EloliirumLaarumit

Sain nukuttua vaikka meinasinkin luovuttaa puolen tunnin pyörimisen jälkeen. 9-10 tuntia unta herätteli mukavasti aivojakin [:D][8D]

PojanÄiti: Minkälaiset reunasuojukset olet suunnitellut? [:)]

Karppaaminen:Tsemppiä, jos joku siihen ryhtyy [:)]

HEP!

Lenssu veivaa eestaas. eilen illalla ihan terve-olo ja nyt aamusta kurkku kipee ja nenä tukossa.

No sain yöllä tehtyä reunasuojukset ja tänään kasasin ton hoitotason pinniksen päälle. Nyt onkin niin huono-olo että voisin painua pehkuihin... Sit taas varmaan herään terveenä... pitäis vielä jaksaa ommella lakanoita ja pyyhkeitä, ja tehdä taulu...Ehkä illemmalla...

Tervehdys taas unikeko, kiva kuulla kuulumisia!!! Pidetään peukkuja että sielläkin alkaa kohta tapahtumaan. Alkaa ainakin täällä moni mamma olemaan jo aivan valmis synnärille.[:D][:D]

On se kumma kun ei toi neste kulje kehon läpi vaan jää lilluttelemaan kudoksiin. Join eilen ommellessani pari litraa vettä ja silti yöllä vain yhdesti pikkupissille. No- tiedämpä mitä teen sairaalassa...

Amanda kyllä kuuluu[:D][:D][:D] Laittelehan lisää viestiä ja kuulumista!

Kyllä nyt jo jännittää hanimamin kipuilut, eikös se kohta ala olee LA:kin mittarissa?

Täällä ei vielä mitään kummempaa synnytykseen viittaavaa, ehkä snadisti laskenu maha, pikkasen harjotus suppareita... mut thäts it!!! Ei edes liitoskipuja... Niitä ei muuten ole ollut ollenkaan (jos ei paineentuntua oteta lukuun) tarkottaakohan se että siellä on aukkoa jo kerrakseen vai että ummessa ollaan...

Mun tekee mieli hampparia!!! Oonko vähän helppo, voisko joku kertoo syöneensä välillä vaikka porkkanaa tms, kun kaikki herkut mistä te kirjotatte päätyy mun lanteille[8D][;)]

No mut loppuja vaan sitten taas.
PSSST... 3viikkoa[:)][:)][:)]

Edit: milamariaa: Tuli hianot :) Laitan kuvaa jos kone jaksaa ladata...

Kukkuu...

Kaika kyllä toi Rennie kummasti auttoi onneksi sitä on saatavana lakritsan makuisena. Minttujäätelö menee alas mut esim hammastahnat jotenkin kuvottaa ihan sikana ja kaikki tollaiset piparminttu/eucalyptysjutut [:'(] Muutenkin hampaittenpesu jotenkin ällöttää.. ei kivaa.

Mä oon mökkihöperöiny himassa nyt pari päivää. Eilen luin serkkulikan lainaamia vauvalehtiä, mut se oli pakko lopettaa kun en saanu varmaan yhtään lehteä luettua etten ois vuolaasti kyynelehtiny täällä. Voi järkky, pikkasen oli herkässä taas kaikki. Illalla onneksi ukko vei mut kylän parhaaseen ravintolaan syömään, nykäsin päälle sellaisen H&M puffihiasen tuubiminihameen ja korkokengät. Jestas musta tuntu et koko sali hiljeni kun astuttiin ravintolaan sisään. Ihmiset katto tätä mun palloa huuli pyöreenä ja sit ne katto mun ukkoa.. [:D] Noh, tulipahan käytyä. Tänään ois Järvenpäässä cruisingit, katsotaan jaksaako sitä sinne vyöryä..

Mä vetäsin sit aamupalaksi lautasellisen uunikukkakaalia, heh.. sehän on terveellistä eikös [:D] varsinkin kun siinä on reilusti kermaa..

Hei onko teillä muilla tota tummaa masuviivaa, Linea Negraksiko sitä nyt sanotaan? Mulla se on tullut jo melkein 10 cm navan päällekkin.. hassun näköinen kun navan alapuolella se jatkuu eri kohdasta (johtuneeko siitä ku mul on joskus kakarana leikattu napatyrä ja navan päällä on arpi. Masu jotenkin koomisen näköinen..

Hoh, pitäis tästä kaupoille lähteä. Huomenna ois äireen synttärit ja pitäis kai jonninmoinen lahja kehittää. Ja S-marketeis on juhlamokka 1,99 paketti.. pakko hakea varastoon kun niitä kahvitettavia kuitenkin tulee viimeistään kun vauva on syntynyt.

