EloliirumLaarumit

Kyllä täällä on kaikki jo kotona....melkein viikko oltu jo. Pääsivät viime perjantaina jo pois.
Painotarkkailu on nyt kerran viikossa aluksi. Viikonlopun jälkeen painoa oli tullutkin jo toiselle 125g ja painaa inan enemmän kun syntyessä, ja toisella "vaan" 85g mutta se alottikin sitten kauheen ahmimisen punnituksen jälkeen. Että ihmettelen, jos huomenna ei ole tullut lisää painoa [:D]

Arki on lähtenyt rullaamaan ihan mukavasti. Kaksi yötä on mennyt huonosti. Yhtenä yönä toisella tais olla maha kipeä ja sitä sai hyssytellä neljään asti yöllä. Ja toisenä yönä herättiin, ilman huutamisia onneksi, vuorotellen noin tunnin välein. Onneksi oma äiti asuu vajaa kilometrin päässä, niin tulee aina aamuisin meille, jotta saan levätä. Ja mies kun on viikonloppuisin yöt töissä niin äiti tulee avuksi. Muuten täällä on kaikki mennyt oikein loistavasti. Yöt menee oikeastaan samalla rytmillä kun viime yö. Päivän viimeinen ateria noin 23-24, yösyöttö kello 3 ja aamusyöttö 7. Ja he syö niin nopeasti, että aikaa näihin ei tuhraannu [:D] Ja turhasta täällä ei huudeta.

Huomenna tarttis lähteä tyttöjen kanssa ekan kerran ihan ihmisten ilmoille. Huominen punnitus tapahtuu neuvolassa eikä kotona. tekis niin mieli käydä piipahtamassa työpaikallakin, mutta onko se sitten liian aikaista Kaks kertaa ollaan käyty vaan pieni lenkki tekemässä täällä omilla nurkilla. Mutta toisaalta eivät he niin keskosilta vaikuta: syövät pirun hyvin, on keskosiks mielestäni uskomattoman jänteviä eikä mitään heiveröisiä vaikka pieniä ovatkin. Ja kun ei he huuda ja kaikki on tosi hyvin, niin kait sitä uskaltais töissä käydä. Jos nyt ei ihan kaikkien sylissä kävis kiertämässä [;)]

Siinäpä meidän kuulumisia...jatkan taustailua niinkuin tähänkin asti ja lueskelen mielenkiinnolla teidän kuulumisia ja odottelen uusia vauvoja [:)]

Jänö: voiii, no tsemmpiä ja jaksamista sinne, muista tosiaan levätä vaikkei ne sairaalan sängyt ihan parhaimpia ole. Ymmärrän et jännittää leikkaus mut hyvin se varmasti menee ja toivottavasti paranet siitä pian! Niin toisaalta se on kyl parempi pysyä siellä sairaalassa, jos tilanne pahenee eikä muutenkaan ole hirveästi oireillut niin jos jää huomaamatta sit..
tosiaan sulla ne jalat oli aika turvoksissa viimeks mut ei käyny kyl mielessä tämmönen [:o][&:] PALJON HALEJA, hyvin kaikki menee!!
ja tule sit ilmottelemaan heti ku kykenet miten meni ja mitä vauvalle kuuluu ja KUMPIKO sieltä tuli [:)] ja kuvia tietysti... [:D]

Tiko: Ooi, on kyllä varmasti äidistä hyvä apu! [:)] Ja hyvä, että teillä sujuu ongelmitta arki!

Mulla on touhuilupäivä ilmiselvästi tulossa: Himottaisi kauheasti pestä nuo parvekelasit, pelkään vaan tippuvani tuolilta... Viimeksikin oli niin lähellä [&:] Ehkäpä touhotan itseni ihan vaan sisäsiivouksella ja pyykkäyksellä, mutta kun tekisi niin mieli putsata nuo lasit ennen kunnon syksyä :--( Pitää vaan urhoollisesti antaa niiden olla likaisina. AA.
On ihan hyrrä-olo, kun ei paikallaan mitenkään pysy.

Heipsan!

Mä olen toooosi laiska kirjoittamaan tänne, vaikka joka päivä moneen kertaan luenkin päivitykset :) Ihankun täällä mulla olisi jotain muuta tekemistä. Aika käy kyllä tosi pitkäksi vaan kotona ja mies tekee meilläkin n.12h päiviä melkeinpä joka päivä, blaah..On ainakin koti tullut siivottua moneen kertaan oikein perusteellisesti [:D]

Rintapumpusta, että mä olen kyllä hankkinut sen perusteella mitä olen nähnyt, kun kaverit saaneet lapsia, niin aina kun kylässä kävi, niin siellä pumppailtiin kyllä :) Ei kerkee vauva kuulemma syödä niin paljoa, kun sitä tulee. Kai se aika henk. kohtasta, että tarviiko sitä.

Mulla kans ollut aika paljon kipuja alavatsassa jos kävelee vähänkin enemmän, en tiedä mistä johtuu, ehkä siitä, että pää painaa sinne jo niin paljon..Joskus oikein rasittavaa, kun tuntuu, ettei voi tehdä normaaleja asioita enää [:@]

Inhottavaa tuo teidän nuhailunne, mä olen viel siltä säästynyt *koputtaa puuta*

Mammaliina: Ihana kuva:) Meillä yrittävät kissat tunkea kasattuun pinnariin, mut kummallista kyllä, ollaan makkarin ovi pidetty kiinni ja yhtään eivät ole nyt raapineet, että pääsisivät sinne. Outoa meidän kissoilta, kun niin jääräpäisiä [:)] Ehkä ne tajuaa, ettei sinne asiaa enää.

