. Käyn näköjään alkuraskauden läpi uudestaan nyt lopussa: pahoinvoinnit, ruokahalu, tissien arkuus, VÄSYMYS, päänsärky. Toivon toki et kummiskaa koko raskaus ei lähtis alusta, tätä en heti perään enää ottais [8|][;)]

Nyt syömään uunitortilloi oikeen paljolla chilillä (toivoo josko jotain hyötyy ois etenemiseen [8|])

Viemeyötä kuvastaa täällä tää biisi

http://www.youtube.com/watch?v=d9wdy01QR4U&feature=search

Tuli nukuttua pätkissä sitten kun sai unta joskus 2 jälkeen, närästi, janotti, pissatti.. Aamulla olin jotenkin pönttö ihan sekaisin kun sain raahustettua itteni ylös 10 aikaan.

Tässä se päivä on sitten taas mennytkin, kotirottana. Joo täällä kanssa vie valkkari housuista värit, pakko pitää pikkuhousunsuojaa. Stydyä tavaraa on [:D]

Voi teitä onnellisia joiden mies on siivousintoilijoita, tietysti jos ne itse siivoaa kanssa. Meillä jos ukko sais päättää ni ei haittaa vaikka hukuttais paskaan. Sitä ei paljoa napostele jos kivet kolisee kintuissa tai tiskipöytä on täynnä tavaraa. Just toissapäivänä siltä kyselin et mikä meillä tulee olemaan rahatilanne jos ottaisin meijän siivoojalta joka nyt on käyny pari kertaa vuodessa (joulu ja kevät) tarjouksen että paljonko tulisi hintaa jos kävis tekee perusputsauksen esim 2 kertaa kk. Soitinkin siivoojalle samantien ja n. 260 € tulis hintaa kk jos kävis 2 kertaa.. ja tostahan saa sen 60 % kotitalousvähennystä.. Hmm.. tää meni nyt vakavasti harkintaan [:D]
Mä en nimittäin jaksa ressailla ton siivouksen kanssa et miten sitä sit nyytin kanssa ehtii, ja mä tykkään et kämpässä on siistiä.

Mä ukolle tänään mainitsin siitä että kannattakohan meijän sit taksilla sinne laitokselle mennä kun jos ne pistääkin takasin kotiin. Tossa elokuisten tarinoita lueskelin niin siellä niin oli käynyt yhdellä sun toisella. Se katto mua ja totes et niiiin, mitä sitten. Totesin siihen vaan no perkele jos sun pitää joka ilta se pari kaljaa ja viskipaukku ottaa niin ajellaan sitten mittarilla. Sähän sen lystin maksat eikä KELA kovin montaa mittarikeikkaa varmastikkaan korvaa.

MIEHET [:@] Että ne osaa välillä (usein) olla rasittavia..

Vesseli: Paranehan pian! Ihme loppukesän lentsuja liikkeellä.
Täällä kans on sellainen ukko, joka tekee joka päivä kotihommia. En valita- musta on ihanaa, että paikat on kunnossa 24/7[:)]

Candy: Huuii[:o]- todellakin, toivotaan, että kelleen ei tule tommosia hälyytyksiä..
Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin!

HaniMami: Mä en muista mitään ilman post-it- lappuja..että laittele sellainen torstaille äippäkortin väliin[;)]

Milamariaa: WOW, miten pitkät unet!! Mahtavaa!

Mammaliina: Mitenkäs voidaan?

Meinaa se, piia, vielä jaksaa reissuun lähteä?
Mua ei kyllä enää heinäkuun alun jälkeen saanu lähtemään mihinkään pidemmälle..

Mitenkäs se Mamman pojan nivunen?
Tiekkö, musta tuntuu kans, että ne harvat kerrat, kun mies on pois kotoota, aina tapahtuu ja sattuu just silloin jotain. Ja sitten kun ukko palautuu, ni ihmettelee aina, miksi olen känkkis/väsy[8|]
Ja ei siis jaksa aina alkaa selventämään, niin vakkari vastaus on: "No, tässä on nyt ollu vähän kaikenlaista..".
Jaksamista sinulle lasten ja omien kipuilujen kanssa!