Jaksamisia kaikille kipuilijoille, mä en itse osaa oikein hahmottaa et onko nää kipuilut suppareita, liitoskipuja tai muuten vaan ikävältä tuntuvia möyrimisiä ja bogoiluja.. Välillä tuntuu et Onni ottaa oikein vauhtia ja pökkäilee kunnolla tonne virtsarakkoon ja alaosastoon. En vieläkään erota et onko suunta muuttunut, vieläkö ollaan perä edellä. Toissa päivänä tuntui kun mukula olisi ollut mahassa poikittain ja nyt on taas hikkailut tuntunu eniten tuolla ihan alhaalla. Saas tiistaina nähdä miten on [:D]

Nyt tekee mieli saunomaan..

Heissan!

Kaika: en varsinaisesti karppaamista, mutta yritän jossai välissä ehkä vähän vähentää hiilareiden syöntiä... Tulee muuten puputettua niitä ihan liikaa.. Mut ainakaa tota vuokaleipää en tuu tekee uudestaa! Oli kyllä niin oksettavan pahaa ettei tosikaan [:'(]

HaniMami: Jeee!! Toivotaan, että toimii toi kikka [:D] Mä vaa tylysti heitän luurin "hiljennä"-toiminnolla äänettömälle, ku en haluu vastata [;)]

Minzkuli: Joo näkyy mullaki se Linea... En oo sitä aiemmin ees tajunnu, mut tossa viikko takaperin tulin huomanneeks, et kaskas onhan mulla semmonen [:D]

Eilen sit toi rääpäle piti taas lepopäivää, illalla innostu vähä enempi potkiskelemaan ja pisti sit siinä samalla mun mahani ihan sekasin.. ja tänä aamuna heräsin sit sekä siihen et on maha sekasin että suppareihin.. Oli tosi kiva istuu pöntöllä, ku aloin miettii et jos mä vahingossa ponnistaisinki sen mukulan pönttöön [:D] Ai miten nii olin ihan horteessa vielä sillon? Silmät just ja just auki [:D][:D]

Yritän tässä kutoa mun broidin tulevalle vauvalle peittoa [:D] Jostai tollasesta upeasta "mohair-langasta" eli semmosesta hörssöstä, mitä just ja just kykenee kutomaan [:D] En itte tykkää siitä langasta kauheesti, ni aattelin laittaa niille kiertoon sen [;)] Alareunasta tulee punanen samaten oikeasta reunasta (eli noin 5cm) ja vasen reuna ja yläreuna on sit saman verran beigeä ja keskelle tulee raitoina vaaleanpunaista, keltaista, vaaleanvihreää ja vaalean sinistä. Voivat sit käyttää kummin päiten haluavat, et jos on tyttö ni kasvojen lähellä vaaleanpunanen reuna ja jos poika ni vaaleansininen [;)] Tosin tosta todennäkösesti tulee nii iso, että menee sänkyyn, mutta ei sitä koskaan tiiä [;)]

Pikavastaus Kaikalle: itse asiassa tää on ollu helpompaa mitä kuvittelin. Auttaa varmaan, kun tytöillä on säännöllinen ruokarytmi ja molemmilla se on sama. Ja rakkauttakin saa jaettua tasasesti, vaikka välillä tulee olo, että toisen kanssa olis ollut enemmän kun toisen. (Tää oli mun pelko, että jos vaikka molemmat huutaa esim. ruokaa niin kumpi saa ensin) Mut nää on suht kärsivällisiä muksuja, et tältä pelolta on välttynyt.

Heips!

Purri  Mäkin joskus kokeilin tuota karppailua muutaman viikon, ja täytyy sanoa että mun suosikki evääksi muodostu tuolloin tulinen munakas [:)]
Elikkä mä työnsin siihen munia, chilitonnikalaa, pilkoin kirsikkatomaatteja ja mausteeksi suolaa ja oreganoa! NAM! Ihanan tulista, ja sitten ne tomaatit kuitenkin sopivasti teki sellasta "makeutta" siihen, suositellen kokeilemaan. Mausteitahan jokainen varmaan lisäilee oman maun mukaan.

Nyt ei oikeestaan sen ihmeemmin oo mitään asiaa, mutta joku kyseli siitä selällään nukkumisesta. Ei ollu tarkotus pelästyttää, ja ei se mun tietääkseni mitenkään vaarallista ole, mutta muistan lukeneeni, että nimenomaan vasemmalla kyljellä ollessa vauvalle kiertää veri ja happi parhaiten. Selällään ollessa kohtu ilmeisesti painaa jotain suuria suonia. En jaksa nyt mitään kirjatietoa alkaa kaivelemaan, mutta tästä oli jossain vaun uutiskirjeessäkin mikä tuli s-postiin.

*napa*  Aika jännää, mulle sanottiin heti, että ensisynnyttäjä kun olen niin ei todellakaan edes yritetä alakautta kun on perätilassa.
Tässä sen taas huomaa että miten sairaala/lääkäri kohtaisia nääkin jutut näköjään on. Mutta tsemppiä, kyllä kaikki hyvin menee! Kyllähän ne sen sit leikkaa, jos näyttää ettei mahdu tulemaan.

