EloliirumLaarumit

Perjantaita!

Tiko: Kiva kuulla jotta olette kaikki päässeet kotiin. On se vain varmasti ihan erilaista hoitaa kahta kuin yhtä. Paljon voimia ja jaksamisia sinne päin, pääasia jotta saat apua aina kun siltä tuntuu. Pidätkö tyttöjä samassa pedissä vai eri sängyissä? Mietin vain kuinka yleensä on tapana? [:)][;)]

Milamariaa: Uskalsitko pestä lasit? Itse en kyllä tohdi enää kiipeillä tai kurkotella kun välillä pyörryttää jo ihan istuallaankin. [&:] Odottelen koska meidän äitee ilmoittaa jotta tulee meille siivous avuksi, lupasi sen verran jotta pestään kämppä lattiasta kattoon jotta on hyvä sitten tuoda vauva puhtaaseen kotiin, josko se pesis ne ikkunatkin sit samalla. [:D] Jos sais tuvan putipuhtaaka ennen vauvaa niin ei ehkä sit tarvis tressata enää ristiäisiin niin hirveästi sitä siivousta vaan pärjäis yleis siivouksella sitten.

Kaika: Kiva tuo akupunktio juttu. Mäkin voisin mielelläni kokeilla.

Rintapumppu on jo ennestään kaapissa, käsikäyttöinen kylläkin jotta jos tarvetta enemmälle käytölle niinistten investoin siihen kalliimpaan sähköiseen versioon.

HaniMami: ihana mies sulla, kyllä kelpaa [:D] pitää osata nauttia niistä pienistäkin asioista [:D]

OmaaNapaa: Yö meni aivan loistavasti, nukuin 8tuntia kertaakaan heräämättä, kyllähän aamulla sitten rakko tyhjenikin urakalla, onneksi ehti vessaan [:D] Mutta sitten alkoikin heti oksetus olo ja kyökin sit tyhjää vatsaa pitkästä aikaa ja mahanesteiden mukana tuli verta, pelästyin sitä aika paljon mutta saattaa johtua kun ollut vähän kurkku kipeä niin jos sen takia tuli vertakin. Nyt on tehnyt pahaa koko aamupäivän ja mitään ei oikein jaksa alkaa tekemään kun heti alkaa etomaan ja ahdistamaan. Onneksi on isännys kotona niin touhuaa tytön kanssa ulkona.
Kauhian kovaa paineen tunnetta alapäässä koko ajan, ja maha mielestäni alempana...ehkä se synnytys sieltä lähenee hiljalleen. [:)][8D]
Voiko raskausmyskytyksessä olla vain yksi oire vai tuleeko oireita kerralla enemmänkin, itselläni ollut pääkipeä jo muutaman viikon, neuvolassa kehotti ottamaan panadolia 3kertaa päivässä mutta ei oikein viitsisi niitä popsia koko ajan kun päänsärky ei ole niinn kovaa mutta sellasita jomotusta kuitenkin. Paineet oli viimeksi neuvolassa normaalit eikä muita oireita ole ollut. Kai tää on vaan jotain näköön liittyvää, eikös raskausaikana näkö voi muuttua jotenkin?

Kirsikka86: Näkö voi tosiaan muuttua raskauden aikana. Esimerkiksi lasien hankkimista ei suositella raskauden aikana, kun tehot voivatkin olla vähän eri kuin mitä tavallisesti. Raskausmyrkytyksestä terkkari juuri puhui, että voi olla vain yksikin oire, mutta yleisimmin se on se virtsan epäpuhtaus. Yleensä voi siis olla muuten oireeton, mut sitten virtsasta huomataan myrkytys. Toivottavasti saat pään kuntoon. Päänsärkyyn voi vaikuttaa myös esim. unen määrä ja laatu. Ite olen nyt pyöriskellyt öisin niin paljon ja nukkunut jotenkin oudoissa asennoissa, että aamuisin päätä on jomottanut.

