EloliirumLaarumit

Huh, täällä sataa ja ukkostaa ihan huolella!
Kivaa, mutta toisaalta tylsää, kun olin ajatellut viettää rantapäivän vielä tänään...

PojanÄiti: Siellä on saatu olla ukkelin kanssa kahdestaa.? Ihanaa!
Saitko nukuttua koko 5 tuntisen putkee?

HaniMami: Juu maalaisjärjellä pääsee pitkälle.
Mutta mulle tuli oikeesti yllärinä, kuinka tommosten 6-& 7-vuotiaitten vanhemmat antaa lastensa pelata vaiks kuinka paljon ja jotkut antaa lapsillensa jo ennen vuoden ikää hamppareita ym. yliprosessoitua ruokaa tai vastaavasti viikottain syötetään mäkkärissä[&:][&:] Ei tää pää ymmärrä. Eipä juurikaan tarvi ihmetellä, mistä ne läskit lapset tuolla rantsuissa on ruokatottumukset oppineet..[:@][:@]argh! mulla pistää kans vihaksi vanhemmat, jotka jatkaa huonoja ruokatottumuksiaan jälkikasvulle!
..nii, totta tuokin, että suklaata ei lasketa[:D][:D]..siinähän on suht vähän luonnottomia aineita[;)]

Milamariaa: Mä kans mietin samaa HaniMamin kanssa; tiesikä sun exäsi sairaudestaan, kun aloititte suhteen?
Kuulostaa normaaleilta tunteilta kaikki tunteet sun tilanteessa. Ja varmasti ottaa aikansa, että loppuvat kokonaan voimakkaat tunteiden purkaukset..

Purri: Vai mininosturi?[:D] Onko sellainen olo?
Toivottavasti saat pian rahat tilille, niin pikkasen helpottaa.

Pilpa: Onnistuiko makruloota? Namskis[8D][8D] Taidan itsekkin tehdä maanataina.
Noista käynnistäjistä...jostain luin, että se seksi vois nopeuttaa sitä tositoimiin pääsyä, JOS synnytys on ollut käynnistymässä jo...mutta onhan se sen verran kivaa touhua, että mikäs siinä testaillessa vaikutuksia[;)][;)] Itse sanoin ukolle, että kun laitan saunan lämpiämään ja menen sinne juuriharjan kanssa heittelemään löylyjä, niin saa tulla takaapäin avittamaan[;)][;)][:D]..
Ja pitkät kävelylenkit/ fysiopallon päällä pöllöily auttavat vauvaa asettumaan alemmas lantiossa..
Vyöhyketerapia saattaa auttaa kans ja joidenkin akupisteiden painelu...

Sammallammas: Onko kiukku helpottanut?
Toivottavasti et itse sairastunut.
Ja juu- täällä mennään sellaista vuoristorataa, että oksat pois..

*napa*
: Oletteko päässeet yhteisymmärrykseen miehen kanssa hänen työmatkastaan?
Miten miehesi suhtautuu siihen, jos ei ehdikkään synnytykseen mukaan?
Jos se matka ei ole pakollinen, voisihan sen jättää väliin ihan sinun mielenrauhan vuoksi..

Mitenkäs Tikolla ja Celinalla?

Toivottavasti TURVONNELLE on löytynyt kikkakolmonen helpottamaan oloa. Ei varmasti ole kivaa[&:][&:]
Ja ennen kaikkea mä pidän sormet ristissä ettei kenellekkään tule edes epäilyjä raskausmyrkytyksestä[:'(].

Tänään olisi sitten projekti karvat-ajeluun..plääh. Mutta ei auta, huomenna on yhden kaverin tyttären synttärikutsut ja joutuu mennä mukaan..
Lahja pitäisi käydä ostamassa ja lapsilla karkkipäivä, joten kiskalle käy tieni myös.

Ja ylihuomenna sitten itketään ja kunnolla- mun esikoisella on 1. koulupäivä!! Mihin tää aika on menny???

Mä olen pakannut SAIRAALAKASSIN jo osaksi[:)][:)] Laitoin nostalgia hengessä mukaan miehen vanhat potkuhousut ja paidan..ja sitten laitoin bodyn ja housut, sukkia (käsiin myös) ja villasukat &-tumput (sellaiset suht ohuet),harsoliinoja, yöppiksen, joka ainakin menee päälle[:D], ja fleecehaalarin ja matkaan otetaan myös paksumpi haalari, jos kelit sellaiset..sitten pakkasin imetyliivit, liivisuojat ja vielä puuttuu mun ja miehen vaihtovaatteet, vaipat ja ja ja...MUTTA onpahan ainakin aloitettu!

Turvakaukalo laitetaan tänään auton peräkonttiin valmiiksi ja mä kävin noita vaunuja jo laittelemassa..laiton koppaan lakanat ja makuupussin ja pikkasen työntelin takkahuoneessa..fiilistelyä[:D][:D]

On tää niin jännää aikaa!

Palataan asiaan mammelit!
Mä taidan olla aktiivinen palstailija tänään, jos toi myräkkä jatkuu tuollaisena.

Mininosturista: Joo sellasen tarttisin, koska selkä kipeytyy ihan uskomattoman nopeasti, jos istun enkä pääse välillä kävelemään!

Rahoista: Vieläköhän mä saisin lentää tonne "toiselle puolelle" maapalloa? Käyn oikeasti kohta hakkaamassa ne tyypit ja otan mukaani pesismailan mihin on kieritetty fillariketju ympärille! Kuinka hemmetin vaikeaa voi olla kuunnella mitä tavutetaan? Oon neljästi nyt tavuttanu kirjain kirjaimelta pankin osotteen ja siitä huolimatta sanovat, että on väärä osote!!! Eli eivät osaa kirjottaa! Sit eilen ne laitto tekstarina että vahvistatko osotteen ja siinä oli KAIKKI S-kirjaimet kirjotettu H-kirjaimena!!! Uskomattomia idiootteja ne on kyllä!

Ukkosesta: Tänää pitäis ukkostaa vielä lisää käsittääkseni? Yöllä jyris oikee kunnolla, kerranki heräsin siihen [:D]Mut kyl tääl edelleen on ihan julmetun painostava ilma! Hyvä ku henkeä saa ja toi mukula ei ymmärrä parastaan vaan hengailee mun keuhkojen "päällä".. mieluummin ravaisin vessassa 5min välein, ku tää hengitysongelma...

