EloliirumLaarumit

Ristus notta sanon minä. En muista koska viimeeksi olisin käynyt kirjottelemassa. Tää kotona oleilu on niin aikaa vievää puuhaa tjst. [&:] 

Mulla loppui sairasloma keskiviikkona ja torstaina aloitin äitiysloman. Aika ihanaa. [:)] Keskiviikkona käytiin Haikaranpesän synnytysvalmennuksen ekassa osassa, muutoin ollaan oltu aika kotosalla. Kavereita on käynyt kääntymässä sitten joka päivä loppuviikosta. Perjantaina ja lauantaina pelailtiin porukalla ja eilen piti käydä kattomassa Expendables. Minä tykkäsin hyvää. Ei ollut liian pitkä ja oli just sitä itteensä - toimintaa. Tosin kovat äänet aiheutti sen, että tuo poika sitten laitto oman shownsa pystyyn. En ooneks kussu housuihin, vaikka lähellä oli monta kertaa. [:D]

Synnytysvalmennuksesta yleisesti: Ei ollut mikään ihmeellinen juttu. Hieman jäi sekava mielikuva koko hommasta, mutta näillä mennään. Onneks on tullut jotain luettua synnytyksen kulusta ja muista vastaavista. Ens keskiviikkona on lapsivuodeajasta vielä oma valmennus.

Suppareista ja synnytyksen lähestymisestä: Supistuksia on ollut melkein päivittäin. Välillä kipeitäkin, mutta ei mitään kummempaa onneksi. Eilen leffassa poika pisti oikein tehotreenit pystyyn niin johan olin pinkeänä. Ukko sivusilmällä katteli, että mie kiemurtelen siinä penkissä ja hengittelen aika lailla syvään. [:D] Tänä aamuna huomasin ekaa kertaa, että kädet tärisee ja pari päivää on juostu paskalla useamman kerran. Hyvä hyvä. Loppumetrit alkaa olemaan lähellä. [:)] 

Jollain tapaa tuo synnytys on nyt niin paljon ajankohtaisempi, että tuli jo toisen kerran uniin viime yönä. Ensin näin unta, että synnytys käynnistyi ja pakkailin kassia. Toisessa unessa oltiin jo miehen kanssa sairaalassa odottelemassa ja ihmettelemässä, että nythän tän pitäis alkaa tulemaan. Epäilen, että olis ollut yöllä useampia kovia supistuksia, kun niitä siinä unessa (erityisesti jälkimmäisessä) oli useampia ja jopa sitä rataa, että en meinanut edes pystyä hengittämään kunnolla. Torstaina on synnytystapa-arvio Kätilöopistolla. Katsotaan mitä on tapahtunut... [;)]

Sairaalakassista: Ei ole vieläkään kasattu tahi pakattu. Siinä määrin ihanaa, että mies sitten tänä aamuna totesi, että pitäisköhän sun pikkuhiljaa alkaa kasaamaan sitä kassia. Aika ihana mies mulla. [:)] Lupasin tänään sitä riipiä kasaan...

Tänään olis tarkotus katella noita pojan vaatteita. Sen verran paljon alkaa olemaan, että ei auta kun käydä läpi ja laittaa isommat vaatteet pois lipastosta ja vaihtaa sitten käyttöön, kun pienemmät jää pieneksi. Myös pesuruljanssia on tiedossa tänään.

Mutta nyt suuntaa hän pihalle koiruuden kanssa ja sitten alkaa tuo armoton lipaston raakkaus. Olette kaikki rakkaat siskot täällä mielessä. Kohta jo pulistaan synnytyskokemuksista ja pidetään vauvatreffejä. [:)]

Olipa mukava kuulla Celinasta!

Täällä mittään uutta- kävin itkemässä eskarissa ja jatkoin vahvaa suoritusta koulun pihalla.[:D]
Pikku pyörälenkki siihen päälle ja kotio hetkeksi hengähtämään.
Olis noita virastoasioita hoidettava ym. laskua maksuun...jotta eipä muuta kuin:
Moikka ja loistavaa viikon alkua kaikille!!

Maanantaita!

Milamariaa: En ole minäkään jutellut paljoakaan mahalle. Jotenkin sitä ei vielä osaa kun sitä ei hahmota kuitenkaan vielä ihmisenä. Jotain lyhyesti vain potkuihin olen kommentoinut mutta en ole mitään tarinaa tai laulua harrastanut, vaikka se on ollutkin mielessä, että pitäisi.

