EloliirumLaarumit

Se olis sitten viikonloppu edessä...

Eilen kirjoittelin illasta pitkän stoorin tuonne neuvolajuttuihin, ja sitten pätkäsi nettiyhteys[:@]  Ihan siis vain kommenttia...mutta siltikin.perhana!

On/off nappi:
Mulla on aivot offilla 24/7, ja alkaa tuntumaan jo siltä,etä palautuukohan järki ja omat ajatukset ollenkaan. Eilen juttelin miehen kanss apuhelimessa, ja yhteyskin jotenkin särisi. Esikoisella oli jotain hemmetin tärkeetä asiaa, ja sen kaveri heitti vielä kommenttia saman aikasesti. Mun olis pitänyt kyetä kuuntelemaan 3 ihmistä samaan aikaa ja lisänä se häiritsevä särinä. Mies suuttui, kunnen keskustellut hänen kanssaan...Mulla tuntui pää hajoavan ihan just. Illasta soitin "paremmalla" ajalla, ja sillon oli just lastaukset menossa, sanoi viestivänsä myöhemmin, kun voi jutella. Ei tullut viestiä, ja nyt pitäis olla laivalla tulossa Ruotsista Suomeen. (Suuttui siis Mulle, kun nuo yhdet mölisi samaan aikaan) Minä se sitten itkin itseni uneen, ja ikäväkin painaa, vaikka tuleehan se jo ens yönä kotiin mutta...

*napa*: Ymmärrän NIIN sun tuntemukses!! Jos tietäisi millon mukelolla on aikomus syntyä, eikä olisi jossittelua... mutta hittolainen kunnei tiedä. Ja se tästä tekeekin vaikeeta ja pelottavaa. Sen tulevan iskän tahtoo kuitenkin olevan mukana alusta alkaen. Ainakin se vuorokausi menee munkin ukolla, jos on Ruotsissa.[&:] Ja tämä napero tietysti päättää syntyä sillä aikaa...koska mikään ei mene kuin elokuvissa..ainakaan meillä.

Sulla on viikkoja vielä jäljellä...Kauanko miehesi on siellä ulkomailla?

Synnytyksistä:
Esikoisen ponnistusvaihe kesti 15min, ja kuten Tiko kuvaili tuntemuksiaan sen jälkeen, samalla sydeemillä mentiin. Eli Tuntu kuin aivot ja peräsuoli tulisi pihalle, mutta ei se oikeastaan sattunut. Väliliha oli mullakin leikattava, ja se Tikkaus!! Voi *sensuuri* kyllä ne jonkun pimppipuudutteen lykkäs, mutta eihän se tuommosen väkerryksen jälkeen mitään auta!!
Se tikkaus oli oikeesti mun mielestä PAHIN kipu mitä koko synnytyksen aikana oli [>:]
Toisesta ei leikkailtu, ja ponnistus kesti 10min. olisi varmana tullut nopeemminkin, mutta napanuora oli kaulan ympärillä.

Raha/Kela:
No nyt oli mun viiminen liiton päätös ilmestynyt nettisivuille, ja on maksussa Maanantaina. *Huoks*! [:)]
Mutta tuo KELA! Ei edelleenkään mitään päätöstä mukelon tukiasiassa!! Olen vienyt paperit sinne 24.5. lekuri lupasi lausnnon laittaa heti sinne, kelalta ehti tulla lappua, että lausunto puuttuu, vaikka sanoin siellä että lausunto tulee kun lääkäri sen ehtii laittamaan. Soitin lausunnon perään 3.6. ja samana päivänä lausunto meni Kelalle. Kun ei päätöstä alkanut kuulumaan soiteltiin Kelalle koska kysymys oli jatkohakemuksesta, eihän siinä pitäis olla sen kummempaa. Jatkohakemuksien päätöksissä kestää myös 6-7 viikkoa. Noh, 8 viikkoa oli kulunut, niin ei mitään. Mies soitteli kelalle 2.8 nyt viimeks, "laitamme käsittelyyn kiirellisenä" Mitä hittoa!!?? Ja Arvatkaas onko päätöstä tullu vieläkään? EI!!

No niin kun tuli taas annatettua...niin nyt voi jatkaa siivousta. Eilen oli tuskallisen hiostava ilma, ja sain puunattua ainostaan vessan. Jos tänään sitten jatkais muusta huushollista [>:] EVVK! Tää väsymys alkaa oikeesti olla hanurista, vaikka yön nukunkin ihan ok...

Hyvää Viikonloppua Kaikille! Mä koitan selvitä järjissäni [:D]

Ärrinmurrinvitutuspotutus [:@][:@][:@]

Tämä lammas on noussut tänään kyllä väärällä jalalla sängystä. Ihan hirveä kiukku päällänsä, vaikkei sinänsä ole mitään syytä. mieskin on nyt flunssassa, eli ei mennyt töihin, ja sekin jotenkin ärsyttää mua. En halua todellakaan saada mitään tartuntaa just nyt, kun muutenkin menee kaikki yöt pyöriskelyyn ja vessailuun. Viikonloppusuunnitelmatkin heitti häränpyllyä, kun toinen on kipeänä. Mutta eihän se miehen vika ole! Silti kiukuttaa...

