EloliirumLaarumit

Jotenkin ihanalta tuntui nukkua, vaikka nyt 2 pintaa kävin nukkumaan 12 nousin sitten. Piti tietty tuossa välissä käydä aikasemmin vessassa, mut onneksi sain sen jälkeen unta.
Neuvolassa ei oo sanottu mitää käynnistämisestä,vaan koitahan jaksaa. Huomenna aion sanoo närhen munat että kyl tää lapsi nyt saa alkaa tulemaan ulos.
Nytkin on painanut niin pahasti että hyvä ku sängys pystyy makaamaa. Mies onneksi lähti hakee poikaa Tampereelta, niin mun ei tarvi yhteensä 4h autos kärvistel. Mut nyt jos pitäs lähtee synnärille, niin kyl harmittais jos mies ei ehtis mukaan. No voi syntyä tää kulta pieni tänään... Kohdunsuunta on pehmennetty[:D]

Candylla onkin ollut hurjat paikat[8|]

Milamarialle paljon jaksuja exän kaa. Sä olet tehnyt minkä voit ja loput sitten riippuu toisesta.

Lonkkakipuja täälläkin on ollut välillä ja että kun sitä tuntee itsensä niin rammaksi[&o]

HaniMami: Vai että mekkoja siel on tullut.. No toivotaan että tyttö tulee[:D] Toivotaan että pikkuinen lähtis tulemaan nyt sitten. Itellänikin on ollut semmoisia tuntemuksia(kuten olette saaneet lukea) että vois olla että tuliskin tai sitten vaa piinaa mua.

Jotenkin en jaksa uskoa, että nää helteet loppuu ikinä. [:@][:@][:@][:@]

Mammaliina: meille lupailtiin rakenneeultrassa tyttö, eikä olla sitä salattu mitenkään, korostettu vaan, että suurella todennäköisyydellä olisi tyttö, mutta ei välttämättä. Mulla on taas ollut sellainen poika- olo koko raskauden ajan, että jännätään.

Milamariaa: oon kanssa lueskellut noita synnytystarinoita ja aika laidasta laitaan on tosiaan tuntemukset. Kaikista pelottavinta on, kun yleensä suunnittelen etukäteen kaiken, varman päälle, niin nyt ei sitten voikaan suunnitella mitään, kun ei tiedä, että miten sitten itse lopulta reagoi. Sellaista oon ajatellut, että tuhannet naiset ja maailmassa varmaan miljoonat siitä selviää kuitenkin vuosittain, niin enköhän minäkin, kun vaan rauhallisesti ottaa (niin varmaan, huudan kuitenkin kuin palosireeni ja kiroan kaikki alimpaan...[:D])  Ja piti sanoman vielä, että fiksusti vastasit eksällesi, osallistuu lapsen elämään sitten tai ei, varmasti vointi ja sairauden kanssa elämään opettelukin vie vielä aikansa, vaikka ulospäin näyttäisi olevan ok, niin ei se välttämättä vielä oo, varsinkin jos on edelleen harha-ajatuksia ym..

Custos: tieto tosiaan lisää tuskaa, enkä oikeastaan edes halua tietää niistä komplikaatioista mitään, onneksi ammattilaiset sitten hoitaa siellä sairaalassa, jos jotakin tulee. Yritän vaan keskittyä siihen, että kuulostelee, onko kaikki kunnossa. Varmasti ihan erilainen näkemys sinulla, jos oot ollut töissä siellä ja nähnyt kaikenlaista. Kaveri on leikkaussalissa töissä ja nyt on kuulemma kesän aikana ollut paljon hätäsektioita, johtuuko kuumuudesta vai mistä ja on niistä aikas kauhuissaan ollut, vaikka ilmeisesti on ihan ihana tapahtuma sellainenkin synnytys.

Kaika: mäkin nukun nykyään omassa rauhassa sohvalla, kun en saa sitä pikkuista rippusta nukuttua kuorsaavan miehen vierellä. Aamupalasta ei tosin oo tietookaan..

Candy: huima kokemus tuon käännön suhteen teillä. Toivottavasti vaavi pysyy kyydissä sektioon saakka.

Mitenkäs Mamma76n pojan rippijuhlat meni? Oot varmaan ihan puhki, jos siellä suunnalla on yhtä kuuma kuin täällä.

Taidan tehdä lättyjä, kun on tehnyt jo monta päivää niitä mieli. Ensi pe juhlitaan miehen kanssa meidän vuosipäivää ja varasin sen kunniaksi pöydän nepalilaisesta, jos söisi siellä jotakin tulista, kun sekin kuulemma saattaisi käynnistää synnytyksen[:D] Puuh.. ensi viikolla ajattelin vaan olla, kun meillä on viimeisen viikon ravannut vieraita, tai sitten itse on ollut ties missä kylässä, mutta edelleen ensi viikolla joka päivä jotakin[&:] melkoinen äippäloma siis[:D]. Perjantaina vasta sellainen päivä, että saa rentoutua ja olla vaan, mutta sitten ei lähdetäkään miehen kanssa varmaan mihinkään viikonloppuna, paitsi synnärille sunnuntaina, niin oon päättänyt[;)][:D][:D] Viiko viä[;)]

Mahassa on päätetty alkaa tunkeen jalkaa läpi kyljestä oikein urakalla. Tuossa se kantapää nytkin töröttää koko ajan. Melkoisen kivuliasta, mutta samalla aikas huvittavaakin. Sitä kun sitten kutittelen, niin vetäytyy takaisin koloonsa, mutta kohta taas työntyy esiin[:D][:D]

Jep, lättysten paistoon..