Minzkuli ja Hanimami: Kiitos vinkistä! En ole tullut ajatelleeksikaan, että voisin pyytää niitä tikkuja kotiin,kun meidän neukkulassa terkkari aina hoitaa tikuilla pelaamisen. ONkohan niillä joku oma ohjeistuksensa niiden tikkujen antamisesta, kun terkkari ei ole edes ehdottanut, että voisin kotona itse testata...ja kuitenkin aina jaksaa painottaa, kuinka tärkeätä olisi saada suljettua raskausmyrkytyksen mahdollisuus pois [8|][8|]. Ja sehän luo sillä aina mulle lisää paineita saada se näyte annettua, jolloin rakko takuulla ujostelee kahta kauheammin [:@]. Täytyykin nyt ottaa asia puheeksi neuvolassa.

Omaa: Viime päivinä ovat jalkapohjat alkaneet syyhytä aivan hillittömästi. Ihossa ei näy mitään, mutta kutina on niin kovaa, että häiritsee öisin nukkumista. Koetan tässä paraikaa saada neuvolaihmistä puhelimitse kiinni, jotta voin kysyä asiasta. Mietityttää raskaushepatoosin mahdollisuus, joten haluan saada asiaan selvyyttä mahd. pian. Hepatoosiin kuitenkin liittyy kohtukuoleman mahdollisuus, eli tässä alkaa jo maalailla piruja seinille. Voihan kutina johtua turvotuksestakin, mutta kun mulla tuppaa turvotus olemaan todella vähäistä. Hmmm. Vähäsen jännittää.

Sikapiikki: Otin rokotuksen keväällä, enkä siltikään jaksa huolestua uutisten narkolepsiaepäilyistä. Vauvalle itse sikalunssan sairastaminen tai sen jälkitaudit voisivat kuitenkin olla pahempi juttu kuin narkolepsian saannin minimaalinen mahdollisuus. Media vaan taitaa hihkua, kun saa taas revittyä juttua asiasta. Ja jos rokotuksia ei olisi annettu, media kritisoisi siitäkin. TOisin sanoen, tekee yhteiskunta mitä tahansa, niin aina jotain parjattavaa siitä löytyy... [8D]

*napa*: Mahtaa harmittaa se u2n keikka... [&:] Mutta hei, sulla on etuajo-oikeus sitten seuraavalla kerralla, kun bändi (joskus vuosien kuluttua kylläkin...) ens kerran tulee suomeen keikalle! Silloin mies saa jäädä kotiin lapsenvahdiksi, ja sä pääset rokkailemaan [;)][;)][;)]

Amanda85: tampereella asuttiin kunnes viime talvena muutettiin lempäälään ja ikävä takasin treelle [:)] taysissa silti tuo synnytys mikä hyvä juttu kun terveyspalvelut on täällä vähän niin ja näin.
hauska sattuma että niin lähellä lasketut ajat ....katotaan jos nääs reffataan synnärillä sitten[:)][:D]

raha-asiat: kauhee ressi näistä juu... sitten aattelin ihan ottaa selvää toimeentulotuista ja asumistuista ja lapsiperheen pitäisi tulla toimeen kuukaudes 1097,83e/kk ( 2aik+ 1 alle 10-v.) jos tulot ylittää ton ei apua saa näköjään kelasta tai sossusta!!! iha käsittämätöntä!!!!! en sit tiiää miten noi menee kai pärstäkertoimellakin on nykyään väljä ( niin olen kuullut ja lehdistä lukenut) tai käsitinkö oikein niitä laskureita[:@][:@][:@]
ja pieni on mun äippä raha ja mies perus duunari, jee jee mut näin mennään

mä olen päättänyt että synnytyksen jälkeen hemmottelen itseäni jotenkin; parturi, graavilohi herkuilla,skumpalla yms. sit reenaan kroppaani (pikkuhiljaa tietenki) kuntoon ....vuohenjuustoa syön ainaki kilon tai kaks...[:)][:)]