Hienoa hienoa... Täällä viel kukutaan ja mies on salilla... Firman salilla kun saa käydä koska vaa.
Tänään käytiin seurasaares ja voi luoja kun olin väsynyt sen reissun jälkeen+kivulias. No nukuinkin 2,5h päikkäreitä. Poika ollut taas niin kiukkunen hittolainen!!![:@][:@] Must tuntuu että tää tuleva on jo kuuro syntyessää, kun poika huutaa ja mulla menee hermo[:(]
Alkaa olee olo aika rampanen ja vaakkumista[:D] No 2.9 asti(jos ei ala tulee aikasemmin) oottelen ja sitten tokaisin lekurille että: käynnistys 6.9 ja ei mitää muttia.
Tuossa aikasemmin miehen kaa koitettiin sekstailla ja ei siitä pitkää sessioo tullut[&:] Ai miten niin koitan saada vauvaa tulemaan ulos[:D]
Nyt olen saanut nukuttua jopa yöt ihan hyvin ja mies on vuorostaa heräillyt pitkin ja poikin.
Mökkihöperyys: On pahasti mulla ja se näkyy henkisesti mussa[&o] Ei oo ketää oikein ja sitten pojan kaa ei jaksa aina enää touhata(tuntuu pahalta pojan takia)puistos. Kaipaan niin tänne lähemmäs jotain kaverii.

Kiva kuulla Tikon ja tyttöjen kuulumisia ja tietenkin muidenkin mammojen[:)]

huomenta!

Nyt jo toistamiseen hereillä...
Yhteensä nukuttu n. 4 tuntia
ja tää lenssukin on kauhee...

jaa- näköjään ei muuta tule...[8D]
Meen pötköttelemään.

vähäks turha viesti[>:][>:][>:]

Huomenta huomenta!

Amanda85: juu eilisen viestin näin sinulta, mutta sitten en muista vähään aikaan lukeneeni kuulumisia. Taidat olla jo äippälomalla? Jaksoitko töissä loppuun asti, kun eikös sulla ollut aikas rankka työ? Löytyikö sieltä suunnalta äitiysjoogaa?

Mammaliina: täälläkin meno on melkoista vaappumista, mutta eteenpäin vielä pääsen[;)] Aistiiko sun poika sitten lähestyvän muutoksen? Ootteko jo jutellut uudesta tulokkaasta hänen kanssaan? Itsellä ei ole lapsia, mutta täältä lukenut ja aiemmin kuullut, että aikas iso muutos toisen lapsen tuleminen perheeseen on.

PojanÄiti: pikaista paranemista siitä lenssusta! Myös muille flunssailijoille!

Purri: todellakin toivon, että loppuisi ne soitot, kun yleensä on käynyt sillain, että oon just päässyt sängylle pitkäkseen ja puhelin on jossain missä lie ja alkaa soimaan, sitten puhisen ja puhkun itseni mahd. nopeasti ylös ja vaapun vastaamaan, niin se on se per*** numero, joka lyö vielä luurin korvaan[:@]. Toivottavasti tosiaan loppuvat soitot. Karppaamista itsekin joskus koittanut, mutta en muista yhtään, että mitä silloin söin leivän sijaan[8|]

Minzkuli: uunikukkakaalia[8D][8D] Itse teen sellaisesta pakastesekotuksesta (en jaksa oikeista alkaa), missä on parsakaalia-kukkakaalia-porkkanaa, gratinoituja uunikasviksia keitän ne eka, sitten heitän juustoraasteen pintaan ja hetkeksi uuniin[8D][8D] Nyt alkoi tekemään niitä mieli[:D] Kahvia täälläkin on hamstrattu. Linea negra näkyy navasta alaspäin, joten en sitä itse nää kuin peilistä taka kenossa[:D] Ja tosiaan oltiin miehen kaa pe syömässä ulkona, niin kun nousin tuolista ylös sellainen tavallinen toppi päällä, niin viereisen pöydän nainen katsoi mahaa ja sen suusta pääsi, että oho.. [:D]

Viime yönä ei supistuksia, mutta inha suonenveto iski vasempaan pohkeeseen[:@] En mitään inhoa niin paljon kuin suonenvetoa ja varsinkin öisin. Raskauden puoleen väliin asti niitä oli, mutta sitten ne häivisi. Täytynee taasen alkaa sitä magnesiumia syömään.. Tosiaan eihän tässä enää laskettuun aikaan ole kovin kauaa, kun nyt mennään rv 38+2 (tickerissä vanha aika, en laiskana enää jaksa vaihtaa)

