EloliirumLaarumit

Minä taas!

Ny munkin tekee mieli jädee, Purri!

Mutta ny saa vauva olla vielä 5 päivää tuolla, kun mun ihana äitee on järjestäny ja sopinu jo pomonsa kanssa, että viikon päästä saa vapaata ihan koska vaan..on siis tulossa tänne, kun lähtö tulee, pyörittämään noiden poikien koulu- ja esikouluarkea normaalisti.
Mulla on paras äitee[:)][:)]

..piti vaan tulla tuulettamaan tota...oli meinaa yksi stressiasia, ku eipä noita synnytyksiä voi ajoittaa viikonlopulle.
Eipä ressaa enää!

Ihunaa Kaika!! Sulla on kyllä tosi ihana Äiti <3

Mä täällä kipuilen... [&:] Mutta kunnei nämä vahvistu!!!!! Enkä tosiaankaan lähde turhan takia käymään missään synnärillä!!!

Mammaliinalle ja Mammalle vastailen tänne puolelle..
Voihan hitto- on tää jännää meille muille, mutta kurjaa Mammalle, jos monta viikkoa joutuu kipeenä olemaan.
Mammaliinalle toivon kans lähtöä mahd pian!
Mamma, mitäs jos lähtisit ja samalla pyydät niitä ronklaamaan kunnolla[;)]---eiiii, ku sullahan mies lähti tänään..joten toivottavasti kivut helpottavat siihen saakka, kun mies tulee takas. Koska muuten palaa?

Au au au au..... Kipuilua/supisteluja... Tuol lähtö ketjus kerroinkin että limaa tuli semmoinen oikein kunnollinen määrä kun vessassa kävin[8|] Sitt joku 2h aikaa ja nyt on sattunut siit lähtenyt mahaan ja alapäähän mukavaaaaaastiiiiiiiiiiiii[:'(]
No jos pääsis tosi toimiin, niin ei tarvi kuristaa lekuria[:D]  En kyllä turhaan viittis lähtee äippäpolille käyrään 2h ja sitten lääkärin odottelua toiset 2h.

Miehet kyl osaa olla aikamoisia olioita, joiden menosta ja ajatuksista ei oikein pääse yhteisymmärrykseen ja en oo ees koskaa viittinyt ymmärtää miehee täysin. Päähän siin räjähtää[:D]

Meil kyl pojalle ajoissa kerrottiin että vauva on tulossa ja hänen isänsä uus nainen sai tuossa ööö... helmi-maaliskuus pojan, niin sekin oli uus asia hänelle. No kuukaudessa on viikon siellä päin, niin ei kamalasti hänen elämäänsä ole silleen vaikuttanut. Niko (siis poikani) on ylienerginen ja hyvin temperamenttinen tapaus.

No katotaa pitääkö lähtee käymää näyttämäs alapäätä vai ei[:D]

Ukko tulee takasin kun mulla tulee lähtö, mutta viimeistään 4.9. Mun ystävä on kuitenkin lupautunut saattajaksi, ja tulee tarvittaessa vaikka ihan saliin.
En viittis millään turhaan lähteä sinne synnärille, ja kyllä tuo mies hoiti oman osuutensa "ronklaamisesta" ennen lähtöä[:)]

Autsh! Perhana!! Jos vähän jotain tekis....

ALKUPERÄINEN: Mamma_76

kyllä tuo mies hoiti oman osuutensa "ronklaamisesta" ennen lähtöä[:)]

[:D][:D][:D]
Mä tos supparin/kivun aikana tokasin miehelle että pysyt kaukana sen letkus kaa musta[:D]

ALKUPERÄINEN: Kaika

Heh hee- vai hoiti mies osuutensa[:D][:D][:D][:D]

Tää on jännää!

Vedonlyönti pystyy :D Kuinka moni lähtee tänään[:D]

Mä varmaan pian sekoan, mun pääs ei oo enää mitään muita ajatuksia kuin jotta koskakohan tää synnytys käynnistyy ja koska pääsis vauvan kanssa kotiin. Unissakin pyörii koko ajan vain synnytys jutut ja vauvat. Sitten kun johonkin menee vaikka kylään niin luulis saavan jotain muuta ajateltavaa mutta tottahan kaikki on uteliaita millanen olo mulla on, jännittääkö ym ja taas ne ajatukset on siinä mun odotuksessa.