mökkihöperyys: iskenyt tännekkin, kun ei tarvii mennä minnekään niin epä sit oo mennykkään. väsyttääki ni perhanasti et pitkät yöunet ja päikkärit on pakko melkeen nukkua. ei vaan pidemmän päälle tee pääkopalle hyvää ja jos sama jatkuu vaavelinki kanssa niin ei hyvä. joskus kirjoittelinkin että masennus joskus ollut niin alkoi juuri eristäytymisenä. en tarkota et jollakin ois näin mutta pelkään itse vaan näitä juttuja. neuolassa höpöttää aina babybluesista mulle et apua saa yms. on vaa sellanen olio eet kaikki vaan ei voi mennä putkeen, plaah,  sekavaa tekstiä

lopetan ny etten sekota teijänki päitänne[:)][:D]

Kirsikka: Samassa sängyssä ovat vielä. Sairaalassakaan ei laitettu eriin sänkyihin ja olin jo aiemmin päättänyt että saavat yhdessä aluksi olla. Ja helpompaa, kun on makuuhuoneessa vain yksi sänky. Ajattelin parin kuukauden iässä siirtää heidät omaan huoneeseen nukkumaan, niin siinä samassa voisivat totutella nukkumaan myös omissa sängyissä. Tai ainakin viimeistään sitten, kun yöt alkaa menemään ilman syöttöjä.
Kerran oli isosisko päättänyt kääntyä poikittain sängyssä, jolloin jalat oli toisen naamassa. Mutta tilaa kyllä on noin pienille.

Ihana kuulla tikon vauva-arjesta! Tulee lämmin mieli[:)][:)]

Täällä tehdään hidasta kuolemaa, ei paljon enään auta vaan olla ajattelematta lenssua kun se pukka päälle kuin tielana.
Oon nukkunu about koko aamun, poika tietenkin jo terve ja seuraa vailla, anoppi kävi sen noukkimassa leikkimään mummolaan, thank god!

Harmittaa kun kunto romahtaa synnytykseen mennes jos tästä tulee normi 2nviikon flunssa.
Kun nimen omaan sitä silmällä pitäen on treenannut.[:@][:@]

mökkihöperö *Käsi ylhäällä* ei kiinnosta enään kyllä yhtään mikään muu kun oma koti.

Turvotus Pitäskö hei ottaa kisa et kuka turpoo eniten ennen synnytystä?!
tai kellä isoin nousu viikossa.
Suurin pudottaja niiku väärinpäin[:D][8D][:D][8D]
Sit ei olis niin paha mieli vaik paino nousis 3kg/vkko!!!!

Siinä sekalaista... nyt lepoa... piru kun ei ole suklaata....

PojanÄiti: JOOOO!! Mä oon messissä! Septembers Biggest Gainer!!! [:D][:D][:D][:D][:D] Tuntuu et saa juoda puoltoista litraa vettä ennen ku tarttee vessassa käydä ja sillonki ulos tulee ehkä se 1dl [>:]

Ah, mä kävin tossa aiemmin hommaamassa ton Canal+ Total -kanavakortin ja nyt oon vaa kattellu leffoja tän päivän ja maannu sohvalla [:D][:D] Löysin netistä karppausleipää, jota ajattelin kokeilla leipoa jahka tuolta ei mitään mua kiinnostavaa enää tule [:D] Jos sitä joskus jotain terveellistä yrittäis syödä [;)]

Hah.. Kävelin keskustaan ja takaisin, koko matkan supisteli mukavasti ja viimeiset metrit oli yhtä tuskaa. Nyt kun pääsin tähän sohvalle, niin kappas, kun ei supista sitten yhtään[:D] Sunnuntaina ehkä vuorossa ikea- reissu, niin saa siellä sitten kävellä, jos vaikka jotakin tapahtuisi.