Tulevatko muutkin odottajat pikkuhiljaa hulluksi näiden hormooniailahteluiden takia?? Olen alkuviikon viettänyt parkuen, vuorotellen valmiina perumaan koko vauvan tulon ja välillä sitten taas olen kuin naantalin aurinko. Ja eilen ja tänään on kiukuttelun vuoro. [8|][8|] Kyllä on miehellä vähän kestämistä mun kanssani nyt [:)].

Kelasta: Toukokuun lopulla laitoin hakemukset menemään ja päätökset tuli jo heti seuraavalla viikolla! Samoin äitiyspakkauksen sai käydä noutamassa. Olin ihan ymmälläni, kun olin ajatellut Kelalla kestävän päätöksissä useamman viikkoa...[8|] Kerrankin näin päin [:D] Toivottavasti Kela nyt pistää vauhtivaihteen silmään ja saatte kaikki päätökset ynnä muut tarvittavat! Ei meitä tulevia mammoja pitäisi stressauttaa jollain tommosilla tukiasioilla enää tässä vaiheessa...

38. raskausviikko lähtee käyntiin ja alkaa vähän puntit jo tutista jännityksestä. Kohdunkaula on lyhentynyt kolmesta sentistä kahteen senttiin. Paikat on kiinni, mutta pehmenneet. Tänään voisin varmaan synnyttää silkalla vitutuksen voimalla... toivottavasti ei kuiteskaan päätä vauva tulla ihan vielä. 13. päivä perjantai kuulostaisi niin pahaenteiseltä synttäripäivältä, vaikken tommosiin taikauskohömpötyksiin uskokaan [;)]

Jospa alkaisin vähän siivota, voisi tämä armoton kiukku valua tyhjiin, jos saisin puuhailla jotain hyödyllistä. Ehkä ensi kerralla kirjoitan jotain aurinkoisempaa ja positiivisempaa tekstiä [:D]

Jeps, minäkin voisin vähän valittaa kelasta.
maksoivat mulle opintotukea liikaa, ja laittoivat lapun, että perimme takaisin, olisiko ehdotusta miten sen voisi tehdä ja miksi näin on käynyt. vastasin, että päläpäläpälä ja et 40e/kk olisin valmis maksamaan takaisin, muuhun en pysty kun saan muutenkin minimin. no sieltähän tuli päätös, että ottaavat 10e/pvä ELI PUOLET RAHOISTA!!! menin kelalle ja kysyin miten se on mahdollista.. että enhän edes sillä rahalla maksa osuuttani vuokrasta..! eivät osanneet asiaan ottaa kantaa, vaan piti kirjallinen lappu lähettää sille kuka oli päätöksen tehnyt. no minä kirjoitin ja pyysin uudestaan, että ottaisivat 40e/kk. no päätöstä ei näkynyt ja eilen marssin eri kelaan ja olin todella vihanen!! no alkohan se onnistua, ja osas sekin virkailija ja puuttui siihen. nyt ensimmäisen rahan saan sen vähä reilut 200 euroa millä en edes pysty maksamaan vuokraani enkä laskujani, saati sitten mitään muuta mutta että uusi päätös tulee postissa piakkoin. että katsellaas........

Raizki Mulla kans pari pvää sitten Tuntui (huom. tuntui, muttei kuulunu) sellanen naks ja sitten sisällä tuntui sellainen lämmin hulahdus... Mut mitään ei tullut ulos, joten????
Edelleenkin vauva jumppaa normisti ja muutenkin ihan normi olo. Pöksyt on pysyny kuivina nin panin asian sit vaan villasella ja joksikin verenkiertohäröksi...

mamma Mulla tulee joskus unohduksia puhelimessa...[8|] toinen juttelee kovasti, mutta itse unohdan olevani luurin päässä ja mietiskelen omiani tai pahimassa tapauksessa alan touhuamaan jotain, havahdun vasta kun toinen osapuoli alkaa huutelemaan korvaan...[8D][8|] ja tietenkin ihan kaikki asia mennyt ohi.
On tää kyl ihan parasta... välillä saa nauraa ittelleen katketakseen :)
Ja sit välillä on ihan tosi kyseessä.
Muutama vkko sitten mies soitti mulle kun olin kaupassa äidin ja pojan kanssa, äiti lähti jotain tarjousta metsästämään ja mulla oli jonkun asian katsominen kesken ja ympärillä pölisi myyjä ja luurissa mies kyseli jotain jostain. Noh- poika katos!!! Oli lähteny joidenkin naisten perässä ulos koko kaupasta. Tietenkin hermostuin ja huusin niin myyjät, miehet kun äiteetkin läpi... Onneksi kaikki hyvin ja tätit talutti pojan takasin kauppaan...
Mut ei kyllä enään kykene prosessoimaan kuin yhtä asiaa/ihmistä kerrallaan.

Tänään pitää soitella kelaan[:@][:@][:@][:@]
Ovat kummallisia kun eivät jotenkin ollenkaan katsele tietojaan siellä.
Sain päätöksen ensin äitiyspäivärahoista, Sitten koulunkeskeyttämisestä todistuksen ja sitten päätöksen opintotuesta ja opintolainasta, että siis jatkuvat normisti... plaah.
Eli osani minäkin tästä piiraasta (mmm... piirakkaaaaa...) olen saanut.

Sit Anopilla synttärit ja tuossa soitteli josko lähdetään lounaalle kiinalaiseen... NO TOKI!!!!
Sinne siis, nyt paskartelemaan korttia.

loppuja itsekullekin![:D]

Joo toi tilisiirtoasia on kutakuinkin hoidossa.. tosin saan vaan puolet rahoista, koska eivät vielä ole tyytyväisiä sen toisen auton myyntihintaan, et yrittävät myydä kalliimmalla sitä, ku mitä tää joku kiinnostunu ois valmis maksamaan.. no kuhan saan ees jotain sieltä, että ois rahaa millä elääki tää kuukaus...