Heissan klaanilaiset [:D]

Mulla onki taas leipomisurakka edessä... Huomenna on sekä miehen synttärit, että kaverin synttärit.. Kaveri tilas synttärilahjakseen Mud caken... oon kuulemma joskus tehny ja on ollu "sairaan hyvää".. Hauskaa tässä on se, etten kyl oo koskaa tehny mud cakea [:D][:D][:D] Et luultavimmin on mun äitini ollu asialla, mut sekää ei myönnä tehneensä [;)] Et katotaan mitä tästä tulee.. Viskin sijaan sekotin kirsikkalikööriä sillee "sopivasti".. eli loraus [:D]

Taas supistellu koko päivä ja aamulla sain ravata vessassa kakkimassa suunnillee 5-10min välein... alkaa tulla mielenkiintoiseks tää aika [;)] Kaveri oli jo ihan innoissaan et aionko mä jakautua tässä lähiaikoina [:D]

Milamariaalle tsemppejä!! Hyvin oot asiat hoitanu exän suhteen [:)]

Mahalle juttelusta: Mä oon äänessä nii paljon muutenkin tällä hetkellä, etten eriksee ala vielä terroristille juttelmaan [:D] ootan että se syntyy, ni näkeeki kelle höpisee [;)]

Terveyspöperöistä: En tosiaankaan oo aatellu viedä muksuani Mäkkäriin ennen ku muksu itte osaa sitä pyytää.. tai jos vien, ni saahan sieltä vielä niitä omenalohkoja kaiketi? Syököön niitä, jos mammalle iskee himo hamppariin.. mut kovin todennäköstä se ei ole, koska en muutenkaa käy mäkkärissä ku max. 1 kuussa enkä yleensä edes sitä. Kotiruokaa tulee terroristi saamaan [:D] Oon kauhulla seurannu vierestä, ku kaverini on syöttäny 2v pojallensa hamppareita kohta puol vuotta [:-] Ei niin pienelle mun mielestä saa antaa semmosta skeidaa... No mut tapansa kullakin.. Karkkipäiväkin tulee olee kerran viikossa, jos on osannu käyttäytyä kunnolla [:D] Eipähän tuu tämänkää mamman ostettua nii hirveesti herkkuja, ku ei voi niitä sit muksulle antaa [:D][:D]

Candy: Hurjan kuulosta toi käännytys [:-] Aika mielenkiintoista kyllä, ettet oo niitä suppareita tuntenu [:D] Mä oon lähinnä jännittäny et tunnenko niin kovana ne, et tajuun hilaa ahterini sinne sairaalaan [:D] ei toi mahdollisuus ollu käyny mielessäkään [;)]

Kivuista: Mulla vaa toi selkä vihottelee, ei mikää muu.. lonkat kunnossa vielä, mut kaipa neki ehtii menoon mukaan [;)]

Ai että tulinen ruoka auttais käynnistymiseen?? Interesting... pitää siis miehelle sanoa, ettei ainakaa vähentele sitä habanero-chilin määrää mikä niissä ruoissa sitten on [:D] Vai näinköhän se mulla ees vaikuttaa ku sitä tulista ruokaa vetelen päivittäi kuitenki[;)]

Tiskit saatu hoidettua ja makkarasoppakin[:)]
Mies menee kuulemma viel pojan kanssa isälleen&äitipuolellaan jäätelölle, niin saan olla viel pitkään rauhassa. Pojan huone pitäs kyl pikasesti vähä raivata että toinen pääsee sinne nukkumaan.

Mä en aio olla synnytyksessä mikää siveyden enkeli ja pojan synnytyksessä mähän potkasin vähä lääkäriä, kun yritti tunkee sitä fucking anturaa pojan päähän ja kun en ollut saanut epiduraalia, niin kieltäydyin yhteistyöstä. En ois muka saanut sitä ennen kun antura on paikoillaa, mut sattu niin pirusti että katos kummaa epiduraalin sain ja sanoinkin sen jälkeen että nyt saatte ronkkii mun alapäätä[:D]

Eli seksiä ja tulista ruokaa vaa sitten[:D] Mulla onkin tuol jalopenoja, joten taidan syödä makkarasoppani niiden kanssa[:D][:D]

Mäkistä ja vauvoista: tuossa keväällä olin mäkissä syömässä ja ihmettelin, mitä ranskalaisen näköisiä pötköjä vauva veteli, kun muut söi ranskiksia. Selvisi myöhemmin, että ne oli vauvoille sallittuja maissisipsejä, missä ei oo mitään muuta kuin maissia. Oikeaa nimeä en nyt muista. Tyytyväisenä vauveli niitä söi, kun muilla normi ateriat, ettei tarvii siis itse välttää mäkkiä, mutta ottaa vauvalle saman näköiset, eri makuiset eväät.

