elokuun vaavit 09

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja caania
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkoi ne odotetut supistukset ihan "ajallaa" kuten aikaisemmillakin.
Heräsin vajaa viikko sit yöllä kauheaan selän ja mahan polttoon. Siinä sit mietin et liekkö se halkojen laittaminen oli liikaa selälle. Särkylääkkeen voimalla sain nukuttua yön hieman paremmin mut seuraavana yönä sama homma. Sit rupes pääkopassa raksuttaa et ei taida olla enää selkä mikä vaivaa, vaan supparit alko taas. [8|]
Pitää lipittää tuota vettä vieläkin enemmän ja ottaa lääkettä jos alkaa äityyn tai tiuhemminki tulla mut eiköhän sitä päästä taas ens kesään kasassa. Tympiää vaan ku koko loppuaika menee näitten suppareiden kans taistotessa mut onneks isot pojat on jo sen verran isompia et ne osaa jo auttaa kotihommissakin. [&o]
Nyt sit pitää malttaa vielä ottaa hieman rennommin ja jättää halkohommat vähäksi aikaa. Enemmin lepään kotona ja otan iisimmin kun menen sairaalaan makaamaan. [:@]

Mieki niiiin muka vannoin ja vakuutin että mitään hankitoja en tee ennen kuin ollaan lähempänä (enhän tuota muillekkaan ole tehnyt) mutta jotenki tuli niin kauhee keväinen vimma päälle et pitää alkaa katsoa jo valmiiks mitä tarttee. Oon kaukaloa, itkuhälytintä, kantokoppaa ja sitteriä katellu.[&o]
Edellisen kaukalon ehdin myydä kun eihän meän enää pitäny alkaa vauvoja tehdä ja sitteri koki kovia kun yks vanhemmista kaatu sen päälle joten seki meni roskiin. [:D] 
Vielä en ole ostanut mut ajateltiin (tai siis mie aattelin) ukkelin kans lähtä käymään liikkeet läpi ja testata se paras vaihtoehto meille. Ostaa sit ku ostaa tai ku jotai tarjouksia sattuu tulemaan. Oon mie kyllä huuto.nettiäki lahmannu vaan kauhee et sitä on niin arka et jos se ei sit ookkaa niin hyvä ku annetaan ymmärtää tai rahat katoa sen tien. Kaukaloa etenki olen katellu sieltä kun uutena on niin pirskatin tyyris. Mut pitää nyt katsoa saisko sen uutena/tarjouksesta yhtään halvemmalla (ja vielä takuun kera). [8|]
Hokasin tuossa nettiä selatessa että ois tarjouksessa meän kaksosten vaunuihin kantokoppaki babystylessa niin pitää se ainaki käyä hakemas nyt. Mies vaan tuppaa olemaan kauhean kova shoppaaja ja kun sillä on niin hyvä silmä kaikelle niin miten miusta tuntuu et ei me sieltä ulos päästä pelkästään sen kopan kanssa. Saa siis nähdä mitenkä paljon sitä tulee hommattua tavaraa vakuutteluista huolimatta. [:)]
Kahden viikon päästä ultra joten jos saadaan sit tietää kumpi on tulossa niin voipi alkaa hommata jotain ihan uutta uudelle tulokkaalle, etenki jos on tytön tyllerö. [X(] 

ps. Onko muilla ollu ongelmaa saada tuo hitsin "allekirjotus" tallennettua. Mulla se aina vaan sanoo että käyttäjätunnus/salasana on jo käytössä joten koita uudelleen. Mut en mie tietääkseeni voi olla kahdesti kirjaantunut.. [:-]
ois niin kiva käyttää tuota kun on niin söpökin ja kun muisti on ihan tajuttoman huono niin aina ne viikot unohtuu lopusta.
Pitääkö mun nyt alkaa tuo linkki aina laittaa sampetti johki muualle ylös ja liittää sit vaikiamman kautta tekstin loppuun.  [:@]

Heipäti hei!