Mua pelottaa jotta jos tää mun väsymys ei häviäkkään kun vauva syntyy niin mitäs sitten, jos en jaksakkaan hoitaa vauvaa!? [&:]

Kaika: Eikö ole kiva jotta on varmuus siitä, että joku tulee lasten kanssa kun tarve on, ettei vain tarvitse paniikissa ketään etsiä.
Meillä on vähän sellanen tilanne jotta en tiedä kelle soittaa kun lähtö tulee, en tiedä tuleeko joku meille vai pitääkö tyttö viedä johonkin. Sitä lähtöä kun ei voi oikein paljoa ennakoida valitettavasti. Moni on luvannut jotta saa yöllä soittaa mutta mitäs ne sit tekee töidensä kanssa kun kaikki on kuitenkin normisti töissä päivisin ja meidän tytöllä ei ole hoitopaikkaa johon sen voisi aamulla viedä, että sen kanssa pitää sit olla niin kauan jotta isännys kotiutuu. Ja mähän en uskalla yksin synnyttämään mennä jos ei tytölle ketään lastenvahtia saada. No eiköhän sekin selviä kun tilanne on päällänsä, ei jaksaisi enää ressata mitään!

Isäntä oli kaljottelemas perjantaina ja mähän en saanu koko yönä nukuttua kun mietin jotta mitäs jos mun pitääkin lähteä jostain syystä laitokselle, että kenelle soitan jotta kuka mun seuraks tulisi. Onneks mies lupas että nyt oli viimeinen kerta kun lähtee ottamaan, varpajaiset on seuraava kerta sit. Saas nähdä pitääkö lupauksensa, toivottavasti, muuten saa kuulla kunniansa ja juosta karkuun vihaista akkaa joka heiluttelee paistinpannua kädessä!! [:D]

Tsemppiä teille kipuileville. Jos kipu tuntuu jotta ei lopu niin eikö sitä vois käydä näytillä ja ellei mitään kummempaa ole tapahtunut synnytyksen etenemisen suhteen niin eikö voisi saada edes jotain kipupiikkiä vaikka niin saisi yön edes nukuttua.

No nyt pieni helpotus suurimpiin kipuihin. Kaipa vois ottaa ton panadolin. Että se litalgia piikki tekee kipiää, kun iskevät sen mahakipuun[&:] Kyllä se auttaa parin tunnin kuluttua, mut silti[:'(]plääh...
Uskaltaakohan tässä syödä enää mitää? Siis mun on tunnustettava että mä en oo 100% koska mulla on suppari, kun vatsa vetää kyl välil kovaksi, mutta joidenkin kipukohtauksien aikana vatsa ei oo kivikova... Joo olen synnyttänyt yhden kerran jo(käynnistyksellä). Miksei mulla oo semmosta laitetta[:D]  Alavatsaankin tässä sattunut,alapäähän ja alaselkään. No selkähän mulla on muutenkin rikki, mutta silti. Mitää polttavaa ei oo ollut

Ihanaa, ku me kaikki valitetaan kipujamme [:D] Ollaa saletisti kaikki samaan aikaan synnäreillä [:D] Celina, HaniMami ja mä ollaan sit ottamassa Kättärillä skabaa, kuka kerkeää ensin?[;)][;)] Ja tietty muutki Kättäriläiset on sit siel, en vaa tähän hätää muista, ketä kaikkii meitä oli sinne menossa [:D]

Mua tosiaan eilen supisti koko päivän, no tänää on sit selkä vihotellu ja supistellu.. lisäks lantio kipeenä, et kaipa toi terroristi pikkuhiljaa haluu ulos sieltä tulla.. vois haluta jo sillo 7.9 mikä oli alunperin mun laskettu aikani [;)]

Mieski tossa tais avata vihdoin silmänsä ja tajuta, että muhun sattuu!!! Makasin siis vaa sohvalla käsi mahan "alla" ja se oli heti perillä et jotain on "vialla"... Sit se vielä paineli mun jalkojani, ku ilmeisesti halus selvittää onko ne turvoksissa vaiko eikö, mut ei sit voinu niitä hieroa yhtää.

Heeeiiii! se Pina Colada biisi, mistä tänne laitettiin se linkkiki joskus!!! Se soi sellasessa leffassa ku Wanted! Siinä on ainaki Angelina Jolie ja James McAvoy.. Tuli vaa tänää Canalilta se leffa.. hieman repesin ku kuulin mitä siellä taustalla soi [:D][:D]

Mä oon naistenklinikalla sitten jos pitää olla. Nyt ainakin syöty(vähän jalopenoja seassa) ja lämpösessä suihkus käyty. Saa nähdä mihin suuntaa olo menee.