Löysinpä tällaisen synnytyksen käynnistyksestä:
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=95

Hei,
minulla oli laskettu aika 18.10. Nyt huolettaa, josko tämä ei käynnisty luonnollisesti. Olisiko sinulla antaa jotain vinkkejä? Kuulin, että Jasmiiniöljy tai akupunktio voisivat tepsiä. Tämä on toinen raskauteni. Ensimmäinen synnytys 4,5v sitten käynnistyi luonnollisesti ajalla 41+0.

Eilen siivosin kodin oikein tehokkaasti, yöllä supisteli välillä, heräilin, mutta nyt taas ei tunnu kummemmin mitään.

Hei,  
Keskustelin tästä asiasta kätilö Taru Ihalaisen kanssa ja tässä yhteisiä ajatuksiamme:

On ymmärrettävää, että toivoisit jo synnytyksen käynnistyvän. On kuitenkin hyvä muistaa, että laskettu aika on vain arvioitu synnytysajankohta ja jokaisen naisen elimistö on erilainen. Raskauden pituudet vaihtelevat.

Synnytys käynnistyy normaalisti, kun keho on siihen valmis. Jos keho ei ole valmis, synnytys ei käynnisty välttämättä millään apukeinoilla. Jos vauva voi hyvin masussa, parasta on olla kärsivällinen ja luottaa, että vauva syntyy, kun se on valmis. Luonnollisesti käynnistynyt synnytys onkin yleensä turvallisempi ja miellyttävämpi vaihtoehto, kuin lääkkeillä käynnistetty synnytys.

Sinulla raskaus on edennyt nyt niin pitkälle, että pian edessä on lääkkeellinen käynnistys ja tällaisessa tilanteessa synnytystä voi yrittää käynnistää myös luonnollisilla keinoilla.

Akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta saattaa olla apua. Pitkät kävelylenkit ovat tehokkaita, sillä lantion keinuminen saattaa auttaa vauvaa laskeutumaan hyvään asentoon.

Mausteinen ruoka (esim. intialainen) tai peräruiske saattaa joskus käynnistää synnytyksen. Tieteellisiä perusteluja en näille keinoille tiedä, mutta kun suolisto menee sekaisin, se arsyttää joskus myös kohtua supistamaan.

Siemennesteessä on prostaglandin hormonia, joten seksi saattaa myös olla avuksi. Kun nainen kiihottuu, keho alkaa erittää oksitosiinihormonia, joka saa aikaan myös kohdun supistukset. Nännistimulaatio on yksi tehokas tapa saada oksitosiinia erittymään. Tätä voi toteuttaa seksin yhteydessä, tai ärsyttämällä rintoja rintapumpulla tai hieromalla niitä froteepyyhkeellä.

Tässä vaiheessa vadelmanlehtitee ei enään auta. Se ennemminkin pehmittää kohdunsuuta ja valmistaa synnytykseen.

Jos supistuksia tulee, mutta ne ovat heikkoja, voit nuuhkailla laventelia tai clary sagea, jotka vahvistavat supistuksia. On tärkeää myös syöda ja juoda hyvin.

Vanhan kansan ihmiset käynnistivät synnytyksiä saunomalla ja juomalla risiiniöljyä. Risiiniöljyyn liittyy kuitenkin pieni riski. Se saattaa lisätä mahdollisuutta, että mekoniumia tulee lapsiveteen (lapsi kakkaa lapsiveteen).

Joskus kätilö tekee sisätutkimuksen, ja irroittelee hieman kalvoja kohdun suulta (membrane sweep).

Erilaisia keinoja on hyvä yhdistää. Esimerkiksi pitkä kävelylenkki, jonka päälle rentouttava sauna, mausteista ruokaa ja romanttista seksiä kuulostaa hyvältä reseptiltä.

Yritä kasvattaa luottamusta omaan kehoosi ja koeta rentoutua parhaasi mukaan. Pian vauva on jo sylissäsi.

Haudii ihanat mammat!

Miten teidän yöt nukutaan? Tää mun terroristi saa hermot oikeesti jo tosi kireelle, ei nuku tai rauhotu hetkekskää. Onkohan normaalia? Potkii kokoajan jalkojaan tonne kylkikaaren alle ja pitää niitä siellä!! mä saan välillä tosi hyvin pienen nilkasta jo kiinni tosta mahan päältä, kauhee mesonta. Mut hän varmaan pitää läksiäisiään jo siellä masussa :D

Onko teillä joskus yön jäljiltä ihan mahan pinta hellänä?? voisko sekin johtua siitä kun vauva mesoo niin paljon tuola vattassa? mua aamusin sattuu aikalailla mahaan kaikkialle, toivottavasti kaikki hyvin.