Hormooneista: Mikä ihme tossa Waka waka-biisissä oikein on, kun mua alkaa aina itkettää siinä???? Siis kyseessä se futiksen MM-turnauksen virallinen biisi... Onneks mies on keittiössä kokkailemassa, ni sen ei tartte naureskella mulle [:D]

Minä taas [:D]!

Voi kääk- se meinas taju lähteä äsken kaupoilla. Siellä vauvatarvikeosastolla päätä polvien väliin[&:][&:]
Eipä auttanu, ku pyytää, että mies tuo mut kotio ja jatkaa ruokakauppaan toisen pojan kanssa..

Ostin oikein terveyssiteita ja vaippoja valmiiksi.
Kestovaipat tilaan netistä viikon päästä, kun on tuota rahhoo enemmän...
Jänskäättää jo, miten alkaa kotikestoilu sujumaan.

Mutta nyt jottain ruokaa naamariin, ettei taju lähde.

Palaan taas!

Kaika: Joko helppaa olo? Meinasitko pyörtyä vai liittyikö siihen supistuksia tai muuta vauvantuloon viittaavaa? Hyvä ainakin, että sulla on sairaalakassi jo valmiina, mikäli lähtö tuleekin nyt jo [;)]

Oma kiukkuilu on onneksi helpottanut... turhauttaa vaan, kun ailahtelen täydestä itkusta raivottareksi, enkä kykene kontrolloimaan tuntemuksiani mitenkään. Saa nähdä, millainen hermokimppu olen vauvan syntymän jälkeen...Baby blues alkaa jännittää [&:]
Miehen flunssa ei ole ainakaan vielä tarttunut (koputtaa puuta!!). Se olisikin pelottavaa, jos joutuisi puolikuntoisena tai nenä tukkoisena synnyttämään! Jos synnytystä yleensä verrataan maratonin juoksemiseen, niin eipä tulisi maratonistakaan mitään lenssuisena...

Hanimami: Onko pelko vauvan voinnista yhtään helpottanut? Itellä helpotti, kun neuvolassa terkkari muistutti, että tässä loppuvaiheessa lapsen liikkeet muuttuvat, kun tila alkaa pienokaisella loppua. Jonain viikkona olikin lähinnä vaan semmosta muljahtelua, eikä kunnon potkuja ollenkaan. Nyt tosin on tämä masuasukki ottanut varmaankin jonkin loppukirin (veljen mielestä vauva selkeästikin viettää läksiäispippaloita...) ja poukkoilee ja potkii kaikin voimin. Meinaa välillä itelle tulla ihan paha ja oksettava olo, kun mahan sisältö hyppii kuin vieteri [:'(][8|] Mutta eipä vauvelit enää paljoa mahdu mekkaloimaan, joten nakkaillaan pirut pois olkapäiltä [;)]

Synnytysmusasta: En ole vielä päättänyt tarkkaan, mitä otan. Luultavasti nappaan sairaalalaukkuun jonkin äänikirjan, jota voi odottelemisen tuskastuttamana kuunnella. Mulla auttaa, jos on jotain muuta mihin keskittyä kuin kipu. Lisäksi äänikirja auttaa mulla uniongelmiin. Musiikkina voisi olla reggaeta, mitä kuullessaan vauvakin aina innostuu [:D][:D] Uskon vauvan aistivan, että rentoudun ja tulen hyvälle tuulelle kyseisestä musatyylistä. Ehkä vauvaa myös kiehtoo reggaen takapotkuinen rytmitys? Lisäksi vois mennä kunnon tykitysmetallimusakki. Kätilöraukat [:)]

Sammallammas- juu pikkasen helpottaa ja ei muuta synnytystä enteileviä oireita.
Toivottavasti ei vielä n. viikkoon synnykkään...

Ei ole kivaa tää tunnepyörteissä kieppuminen. Mehän ollaan aikalailla uhmaikäisiä lapsi, nekään ei vielä pysty täydellisesti hillitsemään kiukkukohtauksiiaan[:D][:D]

Toivottavasti sitten tulevaisuudessa voimme kaikki nauraen muistella näitä aikoja..[8|]

SYNNYTYSMUSASTA: Meillä mä pakkaan Messuggahia, the Soundsia ja Hammockia:
1. on kunnon agressionpurkumusaa = työstömusaa
2. fiiliskamaa
3. rauhoittumis-/toisiin ulottuvuuksiin vievää musaa
Mies sitten varmaankin laittaa blackmetallia ym. metallimusaa ylipäätään mukaan...(..pitännee kertoa kertoa sille, että MÄ määrään musan[;)])

No nii- taas mennään!

lämpöistä lauantaita [:D]

Olen yksin kotona ja NAUTIN tästä hiljaisuudesta. Sain siivoiltua, kuunnellut skädämiä ja evancensea niin jotta ikkunat on helissy ja nyt meinaan hetken katsella töllötintä. [:)] Ajattelin jotta siivousten jälkeen menen saunaan rentoutumaan MUTTA kun lähdin tekemään saunapuita niin erehdyin katsomaan puuvaraston kattoon ja sain pienen paniikki-ahdistus-ällö-järkytyskohtauksen!! [&o] Siellä katossa oli aivan järkyttävä hämähäkki, ja minulla on araknofopia niin juosten ja kiljuen varastosta pois, vieläkin puistattaa!! [:'(] Ei sitten tarvitse mennä saunaan, pitänee odotella isännystä kotiin joka saa tehdä ne puut jotta saa saunan lämpöiseksi. isäntä varmaan nauraa kuollakseen minulle kun ei millään vieläkään tajua meikäläisen kammoa!!! [>:][:-]

Synnytysmusaa en ole ajatellu enkä piittaa, ihan sama mitä siellä taustalla soi. Jotain älämölöä pitää olla mutta ei sen väliä ole mitä on kun en kuitenkaan siihen pysty mitenkään keskittymään! Isäntä toivoi jotta olisi sitten arkiaamu jotta voisi samalla kuunnella suomipopin aamulypsyä niin aika menisi hyviä juttuja kuunnellen. Luulenpa, että jos hän sitä kuuntelee ja naureskelee juontajien jutuille niin minä voin hieman antaa palautetta kun kivuissani kärvistelen ja toinen nauraa vieressä! [:@][:D]

Olen saanut sellaisikin suppareita osakseni jotta alkaa peljättämään se lähtö, 3viikkoa saisi nyt vielä mennä ennen kuin tarvitsee vaavin ulos tulla! Kuitenkaan näistä suppareista ei ole hyötyä ollut ja vielä lokakuussakin odottelen jotta koska synnytys käynnistyisi. [8|]
Tuttuni jolla on 5lasta ja 6tulossa niin kertoi, että hän on saanut 4synnytyksistään käyntiin risiiniöljyllä. Itse en taida uskaltaa sellaisia konsteja kokeilla, jos pysyisi ihan niissä perinteisissä 3ssa S:ssä kun ne nyt on ihan siedettäviä.