Nuo vaihtuvat neuvolatädit on rasittavia. Mulla oli heinäkuussa oma lomalla ja sain hetkeksi jonkun olisikohan ollut juuri valmistunut, kun mittaili sf mittaakin hassusta paikasta ja se oli ihan väärä tulos. Ja hiljaisia hetkiä oli neuvolassa, kun tuntui, ettei hän osannut oikein mitään sanoa varmaa mihinkään asiaan. Neuvolakäynti kesti aina n. vajaa 15minuuttia. Onneks nyt jo oma tullut takaisin [:)]

Nonni, sainhan tänne jotain kirjoitettua, vaikka aika omaa napaa tässä käsiteltiinkin vaan. Ehkä ens kerralla sitten jotain muutakin :)

Mukavaa päivää kaikille [:)]

Heipparallaa!

Huisia Jänö! Sinäpä sieltä takavasemmalta kiilasit seuraavaksi synnyttäjäksi.
Mahtavaa, että olet hyvässä hoidossa ja vaikka ei kait ne sairaalat ole kivoja paikkoja monenkaan
mielestä (paitsi mä tykkään..) niin on varmaan helpompi levätä ja rentoutua, kun tietää avun olevan lähellä!

NUKAHTAMINEN JA NUKKUMINEN:
Mulla on kyllä ihana neuvola"täti"--> mä sanoin vaan, että olisi kiva nukkua yli 4v tuntia edes kerran putkeen ennen synnytystä, niin sain samantien lähetteen akupunktioon[:)].
Enpä tullut edes ajatelleeksi tota...ja mieluummin tietenkin apu muusta kuin kemikaaleista.
Ja eikös ole niitäkin akupisteitä, joita manipuloimalla saattaa synnytyskin käynnistyä[;)][;)][;)].

RINTAPUMPPU YM.: Mä hommaan rintapumpun (toivottavasti) ennen synnytystä.
Rintapumppua tarvitsen siihen, että saan isän syöttämään välistä..
Aikaisemmin mulla tuli maitoa ihan mielettömän paljon, joten maidonkerääjä oli tarpeen imetysten yhteydessä vähintäänkin.
Mutta noin muuten yritän kaikkeni, että vauva saa säädellä itse imemistahdillaan maidon tuotannon sopivaksi.
elikkä toivoisin tällä kertaa maitoa tulevan vähemmän..

Tänään otetaan rennosti ja huomenna olisi NKL:lla tutustumiskäynti. (toivottavasti synnytys käynnistyy siinä samalla[:D]).

heips taasen!

Mammaliina:ihana kuva! meillä on aikas samanlainen meininki. kisut ryömii viereen öisin ja valitettavasti toinen on ottanut pinniksen haltuunsa:(

niin sit joku kyseli aiemmin häpyluun kivuista (liitoskivuista) ja tuttua on. jos makaan pitkän aikaa samassa asennossa ja yritän kääntää esim.kylkeä vihhloo, saattuu, jomottaa iha pirusti. yks yö konttasin täällä vessaan ku ei vaan pystyny käveleen. sit välillä "häpyluu" naksahtelee joka suuntaan ja neuvolassa sanottiin  ihan normaalia on. ja voimakkaat kivut itsellä johtunee siitä että vaavi on jo kiinnittynyt.

kiinnittymisestä kysyisin: rv 36 ny ja n. viikko sitten ilmeisesti on kiinnittyminen tapahtunut, enteileekö se aikaisempaa synnytystä? toivottavasti ettei ainakaan yliaikaseks menis:)

joo...neuvola reissu tosiaan takana ja painoo oli tullu 2kg!! ja juuri kun aikasemmin oli tullu vaa300g. sit olin ihan turvoksissa ja lapsi vettä tädin mielestä oli liikaa. raskausmyrkytyksestä juteltiin siinä ja vaavin painosta yms. ja määräsi sit ajan vasta vkon päähän lääkäriin. kiva täs ny pohdiskella läskejänsä ja veden määriä ja onko myrkytys!![:@][:(]mut luulen et ois jotain hälyttävää ollu ni kai ne pistäis taysiin heti!? en tiiä rasittavaa arvailua ja ku ei tee ultraa meijän neuvolas[:@]
ihanaa et sai ton purkaa en viitti ees miehelle puhua ku en halua huolestuttaa...taas ja ku valitan muutenki ni ei sillä oo varmaa kauhee positiivista kuvaa tullu raskaudesta[:)]

lasi: saattaa enteilläkkin[;)]
mutta eipä kukaan varmaan sitä varmaksi lupaa...
onko sulla supistuksia tms. oireita ollut jo enemmänkin?
mulla on kans vauva tosi alhaalla ja valmiusasemissa jo, joten toivon myös, että tämä tulisi ennen laskettua aikaa pihalle..
onko sulla voimakkaita liitoskipuja lantion- ja häpyluun tienoilla?
se ei ole kivaa, jos vauva on pitkän aikaa tuloillaan ja tuntuu, että lantio menee sijoiltaan kävellessä[&:]
mulla oli ekassa raskaudessa ikävät viimeiset viikot just ton takia.

noista turvotuksista, veden määrästä ym..koeta keksiä joku juttu, jolla saisit ajatukset pois niistä- varmastikkin kaikki kunnossa ja haluavat vain tarkastaa tilanteen. totta tuokin, että JOS olisi superhälyyttävää, laittaisivat sinut samantien jatkotutkimuksiin.