Huh, onpa väsynyt ja hikinen olo. Tänään oltiin kokopäivä miehen serkun nimijuhlissa. Oli kyl kun mitkäkin hääjuhlat syömisineen ja ohjelmanumeroineen. Pieni sai nimekseen Severi ja oikein herttanen ja kiltti Severi olikin <3 [;)]
Jokaiselle sain olla kertomassa miten olen voinut ja milloin laskettuaika ja plaaplaa plaa. Meinas hermot pettää täs olotilassa. Ja taas tuli muutamalta kommennttia, et aijaa 7.9 jo la, luulin et on vielä kaaaauan aikaa kun NOIN pieni maha. Oo siinä sitten et joo tiedän, muutkin sanoneet mutta kiitos minä ja vauva voimme oikein hyvin :D En kyl ollu tänään yhtään seurallinen juhlija, ärsyttävää vaan välillä tollanen. :D Sorry tää valitus taas kerran.

Candyllä tosi hurjan kuuloinen käännytysyritys! onneksi ette vielä tarvinnut jäädä, pidähän meitä ajantasalla supisteluista [:)]

mut nyt suihkuun ja myöhäisille päikkäreille, pakko vaan nukkua kun ei mitään jaksa [:@]

Ylihuomenna oliskin sit mulla jo täysaikanen vauva vaikka jo syntyiskin, juhlapäivä sekin. Luulin nimittäin et tänne asti ei edes pysy mahassa kun niin aikaseen alko supparit, mut eivät pirut mitään muutosta tehneet nyt sen jälkeen tuola kohdunsuulla. :D

Lonkakipuilut
mulla taas on helpottaneet loppua kohden, aika jännä. Mut vähän aikaa sit ei aamulla päässy sängystä ylös ilman jalkajumppaa, huh se oli kaameeta.

Tein tänään pitkästä aikaa tunnin kävelylenkin, tosin hitaan sellaisen. Pari kertaa teki kipeää, luultavasti supisti ja samaan aikaa vauva punki itseään ulos. Oli kyllä nautinnollista, viime kävelylenkistä luonnossa oli aikaa ( 3 kk:ta) [:)] En olisi kyllä uskonut pystyväni tuohon, viimeksi kun tein tunnin hitaan lenkin niin luulin etten koskaan pääse kotiin niiltä kivuilta ja ihan itketti [:D] Voisikin yrittää nyt ottaa joka päiväiseksi mutta pitää muistaa antaa tehohoitoa tuolle suonikohjujalalle päivittäin.

Mammaliina: Hahhah, enpä olisi halunnut olla sillä hetkellä kätilönä sinulle [:D]

Tulinen ruoka: Slurps, nälkä tuli. Tulinen on parasta <3

Hanimamille: Hyvää vuosipäivää teille jo etukäteen! [:)]
Minäkin aina kutittelen pikkuisen jalkaa.. Tunteekohan se edes mahan läpi sitä, en tiedä mutta hauskaa mulla aina on silti [:D][:)]

Pikaseen..I`m a live[:)]

Aamulla tuli herättyä viiden jälkeen silittelemään paitoja ja pöytäliinoja. (heräsin taas suppareihin)
Kaaosmaista touhua aamusta...nuo "ukot" vaan makasi soffalla ja aamupalat jäi kaikilta syömättä....Prkele! Kaikkeen minäkään repee.[&:]

Kirkossa istuminen yhtä tuskaa, nappasin panadolin aamulla ja toisen kirkossa. Ristiselkä oli liekeissä, ja kivat menkkakivut säteili reisiin. Mutta mä selvisin [:D]
Mun esikoinen oli ihana!!! Niisk!!![:(] ja minä urheana pidättelin itkua vähän väliä...ja sitä etten nukahda. (ISO VÄSY ISKI pastorisillin saarnan aikana)

Sukulaiset ja vieraat kahvitettiin ennätys ajassa, ja sen jälkeen heitäydyttiin ukon kanssa soffalle [;)]
ja sama homma jatkuu...suppareita ja soffailua...huomenna alkaa arki, mukelot kouluun jne.

Väsyttää ihan hemmetisti, joten palaudun paremmalla ajalla kommentoimaan teidän puhetulvaa.Mutta...

Candy87: Jestas...oli kuin trillerissä!!! Jaksuja!

Pst.Ja ette usko kuinka hyvän näköinen nuori miehen alku poikani oli puvun takki ja suorat housut ja ja... [:)] Mun Poika <3

Huh Mikä keli taas...
ilma ollu niin raskasta et on ihan lisäpainona tuntunu.

Meitsistä tuli kummitätsy[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Pikkurinsessa sai tänään nimen, kauniin ja omannäköisensä[:)]
Jaksoin kestohymyillä ristiäisissä kummakseni monta tuntia,
Ja jokaiseen "onko helteet haitannu" "mahtaa ollu kuuma kesä sulla" "Ei käy kateeks näillä keleillä"-kommenttiin
myöskin jaksoin ystävällisesti vastata ellen jopa ihan vitsiä vääntää.
Tarjolla oli orgastista lohisoppaa, Ukin tekemää, ja prinsessa kaakkua, mummon tekemää,
otin santsit kumpaakin[;)][8D].
Illalla lenkille[:D]

Nyt poikaa petiin, Sit rokkarin morsianta ja sit lenkille.
Kattoisin leffaa pyöränsatulasta, mutta en jaksa zellwegeriä minuuttiakaan enempää...
Luultavasti vielä illalla moikkailen ja kommmentoin muidenkin napaa[:D]

Heiiiip!