Tänään saadaan appiukolta auto lainaan, niin käydään Ikeassa ja jossakin Prismassa, tekemässä viimeiset hankinnat vaaville ja ostamassa kaappiin vähän enemmän ruokaa varastoon ensimmäisiä viikkoja ajatellen, ettei tarvii heti lähteä kauppaan, kun vauva on syntynyt, toki nopeasti pilaantuvia täytyy hakea syntymän jälkeenkin, mutta sellaisia pidempään säilyviä ajattelin. Lähinnä mehuja, jotakin pakaste ruokia ja säilykkeitä ajattelin ostaa, mistä saa helpolla nopeasti tuunattua aterioita, jos ei muuten jaksa tehdä. Pakkasessa on jo tehtynä sämpylöitä, kaalipataa, makaronilaatiokkoa ja lihapullia. Alan oleen vähän niinku sotaan varustautunut näil varastoilla[;)]. Minäkö hamsteri, no en[:D][:D] Ja oltiin menossa ostaan alunperin ikeasta keinutuolia, missä olisi mukava keinutella ja imettää samalla, mutta appiukko sanoi, että hänellä on yksi sellainen peruskeinutuoli, joka saadaan, jos halutaan. Eihän se ihan meidän sisustukseen istu, mutta säästyypä sekin raha (tai menee muihin ikea ostoksiin[;)])

Ensi viikolla keskityn sitten vaan ihan odottamiseen, että koska lähdetään synnyttään. Saas nähdä kuinka nopeasti sitä höperöityy ja kuinka nopeasti tää kämppä on lattiasta kattoon puunattu[;)]

Kyllä kovasti jänskättää, että kuka lähtee seuraavana synnyttään. Taitaa muksut viihtyä hyvin meillä masuissa, kun vielä ei oo kuin Tikon tytöt tulleet maailmaan ja heitäkin taidettiin vähän auttaa. Jotenkin olisin jo odottanut useampia lapsosia ilmestyneen, kun elokuun viimeiset viikotkin jo käsillä.

Rauhallista sunnuntaita!

Huomenta!!

Täällä taas yks Sensuurinmoinen yö takana päin, selkäkipujen vuoksi. Nyt olis sitten täydet 38 viikkoa [:)]
Tästä saattaa tulla aikast pitkä, joten koitan noin yleisesti heittää jotain...

Tiko: Ihanaa että sulla menee tyttöjen kanssa arki hienosti, ja sulla on siellä tukiverkosto lähellä.

Siivousvimmaiset: Mun tekee mieli koko ajan siivota, nyt kun tuo ukko on ollu kotona olen joutunut himmaamaan. Arvatkaas mitä meikä mamma tekee tänään?[;)]HAA!

Rintapumppu yms. härpättimet:
Rintapumppu on siks kun sain ystävältä, maidonkerääjän ostin ja muita härpättimiä en ole hommannut.
 Pulloja on nyt 2 isoa ja 1 pieni, ainun pulloja jotka sopii sitten tuohon rintapumppuunkin.

lasi: Mulla esikoinen kiinnittyi jo viikolla 35. ja syntyi yli lasketun ajan tasan 10 päivää. Olin tuon loppu ajan todella kipeenä, ja en meinannut sängystä päästä ylös. Konttailin vessaan ja lähinnä olin sohvaperunana [&o] Toivotaan (pidän lujasti peukut pystyssä)ettei sulla mene yli ajan ainakaan.

flunssailijat: Täällä alkaa helpottamaan jo pikku hiljaa, tai oikeestaan eihän se kunnolla ole tullutkaan. Kuuman valkosipulimaidon ansiosta. (Ohje: Isoon kahvimottiin maitoa,2-4 valkosipulin kyntä puristettuna,2-4 t-lusikallista sokeria, lämmitä mikrossa sopivan kuumaksi. Höysteet oman maun mukaan,ja kupin koosta riippuen..)

Jänölle Jaksuja!!!!

Milamariaa: Ja ne lasit annat olla paskasena!!! Et lähde kurkoittelemaan yhtään!!

Saparorokote: Ei otettu (paitsi nuorempi poika, kun ope ja terkkari pelotteli pojan aivan sekaisin) Nyt toivon,että nuo lööppien jutut ei mene tuon lapsen korviin, kun on muutenkin arka muiden sanomisille. Teet niin tai näin, aina tekee väärinpäin...

Painajaisista:
Näin viime yönä juu..siinä joku nainen koitti kiristää mua jollakin tavalla, ei muistikuvaa millä...kuitenkin..uhkasi ensin tappaa mun isän, johon nauroin päin naamaa että mun isä on ollu kuopattuna jo yli 30 vuotta, sitten se alkoi katsomaan poikien lukujärjestystä..ja sitten mulla napsahti ja hakkasin sen naisen kirveellä palasiksi [>:][&:][:@][:D][:)] Kauheen väkivaltaisia unia näen välillä, vaikka oikeasti olen rauhaa rakastava ihminen, sellainen "luontohäröinen"[:D]

Yöunet: Välillä nukun kuin tukki,heräämättä edes pissalle. Tosin aamulla on aivan kamala hätä, ja oikein kivuliasta käydä pissallla. Toisinaan herään jo klo.4 ja ei uni tule sen jälkeen. Tai saatan valvoa 2-3 asti... Unet on aivan sekasin...(tää jännitys ja odottaminen ei tee hyvää unille, olen aina "menettänyt" yöunet jos jokin asia vaivaa mieltä...)