Jänö: Toivottavasti saat sairaalassa levättyä ja kerättyä energiaa varastoon. Ja todellakin on hyvä tietää, että apu on koko ajan lähellä! Kaipaisin itekin nyt jotain seurantaa, koska pelkään etten huomaa jos vauvalla on jotain hätänä...[:(] Ja kohtahan saat sen ihanan pikkunyytin syliisi ja tisua imemään [:D]

lasi: Kiinnittyminen kaiketi viittaa siihen, että muksu voisi olla valmis tulemaan. Tämä vauveli vielä pomppii vuoroin kylkiluissa kiinni ja välillä vain laskeutuu hieman alemmas. Mikä on turhauttavaa sinänsä, kun olisin jo melko valmis lähtemään synnärille, ja tietää mukelon olevan vielä ylhäällä...eli eipä vauva vissiin synny ihan lähiaikoina, jos se ei ole kiinnittynyt... [8D]

Mammaliinalla syötävän söpö kuva! Somia molemmat, poju ja kissa [:)] ! Kissa voisi tosiaan tykätä, jos sille laittaa oman pedin, johon uhraa vaikka yhden perheen pyyhkeistä tai jonkun vanhan tyynyn tai lakanan. Ja jos katti on aikaisemmin kusassut sille hankittuun petiin, kannattaa koettaa uutta petiä. Tekee vaikka pahvilaatikosta. Kun kissa haistaa virtsan, vaikka sitä olisi millä tököteillä pessyt pois. Suojaisa paikka pedille, niin eiköhän kisu tykkää. Kummasti tuntuu aina, että vaikka kisuille hankkisi ties mimmoisia petejä kaupasta, niin mieluimmin ne silti käpertyvät johonkin kulahtaneeseen pahvilaatikkoon tai lehtikoriin. Joskus jopa klapien kantoon tarkoitettuun koppaan, jossa on ollut tikkuisia ja kuhmuraisia puita eikä pehmeästä alustasta tietoakaan... [:D][:D]

Omaa: Olen ollut koko raskauden ajan melko huoleton, enkä säikähdä kovin helposti uusia kipuja tai ota yhteyttä neuvolaan. Mutta nyt iski pelko persuksiin. Olin miehen kanssa neuvolassa, josta meidät passsitettiin äippäpolille alhaisten sikiön sydänäänien takia. Terkkari ei saanut dopplerilla oikein kunnolla mitattua ja sai ihan kummia tuloksia sykkeeksi. No, vauva metelöi ja potki koko ajan niin paljon, etten huolestunut yhtään, vaikka pitikin lähteä tarkempaan sydänäänten kuunteluun ja ultraan. Kaikki oli kunnossa ja kätilöt sanoivat, että jos vauvan tuntee liikkuvan jatkuvasti, voi olla melko varma ettei vauvalla ole hätää.

Kaikki meni siis hyvin, mutta tuosta sairaalakäynnistä jäi semmoinen olo, että mitä jos... osaanko itse havaita, jos jotain on vialla? Kuinka paljon vauvan tulisi liikkua, jotta voin olla huoleti? Nyt koko ajan odotan, että vauva taas heräisi ja alkaisi liikkua masussa, jotta tiedän sillä olevan kaikki suht koht kunnossa.
Lisäksi mulla on ongelmana aivan törrrrkeän ujo rakko, joten en pysty läheskään joka kerta antamaan virtsanäytettä. Liittyy aiemmin podettuihin masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon, mutta on nyt taas vähän pahentunut. Ei ole mitään toivoakaan saada pissittyä neuvolassa siihen hemmetin purnukkaan. Saan aina mukaani kotiin purkin, jotta voin kotona rauhassa ottaa virtsanäytteen. MUTTA tällä viikolla en prkl onnistunut edes kotona!! [:@][:@][:@] Tunsin itseni täysin epäonnistuneeksi [:(] Minkälainen ihminen ei kykene edes pissimään, etenkin kun se olisi nyt erityisen tärkeätä raskausmyrkytyksen havaitsemisen takia!?! Rakko vaan meni totaalisen lukkoon ja tieto siitä, kuinka tärkeätä olisi saada näyte otettua ennen neuvolaan menoa, ei todellakaan auttanut asiaa. Vien näytteen alkuviikolla, mikäli siihen kykenen... Olen siis koko viikonlopun vainoharhainen ja vakuuttunut siitä, että tottakai mulla on nyt sitten raskausmyrkytys tai jotain muuta häikkää...

Kaikki flunssailijat: Tsemppiä! Silkkaa lepoa nyt vaan, soffalle löhöämään, panadol hottia kuppiin ja villasukat jalkaan! Ja vaikka joku hömppäleffa pyörimään [:)] Itsellä nyt jo pari päivää ollut kaamea lenssu, mutta nyt ehkä alkaa jo helpottaa. Onneksi. Toivottavasti muillakin helppaa, eikä kukaan terveenä pysyneistä saa tautia!

Päiveetä..

Täällä oli pakko käydä vähän kylällä pyörähtämässä kun pari päivää meni ihan vaan kotosalla ni tuntuu et musta sulkeutuu ihan mökkihöperö.. Saas nähdä miten sit menee kun vauva syntyy, varmaan kävelen 10 kertaa päivässä postilaatikolle ja läheiselle huoltikselle vaan katselemaan ihmisiä.

Kävin apteekissa hakemassa Rennietä, parina iltana ihmettelin kummaa kipua rintojen välissä ja siitä kurkkuun asti. Pitkäkseen mennessä varsinkin jos oli just juonu tuntu et nesteet tulee takaisin ylös. Aamulla vasta tajusin et hei, tän on pakko olla tosissaan nyt sitä närästystä. Ei mulla oo ikinä näin kovaa polttelua ollut, yleensä se on mennyt ohi kun on syöny esim jugurtin. No saas nähdä auttavatko noi tabletit. Ostin samalla Bebanthenia ja Kyypakkauksen. Pimu näki alkuviikosta koulureitillä käärmeen jolla oli sahalaita selässä, olin ihan kauhuissani. Ukko on asunu tällä samalla alueella yli 34 v ja sanoi ettei ikinä ole käärmettä nähnyt mut kerta se on ensimmäinenkin. Kai se johtuu siitä kun tänne on viimeaikoina rakennettu niin paljon ja muurahaispesiä on tuhottu ja hiiret lisääntyny niin käärmeillä on millä mellestää.