Mm, hedelmiä mätetty [:)][:D]

Onnea niille, jotka lähtevät synnärille! Toivottavasti ei tule kenellekkään turhia reissuja, jos joku vielä tänään lähtee [:)]

Nyt subilta Mammanpojat [;)]

Moikka vaan pitkästä aikaa!

Hui, kun täällä alkaa olla jo yhdellä sun toisella lähtö lähellä! Ihan alkaa itseäkin jänskättää! Toivottavasti kovasti kipuilevat pääsevät pian tositoimiin ettei tarvitse kauaa kotona kärsiä kipujen kanssa!

Mamma: Repesin, tuosta ukon omasta ronklaamisesta! [:D]

Täällä oli aikaisemmin juttua, siitä että joskus vessassa ollessa pelottaa, että vauvakin tulee pihalle ponnistaessa. Sama juttu täälläkin, vaikka tiedänkin ettei se oikeesti voi olla mahollista. Ois tosiaan aika helppo synnytys! [:D]

Turvotuskisa: Täälläkään ei ole turvotuksia isommin, mutta kiloja tullut ihan hirveästi. Taisi olla *napa*, jolle oli tullut 1200 g/viikko, täällä mennään samoilla lukemilla!! [:)] Eipä siis ihme, että passittettiin sokerirasitukseen, onneksi se puoli oli kunnossa. Persiissä täälläkin siis ylimääräiset kilot (ja sen huomaa).

Linea negra: Minulla ilmestyi haalea viiva navan alapuolelta ihan tisseihin asti joskus 20 raskausviikon jälkeen. Nyt sitä ei meinaa tosin enää huomata nuiden tiikerin raitojen seasta. On muuten ihmeellistä miten nuita raskausarpia on tullut jopa kainaloihin (tisseistä, reisistä ja jenkkakahvoista puhumattakaan).

Tiko: Ihana kuulla, että siellä on arki lähtenyt pienten neitosten kanssa hyvin rullaamaan. Oli muuten aivan ihana kuva tuolla toisessa ketjussa! [:)]

Karppaus:
Täälläkin on harkinnassa vähähiilihydraattiselle ryhtyminen. Omalla äipällä siitä tosi hyviä kokemuksia (jo reilut 10 kiloa lähtenyt). Jospa sitä nyt mammalomalla ennen pienokaisen tuloa jo vähän harjoittelisi ja sitten muutaman kuukauden päästä vaavin syntymästä jatkaisi.. Joo mutta ainakin herkkujen määrää täytyy vähentään ettei ihan 20 kiloa mene rikki!!

Omaa: Huomenna alkaa sitten virallisesti äippäloma! Kyllähän sitä on odotettu ja pyykkirumba on heti odottamassa. Vaikka täällä jo moni odottelee kovasti vaavin syntymistä niin itse en sitä vielä odota. Kovasti on suunnitelmia mitä kaikkea parin seuraavan viikon aikana pitäisi saada tehtyä. Eli tietysti vauvalle kaikki valmiiksi ja sitten olen päättänyt siivoilla taloa huone ja kaappi kerrallaan, jotta sitten vaavin tultua ei sellaisia tarvitse stressailla vähään aikaan. Mun tuurilla nää jääkin sitten haaveksi ja kiilaan teidän ohi synnärille.. [:D] Tosiaan tänään rv 35 täynnä! Vaavi potkii kovasti ja ilman suurempia kipuiluja olen selvinnyt *koputtaa puuta*. Lonkkia toki särkee, varsinkin öisin ja unet on melko pätkittäistä, mutta niihin olen jo tottunut tuon jo kuukausia kestäneen närästyksen takia. Suppareita ei oikeastaan ole ollut kuin rasituksen jälkeen, eikä nekään ole olleet kivuliaita. Vaavikaan ei ole vielä laskeutunut ollenkaan, mutta viime kerralla neuvolassa todettiin sen kuitenkin olevan oikein päin. Kaikki suuret hankinnat tehty, mutta vielä polttelisi kirpparille päästä hypistelemään. Sen lisäksi mm. apteekissa täytyisi käydä. Täälläkin on suunnitelmissa Kaikan mainitsema välilihan venyttely ja rasvailu. [:D] Synnytysvalmennuksessa siihen saatiin oikein kirjalliset ohjeet.. Täällä siis synnytysvalmennukset takana ja kyllä siitä hyötyä oli näin ensiodottajalle. Oli tosi hyvä, että mieskin oli mukana ja isille siellä terotettiin useampaan otteeseen kuinka tärkeä on olla tukena synnytyksessä ja erityisesti sen jälkeen. Oli tosi hyvä, että painotettiin jo valmiiksi sitä, että koti on sitten vauvan syntymän jälkeen isukkien vastuulla, jotta äiti saa keskittyä vauvaan ja toipua synnytyksestä.