Mökkihöperyydestä: kyllä oma koti on paras paikka tällä hetkellä. Täälläkin välistä ihan tarpeeksi tukalat oltavat, ettei tiedä miten päin sitä olisi.

PojanÄiti: sitten vaan C-vitamiinia syömään, että olo helpottaisi: appelsiinia, kiiviä, greippiä, paprikaa ym.. Ja ootko kokeillut maitohappobakteereita, jostakin syystä uskon niiden pitävän mut terveenä[8|]

Lasi: kyllä ne tuet yllättävän pieniä on. Ärsyttävää, kun joutuu kitkutteleen. Aina kannattaa kuitenkin anoa kaikkea mahdollista, jos vaikka saisi.

Sammallammas: kuinkas kutina? saitko neuvolasta jonkun kiinni? Ne tikut on ainakin meidän neuvolassa ihan selkeästi tulkittavissa, eikä sitä varten mitään ihmeellistä koulutusta tarvii. Kolme ruutua, mistä katotaan, että muuttuuko väri, jos muuttuu, niin sitä verrataan putkilossa olevaan taulukkoon.

Septembers biggest gainer[:D][:D] oon mukana..

Pari tuntia ja on miehen kanssa kaksivuotispäivätreffit[:)] Voisi alkaa pikkuhiljaa valmistautuun, että näyttäis nätiltä.

Tyhmä kysymys, mutta eihän sinne sairaalaan tarvii omaa pyyhettä ottaa[8|][8|]?

Hanimami: Kivoja treffejä teille [:D][:D][:D]! Neukkulassa ei ollutkaan tänään puhelinvastaanottoa (minkä huomasin noin tunnin pirauttelun jälkeen [:@]), joten soitin äitiyspolille. Ne käski tulemaan heti maanantaina labraan testeihin, niin saadaan selville onko hepatoosia vai jotain muuta. Ja jos tulee jotain kummallista oiretta tai kutina käy täysin sietämättömäksi viikonloppuna, niin pitää mennä päivystykseen. Vauvelin liikkeitä käski myös laskea, kun sanoin vaavin rauhoittuneen selvästi verrattuna viime viikkoisiin mekastuksiin. Ainakin nyt tuntuu liikkuvan ihan mukavasti. Ehkei tässä mikään hengenhätä siis ainakaan ole [:)]

AAAAAHHHH, flunssa hellittää!!! Olipa ihanaa voida käydä kaupassa ja päästä ihmisten ilmoille edes lähikaupan verran. Kauheata ajatellakaan, miten mökkihöperöksi tulen vauvan kanssa, kun nyt jo muutaman päivän flunssaamisesta tuskastuin. Lähinnä nyt oli rasittavaa, kun ei voinut tehdä mitään muuta kuin pötköttää soffalla ja päässä pyöri koko ajan kaikki synnytys-/vauva-asiat kauhukuvineen ja huolineen [:'(]

Heippa!

Ihanaa, ku ootta taas pulissu!

Minnuu ryydyttää jo sen verta paljon, että jätän kommentoimisen huomiseksi- sorry porry.

Mutta tänään siis oltiin tutustumassa nkl:aan.
Oli ihan kivaa..vähän lisävarmuutta, mutta noin muuten...eipä siinä mitään uutta.
Aa- paitsi oli yksi uusi juttu;
Sellainen tilannehan saattaa olla ainakin täällä HUS:n synnytyssairaaloissa kiireiden vuoksi, ku sulku, joka saattavat aiheuttaa suunnitellun sairaalan vaihtumisen toiseen..nooh- minä ainakin 100% pääsen synnyttämään nkl:lle, koska se on minulle "määrätty" paikka. Kivaa!

Tänään kävelin vanhoilla hoodeilla tölikässä n. kolmisen tuntia korkokengillä-->arvatkaa miltä mun jalat näytti kotona??[:D][:D]

Ja mä voin jo julistaa itseni parhaaksi painonkerääjäksi näillä turvotuksilla!