Kävin samalla kaupassa, tuttu kassarouva naureskeli et "ai ei oo mielitekoja vai" kun katto mun ostoksia. Jugurttia ja kukkakaalia. Minttujäätelöä ja aladoobia. Yritin kyllä kovasti sanoa et en mä noita kaikkia sekaisin syö, mut ei se tainnut uskoa [:)] Kotiin kun pääsin ni nyt oon narskutellut tota kukkakaalia, ihan raakana. Piru et on hyvää. Huomenna haisenkin sit niin hehkeelle et oksat pois.. Voi ukkoparkaa [:D]

Sammallammas Käy kysäsemässä neuvolasta jos niillä ois antaa sulle kotiin sellainen purkki missä on muutama niitä tikkuja niin saisit kotona mitata jos huolestuttaa. Mä oon ihmetelly kun osa puhuu että niihin tikkuihin tulee viiva? Meillä ne on sellaisia mitkä vaihtaa väriä jos protskuja tai sokereita on ja niitä värejä vertaillaan siihen purkin mitta-asteikkoon. Meillä ainakin ne purkit kun tyhjenee niistä liuskoista niin ne heitetään roskiin. Uskoisin että sellaisen vanhan purkin parilla tikulla saisi kyllä viedä kotiinkin jos siltä näyttää että pelottaa onko kaikki hyvin.

Tänään pitäis ilmoitttaa pimu kansalaisopiston taidekerhoon. Pakko sille joku harrastus kattoa kun muuten turhautuu illat kotona tai painelee ympäri kylää milloin missäkin.

Tulipa taas liirumlaarumia, mut mitäpä sitä muutakaan järisyttävää tässä lomaillessa tapahtuisi..
Ai niin TASAN 4 VIIKKOA jäljellä (ehkä [8D])

Huoh... Oon taas huidellu "koko" päivän kaupungilla... Ja toi rääpäleki potkiskelee enempi ku eilen.. sain eilen oikeesti ihmetellä, ku ei meinannu millää liikkua mahassa.. sit illalla potkiskeli muutaman kerran, mut muuten ei oikein mitään, melkein jo huolestuin. Sit tänä aamuna se jumppailiki taas ihan normaalisti.. mikälie lomapäivä sillä ollu[;)] Taas on kävelty ehkä vähän liikaa, mut enpä ole niin turvoksissa ku viime kerrasta [:D] Ja kohta pistän ton telkun auki ja ihmettelen ku ei sieltä taas mitää tule [:D] Mut saanpahan jalat kattoon hetkeks..

Suppareista ja muista kolotuksista: eipä oo taasen näkyny... tekevät katoamistemppujansa taas... Tosin kaupasta tullessa särki mahaa niin julmetusti, että en tiiä oisko se sit ollu jonkin sortin suppari tai vastaavaa [8|] Tosin kassitki painoi vähän liikaa...

Rintapumpusta: Mä oon siskoltani saamassa sellasen, jos tarvetta ilmenee.. mut en viitti kauheen paljoo aikasemmin sitä noutaa.. Todennäkösesti sit kävis kuitenki nii, et jos sen haen, ni ei maitoo heru ollenkaan ja jos en hae, ni sit sitä tulvii [:D] Kuitenki välimuotoa toivoisin [:)]

Argh..mulle soittelee koko aika joku hiton puhelinmyyjä/ galluptyyppi[:@] En siis vastaa sille, ku tiiän kuka on [:D] Se soitti siis kerran mut mulla oli huono hetki sillon (ihan oikeesti) ni sano soittavansa joskus toiste, ja nythän se sitten soitteleepi mulle ahkerasti [:@] 

Hei taas...[:)]

Lasi: Huomasin että olet myös Taysiin sitten menossa synnyttämään...?
Oletko ihan Tampereelta vai ympäristöstä? Katoin myös että sulla on päivää ennen La kun mulla, joten voipi olla että ollaan sitten samaan aikaan sairaalassa.. [:)]

Voi hiisi kun alkaa jännittämään jo osan mammojen puolesta, tickeritkin alkavat olla jo aika "tapissa" - porukan oireista puhumattakaan. :0)

Kylläpä tarinaa on jälleen tullut. Täytyy yrittää ottaa hieman kiinni. Kaikille flunssailijoille pikaista paranemista, josko syksy menisikin sitten yhdellä flunssalla ja kertatoipumisella. Tsempataan siihen.

Masulle juttelusta; Kaika sen hyvin kiteyttikin tuolla aikaisemmin, että pikemminkin tulee kommentoitua menoa ja meininkiä. Enemmän hieron toista jos hän on rauhaton. Alkuun koin kovinkin epätoivoa kun en ole laulaja tai höpöttelijä - molemmat siskoni kun ovat laulaneet lapsensa maailmaan. Hetken pohdiskelin ja tuumailin, että toisaalta onhan se hiljanen, non-verbaalinen viestintä enemmän meidän juttu. Pari unilaulua on, mutta aika näyttää millä mennään eteenpäin.

Kaikalle todellakin jaksamisia tuon ex:n kanssa. Nämä on niin hankalia, vaikkei tarvitsisi olla. Mikä siinä on ettei järki näissä asioissa voita. Toivottavasti olette saaneet stabiloitua tilanteen. Sitten iloisempiin aiheisiin; kuinka ensimmäinen kouluviikko meni? Ja tuo "Et sä vielä kuukauteen synnytä..." -kommentti - josko hän ei mikään oraakkeli ollut. Tosin samanmoisia on tännepäinkin viljelty. No, kohtahan me kaikki synnytetään - sanoi kuka mitä tahansa. ;0D

Millainen on Candy87:n tilanne tällä hetkellä? Aikamoinen tilanne - onneksi olette hyvässä hoidossa. Entäs H1987? Nyt jännitetään sitä tiistaita... Pidetään peukkuja tämän lääkärin kanssa.