Kaika: Tsemppiä tuon exäsi kanssa. Rasittavaa tuollainen, että aikuinen mies ei voi pitää kiinni sovitusta ja sekoittaa sitten vain lasten pään.

HaniMami kirjoitteli jotain peloista lapseen liittyen ja minulla on myös ollut samanlaisia pelkoja, että onkohan vauvalla kaikki hyvin. Tai oikeastaan pelko kohdituu nimenomaan näihin viimeisiin viikkoihin ja siihen synnytykseen, että vauvalla menisi kaikki hyvin ja se selviäisi synnytyksestä. Meinaa rasittaa tällaiset ajatukset ja huoli... [&o]

Mamma_76: Hienoa, että juhlat ovat nyt kunniallisesti ohi! Todellakin hatunnoston arvoinen suoritus tässä vaiheessa!

Lonkkakivut: Täällä myös öisin lonkat on alkaneet kipeytymään ja asentoa saa vaihtaa kokoajan... Todella rasittavaa kun mikään asento ei muutaman minuutin paikallaanolon jälkeen tunnu enää hyvältä. Selkä minulla on oireillut melkein koko raskauden ajan, mutta nyt se jotenkin meni totaalisesti "poikki" ja kipu on valtava. [:@][:@] Panadolin ja kylmäkallen voimin mennään...

Työmatka: Miehen työmatkan pituus olisi sellainen vajaa viikko. Emme ole vielä päättäneet asiaa lopullisesti, mutta ei mieskään kyllä haluaisi sitä riskiä ottaa että ei pääsisi lapsensa syntymään. En nyt tosiaan niin pelkää, että lapsi alkaisi syntymään sinä aikana, mutta jotenkin muutenkaan ei haluaisi enää olla yksin niin pitkään tässä vaiheessa... Läheisriippuvaisuus miehestä on aika suurta nyt näissä kivuissa, ahdistuksissa ja tunnemyrskyissä.... [&o][:(]

Candy87: Voi kauhistus tuota käännösyritystä!!! Uskomatonta, että sinua supisti, mutta et silti tuntenut mitään. Minäkin siis olen perätilallinen... Tänään minulla onkin ylimääräinen lääkärikäynti ja sieltä varmaan sitten saan ajan keskussairaalaan käännytykseen... Saa nähdä miten täällä käy. Sinulleko sitten suoraan määrättiin sektio? Meillä saa ensikertalaisetkin ilmeisesti valita että synnyttääkö perätilassa vai sitten suunniteltu sektio.

Synnytysmusiikki: Monet ovat kertoneet suunnitelleensa musiikkia synnytykseen, mutta minä luulen, että en halua mitään musiikkia soimaan. Yleisesti siis pidän musiikista tosi paljon, mutta nyt tässä loppuraskaudesta en oikein jaksa kuunnella mitään ja kaikki radiokanavatkin ärsyttää suunnattomasti. Luulen, että musiikki siis vain ärsyttäisi minua lisää joten sitä ei sitten meille. Ja auta armias jos joku kätilö/hoitaja laittaa jonkun ärsyttävän mainosjumputuskanavan radiosta päälle, niin saa varmasti minut kurkkuunsa kiinni, koska esim. autossa miehelle on käydä juuri näin, jos laittaa vahingossakaan radiosta "väärän" kanavan kuulumaan... [;)]

Huomenta.

Kiitoksia onnitteluista![:)][:)][:)]

Yö meni näin: 4h unta, 2h valvomista, 2h unta, 1h valvomista, 2,5h unta ja nyt heräs.
Kyllähän tosta tulee se reilu 8 tuntia...[8|][8|][8|]

Supparit Mä luulin että mun supistukset loppui, mut ne onkin muuttunu erilaisiks.
Ilmeisesti vauvan laskeutumisen takia?!?!?! Ennen kun kovettui ala ja keskivatsa pinkeeks nin nyt vaan pikkasen alavatsa ja sit menkkakipui.

Vinkki ykkönen ja kakkonen 1/. Jos ei tule yöllä uni niin kannattaa katsoa dokkari naisesta joka murhasi yli 400 vauvaa[:(][:o]  2/. Kun kakattaa noin puolentunninvälein niin kannattaa syödä pussillinen kuivattuja sekahedelmiä, ei tarvitse odottaa puolta tuntiakaan[8D][>:]

Mulla kanssa toi lähestyvä synnytys mietityttää, viimeyönä en uskaltanu käydä nukkumaan kun jännäsin lähtöä. kuitenkin vielä 4 viikkoa... ei mitn järkeä....

