EloliirumLaarumit

H1987: Kyl mun mielestä voi verrata äitiin ja siskoon noitte synnytysten kanssa. Varsinkin, jos teillä on samanlainen ruumiinrakenne ja ootte kutakuinki saman pituisia. Mun yks tätini ois aikoinaan halunnu sektioon, koska ei uskaltanu synnyttää alateitse (pelkäs ettei mahdu tulee ulos) ni lekuri oli samantien kysyny, et onks hänen äitinsä synnyttäny lapset normaalisti ja jos on sisaruksia, et ovatko he synnyttäneet normaalisti ja minkä pituisia siskot on. Sit ku täti oli sanonu että pikkusiskolla on 2 tenavaa ja sisko on lyhempi ku hän ja lantio kutakuinki saman kokonen, ni lekuri oli todennu et "kyllä se sit mahtuu ulos tulemaan".. Mut tämä tietty tapahtunu tossa 26 vuotta takaperin, että onhan ne käytännöt tietty muuttuneet [:D][:D][:D] Mut sanot vaa seuraavalle lekurille et sua pelottaa ja haluat kuulla faktoja mahtuuko lapsi tulee normaalisti ulos vaiko eikö. Pidän peukkuja et saat jonku fiksun lekurin!

Milamariaa: Ei toi oo matka eikä mikään mulle [;)] Siis vieläkään, vaikka turvotusta aiheuttikin.. Mä kävelen yleensä ihan mielelläni ton matkan.. ku ei se oo ku sen reilu 4km yhteen suuntaan [:D] Sit ku tietää mistä köpöttelee, ni siitä saa hyvän vaunulenkin tulevaisuudessa [;)]

Hehee.. kerroin miehelle tosta turvotuksesta ni se vaa nauro mulle [:D][:D] Sanoin sille vielä et sormet oli ku makkarat, ni se repes ihan täysin [:D] Ja kylhän se nyt naurattaa itteensäkin, ku on normaaliin päässy [:D]

Purri: No niinpä.. ja joku mulle joskus sano et omaa synnytystä voi verrata siihen äidin synnytykseen. että onpa helpottavaa kuulla [&:]
No toivottavasti tosiaan on parempi lääkäri ens kerralla ja minä VAADIN, että se tutkii kaikki kunnolla! Muuten sanon, etten aio laskua maksaa enkä tule tänne synnyttämään [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Ja kuitenkin kun pelkopolin kautta menin sille lääkärille, nii luulis et lääkäri sit ymmärtäis et mua PELOTTAA..... no joo. mut eihän se sit auta kun leikata, jos niikseen menee [:o][&o] en vaan missään nimessä olis sitä halunnu, kun niin kauan kestää toipuakin. sopis tässä vähä toivoo, et synnytys lähtis itsestään käyntiin hieman aiemmin, yli 4 -kiloista tiedän etten ulos itsestäni saa alakautta.

H1987: Harmittava lääkärikäynti sinulla. Toivotaan tosiaan, että ensi kerralla paikalla on asiallinen lääkäri, joka tutkii kunnolla!

Milamariaa: Voi hyvää päivää, mitä kommentteja olet saanut. Itseltäni varmasti palaisi pinna tuossa vaiheessa, jos vieraat ihmiset tuollaisia huutelisi. Kyllähän sitä itsekin on kokoajan kyselyjen kohteena. Toisaalta se on mukavaa, että ihmiset välittävät ja kyselevät, mutta tosiaan siinä vaiheessa kun 30. ihminen kyselee kuinka olen jaksanut kesän hellekelit, niin ei meinaa enää jaksaa vastata hymyssä suin...

Meillä oli eilen ensimmäinen perhe- ja synnytysvalmennus. Sen piti joku psykologi ja siellä nyt lähinnä puhuttiin vanhemmaksi tulemisesta. Ihan ok, mutta ei nyt mitään järisyttävää tietoa tullut...

Vauva-/kotiaika: Täällä myös tavoitteena, että aluksi saataisiin olla aika rauhassa ja tutustua keskenämme vauvaan ilman vieraita. Minä kyllä ajattelin ihan suoraan sitten myös sanoa asiasta sellaisille vieraille, joita en vielä jaksa ottaa vastaan. Minä muutenkin aina häsään siivouksen ja tarjottavien kanssa kun vieraita olisi tulossa, niin nyt varmasti tuollainen joutaa jäämään. Toisaalta vähän jännittää/harmittaa se, että yhteys työkavereihin katkeaa. Kuitenkin työpäivän aikana niin pajon juttelemme yms. niin pelkään, että jään kaikesta aika lailla ulkopuolelle. Onneksi minullakin on jotain kavereita äippälomalla, niin voi heitä sitten treffata päivällä. Muutenkin ajattelin sitten vähän myöhemmin osallistua joihinkin äiti-lapsi-piireihin tai muskariin tai vastaavaan. Mies varmaan hermostuu töissä kun olen häntä haluamassa aina ajoissa kotiin. Nytkin jos on ollut sellaisia päiviä, että minä olen kotona lomalla ja mies töissä, niin odotan, että hän tulee mahdollisimman nopeaa kotiin...

