EloliirumLaarumit

Kissoista: Jos kissa alkaa pissailemaan vääriin paikkoihin, niin kyse voi olla sairaudesta (esim virtsarakon tulehduksesta), eli eläinlääkärille. Ja kissa voi siis muuten vaikuttaa aivan terveeltä. Henk koht olen sitä mieltä, että kyse on ennemmin fyysisestä sairaudesta kuin henkisestä.

Merkkailua voi yrittää vähentää ensinnäkin pesemällä hajun huolellisesti pois. Etikkavesi auttaa tähän. Kissan naamaferomonit myös saattavat auttaa. Saatavissa Feliway suihkeena ja haihduttimena. Haihduttimessa menee pari vuorokautta ennenkuin vaikuttaa täydellä teholla. Suihke taas vaikuttaa heti, voi vaikka suihkaista vaunuihin. Kissa ei yleensä merkkaile paikkoihin, joissa em feromonit tuoksuvat. Lisäksi feromonit auttavat kissan kokemaan stressiin, jota esim uuden perheenjäsenen tulo voi aiheuttaa.

Ruokakupin vieminen paikkaan, johon merkataan auttaa. Kissa ei mielellään tee tarpeitaan ruokapaikalleen.

Lisäksi se vessan puhtaus. Likainen vessa saattaa aiheuttaa tarpeiden pidättämistä ja sitä kautta tulehduksen ja merkkailua. Vessassa voi olla myös vääränlaisia kuivikkeita. Yksi kissa tykkää hiekasta, toinen pelleteistä jne. Ja kloriitti todellakin houkuttaa joitakin kissoja tekemään tarpeitaan, joten sillä ei kannata merkkailuja puhdistaa. Ja vessoja pitäisi olla vähintään yhtä monta kuin kissojakin.

Ja vielä, vaikka vauvan tulo on suuri asia, ei lemmikkejä saa unohtaa. Ne tarvitsevat edelleenkin huomiota.

muoks: Ja vaikka olisi vain yksi kissa, kaksi vessaa saattaa olla hyvä ratkaisu. Jotkut kissat kun tykkää tehdä kakat ja pissat eri laatikoihin.

Huoh..

Vuorokauden paras aika olla hereillä[&:][8D]

En saa nukuttua, kun vessassa käynnin jälkeen tuntuu, että jotakin holahtaa housuun. Tiedä sitten onko vaan pissaa itteään, kun pikkuinen tunuu pitävän rakkoa taas lelunaan[&:]  Pitäisikö ottaa yhteyttä aamulla neuvolaan, jos onkin lapsivettä? Laitoin äsken siteen, mutta ei siihen tunnu mitään suurempia määriä mitään tulevan..

Luomista: juup. Lisääntynyt on. Oon kauhea ihosyöpäpelkoinen ja luomia on poistettu kasapäin elämän aikana, nyt niitä on sitten tullutkin kasapäin lisää. Muutun siis sun kanssa Milamariaa seepraksi tai tiikeriksi tai vaikka liikeriksi. Onneksi ainakin suurin osa luomista on tasaisen muotoisia ja värisiä, mitä on tullut, kun sehän kertoo siitä, että ne on ihan normaaleja. Monivärisyys ja epäsäännöllinen muoto (kun luomen ikäänkuin leikkaa keskeltä kahtia, niin puolet ei ole identtiset/ on) kertoo siitä, että jotakin saattaa olla vialla, siis saattaa, ei välttämättä ole.

H1987: On se hurja ajatus, että saatettaisiin tosta noin vaan käynnistää näillä viikoilla. Tuuhan kertoon kuulumiset heti, kun vaan ehdit ja jaksat.

Purri: mantra julkisen liikenteen ahdistukseen. Puristan oikean käden nyrkkiin, päästän rennoksi, puristan vasemman käden nyrkkiin ja päästän rennoksi. Painan oikeaa jalkaa lattiaan ja päästän rennoksi, painan vasenta jalkaa lattiaan ja päästän rennoksi. Painan oikean käden reittä/ penkkiä vasten vasten ja päästän rennoksi, painan vasemman käden reittä vasten ja päästän rennoksi... Jokaisen jännityksen aikana hengittää sisään ja rentoutuksen aikana ulos. Samalla yrittää olla ajattelmatta, mikä ahdistaa. Ei välttämättä toimi ekalla kerralla, mutta pienen harjoittelun jälkeen saattaapi auttaa.. Niin ja on yhdenlainen rentoutusmenetelmä, mitä voi vaikka synnytyksessäkin käyttää. Itsellä ei ainakaan toimi pelkät hengitysharjoitukset, vaan liikkeen ja hengityksen yhdistäminen parhaiten.