Tänään taas henkisesti tuskaa heti herätes. Ärtynyt, itkuinen, yksinäinen, itseinhoinen, tuskainen, kärsimätön, luovuttanut olo... eikä tietenkä mitään järkevää syytä. Onko nää hormoonit jo heittämässä ympyrää? Pitäisköhän mun neuvolassa kans sanoa jotain... Mutta en kyllä halua mennä juttelemaankaan kenenkään kanssa...saati mitään lääkejuttuja...

Kiva kuulla celinasta !!! Mahtavaa äippälomaa!!![:)]

nyt aamupala, labra, lenkki, ompelua, neuvola.

Kiva kuulla Celinan kuulumisia.

PojanÄidille jaksuja...

Tänään oli pojan 4v neuvola ja siinä samassa mun oma neuvola. Laitan noi merkinnät tuonne toiseen, mutta mun hemoglobiini oli 90, joten rautalääkitykselle ja ens viikolla verikokeisiin.
Mä voisin niin nukkua nyt pari tuntii[&o] Pitäs puol 3 maissa olla tutustumassa uuteen päiväkotiin ja kirjastoon sen jälkeen.

Kyl mä sain sitten 2 maissa mentyy nukkumaan ja pommiuhkaus oli muuttunut että ruumiita tulee uhkaukseksi. No ei kuulemma sitten ollut mitää onneksi.
Meil kissa saa kyl alkaa rukoilee että sil on todellakin 9 henkeä, koska pari henkee lähtee hyvin pian[:@][:@]
Taas oli kussut rattaisiin jumankauta ja äsken jäi itseteosta kiinni. Mies osti Mustista&Mirristä tommosta pissi pois ainetta, jonka pitäs vähentää pissaamistä yms... Lauantaina miehen isän+äitipuolen kaa käydää kuulemma ostamassa kissaverkko tuosta Vaunuaitasta[:)]

*napa* mä olen samaa mieltä tuosta musiikista[:D]

Mammaliina: Meillä sama, kissa käy merkkaamassa kaiken, en tiedä miten sais loppumaan, kaikki keinot kokeiltu. Pinnari tuli merkattua, mut vaunuja ei vielä, ne vaatehuoneessa oven takana piilossa just sen takia.

Olisko kellään hyviä neuvoja, millä pissaamisen saa loppumaan, kun ei haluttaisi antaa poiskaan kissaa [:(] Meillä kisu käy välillä lavuaarissakin pissalla, jos ei olla huomattu, että käynyt kakalla astialla ja keretty siivoamaan, huooh..

meillä auttoi poikakissan leikkaaminen.. ei siihen muuta sit tarvittu, ei merkkaile enää. ainut tietenki kun ulkokissoja meidän kissat nykyään, että jos ei pihalle jostain syystä olla laskettu nii sit saattanu löytyä jostain kakat tai pissat. mut se on omaa tyhmyyttä ollu... kesällä onneks viihtyyvät nii hyvin ulkona ettei paljon sisällä edes näy ja talvella meilläkin on käytössä hiekka-astia, mikä tyhjennettävä kerran päivässä, että ei täyty liikaa.

+ kissakarkote pullon ostin yhtä kissaa varten joka heti hyppäs vaunuihin ja tykkää nukkuä siellä, suihkuttelin renkaisiin sitä pari kertaa päivässä jonkun aikaa niinku pullossa sanottiin nii sekin on loppunut. (tähän kikkaan käy myös appelsiini tai sitruuna) kun kissat ei voi sietää kummankaan hajua..

Ainii, pitäähän se tännekin vielä ilmottaa...

Huomenna on mulla se aika sinne KYSiin, että katsoopa nyt mitä päättäävät sit, käynnistetäänkö vai odotellaanko vielä.. ja siellä katsoo myös kohdun suun tilanteen, kuvaa lantiot ja katsotaan vauvan painoarvio jne [:)]
KYLLÄ JÄNNITTÄÄ, saakohan edes nukuttua koko yönä..[:o][:D]

Meijän kissa on leikattu, mut silti tekee sitä Kaikkea melkein kokeiltu, usko meinaa loppua..Otin kerran eläinkaupasta ainetta ja sanottiin, että se auttaa, mutta ei meijän kissa ole moksiskaan. Ja nuo sitruunamehutkin kokeiltu..