Täälä ilmottautuu uusi odottaja.
Kaikki on mennyt tähän asti mainiosti. Nyt viikolla 20. Närästys ja nuo nivuskivut ovat tulleet kuvioihin ja alkuraskauden väsy..

Liikkeet tuntuvat jo päivittäin ja suht aktiivinen kaveri on kyllä tulossa. LA 9.8

Ei muuta kun tsemppiä kaikille[:)]

Hei taas kaikki uudet ja vanhat elomasuilijat!

No nyt! Tunsin ensimmäiset liikkeet [:D] Tästä hymyilystä ei meinaa tulla loppua ollenkaa!

Me saatiin jo tänään kirje helsingistä! Eli hyviä uutisia tuli [:)] meijän näyte oli normaali. Käsittämättömän nopeaa toimintaa oli kyllä. Maanantaina käytiin siellä hesassa ja torstaina oli jo vastaus postilaatikossa. Me ehdittiin jo eilen illalla käydä polilla päivystävän lääkärin vastaanotolla kun mulla oli maha niin kipeä. Sain pari saikkupäivää ja lääkäri oli sitä mieltä ettei keskenmenon vaaraa ole, vatsa oli pehmeä eikä painellessa aristanut. Tulehdusarvotkaan ei olleet koholla. Tänään käytiin sitten aamupäivästä vielä neuvolassa ylimääräisellä käynnillä kuuntelemassa varmuuden vuoksi sydän äänet. Ja hyvinhän ne kuulu. Nyt illalla tuli taas maha kipeeksi, toivottavasti ei ole umpilisäke joka oireilee. Kipu on nimittäin oikealla puolella.

Mutru: Onnittelut niistä liikeistä :) ja voimia siihen vastausten odotteluun. Mä en edes kehdannut alkaa ruikutaa mitään saikkua kun ne esitti asian niin että kysessä on ihan rutiinitoimenpide ja kaikkea saa tehdä aivan normaalisti kokeen jälkeen. Meijän neuvolan täti sano että joskus niitä vastauksia saa odottaa pitkään en muista minkä takia, jotenkin se liityyin siihen näytteen tutkimiseen...

Me käytiin sillon maantaina samalla reisulla Keravalta hakemassa ne vaunut. Brion turkoosit Happyt [:)] Ne on ihanat!  Ja oli tosi kivaa seurata tiistai iltana kun mun mies kasasi ne, se oli kyllä elementissään [:D]

rv 19 LA 13.8.

Hei taas kaikile pitkäsätä aikaan [:)] Tänne onkin ilmestynyt uusia tulevia äippiä oikein kunnolla, ja hyvä niin [:)]

Eilen oli neuvola ja meinasi taas säikähdys tulla, kun ei sydänääniä meinattu saada kuulumaan mitenkään... Mutta sitten kun tuurilla löytyi oikea kohta niin johan sieltä kuului hirmuinen jyske, ihan kuin pikkuinen olisi nyrkillä mikrofooniin hakannut että menkää pois häiritsemästä [:D]
Neuvolan kauhun hetki on aina vaakaan nousu, mutta onneksi ei paino ole noussut tähän mennessä kuin 3,5kiloa, vaikka mahasta päätellen voisi luulla paljon suurempia lukuja [;)]

Viime viikolla luulin taas tuntevani pientä liikettä, muljahtelua, mutta ihan varma en ole, saattoi olla myös ilmaa... Kätilö kyllä sanoi, että sitten kun kunnolla alkaa liikkeitä tuntemaan, tajuaa että kyllä ne sittenkin on ollut jo liikkeitä aikaisemmin. Mutta ei vaan näin esikoista odottaes tiedä yhtään mitä odottaa.