Miehen veljestä.. se tulee, jos tulee. Ei sitä kovin kiinnosta tuleeko huonoon aikaan vaiko eikö. Kyllä mä jo miehelle sanoin, että ois kivempi jos nyt ei kuitenkaa tulis syyskuun aikana, et saisin rauhassa käydä synnyttämässä ja näin, mut eipä sekään voinu siihen mitää sanoa. Mut oma vikansa, jos joutuu lankomies käymää sit kaupassa mun ja vauvan kanssa. Kavereille oon sanonu kyllä, että saavat tulla koska haluavat kattelemaan vauvaa, mut omat eväät pitää varata mukaan [:D] Eli mun kaverit sit sais myös pitää samalla vähän seuraa mun langolleni [:D][:D][:D] Mut epäilen suuresti, että se vielä syyskuussa tulee.. veikkaan marraskuuta. Oishan sitä tietty kiva nähdä ja noin, mut ei se vaa osaa jotenki ajoissa niitä lippujansa ostaa [:D]

Suppareista: tänää aamulla oli kyl semmosta kipua, ettei tosikaa.. Tosin oli vaa mahan kohalla, mut kesti julmetun kauan. Sanoin miehelleki, että muksus alkaa valmistelee mua, et haluu pihalle, ni mies vaa tyynesti totes "ei se vielä tule"... No kidding? Kai mä nyt itsekin sen tiedän, kun ei se niin kovaa kipua ollu.. mut kipeämpää ku mitä ennen on ollu.. ja jännäks tän tekee se, et noit suppareita on vihdoin alkanu olee päivittäin... ku heinäkuulle asti ei ollu tullu ku vaa pari hassuu sillon tällöin.. ni nyt ne sit on alkanu tulee useammin ja kivuliaammin. Jee jee [:D]

Mutta tämä mamma vetäsee ittensä levyks tohon sohvalle [:)]

Perjantaita 13. päivä[&:]
Vielä ei oo mitään sattunut, mutta en ookaan evääni vielä liikauttanut, paitsi aamupalan verran.

Tiko: aivan ihanat tummatukkaiset prinsessat[:)][:)] Toivottavasti oma vointisi paranee pian kanssa. Ja saatte pikkuisetkin kotiin. Eikös se bilirubiiniarvon heitto oo aikas yleistä pienillä. Eilen juuri anoppi kertoi, että ukkokullalla oli kanssa ollut ne arvot koholla aikoinaan.

Kelasta: Juurikin viime keväänä odottelin yhtä kelan päätöstä 3kk[:@] Siinä ajassa kului sievoinen summa säästöistä ja muuta, vastaus oli että ei oo meitin onglema, jos ei saa laskuja maksettua. Kaikki paperit toimitettu ajoissa ja perään kanssa soittelin useamman kerran, mutta venyi ja venyi. Sitten päätös tuli ja ne maksoi liikaa, väärin maksetun takaisin perintään meni sitten taas 2kk aikaa[:D][:D] Ärsyttävää. Äitiyspäivärahapäätös tulikin sitten muutamassa viikossa. Aika huimasti tuntuu eroavan nuo käytännöt tuen ja paikkakunnan perusteella. Nyt jännään, että maksetaanko sitä äippärahaa luvattuna päivänä tilille vai ei. Toivottavasti kaikki saavat omat päätöksensä mahd. pian ja oikein.

Pelko: jotenkin on viime päivät vaivannut sellainen ajatus, ettei pikkuisella oo kaikki hyvin. Liikeet tuntuu ihan hyvin aina n. kerran tunnissa, mutta silti on kauhea paniikki, että teen vielä jotakin väärin ennen syntymää[:(] Sitten kun tökin ja juon mehua, että tuntisin liikeet, niin sitten tulee siitäkin huono omatunto, että pikkuista turhaan häiritsen. Todellakin voisin jo synnyttää, niin tilanne muuttuisi, tuskin huoli häviää, mutta on voipahan eri tavalla tarkistaa tilanteen.

Milamariaa: Itse olen välillä korviani myöten täynnä raskautta (mahan kokokin alkaa oleen kohta korvissa[:D]) Sitten tulee taas edellä mainitsemani pelko ja hellittelen ja rakastan masua ja sen sisältöä ylikaiken. Kait se on niitä hormonien temppuja.

Kaika: Oon kanssa ajatellut, että tekisin vauvajumppaa ja hierontaa pienelle, vähän niin kuin ennalta ehkäisevästi, ettei tulisi koliikkia tai muita vatsavaivoja. Uskon, että vauva jopa tykkäisi kosketuksesta muutenkin. Onko sulla jotakin vinkkejä esim. kirjaa tai mistä oot saanut neuvoja, että pääsee tuon jumppailun alkuun?

Raha: todellakin käy välillä vähiin[&o] Ei kasva puissa, höh. Mutta jotenkin sitä vaan selviää, välillä pitää tinkiä, enkä nytkään ole varsinkaan itselleni mitään hankkinut. Ihan hyvin me miehen kanssa välillä pysytään keskusteleen asioista, mutta välillä vaan tulee yllärilaskuja[:@], kaikki samassa kuussa niinku täällä jo puhuttiinkin, että silloin ku vähiten kaipaa, niin varmasti tulee kaikki mahdolliset laskut kerralla.