Pitää vaan kokeilla edelleen, ehkä sieltä joku löytyy, mikä auttaa.

Kiitos vinkeistä, appelsiinia meinasin kokeilla heti tänään [:)]

Tere taas [:D]

Ihanaa kun yöt jo niin viileitä, että saa tiiviisti olla peiton alla. Syksy saapuu ja se on paras vuoden aika. [;)]

Mulla on ollu ihan outo olo lauantaista eteenpäin. vatsa on pinkeä koko ajan ja tuntuu, että koko ajan olisi isompi hätä vaikka ei sieltä mitään tule. Painaakohan vauvan pää jotenkin jotta siksikö on paineen tunnetta peräpäässä. [:D] en uskoisi vatsan olevan kovallakaan kun kerran päivässä toimii kuitenkin.

Mahalle toimittelua en juurikaan harrasta, jotain pientä kommenttia vain välillä.

Exien kanssa takkuaville tsemppiä ja jaksuja.

Mammalle onnea pojan ripille pääsyn johdosta.

PojanÄidille onnea kummiutumisesta.

Kääntöyritykseen meneville peukkuja jotta kaikki sujuisi hyvin, tulkaa sitten kertomaan miten teillä ne menee.

Tänään onkin virallinen eka äippälomapäivä ja koko viikolle on heti kovasti menoa ja suunnitelmia. Josko tämä aika kuluisi nopeampaa kun on paljon tekemistä.

vesseli2010 : juu meillä kissat juoksee karkuun jo appelsiininkuoria ku vie lähelle [:D][:D] et se kyl tehoaa ainaki meidän mouruihin. 

Moikka taas!

Ihanan viileetä!!!!

Kissoista ja pissasta meilläkin 2 poikaa, merkkailivat aina välillä sohvaa ym, kiellettiin niin ruikkivat piiloon milloin minnekkin. Leikkauksella loppui ruikkiminen, ei auttanut ne eläinkaupan tökötit. Haisi sohva oikeastaan pahemmalle kun suihkuteltiin sitä karkotetta siihen. Jostain syystä monet kissat tuntee vetoa kloridin hajuun, kannattaa pestä hiekkalaatikot säännöllisesti sillä, sekin voi auttaa.
Ja varma keino meillä, kissoilla ei ole asiaa makkariin tai lastenhuoneeseen ollenkaan, ja siellä on kaikki vauvan tavarat.

*napa*  Joo meille sanottiin suoraan että alatiesynnytystä ei voida edes harkita, vauvan jalat on perätilan lisäksi niin hankalasti tuolla.

Minzkuli  Onnea yritykseen [;)] Me ei uskalleta enää sekstailla, ettei vaan tule ylimääräsiä supistuksia! Mutta ei kannata pelätä, kyllähän se tuntuu epämiellyttävältä, mutta kyllä ne kuuntelee sua koko ajan ja seuraa vauvaa ultralla. Ja se riippuu tosi paljon veden määrästä, vauvan asennosta, ja sun mahan koosta onnistuuko kääntö. Mulla oli kaikki tekijät mahdollisimman epäsuotuisat sille onnistumiselle.

Jänö Onnea matkaan myös sulle! Hyvä jos pystyin edes jollain tapaa "auttamaan" kokemukseni kautta. Neuvolassa muuten mun täti (on ollut lomalla nyt parin käynnin ajan) totesi kuultuaan ton kääntöyrityksen, että ovat hänen mielestään aikasin yrittäneet multa kääntää (rv 36+6) en sitten tiedä että milloin ne "normaalisti" tehdään, ja onko tolla mun ns. pienellä mahalla tekemistä sen kans, että yrittivät hyvissä ajoin.

Vesseli2010 vaikken itse olekaan kissa-immeisiä sinänsä (pidän kissoista mutta kotona ollut aina koiria jostain syystä[:D]) niin toivon että saisitte asiat jotenkin suttaantumaan! [:)] Ystäväni joutui raskaan päätöksen kissansa eteen tekemään kun muuttivat ensin asunnosta toiseen ja heti muuton jälkeen alkoi aivan merkkaaminen! ihan joka paikkaan, mitä mahottomimpiinkin paikkoihin. molemmat kissat olivat leikattuja ja kaikki karkottimetkin kokeilivat ja kisuista toinen reagoikin niihin oikein hyvästi. Toisella ei sitten loppua tullut millään, lääkärissäki käyttivät jottei oo mitään tulehusjuttuja tms.