ON: Ny on akupunktiossa käyty..ja vaikka en nukkuisikaan yöllä paremmin, niin jo sain siellä nukuttu 45 min ja tuli kuulkaa ihanan raukee ja levänny olo.
Sitten sain homeopaattista lääkettä, jonka pitäisi auttaa rentoutumaan ja nukkumaan paremmin.
Olisipa jo ilta!

Mulla tää vauva meinaa ny jotain tuolla vatsassa- ihan kamala häärääminen päällä!
Toivottavasti ei käänny enää perätilaan[:o]..onneksi huomenna nkl:lle ultraan, ei tarvi kauan miettiä..ja kiva saada kokoarvio kans..

Eipä tässä muuta, ku moro!

voi väsymys! yö meni huonosti ja tänään en sit mitään oo jaksanutkaan, itku vain tulee ku pitäis jaksaa mutta ku ei jaksa [:(][:@] Onneks vauvalle on kaikki jo valmiina niin ei tarvi sitä tressata enää! [:)]

BB: Mä en sitä oo seurannu koskaan, joskus yö vuoroissa tullu katottua mut en oo jaksanu muuten alkaa seuraamaan ku on ihan hömppää!! Mutta nyt musta jotenkin tuntuu jotta vauvan kanssa jos joutuu valvomaan niin jään siihen koukkuun kuitenkin. [>:][:D]

Verokortista: Saako sen veroprosentin oikeasti pienemmäksi? Ymmärsin jotta se 20%menis joka tapauksessa.. Mä kyllä sitten pienennän kans mun veroprosenttia jos se vain mahdollista on.
Äippäraha päätös tuli viimeviikolla ja oli kyllä niin hyvä jotta oon tosi tyytyväinen!! [;)]

Flunssa meinaa väkisin iskeä vaikka kaikkeni oo yrittäny että siltä välttyisin! [:'(]

Kirsikka86: Juu kyllä sain veroprossan oikeasti pienemmäksi [:D] Siis soitin sinne vaan ja varasin eteeni viimesimmän palkkakuitin ja päätöksen äitiyspäivärahojen maksueristä. Sit kerroin et haluan äitiyspäiväraha kaudelle ihan oman verokortin, eli otin siis muutosverokorttina. Sit siellä täti kyseli vuoden alusta saadut tulot ja paljon menny veroja ja sit ne tän vuoden puolella saatavat äitiyspäivärahat, laski sitten mulle sen sopivan prosentin. He vieläpä ilmottavat sen kelaan.

Mutta jos et ota tätä muutosverokorttia niin verot menee nykyisen prosentin mukaan +2%, tai vähintään 20% (siis jos oma prosentti jää alle sen) Mut mun kyllä ainakin oli kannattava ottaa äippärahoille oma verokortti.

Mä soitin tohon verohallinnon yleiseen palvelunumeroon 020 697000 ja he siellä neuvoivat oikein juurta jaksaen kun enhän minä urpo noist mitään tajunnu [:D] Sen voi tehdä myös netissä verkkopankki tunnuksilla www.vero.fi/verokortti mut mulla se jotain alko herjaa ni päätin soittaa ja jonottaa sinne, samalla sai kyseltyä kaikki selväks.

juu eli huomenna pitääkin ottaa asiakseen jotta jos sitä veroprosenttia sais pienemmäks, mulla kun menis muistaakseni se 20% muuten. Jääpä itelle vähän enemmän käteen sitten.. Kiitos Pilpa tästä tiedosta, aina oppii uutta [:)]

Kotipäivä jatkuu, enkä malta olla täältä poissa[:D]

Pilpa: joo kättärillä kisaillaan. Itse oon siellä tavis puolella ja muistaakseni Purri kanssa ja Celina taasen muistaakseni siellä haikaranpesässä. (otin vapauden vastata, toivottavasti meni oikein) Ja ne alku raskauden oireet: toista viikkoa yökkäilen, kuvottava olo tulee heti, jos syö liian harvoin. Kamala nälkä KOKO ajan. Tissit arat. Väsyttää vähän vaihtelevasti. Toisena päivänä en jaksa mitään muuta kuin syödä ja nukkua[:D] ja toisina päivinä taas energiaa riittää. Samanlaisia puukkovihlasuja tullut niin selkään kuin alapäähän.

Pitikin kysyä, että onko teillä tiedossa voiko supistukset yltää selän puolella n. kylkiluiden kohdalle? Nyt muutamana päivänä vihlonut selästä kummasti.