PojanÄiti: odotellaan sitä Bretin morsmaikkuvalintaa[;)] Huomennako se jo on! Itse voisin katsella Tarantinoa: Kill Billit, Pulp Fiction ja Sin City maistuisi, jos vain jaksaisi keskittyä. Tai Pirates of Carribean.. Jack Sparrow.. hmm.. eikös siitä oo tulossa uuskin versio taas.

Synnytysmusasta: hah, mietin ensin, että otan tuon klassisen levyn, mitä oon yrittänyt soitella vauvalle aina välillä, muttakun tuntuu, että ahdistun siitä musiikista enemmän tällä hetkellä kuin rentoudun, niin päädyin sitten sellaiseen piripolkaan, jonka tahdissa voisin vetää vaik maratonin, mielipiristyy ja tuntuu, että saa lisäenergiaa. Voi niitä kätilöparkoja[:D], eikä mieskään varmaan ihan innoissaan ole, puhumattakaan naapurihuoneista, mut määhän siinä joudun hommiin, niin mun musat kanssa[:-]..

Raizki: aiempien kuukausien sivuilta oon lukenut, että ihmisillä on ollut samanmoista paukahtelua. Itsellä ei oo ollut. Mut hei, kun luin tuota PojanÄidin kuvausta, niin oon kanssa tuntunut, että jotakin ihmeellistä napsahtelee ja aina välillä valitan miehelle, että tuntuu kuin jotakin valuisi, mutta mitään ei pöksyissä näy, vaik juoksen samantien vessaan tarkkailemaan, että jokos se limatulppa olisi. Ehkä se on sitä sitten, mutta ilman ääntä[8|]

Mamma: en muista edes mitä oon miehelle sanonut. Viimeisin viikon aikana oon joutunut kysymään mieheltä, että mitä vastasin sen kysymyksiin, kun en itse muista, vaikka tiedän puhuneeni jotakin[:D][:@] Välillä ihan hävettää, kun huomaa, ettei ole mitään tajua mistä on puhuttu. Keskittymiskyky kadoksissa siis..

Mahassa oltiin monta päivää pylly navan korkeudella, mutta nyt se tuntuisi taas olevan kylkiluissa ja keuhkoissa. Täytyy taas lähteä kävelylle, jos vaikka painovoima auttaisi pientä siirtymään alaspäin. Huomenna babyshowerit ja ensi viikolla joka päivälle jotakin ihme puuhaa.. Ja levätä piti[:D]

Mukavaa viikonloppua!

Purri: mies vielä vähän aikaa sitten sanoi, kanssa kipuihin ja muihin, että ei se vielä tule. Nyt se kysyy joka päivä, että tuleeko se meidän plussa pallo tänään[:D][:D] Vähän jo ärsyttääkin..

Grrrrr[:@][:@][:@][:@][:@]
Perjantai 13.
Soitin kelan opintorahajuttuun klo 12:02
sain vastaajan" Olemme avoinna arkisin 9-12...[8|]

MMMmmm jack sparrow... Mulla onkin leffat boksina...
(vaikka pitäisi kai enempi keskittyä tähän omaan parisuhteeseen kuin haaveilla hoteista merkkareista [8|])

tai sit vois ottaa tavaks sunnuntaisin vuokrata leffa...
sitä vois sit vaik jatkaa perheenkin kesken...

JA Brett HAHAAAAA!!! Todellakin!!! Jo huomenna...
Nyt on ainakin yhdeksi päiväksi odottelemista!!!!

En askarrellutkaan anopille korttia, Laitoin sen sijaan tukan nätiks (buahahaaaa!!!)

Raizski: Mulla kans maha naksuu päivittäin kun poika potkasee sellasen terävän potkun. Kysyin sitä lääkärissä viimeks ja hän sanoi että siitä on kahta teoriaa: joko vauvan nivelet naksuu (joka jatkuis sit syntymän jälkeenkin kovana) tai toinen vaihtoehto et kalvot naksuu kun pienen jalka siihen potkasee. Se on verrattavissa siihen kun kuvittelee et sormi hipasee ilmapalloa, samanmoinen napsaus. Mut joo mäki ihmettelin sitä sikana sillon et oonkohan tulossa hulluks ja kuvittelen tällästä. Nykyään mieskin kuulee sen välillä. Ennen se sano vaan et sun päässä naksuu, jeah right! [:@]

Jollain oli mies lähös ulkomaille rv 36 paikkeilla, kukahan se oli? (antakaa anteeks, kone temppuilee enkä pääse nyt selaa) Kuinka kauan mies joutuisi reissussa olemaan? kyllä minuakin pelottas päästää, luulen et minun miehen reissu jäis käymättä, ikävähän se olis mut.. [:(] ja se et ei oo ollu mitään harjoitus suppareita tai mitään ei kyl välttämättä sitä sano et synnytys ei vois olla lähellä. Oon kuullu tutuilta et heitä supisti ekan kerran sillon vasta kun tosi oli kyseessä [8|] mut miettikää miten parhaaks näette. Todennäköisesti miehesi kuitenkin ehtisi reissunsa käydä ja kaikki alkaisi vasta sen jälkeen mut näitä juttuja kun ei voi ennustaa.