Mulla ollut alamahassa oikealla aina noustessa, yskies ja aivastaes vihlovia kipuja, meinasi paniikki iskeä, mutta neuvolassa kätilö rauhoitti, että johtuu hyvin todennäköisesti siitä, että multa kun leikattii reilu vuos sitten oikea munasarja pois, niin leikkauskiinnikkeet ja arpikudos siellä vaan venyy. Tuntuu että välillä ihan vainoharhaiseksi tässä tulee kaikkien pikku kouristeluiden ja vihlaisuiden kanssa [:)]

Eilen vihdoin ja viimein saapui tilaamani äitiyshousut ja on NIIN loistavat päällä, ihan kun mitään housuja ei olisikaan, mistään ei kiristä ei purista ja istuu täydellisesti [:D] [:D] Olihan ne hieman hinnakkaat, mutta pakko tilata vielä toiset, ettei yksissä housuissa tarvi koko loppuraskautta kulkea [:D]

Kaikki täällä tosiaan hyvin ja jälleen yhtä hymyä koko tuleva äiti [:D]

Rv 18+2 LA 19.8.

Heippa taas kaikille elomasun kasvattajille!

Morte: vai että siilistä oot. Me ihan Kuopiossa asustetaan. Mukavaa kuitenkin että on toinenkin mamma täältä savosta. [:D]

Onnea, mutru, että liikkeet jo tuntuu! [:)]

heidinen: mulla on myös tuntunut (etenkin iltaisin kun oon ollu selälläni sängyllä) masussa "muljahteluja" ja oon aatellu että ne vois olla vaavin liikkeitä, mut mtn varmuutta ei vielä oo.. Kärsimättömänä kyllä ootan että varsinaiset liikkeet alkaisi! [;)]
..Mistä muuten tilailit mammahousut, jos saan udella? Itte oon yrittäny löytää hyviä, mutta h&m on ainoa missä täällä on ees mammavaatteita (tietääkseni?)
ja ne farkut ei oikein istunu miulle.. Tosin äippä oli kuulemma löytänyt mulle käytettyinä parit mammahousut. Kivaa, pääsee tänään testaamaan niitä. [:)]
Toivottavasti vaan sopiivat. Alkaa meinaan tavan housut tuntua jo tukalille vaikkei mulla mtn hirmu isoa mahaa vielä ookkaan.
Lisäksi ois luvassa ainakin siskon tyttöjen entisiä vaavin vaatteita, mitä päästää vkl:n aikana hypistelemään ja ihastelemaan. [:)] Äitiyspakkausta ootellessa..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

terv. Tinskuli ja Nasu 18+2

Tinskuli: Tilasin ne farkut missymom.netistä. Maksoihan ne 69.90, mut kokoja tosiaan löytyy koosta 32 aina kokoon 60 asti. Ja sieltä on helppo tilata, ku tilaa sen kokoiset mitä on käyttänny ennen raskauttakin, kun niihin on lisätty raskausajan "turpoamisvara" jo valmiiksi. Ja jos haluaa varmistaa et saa just oikean koon, ni laittaa tilauksen jälkeen heille sähköpostilla lantion ja reiden ympäryksen, ni ne lähettää sit just sun koolle sopivat housut [:D] Mulla ei ikinä mene peruskaupan farkut jalkaan, aina jämähtää reisien kohdalle, ni tuolta tilattuna istuu TÄYDELLISESTI ja ihan ku just mua varten tehdyt mittojen puolesta. Ja näyttää ihan pirun hyviltä [:D] Toimitusaika niissä kaikissa taitaa olla 15arkipäivää.

RV 18+2  LA19.8.

Mamma vaatteita ja housuja

missymomon lisäksi bebes.fi ja belua.fi myy nettikaupassa äitiysvaatteita, myös elloksen nettikaupasta löytyy oma mama mallisto odotusvaatteita.

mm bebes ja stockman löytyy mama-licious vaatteita, joista löytyy edullisiakin.
Itse löysin Mama-liciousin mallistosta farkut masutuubilla ja säätökuminauhoilla 24eur. Istuu tosin hyvin päälle eikä paina. Mitoitus tuumissa lantion ja lahkeen mukaan, eli ennen raskautta oleva tuumakoko oli mulle hyvä, masukasvunvaralla tietty. (hennesin farkuissa ei muuten ole niitä säätökuminauhoja ja etuosa tuntuu ahtaalta, ainakin mulla, myös masutuubi on ommeltu suoraan vyötärökappaleen reunaan)