Kirsikka tais pohtia, että mitäs jos väsymys ei lopukaan synnytykseen. Samaa välillä mietin, mutta uskon kuitenkin, että jo pelkkä nukkuminen ilman tätä masua on jo niin paljon helpompaa ja synnytysvalmennuksessa ja kaverit on puhunut, että äideillä riittää virtaa synnytyksen jälkeen, kun on kaiken maailman hormooneja liikkeellä. Sit jos on vaan liian väsynyt, niin sit on pakko pyytää apua ja itse levätä. Kait sitä apua saa vaikka neuvolan kautta, jos ei muuten ole mahdollista.

Miehet ja siivous: eipä meilläkään miestä paljon siivoilut kiinnosta. Astianpesukonetta täyttelee ahkeraan, mutta muut siivoilut on vähän niin ja näin, vaikka oon monesti selittänyt viikkosiivoiluista ja että olisi kiva, jos kotona ei olisi sitä metriä paskaa ja likasia vaatteita joka nurkassa. Oon tullut siihen lopputulokseen,että mies ei vaan näe sotkua samalla tavalla kuin minä.

Veroprosentti: en ainakaan saanut veroprosenttia muutettua alle 20, vaikka siitä soitin ja niin yritin tehdä. Pieneni se 2% normaalista, että onhan sekin jotakin kotiinpäin[:D]

BB:tä odotellessa. 24/7 en kyl hommaa, mutta eiköhän se ainakin alkuun jaksa kiinnostaa päivittäin.

Kaika: hyvä, et oli rentouttavaa akupunktiossa. Toivottavasti ensi yönä uni maittaa[:)] Täytynee varmaankin laittaa tuo post-it lappu[;)]

Mamman tapaan täällä pyörii päässä ajatus tuosta lähtöhetkestä. Taidan matkia PojanÄitiä ja alkaa nauttimaan näistä vikoista hetkistä siten kun pystyy.

Purri: mansikkatiramisu kuulostaa melkoisen namilta[8D]

HAhaaa!!

On niin reipas mieli, että oksat pois!!!
Ja arvatkaa kuka osti kaupasta ainakin ananasta ja viinirypäleitä[:D][:D][:D]
Kiitokset purrille ja vessellille terveellisistäkin vaihtoehdoista,
Huomaan että kauppalista tulee tehtyä näköjään sen mukaan mikä täällä on ollut päivän mieliteko[8D][;)][:D]
... mansikka tiramisua en löytänyt[8D][8D]

Pakko kyllä mainita miehistä ja ostoslistasta!! Kuinka sitä saa aina kaikki väärin vaikka kuinka tavais mitä haluaa.

Esim.
Halusin                                                sain
Pastaa                                                 valmispasta aterioita pusseissa 5kpl
Rusinaton maksaloota                              perinteinen maksaloota
laktoositon maitojuoma                            hyla maito
lähdevettä                                            vissyä
lihaa, pihvejä tms.                                  lihapullia

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Onneksi olin mukana ostoksilla, sain osan mokista korjattua ennen kassalle menoa.
mutta ei pal naurattanu kun sain nyppiä rusinoita maksalootastani, se on vielä niin harvinaista herkkua, kun syön sen puoli askia kerran kuukaudessa, suosituksista huolimatta. [:D]

No mut kaikesta huolimatta, polilla käynti oli helppottava. Kaikki vaikutti olevan hyvin, vaikka isoa vauvaa taas tehdäänkin, mutta ei siis mikään jättiläinen, joten mieli rauhallisempi.
Ja kuten jo nvla ketjussa avauduinkin niin päätin ottaa kaiken irti näistä vikoista viikoista ja jättää kaiken manailun, sss, odotukset ja epätoivoiset oletukset joka pierusta taakseni.
Aika kuluu paljon rattosammin kun en ajattele asiaa kokoaikaa.
Haasteellista se ehkä tulee olemaan, koska luonto on hoitanut asian niinpäin että sitä nimenomaan ajattelee näitä asioita, joten katsotaan kuinka käy[8|][:D][:D].

toivottelen vain kaikille kaikkea kivaa iltaan kun en jaksa kommentoida vaikka haluaisinkin[8|][:D][:D]
Mä otan mahan kainaloon ja loikoon hetken näin ruuan päälle...
Halit!!!

Takaisin