Herkut: Mies on luvannut tehdä mulle graavilohi voileipäkakun :P Mun tekee mieli NIIN paljon graavilohta,että näen untakin siittä, ja Joulukinkku!! (Mikä ihmeen Jouluvimma mulla on??!!)

Mökkihöperö/neljän seinän sisällä:
Tulen Hulluksi! Ja aijon heti huomenissa fillaroida kaupungille, jos vaan säät sallii (ja olotila) Mun on Pakko päästä täältä pois!! On Tosi Levoton OloTila!

Turvotuskisa:
Höh! Mä en voi osallistua, kunnei ole turvotuksia..Perse kyllä on levahtanut [:D] Eli kellä on isoin Ahteri?! [:D][:)]

Supparit: Juupa juu, koko ajan pientä menkkamaista...siis ihan just nyt tällä hetkelläkin... [&o] Tulis Jo Kunnolla!!!

Uudelleen synnyttäjänä: ja viimeistä viedään...nyt kun Kaika otit tuon puheeksi, niin itse asiassa tuli aivan kyyneleet silmiin, iltatähtihän meille on tulossa...Jossei sitten pää parka sekoa totaalisesti. Haikeutta on..mutta siksi koitankin nautiskella kaikesta, oli sitten kipuja tai ei, ja vaikka välillä päästelenkin höyryjä ulos, niin So What..kaikki kuuluu nimenomaan tähän raskauteen, joka on totaalisen erillainen, kuin aikasemmat. En tiedä tekeekö ikä vai mikä...mutta...*Huokailua*[&o][:)]

HaniMami: Eipä tuo munkaan ukkoni tykkää, eikä nuorempi poikakaan. Esikoinen syö valkosipulin kynsiä kokonaisenakin [:D] Mutta harvemmin se kipeenä on ollut...

Mukava kuulla teistäkin Unikeko ja Amanda!!
[:D]

Puhelimesta: Mulla on jo monta kuukautta ollut vähän väliä piipauksella tai äänettömällä. Piippaus sillon kun mukelot tai isäntä ei ole kotona. Ei jaksa sukulaisia ja niitten vääntöä...Ja nuo mediatukimuskysely paskat ja muut hömpötykset !!ARG!! Ei niinku tajua,että kun kerran sanoo,ettei kiinnosta..[:@][>:]
Tosin nyt on sen verran jännityksessä olevat paikat serkkulikalla, että sille vastaan Kyllä. Kerron siittä kohta...

Linea: Jaa-a!? Ei tästä arpisesta mahasta mitään erota [:D][;)]

Omaa: Tuskallista istua suppareitten vuoksi, makoilu väsyttää selkää vaikka pakkaisin mitenpäin nuo tyynyt...Huoks! Eilen sain yläri puhelun serkkulikalta Sairaalasta, Lokakuun puolessa välissä vasta laskettuaika, ja mukelo oli meinannut aivan väkisin ulos tulla toissa aamuna. Siellä on saanut piikkiä jos toista, ja ilmeisesti pääsee kotiin tänään, mutta mitään ei saa tehdä ym. Huh,Huh!

Tiistaina on Neuvola/lääkäri ja sitten tiedän paremmin missä mennään, onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään.Sen verran kipeenä olen viikon ollut,että luulis nyt jo jotakin olevan.
Ukko lähtee tosiaan tänään taas töihin, kun sitä ruokaakin on saatava pöytään. Mua pelottaa ja hirvittää olla yksikseen...ja siks varmaankin on aika levoton olotila, enkä tahtoisi olla kotosalla...

Nyt menen puhisemaan aamupalaa suuhuni, ja köllimään vielä ukon kainaloon soffalle. Yhyy!!

Hmm...Tulikohan ihan kamalasti kirjotusvirhe paholaisia... Nyt sattuu!! Auts! Arg! Nivuseen! EhÖh...meni ohi! Mikäköhän hittolainen kipu tuo oli?!

Pätkiikö muilla nettiyhteydet? Täällä jo kaksi viikkoa jatkuvasti pätkii..

Nonniin, eilen olikin supistuspäivä aamusta alkaen iltaan. Stressiä oli pikkasen, kun en olisi jaksanut lähteä lapsenvahdiksi enää illalla. Toivottavasti tämä henkilö ymmärsi, että en enää jaksa iltakeikkoja/yökylähoitoja. Ajelin sitten yhdeltätoista kotiin, vaikka yleensä yritän olla sängyssä jo ennen ysiä, kun kuuppa jäätyy jo kasilta niin totaalisesti että telkkarin katselu on jo vaikeaa.. Oli mukavaa yrittää ajaa autoa, kun välillä huomasi vallanneensa kaksi kaistaa. Onneksi ei ollut poliiseja, olisivat varmasti luulleet minua rattijuopoksi!