Tällä viikolla on ollutkin hurjaa juttua sekä Turun Sanomissa että Salon Sanomissa. Turussa on pohdittu isien ensikylvetyksen lopettamista kun niin moni ei siihen ryhdy ja Salossa heiluu leikkuri synnärin kanssa. Mikäli jossain aikamääreessä ei päästä 1000 synnytystä / vuosi -tilanteeseen niin Salon alueen synnyttäjät siirtyisivät Turkuun. Lohjan synnärillä kätilö puhui samalla lailla levottomia. On tämä jos synnytyssairaaloiden välimatka alkaa olla satoja kilometrejä (ikävä tosiasia jo harvaan-asutussa Suomessa) ja tavoitteena ovat suursynnytys -yksiköt. Kyllä tästä on perhelähtöisyys aika kaukana. =0S

PojanÄidille onnittelut kummiudesta! Ja ihana mies siul' kun tuollai hoitaa! Nautinnollisia hetkiä! >0D

Jänölle tsemppiä sairaalaan. Hyvässä hoidossa on turvallista olla ja saat hieman kerättyä voimia leikkauksen jälkeiseen aikaan. Nyt nauti ja hemmottele itseäsi kaikin tavoin mitä voit.

HaniMami: Täällä ollaan - kiitos kysymästä. Sitä on yritetty tipauttaa "lapsrakasta" alaspäin kaikenlaisen höyryämisen (saunomiset, siivoamiset, lenkkeilyt ja tietenkin ratsastus) voimalla, mutta vielä hän kengurupussissa tuntuu haluavan matkustaa. Eli täällä varmaankin kärvistellään syyskuun loppupuolelle ennenkuin "Helmi" on valmis. No, kunhan syntyy terveenä - se on pääasia - niin ja Lohjalla. Ihana kun ei tarvitse varautua pidempään matkaan.

Tiko: Ihana lukea teidän perheen kuulumisia! Hienosti on lähtenyt perheenne arki rullaamaan. Hyviä vointeja koko poppoolle!

Olikos täällä muita joilla ei juurikaan mitään oireita vieläkään ole ilmaantunut? Onneksi ensi viikolla on neuvolalääkäri niin saan hieman tietoa siitä onko mitään tapahtunut. Kyllähän "Helmi" on laskeutunut ja "mahan kovenemis" -suppareita on, mutta mitään kipuja tms. ei. Saas nähdä kuinka emännän käy...

Ihanaa, syksyistä perjantaita ja viikonloppua kaikille mammoille!

Iltaisia mielihaluja: Bataattisosekeitto, mmmh. Niin haluaisin! Bataatit huomiselle kauppalistalle siis.

Housea pitää vielä yrittää katsoa ja sitten nukkumaan.

Sammallammas: Onpa harmillinen vaivasi [&:] Olet varmaankin lukenut joitakin apukeinoja sitä helpottamaan?

lasi: Jos tulee tosi inhottavan häiritseviä ajatuksia niin kannattahaan miehellekin mainita ettet itse mene levottomaksi tms.. Mutta jos selviät tänne jurputuksella, niin hyvä [:)] Tsemppiä tutkimuksiin!

Mikä väsymys ja vauva myllää joka kulmasta [8D] Tahtoo minun kai menevän sänkyyn..

Täällä PIKASEEN piipahtamassa [:)] piti vain tulla kertomaan että vihdoin ja viimein tänään saatiin meidän lastenhuone ja  makkari valmiiksi!! siitä sitten huomenna kuvien kanssa enempi (mies saa ottaa kuvat ja laittaa koneelle[;)])

Jänölle kovasti tsemppejä sinne osastolle[:)] tosin jos vielä kotona kipaset ennenkuin pieni on maailmassa niin naatiskele sohvan pohjalla kuluvasta ajasta ja annat (pistät) miehen passata[;)] ei teiltä onneksi ole pitkä matka sairaalaan jos päättävät vielä kotiuttaa viikonlopulle.. Tottakai  harmi tuo myrkytys[:(] ovatko muuten ultranneet siellä olon aikana niin että oisitte saaneet vinkkejä sukupuolesta ? muistan vaan sen kun juteltiin [:D]

Pimeetä iltaa kaikille [;)]

Jänö Hienosti etuiltu [:D] Onnea kovasti ja jaksuja sairaalassa olemiseen!

Maya_L  Tilanne ihan hyvä, kiitos kysymästä [:)] Maha tököttää pystyssä, kun ei tuo rassukka mahdu paljon siellä asentonsa takia laskeutumaan. Aika vaan meinaa vähän pitkäksi käydä, kun ei oikein uskalla imuroida, tai tehdä MITÄÄN mikä voisi supistuksia lisätä, että sais vauveli rauhassa rasvaa kerätä siihen suunniteltuun sectioon asti. Tottakai nyt tekis mieli ainakin niitä kahta S:ää niin pirusti että! [:D]

Niin mä tässä oon jo sanoin miehellekkin että katotaanko, niin mun tuurilla nyt ku oon sit oikein yrittäny syödä mässyttää hulluna ja saada vauvalle vähän läskiä, niin se onkin sit sectio päivänä kääntyny rt:hen ja pistäävät mut punnertamaan sellasen 5 kilosen sit alakautta [:D]
Kun tosiaan sanoivat sillon viikko sitten että pienehkö, 2600g. Mutta oon kyllä kuullu todella monelta ihmiseltä että nuo painoarviot voi heittää todella pahasti. Luotan omaan tuntemukseen että vauva on ihan "normi" kokoa [:)]

Sikainfluenssa rokotteesta Juteltiin miehen kanssa tästäkin, kun siitä on nyt uutisissa niin paljon ollu. Alkoi kyllä jurppimaan ihan tunteella!! [:@] Arvoin pitkään, että otanko koko rokotetta, kun epäilin sen myöhempiä seurauksia niin paljon. Mutta lopulta päätin, että vauvan parhaaksi sen teen, kun kuulin että on sikiön kannalta paljon vaarallisempaa sairastaa se influenssa, kuin ottaa rokote. Ja nyt sitten kerrotaan että lapset on mahdollisesti altistuneet sen rokotteen takia narkolepsiaan!!!! Alkoi ihan tosissaan huolettaa, että mitenköhän sitten sikiön kohdalla [:o] Perkele! Mutta tulevaisuuspa se tämänkin sitten vasta näyttää, mitkä oli seuraukset...