Milamariaa: mies lauloi[:D] Ihan komiasti.

Öitten jatkooo.. tai hyvää huomenta[:D]

Muoks.. Tickeri näyttää 37, neuvolassa käytetty laskettuaika taitaa näyttää 37+3, on se hurja ajatus, että masussa on todella täysiaikanen vauveli.

Huomenta!

Eipä taas paljoa nukuttu... Ehkä kaikkinensa noin 4tuntia.
Alkaa tää kyllä hieman jo kyllästyttämään.
Jurppii senverran jotta lähden aamu-uinnille, huomenna aukeaa ihan oma halli
ei sitten enään tarvitse autoreissua tehdä[:D]
Plus siellä on kisamittanen allas.[:)]

Sit pitäisi reippaana jaksaa kyläillä koko päivä, onneksi on ruuat tarjolla kumpaisessakin kylässä.
Saan kestovaipat tänään ystävältä ja pääsen niitä viikkailemaan[:D][:D][:D][:D]
ihan on into piukassa[:D][:D][:D]

Olimpas vallan itsekäs vaan,
noh- se on vaikee olla mukava kun närästää... grrrrr[:@][:@][:@][:@]

Täälläkin aamu alkoi mukavasti närästyksellä. YYH.
Nyt pyykkäystä, jumppausta ja sitten kaupungille.

Satelee mahalle kommentteja, tässäpä muutama ihan tuntemattomilta ihmisiltä: Pyöräilin yksi päivä kahden kolmekymppisen äijän ohi ja kuulin kuinka toinen tokaisi sille toiselle "Varmaan kolmoset tulossa!" Mun naama meni "[:@]" ja sitten alkoi naurattamaan, ihan sama. Ei se toinenkaan mies missään mallikunnossa ollut [:D] Minua ei läheisten tai ystävien kommentit haittaa, mutta että tuntemattomat huutelavat kaduilla niin tulee sellainen olo, kuin olisi lasipurkissa museossa ja kaikki ihmiset katselevat ja arvostelevat! Enhän minäkään huutele kenellekkään tuolla kadulla isosta perseestä tai kaljamahasta?
No sitten tulee näitäkin tuntemattomilta, niinkuin eilen: "Taitaa neidillä olla raskaat oltavat?", "Taitaa syntyä jo kohta?" ja eilen tuli taas tämä legendaarinen = "MONTA meinasit synnyttää?" <-- naapurin ukot.
Ja kun ei tämä mielestäni nyt kovinkaan iso ole? Nytkin tipahtanut tasan siihen keskikäyrälle, ellei sitten ole parissa viikossa noussut.
Kai tämä sitten ulkopuolisille näyttää niin kovin isolta [&:]

Luomista: Joo, en enää edes viitsi lukea mitään netistä luomista, kun tulee kauhu. Nuo luomet mitä minulle on tullut, ovat aika normaaleja kait, etenkin painonmuutoksissa. Juuret kasvavat ulkona tjsp.

Yököttävää: Pierut, olen haissut kohta kolme kuukautta joka ikinen päivä. Tässä pukkaa kohta joku identiteettikriisi, että olenkohan minä ihan sika vai ihminen? Päivät menevät suurimmaksi osaksi sohvalla ja perse vaan tahtoo laulaaalaulaaalaulaaaaa!

Ooohhoh, kauhea ompeluvimma olisi. Se kone pitää vaan sellaista ääntä, että räjähtää kohta [&:]
Ei tämä istuminen tee muuten hyvää, tulee tuo vasen lonkka ihan hemmetin kipeäksi..

[:@] nyt mä en kyllä enää kestä [:@] siis kuinka tuo häpyluu voi olla noin kipeä....mä en tajuu, ei paljoa panadolit siihen auta eikä tukivyön pitäminen.
Yritin eilen jopa venytellä jotta jos se helppais niin ei mitään apua, isännys mulle naureskeli kun lattialla yritin venytellä kun ei paljoa mahan kans taivu. Koominen näky varmaan joo [:D] Lämmintäkauratyynyäkin olen pitänyt tuossa häpyluun päällä mutta ei sekään auta kuin hetkeksi, pitää varmaan ottaa mikro sängyn viereen niin saa lämmittää sen aina tarpeen tullen ilman sängystä nousemista [:D]

on tää hassua, ennen kuin olin raskaana niin odotin oikein kun saisin sen kasvavan vatsan ja voi kun olisi ihanaa olla raskaan. No onhan tämä ihanaa mutta miksi sitä ei voi olla elämänsä kunnossa kun odottaa vaan vaivat vaan lisääntyy kun loppua kohden mennään. Rasittaa jo itseäkin kun aina vain valittaa oloaan vaikka tämä on todella mahtavaa kun saa kantaa/kasvattaa omaa lastaan sisällään ja tuntea sen liikkeet ym.. [:(][;)] sekavaa tekstiä mutta yrittäkää ymmärtää. [;)]