Kirsikka86 JUU!! syksy on paras vuodenaika! täällä on oltu niin onnellisia kun on yöt olleet viileitä (oon nukkunut taas "normaalisti" ekaan kertaan koko kesänä kun on pimeempääki) ja päivisinkin oon ikkunaa pitänyt auki kun on tuullut tosi vilposasti sisälle, varmaan sen kunniaksi mieskin oli eilen oikein tyytyväinen, kahteen otteeseen[8D][;)][;)][8D][;)]

H1987 muakin niin jänskättää jo sun puolesta! tuu heti kertomaan kun vaan pääset/joudat/kerkiit ja jaksat että mitäs ne siellä oikein päättivät jne, en mie ees löydä sanoja enää![:D][:D]

Mulle on nyt tullu sellanen pesänrakennusinto päälle *käy välillä vilkasemassa keittoa hellalla* Tänään kävin ostamassa hoitopöydälle hoitoalustan ja samalla ostin myös oikein hempeän vaaleansinisen fleece-viltin. Hypistelin myös hm:lla kaikkia ihania pikku farkkuja ja syyshousuja pienille! housuja tuntuukin löytyvän mutta ne paidat, oikeen missään oo mun mieleen vielä löytynyt kivoja, tai sitte ne on olleet ihan pirun kalliita! huomasin myös että muutama body pitää vielä hommata varastoon...kävin myös jo kyselemässä vaunujen perään [:D][:D] vaikka tilauksen pitääkin tulla vasta elokuun lopussa... mä vaan niin kovin tahtosin ne jo kotia! ja vannotinkin myyjille että soittaavat HETI kun ne on vaan tulleet! Nyt kun vielä saatas tuo isompi makkari valmiiksi niin sais kaikki tavarat paikalleen, pinniksen koottua meidän huoneeseen ja tulevaan lastenhuoneeseen järkkäiltyä sitten loppuja kamoja odottelemaan vauvan syntymistä [:)]

Oli joskus puhetta tai joku kysy koirista? Meillä tosiaan kaksi koiraa, vanhempi(6v) on sheltti uros ja nuorempi(3,5v) husky uros. Ensin olin vähän huolissani tuon hunsvotin eli huskyn takia, mutta nyt kun olen ruvennut ihan kunnolla seuraamaan käyttäytymistä niin huoli on jäänyt jo vähän taka-alalle. Nuorempi koira on aina ollut hirmu herkkä tulkitsemaan kaikkea minussa tapahtuvaa ja mahaakin käy nyt halailemassa (kuuntelemassa?) välillä. eilen viimeksi kun möykky piti jumppaa niin oikein varovaisesti nosti tassunsa kädelleni ja tökki mahaa ja ihmetteli että mitäs siellä tapahtuu?! vanhempi koira ei reagoi juuri mitenkään, ihmettelee lähinnä että mikä PRKL se on kun ei mahu enää syliinkään sillon ku emäntä pyytää [:D][:D]. Kummallakaan ei onneksi oo minkäänlaista ärhkäkkää vartiointi-viettiä luonnostaan rotunsa puolesta. Kummallakaan ei hirveästi ole lapsista kokemuksia joten opetteluahan se vaatii kaikkien osalta (lastenkanssa oloa on jo tki harjoiteltukin ja voi vitsit kun ne ois kivaa seuraa!), en kuitenkaan usko että tilanne pääsisi siihen lopputulokseen että koirista lapsen takia pitäisi luopua (ellei lapsi ole allerginen). Ainoa huolenaiheeni asiasta on itse koirien virikkeellisyys uuden perheenjäsenen tultua taloon. Shelttihän nyt paimentaa muutenkin koko ajan ja seurailee aina mitä ympärillä tapahtuu mutta tuo meidän huskynen... ettei ihan hunningolle joutuis [:)] Onneksi meitä on kaksi aikuista tässä niin saadaan nuo lenkityshommatkin hoidettua, ja mie todella toivon että tämä tuleva poika tykkäis nukkua vaunuissa niin pääsee kera koirien aina vaunuilemaan koko perhe! Mie otan sairaalaan mukaan mennessäni jonkun rätin/harson jonka sitten mies tuo kotiin ennen meitä, jotta koirat saavat haistella uuden tulokkaan(ja minun) hajuja, kotiin tulosta ei tehdä sen kummempaa numeroa... jossain tv-ohjelmassa tais muuten olla juttua että uusi perheenjäsen(vauva) tulisi myös tutustuttaa koiralle niin että antaa koiran haistella ensin lapsen pylly-puolta! Eiköhän se arki siitä sitten lähe ruttaantumaan.... Eräs tuttavani (koirien kasvattaja) oli kuulema laitoksella vauvalleen jutellut että sitten pitää tulla muiden (tarkoitti koiria) kanssa toimeen, tai antaa vauvan sijoitukseen [:D][:D][:D]