Ja häpyluuta juilii nyt vähän täälläkin, tuntuu lähinnä niinku siihen ois lyöty jollain, hellänä. En tiedä johtuuko juniorin asennosta, vai onko tämä hökelö kroppa muka alkanu aavistelemaan lähestyvää.
Vasen lonkka on kans tosi kipeä, se varmaan johtuu ihan täysin siitä, että yritän olla mahd. paljon vasemmalla kyljellä. Nauratti, kun heräsin tässä aamulla ihan paniikissa siitä, kun olin selällään nukkunu [:D] Mietin vaan että FUCK! Miten mä tolleen! Onkohan se vauva nyt kauanki joutunu olemaan "huonolla hapella" ja äkkiä kyljelleen [:D] Ehkä sitä alkaa jo mennä vähän liiallisuuksiin tämän kanssa!

Mutta hyvää mieltä ja jaksamista kaikille! Loppu on lähellä ! [;)]

öitä!

Last night out vietetty!!! Väsynyt mutta onnellinen, nyt saa vauva tulla, mamma on saanu mennä tarpeeksi taas pitkälle varastoon. Nyt telakoidun kotipiireihin.

Leffassa kävin... Oli se hieman kokemus. Leffa ittessään ei ollut kummallinen, The inception- vaikka onkin kehuttu. Mut ei kyl meinannu siellä tuolissa onnistua monen tunnin istuma maratooni. Ja vieressä oli vielä pariskunta ketä nuoli toisiaan koko ajan... Pyäk tuollaista nuorta rakkautta[:D][:D][8D]

Taas tullut sellasia sisäisiä "holahduksia" ihan kuin lähtis isompikin nestemäärä liikkeelle, mut sit pöksyihin ei tuu mitään. Tänään sattu käsi olemaan masulla kun näin kävi niin tuntu oikein kuumalta siinä kohtaa.
Kyllä on kummaa, mutta vauva liikkuu ja kaikki muuten ok nin ei kait täs sen kummempaa...

Kaika Mahtavaa toi aku-juttu!!! Pyydät samal sen synnytyspiikin, todellakin!!! Raporttia sit vaan kun on piikitelty! Ps. mää kans odottelen hotelli-sairaalan anteja, ihan kun johonkin lomalle ois menossa thih! ei ole kiire takasin[8D][;)]

Jänölle voimia sairaalaan!!! tiistaina istuskellaan täälläkin jotain pöksyissä kun jännätään tilanteita!!

Pumppu yms.
Mulla on pumppu ja ajattelin ne kerääjät hankkia, mut kumeil en lähe leikkiin, paljaana vedetään.[8D]

Telkussa ihmiset juoksee. *lisätään synn.jälk. toDo-listaan* Kui sitä näin kaipaakin ihan kummia pikkujuttuja[8|]

Lenssu Kaikille voimia, mä vielä yritän elää kielteessä ja toimia ihan normisti, Väsymystä lukuunottamatta en aijo huomioida muita oireita, elleivät äidy. Poika vuotaa ku seula ja viime yönä sillä oli kuumettakin.

Uusi oire: Oikeasta jalastahäviää tunto ja voimat, varottamatta ja tietty kesken kävelyn...
Mantra oireeseen Enään3viikkoa Enään3viikkoa Enään3viikkoa.

Nyt nukkumaan, kauniita unia, oman kullan kuvia[:)][:)][:)]

Huomenta!

Tiko: ihana kuulla, että arki on lähtenyt sujumaan ja äitisi pystyy auttamaan sen pyörittämisessä. Kait sinne työpaikalle voi mennä käymään, jos siltä itsestä tuntuu.

Purri: meilläkin on tuollaisia rauhallisempia päiviä ja sitten seuraavana liikutaan taas niin paljon, että multa meinaa silmät pullistua päästä, kun ei edes yöski tahdota rauhoittua. Jotenkin jo odotan sen villin päivän jälkeen, että seuraava on vähän rauhallisempi.  Ja taitaa meille soitella sitten sama puhelinmyyjä[:@][:@] Kohta kaksi kuukautta, joka arkipäivä vähintään yhden kerran. Mies epäilee, että se on joku automaatti, joka soittaa, kun jos vastaan, niin samantien suljetaan puhelin, etten pääse edes kiljumaan, että nyt riitti, älä ikinä soita tai soitan poliisille. Kohta taidan soittaa oikeasti viranomaisille ja kysyä, että voiko mitään tehdä.

Sammallammas: olipas teillä hurja seikkailu! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Ja tosiaan, mikset saa niitä tikkuja kotiin, että voisit kotona testailla? Meillä ainakin se testi tehdään itse ja niitä tikkuja voisi vaikka ottaa itselle kotiin, jos haluaisi, niin saisi rauhassa tehdä testit, kun itselle sopii.

Milamariaa: varovasti, jos vielä oot niitä parvekelaseja pesemässä. Itse en enää uskaltaisi, kun alkaa huimata jo vähän matallammallakin jakkaralla seistessä[:D] puhumattakaan parvekkeesta.