Olihan herkkutarjoilut![8D][8D] Kaikkia piiraita, kakkuja ja torttuja otin santsit.

Onnittelut kummiudesta PojanÄidille!

Ylpeelle Mammalle myös onnittelut rippille päässeen komistuksen vuoksi ja ennen kaikkea siksi, että sait vedettyä setin kunnialla läpi!

Milamariaa: Kävelyhän auttaa vauvaa asettumaan[;)]
Mulla aina kävelyn jälkeen liitoskivut kovenee yöksi..miten siellä?

Pilpa: Täällä jo monta kk:tta menny huonosti = ei yli 4 tuntia putkeen[&o]
Mutta kummasti tullut rytmiä viime viikkoina, eikä ihan kamalasti ole väsyttänytkään..paitsi niiden katastrofiöiden jälkeen, kun vauva on jumpannu virtsarakon päällä koko yön..

Mammaliina: Ei hitto, en mäkään kyllä ajattele, että pitäisi vielä miettiä nätisti oloa synnytyssalissa.

Mitä mitä??!! Purrillakin ilmeisimmin synnytys lähenee hyvää vauhtia!!
Jännää!

HaniMami: Onnea jo etukäteen vuosipäivästä! Ja nepalilainen..slurps[8D] Palak paneer- ihan parasta!
Mä myös aion tehdä tulista ruokaa ensi viikolla..eihän sitä koskaan tiedä[;)]

Custos: Noi lonkkakivut johtuu nivelten löystymisestä- synnytys lähestyy ja kroppa valmistautuu "päästämään" sen n. 3500g:sen vauvelin ulos.

Candy- Voihan iso kääk, mitä ole kokenut. Läheltä liippasi!
Jännittääkö sua lainkaan se, että mitä jos synnytys käynnistyy supistuksilla jaet tunne niitä lainkaan, että ehditkö ajoissa lähtemään?
Hurjaa että et tuntenut lainkaan kipua. Ei varmaankaan ole kamalan yleistä.. Tai voihan se olla niinkin, että sitten NE oikeat synnytyssupistukset tuntuvatkin[8|]

Täällä valmistaudun huomisaamun itkuihin- eskari ja koulu alkavat.
mun vauvat menee kouluu[:(][:(][:(][:D][:D][:D]
Ei voi laittaa ripsariakaan, kun ei ole veden kestävää..
Mutta nyt pitää kellahtaa vatsan viereen ja sulatella herkkuja.

Kivuista yöllä: Muistaakseni kolme kuukautta sitten niitä olikin - juuri silloin kun kävelin vielä usein [:D] Nytkin kyllä tuo lonkka ja alaselkä ollut muutaman päivän kipeä, etenkin tuo oikea puoli.

Supparit: Tänään tuli kivuton ja sai minut silti huohottamaan? Olin ihan ihmeissäni, kun en ensin tajunnut että supistaa.. En ole vielä aiemmin tuollaista huomannut [:D]

PojanÄiti: Onnittelut kummitäteydestä!

Kaika: Toivottavasti saat paremmin nukuttua vielä tässä ennen synnytystä!

Eeh, telkusta ei tule sitten mitään tänään!

Telkusta tulee tänää Poliisiopisto 5 [:D][:D][:D][:D] Osaan varmaa ulkoo noi opistot kohta [:D] Olivat isän lemppareita aikoinaan ni tuli katteltua sen kanssa niitä enempi ja vähempi [:D] Hauskaa niissä on seki, et noi tekstitykset on joka kerta ihan erilaiset [:D]

Mulla on ollu koko päivän pyykit kuivumassa partsilla.. Saas nähä minkä näkösiä ovat, ku ei oo katettu partsi ja tossa on autotie vieressä... Mut on ollu hiljanen päivä, eikä toi meiä tie nyt muutenkaa oo koskaan mikää vilkkaasti liikennöity...

Joo en tiiä harjotteleeko se mukula vaan huviksensa ja kuitenki vetäsee sit sen 2 viikkoo yli, vai meinaako se tulla ajoissa tai jopa etukäteen [:D]

PojanÄiti: Onnea uudelle kummitädille! Et sattumoisin varautunu teipeillä hymyilemään koko päivää, vaikkei niitä ilmeisesti ois tarvinnukaan suunpieliin laitella? [;)]

Ajattelinpa vielä palata kommailemaan teitä rakkaita "tukijoukkoja" illan kunniaksi [:)]

Oli tosissaan hurja kokemus se käännytys, ei käynyt mielessäkään kun sinne lähdettiin pelkän käsilaukun kans, että vauva saattais olla samalle päivää kainalossa. Se oli kyllä tosi pelottavaa, kaikki meinas tapahtua tän odottelun jälkeen vähän liian nopeesti!