Mutta nyt suuntaus kävelylenkille ja tytön kanssa perhekerhoon niin saa sillekin jotain virikettä tälle päivää. Päivän jatkot jokaiselle. [:D]

Kirsikka86: Mutta positiivista noissa häpyluukivuissa on se, että tiedät paikkojen valmistautuvan.. Luin juuri jonkun tekstiä, jossa joku kertoi ettei ollut juuri lainkaan liitoskipuja tai muita raskauden aikana ja synnytys oli sitten ollut yhtä helvettiä.. Juuri kai sen takia, kun paikat eivät olleet vaan valmistautuneet. Mulla noita kipuja ei ole hirveämmin ollut häpyluussa, paitsi joskus rv 20.. Siksi pelottaakin hirveästi mitä synnytys tekee [:-][:o][&:][8|]

Kirsikka: Milamariaa tossa jo sanoikin--> se sun kroppa työstää synnytysasiaa eteenpäin siellä.
Vaikka eihän se kiva ole kipuilla koskaa..[8|][8|] Tsemppiä..ei enää kauan[;)][;)] (onko ärsyttävämpää lausetta[:D])

Milamariaa: Totta- ihmiset on sitä mieltä, että raskaana olevan ulkomuotoa saa kommentoida.
Mä olen (onneksi) saanut vain positiivisesti kommentteja..kuten tänään eskarin aulassa joku toinen äiti tuli sanomaan, että "Eipä voi muuta kuin sanoa WAU- pyörällä ja tossa vaiheessa raskautta..olisinpa mäkin jaksanut.."
Vai vasen lonkka kipeytyy...paikat siis löystyy sielläkin[;)]

PojanÄiti: Uimaan! Ihanaa!!

HaniMami: Mitäs mitäs?? Onko tullut selvyyttä tihkumisasiaan?

KISSOISTA: Meillä kans kaksi kissaa, tyttöjä molemmat, joista kumpikaan ei pissi "vääriin" paikkoihin kuin äärimmäisessä mielenosoitusvimmassa..kerran mun nahkalaukkuun (olin jättänyt sen lattialle- tyhmä minä) ja toinen on pari kertaa lavuaariin pissinyt..näistäkin vuosi ainakin aikaa..
Mä veisin ympäriinsä kuseksivat kissat ekaks lekurille..jos on fyysinen vaiva, niin senhän saa hoidettua, mutta jos päässä viiraa--piikkiä vaan, kunhan kaikki keinot kokeiltu ekaksi (karkoitteet, leikkaukset, huomioita & aktiviteetteja tarpeeksi, puhtaat laatikot, joita tarpeeksi, ed. mainitut sairaudet poissuljettu jne.. ). (päästä normaalit ja fyysisesti kunnossa olevat kissat eivät kuseksi pitkin poikin..)
Ja toi ruokakupin vienti lähelle merkkauspaikkoja on aikas tehokas keino.[;)]
Karvat on yliärsyttävä asia väärissä paikoissa, joten meillä kissat eivät pääse vauvan (=aikuisten) makkariin eikä muihinkaan tiloihin, joissa ei kaivata kissan karvoja..Vaunuissa meillä integroitu hyttyssuoja, joten sinne ne ei mene..varmaan ei menis muutenkaan..ku laitettiin molemmille kivemmat köllimispaikat.

Omaa napaa:
Arki näyttää nyt kahden päivän perusteella kivalta..aamut aamuhommissa poikien kanssa, sitten kun pojat viety kouluteillensä, teen mun lenkin ja tulen kotiin valmistamaan ruoan ja touhuilen omiani, kunnes lähden poikia noutamaan..--kyllä tässä nyt vaativampikin vauva menis jo mukana[;)][:D][:D].
Olen siis kotiäiti[:)]. Opiskeleva kotiäiti synnytyksen jälkeen..mulla viiraa päästä tai sitten se liittyy siihen, että vaikka noin 90% musta on kotiäiti lapsille (ja ajoittain vaimo miehelle[;)]), on se 10% tiukasti kiinni elämässä kodin ja perheen ulkopuolella. Mä tulisin hulluksi, jos en saisi tehdä omia juttuja, kuten treenata/opiskella/nähdä MUN ystäviä, ihan ittekseni.