Juups, mutta tulipas taas paljon tekstiä ja paljon jäi kommentoimattakin, kun teiltä tuota juttua tulee niin hurjaa vauhtia! [:)] Se on tosin vaan hyvä että täällä ollaan aktiivisia!!

Hiilareita![:D] Munttasin just lasillisen terveellistä maitoa kera HILLOMUNKIN [:)] Nami!

Jaa-a, saa nähdä mitä ens yöstä tulee, yritän nyt kuitenkin nukkua... Kömyän siis soffalle, ja katselen töllötintä jonkin aikaa ja jos nukkumatti sitten tulisi kyläilemään.
Ilmoittelen...

Ihanan epätoivoinen tunnelma täällä!!!
Nauroin ihan kippurassa, kaikakin oli valmiina eksän kanssa juttusille[8D][8D][8D][:D][:D].
(pitäiskö ittekin pirauttaa...)
Mulla ei ole mitääääää-ääääään oireita!!!
paitsi...
Mullon ylävatsakipui?!?!
Onks muilla lunssalaisil, huomenna äippäpolille joten sieltä kyselen, mut alkoi huoli painaa...

Polilaisen rukous:

Lääkäri meidän
joka olet jorvissa,
totea vauvani liian isoksi,
tai raskaus myrkytetyksi,
Stressiä liian paljoksi,
ihan mikä vaan käy syyksi.
määrää aika käynnistettäväksi,
tai vaikka mut leikattavaksi.
teethän sen pian,
Alan saada jo tarpeeksi.
-aamen

Äiti oli ja hoivasi... Ihan pikkutytö olin ja huutelin vaan sängystä mitä saa seuraavaksi tuoda[:D][:D]
Mies tuli kotiin, olivat juhlineet kyllä kympillä, mutta illan edetessä oli ukkokulta himmannut tahtia jottei oksenteluksi mene tämä päivä. Annoin papukaijamerkin hienosta käyttäytymisestä.[:)]
Välillä jaksaa oikein ällistyttää kun mies onkin noin vastuullinen alkoholin käyttäjä.
Oma isä oli kuitenkin kovanluokan alkoholisti ja miehen monen päivän ryyppyreissut ja rahantuhlaukset on ennen nykyistä miestä tuntuneet ihan normi perhe-elämältä.
En siis valita. hyvä mies, parempi mieli[:D][:D]

Näin tällä kertaa, nyt leffaa...

Iltaa...

Mun oli pakko tunkea omenakaurapistos uuniin [:D]

HaniMami Samoilla linjoilla oltu tekemisien suhteen. Mullakin aamuyöstä veti pohkeesta suonta niin perkuleesti. Tosin oli oikea jalka [:)] Cruisingeissa tuli jonkin verran tallusteltua ja vettä olisi taas nähtävästi pitänyt juoda enemmän..

Oltiin tänään isoäireellä juhlistamassa äireen synttäreitä. Siivottiin siellä varastoa ja voi jestas mitä 70's herkkuja sieltä löytyi, lähinnä vaatteita. Aivan upeita mutsin ja kummitädin vanhoja mekkoja ja jopa mun isoäireen pari vaatetta jostain 50-luvulta. Kunnon aarteita ja natinkia natinkia (antiikkia [:D])

Naurettiin siellä ittemme kipeeksi ja mä jo luulin et nyt meni lapsivedet kun oikein holahti mut taiskin olla vaan valkkaria ja pissiä kun nauraessa rakko joutui koville. Siivouksen lopulla mulla alkoi tulla sahalaitaa silmiin ja oli pakko istua alas. Hetken päästä en meinannukkaan nähdä enää mitään ja jouduin ukolle huutaa et tuoppa mulle autosta särkylääkettä. Hitto et säikähdin et joutuuko tässä lähtee suoraan Hyvinkäälle. No särkylääke vähän jeesas ja ukko ajo meijät kotio. Oli pakko heti mitata verenpaine ettei vaan ollut noussut. Paineet oli kuitenkin ok niin uskaltauduin rauhallisin mielin lepäämään. Vetäsin 1,5 h päikkärit ja sen jälkeen on pää vieläkin ollu vähän töttöröö. Onneksi tais olla ihan vaan normi migreeniä. Pidin pantaa päässä niin se kai sen laukaisi [:o]

Nyt sit tosiaan tekeekin ihan sikana mieli makeeta kun särky on ohi.