En enää viitsi edes herkutella suklaalla. Olin viikon ilman hyväskää ja ylimääräistä sokeria enkä kertaakaan kärsinyt närästyksestä enkä oksentanut. Eilen söin sitten suklaata, vähän sipsiä ja muutaman salmiakin ja johan on tehnyt pahaa koko eilisen ja tämänpäivän.Eli kai se on parempi olla syömättä niin ei tarvitse kärsiä etovasta olosta. Jos se painokaan ei sitten nouse ylimääräistä vaan vain sen pakollisen.

Nyt syömään makaronilaatikkoa ja odottelemaan sitä isännystä kotiin niin pääsis sinne saunaan. [:D]

Namnamnam.. tein just banaanisplit-keksejä [:)] Kävin törkeesti miehen proteiinijauhepurkilla nappaamassa vajaan puol desiä mansikanmakusta protskujauhoa [;)] Teki vaa nii kovasti mieli jotai hyvää ja ku kaapissa kerran oli kekseihin aineksia, ni tuli sit niitä tehtyä [:D]

Ja nyt on sit hiki.. kerpele... Tjaa.. sielt tulis taas toi Amerikan huippuhurtta.. vois taas kattella ku ihmiset ei osaa kouluttaa koiriansa [:D]

HEH HEE!

Pikasesti kertomaan meidän perheen dynamiikasta tältä päivää:

Mulla meni totaalisesti hermo mieheen, kun tuntuu, että tyypin kaikki kiinnostus kohdistuu uuteen tv:seen ja tv-tasoon[:@][:@] Eikä yhtään vauvanhankintoihin[&o] (tämähän ei tietenkään totta, mutta kuitenkin[;)]. meni hermo.)
Mun mies kun sanoo menevänsä neuvottelemaan hyvää hintaa tarkoittaa, että kaupat tehdään[8|] ja nyt kun olis tarvetta tilailla kestovaippoja ym. ja mulla ei ole viikkoon kamalasti rahnaa käytössä, nii en vaan voinu sulattaa "pikku" raskauspuhinassa tota meininkiä...
Nooooh..olin ihan hiljaa, kun teki tv:stä ja tasosta kaupat (about 2000€ HUOM!), enhän mä pysty tollasia summia laittaa ku vasta syyskuusta ja silloinkin osina..(mies oli sitä mieltä, että kyllä sillä on rahaa, johon mä sanoin, että mulla ei ole vielä laittaa omaa osuuttani, ku ei ole kestovaippoihinkaan ku vasta viikon päästä!). Mies sanoi, että mummonsa maksaa tv:stä osan, ku meidän vanha taulutv menee niille....ok tähän asti siis menty miehen pään mukaan ja tavarat ovat tulossa...
Mä sitten näissä raskaushormooneissa laitoin kestovaippakauppoihin tilaukset valmiiksi ja sanoin miehelle, että ku kerta on rahoissaan, laittaa tilaten vauvantarvikkeet, jotka jo ostokorissa[:D]
Oli että niin..mitä? Mä sanoin, että ku ei kiiinnosta enempää noi kestoilutavarat, niin ny tehdään ja tilataan mun pään mukaan. Piste. Siinä se sitten alkoi mukisemaan, että kamalat toimituskustikset yhdessä kaupassa (15€)--> esitin kauniisti kysymyksen, että paaaaaljoonko NE tv-jutut maksoikaan..? Ei päivitelly kertaakaan enää kestojen hintoja.

Nyt on molemmat tyytyväisiä; mies tv:n vuoksi ja siksi että minä olen tyytyväinen, että vauvalle tarpeellisia tavaroita on tulossa [:)][:)].

Näin meillä tänään.

Aijaijaijai! Hitto vie, tuo terroristi pistää itteeään vauhdilla lähtökuoppiin!!! Tähän mennessä mulla on ollu vaan yks supistus/päivä.. mutta ei sitten tänää.. hitto neljäs!!!!!! Ja siis aikaväli 12-19!! Ihan kiva siis sinänsä, saa tulla pois etuajassa, ni pääsen treenaa selkääni, mut mä olin jo ehtiny tuudittautuu sellaseen valheelliseen kuvitelmaan, että ne supparit yleistys vähitellen, eikä tällee yhtäkkiä!

Kaikalla on asenne kohdillaan kyllä [:D] Mun äitini muuten päätti ommella "pehmeästä" muovipöytäliinakankaasta niitä kestovaipan kuoria [:D] Innolla odotan toimiiko ne samoin, ku ne "oikeat" kuoret... Tulee halvemmaks ku ne valmiit, ku puolesta metristä saa kuulemma kolmet kuoret... Kun kuitenkin vaan kotikestoillaan, ni ei haittaa vaikkei oiskaan 100% pitävät... Tuleepahan pestyy useammin omatki pyykit [;)]

Mutta niitä tavallisiakin vaippoja pitäis vielä varata tonne kaappiin ja mulle siteitä... ne ois voinu tietty ostaa jo aikoja sitten... Tyhmä minä...

Helou!

Kaika et sitten rannalle päässyt[;)]
Hui kauhistus mitä sulle kävi lastentarvike-osastolla, eise huimaus vaan saatko oikeesti vielä pään polvien väliin???? No ei vai, Onko parempi olo?
Miehen kans vähän yllätyttiin kun saatiinkin ilta kahdestaan, ei oikein sit osattu muutakun istua kumpakin omalla puolella sohvaa ja ihmetellä että kuinkas tässä nyt näin...[8|][>:]
Hyvä että siellä kuitenkin kummallakin hymy huulilla :)

Tänään ei ole pää toiminut ollenkaan, pelkkää sahanpurua.
otin kahdet tirsat, ihan vaan siks etten jaksanu itteeni.

Supistukset
Olin jo intona kun noita harjotustouhuja tuli ihan solkenaan, muuuut nyt ne loppu...[&o]
Tää tu ulos ikinä...[:@]

Brett Brett Brett EI NOIN!!!! se siitä sitten, olkaa onnellisia, pah!