H1987: Todellakin pysyt kovana seuraavalla käynnillä, että kunnon tutkimukset saat!
Raivostuttaa sun puolesta tommonen[:@][:@]
..melkein siinä rajoilla, että voisit tehdä valituksen edellisestä käynnistä..jos ei muuta niin edes lasku unohdetaan...

Milamariaa: Mulle ei ainakaan ole tullu mitään "kovettumista" rokotustilanteisiin...
Pahinta oli, kun tokalla oli lievää keltasuutta, se kun ne ottaa kantapäästä laitoksella verta, niin oli kyllä kamalaa katsoa kun nyytti parkaisi kivusta tai naama meni surkean näköiseksi[:(][:(]
Eihän se muuten, mutta siinä synnytyksen jälkeen kaikki tunteet koetaan ihan älyttömän voimakkaina.
..että valmistaudu itkemään..[:D][:D][:D]
Hullua tää äitiys- järki ja käytännölisyys kyllä huutaa oikeutta, mutta tunteet vie voiton...(hieman kärjistettynä, mutta kuitenkin...)

Tuli luvattua perheelle omenapiirakka, joten täytynnee käydä hommiin...

Palaan myöhemmin!

Huomenia,
Musta on kuoriutunu tälläinen aamupäiväkommentoija [:D]

Jestas, just miehelle sanoin et mieti.. tän viikon lopussa on enää 3 viikkoa ja rapiat.. Hitto, kyllä hirvittää.
Näin viime yönä unta missä oltiin jo vauvan kanssa kotona ja tajusin että edes mun faija ei viel tiedä et oon synnyttänyt. Ja sit siinä unessa iski paniikki et eihän juur kukaan muukaan viel tiedä ja ihmettelin miten tiedotus on voinut ontua niin pahasti.. Kun kerroin Ukolle tästä unesta niin se nauroi ja sanoi et mut tuntien mä vaikka huudan Hyvinkäältä kaikille et nyt se on syntyny.

Muutenkin noi ristiäiset mietityttää kun tossa vauvakirjan sukupuuta kasailin että tietysti mun on Faija sinne kutsuttava, mut sit taas mutsi ja faija ei oo kummosissa väleissä ja mun isäpuolta faija ei oo ikinä kait edes tavannu vaikka ne on mutsin kanssa ollu yli 18 v kimpas. Aina oon faijan juhliin kutsunut esim rippi, valmistujais jne mut ei se oo ikinä paikalle tullu. Saas nähdä mikä nyt tulee olemaan tilanne. Ja että onko se selvinpäin.

Meillä mietittiin eilen nimiä ja meinaa jo tuskapaniikki iskeä kun nimi jota ollaan aateltu onkin alkanu kuulostaa jotenki hassulle ja niin kuulostaa noi kaikki muutkin nimet. Mä nimikirjaa selasin ja otin sieltä vaihtoehtoja ja taas niiden jälkeen päädyttiin siihen ekaan.. Aarrg.. Sanoin jo et siitä tulee Poika tai Veli ni ei tartte ihmetellä [:D]

Nyt mä yritän vähän lueskella vauvalehtiä, keskittymiskyky on ihan hukassa ja kaikki synnytysstoorit saa niiskuttamaan.. hoh.

moksista!

Eilen tuli juostua kunnolla jokapaikassa. Illalla olikin jalat taas sämpylänä, eikä polvetkaan meinanut taipua.
Mies antoi IIIIIIHANAN jalkahieronnan. ei tippaakaan auttanu turvotukseen, mut oli nannaa!

Nukuin 11 tuntia!!!!![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D] Ja vaan kahdella heräämisellä.
Näin myös unta että oli Brettin Rock of love... mmmmm
...mut sit näin myös ulostamis unia...[>:]
Nyt on aamujumi enkä tiedä oikein että mistä lähtis liikkeelle...
Voisin ton uimakassin taas pakata ja suunnata tohon omaan uikkiin,
jos vaikka sen myötä ens yönäkin tulis näin makeesti uni.[:)]
sit pitäs tehä sitä, sit tätä ja sit tuota...
Listan paikka!!!![8D][:D]

Tältä viikolta on taas mammalomat kohta lomailtu ja poika jää kotiin to-pe.
Alan potemaan hieman huonoa omaatuntoa kun en jaksa/taivu/kykene enään leikkimään samaan malliin kuin ennen. Toisaalta, pari viikkoa vaan, sitten on rantapallo poissa ja pääsen taas gameihin mukaan, mut silti.