Tänään on nautittu kiinalaista, hamppari, jädee, suklaata ja limpparia[8D][8D][8D]- hups! mutku vauva halus[;)]

Nii ja suppareita on ollu kahtena päivänä ihan kivasti..niistä laitoinkin tonne toiseen osioon..

Mutta ny--sohvaperunaolen.fi

Helou!!

Täällä VIELÄKIN mahakkaana. *Pläh!*
Ja herkuttelua koko päivä...Tulista Pitsaa, suklaata,jädee, limpparia Namskis! :P Nii ja saunassakin tuli istuttua vähän kauemman aikaa [;)]
Suppareista kirjottelin kans tuonne toisaalle...
Flunssa on kiikun kaakun, tuleeko kunnolla vaiko eikö tule[:'(] Valkosipulimaitoa kuumana on tullut juotua päivittäin, helppaa enemmän kuin panadoli. Valkosipulihan on luonnon omaa c-vitamiinia, ja oikein tuhti pommi. Lisää myös vastustuskykyä päivittäisessä käytössä. [;)]

Jos Sunnuntaina jaksais tulla kunnolla kommentoimaan, ja sittenhän sitä tekstiä tulloo... Nyt kaikille hyviä öitä!!!

Iltasta!

Plääh mikä päivä ollu.. oon vaa maannu sohvalla ja tuijottanu telkkaria...Muksu ei oo taaskaan kauheesti liikuskellu, mut aina välillä maha on pingottunu ja sit taas rentoutunu.. Pari kertaa potkas mua, mut ei mitenkää hirveesti... Tiistaina ois neuvola, et kattoo mitä siellä tuumivat tästä. Leivoin tänää jotain toooodella outoa karppausleipää ja oon saletti, etten sitä leivo enää [:'(] Maistuu lähinnä öljyseltä munakokkelilta [:'(] Pitää kokeilla jotain sellasta varmaa, mihin käytetään jauhoja.. Tai sit vaa ostan kaupasta edelleen...

ääh puuhh täältäkin!
Yritän kovasti taipua leikkaamaan kankaita reunasuojuksia varten, vaan täytyi ottaa tuo ukko pylistelemään viereen kun itse ei vaan kyennyt.

Täälläkin lenssu kiikun kaakun, päättäis nyt tuleeko vai ei. Melkein nukkumiseksi mennyt tämä päivä, mutta nyt taas energiaa pursuaa. Olisin lenkillekin mennyt muttei ukko päästäny[:D][:D].
C-vitaa olen kovasti kanssa syönyt, eikös sitä ole runsaasti ainakin suklaassa, mansikkahillossa ja kaakaossa?!?![8D]
Täältä saa kaika kunnon vastuksen turvotuksen suhteen... Pistelee vaan jokapikkaa kun niin turvottaa.

Mies lähtee huomenna "viimeistä iltaa" viettämään. Ystävällä polttarit ja lupasin ihan yövapaan niin voipi vetää sitä nallelimpparia vailla huonoa omaatuntoa. Tosin sitten sunnuntaina pitää jossain vaiheessa päästä kotiin ihan ihmisenoloisena ja hyväntuoksuisena [:D]
Oma äitee tulee viikonlopuksi sijais-isäksi[8D][:D]

Oma-napa oli siinä, nyt alan ompeleen. Kyllä, keskellä yötä...[8|]

napa/kokemuksia perätilasta

täällä suuntaa esikoinen syntyi n. 11 vuotta sitten yllättäen perätilassa viikolla 37 +. Synnytys alkoi lapsiveden menolla ja kun perätilasta en ensisynnyttäjänä tiennyt mitään, lampsin kaikessa rauhassa omin jaloin synnärille, jossa alkoikin sitten tohina: röntgen ja synnytystapapäätös lapsen koon ja lantion ominaisuuksien mukaan. Tytär syntyi alateitse ja voisin kuvailla että synnytys oli kaikkinensa positiivinen kokemus: puudutuksena kohdunkaulapuudutus, joka toimi upeasti, kipuja en tuntenut juuri lainkaan ja kaikki tapahtui suht nopsasti (muistaakseni synnytys taisi kestää vaan jotain kuusi tuntia). tyttö voi synnyttyään hyvin, oli n vuorokauden ajan väsynyt, mikä lienee johtunut hänen pienestä koostaan (jotain 2800 g). ajattelin kertoilla sinulle kokemuksesta, toivottavasti lieventää sun jännitystä ede hiukan :)