Ehkä painun lenkille kun ei telkustakaan mitään tule mitä A jaksais katsoa B ei olis jo nähnyt sata kertaa.
Huomenna neukku ja vaaka pelottaa!!!! Turvotus taas miljoona, oon tälläsella kelillä kuin pesusieni!
Jos en söis mitään koko päivänä vaan vaan saunoisin niin olisikohan se vaaka armollisempi???[8|][8|][8|]
Jos jollain on tukevia nesteen poistovinkkejä niin vastaanotan riemulla!

iltaa arvon mammat! nyt tarvitsisi pientä neuvoa.. mistä tietää että lapsivettä tihkuu? mulla ollu valkovuoto runsasta ja väriltään valkoista ja paksuhkoa koko raskauden ajan, mutta tänään seon kirkasta ja sitä tuntuu välillä lirahtelevan.. mitäs mun pitäis nyt niinkun tehä.. sori jos on vähän tyhmä kysymys [:D]

Rokkarille morsian: Jooh, olihan tuo nyt arvattavissa. Se ämmä teeskenteli niin tekoitkua siinä lopussa, kun Brett valitsikin sen eikä Mindyä [:'(]

Omaa, exää: Ei helvetti.. [:@] Laittoi viestiä tänään. Enkä aio vastata.
Toisaalta tekisi mieli, koska en halua olla ilkeä.. Mutta en prkl pysty. En vaan pysty enää, kun ei edes etene herran tajuntaan asiat.

Mahalle juttelusta: Minä en osaa oikein jutella tai laulaa tuonne mahaan? Tai siis, kun ei vaan tule pitkää juttua.. Paitsi välillä hihkun onnessani potkuja ja liikkeitä ja kerron sille, kuinka hienosti liikkuu masussa [:)] Mutten esim. en osaa kertoa mitään pitkää juttua. Ähh, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitin. Olen ajatellut vaan, kun oli siinä vau.fi:n raskautiedotteessa jo ajat sitten juttua "lue, laula mahalle, että se on hyväksi" ja plaaplaa niin en minä osaa [&:] Tai siis, en vieläkään taida ymmärtää masussa olevan joku paitsi silloin kun maha hytkyy ja nytkyy! (Olikohan tämä taas ihan tyhmää tekstiä [:D]) No, en minä viisas kuvitellut olevanikaan [;)][:D]

Ukkosesta: Täällä ihan tänään helisi ikkunat [:-] Viimeksi olen kuullut noin pahan kuuloisen ukkosen 7 vuotta sitten! Huomenna pitäisi myös ukkostaa.. Toivottavasti se tapahtuu ainoastaan päivällä.

Suppareista: Täällä rauhallista niiden osalta, päivässä ehkä yksi mikä pikkasen ottaa selkään mutta muuten on vaan niitä kivuttomia. Onnea niille, joilla jo paljon enteileviä! [:)]

Lapsivedestä: Jossakin taisi lukea, että tuoksuu erilaiselle kuin valkovuoto? Makealle? Mutta en kyllä tiedä tunnistaako ensisynnyttäjä hajusta.. Kannattaa ottaa yhteys äippäpolille ja kysyä mitä pitää tehdä, jos siis on lapsivettä.

LAPSIVEDESTÄ: Jos epäilet, että sitä tihkuu, soita synnärille/äippäpolille.
Tahtovat vuorokauden sisään sinut sinne, jotta varmistavat onko lapsivettä.
Jos on, seuraavat tulehdusarvoja jatkossa..ilmeisesti..mutta siis aamulla soittoa vaan kehiin.
Jos hulahtaa kunnolla- saattaapi olla synnytys käynnissä[;)]

Milamariaa: En mäkään osaa jaaritella lapselle...Mulla enemmänkin sellaista "Nooh, kuka se ny punkee vatsasta läpi"/ "Äläpäs ny kamalasti jumppaa siinä rakon päällä" -tyyppisiä lausahduksia.
Mä joudun koko ajan olemaan äänessä kotosalla ja lapset & mies jatkuvasti pölisee, niin eiköhän nää äänet ole tuttuja tulokkaalle. (ainakin mun komennusääni[:D])
Sopiiko kysyä, mitä exä viestitteli?
Ja tee ja toimi just niin kuin susta on parasta sulle ja vauvalle. Sä päätät.

PojanÄiti: Hahhaa..kaikki kunnossa jo. Ja ei "ihan" taivu pää jalkojen väliin..mutta kuitenkin[;)][:D]
Voihan paska tota turvottelua[:'(]. Älä siittä vaa'asta huoli- se on turvotusta tässä vaiheessa, jos kamalasti paino pompsahtaa ylös. Säkin kuitenkin kävelet ja rankaiset kuntopyörää säännöllisesti, joten sovitaan, että loppuaikana annetaan vaakojen vaikka mennä tappiin, jookos? Se turvotus helpottaa viimeistään synnytyksen jälkeisinä päivinä.

UUSPERHEPASKAA: Voi vee itulla päähän ja kyrvällä niskaan![:@][:@][:@][:@][:@]
Exä ei sitten tajua, että poikien arki on täällä ja se ei nyt vaan sovi, että hän marssii paikalla, kun huvittaa sekoittamaan meidän rutiineja.
Kun txtasin sille, että se nyt vaan menee niin, että ME aikuiset sovitaan tapaamiset etukäteen hyvissä ajoin, kun ei kerta varannut lastenvalvojalle aikaa (, jotta saataisi tapaamissopimus vahvistettua)...nii ei kuulemma voi mennä tälle lastenvalvojalle, kun kuulemma on valehteleva akka[8|][8|][8|]. Urpo.
Mua vaan NIIIIIN inhottaa, kun se ei ymmärrä, että lapset menee ihan hämilleen, kun se yrittää sopia lasten kanssa tapaamisista...[:(][:(] Ihan kuin 6- ja 7-vuotiaat tietäisivät mitä niillä on viikon päästä sovittuna ja ylipäätäänkin..inhottavaa. Lapsille.
Ja tähän kun lisätään se, että ei maksa penniäkään lastensa kustannuksista ja jos jotain tavaraa tms lapsille ostaa, ei pojat saa niitä itsellensä, niiden tavaroiden pitää olla tyhjänpanttina viikkotolkulla isänsä kämpillä. AAAARRRGGH[:@][:@][:@][:@]
Mikä idiotismin huipentuma toi exä onkaan.