koti-aika Menee ehkä pers-tuntumalla. Vauvan persoona vaikuttaa paljon. Mutta eka kuukausi palaudun synnytyksestä ja nukun mahdollisimman paljon ja tutustun rauhassa uuteen tulokkaaseen. Vaunulenkkejä täälläkin jo odotellaan. Sittenkun imetys touhut ja rytmit yms alkaa loksahtelemaan paikoilleen niinalan kanssa keskittymään tähän omaan kroppaan.
Tietty mitään kovia laihdutuksia ei voi harrastaa imettäessä, mutta ainakin alan treenaamaan löysiä ja pidän ruokavalion about kunnossa. mutta en ota kotona olo aikana kiloista ressiä ja herkuttelen jos siltä tuntuu. kiloista lähtevät loput viimeistään sittenkun pääsee takasin työ/koulu elämään. Ja vakaasti uskon että suurin osa tipahtaa kyllä jo koti-aikanakin jos vaan jaksaa pikkasen miettiä ruokavaliota ja muistaa ne vaunulenkit [:)]

H1987
Laitat nyrkkiä pöytään ensitapaamisella!!! törkeäähän tuollainen on!!!

Sammallammas
Paranemisia!!! Toivottavasti paranet synnytykseen, lenssussa se tuskin on mitään nannaa (vaik eipä se sitä ole ilman lenssuakaan[:D])

HaniMami Odotellaan vuotoraporttia!!!

Mammalla on vissiin ukko kotona, mut laittelehan jotain puumerkkiä sieltä!!!

mun kävi tekee mieli omppupiirakkaa... ja voisilmäpullaa... nyt sinne uimahlliin, hop hop!!!

morot!

[:D][:)] Ihanaa kun joku huhuilee muakin!!!

Ihan nappiin osuit PojanÄitee, isäntä on kotosalla. Olen täällä käynyt kyllä kurkkimassa, kun olen koneelle jaksanut. Nyt vaikuttaa olotilaan lunssan pukkaaminen päällensä. Koitan täällä rohdota itseäni kaikella luonnon omilla antimilla, kuten kuuma valkosipulimaito. (ja apteekin herkkuna panadol)

Onhan tietty tässä tuota 3x ässääkin testailtu voinnin mukaan, ja mausteista sapuskaa ja ja...Äh![:D][;)]  Tää napero menee yliajan.[&:]

Väsymys on jotain sanoin kuvaamatonta, aivan kuin alussa. Mä voisin nukkua ja syödä koko ajan... *Huokailua* Sitten kun lähtö tulee, jossen itse ehdi informoimaan, niin pyydän Jännää kertoilemaan kuulumisia. (Konetta en laitokselle ota) Nii juu [:)]...jossei sitten olla samaan aikaan pönnäämässä plussapalloa[:D][;)]

Jatkan räkäpaprujen ym. parissa...Niisk!!!

Päiviä!

Minzkuli: samaa oon miettinyt niiden ristiäisten suhteen, miehen vanhempien puolelta tosin. Oon ajatellut, että aikuiset ihmiset saisi sen aikaa käyttäytyä samassa tilassa asiallisesti, kun ei ole heistä kuitenkaan kyse. Saas nähdä.

H1987: toivottavasti asiat selviää sitten seuraavalla lääkärikäynnillä. Ärsyttävältä rahastukselta tosin kuulostaa.

Neuvolakuulumiset kirjoittelin tuonne toiselle puolelle, mutta vuotoraporittia vielä. Todennäköisesti ne lirahdukset on ollut valkovuotoa, joka näin raskauden loppuvaiheessa on muuttunut nestemäisemmäksi.

PojanÄiti: Ritter sportin youghurt ostettu sairaalakassiin[;)]

Muutenkin alkaa oleen täällä valmista, sekä mieli että sairaalakamppeet. Tänään tuli ensimmäinen äippäraha ja pääsi vähän shoppaileen. Huomenna kampaajalle sitten helmikuun, vähänkö kiva, niin saa mammatukan ja shoppaan puuttuvat vauvatarvikkeet, kuten vanulaput ja pumpulipuikot, on siis muutenkin lopussa. Shoppasin nyt sitä vadelmanlehtiteetä, niin pääsee testaamaan sitten, kun uskaltaa[:D] 3S:t käyttöön ja menoks.

Mamma76sta pitikin kysellä, mutta kerkesit eka[;)] Eilen jo mietin, että jokos oot lähtenyt[:)]

Sellaiset kommentit irtosi tällä kertaa, josko sitä nyt yrittäis vähän lepuuttaa taas..
Heips!