Kaika   Jännittää todella paljon juurikin se, että päästäänkö sinne suunniteltuun sectioon asti, vai tuleeko lähtö ennen sitä. Saa olla varpaillaan jokaisen pikku kivistyksen kans mitä mahassa tuntuu. Mutta neuvoivat synnäriltä soittamaan heti, jos on mitään "outoja" fiiliksiä, ja sanoivat että parempi tulla heti käyrille jos tuntuu jotain, turhaa reissua ei kuulemma ole.

Tämä mamma alkoi nyt sitten pakata sitä sairaalakassia. Vauvan vaatteet valittu, itselle shamppoot ym. alusvaatteitakin ajattelin ottaa ihan reilusti. Section takia täytyy sairaalassa olla kuulemma vähintään 5 päivää, ja ne sairaalan pikkarit nyt on mitä on [:D]

Onneksi huomenna on neuvola, ajattelin sanoa tätille että tarkistaa varmuuden vuoksi ton mun kohdunsuun, että ei vaan oo alkanu pehmenemään tai mitään. Onpahan sitten rauhallisempi mieli ku tietää jos paikat on edelleen kiinni.

PojanÄiti Onnea kovasti! Ja ihanaa että oot saanu vähän hemmottelua herkkujen merkeissä [:)]

Mamma_76   Onnea myös sinne! Uskon että ylpeys pojasta hienona on korvannut sen kirkossa kiduttamisen [:D]

Pilpa  Täälläkin nukutaan huonosti, tosin alituisen kusihädän takia. Melkein odotan sitä rakon katetroimista ja päivää section jälkeen ku ei tarttee käydä pissalla kertaakaan, antaa valua vaan [:D]

Iltaa.. [:D]

oli pakko kans kattoo toi vika rokkarille morsian, voi jestas noi akat oli kunnon lahopäitä tunsin oikein myötähäpeää
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=2224521

Candy87 Hitsi kun luin ton sun jutun käännytyksestä ni olin ihan kauhuissani.. Mullakin on se parin viikon päästä edessä ellei poika ole siihen mennessä kääntynyt.. Sanoinki ukolle et nyt perkule sekstataan vaikka joka ilta kunhan saadaan mukelo ympäri. Senverran rajulta toi kuulosti. Varsinkin kun mäkään en sielä koko aikana ole mitään järkyttäviä persusta repiviä suppareita tuntenu.

Yöunet Meillä melskataan päivät.. yritetään tulla navan päältä ja kylkinahoista läpi. Yöt mä saan onneksi nukkua ihan rauhassa, aamuisin nousen 6-7 väliin pissille kun yleensä hätä iskee kun käännän kylkeä. Eli yhellä heräämisellä sellaisia 10 h yöunia. Toivottavasti rytmi säilyis samanlaisena sitten kun poju syntyy [:)]

Herkkuja Mä täällä vesi kielellä oon lueskellu teijän juhlaherkkuja.. Nam.. Mä tosin kävin eilen enolla kun se soitti syömään loimulohta ja tänään kävin isovanhemmilla kääntymässä pimun kanssa ja ruokaahan sielläkin oli tarjolla. Kiittelinkin mielessäni sukulaisia jotka vielä ruokkivat läskiä [:D]

Meillä on ollu tässä pimun kanssa 2 päivää tyttöjen päiviä kun Ukko oli eilen ankkarokissa ni me tytöt käytiin vuokraamassa leffa ja ostettiin vähän namiakin.. Roskaruuasta ja namipäivista Meillä käydään mäkkärissä n. pari kertaa kuussa, ja niitä suklaamuroja syödään ehkä kerran viikossa, pimu kun muutti meidän luokse asumaan niin se oli tottunut syömään pelkkää purkkiruokaa sillä hänen äitinsä bulimikkona oli sitä mieltä että kun hänen ei tarvitse syödä/tehdä ruokaa niin ei lapsetkaan sitä tarvitse. Eli äidillä syödään vielä tänä päivänäkin eineksiä, mäkkäri/kinkkis/pizzaa tai sitten ei syödä lämmintä ruokaa ollenkaan vain pelkkää leipää. Oli aika opettelu opettaa lapsi syömään ihan perus kotiruokia niin sen takia välillä tulee lipsuttua siitä et mieluummin laitan sellaista mikä maistuu kuin sellaista mikä oli über terveellistä. Tosin silloin tänne muuttaessa pimu oli pelkkää luuta ja nahkaa nyt ihan normiterveen näköinen lapsi. Nyt on jo tottunut syömään vihanneksia ja hedelmiä ja maistelemaan erilaisia ruokia mikä oli joskus tosi tosi vaikeaa. Leffavuokraamossa meillä on sääntönä karkkia ostaessa että pimu saa valita niin montaa namilaatua kun hänellä on ikää. Eli pussiin tuli 7 eri laatua ja hän sai ne ite ottaa. Pimu otti tosi nätisti ja kohtuudella, ei kauhonut täysiä kauhallisia. Olin pirun ylpeä, fiksu tyttö [:D] Meillä karkkipäivä kerran viikossa lauantaisin. Tosin keksin tai jätskin saa jos käydään esim kylässä tai joskus jälkiruokana jos on syönyt tosi reippaasti.