GALLUP:
Minkäsmoisia mietteitä teillä muilla on vauva- ja kotonaoloajasta? Ahdistaako? Innolla odotatte? Pelottaa? Jännittää? Mitä mitä??

Minäpä palaan illemmalla.

Huomentapäiviä täältäkin..

Täällä kans oli aamusta niin vihlovaa kipuilua oikealla nivusten yläpuolella et oli pakko nousta sängystä ylös. Kai paikat yrittää venyä niin paljon kuin mahdollista. Ens viikolla sit nähdään miten käy kun sinne Hyvinkäälle mennään.

Poika on masussa pitäny nyt pari päivää ihan hirveitä zembaloita, mutsi ja isovanhemmat eilen nauroivat ja ihmettelivät kun koko masu heilui kun poju lataili kunnon kierrepotkuja.

Juu, Pimu on nyt asunut tammikuusta 2008 meidän kanssa. Äitinsä ilmoitti että tyttö muuttaa tänne, hän ei pysty/jaksa/ehdi/viitsi lapsesta huolehtia. Tytön isosiskopuoli (nyt 12v) jäi äidille. Hän kun voi olla yksin kotona sen yli 8 h päivässä, ja häntä heitellään milloin isälle, tädille, enolle, isovanhemmille, kavereille jne [:@]
Pimu on äidillään joka toinen viikonloppu (jos äidille nyt sattuu sopimaan). Meillä kanssa sitä kiukkua koetaan aina äidiltä tullessa kun ollaan yliväsyneitä ja nälkäisiä. Välillä on tuntunut että olis helpompaa jos tyttö ei kävis siel ollenkaan, mut ei sitä voi oikein kieltääkkään. Tyttö kuitenkin menee sinne mielellään, miksi ei menis kun siellä ei ole mitään sääntöjä tai rajoja. [>:]

Mulla on harvinainen päivä, kalenterissa ei oo kerrassaan mitään merkattuna.. Meinaako se sitä et ois kotityöpäivä.. plllääähh.. Luultavasti tulee taas päivä roikuttua täällä [:D]

Heissan!

Täällä naputellaanki lähes yhdellä sormella näitä näppäimiä.. tuntuu et sormet muistuttaa HK:n sinistä[:@] Ihan jäykät ja turvoksissa.. En siis tota turvotusta oikeastaan ihmettele, kun en tänää oo kerenny vettä juomaa ollenkaan ja tehtii kaverin kanssa vajaan 10km lenkki tossa... Nyt sit oon kohta litran juonu.. Tosin mulla kerääntyy tällä hetkellä muutenki enempi tota nestettä kroppaan ku aiemmin [:(] Saa luvan lähtee kiitää kyl jossai vaiheessa sitten. Inhottavaa ku tuntuu ettei nivelet taivu ollenkaan..

Oon sit vielä lisäks heränny tänä aamuna 5:30 ku oli muka niin kova vessahätä, mut eihän mulla sit oikeesti mitää ollukaan.. sen jälkee pyörinki sit vaa sängyssä ja toivoin etten herätä miestä. Aattelin kohta yrittää nukkua päikkäreitä.. jos oisin vaikka tarpeeks väsyny..

Vauva-/kotonaoloaika: Onneks on kavereita, jotka on mammalomalla samaan aikaan, niin varmaan niitten seurassa tulee oltua aika paljon... Oon aatellu silleen, että yritän vähintään tunnin päivässä kulkee vaunujen kanssa ja hakee aika pian sitä päivärytmiä, vaikka muksu nukkuuki koko ajan [:D] Ja toivon, että en tuu jumahtaa kotiin vaan, et just pääsen kavereiden kanssa pyörimään tai kavereita tulee meille kyläilemään, et saa "aikuista" seuraa. En aio kieltää kavereiden kylään tuloa missää vaiheessa, saavat tulla mun puolesta vaikka heti synnäriltä kyläilemään.. Tiedän kyllä, että todennäkösesti eivät oo tulossa, mut kuitenki [:)] Niin ne mun sukulaisetki luultavasti tulee.. Sitten yritän saada treenattua kroppaa kuntoon, heti ku kaikkea saa taas tehdä, ku eiks vatsalihasten tekoon oo joku aika, ettei saa tehdä? Mul ois tarkotuksena laihduttaa sillee, että pääsisin 65kg et oisin "normaali"painoinen... Ois jo korkea aikakin siihen pyrkiä. Mut hirveesti en oo viittiny suunnitella, ku oon jo tottunu siihen, että aina suunnitelmat ei mee niinku on aikonu...