No tulihan avauduttua. Ihanaa, että on tämmöinen purkupaikka.

Täällä ollaan saunottu kunnolla ja herkuteltu juustonaksuilla[8D][8D] Ei voi minkään, jos silmiä ei saa auki huomenna...

Iltaa täältä... Yksin ollaa, kun poika tulee vasta huomenna kotiin ja mies on yövuorossa. Siis eilen(perjantaina) oli kyl semmoiset kivut että juma[:@] Sit oli painon tunnetta alapäässä ja persuksissa. No ajattelin jokos jokos, mut ei mitää kamalia suppareita ollut ja ainakin tunki mukavasti vauva. Liikkuminen on päivä päivämmältä vaikeampaa[:'(] Sitten viel pari päivää ollut flunssassa, niin hittolainen tätä oloa. Onneks mies lähtee hakee poikaa,vaikka on ollut yövuorossa.

Mäkin oon miettinyt tota lapsivesi juttua ja hitto mä en ala nuuskii mun alkkareita[:D] Eikö kotiin sais niitä tikkuja hitto vie, niin ei tarvis lähtee 4h odottamaan äippäpolille. Maanantaina olisi neuvola ja mä oon niin valmis saamaan tämän lapsen ulos.

Seksiä tuli eilen tosiaankin harrastettuu[;)][;)]

Kaikalle jaksuja exän kaa..
Rokkarille morsmaikku: Nyyh nyyh penthouse mimmi[:'(]

Mä muuten vaadin käynnistämistä, kun mulla on oikeesti semmoinen olo että 5viikkoa en jaksa tätä. Täällä vau sivustallahan oli se tutkimus juttu mis oli että pieni aikaisuus ei haittaa vauvalle, jos muuten on ok. Vien sen lääkärille ja sanon että turha jankuttaa mulle että vauvan parhaaks, vauvan parhaaks... Minä voin henkisesti ja fyysisesti huonosti. Mitää pojan kanssa ei voi touhuta, kun hyvä kun ovesta pääsee ulos, niin sattuu vaa ja en muutenkaa kamalasti voi mitää tehdä. Siis kaikki on niin hankalaa nykyää, ku sattuu[:(]

Tänään käytii miehen kaa ostelemassa vauvalle vähän noita hoitotarvikkeita[:)] Sit oli ihana nukkua päiväunetkin miehen kaa. Siis mulla meni taas viime yö persiilleen[:@][:@] Jos sitä koht sais unta.

Huomenta!

Brettttttt: Jäin siihen käsitykseen, kun vähän googlasin, että olisivat edelleen yhdessä Tayan kanssa. No pääasiassa, että ovat onnellisia. Tänään tulee Reunion, niin näkee Brettin ja Blondtruagen vielä kerran[:D]

Terveellisyydestä vielä: Miehen kanssa ollaan tosiaan puhuttu noista ruokatavoista ja pelitavoista, mitä halutaan lapselle opettaa. Mahdollisimman pitkään yritän, että lapsi olisi kokonaan ilman mitään namusia ja herkkuja+ ne kotitekoiset pöperöt olisi pääosassa. Sitten se karkkipäivä on ihan ehdoton, eikä mitään mäkkiä. Telkkarissa oon nähnyt, kun sellaiselle vauvalle tarjotaan hampurilaista ja kyllä pelottavalta/luonnottomalta näytti[&:] Pelit ja telkkarin katseluille kanssa oma aikansa, eikä että ne olisi se lapsenvahti tai pääasiallinen ajanviete. Kait se elämäntilannekin vaikutta, kuinka on aikaa, eikä aina jaksa vaan touhuta, mutta yritetään ainakin. Oikean tilanteenhan tietää sitten vasta, kun se on.

Milamariaa: Tosi vaikea sun tilanne, siis siltä kannalta, että miten päästät eksäsi tulevaisuudessa teidän elämään, kun tosiaan edelleen kuulostaa siltä, että hyvin pärjäät ihan omillasi. Ootko ajatellut, että haet yksinhuoltajuutta, vai tuleeko se automaattisesti? En noista jutuista niin tiedä. Ja eikös exmiehesi taudin kuvaan kuulu, että on huonopia ja parempia jaksoja ja niihin parempiin pyritään lääkityksen avulla, että pysyy sellaisena vallitsevana tilana. Sinällään ymmärrän, ettet halua vastata miehen viesteihin vielä, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa, kun oot vielä pidemmällä asioiden käsittelyssä ja suhde on sinulle mennyttä elämää. Eihän ne ihmiset jotka sairastuu tuolla tavalla, luonteeltaan muutu, mutta kaikista helpointahan ei ole sellaisten läheisenä olla, kun koskaan ei varmasti tiedä, milloin seuraava sairauden vaihe alkaa.Toki ymmärrän tilanteen vaikeuden, kun itselläkin on noita eksiä, ei sairastuneita, mutta kuitenkin, että ei niiden kaikkien kanssa huvittaisi olla ikinä enää tekemisissä. Ja yksi klisee tai joku lisää[;)]: koskaa ei oo liian myöhäistä ottaa yhteyttä takaisinpäin, jos siltä alkaa joskus tuntumaan, eikä nyt tarvi olla yhteydessä, jos ei siltä nyt tunnu. Pidemmän ajan jälkeen se yhteyden pito tosin saattaa muuttua helpommaksi tai vaikeutua, koskaan ei voi tietää, miltä itsestä alkaa tuntumaan. Ja kyllä muakin kiinnostaa, että mitä se exsäsi tiedusteli. Tokihan ne on yksityisasioita, ettei tarvii kertoa.

Kaika: onko verenpaine alhaalla? Salmiakkia! Toivottavasti tänään on parempi päivä. Ja miehet ja elektroniikka, tekniikka, tietokoneet ja telkkarit[:D][:@][:@] Sympatiat täältä! Ja sitten, kun jotakin vauvatavaraa tosiaan pitäisi vielä hankkia ja sanoo siitä miehelle, niin mies vastaa, että kyllähän sen ehtii tai tarviiko sitä todella[:@]. No saapa mies sitten juosta kaupoissa ja etsiä pikkuniistäjää ym. vaikkei hänellä varmasti ole harmaintahajua mistä on kyse. Nih[:D]

Sammallammas: ei oikeastaan ne pelkotilat oo helpottanut, onneksi siis tulevat sellaisian aaltoina. Välillä pelottaa ihan hirveästi, välillä taas on ihan luottavainen  ja varma olo. Ehkä oon jotenkin huomannut, että liikkeet on muuttunut, mutta sitten en oo ihan reagoinut asiaan, niin tuntuu, että vauva liikkuisi vähemmän.

