Moikka vaan pitkästä aikaa!
Hui, kun täällä alkaa olla jo yhdellä sun toisella lähtö lähellä! Ihan alkaa itseäkin jänskättää! Toivottavasti kovasti kipuilevat pääsevät pian tositoimiin ettei tarvitse kauaa kotona kärsiä kipujen kanssa!
Mamma: Repesin, tuosta ukon omasta ronklaamisesta! [:D]
Täällä oli aikaisemmin juttua, siitä että joskus vessassa ollessa pelottaa, että vauvakin tulee pihalle ponnistaessa. Sama juttu täälläkin, vaikka tiedänkin ettei se oikeesti voi olla mahollista. Ois tosiaan aika helppo synnytys! [:D]
Turvotuskisa: Täälläkään ei ole turvotuksia isommin, mutta kiloja tullut ihan hirveästi. Taisi olla *napa*, jolle oli tullut 1200 g/viikko, täällä mennään samoilla lukemilla!! [:)] Eipä siis ihme, että passittettiin sokerirasitukseen, onneksi se puoli oli kunnossa. Persiissä täälläkin siis ylimääräiset kilot (ja sen huomaa).
Linea negra: Minulla ilmestyi haalea viiva navan alapuolelta ihan tisseihin asti joskus 20 raskausviikon jälkeen. Nyt sitä ei meinaa tosin enää huomata nuiden tiikerin raitojen seasta. On muuten ihmeellistä miten nuita raskausarpia on tullut jopa kainaloihin (tisseistä, reisistä ja jenkkakahvoista puhumattakaan).
Tiko: Ihana kuulla, että siellä on arki lähtenyt pienten neitosten kanssa hyvin rullaamaan. Oli muuten aivan ihana kuva tuolla toisessa ketjussa! [:)]
Karppaus: Täälläkin on harkinnassa vähähiilihydraattiselle ryhtyminen. Omalla äipällä siitä tosi hyviä kokemuksia (jo reilut 10 kiloa lähtenyt). Jospa sitä nyt mammalomalla ennen pienokaisen tuloa jo vähän harjoittelisi ja sitten muutaman kuukauden päästä vaavin syntymästä jatkaisi.. Joo mutta ainakin herkkujen määrää täytyy vähentään ettei ihan 20 kiloa mene rikki!!
Omaa: Huomenna alkaa sitten virallisesti äippäloma! Kyllähän sitä on odotettu ja pyykkirumba on heti odottamassa. Vaikka täällä jo moni odottelee kovasti vaavin syntymistä niin itse en sitä vielä odota. Kovasti on suunnitelmia mitä kaikkea parin seuraavan viikon aikana pitäisi saada tehtyä. Eli tietysti vauvalle kaikki valmiiksi ja sitten olen päättänyt siivoilla taloa huone ja kaappi kerrallaan, jotta sitten vaavin tultua ei sellaisia tarvitse stressailla vähään aikaan. Mun tuurilla nää jääkin sitten haaveksi ja kiilaan teidän ohi synnärille.. [:D] Tosiaan tänään rv 35 täynnä! Vaavi potkii kovasti ja ilman suurempia kipuiluja olen selvinnyt *koputtaa puuta*. Lonkkia toki särkee, varsinkin öisin ja unet on melko pätkittäistä, mutta niihin olen jo tottunut tuon jo kuukausia kestäneen närästyksen takia. Suppareita ei oikeastaan ole ollut kuin rasituksen jälkeen, eikä nekään ole olleet kivuliaita. Vaavikaan ei ole vielä laskeutunut ollenkaan, mutta viime kerralla neuvolassa todettiin sen kuitenkin olevan oikein päin. Kaikki suuret hankinnat tehty, mutta vielä polttelisi kirpparille päästä hypistelemään. Sen lisäksi mm. apteekissa täytyisi käydä. Täälläkin on suunnitelmissa Kaikan mainitsema välilihan venyttely ja rasvailu. [:D] Synnytysvalmennuksessa siihen saatiin oikein kirjalliset ohjeet.. Täällä siis synnytysvalmennukset takana ja kyllä siitä hyötyä oli näin ensiodottajalle. Oli tosi hyvä, että mieskin oli mukana ja isille siellä terotettiin useampaan otteeseen kuinka tärkeä on olla tukena synnytyksessä ja erityisesti sen jälkeen. Oli tosi hyvä, että painotettiin jo valmiiksi sitä, että koti on sitten vauvan syntymän jälkeen isukkien vastuulla, jotta äiti saa keskittyä vauvaan ja toipua synnytyksestä.
Juups, mutta tulipas taas paljon tekstiä ja paljon jäi kommentoimattakin, kun teiltä tuota juttua tulee niin hurjaa vauhtia! [:)] Se on tosin vaan hyvä että täällä ollaan aktiivisia!!