Kauheasti tullut taas luettavaa [:D][:D][:D] En millään jaksa kaikkea kommentoida, mutta pistetäänpä menemään onnittelut Kaikan uudelle koululaiselle ja Mammalle komiasta nuoresta miehestä! Ja Minzkulille suuri hatunnosto! Kunpa sunlaisia löytyisi enemmän, Pimulla on teidän kanssa taatusti paremmat oltavat kuin äitinsä kanssa!

Sain näemmä sittenkin tämän kirotun flunssan. Tukkoinen olo sen lisäksi, että joka paikkaa särkee raskauden takia. toivottavasti saan itteni kuntoon ennen kuin vauva paukahtaa pihalle.
Supistuksia ja menkkamaisia kipuja on taas ollut muutaman päivän ajan, mikä on hyvä. Ne neukkulan mukaan lyhentää kohdunkaulaa ja valmistelee paikkoja, joten kaikki nyt tulevat kivut ja supparit ovat pois itse synnytyksestä. Jossain oppaassa taisi lukeakin, että "yksikään supistus ei tule takaisin". [:D] Ollaan kyseistä lausetta hihitelty miehen kanssa aina vähän väliä. Mutta tottahan se on, että jokanen suppari vie kroppaa valmiimmaksi tositoimiin.

Jotenkin tuntuu, että muksu voisi olla kohta jo valmis tulemaan ulos, kun alkaa noita viikkojakin olla kohtalaisesti. Mutta kun tuo vauveli pomppii edelleen päivisin jossain yläilmoissa kylkiluitten tietämillä ja vain osan aikaa hengailee tuolla alempana. Eli kiinnittynyt ei ainakaan vielä ole. Höh, voisin olla valmis lähtemään melko pian sairaalaan puskemaan kaveria ulos. Yöunien laatu on niin huonoa, että haluan voida taas maata sängyssä ilman jatkuvia kipuja, kun aina jokin painaa vatsaa hankalasti.

Meillä myös kaksi kattia. Leikattuja kolleja. Ovat aivan rakastuneet vaunukoppaan, ja pyrkivät sinne nukkumaan. Nyt vaunussa on verkko päällä, ettei sinne pääsekään ja teimme äitiyslaatikkoon kissoille oman privaattipedin [:)]. Kun emme sitä aio vauvalle käyttää. Lisäksi kisut saavat vesisuihkun suihkepullosta, jos pyrkivät niiltä kiellettyihin paikkoihin...
Suosittelen muiden tavoin merkkaileville kissoille pistämään varahiekkalaatikon jonnekin nurkkaan. Meillä toinen kissoista on aika tarkka laatikon siisteydestä, joten on hyvä olla jokin sallittu varawc, mikäli normilaatikko haiseekin liikaa.
Vauvan haju on muutenkin kissoihin vetoava tuoksu, eli kannattaa totuttaa kissoja jo etukäteen vauvahajuisiin vaatteisiin sun muihin tavaroihin. Kierrätetyissä vauvanvaatteissa on yleensä vielä melko voimakas vauvatuoksu, joten niitä voi antaa kisuille vähän tutustuttavaksi ja nuuhkittavaksi. Ei ole sitten niin suuri shokki karvakavereille, kun parkuva mytty saapuu lopulta kotiin [;)]

Päivää!

Kaika: en siitä vuodosta lähtenyt mitään selvittelemään, kun siteeseen ei sitten mitään tuntunut tulevan ja huomenna on neuvola, niin kysyn siellä sitten näistä haamuholahdukista tarkemmin.

Supistuksista: joka yö on alkanut oleen menkkamaista jomotusta, jos päivän aikana oon paljon jalkojen päällä, niin yöllä on pahemmat kivut. Kiitos Sammallammas kannustavasta kommentista, että yksikään supistus ei tule takaisin[:D] ja kait sitä voi myös sanoa, että jokainen supistus vie lähemmäksi lopputulosta.