Lapsivesi: kait tuo lääkäri olisi viime viikolla huomannut, jos limatulppa olisi lähtenyt ja lapsi vettä tihkuisi? Ajattelin vain tuon hajun perusteella.. Täytyy muistaa ensi viikon neuvolassa kysäistä, kun vaavi tosiaan liikkuu ihan hyvin, niin ei kait sillä hätää..

Lapselle puhuminen: joo, kyllä höpötän joka päivä. Välillä mies ihmettelee, että mitä oikein sanoin, kunnes tajuaa etten puhunutkaan hänelle[:D]

Mammaliina: yksin olo on tosiaan välillä mukavaa. Odottelen kanssa, että saan olla iltapäivän yksin, kun miehen kaverilla on valmistujaiset, enkä jaksa oikeasti+ supistelujen takia lähteä sinne.

Eilen oli BabyShowerit ja niistä väsyin sitten totaalisesti. Kauheasti sain vaaleanpunaisia mekkoja ym. joten parempi tosiaan, että vaavi on tyttö, tai pojan on sitten vähän inhottava pitää noita röyhelömekkoja[:D]  Iso vaiva oli nähty, hyvää ruokaa ja muutama peli. Ensi viikolla alan sitten yrittään noita kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseen eli SSSS+ vadelman lehti tee+ nilkkojen hieronta. Suppistelua on joka päivä epäsäännöllisesti ja öisin herään siihen, kun alavatsaa juilii menkkakipumaisesti. Josko se sieltä lähtisi tulemaan. Eilen ja näköjään tänään aamulla on hirveät bileet olleet masussa, että en tiedä onko täälläkin ne läksiäiset käynnissä ja kova hinku ulos[:D]

Kivuista: tuun hulluksi mun lonkkien kanssa. Herään monta kertaa yössä siihen, että lonkkaluita särkee, aivan järjetön kipu ja pääsen liikkeelle vasta, kun oon hetken aikaa liikutellut jalkoja sängyssä. Onko teillä muilla vastaavaa. Voiko johtua siitä, että vaavi painaa jotakin verisuonia ja olisikin vaan jalkojen puutumista?

Luvattuja Iltapäiväukkosia odotellessa...
Taidan mennä vielä miehen kaikkuun köllimään..
Sunnuntaita!

Mahalle juttelusta: No hyvä etten ole ainoa [:D]

Exän viestistä: Kyseli minulta miten odotus on mennyt, onko kaikki hyvin, oli taas alkanut ahdistelemaan sen kaveria (kun luulee, että olen sen ääliön kanssa käynyt peiton alla [&:]) ja viestissä luki "Kyselin siltä ******, että mitä tehdään tälle asialle" <--- Aina sama juttu noissa viesteissä, haluanko sen osallistuvan lapsen elämään ja samaa jankkaamista. Nyt jos olisin sanonut "Kyllä, haluan että osallistut" niin se olisi laittanut heti tänään viestiä ja saanut minut itkemään, kun kertoisi ettei ole mukana.
Päätin sitten laittaa, että toivottavasti paranee, minä ja vauva pärjätään kahdestaankin mutta jos on _oikeasti_ kiinnostusta tulla joskus katsomaan poikaa, niin ok mutta väkisin eieiei ehdottomasti ei. Tuntuisi pahalta vauvaa/lasta kohtaan, kun isä väkisin yrittäisi olla muka mukana.. [:(] Parempi muutenkin olisi että pysyisi se äijä poissa. Ja yksinhuoltajuuden haen kyllä joo.

Kaika: On inhottavia nuo tilanteet uusperheissä.. Ja ei taida moni muukaan noilta tilanteilta välttyä [:'(] Mutta hyvä, että teit selväksi ettei homma toimi noin!

Mammaliina: No toivottavasti vaatimuksesi menee läpi siellä paikassa, jossa asustat. Täällä päin ei otettu huomioon edes yhden tutun toiveita käynnistyksestä, jonka lapsi oli melkein 3 viikkoa yliaikainen [&:] Minusta ihan järkyttävää, koska kyllä ainakin yliajalle menevien toiveita (etenkin noin paljon) pitäisi kuunnella. Onko neuvolassa sanottu, että sinulla olisi mahdollisuus käynnistykselle?

Yhh: Tänään aamulla oli taas samanlainen olo kuin alkuraskaudessa pari kertaa eli siis heräsin jotenkin tosi janoisena, hengästyneenä ja silmät kun avasi niin oli sellainen olo kuin laskuhumalassa [:D] Hyi, istuin sitten sängyssä avaten ja sulkien silmiä hetken kunnes uskalsin nousta ylös.

Yrityksistä käynnistää synnytys itse: Hooh, voin vaan kuvitella itseni täällä huiskimassa, jumppaamassa ja hääräämässä. Seksiä ei taida tulla [:D] Se on varmaankin vuoden selibaatti edessä.. Voisin näin arviolta heittää.

Peloista: Niinkuin joku jo sanoikin, että olisi helpompaa jos pikkuinen olisi jo ulkona niin voisi edes tarkistaa.. Ei enää kauaa!

SUONIKOHJUT: Mulla on vasemmassa ja nyt se jalka ihan kuolleen sininen [&:] Siskollenikin kävi näin mutta siis kamalan näköstä kun on varpaista sääreen ihan harmaansininen jalka ja toinen jalka terveen värinen [:D]. Muilla tällasta probleemaa? En aina muista nostaa jalkoja tarpeeksi ylös kunnolla, sohvalla makoillessa yksi tyyny niiden alla ja nyt kasasin pari tyynyä lisää ettei pahene enää tuo [:o][&o] Huoah ja turha ottaa neuvoja näistä vau.fi:n tai muiden neuvoista "vältä kävelyä ja seisomista", kun joudun pyörällä käymään kaupassa ja itse tehdä kaikki kotihommat [:@] Toivottavasti ei tule mitään veritulppaa tuohon..

Huomentapäivää!

Milamariaa: Liittyykä toi epäileminen exän sairauteen vai onko ihan luonteenpiirre?
Ja sähän hoidit ton viestittelyn superasiallisesti- pallo on hänellä, jos kiinnostaa nähdä ja tollasella vastauksella suljit hienosti pois mahdollisuudet loukkauksiin. Hyvä sinä!