Kaika: todella loistava juttu tuo akupunktia[:)] On varmaan teidän kunnan erikoisuus, kun en oo aikaisemmin kuullut. Toivottavasti auttaa ja ehdottomasti parempi, ettei tarvii niillä kemikaaleilla leikkiä. Kerro sitten millaista oli, en oo koskaan kokeillut.

Candy: Sikalunssarokote. Ensinkin lööpit on taas lööppejä, mitään ei ole tutkittu ja todettu tapahtuneeksi/sairauden aiheuttajaksi. Asiaa aletaan kuitenkin tutkia.  Omaan korvaan 9 narkolepsia epäilyä kuulostaa noin äkkiseltään kuitenkin aika pieneltä määrältä, kun se suhteutetaan siihen määrän miten paljon rokotteita annetaan, koska voihan tauti olla aiheutunut jostakin muustakin. Itse siis en huolestuisi ennen kuin oikeat lääkärit ovat suorittaneet oikean tieteellisen tutkimuksen. Iltasanomien toimittajat saattavat taa suurennella juttua omin sanoin ilman suurempia todisteita.

Piia84: eikös oo kiva, kun vaavin huone on valmis ja voi vaan ajatella, että tuut sitten, kun tuut, niin tuohon pääset sitten köllimään[:)]

Maya_L: juu täälläkin viihdytään kengurupussissa ja epäilen, että niin pitkään kuin vaan annetaan kiikkua mukana, niin siellä kiikutaan[:D]

Tulin eilen kampaajalta ja oho! Mies oli keittiössä tiskaamassa, oli tyhjentänyt+ täyttänyt astianpesukoneen ja ensimmäinen pyykkikoneellinen oli laitettu kuivuriin ja toinen oli pyörimässä. Olin tooosi iloinen ja yllättynyt. Mies sanoi harjoittelevansa tulevaa varten, kun mun pitää huolehtia pikkuisesta, niin se auttaa kotitöissä. Todellakin kiitin kovasta urakasta. Ihana mies. Sain sitten loppupäivän vaan olla.

Nyt on sitten ensimmäinen vaippapaketti ostettu, ensimmäinen pullo, jos sille tulee tarvetta, nipsuja, joilla saa harsovaipan kiinni, riisipaperia, hoitolaukku (stadiumista 19,90 ja oli vielä irtohoitoalustakin mukana, ja ihan vaunuihin tarkoitettu laukku), vanulappuja, joissa lukee, ettei nukkaa. Tänään sitten pakkaan vauvan vaatteet, mitkä lähtee synnärille uuteen hienoon laukkuun+ eväät toiseen (niitä onkin jo melkoisesti kertynyt[:D]) sekä omat ja miehen vaatteet kolmanteen laukkuun. Lähden sitten todellakin lomavarustuksella sinne synnärille[:D][8D]

Ja eilen illalla/ yöllä supisteli ihan mukavasti, mutta näin aamusella ei tietoakaan. Tänään suunnitelmissa pitkä kävelylenkki, omatekemiä hemmotteluhoitoja, kun ostin eilen uuden suihkusaippuan ja kasvonaamion+ voisi kynnet yrittää väkertää kuntoon (sormenkynnet nyt sujuu, mutta nuo varpaat[:D][:D][&:][:@]) Sellainen päivä, kun eikös se rentoutuminenkin edistänyt sitä synnytystä. Mies on sille yhdelle S-lle sanonut ei, ettei ennen ensi keskiviikkoa tapahdu mitään, mutta voisihan tuota yrittää silti houkutella.

Täältä löysin itselleni suihkujellyä http://www.lush.fi/tuotteet/suihku-suihkujellyt/sweetie-pie-101451 vitsi mikä kauppa, vähän turhan kallis. Kylpyjuttuja olisi ollut kaikenlaista ja harmittaa, kun ei oo kylpyammetta.

Mukavaa perjantaita! Se on sitten taasen viikonoppu eessä taas..

Sikainfluenssa rokote: NIINPÄ! Minä olin niin ei:n kannalla, mutta neuvolatäti sai minut suostuteltua [:@] Oma syy, kun otin. Toisaalta, voihan tuo narkolepsia olla myös hysteriaa, niinkuin oli koko hemmetin sikainfluenssa!

Meinasi mennä viime yönä hermot: kolmen ja viiden aikaan yöllä ihan kamala ovien paukutus seinän takana tai jossakin lähellä. Siis joku paiskasi tuon yön aikana varmaan viisi kertaa oven kiinni! Ja minä sitten aina heräsin paniikissa unesta "Mikä hemmetti toi oli? Onko tässä kämpässä joku". Inhottavaa ettei osata ovea laittaa nätisti kiinni. Niin ja sitten näin vielä ihan kamalia painajaisia yläasteella olleesta kaverista [&:] Ja ne olivat taas niin todentuntuisia, että olen ihan pihalla vieläkin.

Turvotus: Alkaa pahenemaan täällä, yöllä en väsymykseltäni jaksanut nostaa vesipulloa pöydältä ja juoda aamulla niveliäkin särki, kun ilmeisesti nestettä pakkautunut etenkin sormiin. Helpotti heti kun alkoi juoda. Myös hirveät tärinät tulee, jos ei ole yöllä juonut tarpeeksi, ihan kuin krapulassa.