Purri: Mulla oli eilen aamulla juuri heränneenä ihan sama ajatus tuosta vessaan ponnistamisesta [:D]

PojanÄiti: Oi, inhottavaa! Nukut sitten päikkäreitä!

Tiko: Oih [:)]

Mamma_76: OHO, siis on kyllä kumma kun lokakuiset haluavat ulos niin nopsakkaan.. Mennäänköhän me loput syyskuiset sitten ihan yliaikaisiksi? [:D] [;)] [8D] Toivottavasti ei!

Linea Negra: Kiemurtelee mullakin, tai hyppää napakorureiän kohdalta sivuun [:D] Aika hassun näköinen on joo maha nyt tällä hetkellä.

Ähh, keskitymiskyky on kadonnut jonnekin kauas ja palaa varmaan vasta joskus synnytyksen jälkeen.. toivottavasti! Ei siis millään pysty keskittymään mihinkään PAITSI jumittamiseen.

On tää jännää!
Ekana aamusta saa lukea Nopposen ja Amandan lähtömeininkiä..josko se olis jo sitä!

Purri ja Milamariaa: Aikas väljät paikat saisi olla jos nyt n. 3000g painava vauva plumpsahtaisi aamutoimien aikana vessaan. Ja rohkenen epäillä, että sellaista portikongia kellään olekkaan[:D][:D]
..toisaalta...olisi kivuton synnytys... no joo- huono juttu[&o]

Mamma ja HaniMami: Hitto, 38 viikkoa jo teilläkin täynnä! Mun toka syntyi 38+3 ja todellakin toivon, että tää ei mene ainakaan yli sen..

Mammaliina: Onko siellä mitään perhekerhoja lähellä?
Tai laita itse pystyyn MLL:n perhekerho...tai siis onko iso paikkakunta, missä asustelet?

Ihanaa, Tiko, että susta tuntuu tuolta!
Varmasti rutiinien tärkeys korostuu, kun on kaksi pientä samalla kertaa..

karppaaminen: Musta tuntuu, että hiilareiden vähentäminen on nyt muotia..
Ja kyllähän tässä maassa liikaa syödäänkin prosessoituja ja valkaistuja viljoja ja sokereita, että mikäs siinä!

Mä tein eilen nachoja- tooosi tulisia ja käveltiin miehen n. 1,5 h:n suht reipas lenkki..supisteli kivasti, mutta eipä kummempaa iltasella/yöllä[&o][&o]
Sitten mulla oli ohjelmistossa lantion avaamista fitnesspallon kanssa ja välilihan venyttelyä[;)]
Kivat on puuhat loppuraskaudessa[:D][:D] Koko ajan enemmän ja enemmän ajatukset synnytyksessä..tai vaikka nyt tulis lähtö, mä olisin henkisesti valmis!
Tänään pitäisi pestä pyykkiä ja pian lähden hakemaan poikia isältään.

Palaan taas!

Dalla: Kiitos kannustavasta kirjoituksestasi perätilasynnytyksestä! Mukava kuulla tuollainen hyvin mennyt tarina siitä, kun muuten lähinnä kuulee perätilasta aina niitä kauhutarinoita. Tai oikeastaan niitä kuulee ylipäätään niin vähän, kun monella on sitten viime hetkellä kääntynytkin oikein päin. Sitä tietenkin toivon itsekin.

Linea negra: Täälläkin löytyy aika haalea viiva joka jatkuu myös tosiaan navan yläpuolellakin, mutta siinä kyllä tosi haaleana.

Suurin nostaja: Meikällä tosiaan paino noussut viikossa 1200g, joten aika hyvä tulos vai mitä! [;)]

Meikäläisellä alkaa huomenna mammaloma! Perjantaina oli tosiaan viimeinen työpäivä. Minulla oli oikeasti aivan haikea olo, kun mulla on töissä pari todella hyvää kaveria ja nyt pelkään, että jään kaikesta aivan ulkopuoliseksi... Nyt sitten on tarkoitus aloittaa vihdoin tuo vauvan vaatteiden pyykkirumpa ja muutenkin järjestellä asoita valmiiksi kun nyt on jäänyt moneksi viikoksi kaikki viimeiset hankinnat ja järjestelyt.

Eilen illalla mukula piti sellaisen tunnin aivan tajuttoman jumppatuokion... Oltiin aivan miehen kanssa, että mikä sille tuli. Se riehui aivan hulluna ja otti niin kipeää sen liikkeet.. [8|] Tuli siinä illan mittaan syötyä tuollaisia pehmeitä toffeekarkkeja jonkin verran, että ehkä se sitten niistä sai vähän energiaa... [8|][8|]

Vielä tuosta Lineasta, mies oikein tarkistamalla tarkisti tuon mun arpisen kauniin plussapallon. Viivaa ei näy, ei edes himmeää... Mikä juttu tuo nyt olikaan, kun mä en millään enään muista??
Esikoisesta meni tosi tumma viiva alhaalta ylös asti, toisesta oli myös viiva alhaalta ylös asti, mutta vähän himmeämpi.