semmossii tämmössii täällä tällä kertaa! mää meen nyt syömään tuota makkarasoppaa ja sitten hiippaillen koirien kanssa käveleskelemään, siitä sitten vielä kyläilemään miehen siskon luokse[:)] ihana niiden tyttö (1v) kun on alkanut haluta aina vanhempien sylistä minunkin sylkkyyn, lämmittää mieltä kovasti tuommonen <3 <3

Piia84: Ihana tuo sinun koira/koirasi. [:)]
Mäkin niin odotin jotta kuinka meidän koira olisi ottanut uuden tulokkaan vastaan kun on niin kovasti tarkka meidän tytönkin kanssa ja aina sen touhuja seuraa tarkasti. olisi varmaan päivystänyt vauvaa sängyn vieressä ja ollut hätää kärsimässä miten olisi pystynyt molempia lapsia vahtimaan yhtäaikaa kun toinen juoksee ympäri taloa. [:D] MUTTA tytölle puhkesi nyt allergia koiralle ja jouduimme koirasta luopumaan kuukausi sitten [:(] (tytölle tuli ihottumaa). Onneksi koiran saimme minun vanhempien työ ettei tarvinnut sen kummemmin etsiä uutta kotia. On iso koira joten olisi ollut varmasti hankalaa uuden kodin etsiminen(kaukasianpaimenkoiran ja byreneittenmastiffin sekoitus). Nyt kun näämme koiraa noin 2-3krta/kk niin koira ei oikein tajua minun mahan kasvua ja jotta pitäisi olla varovainen vaan hörsköttää samanlailla kun ennenkin, pentu kun on vielä (1,5vuotta). Saas nähdä miten käy kun ensi kertaa sitten mummulaan mennään jotta kuinka hän sitten reakoi vauvaan siellä.

Korkeasaari tallatu ristiin rastiin, se oli tosiaan aika korkea näillä jaloille tän masun kanssa. Nyt alavatsalla kivat menkkakivut ja häpyluu tuntuu halkeavan kahtia, mutta muuten yllättävän hyväkin olo. Huomenna meillä onkin sitten synnytysvalmennus ja viikon päästä toinen kerta. Päivittäiset kävelyt pidän kyllä ohjelmassa loppuun asti, jos niistä olisi jotakin apua ja kait ne tuota kuntoakin ylläpitää, vaikkei nyt kauhean nopeatempoisia ookaan.

Celina: mukavaa kuulla, että edelleen oot yhtenä kappaleena[:D]

PojanÄiti: kiitos vinkeistä[;)] Kuin ihmeessä edes päädyit katsomaan tuollaista dokkaria. Itse en enää tässä tilassa pysty, kun tuntuu, että vähän kaikki itkettää.

H1987: tsemppiä huomiselle!

Näyttääkö teidän muiden masuissa siltä, että pikkuinen hengittäisi. Oma masu välillä heiluu sillä tavalla, että sillä olisi omat keuhkot, mutta eihän se voi millään olla niin?

Tänään tietty kuvattiin taas masua, kun oltiin päivä retkellä ja alkaa oleen viimeinen kerta, kun annan kuvia itsestäni ottaa tässä kunnossa. Iso on olo, että hävettää. Onneksi motivoi ihan kivasti edelleen tekemään päivittäiset lenkit ja katsomaan vähän mitä suuhunsa pistää.

Ihan tosi, joku laulaa oopperaa jossakin lähistöllä tai kuuntelee, mutta aina välillä sama biisi katkeaa ja alkaa alusta. Ihan ok kuuloista, mutta vähän erikoista kuitenkin[:D]

Tosiaan mukavaa alkavaa viikkoa!