Piia84: Kiva [:)]

HaniMami: Ihana mies [:)]

Raskauden loppuaika: Ensin ajattelin liikkuvani ja tekeväni kaikenlaista, etten kotona ainakaan istuisi.. Mutta nyt on niin väsy jatkuvasti ja haluan vielä nauttia mahd. paljon noista vauvan liikkeistä, niin taidan olla vaan aika laiska sohvaperuna ja naaaatiskella elämästä [8D]

Lush: En ole itse tuotteita käyttänyt mutta olen kuullut, että yksi saippuapala saa koko kylpyhuoneen tuoksumaan hyvältä eli varmasti toimii vartalollakin ;--D

Voi Tiko: Kuulostaa niin ihanalta tuo teidän arki. Aivan mahtavaa, että olette päässeet kaikki kotiin ja kaikki on lähtenyt hyvin käyntiin! Tsemppiä! [:)][:D]

Rintapumppu/kumit/kerääjät: Minä saan ystävältä pumpun, joten sitä ei tarvitse ostaa. Rintakumit ja maidonkerääjät olivat minulla aluksi ostoslistassa, mutta sitten mieskin sanoi, että tarvitseeko niitä nyt ostaa valmiiksi turhaan, että hän sitten käy ostamassa tarvittaessa ja niin sitten päätin.

Selällään nukkuminen: Mitä ihmettä, olen nyt pari kertaa lukenut täällä kommenttia selällää nukkumisesta ja sen yhteydestä siihen, että vauva ei saisi happea tai sillä olisi jotenkin huonot oltavat? Onko todella näin? Ei minulle kukaan ole tällaisesta puhunut koskaan! [8|][:o]  Minä nimettäin haluaisin nukkua aina selälläni, mutta nyt se on viime aikoina ollut hankalaa, koska jotenkin se saa inhottavat kivut vatsaan, mutta silti joka yö nukun osan aikaa selälläni.

Perätila: Eilen aamulla oltiin sitten sairaalassa ja yritettiin vauvaa kääntää. Ei se kuitenkaan siihen suostunut... Lääkäri yritti kolme kertaa ja sitten heti sanoi, että ei ole vauva yhteistyökykyinen, että sen pitäisi olla mukana tässä jutussa ja jos ei lähde kääntymään, niin ei väkisin yritetä. Minulla ainakin on nyt ollut sen jälkeen maha aika hellänä, kyllä se kuitenkin aika lujaa painoi mahaani. Nyt sain sitten kolmen viikon päähän uuden ajan ja silloin kuvataan lantio ja arvoidaan vauvan paino synnytystapaa varten. Lääkäri kyllä selväsi kannattaa perätilasynnytystä, jos se vauvan koon puolesta vain on ok. Tällä hetkellä hänen arvionsa mukkan tenava olisi 2,5kg, eli ei mikään hirveän suuri. Jotenkin nuo luvut perätilasynnyttäjien osalta vain ovat aika pienet, kun 4% ylipäätään on lapsi perätilassa ja näistä kolmannes synnyttää perätilassa ja muut leikataan, eli sadasta synnytyksestä 1,33 on perätilasynnytystä... Ei siis mikään rutiinisynnytys... Nyt meinaa vähän pelko alkaa kasvamaan... [&o][:(]  No ei kai nyt auta kukn katsoa sitten tilannetta kun on arvioitu kunnolla lapsen koko ja minun lantion leveys...

Höh, mies lähti tänään sinne U2 konserttiin ja joudun olemaan yksin kotona... Minullakin oli lippu alunperin sinne, mutta en kyllä millään olisi jaksanut lähteä enää sinne kun en jaksa seistä ja meillä oli seisomapaikat ja lisäksi tuo automatka Hesaan saakka.

Huomenta!

Lush: Oon kuullu paljon hyvää, mutta en oo vielä ottanu selville voisinko itte niitä tuotteita käyttää ilman, että koko iho menis vereslihalle... Se kauppa tuoksuu kyl yleensä ulos asti, ku siitä ohi käpyttelee [:D]

Turvotuksesta: Sama juttu ku Milamariaalla... yön jälkee särkee niveliä nii julmetusti ja jää sormii sellaset vaaleet täplät nivelien kohdalle ku koukistaa.. Mies piti "saarnan" tänä aamuna, ku näki et jumppailin sormiani.. Sen mielestä turvotus siis johtuu siitä, että en lepää tarpeeks vaan huitelen millon missäkin. No tänää se sit otti mun bussilipun käyttöönsä, ku omansa ei ilmeisesti ole voimassa ja totes et ku hänellä on mun lippuni, ni mä joudun lepäämään koko päivän.

Niistä mun rahoista: Suurin osa saatiin keskiviikkona [:)] Edelleen käsittääkseni 300-500e puuttuu, mut kuulemma ne laitetaan tulemaan ens viikon maanantaina.

HaniMami: Todennäkösesti on sama myyjä, koska mulla se teki ihan samaa, että lyö luurin kii ku vastaan.. sit kerran vastasin siihen ja siel oli joku tyyppi kysymässä onko paha paikka [:D] TIETENKIN mulla oli paha paikka ja sen jälkee en oo siihen numeroon vastannukaan.. Nytki soitti joku Soneran myyjä mulle, mut onneks mulla on määräaikanen soppari sille mitä se kaupitteli, ni ei voinu ees ylipuhua mua [:D][:D] Ainii ja mähän oon kokonaan unohtanu sulle kommentoida sitä bussi ahdistus -juttua!  Siis mua ahdistaa bussissa se, ku joudun selkä suorana siellä istumaan ja tuntuu et toi mukula just sillon haluu hengailla keuhkojen päällä etten vahingossakaan saa kunnolla henkeä... Eli en varsinaisesti ahdistu itse bussimatkasta... Ja eilenki oli rauhallisempi päivä ja veikkaan kyl et tääki päivä tulee mentyy aika rauhassa.. Tosin eilen juoksentelin taas kaupungilla, et se rauhallisuus luultavasti johtu siitä..

Kivut/kolotukset: Mulla sit tänää iski jomotus tonne häpyluun tietämille ja eilen illalla supisti ihan pikkasen, mut ei tosiaan mitenkään pahasti.

Kohta mä hyökkään tonne ruokakauppaan ja käyn ostamassa ittelleni salmiakkia tai jonku sekapussin.. alkaa tähdet vilkkuu silmissä ku kumartuu ja nousee ylös [8|]

Takaisin