Aamulla oltiin miehen kanssa perhevalmennuksessa. Kauheasti siellä ei tullut uutta tietoa, mutta ihan hyvä niitä opuksista luettuja on kuitenkin kerrata ja sai sieltä vinkkejä mm. vauvan käsittelyn asennoista ja kylvettämisestä ym.  Taitaa tänne iskeä flunssa myös. Korvia särkee ja ihan höntti olo. Appelsiineja oon syönyt, jos lähtisi vaikka c-vitamiinille ennen kuin on edes alkanut.

Kotona olosta: oon ajatellut ensimmäisen kuukauden ihan täysin keskittyä vauva-arjen opetteluun, enkä pahemmin mieti mitään kiloja ja jos vieraita haluaa tulla, niin tarjottavia ei oo talon puolesta. Eli vietän luvallisesti ns. BabyMoonin. En tietty aio tänne neljän seinän sisään jämähtää, vaan alkaa vaunujen kanssa lenkkeilyt ja lisätä liikuntaa vähitellen synnytyksen jälkeisen kunnon mukaan ja toivottavasti karistaa näitä kilojakin siinä samalla. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että vaikka oonkin vauvan ja kodin pääasiallinen hoitaja, niin saan joka päivä myös omaa aikaa, joka taas on sitten miehen ja lapsen välisä aikaa samalla. Kotitöissä mies saisi auttaa enemmänkin, katsotaan miten ne saadaan sujumaan. Jossakin vaiheessa, sitten kun itsestä tuntuu ja paikat on kondiksessa synnytyksen jälkeen meen jumpalle ja mies saa olla ne ajat kotosalla vauvelin kanssa. Sitten, kun uskalla pikkuisen jättää hoitoon, niin eiköhän me miehen kanssa saada sitä kahden keskistä aikaa[;)]. Oon tosiaan ajatellut, että ensimmäinen kuukausi rauhassa, sitten vähitellen aktiviteetteja+ kaverit saa tietty tulla kyläileen. Ihan kiva olisi saada sitä aikuistakin seuraa aina välillä ja jos oikein tylsäksi käy, niin sitten voin aina jatkaa opintoja, mutta yritän olla ihan rauhassa nyt äitiysloma-ajan kuitenkin, koska on se sen verran harvinaista aikaa. Vauvaa odotan innolla, mutta saas nähdä alkaako kotona olo ahdistaan. Keväällä ollaan miehen kanssa menossa innolla vauvauintiin+ oon ajatellut jotakin äiti+vauvajumppaa myöskin. Ehkä enemmän innoissani oon kuin peloissani. Hittaasti, mutta varmasti oon ajatellut edetä ja antaa itselleni samalla aikaa opetella uudenlainen tilanne. Yksityiskohtaisia listoja en oo tehnyt, että mitä pitäisi ja koska. Uskon siihen, että vauvan sylittely on se paras keino näin alkuun ja kaikki muut tulee sitten myöhemmin.

Päätäkin särkee[X(] Taidan painua takaisin sänkyyn, nyt ei pysty enempiin kommentteihin. Toivottavasti tää ei oo sitä enterorokkoa[:@]

Vointeja kanssaraskaille[:D]!

Joo o... Sanon minä!!!

Käyty siellä kysillä eikä olla yhtään sen viisaampia kuin aamullakaan [>:][>:]
Lääkäri oli niin kiireinen (!!!) että ei "joutanu" tehdä sitä minkä takia mulle oli aika varattu. Ulkomaalainen lääkäri.. liekkö siitä johtuvaa [:D]
No ei, mutta siis mulle oli aika varattuna sen takia, että lääkäri tutkii lantiot ja kuvataan ne, mutta hän ei nyt tehnyt sit yhtään mitään kun painoarvion, mikä oli 3151g <3 että on vähä onneks vauva tahtia hidastanu kasvussa, että ei tartte pelätä sitä jättivauvaa, huh! mutta siis ihan käsittämätöntä touhua, laskun sain mukaani minkä sit joudun maksamaan ihan tyhjästä!!
Kätilö soitti kun kotona olin, että tule tiistaina uudestaan kun on toinen lääkäri, että haluaa senkin mielipiteen asiasta..

nii ja siis sen lääkärin mielipide oli se, että yritetään synnyttää vaikka väkisin ja jos ei millään mahdu nii sit sektiolla ulos... eikä kuunnellut millään tavalla minunkaan toiveita ja mielipiteitä kun en missään nimessä sektiota haluais [>:][X(]
tulipa kyllä semmonen olo, ettei paljon välitetä!
tuli muutama voimasana sanottua kun sieltä pääsin..