HaniMami: ,että ässät auttaa ja pääset pian tarkistamaan vauvan vointia ihan livenä!
Kyllä kuulostaisi siltä, että synnytys lähenee; liitokset löystyneet+supistelut.

Mammaliina: Mä kanssa toivon, että siellä teillä kuullaan äitiä. Eihän tossa sun kipuilussa ole laitaa..Ja todentotta, jos lapsella hyvin kaikki jo nyt, niin miksi jatkaa sun kärsimyksiä....MUTTA tällä tavalla maallikkona olen kyllä jäävi purnaamaan lääkäreiden sanaa vastaan[&o]
Peukutan kuitenkin ihan täysillä sinulle!!

Mä olen ny nukkunu 3 yötä takkahuoneessa omassa rauhassa (pikkasen enemmän saanut unta myös!) ja mua on saanu herättää vain lauseilla "Kultaaa, tässä on sun aamukahvi." tai "Kahvi on jo tippumassa."-->toiminut loistavasti!
Ja tänään, kun vihdoin nousin ylös, tiedustelin aamupalan laitaa. Vastauksena oli, että ei oltu edes aloitettu...sanoin, että menenpä takas lukemaan--> lopputulema= pääsin valmiiseen pöytään [:)].
Tänään olis herkkupäivä tiedossa, kun on synttärijuhlat iltapäivällä.[8D][8D]

Mukavaa sunnuntaita itse kullekkin!

Heippa kaikille!

Olette kerinneet läristä ihan urakalla täällä [:D]

Ajattelin nyt sitten tulla kertomaan siitä käännöksestä jota yritettiin perjantaina. Ei mennyt ihan nappiin, todellakaan!
Elikkäs mentiin aamulla synnärille, ja siinä aluksi sitten puoli tuntia oltiin käyrillä, vauvan syke hyvä, mutta kätilö totesi että "Sinuahan näköjään supistelee?" mä että aijaa, niin näköjään tekee, en ite huomannu mitään [:D] No siinä sitten tippaan virittelivät antoivat sen ihanan (!) sairaalaan kaavun, ja käskivät köllötellä.
Seuraavaksi varmistettiin ultralla että vauva tosiaan vielä on perätilassa. Olihan se. Synnärillä oli kuulemma kauhea hässäkkä päällä, kun oli niin paljon synnyttäjiä, että osa oli jouduttu passittamaan jo toiseen sairaalaan. Kolmen tunnin odottelun jälkeen aloitettiin kääntäminen.
Mulla oli tosi huono olo, oksentelin jo torstaina, ilmeisesti jännitys teki tehtävänsä. Ei hirveesti helpottanu, että se penkki missä makasin piti kääntää niin että olin pää alaspäin [:o]
Levittivät ultraäänigeeliä mahalle, ja aloittivat murjomisen. Missään vaiheessa ei tehnyt kipeetä, mutta voin kertoa että yrjöt meinasi lentää ja tuli hätä vauvan takia! Kolme eri kätilöä kävi kokeilemassa kääntämistä, mutta eivät saaneet vauvaa kuin hiukan poikittain. Musta tuntui että koko kohtu tulee selästä läpi, kyllä ne sellasen paineen tunteen sai kuitenkin aikaseks.
Mulle kerrottiinkin että kääntöä ei tehdä väkisin, ja että vauvan pitäis vähän yrittää jaloilla avustaa siinä. Ihmettelin jo heti että miten se meidän vauva niillä jaloillaan avittaa jos se on ns. "linkkuveitsi" asennossa kuten ultrassa todettiin?!

Hoitaja totesi, että nyt sitten olet käyrillä pari tuntia ja seuraillaan että synnytys ei ala käynnistyä, ja hän lähtee varaamaan sectio aikaa. Mä olin huojentunut että päästään kohta kotiin! Olin niin nälkäinen että [:D]
Mutta olisi pitänyt arvata että  eihän se tietenkään niin mene... Meidät laitettiin johonkin siivouskopin ja varaston välimuotoon käyriä seuraamaan. Mua ahdisti se tipassa oleminen, oli tympeetä ravata sen telineen kanssa kusella, ja aina erikseen soittaa kelloa että tulkaa irrottamaan, tai laittamaan nämä anturit takas.
 Siinä sitten köllöttelin ja kattelin että vauvalla onneksi pulssi pysyy aisoissa eikä näyttäis hätää olevan, kovasti se vaan mylläsi. Sitten satuin vilkasemaan sitä toista käyrää, lukema näytti 100 ja lähti pikkuhiljaa laskemaan. Minä miehelle ihmeissäni että jaa mulla oli näköjään supistus täysillä päällä?! Miks en tuntenu mitään? Mies alko seuraamaan sitä supistus käyrää ja totesi kohta hilpeenä että "Hei! Näitä sun supistuksia tulee vähän alle 10 minuutin välein!"
Kätilö kävi käyriä kattelemassa ja totesi että mullahan supistelee säännöllisesti, ja oli ihmeissään siitä etten tuntenu niitä ite ollenkaan. Totesi vaan että jos supistukset tihenee, on sectio tehtävä sille iltaa!!!!!!
En tienny oisko pitäny itkeä vai nauraa. Menin ihan paniikkiin, ja toivoin vaan koko ajan että ne supistukset loppuis. Toinen kätilö kävi tarkistamassa kohdunkaulan, ei ollu lyhentyny tai avautunu yhtään. Huokailin helpotuksesta.
Supistuksetpa ei vaan ottanu laantuakseen, vaan tulivat jo 4 minuutin välein täydellä teholla (mutta en edelleenkään tuntenu mitään!)
Kätilö oli öönä ja kyseli että etkö sä tosiaankaan tunne mitään. Mä totesin että voisko osasyynä olla se, että mun maha on muutenki niin pinkeenä koko ajan, etten sen takia erota edes sitä mahan "kovettumista". En tiedä, tai sitten mussa on jotain vikaa [:D]

Multa otettiin verikokeet sectiota varten, ja hoitaja kävi selittämässä leikkauksen kulun. Mä olin kauhuissani...Ajattelin vaan että eihän meillä ole edes kameraa mukana, jos tässä nyt lähdetään vauva ulos ottamaan! [:D] Vinguin koko ajan kaikille hoitajille ja kätilöille, että eikö me voitas vielä kuitenkin päästä kotiin, kun en tunne supistuksia, ja kohdunkaulakin on kiinni. Totesivat vaan yks kantaan että leikkausta ei jätetä yölle. Miehen kans ällisteltiin siinä sitten että meidän vauva vissiin tosiaan syntyy sitten perjantaina 13 päivä!
Käskin miehen mennä syömään, oltiin kuitenkin koko päivä oltu jo siellä, ja eipä ne käyrät sen vieressä olemisesta parantunu.