EI PRKL! NEUVOLATÄDISTÄ JURPUTUSTA, sisältää paljon kiroilua ja ärsyyntymystä: [:@][:@] Minun neuvolareissuni ovat menneet nyt kaksi kertaa pieleen sen hemmetin tuuraajaan/väliaikaisen neuvolatädin vuoksi.
Hän kysyi ensimmäisenä: "Soititko psykologille?" sanoin hänelle suoraan etten näe edelleenkään tarvetta, koska ei ole mitään mistä keskustella. "psykologi esittää kysymykset ja sinä vastaat.." Idiootti, miksiköhän sekopääksi se minua luulee! Sanoin hänelle, että joo neljä kuukautta sitten itkin aika paljon, koska miehen tilanteet olivat vasta lähteneet liikkeelle: "Joo, no eihän se kuule heti siintä napsauksella sun olo parane!" VITTU! Eli pitäisikö minun nyt sitten jonkun lain mukaan olla ihan helvetin down? PRKL! Olisi pitänyt sanoa suoraan sille ämmälle, että vituttaa ettei ihmiset ymmärrä että jotkut haluavat mennä eteenpäin eikä jäädä pyörittelemään exää tms PSYKOLOGILLLLLLLE!
Seuraavalla viikolla jo on uusi neuvola ja silloin tuo sijainen vaihtuu siihen vanhaan tätiin.
Huh. Jos hän aloittaa saman niin huh.
Ainiin ja se uusi täti oli kirjoittanut tietoihini: On alavireän oloinen ja myöntää itse olevansa masentunut" Kun hän sanoi tuon niin naurahdin ääneen. Sanoin, etten ole sanonut mitään tuollaista viime kerralla, että on kyllä itse jotakin päätöksiä tehnyt kai väsymykseni perusteella.. Toivottavasti en joudu enää samalle tädille.
Huuuhhhhhhuuh[:@]

Onko teillä muilla kokemusta perhetyöntekijästä? Koitti sitäkin minulle tyrkyttää JO NYT, ilmeisesti luulee todellakin se ämmä etten pärjää. Kaiken lisäksi, kuulemma noilta ei edes välttämättä saa sellaista hoitoapua vaan plaaplaa.. Siis, se ämmä siellä neuvolassa oikeasti luulee minun olevan joku ongelmainen ihminen tai että olen ihan helvetin masentunut. Olen niin vihainen! [:@] Ja aion kyllä mainita tästä sille oikealle neuvolatädille, että prkl! Minä kyllä harkitsen sitä perhetyöntekijää, jos saa apua siis kaupassa käyntiin jne mutta siis, jos on vaan sellainen että tulee tänne juttelemaan jaksamisesta ja tekemään raportteja niin moromoro! Ja luinkin tässä juuri tekstejä täältä netistä, että kotiavustaja tai vastaava on asia erikseen eli perhetyöntekijältä ei sellaista hoitoapua saakkaan.

Hirveästi omaa napaa, palaan joskus kun hermoni ovat hieman tasaantuneet tästä [:D]

Milamariaa: mullekin sitä psykologia ehdoteltiin. Samalla puhui myös siitä perhetyöntekijästä. Jäin ainakin sellaiseen käsitykseen, että ei häneltä lapsen hoitoapua saa, mutta siivous/ruoanlaitto ym. apua arkipäiväisiin töihin, mutta ettei mikään kyttääjä olisi, vaan vähän niinkuin kotiavustaja[:D] En tiedä sitten onko niitäkin montaa erilaista vaihtoehtoa.

Huh, höyryt laskeentuivat. Juttelin exän äidin kanssa ja heti helpotti. Hän kyllä ymmärsi mitä tarkoitin!
Seuraavalla kerralla, jos alkavat jotakin sönköttää niin sanon suorat sanat.. (hieman ujona ihmisenä minulla vaan hieman vaikeaa sanoa tomerasti! Nyt olisi hyvä opetella..).
Toisaalta ymmärrän sitä neuvolatätiä, koska vieraasta ihmisestä on niin helppo muodostaa mielessään kuva (etenkin nyt kun olen raskauden takia aika väsy) ja tarkkailla tehden omia johtopäätöksiä. Mutta siis, kun on kerran ollut pahasti masentunut niin helvetti, kyllä sitä muistaa mistä se kaikki lähti silloin liikkeelle ja tunnistaa oireet, jos joskus sattuisikin tulemaan uudestaan masis-oireita.
Minua kaduttaa, että kerroin olleeni _joskus_ masentunut, koska nyt tilanne meni juuri tähän mitä ajattelinkin: Tarkkailuun, koska ihmiset eivät voi uskoa, että joskus masentuneena ollut ihminen voisi olla koskaan onnellinen ja että olisi aina masentunut tai maassa. Ennakkoluulot jne..
Yep, se siintä taas.