Kotona oleminen: Täällä alkaa jo nyt polla olemaan aika täynnä kotona olemista kun 16.7 alkaen ollut sairaslomalla ja siirtynyt kesälomalle -->kesälomaa on vielä jäljellä ja mammalomakin eessäpäin, 26.8 eka päivä muistaakseni. Ja siitä tietää että alkaa pää hajoamaan kun pitää leipomisella keksiä itelleen tekemistä (en oo ikinä tykännyt leipoa) enkä oikeestaan sitä millään tavalla handlaakkaan [8D]

Myöskään miehen kanssa ei olla ikinä oltu näin paljoa vapaalla yhtäaikaa (mies on siis AINAKIN tämän kuun lomautettuna ja paperissa lukee että lomautus kestää 30.9 saakka). ja musta tuntuu että mä vaan siivoan miehen jälkiä koko ajan. Tottahan se osaltaan onki ku tässä pyöritään enemmän neljän seinän sisällä niin meen sen perässä ja teen loppuun sen minkä se jättää puolitiehen, mua vaan suorastaan v-ituttaa se, että nyt kun itse varsinki oon kotona enemmän ja tykkään että on siistiä, niin tämä jättää kaiken levälleen. ja kun asiasta koittaa ihan aikuisten oikeesti asiallisesti keskustella ekaksi tulee puolustuksena että mä riehun liikaa....(##p**%%RKL##)
Rehellisesti sanottuna oikein toivon että mies pääsis töihin takasin jo tän kuun jälkeen jotta saisin olla itekseen kotosalla ja asettautua... tulis myös jonkunlaista rytmiä enemmän tähän elämään. ja tämä rahatilannekkin helpottuis huomattavasti!!

Vauva-aikaan, vieraat ovat tervetulleita, toki meidän aikataulun mukaisesti eikä omansa ja ihan päiväseltään saavat käydä, en oo ottamassa heti hössöttäviä immeisiä yövierailuille [;)] Uskon nimittäin että tänne olis mielellään heti kaikki vänkäämässä itteensä ja varsinkin kun mun suku on muualta ja suku vielä uusioperheitä jotka ei kaikki tule toimeen keskenään. Toivottavasti kaverit eivät tee kohdallani unohdusta vauva-arjen alettua vaan tulevat käymään ja mie pääsen myös heillä käymään kahveella jne... se ehkä on suurin pelko itelläni. Tottakai varmasti vauvan kanssa kotona viihdynkin erilailla kuin mitä nyt mutta aikuinen seura on elämän suola millä jaksan eteenpäin talven lumessa ja tuiskussa[:)]

nyt on opeteltu leipomaan voisilmäpullia ja ainakin mies esitti tykkäävänsä [:D]

H1987 harmi että sullekkin sattui siellä ny tommonen "tehtäviinsä kyllästyny/kiireellinen" liäkäri [>:] sanoitko ees kätilölle kun soitti että samalla laskulla sitte mennään, jos kerta samaa asiaa käydään läpi tuollon ku mitä tänään oli tarkotus? [:D][;)] tympäsee tosiaan maksaa aina se päälle 27€ ja sitte jos lääkäri on oikea k***ä, niin käynti on tuntunu sitäki turhemmalle...

H1987: Minkä maalainen lekuri oli?? Mä oon itte huomannu et venäläiset/virolaiset lekurit ei kyllä kuuntele pätkän vertaa mitä niille sanoo tai jos ne kuuntelee ni niitte ratkaisu kaikkiin "ongelmiin" on peräpuikot.

Huh, sain turvotuksen laskemaan.. hitto en oo ikuna ollu noin turvoksissa ku tollon aamusta [:-]En meinannu oikeesti sormia saada taipumaan.. eli ei enää tollasia "maratoneja" tän raskauden aikana...Mummiki järkytty ku sille kerroin, kiels tiukasti mua kävelemästä enää nii pitkiä matkoja [:D] sano, et jos on pakko "lenkkeillä" ni saan korkeintaan 5km kävellä.

Mistä tätä väsymystä oikein puskee?
Ihan törkeä väsymys ollut koko päivän, tuntuu taas kuin välillä nukkuisin silmät auki [&:]

Vauvalle on ihan selvästi alkanut riittämään kuumuus.. Kuumissa asunnoissa vetää sellaiset mielenosoitukset, että ei voi kuin kiemurrella niiltä möyryiltä!