Mulla ei oo ollu Kelan kanssa tän raskauden aikana mitään ongelmii, opiskellessa kyllä aina! Mut nyt päätökset ja rahat ja äitiyspakkaus tuli tosi nopeesti eikä mitään lisäselvityksiä tarttettu [;)] Kerrankin olen tyytyväinen kelaan, paitsi teidän puolesta joilla ongelmia on!!

Synnärimusasta: todennäköisesti meillä lähtee mukaan ainakin Muse, the Sounds. mulle toi The Sounds toimii kun tykki, saan siitä hulluna energiaa! ( toki en oo koskaan ollut synnyttämässä joten sen tehoon en mee vannoo [:D])
Enkä muutenkaan tiedä pystynkö mä synnytyksen aikana mitään kuuntelee kun haluun aina kuunnella tosi lujalla, ja jos on hiljasella ni vaan ärsyttää sikana. Kätilöt ei ehkä tykkää jos nupit kaaakkoon vaadin [:D] Mut ainakin sit jos perhehuone haikaranpesästä meille suodaan nii sit siellä musaaaa, kiitos.

Heiii, mulle tuli tänään paketillinen kamaa H&M:ltä. Käväsin tos melkeen juosten hakemassa ja ai että! Tilasin hennesiltä pojalle sen ihanan ruskeen nalle haalarin <3 ja valkosen vanupussin,jonka saa myös haalariks <3 aivan ihania.Voisin laitta kuvaa tuonne toiseen topiciin. Toki itelle tuli kans tilattuu vaatteita, neuletakkeja lähinnä ja koruja. Ainiin ja kahdet talvikengät, tiiättekö ne sellaset "lonttoset" joilla ei oo mitään muotoo. Alkuperäiset on kai ne UGGit mut noi oli ihan hennesin taattua laatua, right. Mut eipä maksanu paljoo ni nyt on sit lonttosta talven varalle. Syksy siis saa jo saapua, ihanaa, rakastan kyl syksyä ja kynntilöitä, lyhtyjä ym. syys ihanaa. Ja mikä tietty syksyssä tärkein tänävuonna, vauvva! <3

Kertokaahan jos on kokemusta mitä kikkoja ois synnytyksen käynnistymisen avittamiseen? Ei sillä et vielä ois niinkän tarvis mut ens tiistaina tulee rv 37 ja vauva siis jo täysiaikainen. En jaksa et mentäs ainakaa jatkoajalle.

Kaippa mun täytyy lakata löpisemästä ja mennä valmistaa makarooniloooota.. Hauskaa päivänjatkoa ja olkaa varovaisia (13.pe)

Heipati hei!

Olipa mahtavaa käydä uimassa! Valittiin uusi ranta kohteeksi ja sepä oli puhdasta kuin mikä- sinne siis huomenissa taas, jos kelit antaa periksi.

Täällä on molempien poikien huoneet siivottu ja laitettu tavarat ja vaatteet ojennukseen esi-/koulua varten.
HM:lle tilaus tehty, kun kyllä noi piru vie vaan kasvaa[;)].
Ny on mun hyvä olla, kun on pakattu vaihtovaatteet,kuravaatteet ja jumppapussit eskariin ja koululaisen vaatekartoitus on tehty. Reppu on jo valmiustilassa maanantaita odottamassa.

VAUVAJUMPPAA/-HIERONTAA: Mä kyselin synnärillä vinkkejä aikoinani hierontaan ja sittemmin surffasin netissä ja löysin noita vinkkejä lapsen rauhoitukseen ym.. samalla myös löysin "todisteet", kuinka hyvät rasvahapot+ täysjyvät edesauttavat vilkkaita lapsia tasoittamaan eloaan[:)][:)].
Meni vähän sivuraiteille, mutta kuitenkin ajankohtaista kaikille meille jossain vaiheessa, kun mietitään näitä ravintovalintoja lasten kanssa. (mä olen myös ruokanatsi[;)], mä en voi hyväksyä huonojen ravintotottumusten siirtoa jälkikasvulle[:@]. meillä vieläkin päivittäin jompikumpi pojista yrittää tätä:"Mutta ku muiden äidit antaa syödä suklaamuroja iltapalaksi/ saa meidän kaverit vaaleeta leipää joka päivä..tms")
Kunnon paasaus. Nyt lopetan. Piste-->.
niin siis saa meilläkin joskus vaaleeta leipää/herkkumuroja tms., mutta tosiaan- joskus.

PAUKKUMINEN: Mulla tässä raskaudessa tommosta purinaa ja kurinaa enemmänkin. Toka synnytys käynnisty paukahduksella- kuului ihan kunnon POKS! ja kun nousin ylös- holahti vedet. Ei paljon tarvinnu arvuutella, mitä se neste oli..[:D]

Nii mun jo viimeksi piti peukuttaa teille perätilalaisille, että käännytykset onnistuisivat, joten .

HEIIII! Enää kaksi päivää koulujen alkuun täällä ja sitten kun ens viikko on ohi saa jo oikein tosissaan alkaa jännäämään synnytykseen pääsyä. (..nyt mä lähinnä jännään, että sais arki alkaa ennen vauvan tuloa..)