HaniMami: Minä luin, että saattaa olla paikkakuntakohtaista miten perhetyöntekijät toimivat mutta kuitenkin he ovat lastensuojelun alaisuudessa eli tekevät raportteja sinne suunnalle jne.. Ei siinä, minulla ei ole mitään salattavaa tai mitään pelättävää mutta en silti halua ketään vierasta tänne minua tarkkailemaan eikä sitä tiedä minkälainen kusipää tänne tulisi ja tekisi minusta vaikka jonkun perättömän raportin? Kamalaa. HYIHYIHYI.

Olisikohan se pyykkäämistä (pesen jo nyt varastossa olleet villakangastakit ja muut [:D]) ja sitten lenkille.
Väsymys on edelleen suuri, neuvolassakin meinasin nukahtaa odotushuoneen tuolille [:D]

Moikka moi.. pitkästä aikaa!
Voi että voi ihmisen pää olla laho.. ahkerasti käyty lukemassa mitä täällä tapahtuu mutten sitten oo saanu kirjauduttua sisälle ku muistanu että sähköpostihan se on käyttäjätunnus eikä nimimerkki. että semmosta [:D] Jospa nyt tuo muisti toimisi vähän paremmin vaikka tuntuu pätkivän nykyään.

Täällä alkoi mammaloma maanantaina vaikka kuukauden kesäloma on jo alla.. kohta alkaa jo tuntumaan että mitä keksii päiviksi ohjelmaa kun ei ole tottunut vain olemaan. Jos koittaisi levon kannalta ottaa.. ja panostais vaikka kotitöihin sen mitä jaksaa, meillä mies lähinnä hoitanut suurimmaksi osaksi kotityöt aiemmin kun itse opiskelin ja kävin töissä.. nyt onkin sit ollut aikaa hommailla [:)] Ei oo mieskään pistäny pahaksi..

Ihania uusia aiheita tullut, todellakin tarpeellisia.. saanut kovasti apua noihin ihme kolotuksiin että mitä ne on ja että kuuluuvat raskauteen ja tähän loppuvaiheeseen. Kiitod teille! [:)] Alkanut nuo selän vihlomiset ja menkkamaiset kivut olemaan lähes päivittäisiä, jospa ne jotain saisivat aikaiseksi ettei turhaan menisi kipuilut [;)] noo huomenna neuvola ja perjantaina lääkäri, pitäisi painoarviotakin silloin saada.

Purri, siis wau oikeesti jaksat vielä tuollaisia pitkiä lenkkejä vedellä! Itellä rajoittuu lähinnä puolen tunnin kävelyyn ja sekin puuskuttaen ja miehelle sanoen että voisko vielä vähän hitaammin.. on kuulemma jo käsijarru siinä vaiheessa päällä kun pitäis vielä hidastaa [8|]

Milamaaria, ihan suututtaa sun puolesta tuo neuvolatäti!! Ei muuta kuin tsemppiä!

Mamma_76, paranemisia sinne suuntaan ja toivottavasti alkaa flunssa helpottamaan. Tuo kuuma valkosipulimaito kuulosti kyllä mielenkiintoiselta, toivottavasti tehoaa [:)]

Mutta takaisin ikkunanpesun pariin.. siinä siivotessa välähti tuo miten tänne kirjauduttiinkaan mieleen.. Illanjatkoja kaikille!

35+3

Iltaa!

Täälläkin jännät olot... varmaan lenssua pukkaa, kun ihan on voimaton ollut koko päivän.
Poikakin on hieman lämpöinen ja niiskuttaa. myöskin on valitellut että vatsa on kipeänä. No eipä tartte murehtia siitä että huomiseksi pitäisi jotain äksöniä järkätä. Maataan yhres soffal ja juuaa lämmintä mehua.

Uimahalliin olin jo lähdössä kun ajattelin vielä Spostin vilkaista, niin sielläpä sitten luki että tuo meidän halli aukeaakin vasta 10pvän päästä. paska.
Sain tekosyyn katsella geishan muistelmia nauhalta ja mätääntyä sohvalle.

Mammalle
paranemisia!!!! Näyttäisi joku aalto pyyhkäisseen syyskuisten ylitse kun itsekukin valittelee lenssuista fiilistä. Ps. hoitotaso tuli[:D][:D][:D] *odottaa malttamattomana paketin aukaisua*

HaniMami Sporttisuklaata nam! sillä ne kilot lähtee ja vatsa kiristyy mittoihinsa ihan silmissä, thih!!!