Kaika:Täällä myös pyykkäyspäivä, ja jos vähän riehuis pölyjen kimpussa. Lähikauppaan voisin mennä käymään, tekee mieli tuoremehua ja valkosipulikin on melkein loppu [:D]

Nämä supparit tekee mut oikeesti kohta hulluks!!!

Heissan!

Kaika, Milamariaa: Joo, mulla on aina ollu noitte polttojen kanssa (siis menkkapolttojen alunperin [:D]) että alkaa tuntuu siltä, et pitää ponnistaa se kipu ulos... Sen takii välillä vähän miettiny, että mitäs jos... [:D][:D][:D] Tosin tiiän ettei se oo mahdollista, mutta kuitenkin...

Karppauksesta: Siis meiä taloudessa ei mitenkään pysty karppaamaan oikeasti. Miehen ruoissa on AINA hiilareita tavalla tai toisella.. tai jotain muuta mitä ei karppauksen aikana sais oikeasti syödä. Kaikki ruoat syödään esim. riisin tai jamssin kanssa ja pastaa käytetään kans jonki verran... Tosin täysjyväpastaan oon saanu ton ylipuhuttua, mut täysjyväriisiä ei ota kuuleviin korviinsakaan ku "sen keittäminen kestää nii kauan" yeah, riiiight...

OI vitsit.. tiistaina neuvola.. saas nähä mitkä on pikkasen sykkeet sillon, ku viimeks vedeltii niitä ennätyslukemia.. tosin en sit tiiä paljonko se selällään makuuttaminen vaikutti asiaan? Ku se lääkärihän piti mua makaamassa melkee vartin ja olin jo ihan tuskanen sen viiden minsan jälkeen...

Huomenna saanki kaaakkuuaaa!!! Isällä ois tänää synttärit, mutta kuulemma ovat vasta huomenna kotosalla, ni sinne suuntaan sitten sillon

Eilen tää mamma oli nii kärttynen ettei tosikaan! Mies lähti perjantaina duuniin 10 aikaan ja kotiutu 23:00 eikä soittanu kertaakaan siinä välissä mulle!! Ja minähän en perää soittele, jos ei oo mitää varsinaista asiaa, mut oletin et mies soittais ja ilmottais että sillä menee myöhäseks... mut ei. Sit se ihmetteli ku kiehuin ittekseni täällä, mut ei kysyny mikä on vialla tai muutakaan.. No, sitten eilen mua supisteli koko hemmetin päivä, välillä enempi ja välillä vähempi, selkä oli kipee, jalkoväli oli kipee ja kaikki mihin voi sattua oli kipeenä. Eikä toi idiootti ees tajunnu missää vaiheessa kysyä onko kaikki hyvin vaiko eikö!!!!! Näki et mä oon kiukkunen ni oli vaa hiljaa!!! Sit se vielä sano, että hän lähtee kaverillensa, et nähää huomenna! Mun vastaus oli vaa et "mphm" enkä mitää muuta.. no kävi sit ilmi, että sen "nähää huomenna" tarkottiki sitä, et se tulee parin tunnin kuluttua takas kotiin. Sit se oli himassa 00:00 asti ja lähti baariin. Mitä mä en siis tajua millään, et miks nii myöhää lähtee baarii, ku ei siellä kerkee olla ku sen pari kolme tuntia ja takas kotiin? Ja nyt toi idiootti kehtaa sanoo et "ku mua väsyttää, ni et millää viittis käydä kaupassa?" Juu, kyllähän minä ne sen riisisäkit kannan kaupasta tottakai eihän mua väsytä eikä mun selkääni särje!![:@][:@]

Meen sinne kauppaan ja ostan litran jäätelöä ittelleni ja käsken miestä suksii kuuseen, jos kuvitteleekaan koskevansa mun jäätelööni!! (siis myös ton jätskiriippuvuuden takia en vois koskaa karppailla oikeasti [:D])

HaniMami: Juu työ oli mitä oli, mutta jäin jo kesälomalle juhannusviikon torstaina. Piti olla 4 viikkoo kesälomaa, mutta se lyhenikin viikkoon... Jouduin silloin sairaalaan ennenaiksten supistusten vuoksi ja mulla kerkes paikatkin jonkin verran aukeamaan ja mukula meinas kahteen kertaa tulla jo ulos. Lääkkeillä ja levolla saatiin kuriin. Kortisonit sain myös silloin vauvan keuhkoja varten. Oli kamalaa...[&:]
Siitä se lomakin sitten vaihtu sairaslomaan, mutta eipä haitannu sillä säästyi 3 viikkoa lomaa äippäloman päälle vielä eli ens kesälle.. Nyt olis sitte lomia sinne kertyneenä se 8 viikkoo.[:)][:D][8D]
Mieskin voi siihen sitten pitää sen isäkuukauden.[:)]
Nyt alkoi tosiaan 16.8 äippäloma ja miehellä alkoi tänään kesäloma.[:)]