Itsellä olisi etsinnässä juhlamekko keväthäihin.
Jos törmäätte jossain putiikissa kivaan vatsalta antavaan empireleikattuun juhlamekkoon niin vinkatkaa! Ajattelin että jos löytyy sopivan mallinen ihan tavallinenkin tilava mekko, niin ostan muutamaa kokoa normaalista koostani suuremman ja pienennän sitten yläosasta, sää sitten masulle tilaa. Olishan se tietty kiva jos löytyis kohtuu hintainen äitiysjuhlamekkokin, jota vois sitten pitää ihan kesälläkin. Mut esim beluan ihan oikeet äitiysjuhlamekot oli 90-150eur...

Tässä myös löytämän linkkisivusto:
http://www.kenguru.fi/linkit/links.php?cat=1000

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Inna

la. 17.8.

Heips!

Ihanaa, että tulee viikonloppu. Mulle on palannut se alkuraskauden väsymys enkä meinaa illalla jaksaa valvoa yhtään.... Mies jo toivoi, että josko lauantaina voitaisiin yhdessä viettää iltaa ja olla hereillä vähän pidempään [:D] Täytynee ottaa parit päikkärit, että jaksaisi vähän pidempään hengailla.

Mä ostin tossa viikolla ekat äitiyshousut kirppikseltä ja ne oli aika mukavan tuntuiset päällä nyt, kun ei ole vielä kauheesti vatsaa. Olivat H&M:n äitiysfarkut ja harmittelin niissä vaan sitä, että ei ole siinä maharesorissa mitään kiristysmahdollisuutta. Mut täytynee mennä perehtymään oikein johonkin liikkeeseen noihin housuihin, kunhan tämä vatsa tästä vielä kasvaa. Nyt menee tosiaan vielä ihan nätisti niin sanotut omat housut, mutta väistämättä tässä lähiaikoina täytyy siirtyä noihin äippähousuihin [:)]
Sitä ennen joudun rintaliiviostoksille: ovat turvonneet mahdottomasti. Pienirintainen olen normaalisti, mutta nyt täytyy mennä hankkimaan suurempia kuppikokoja, kun tulee kaikista normiliiveistä rinnat ulos eikä se näytä saati tunnu mukavalta....[8|] Lienee myös ihan normaalia, mutta en odottanut näin suurta muutosta jo tässä vaiheessa [;)]

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
T:Eppu&Late

Heippa kaikille! vihdoinkin saan taas aikaiseksi kirjoitella, toki olen teidän kuulumisia seuraillut ahkerasti ja kovin on samanlaisia mietteitä ja tuntemuksia muillakin :D

Meilläkin on masukki ruvennut liikkumaan oikein ahkerasti, ensimmäiset liikkeet tuntuivat (jo) pari viikkoa sitten ja sen jälkeen onkin kaverista kuulunut joka päivä [:)]. Taitaa ollakin melkoinen jumppari tulossa tänne, kun nyt jo tuntee ukkokin potkut masun päältä vaikka viikkoja on kasassa reilut 17, mutta kummasti helpottaa omaa oloa kun tietää, että joku siellä on [:D]. Kyllä vetää aina suun hymyyn kun kaveri itsestään ilmoittelee, varmaan jo ihmiset ruvennut bussissa kummastelemaan, että mikähän hullu se tuokin aina istuu täällä naama virneessä [:D], meinaa olla vauvelin aamujumppa aina silloin kun bussissa istahdan kouluun tai töihin matkalla ja toinen pidempi liikuntatuokio on sitten illalla (jolloin saattaa riehuminen kestää kauankin). Itse kyllä epäilen, että saatan olla muutamia päiviä edellä, kun mitä ultran mukaan laskettiin, mutta toki voihan se olla, että kaveri vaan on tavallista aktiivisempi ja jämäkämpi liikkeissään.