Maisulille onnitteluja mammaloman johdosta! Aika hurrjaaa[:D][:D][:D]

Milamariaa Kylä ärsyttää moinen!!! Sitte ne tyrkyttää sitä psykoa kun sitä ei tartte ja ootahan kun oikeesti hätä käes nin saa ruikuttaa urakalla että edes hönkivät suhun päin... grrr sanon ma[:@]

Kas tämä täsä! Öit!

Tuossa päivällä kirjoittelin, mutta sitten ei näköjää ole tänne asti mennyt, kun errorii heitti.

No ei siinä mitää ihmeempää, muuta kun masennusta[:(] En äippäpaketistakaa jaksanut innostua kun tänään tuli.
Kivut jatkuneet ja nytkin rintalastaan sattuu ja istuminen vaikeaa. Tuossa torkuin reilu 2h ja sitten jaksoin lähtee pojan kaa puistoo, kun raukka muuten olis joutunut olee koko päivän sisällä. Sain mä terapian jälkeen jollakin ihmeen voimalla tiskattua.
Valkovuotoo ollut ja eilen oikein valahti vähäsen,vaikka kuinka yritin pidättää. Viime yö oli rankkaa, kun ei tiennyt miten päin olisi sängyssä.
Eilen oli sitten taas pahoinvointia ja oksentamista[&o] No jos 2.9 asti sitä jotenkin jaksan ja vaadin seuraavalle maanantaille käynnistystä ja eikä kiinnosta lääkärin mielip

Milamariaa:Aika perseestä tommoinen juttu neuvolassa[:@] Perhetyöntekijöistä mulla on sen verran kokemusta että must oli ihan kiva että olivat. Lähtivät esim pojan kaa vaunulenkille siks aikaa että sain nukuttuu(kun pojan isä ei auttanut oikein yhtää missää) ja välil potkivat mut mukaan että sain raitista ilmaa(masennusta oli silloinkin). Sit juttelivat ihan mukavia. Ekan kerran oli yks mukana neuvolassa[:)]

Nyt pojan seuraan Simsoneita katsomaan ja sitten nukutus... Mies taas 16h vuorossa[:'(]

Mammaliinalle myötätuntoa täältä.
Kurjalta kuulostaa tilanteesi.
Onko sulla jotain lääkettä, joka edesauttaisi nukkumista?

PojanÄiti, Mamma ja muut lentsua oireilevat:
Nyt sitten kaikki höösääminen seis, extra annos C-vitskua ja superina lepoa.
Ei o kivaa olla kipeenä- koskaan.

Maisulille olen snadisti kateellinen- ikkunat pestynä saat siellä olla...täällä meinaan katsotaan aikas liksten lasien läpi...

Milamariaan puolesta raivostuttaa..onpas moukkamaista toimintaa[:@].
Ja juu nyt on hyvä aika opetella sanomaan asiat suoraan.[;)]

Täällä on omppupiiraat nautittu, lenkillä käyty, pyöritetty arkea noin ylipäätään ja vanhempainillassakin kävin.
Hyvä päivä kaiken kaikkiaan..aa-paitsi yksi vanhemmista katsoi mua päästä varpaisiin ja kommentoi näin:"Et sä kyllä vielä kuukauteen synnytä, sä näytät vielä liian hyvältä."[:D][:D] Toivottavasti ei pidä paikkaansa!!
Huomenna neuvola ja sitten tiistaina taas ultraamaan istukkaa yms.
Kyllä tää tästä!

Kaika: Onhan mulla, mutta tuskin saan ottaa niitä. Rauhottavia kun ovat ja toi rauhottava mitä voisin ottaa, niin ei edes auta silleen nukkumaan...Kaiketi...

Poikakin onneksi nukahti hyvin helposti[:)] Huomenna on tarkoitus päiväkoti tutustumisen jälkeen mennä mun ystävän luo Keravalle. Pääsee ainakin näitten seinien sisältä pois ja mies saa rauhassa nukkua.
Ihan kivalta toi äippäpakkaus näytti.
Jos nyt jotenkin saisin tsempattua itseni tuohon 2.9 asti jaksamaan.

Mulla oli tosiaan viime viikolla oikein kunnon flunssa ja mä suosittelen tämmöst porelääkettä: Paracetamol ratiopharm+c. Appelsiinin makuinen ja must ainakin auttoi. Eikä toi 10kpl maksanut paljoo. Pieni oranssi-valkoinen paketti.
Tietenkin lepo ja lämmin mehu on plussaa[:)]

Huomenna toi meidän kusluikku katti saa kiipeilypuun, niin ei tarvi noiden ovien päällä päivystää. Siis kiva kun laittaa sinne lakanat yms, niin neiti "mukamas jaguaari" hyppii sinne ja alkaa tappaa niitä+karvottamaan.
Petikin ostettiin yks kerta Ikeasta sille, mutta kuset siihen tehnyt pari kertaa ja ei muuten viihdy. Pyyhkeiden päällä, pyykkikasassa tai kaapissa vaatteiden päällä. Laitampa tähän kuvan, miten pojan kaa nukkunut[:D]