Meillä alkaa huomenna ihan lukujärjestyksen mukainen koulu. Viime viikko oli taas totuttelua ja yleisiä asioita. Tänä vuonna onneksi on ma-ke 8 aamuja vain to 10 aamu ja pe 9 aamu. Viime vuonna tais olla 3 klo 10 aamuja ja mä inhosin niitä. Silloin kun pitää olla mukulalla eväät mukana ja mä välillä lahopäänä ne unohdin. Muutenkin inhosin sitä ku tietty kakrut sit koulussa vertaili eväitään mitä kelläkin on ja milloin kenelläkin oli paremmat. Aattelinkin mielessäni et eikö ne vois koulussa tollaisina päivinä sit tarjota sitä näkkileipää jos tarvetta eväille on... Muutenkin välillä tuntuu et toi koulunkäynti on ihan pelleilyä kun sinne pitää viedä tyyny ja on kaikenmaailman diskoa ja erikoispäivää sensijaan et opeteltais edes pitämään tavaroistaan huoli ja muistaa ottaa sen repun ja koulukirjat sieltä mukaan..

Ugh, tulipa romaani [:)]

Pojan äidille ja mammalle paljon onnitteluja[:)]

Juu täällä yöt tosiaan menee milloin mitenkin hittolainen. Ilman 1g panadolia en oo käynyt nukkumaan.
Poika sitten tuli kotiin ja oli kyl tosi ikävöinyt meitä. Isänsä saakutti sitten tietenkin kironnut jotain pojan laukun vetoketjusta, kun poika tokas: iskä sanoi että tämä on mennyt paskaksi[:@]
Olihan tuota äidille kiukuttelua eessä ja sain tuossa vähä aika sitten vasta pojan nukahtamaan. Mies joutu lähtee yöks töihin, kun oli soitettu että tarvis lisävoimii kun kohteeseen on tullut pommiuhkaus ja sitten tuossa vähä aika ilmoitti että oli luvattu että ruumiitakin tulee[>:][>:] Koitas tässä sitten nukkuu...

Poliisiopistot on hyviä[:D]

Jos suht ajois sais unta, niin jaksaa huomen raahautua neuvolaan. Mies pääsee 7 maissa töistä ja toivon että ei nyt sattuis mitää...

Hui Mammaliina- pommiuhkaus[:o]
Saitko nukutuksi? Lainkaan.
Meillä pojat osoitti mieltään pienempänä niin kauan, ku olivat olleet hoidossa.
l. yön yli hoidossa-->yksi päivä meni kiukutellessa kotona..

Minzkulin miehen exä ei kyllä kuulosta silta, että olisi kaikki muumit laaksossa...
On kyllä onnen tyttö (siis tytärpuolesi[;)]), kun sai sinut elämäänsä[:)].

NUKKUMISESTA: Eipä suju. Mulla nähtävästi jännittää enemmän koulun alkaminen kuin esikoista..olin ihan varma, että ainakin kerran yöllä tullaan herättämään jännityksen/painajaisten tms vuoksi...mutte ei- tuolla se sängyssään vetelee hirsiä[:D][:D] Molemmat.
Mä sitten nukuin <4h[&o]...ja joogasin 40 minuuttia.
Taidan todellakin ottaa torstaina neuvolassa puheeksi tän nukkumattomuuden...se kun pahentaa myös masennusfiilareitakin..onkohan jotain mietoja nukahtamislääkkeitä, joita voi raskaana ottaa?[8|][8|][8|]
Olisi taivaallista nukkua kerran kolmeen kuukauteen 8 tuntia putkeen.

SUPISTELUT: Viime viikko meni rauhallisemmin supistelujen kanssa, kun en lenkkeillyt paljonkaan.

SYNNYTYSJÄNNITYS: Ajoittain tuntuu, että mä en muuta ajattelekkaan kuin sitä, kuinka ja koska käynnistyy.. Ja mitens sitten poikien hoito..ja kuinka kauan joutuu olemaan sairaalassa.. ja saadaanko perhehuone..ja miten se sujuu...
Pojat vien varmaan matkalla synnärille isällensä.., JOS sille sopii..muussa tapauksessa mun äiti ottaa lomaa töistään ja tulee tänne.. pitännee lyödä suunnitelmat valmiiksi tällä viikolla.

Mä olen seuraillut noita elokuisia, kuinka siellä lähtee synnytykset käyntiin...pitäiskö meidänkin erikseen laitta joku supistus-topic/onko se lähtö ny?- topic?--> sais hei bongattua lähtijät...

HOX! Mulle iski tajuntaan, että ensi viikon tiistaina raskaus on täysiaikainen- mihin tää aika meni??
Justahan me jännättiin np- ja r-ultria[:D][:D].