Palaan vielä kommentoimaan teille, ku ny ei ehdi. Kaamee kiire saada ruokaa[:D]

Ja omaa napaa koko tuleva teksti [X(]

Niinhän se oli että perjantai 13 pv, jurputusta exästä: Näin vauvan isän kaupassa.. Hän ei kyllä nähnyt minua, mutta minä näin hänet ja se riitti. Sain lievän hengenahdistuskohtauksen. Niin paljon minulla olisi sanottavaa hänelle [:@] Otin nopeasti tarvittavat ja menin ulos kaupasta että rauhottuisin. Jotain positiivista kuitenkin.. Tunsin olevani taas "kauempana" muistoista ja koko ihmisestä itsestään.. Ainoa mikä minua painaa on viha. Tekisi mieli sylkeä sen miehen naamalle silloin kun unohdan, että mies on sairas.
Ja voin sanoa, että on se kumma ettei hänestä päälle päin huomaa yhtään mitään. Ei mitään!
Oikeastaan voisi sanoa, että hän on kunnon pommi.. Helvetin hyvännäköinen ja viisaskin ja sitten voi hetkenä minä hyvänsä tulla esim. uudelle tyttöystävälle yllätyksenä tuo sen sairaus, niinkuin minulle kävi. Toivottovasti kertoo rehellisesti tulevalle naiselleen asiat. En haluaisi kenellekkään käyvän niinkuin minulle ja vauvalle!

Kävin lainaamassa leffan The lovely bones - oma taivas. Nostattaa kylmiä väreitä leffan traileri, vaikka toisaalta vaikuttaa vähän hömpältäkin. Silti kiinnostuksesta haluan katsoa ja varmasti pillitän taas silmäni pihalle.

Viettäkää turvallinen 13.pv! [:D][;)]

Voihan turvonneet jalat,selän kivistys ja siskoset supparit!

Olen mennyt koko päivän kuin heikkopäinen, vielä pitää pestä 2 mattoa, jotka poika saa luvan nostaa kuivumaan ulos. Välillä on ollut aivan pakko istahtaa, supistuksen ajaksi ja oikein puhista. Ja sen jälkeen syvä huokaisu...ja menoks [:)]

Perjantai 13.pv: Pe.13.4... On meidän hääpäivä [:D] Ihan mentiin tarkoituksella, uhmataan uskomuksia...

Synnärimusaa: Mä en tahdo mitään älämölöä ympärilleni, en vain kykene keskittymään itse asiaan, jos musiikki soi taustalla, vaikka hiljaseenkin.
Nyt jo tuo keskittyminen on persuuksista[>:]

PojanÄidillä on varmasti tosi nätti kampaus [:D][8D]

Mulla on H&M:n paketti postissa, mutta pääsen hakemaan vasta Maanantaina, kuten myös Empin paketin[;)] Lähinnä on ihan mulle itselleni, paitoja ja anorakki joita olen haaveillut kauan. Vaaville tilasin pari pyjamaa, ja jotain...mitäköhän muuta...noh, sen näkee sitten. (MuistiHärönen)[:-]

Synnytyksen käynistykseen avittaa tai sitten EI [:D]!! Kolme S:sää = Sauna,Seksi ja Siivoominen [:)] Mulla ei auttanut mikään, kumpaakaan.
Ei ole ollut edes näitä siskosia harjoitus suppareitakaan edellisistä, kutren NYT...*puhisee* ja *huokaus*!!
Tää raskaus on pistänyt kyllä kaikki sekaisin...En ole enään yhtään varma mistään, mikään ei ole mennyt kuin edellisisiä.

Eikös täysaikasuus lasketa 38--> ja keskosuus 37<--  JaabaDaa!!

Kuka kekä tykkäsi Tikruista? Löysin ihunan nettikaupan: http://www.artecom.fi/vauvan-pukeutuminen-vaatteet-c-16_21.html
Löytyy myös keskosille vaatteita, laitoin linkin myös tuonne yleiseen[;)]

Jos sitten jatkas... Moikkelis!!!

Paljonkohan maksais mininosturin vuokra näiltä vikoilta viikoilt? [8|] Tuntuu, etten pääse sohvaltakaan sovinnolla ylös vaa pitää ähistä ja puhista, et saan tän ruhoni nousemaan [:@] Kaveriki just pyyteli leffaan mua, mut enhän mä pääse, ku en voi istuu paikoillani niin pitkää aikaa samassa asennossa.. Harmittaa ihan hirveesti, ku ois ollu kerrankin mahollisuus lähtee pois himasta illaks, mut kun ei vaa kykene [:@][:(]

Synnytyksen käynnistyksestä: Mun äitini kertoi tehneensä aikoinaan hirveesti lumitöitä, ku oli mua yrittäny käynnistellä [:D] (Siis mä synnyin vaan 4 päivää myöhässä, mut äiti pelkäs et ollaa jouluaatto synnärillä) En ollu kuitenkaan suostunu sillä keinolla ulostautumaan [:D] sama ku toisen veljen kohalla se oli kaikkii suursiivouksia yrittäny tehä ja nostellu painavia tavaroita ja ties mitä... ei onnistunut... et sinänsä en ainakaa omalla kohdallani usko, että onnistuisin saamaan ulos tota mukulaa yhtää sen aiemmin, ku mitä se itte haluaapi syntyä [:D] Mut unelmatilanne ois, että syntyis etuajassa, ni ei tarttis tätä selkää kestää enää pitkään...

Perjantai 13. on yleensä ollu mun onnenpäiväni [:D] Aina ku oon ostanu jonku arvan tai vastaavan, ni on voitto rapsahtanu just sinä päivänä [:)] Nytki oisin käyny jotain ostamssa, jos ois vaa ollu varaa..