Voi ei noita teidän kissoja! Inhottavaa! Meillä on leikattu poikakissa joka ei koskaan ole merkannut minnekään tai tehnyt asioitaan muualle kuin astiaansa, vaikka joskus sen siivoaminen on unohtunut muutamaksi päiväksikin! Huh, olemme siis päässeet helpolla! Saa nyt sitten nähdä kun vauva tulee, että miten kissa ottaa että loukkaantuuko ja alkaa merkkailemaan. Ainoa "ongelma" tällä hetkellä on se, että kissa tukkii vaunuihin ja kaikkiin muihin vauvan paikkoihin ja joka paikka on sitten täynnä karvaa, että olemme nyt yrittäneet opettaa että pinnasänkyyn ja vaunuihin ei mennä. Aika hyvin se sen jo tietääkin. Tai vaunuihin menee heti, jos otan tyynyn pois tuosta edestä, mutta pinnasänkyyn ei ole mennyt kuin muutaman kerran. Kissat ovat niin omapäisiä. Kerrankin kissa juoksi makuuhuoneeseen ja maukui lujaa minua sinne. Kun sitten menin katsomaan niin kissa oli pinnasänkyä vasten ja katsoi minua pirullisesti. Kieltin lujaa ja meidän kissa kyllä tajuaa EI-sanan, mutta silti vain hyppäsi pinnasänkyyn. No lujaa sitten juoksi sieltä karkuun kun lähdin kohti. Että osaa olla pirullinen, kun oikein odotti, että tulen katsomaan ja vasta sitten hyppäsi sinne. Todellakin osaa hakea huomiota.
Niin ja jostain olen myös kuullut, että etikka on hajuna sellainen, jota kissa karttaa, joten kannattaa kokeilla sitäkin.

Kävin tänään th:lla/lääkärillä ja sain lähetteen tämän perätilaisen käännytykseen. Luultavasti se aika on jo tällä viikolla, vaikka raskausviikkoja on vasta kasassa nuo 34. Ystävänikin ihmetteli, että täälläkö ne meinaa tehdä käännöstä jo näin aikaisessa vaiheessa, että heillä tehdään vasta aikaisintaan viikolla 36. Mutta näin siis ilmeisesti todellakin täälläpäin.

Selkä huutaa hoosiannaa... [:@][:@][:@] Kysyin lääkäriltä, että voiko hän kirjoittaa jotain voimakkaampaa kipulääkettä, mutta käski popsimaan vain ihan panadolia...

Kisut mulla oli kolli joka alko pissimään nurkkiin ihan ykskaks, kaikkea kokeiltiin mut ei auttanu. Sitten se alko kakkimaankin. Kyseltiin lääkäristä niin sano et mirrillä on luultavasti joku pääsairaus tms. joten piti viedä piikille tai maksaa ittensä kipeäksi tutkimuksista joista luultavasti ei olisi ilmennyt mitään... piikille meni.
Ja kahdesta muustakin kissasta olen joutunut luopumaan, kun eksän kanssa erottiin, silloin ei kummalakaan olut mahkuja pitää niitä, mutta onneksi pääsivät kaverukset samaan kotiin...
Vieläkin poden asiasta huonoa omaatunoa ja ikävöin misuja, vaikka erosta on jo reilu 7 vuotta aikaa.
Nyt ei ole kissoja tulossa ennenkuin kämppä on senverran isompi jotta kaikki sulas sovus mahdutaan.
Mut henkeen ja vereen kisutyyppi olen[:D][:D]

Hanimami Ha! samaa neukkutäti nauroi kun valittelin unettomuutta, sanoi että ihan on kuule oma vika[:D][:D]

Kaika Todellakin!!! Täysiaikaisia, aatella!!! vaikea sulattaa! Mullekin täti sanoi neukkulassa että jos nyt muutaman päivän vielä pysyisi nin olisi täisiaikainen, meinasi happi loppua kun tajusin asian... Vau...Huh... Ihan niiko lääketieteellisesti valmis vauva on tuolla sisälläni...