ja ei siinä kaikki, sama kaava näyttää jatkuvan nytkin, viikkoja lasissa muistaakseni 35 ja tämä toinenkin masukaveri on edelleen peppu edellä. tällä kertaa tää äippä on vaan hiukan kokeneempi ja yritän saada jo etukäteen selville mitä tulee tapahtumaan, voidaanhan sitä päätyä kuitenkin sektioonkin ja suunniteltusellainen lienee parempi vaihtoehto...

Täällä herätty jo puoli tuntia sitten ja kyllä se on pakko yrittää uudestaan nukkumista vielä.

Kaika: OOOHHOH, en laittaisi korkokenkiä jalkaani enää [:D] Ei kyllä varmasti mahtuisikaan..

Mökkihöperyydestä: On se kyllä koti nyt paras paikka. Inhottaa pahoitellen selittää jatkuvasti kaikille väsymystä. Eilenkin väsymysaallot olivat inhottavia, kun joutui samalla keskustelemaan muiden ihmisten kanssa ja ihan tuntui että joutui skarppaamaan pysyäkseen pienen keskustelun ajan hereillä. Tätä oloa kuvaa hyvin "liian rauhallinen olo".
Unohduksetkin ovat lisääntyneet huimasti!

Tiko: Aaaww, kerrothan lisää vauva-arjesta kun kerkeilet!

Nyt uudestaan sänkyyn..

No niin, eilisestä toivuttu!

Ihanaa Dalla, että jaoit positiivisen kokemuksen perätilasynnytyksestä!

Milamariaa: Hups, olet aikaisin ylhäällä. Saitko nukutuksi lisää?

PojanÄiti: Hehee- ihanaa olla turvoksissa, eikö?
Paree antaa olla yö poissa- kuka aitä vanhalle viinalle haisevaa ja krapuilaista ukkoa jaksaisi katsoakkaan?
En ainakaan minä. Ja ne kankkusjutut...oh GOD, ne on pahimpia, kun itse ei ole lainkaan samalla aaltopituudella[8|].

Oletko, Purri, suunnitellut karppaamisen aloittamista?

Mamma: Herkkuja..slurps!
Toivottavasti pääset tositoimiin pian!

Sammallammas: Onnittelut toipumisesta!
Mökkihöperyydestä..jos se ei sitten vauvan aikana iskekkään samalla lailla, kun kuitenkin vauvan hoito on kokopäivätyö[;)] (ts. hommat ei ihan heti lopu) ja joka päivä pääsee lenkille.
Onko teillä siellä, missä asutte, joku kerho tms., jonne voi aikuiset mennä ihan pienten lasten kanssa juttelemaan? esim. seurakunnat järjestää useilla paikkakunnilla tämmöisiä..eikä se tarkoita, että pitää puhua uskonnon asioita..tai MLL kerhotoiminta?

HaniMami: Mitens treffit meni?
Ei, sairaalaan ei tarvitse ottaa omaa pyyhettä. Itseasiassa ainut, mitä äiti tarvitsee on äityskortti, kaikki muu tulee talon puolesta.
Mä itseasiassa kannan kokoajan äippäkorttia mukana...

Mä olen vähän kade, ku Tiko on päässyt vauva-arkeen.
Onko ollut lainkaan sellaista kuin ajattelitte sen olevan..siis tuplavauva-arki?

lasi: Kuulostaa mun korvaan tosi pieneltä summalta..
En kyllä osaa sanoa, kitkä noi tulorajat ovat, mutta valitettavasti usein lapsiperheissä tulost laskevat, kun toinen aikuisista jää ilman palkkatuloja..