Tietenkin sitten ku mies lähti, hoitaja tuli kertomaan että saan lähtee kävelemään joksikin aikaa käytäville, ja sitten katellaan että alanko tuntemaan niitä supistuksia, tai tapahtuuko muuten mitään. Meinasin kuolla nauruun kun vilkasin peiliin ennen käppäilemään lähtemistä, mun naama oli ku taikinaa, ja sormetkin muistutti lenkkimakkaroita, tiputus pisti pikku turvotuksen päälle [:D] Silmät ei meinannu pysyä auki, niin turvoksiin oli nekin äsähtäny. Ajattelin että tosi jees sokkona seikkailla tuolla käytävilla, ja soitin miehelle että anteeksi, mutta koitatko tulla äkkiä takas. Aikamme sit hiippailtiin, ja mentiin takas synnärille. Siellä oli vaihtunu lääkäreillä vuoro, ja hoitaja tuli sanomaan että jos ei supistuksia vieläkään tunnu, niin lääkäri oli todennu että saan lähteä kotiin!!! Teki mieli itkeä ilosta!!!
Hoitaja totesi, että takasin on kuitenkin tultava heti ja suoraan sectioon, jos supistukset alkaa tuntumaan tai vedet menee.

Eli vielä selvittiin säikähdyksellä. Nyt on varmaa että meidän vauva tulee maailmaan viimeistään 27.8.
Mä en uskalla paljon 3 S:ää enää harrastaa, tai muutenkaan rehkiä, yritän kyllä olla mahd. varovainen että vauva sais vielä kasvaa sen pariviikkoa. Ja mielummin mä kuitenkin menen tavalliseen ku hätä sectioon. Käsitin että jos synnytys kerkee kunnolla käynnistyä, niin se on sitten väkisillä hätä sectio, koska vauvan asento on niin hankala.

Tästä tuli nyt melkonen romaani, mutta halusin jakaa kokemuksen kanssanne. Toivon hyviä vointeja kaikille, ja jospa ne tuskasimmat pääsisivät jo kohta jakautumaan [;)]

Mitenköhän muuten toisen perätilalaisen on käynyt? En nyt muista varmaksi oliko nim. Pippula?

Lonkkakivuista: mulla myös joka yö särkee lonkkia. Kyljeltä toiselle vaihtaminen yleensä helpottaa melko nopeasti, mutta sitten taas kohta
alkaa juimia. Ikävä vaiva, mutta mulla ainakin vain tosiaan yöllä kun on samassa asennossa pidempään. Liikkeellä ollessa ei tuota kipua onneksi ole ollut. Olen myös miettinyt että mistä tuo kipuilu johtuu..

Suonikohjuja on minullakin edelleen. Ainoa joka mulla niitä hieman ehkäisee pullottamasta pahemmin, on nuo tukipolvarit joita olen käyttänyt sieltä rv 15 lähtien. Tuskaiset käyttää, mutta ihan selvästi vähentää turvotusta jaloissa. Mulla molemmissa säärissä ja polvitaipeissa sinertää ikävästi, sukuvika.. Olenkin miehelle jo vihjaillut, että ens keväänä äitienpäivälahjana ois toooosi kiva saada se vaahtoruiskutus noihin jalkoihin, jotta viitsii vielä myöhemmin rannoilla ja uimahallissa vierailla [:)]

Meillä jatkuu vihdoin taas normiarki kotona. Tällä viikolla tiistaista asti kokoajan ollut yövieraita, ja vaikka ollutkin kiva kun on kokoajan seuraa niin silti oma rauha tuntuu nyt niin ihanalta [:)] Mikä vapaus!

Sairaalakassia olen pikku hiljaa alkanut pakkailemaan, vaikka todennäköisesti sitä ei vielä hetkeen tulla tarvitsemaan. Mies on kuitenkin kokoajan huomautellut, että pakkaahan nyt se kassi valmiiksi ettei sitten kiireessä tarvitse mitään alkaa etsiä. Tosin ei se lähtökään varmaan ihan hetkessä tule, mutta onhan se hyvä olla suht valmiina odottamassa.

Kovasti täällä jo odotetaan vauvan tuloa, vaikka vielä se 6 viikkoa meillä la:aan onkin edessä. Mies odottaa ihan innolla pääsevänsä hoitamaan poikaa, mua alkanut pikku hiljaa synnytys hieman jännittämään vaikka en aiemmin ole yhtään sitä jännittänyt. Voi kun voisi vain keskittyä vauvan tuloon, eikä turhaan jännittämiseen. Synnytys menee sitten kuitenkin omalla painollaan, ja kaikki vauvathan sieltä masusta ajallaan pois tulevat [:)] Kaikenlaiset ikävät synnytyskomplikaatiot kuitenkin pyörivät mielessä vaikka kuinka yrittää olla sellaisia miettimättä...tieto todellakin lisää tuskaa monessakin asiassa. Onneksi omista synnytyssalikokemuksista hoitajan roolissa on jo hetki aikaa, enkä muista enää kaikkea. Päällimmäisenä vain uuden elämän syntymisen ihmeen [:)]

Sunnuntain jatkoa kaikille! Ottakaahan rennosti ja muistakaa levätä äkkilähtöjen varalta[:)]

Candyllä liippasi läheltä! Maltillisia lepohetkiä sinne! [:)]

Exä: Luultavasti sairauden aiheuttamaa..

Synnytyksestä: Lueskelin eilen erilaisia topiceja ja on se kummaa kuinka eritavalla ihmiset ovat ottaneet kivun ja koko synnytyksen.. Toiset ovat sanoneet ettei läheskään niin kamalaa kuin elokuvissa ja tv:ssä on nähnyt ja toiset taas sanovat juuri päinvastoin. Syyskuussa selviää sitten [:D] Toivottavasti ei nyt ihan pyörryttävän kamala kokemus, mitä kyllä omalla kohdallani veikkaisin..

Takaisin