Päivä taas ehtoon puolella. Oon ollut harvinaisen saamaton tänään.
Aamupala ja neuvola on ainoat asiat mitä jaksoin tehdä (toki ylen palttista herkuttelua ja kolmia päikkäreitä ei lasketa[8D][:D]) Nytkin nautiskelin laittoman ison lämpimän leipäjuuston lakkahillolla... mmm... vielä vähän jäi ja ajattelin siis jatkaa samalla linjalla.
Jännä olo jatkuu... Kummallisia olotiloja, haikeita ja yksinäisiä ja tulevat aaltoina, välillä sisällä suunnaton tyhjyys. Pannakko tämä nyt sen äidin "herkistymisen" piikkiin??? vai mihin...

Ensi maanantaiksi koko-kontrolli ja synnytystapa miittinki. Kylä on jännää....

Iltaa!

Ompelukset päätetty taas. Oli pakko keksiä jotakin muuta tekemistä kuin lenkkeily, koneella istuminen tai jumppaaminen.

Tyhjä olo ollut myös täällä: Tänään oli sellainen. Aika rajuna. Mietin liikaa asioita ollessani kävelyllä ja tulikin huono olo siintä. Ei koskaan pitäisi uhrata ajatustakaan menneille, mutta välillä niin teen ja siintä ei seuraa hyvää. Lopuksi tunnin käveltyäni piristyin ja yritin tolkuttaa itselleni, että nyt ei ole enää muuta kuin tulevaisuus. Josko tämä tästä. En kuitenkaan itseäni edelleenkään laske masentuneeksi.. Vaan mielialat heittelevät, niinkuin raskaudessa tapahtuu.

PojanÄiti: Jaksamisia tunnemyrskyihin!

Piia84: Ai sinä vielä täydessä vauhdissa siellä vauvajuttuja puuhastelet! Kiva [:)]
Täällä niin laantunut se, ehkäpä tulloo takaisin ennen synnytystä. Nyt tuntuu, että aika on ihan jämähtänyt paikalleen..

Hanimami: Minäkin olen vasta äskettäin huomannut sellaista "hengittämistä". Se tuntuu myös rytmiltään siltä, kun laittaa käden siihen. Voisiko pikkuinen tehdä hengitysharjoituksia niin näkyvästi ja tuntuvasti? [:)]
Hihhih, lauloiko mies vai nainen? [:D]

*napa*: Voimia selkäsäryn kanssa! Ja onnea käännytykseen!

Lisääntyneet luomet ja raskaus: EHHE! Tämähän oli minulle täysin uusi juttu.. Ihmettelin tuossa pari pv:ää sitten, kun kainalon lähellä uusi luomi tullut tässä puolen vuoden aikana. Luin jo kauhulla ihosyöpä-juttuja jne.. Kunnes sitten bongasin jostakin, että jo pelkkä lihominen voi altistaa luomille ja etenkin raskaus. Niin, no tänään sitten huomasin, että minulle on tullut elämäni ensimmäiset "koholla" olevat luomet, tai siis kaksi sellaista "nyppyläluomea" tulossa ja tavalliset luomet myös lisääntyneet hurjasti. No, olen kohta leopardi/seepra.. mikäs tässä [:D]

Iltaa!

Oonki koko päivän ollu evakossa kaverilla [:D] Vähä vaihtelua, ettei tartte kotona kököttää [:D][:D]

Käännytyksestä: Mun isoveli kääntyi käsittääkseni 2 päivää ennen ku synty ja oli ihan täysaikainen... että kyllä ne itteki mahtuu kääntymään ilmeisesti[;)] Tosin oli ollu hirveetä tuskaa mutsille, mutta kuitenkin [:D]

Huomenna pitäis mennä käymää kaupungilla.. saas nähä meenkö kävellen vai bussilla.. kävellen ois helpompi, ni ei alkais ahdistamaan.. bussissa alkaa aina ahdistaa ja tuntuu etten saa henkeä, mut voi olla et kaveri ei "uskalla" lähtee kävellen mun kanssa enää...

Kiitoksia paljon tsempistä [:)]
Jännittää jännittää todella paljon.. iik [:o] no mutta, kylläpä ne lääkärit tietää mitä tekee ja onneks ainaki kysillä on tosi mukavat kätilöt ja henkilökunta!
pitää yrittää mennä nukkumaan vaikka varmaan ei saa unta ku miettii vaan koko asiaa.. mut, pitäkää peukkuja mulle, kävi nyt sit miten kävi ja tulen ilmottaa jos ei käynnistetä, mut jos käynnistetään nii luultavasti en pääse ilmottelemaan [:)]

heipparallaa, ja hyviä vointeja mammat!

Takaisin