Sikapiikki: Mä en kans panikoituis, jos olette ottaneet..uutisointityyli on vaan mitä on..

Kirsikka: Sinullakin vauva valmistautuu ulostuloon!
Ja näkö voi muuttua raskauden aikana..liittynee jotenkin silmän paineisiin..

Maya_L: Ny pikkasen helpottaa exän kanssa.
Kiitos kysymästä- koulu on alkanut hyvin. Olen tosi ylpeä pojasta.[:)]
Muuutta...tiedän myös, että nää ekat viikot on vielä sellaista vieraskoreutta, joten katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja mitä koiruuksia keksitäänkään...
Tulehan kertoilemaan, mitä lekuri sanoi tilanteestasi- ei välttämättä tarvitse olla kipeitä supistuksia, että kohdunkaula lyhenee/pehmenee[;)]

Auttoiko Rennie, Minzkuli?

Mökkihöperyys: Musta on tässä 1,5 vuodessa kasvanut todellinen kotihiiri täällä pikkukylässä..
Olen kyllä aina viihtynyt kotona ja itsekseni, mutta onhan tää elämänmeno muuttunut siitä, kun asuttiin Helsingin Töölössä[:D][:D]. mm. kahvillakäynti kavereiden kanssa loppunut tyystin, eikä sellaisia ex-tempore lähtöjä ole juurikaan.
Olen kyllä aikanani mennyt varmaan parin ihmisen menojen edestä, joten varmaankin se vaikuttaa siihen, että nyt tuntuu oikeelta tämä..
Sitä ehtii taas mennä, kunhan kaikki lapset lähempänä nuoruusikää..
Eipä noita lapsiakaan ole tehty sen takia, että saisi antaa ne muille hoidettavaksi ja kasvatettavaksi...

UUDELLEEN SYNNYTTÄJÄT (ja miks ei ensisynnyttäjätkin, jos on tiedossa, että jää vikaksi[;)]):
Onko teillä sellaisia tuntemuksia, että jotenkin haluaisi synnytyksen "onnistuvan" erityisellä tavalla- onnellisesti ja positiivisesti..(siis tietenkin kaikki toivovat tota,) ja että saisi synnyttää haaveidensa synnytyksen? Ihan vaan sen vuoksi, että saattaa olla viimeinen synnytys.
Mulle meinaan tuli eilen siellä laitoksella sellainen etukäteishaikeus synnytystilanteeseen- outoa?

Tänään olisi lapsista vapaa, kun ovat isällänsä huomiseen.
Mulla ohjelmistossa piiitkä kävelylenkki, kauppareissu ja esikoisen kirjojen päällystystä, mitä en siis todellakaan haldaa[:D][:D]. No, onneksi lupasin pojalle, että YRITÄN parhaani..ja eikös se ole hyvä näyttää esimerkillään, että kun yrittää parhaansa, se riittää?[;)].

Mukavaa lauantaita kaikille!

Huomenta rakkaat siskot!

Tosiaan viime yönä taas kipuiltu. Nyt äsken aamupalaa tehdessä kipuiltu. Vaavi taitaa olla nyt melkoisen alhaalla, kun peppu tuntuu paljon alempana kuin aiemmin ja alapäässä sellaista uudenlaista painetta. Taitaa pikkuinen kaivata jo lisä tilaa, kun venyttelee masua koko ajan sivusuunnassa..

Milamariaa: onko siellä tyyntä myrskyn edellä[;)]

Purri: soittipa taas se galluppipuhelinmyyjä mikä lie. Sain kerrankin sen kiinni ja sanoin ennen kuin ehti mitään puhua, että en ovat sen verran liian monta kertaa soittaneet, enkä ole ehtinyt vastata, että en halua enää vastata mihinkään heidän kyselyynsä ja toivon, etteivät enää soita. Katsotaan toimiko.