Tiiättekö muuten, että toimiiko Euroopan sisäiset tilisiirrot viikonloppuisinkin? Et jos tänää on siirretty rahaa ja siirrossa kestää 24h, et tuleeko se oikeastiki sitten huomenna mun tililleni vai jääkö se maanantaihin?

Purri: Vaikka se Suomen päähän tulisikin, niin taitaa Maanantaille mennä, jopa Tiistaille.
ja tuosta sun äitees nosteluista...
Älkää Vain menkö nostelemaan mitään raskasta, kyse ei ole pelkästään siittä synnytyksen käynistymisestä, vaan ISTUKKA On Vaarassa Irrota!!

Mamma: okei.. niin mä vähän pelkäänkin, että näkyy vasta ens viikolla [&o] kerpele sentään.. Mut mä elättelen toivoa, että ois huomenna, ku ne kerran sieltä pankista niin sanoivat, että 24h ja ainaki Kanadaan on siirtyny niin nopeasti.. Ja siis en tiiä mitä painavaa äiti oli nostellu.. ainaki mun vanhinta veljeä joka oli toisen veljen syntymän aikoihin 2v ja todennäkösesti jotai kauppakasseja/vaunuja tai vastaavia... En mä usko et isä on antanu sen nostella mitää "jääkaappeja" tai muita oikeasti yli painavia [:)]

Ja sit mä päätin alkaa kutoa veljeni vauvalle peittoa [:D] Oon ainaki reilusti ajoissa, koska se vauveli syntyy vasta maaliskuussa. Tosin toi lanka on ihan pepusta.. jotain hiton hörssölankaa, joka katkeaa ihan vaa kattomalla sitä kerää... Mut haluun noi langat pois tuolta nurkista, et saan ostettua uusia [;)] Ja sit ku tota hörssöäki mulla on 6 eri väriä ja jokaista vaa 50g kerä, ni siitä tulee sitten peitto. En ala miettimään josko jotai fiksua saisin noista... Saapahan veljen vaimo sitten hiplattavakseen jotain vauvatavaraa, ku ei mun veli anna sen vielä hössöttää [;)]

Täältä kanssa... VOIHAN TURVOTUS!!!

Jalat onkuin sämpylät. Niin turpeena ettei varpaat osu maahan... ja nahkakin alkanu kuoriutumaan.
Jouduin ostamaan 2 kokoa isommat kengät...
Kyllä sitä nainen tuntee itsensä seksikkääksi tälläsenä.

Kolme Ässää... Saunaa ja siivoomista kohtuudella, mutta seksi on ihan lääketieteellinen fakta!
Tai se nimenomanen tahna joka meidät tähän tilaan on saattanut on myös lääke siitä pois.
Sperma siis pehmentää ja kypsyttää kohdunkaulaa jonka myötä siis synnytys lähenee nopeammin, joten nyt tytsyt tankin täydeltä !!! Miehet ovat kyllä varmasti valmiina tehtävään :) Vaikka joka päivä!!!

Suurin pudottaja!!! Hui kauhea mitä määriä ne tyypit siellä tiputteli!!!! Mä sain niin hirmuset rushit niiden energiasta et vedin tramboliini/kuntopyörä treeniä melkein koko kaks tuntisen... Mä kans haluun olla timmi ja kapee!!!
Sekin ohjelma loppuu!!!! Mulle ei jää mitään kivaa telkkuun viikonlopuiks!!!!

Purri Mä kans arvon tota leffa asiaa... Pystyisköhän vielä???
Ens viikolle ois leffatreffit ystävän kanssa. Sit se alkaakin olemaan viimesiä asioita mitä teen kotipiirin ulkopuolella...
Tsemppii, Toivotaan et rahat tulee pikapikaa!!!

mamma
kampaus oli niin nätti että anoppi läks vielä ikeaan kuskiksi ja makso osan ostoksistakin!!![:D][8D] Onneks en askarrellu[8D][8D][:)]

H&M hei mikä juttu tää on??? Kaikilla tilaus tulos tai menos! Onks joku kataloki tullu???

Missä celina???kukkuu???

Poika oli harvinaisen päättäväinen ja jäi mummolaan yöksi. Joten kultsi kainaloon ja punkkaan...
Jaa kellokin on juossut jo noin pitkälle...

Tuohon H&M:n tilaukseen on munkin pakko kommentoida...
Sain itsekkin viimeviikolla paketin pikkuiselle sieltä ja myöskin mä tilasin sen ruskeen pörrösen nallehaalarin ja sen valkosen toppapussin/-haalarin... :) ja vähän muutakin... :)

Ruhtinaallisesti 5 tuntia unta... ja tietenkin virkee kuin peipponen!!!
Väsy tulee satavarmana parin tunnin päästä.

No ajankulukseni selailin sivuja ja törmäsin hyviin vauvahieronta ohjeisiin.
http://www.helistin.fi/?page=5477286&id=4171577#

Just nyt on harvinaisen kärsimätön olo, tule jo kultapieni!!!

Lähden jatkamaan sängyssä pyörimistä...

Huomenta!

Olipas tuskaisen kuuma hikinen yö, joka äsken päättyi onneksi ukkoseen+ sateeseen.