Paikat meillä on vielä täällä vähän rempallaan kun ollaan tuota pikkuisen huonetta laitettu ja muutakin ja myyty/annettu vanhoja huonekaluja.
Vaunut saatiin nyt perjantaina ja samoin kaukalo. Onneks on muuten aika hyvin kaikki tavarat hommattu ja vaatteet pesty.[:)]
Eli pikkuinen vois jo mun puolesta tulla, eikä vaan kiusata näillä kipeillä supistuksilla ja kolotuksilla...[:@][:)]

Tosiaan en sitten enää kattellutkaan että olisko sitä mammajoogaa löytyny täältä kun olin jo silloin aika kipeä.[&o]

Linea Negra: Multa löytyy pieni... vain napaan asti oleva.. [:)]

Mutta tässä taas alkuun kuulumisia täältä ja lupaan parantaa tapani ja kirjoitella useammin! [:D]
Luen toki sujuvasti päivittäin kaikki tekstit..[:D][8D][;)]

Koittakaahan kaikki mammat jaksaa!!!! [:)][:)][:)]

Purri: Miten miehet osaavatkaan.. [:D] Tuliko jätskistä parempi mieli? [:)]

Linea Negra: Estrogeenin lisääntyminen ja melaniin lisääntyminen ja liittykö jotakin muutakin vielä..

Karppaus: On helppoa ja samaan aikaan vaikeaa, jos alkaa täyskarppaukselle enkä suosittelisikaan niin hurjaa ruokavalion muutosta, jos ei halua mennä loppuiäkseen naimisiin sellaisen ruokavalion kanssa... se nimittäin saattaakin olla vaikeaa se "normaaliin" Suomalaiseen ruokavalioon palaaminen jopa puolen vuoden täyskarppailun jälkeen.

Olisikohan tänään kotipäivä :--D Ei meinaa millään lähteä käyntiin.

Voi, Purri, mä olisin samanlaisessa tilanteessa jo varmaan hirttäny miehen munistaan [:D][:D]
Toivottavasti jäde auttoi!

Amanda: Taisit sitten siirtyä tohon Mamman ja HaniMamin kanssa ekojen lähtijoiden joukkoon tuolla sinun historialla..niin Milamariaakin on potenttiaalinen seuraava-lähtijä kerhossa..

*napa*: Täälläkin on sellaisina pepunheilutus jytäämisiä aina välista, että oksat pois.
Vatsa on mielenkiintoisen mallinen, ku tunkee peppua toisaalle ja kantapäät tunkee toisaalla..[:D]

Meikä teki tänään jotain ekaa kertaa elämässään; päällystin kirjoja kontaktimuovilla.
Joo-o, ihan ite[:)][:)].
Ja hienosti onnistui kaksi ekaa kirjaa..vielä olisi kaksi jäljellä.

No, mutta nyt sinne rattiin ja poijjaat kotio. Huomenna on taas koulupäivä[;)]
ja mulla akupunktio iltapäivällä[:)][:)].

Palaan taas! Ellei exä ole keksinyt jotain "kivaa" ja mulla nousee kiukku, joka käynnistää synnytyksen[:D][:D][:D]
Ai, miten niin odotan synnytyksen käynnistymistä....

Mamma: Kiitti tuuletuksista [:D] Hitto ku eilen ärsytti! Ärsyttää siis edelleen jonki verran, mut ei nii pahasti, ku tuo miekkonen ilmeisesti on sentään käsittäny et mulla on hermot piukalla, ni ei uskalla kauheesti mua häiriköidä.

Milamariaa: Voi kuule, ei ole vaivaa mihin jäätelö ei auttaisi [:D][:D] Ostin kotimatkalle vielä magnumin minttujäätelön ja nyt on siis litra suklaanougatia tuolla pakkasessa. Mies ei sanonu ostoksii yhtää mitää, mikä oli siis vaa hyvä asia. Ja tosiaan tosta karppailusta, ni pitää miettiä sitä oikeasti vakavasti vasta sitten ku muksu on pihalla. En todellakaan tähän välii sitä ota riesakseni, tuskin koskaan täysin, mut saanpa pohtia mitä mun kannattais syödä ja mitä ei [:D] nimim. leivän liikakuluttaja.. (Tosin syön pääsääntösesti ruis- tai täysjyväleipää, mut kuitenki)

Hitto ku en meinannu jaksaa kantaa ostoskoria [:-] Eikä siellä siis ollu ku ehkä 5 tavaraa.. okei joo, riisiä 2kg säkki, leipää, jäätelöä (litra ja puikko) ja juustoa semmonen 200g.. Ja ku kotiin pääs ni tuntu kyl ihanalta päästä istumaan.. tosin edelleen hiukka hankalaa ku toisaalta nippailee maha ja toisaalta ei meinaa saada henkee ku toi rääpäle on vielki nii korkeella! Sais laskeutuu jo!!!

Takaisin