Nyt kahavetta keittelemään!

Kiitos Candy kun kerroit kokemuksestasi, täällä myös yksi vauva väärinpäin...Ja vasta ensviikon keskiviikkona on aika äitipolille. Taidan kanssa laittaa laukut valmiiks ennen sitä jos vaikka tulee synnytys eteen jo sillon.

Kai se on normaalia että näin myöhään näitä vauvoja yritetään kääntää, eikös ne kuitenkin ole aikas isoja jo eli ei mahdu kääntymään, tiiä näistä taas..

Hhhmmmmm, on vähän tyhjä pää, tekis mieli kommentoida kaikkien juttuja ja oloja mut oli tullu taas niin paljon tekstiä teiltä että nyt vaan toivottelen kaikille hyvää alkanutta viikkoa!!!

Candy: Meitä perätilallisiahan taisi olla kolmisen kappaletta. Mulla on käännytysyritys viikon päästä. En nyt voi sanoa, että jännittäisi tai pelottaisi, mutta kuitenkin en odota innolla. Mieheltä kysäisin, että haöuaako tulla mikaan, mutta ei kuulemma mielellään tule. Ymmärrän, enkä viitti alkaa painostamaan, sille kun tekee sairaalat, veri ym ja erityisesti meikäläisen tuska tosi pahaa. Totesin vain, että kunhan pysyy sitten puhelimen tavoitettavissa. Synnytykseen on kuitenkin tulossa ja jos sektioon joudutaan, niin odottelee sitten viereisessä huoneessa.

Olotilasta: Alkaa olemaan jo tosi tuskainen. Selkä ja kyljet tuntuvat kuin olisin venäyttänyt ne. Ja menkkamaisia kipuja tuntuu useita kertoja päivässä. Lisäksi tuntuu, että vatsasta loppuu tila, joten en käännösyritykseltä odota onnistumista. Lisäksi meidän kovakalloinen muksu murjoo kylkiluut. Pitäisi pitää selkä tosi suorana, mutta sitten taas selkä väsyy.

Öistä: Nukun tosi hyvin, niinkuin suurimman osan raskaudesta muutenkin. Puolessa välissä piti nousta vessaan kolme-neljä kertaa yössä, nyt max kerran. Usein saan nukkua koko yön. Mutta silti väsyttää jatkuvasti. Lisäksi alkuraskauden villit unet näyttävät palaavan.

Nyt pitää mennä jatkamaan hommia, muuten tulee tosi kiirus.

Minzkuli: Siis ihan hirveää.. Tyttö siis asuu nyt teillä kokonaan? Ja isällään yksinhuoltajuus vai? [&:] Ja todellakin hyvä, että on perhe jossa voi oppia hyvät syömistavat ja rytmit (ja tietenkin muutenkin välittävät ja huolehtivat vanhemmat)! Ihme ettei ole tytölleen itselleen tullut syömishäiriötä. Dr.Philissä oli yksi viikko äiti, joka pisti lapset lenkille herkkujen jälkeen tai ennen niitä yms.. SAIRASTA! Kyllä ihminen voi olla pinnallinen, ajattelematon ja itsekäs!

Supistuksille keskustelu erikseen: JOOOO![:)]

Himotuksia: Juusto, juusto ja juusto [:)] Nytkin tekisi kovasti mieli [:D]

Vauvan rytmistä: Aika vakio alkanut löytymään jo eikä paljon enää heittele. Yleensä nousen 00-1.00 vessaan, sitten toisen kerran 4-5 ja herään potkuihin siinä 8.00-8.30 (parina aamuna avannut silmät nyt tasan 8.18 [:D] Sattumaa varmaan vaan, tuskin nyt niin tarkka poitsu tulossa [:D][;)])

Huomenta!

Kaika: kyllä niitä nukahtamislääkkeitä on kaikenlaisia. Itsellä on sellaista kuin Atarax, joka ei varsinaisesti ole nukahtamiseen, mutta auttaa rentoutumaan ja on ihan sallittua raskauden aikana ja itselleni puolikas määrätystä riittää siihen, että saan koko yön nukuttua hyvin. Muutaman oon raskauden aikana ottanut. Kannattaa kysellä neuvolasta. Unettomuus on yksi virallinen masennuksen aiheuttaja, kun pitkittyy, että ei ihme, jos mieli on maassa, kun on huonosti nukuttu yö takana.

Minzkuli: tosi hyvä idea tuo, että niin montaa karkkilaatua saa ottaa kuin on ikää. Ja todellakin onnekas tyttö, kun päässyt teidän luokse.

Sellainen topic kanssa, että koska on lähtö lähellä. Saa sitten sinne käydä purkamassa, jos on vaikka yöllä hereillä yksin supistusten kanssa, eikä raaski herättää miestä, eikä ole aika vielä lähteä minnekään.

Tosiaan onnea PojanÄidille kummitätiydestä ja Mammalle pojan ripille pääsystä[:)]

Nyt tää lähtee Korkeasaareen!
Moi!

Takaisin