Olipa sekavaa tekstiä..
Mäkin tääl jännäilen et koska joku oikeesti lähtee laitokselle [:D] PojanÄidin rukous oli kyl hiano -Amen sille..

Tuli vaan mieleen että onko muilla tosi runsasta valkovuotoa?
Musta tuntuu että sitä tulee ihan valuttamalla. Pikkuhousunsuoja pitää olla kokoajan housuissa ja suojassa valkkarin vuoto muuttuu kellertävän vihertäväksi. Mä jo mietin et voiko olla joku tulehdus päällänsä, ei se kyl mitenkään pahalle haise (joo oli pakko tarkistaa et onko makea tuoksu ettei vaan oo lapsivettä). Onneksi ti on Hyvinkää ja ke neuvola niin pitää tästä mainita et onko toi ihan normaalia...

Lueskelin noita elokuun synnytyskertomuksia ja itelle tuli paniikki et mistä tiedän milloin oikeesti pitää lähteä. Ukko on sanonu et mennään taksilla, no jos se onkin väärä häly ja passittavat takas himaan niin siihänhän sit ajellaan mittarilla edestakas.. Jännittää myös et repeeköhän sitä paikat kuinka pahasti ja miten se vaikuttaa synnytyksen jälkeiseen elämään--> peiton heilutteluihin.

Mä taidan olla vähän väsy kun kaikkia ihmejuttuja pyörii mielessä.. pakko mennä maate jos huomenna ois ajatukset selkeämmät..

Kiva aika olla hereillä[:@][:@]
Onneksi on se akupunktio tänään! *pitää sormet ristissä, että auttaa*

Minzkuli: Juu täällä o/
Valkovuotoa ällöttävyyteen saakka[:'(]. Inhottaa, ku kokoajan joutuu pitämään suojaa pöksyissä.
Jos se on hajutonta, tuskin on tulehdusta.
Sähän voit pyytää hyvinkäällä tarkistamaan, tihuttako lapsivettä myös..
Lohdutuksen sana; kyllä mä uskon, että sen tietää, ku aika on..mitens jos menette omalla autolla, niin ei ressaa (mahdollinen) mittarilla huristelu eestaas?

Synnytyksen jälkeinen peittojen heiluttelu:
Lantionpohjan lihasten jumppaa säännöllisesti, nii kyllä se siitä.
Paikat venyy synnytyksessä, mutta kyllä ne ajan ja jumpan kanssa palautuu, dont´t ya worry.
Positiivista on se, että sänkypuuhista saattaa nauttia enemmän synnytyksen jälkeen [;)]...ainakin mulla kävi näin. Sitä jotenkin tiedostaa itsensä paremmin.

PojanÄiti: Onnittelut viksusti käyttäytyvästä ukkelista!

Onnittelut, Pikatsulle, äippälomasta!

Ny ei kyl auta muu kuin vaikka hengittelyyn keskittyminen....meillä kun talo herää klo 7:30.
Tiedä vaikka torkahtaisin ennen tota[8|][8|].

Huomenia!

Täälläkin ollut levoton yö, ei oikeen tuo uni ole tullut ja lenssukin vaivaa [&:] Eilen tuntui, että joku tulee väkisin läpi tuolta alhaalta, mutta mitään ei sitten tapahtunut, blaah..Vois tulla jo, pääsis näistä inhottavista kivuista.

Miehen veljen perhe lisääntyi viime yönä pienellä tytöllä ja mäkin haluun jo:)

Juu tuosta valkovuodosta..Sitä tosiaan tulee enemmän, kuin tarvis. Kokoajan mullakin pitää pikkuhousunsuoja olla ja se on sellaista valkokeltavihreetä, yök!!

Jännä kyl seurata, kuka lähtee ensimmäisenä synnärille [:)] Meillä se tutustumiskäynti NKL:lle vasta 9.9 ja olis kiva sinne päästä. Onhan tässä aikaa, mut kipuja ollut jo aikalailla..

Jaksamisia kaikille, ei ole kauaa enää:)

Takaisin