Mammaliina: Söpö kuva [:)]
Mitäs sulla oli siinä sen omassa kopassa pehmikkeenä? mietin vaan, et kuulostais vähä siltä et neiti tykkää tutun tuoksuisesta eli teidän lakanoista/pyyhkeistä et jos pistäisit sen kopan päälle? äläkä vie kissaa koppaan, anna sen mennä yksin (vähä niinku ettei se olis sille tehty peti nii jospa se siitä innostuis [:D]) jotkut katit on nimittäin tosi itsepäisiä ja luonnetta löytyy, eikä ne kaipaa minkäänlaista ohjailua (meiltä löytyy yks tämmönen) sille ostetut lelut jne kaikki mitkä on tajunnu et on hänen nii ei kiinnosta pätkänkään vertaa mut heti esim. miehen sytkärit tiputtelee ikkunalaudoilta ja leikkii niillä.. et meillä ainaki tehoo se et jos ostetaan jotain kissoille nii vilille sitä ei esitellä [:D] kyllä se sit alkaa sitä kiinnostaa, kun älyää ettei se ole hänen [:D]

Huomenta syyskuun mammoille!!

Muutamassa päivässä on ilmestyny kauheesti tekstiä, ootte aikamoisia pulisijoita!!

Täällä yks sairaalassa jo ja leikkausaika on ens tiistaille! Vähän jänskättää!! Tiistain neuvola käynnillä löyty valkuaista/proteiinia pissasta ja oireita muutenkin raskausmyrkytykseen, joten täällä ollaan! Oireet on kyl lähinnä toi turvotus ja joskus ehkä vähän huono olo tai jotain näköhäröjä...
On tää hyvä levätä ja saa valmiin ruuan nenän eteen [:D]
positiivisuus kannattaa, vaikka itku on herkässä ku jännittää leikkaus ja vauva. Ja jos olo huononee niin leikkaavat vauvan heti pois. Paino arvio sille oli tiistaina 2,5kg, joten en saakkaan sitä nelikiloista jonka luulin [:D]

Eilinen kääntöyritys perätilsta raivoon ei onnistunu niin lääkäri päätti laikkausajan.. Tänään taas keskustellaan, jos vaikka kotiin pääsis vielä ilman vauvaa mut on täälläkin hyvä olla jos vaikka olo huononee yhtäkkiä!

Melkeimpä samanlainen synnytys sitten ku omalla äidillä on ollu, ilman myrkytystä mutta hänet on leikatttu kaksi kertaa ja minä oon kääntyny perätilasta kaks viikkoa ennen laskettua aikaa.

Syksy tulee kun mammatkin lenssuilee!! Paranemisia kaikille!!

Nyt aamulla ainakin vielä hyvä mieli, että voi vaan miettiä että kumpi sieltä oikeen syntyy meille, tyttö vai poika? Illalla sitten itken että nytkö se jo syntyy... ihanat hormoonit heittelee..

Huomenia!

Jänö: oho! Onneksi selvisi nopeasti, että on raskausmyrkytystä ilmassa ja pääsit lepäilemään. Varmasti toisaalta ihanaa, että saa ruoat eteen, mutta toisaalta varmaan aika käy pitkäksi. Nyt vaan viimeiset päivät kunnon sallittu lepo päälle[:)] Ja ihan hyvillä viikoillahan pikkuinen jo on, että ei sen puoleen hätää, vaikka leikkataan pian.

Kaika: näyttäisi sen toisen vanhemman arvioaika osuvan tarkalleen yhteen sun lasketun ajan kanssa[:D] Itse näytän ilmeisesti jo melko kamalalta, kun tän syntymää on povattu tapahtuneeksi jo pari viikkoa sitten[:-] Tsemppiä neuvolaan!

Milamariaa: juu en mäkään haluaisi ketään tekemään mitään raporttia meidän elämästä, kuitenkin riittävän hyvin tätä kotia pyöritetään, vaikka miehellä onkin ollut aivokasvain ja itsellä vakava masennus, niin ei meistä kukaan ulkopuolinen kyllä mitään vikaa löydä tai havaitse, että jotenkin sairaita oltaisiin, ehkä vähän omituisia, mutta kenelle se kuuluu[;)][:D] Saatko jo seuraavalle kerralle neuvolaan jo oman terveydenhoitajan? On se vähän väärin, että sijainen, joka on nähnyt muutaman hassun minuutin ajan sinua tekee yhtään mitään arvioita, kun ei oo koulutusta sitä tekemään, eikä varmasti riittävästi tietoa sun elämästä. Ja se on totta, että jos ihminen ei ole aikaisemmin ollut tekemisissä masentuneen kanssa, niin saattaa muodostua ennakkoluuloja. Anteeksi purkaus, mutta lähellä sydäntä aihe ja voisin kirjoittaa siitä vaikka kirjan..