PojanÄiti: kyl sieltä oli alkamassa joku tosi tv-hömppä, mitä miehen kanssa odotellaan. En tosin muista oliko se sitten BB, vai joku muu. Toivottavasti alkaa joku muukin, vaikka New Yorkin toinen season tai 12back of love, jos tiedät mistä puhun[;)]

Kaika: kait mustakin tulee ruokanatsi[:D] Oon vahvasti sitä mieltä, että aikuiset on syyllisiä, jos lapsella on ylipainoa, kun eihän se lapsi sitä ruokaa osta ja harvemmin valmistaa. Ja oon äidilleni ihan kiitollinen, että meillä ei oo niitä suklaamuroja ollut eikä limskoja tms. kuin harvoin, kun on ne tavat jääneet itsellekin ja nykyään samalla tavalla silloin tällöin epäterveellistä herkuttelua, useimmiten normaalia kotiruokaa ja ruisleipää. Ja suklaatahan ei lasketa[:D] Mutta todellakin säännöllinen ja normaali ruokarytmi on tavoitteena, kun eikös noista rutiineista oo terveellisten ravintoaineiden lisäksi apua, jos vilkkaampi yksilö sattuu putkahtaan.

Milamariaa: ihan pakko kysyä, että tiesikö sun eksä sairaudestaan jo ennen kuin te tapasitte? Jos tiesi, niin melkoisen tempun teki sitten, eikä ihme, että vihan tunteita koet. Sairastumiselle ei mitään voi ja kaikenlaista voi sattua kenelle vaan koska vaan, mutta jos tietää jo, niin sitten on aikas väärin olla kertomatta. Mutta niin kuin jo sanoit, niin ajankanssa helpottaa, tietty kun on ollut voimakkaita tunteita toista kohtaan, niin kaikki ei tuntemukset ei välttämättä koskaan häviä, mutta laimenee ja muuttuu ajan myötä. Oliko Lovely Bones hyvä? Itse ainakin itkin silmät päästäni, kun se loppui, ihanan surullinen.

Purri: mäkin haluan sen mininosturin[:D] Kyl luulen kanssa, että rahat ei välttämättä siirry ennen maanantaita. Ikäviä noi pankkipäivät, varsinkin, kun yleensä on todellakin tarvetta sille rahalle. Pidän kuitenkin peukkuja, että rahat olisi tulleet jo sun tilille.

Leffaan en viitsi myöskään mennä, kun se on melkoista asennon hakemista koko ajan ja sitten pelkää, että tulee armoton pisuhätä kesken, eikä kehtaa lähteä vessaan[:D] Kohtahan sitä pääsee sitten vauvakinoon [;)]

Mullekin tuli viime viikolla henkalta paketti, kun se syyskuvasto ilmestyi. Siellä tosin oli miehelle 2 housut ja mulle imetyspaitoja ja sellainen urheilutoppi kanssa imetystä ajatellen[:@] Muita vaatteita saan katsella sitten keväällä, kun näkee vähän miten tää kroppa tästä muotoutuu. Ne kamelin väliset polveen asti ulottuvat saappaat tilasin kuitenkin talveksi, tulevat vasta joskus, odotan täällä vesi kielellä.. Vauvalle en tilannut nyt mitään, kun odottelen noi BabyShowerit ja sitten katson, mitä puuttuu.

Synnytyksen avittamisesta kotikonstein oon lukenut kanssa tuosta 3 S-menetelmästä ja lisäisin siihen itse myös 4. S eli shoppailun, kun nykyisin se aloittaa melkoisen supistelun[:D]. Sitten oon kuullut, että vadelman lehti tee voisi auttaa ja vyöhyketerapia hieronta tietyista paikoista, yksi piste oli nilkoissa olevien luumönttien alapuolella. Lisäksi vielä löysin tällaisen artikkelin:
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Eikös Celinallakin alkanut jo sairasloma ja mammalomakin kolkuttelee ovella? Mitkäs on voinnit?

Jeps! Lauantaita!

The lovely bones: Arvasin itkeväni, aloin jo ennen puolta väliä ja silmät oli ihan kuivat ja kipeät elokuvan loppuessa[:(] [:D] Etenkin näin raskaana tuli paljon tunteita.. Tykkäsin paljon!

Exä: Kertoi minulle joskus olleensa masentunut, muttei kertonut psykoosista. Diagnoosin hän sai hänen mukaansa vasta siellä laitoksessa, josta pääsi pois nyt maalis-huhtikuussa. Masennusta on niin monilla nykyään, joten en ajatellut sen enteilevän mistään vakavammasta. En siis tiedä tiesikö mies, eikä silläkään oikeastaan enää väliä. Pitää vaan mennä eteenpäin ja tuhlata kliseitä, jotka toimivat ;D

Lapsen ruokavaliosta: Minustakin tulee varmaankin aikamoinen nipottaja. On pari hyvää esimerkkiä lähipiirissä miten karkit/makea villitsevät ja valmiiksi villit lapset (päiväruokakaan ei niille lapsille maita, kun saadaan aamusta alkaen murot kaakaolla jne..). Itse ajattelin, että yksi karkkipäivä saa olla viikossa, muttei mitään aamusta-iltaan karkkia siintäkään tule. Joku puhui ja täysjyvästä, terveellisistä vaihtoehdoista ja olen itsekin niiden kannalla vahvasti. Tässäkin asiassa kuitenkin jokainen tavallaan.. Ja tuosta ylipainosta, en sitä pelkäisi, koska pitäisi oikeasti syöttää lapselle aivan _törkeä_ määrä makeeta mössöä, että tulisi ylipainoa.. Terveellisyys on se mitä haen lapselle sekä minulle.

Takaisin