Herkkyys: Olin tänään mukana kun siskoni 1,5 v poika sai rokotteen, poika jännäsi ja itki.. Ja tiedättekö, minuakin ihan itketti [:(] Miten sitä pystyy katsomaan omaa lastaan rokotettavana? Neuvolatäti vaan naurahti, kun pyyhin kyyneleen silmäkulmasta ja käänsin pään pois.
Minun pitäisi kestää myös se isyystesti jossakin vaiheessa ja olen käsittänyt, että siihen tarvitaan kaksi putkea verta? [:(] Oh, onneksi se on vielä jonkun matkan päässä ja ehkä olen hormoneiltani koventunut ja kestän nähdä sen.

H1987: No murr [:@] Eli siis lantiotasi ei kuvata lainkaan? [:-]

Purri: Kuulosti joo aika pahalta jo aiemmin, kun mainitsit jo sen 10 kilsaa [:D] En lähtisi edes yrittämään, saisi se lenkkikaveri raahata minut reppuselässä tai soittaa taksin viiden kilsan jälkeen [8D] Hyvä, että turvotus kuitenkin alkanut loppumaan [:)]

Piia: Joo, ei enää niin hirveen innoissaan ole sinne kysille synnyttämään menossa, kun sulle sattu sillon kerran tämmönen ja nyt mulle.. et miten ihmeessä on mahollista?? vai onko ne sit oikeesti niiiiin ylityöllistettyjä, että eivät oikeesti jaksa perehtyä tarkkaan.. tosi väärin potilasta kohtaan! mut vauvan katto kuitenki et voi hyvin, eikä mitään ongelmia.. nii ja en sanonu siitä et samalla laskulla [:D] mut sanoin kyllä et koin ihan turhaks käynniks ja että harmittaa tosi paljon..

purri: epäilisin et olis ollu ehkä irakista? tai jostain muualta lämpimästä maasta, tumma iho ja kasvon piirteet mun mielestä oli semmoset et sen perusteella sanoisin, mut en osaa kyllä varmaks sanoa.

milamariaa: no ens tiistaille sain uuden ajan (kyllä potuttaa mennä saman asian takia toista kertaa [:@][:@]) että jospa sattuis sellanen lääkäri, joka kerkeis oikeesti kattoo ne lantiot ja muutenki kuunnella mitä mulla on sanottavaa jne..

ja pakko sanoa tänne vielä et oon siellä sype kätilöllä käyny jne synnytyspelkojen takia ja niin edes päin ja olen kertonu et miten paljon mua pelottaa se hätäsektioon joutuminen (kun 5 min pitää saada leikattua vauva pois ja siinä ajassa salista juostava hissiin ja kerrosta ylemmäks jne) nii pelottaa et jotain sattuu tai tulee tielle ettei kerkee..... nii sit pamauttaa lääkäri tollasen et "synnytä väkisin, jos ei mahdu nii hätäsektio" tosi kannustavaa ja pelkoa helpottavaa........ oon kyllä todella pettyny tommoseen. ja olen kertonu siskon synnytystarinoista, se joutui hätäsektioon ekan kans kun ei mahtunu tulemaan ja oman äidin myös kun hänellä oli vaikea synnytys vaikka olin pieni. noojaah, en kuulemma saa itseäni verrata toisten synnytyksiin.. niinhän se tietysti on mut väkisin sitä sit miettii et ku lähisuvulle noin käyny et käy sit itsellekin. 

H1987: Kyllä on prkl kummaa! Joo, ja et varmaan saisi verrata itseäsi muihin mutta kyllä tuo äitisi ja siskosi tilanteen katsoen olisi hyvä kuvata varuiksi ne lantiot.
Mulla melkein sama homma, että äiti ei mahtunut minua ja siskoa synnyttämään.. Siskoni kyllä sai omat 4500 g:aa painavat lapsensa itse ulos mutta silti minäkin haluaisin varuiksi kuvauttaa lantiot mutta minullekin sanottiin päin naamaa "Joo, kyllä se kuules niin on että ensin yritetään väkisin ja sitten sektio".. HIENOA HEI!
Toivottavasti saat ne oikeasti kuvautettua!

milamariaa: no älä! siis ihan mahdotonta touhua..
mitenkä kun oon joskus sattunu kuulemaan, että on puhuttu et sektio on niin paljon riskimpi ja aina vauvalle parempi alateitse synnytys.. miks ei sitten voi perkele tutkia, ja kuitenki mullaki huomenna 37 viikkoa täynnä nii ei mitään hätää olis jos käynnistäis...en tajua, niin en tajua!
ja kiva sit niinki et repee ihan TÄYSIN et ihan koko alapää tohjona..

Takaisin