Muutenkin tuo sana riittävän hyvä on mun mielestä aikas käyttökelpoinen, kun ei voi enempää vaatia, jos lapselle tarjoaa sen sylin, riittävän puhtaita vaatteita, riittävän hyvän ravinnon ja riittävästi turvallisuuden tunnetta, ja riittävän paljon tukea kehitykseen esim. leikkien ym avulla, niin eikait sitä voi enempää vaatia. Puuh.. tulipas saarna näin aamulla.

Maisulille mukavaa äippälomaa!

Ja kaikille, jotka tuskailee ajan kulumisen kanssa, niin eiköhän meillä kohta riitä puuhaa pikkuisen kanssa[;)]

Mitäs Maya Llle kuuluu? En en nyt muista, mutta saitko luvan synnyttää siellä lähempänä kotia? Ainakin arvot taisi olla todella hyvät. Entäs Jousimies äiti, vieläkö siellä ollaan yhtenä kappaleena?

Ja Tiko, heti kun ehdit ja jaksat. Jokos ootte kaikki kotona? Miten teidän arki on alkanut pyörimään?

Kymysyksiä hankinnoista: koetteko tarpeellisena hommata rintapumppua/ rintakumeja/ maidonkerääjää jo etukäteen vai laitanko miehen asialle, sitten jos tarve tulee?

Huomaa näistä viilenevistä öistä, että saa nukuttua paremmin. Saisi vaan tuo vessassa ravaaminen jo loppua, kun sängystä nouseminen alkaa vaatimaan jo melkoista temppuilua. Kohta pääsee kampaajalle, saisi olla jo aika!

Iiihanaa päiä kaikille. Kait se on nyt iskenyt se haikeus siitä, että viimeset hetket tän masun kanssa. Itselle ainakin tulee ikävä sitä, että tuntee pikkuisen liikeet masun sisällä. Saahan sen sitten toki syliin[:)]

Mammaliina: Aivan ihana kuva! [:)] Ja tsemppiä ja voimia. Nukkuminen kyllä niin ennaltaehkäisee masennusta. Ihan unipillereitä en kyllä kenellekkään suosittelisi, edes ei-raskaana olevalle, koska unen laatu jää heikoksi ja seuraava päivä voi mennä pöhnässä. Toivottavasti jotenkin saisit nukuttua hyvää unta.. [8|]

PojanÄiti: Aivan, veit sanat suustani! Sitten ei oteta todesta pätkääkään, kun oikeasti joku tarvitsee apua. On se niin vaikeeta.. Neuvolassa kuulemma kyllä nykyään hyvin ja vakavasti otetaan masennuksen ilmoittanut huomioon (nähtävästi täällä siis niin hyvin, ettei ole edes kerrennyt masentumaan [:D][:D])

Flunssaiset: Paranemisia! Itse hain jo pari viikkoa sitten käsidesin, jota ahkerasti käytän nyt ainakin syksyllä, kun koulut alkaa ja pöpöt lentää suunnasta toiseen.. Minulla on myös matkakäsidesi laukussa. Pöpökammoinen(ko?) ;D

Kaika: Omenapiirakkaa :')) Ei hitsi, että kuola valuu kohta kuin Simpsonien Homerilla..

Kivuista: Ihan ihmeellistä kipua tuntui eilen yöllä, alhaalla nivusissa ja tuossa ihan häpyluun sivuilla.. Olisikohan poitsu laskeutunut enemmän tai sitten nyt alkaa niitä liitoskipuja sitten satelemaan kunnolla [:)]

Jänö: Tsemppejä ja on se kyllä hyvä, kun saa neuvolassa sillä testillä niin hyvin selville.. Nyt olet siellä sitten ihan turvassa [:)] Tsemppiä leikkaukseen, jos siihen siis olet joutumassa!

HaniMami: Juu, saan vanhan takaisin onneksi! Ja sitten alkaa varmaan sellainen jurputus sille, että..

Rintakumit on täällä hommattu jo, kun siskoni vinkkasi hänellä olleen aika hemmetin kipeät nännit jo synnärillä imettäessä, eikä nykyään ainakaan sieltä meidän sairaalasta saa niitä lainaksi..
Rintapumppua en ole vielä hankkinut, enkä maidonkerääjääkään.. Ne sitten myöhemmin, vaikka kyllä uskon tarpeeseen niidenkin vielä tulevan!

Takaisin