Mamma76: en oo tuosta valkosipulimaidosta kyllä aikaisemmin kuullut. Uskaltaisikohan sitä kokeilla sitten jos tuntuu tarvetta. Mitens sitä tehdään? Veikkaan, että jos miehelle sitä tarjoisin seuraavan flunssan yhteydessä, niin flunnsa paranisi jo pelkällä kertomisella, että mitä seuraavaksi lääkkeeksi on luvassa. 

Herkuttelusta: eikös se ole niin vauvan pitää saada jo maha-aikana maistaa mahdollisimman paljon kaikenlaista, niin ku pitsaa, hampparia, jädee ja limpparia, ettei tuu sit yllärinä ne maut joskus[;)]

Kaika: oon melko varma, että sitten kun meen sinne HUSiin synnyttään, niin kaikissa sairaaloissa on se sulku ja sanovat, että odottele nyt vielä pari tuntia[&:][:D] Sitten vaan jalat ristiin.. Korkokengät.. voi kun ne vielä mahtuisikin jalkaan[:-]

Mitäs mitäs: meitin treffit meni ihan mukavasti. Tulinen nepalilainen ei ilmeisesti sitten käynnistänyt synnytystä, mutta en teidä aiheuttiko viimeöiset säännölliset supistukset[;)][:D][:D] Sain mieheltä lahjaksi lupauksen siitä, että pääsen sitten, kun sopivalta tuntuu synnytyksen jälkeen Tallinnaan kylpylälomalle+ hoitoihin[8D] Itse ostin miehelle lahjaksi yhden konsolipelin, mitä joka vuosi odotetaan, että ilmestyy, vielä ei ole ilmestynyt, mutta nyt on sitten varattu ja sen saa sitten välittömästi, kun tulee+ lupauksen, että saa peliaikaa vauvan synnyttyä[:D]

Jep nyt aamupuuhiin..

...Mun on nyt pakko kysyy että tuleeko nää viestit ikinä perille tänne palstalle vai onko mulla jotku asetukset päin h****ttiä...???

Amanda- juu tulee!

ainakin tämä: ...Mun on nyt pakko kysyy että tuleeko nää viestit ikinä perille tänne palstalle vai onko mulla jotku asetukset päin h****ttiä...???

no niin löytyihän se oikea salasana[:)] numerot oli oikein mutta ihan väärässä järjestyksessä...joku varmaan on muuttanu niiden järjestyksen, kun enhän minä mitään unohda[:D]  täällä sivusta oon seuraillu teidän juttuja joka päivä ja kauheesti on kaikille tapahtunu. Tikolle kauheesti onnea suloisista kääröistä, söpöjä pikkuisia[:)] muut ei vielä oo vissiin saaneet nyyttejä syliinsä??

täällä pikkuinen on jo alkanu laskeutumaan kun sf mittakin on jo parisen senttiä lyhentyny, mutta ei vielä ainakaan tunnu että olis kohta tulossa. vaikka saishan tuo tullakin kun viikkoja nyt 37+3....hui päivät vähenee[8D] kävin jo synnytystapa-arviossa ja onneksi ei oo mikään jättivauva tulossa vaikka karkit on mammalle maistunu paremmin kuin hyvin[:D]

sairaalakassia oon alottanu pakkailemaan, mutta tuntuu ettei oikeen saa ajatuksia kasaan, kun pitää olla kaikkea mahdollista kun kotiin on sitten niin pitkä matka.

täälläkin pientä flunssaa oli havaittavissa, mutta nyt parempi jo olla ja levätty on kun lähes päivittäin täälläkin nukutaan päikkärit jos toisetkin[8D] nyt pitää alkaa valmistautumaan jos vaikka kaupoissa jaksais käydä. ihanaa viikonloppua kaikille[:)]

Takaisin