Noista mammahousuista, itse olen etsiskellyt nimenomaan farkkuja, mutta niistä ei oikein pieniä kokoja löydy (normaalisti kokoni on 25/26 ja ainakaan vielä ei ole muualle kiloja tullut kun masun kohdalle), joten olisiko kellään vinkata hyvää farkkukauppaa, h&m en löytänyt kun 34 alkaen, kun nissä kokoni olisi 32, tykkäisin  kuitenkin että olisi istuvat, eikä sitten lököttäis esim. pepun kohdalta, joten en viitsi ostaa normaalia kokoa kovin paljon isompaa. Vielä olen voinut vanhoja farkkuja käyttää niin, että ylin nappi auki, mutta olisi kuitenki kiva ettei tarvitsis miettiä, että joko se vetoketju on kokonaan auki [:D]. Että vinkkejä otetaan vastaa :D!

LA 25.8., 17+3

Hei Janse, Kesämassuista kommentoin. HenkkaMaukalla on mielestäni pienin koko 32 tai 34 äitiysfarkuissa ja miusta ne oli oikein toimivat. Toki menevät vähän muodin mukana eli omani olivat melko kapealahkeiset. Kannattaa myös googlata ja Elloksella taisi olla myös, pienintä kokoa en tiedä.

Heippa hei,

Nyt meilläkin viimein rupeaa liikkeet ja potkut tuntua. Ensimmäisen kerran tuntui kunnolla lauantaina [:D]

Kävin eilen katsomassa 2 päivää vanhaa "maha-asukkimme" pikkuserkkua [;)] Voi että oli suloinen ja potra poika. Oli ihan mukava käydä tässä vaiheessa äitiyspolilla, vaikkakin väärässä kaupungissa ja kuulla tuoreelta äidiltä positiivisia kommentteja hyvin menneestä synnytyksestä.

Huomenna olisi edessä ensimmäinen sokerirasitus, päättivät neuvolassa viime viikolla että koska olin huolissani painon noususta (7 kg) että tehdään nyt 1 testi ja viikolla 27 uusi. [:-]
No onneksi oma äiti on se joka testit tekee [;)]

Hyvää sunnuntaita kaikille

Hei kaikille!! En oo taas hetkeen päässy kirjoittelemaan, vaikkin teidän muiden kommentteja olen kovasti seuraillu. Kiva lukea että kaikilla sujuu onnellisesti odotus. Meillä myös liikkeet tuntuu jo todella selvästi, vaikkei tuleva isi olekaan vielä mahan päältä tuntenut potkuja. Kovasti niitä täällä jo odotellaan. :)  Mies yrittää aina iltaisin tunnustella masun päältä, kun meillä kanssa on illat ja aamut tuota pikkuisen riehumisaikaa. Kohtahan ne varmaan alkaa tuntua, niin lujaa jyskyttelee jo pikkuinen. [:)]

Kaikki menee oikein mukavasti, rakenneultraa 2.4. odottelen malttamattomana, että nähtäis taas meidän pikkuihminen.

Väsymys on täälläkin vähän palannut, miestä harmittaa ku makuuhuoneen puolella on ollut vähän hiljaista, kun tätä äitiä väsyttää niin tolkuttomasti iltaisin. Onko muilla samaa ongelmaa?

Nyt täytyy varmaan jatkaa töitä tälle päivää, mukavaa päivää kaikille!!

Sanski ja masu-asukki, rv 20+1, LA 9.8.

Hei taas pitkästä aikaa! Oltiin viikonloppu reissus enkä ehtiny yhtää kirjotella. Oon kyllä teirän kuulumisia käyny lukemas [:)]
Sunny, ihanaa että teillä on kaikki hyvin. Tulispa ne meiränki vastaukset jo..[>:]

Oi voi, tämän viikon saa vielä "lomailla" ja sitte takasin työelämään. Tähän asti oon kotosalla tehny töitä, mut tää yksin olo päivät pitkät ei oikeen innosta(ja ku suurin osa päivästä menee massun tutkimiseen ja ihastelemiseen [:D]) niin pomo lupas ilomielin ottaa mut takasi hallille töihin. Pääsee sinne porukalla ihastelemaan! [:)] Kuinkahan väsyksis on sitte oudoksesta ku tekee täyden työpäivän, ku muutenki nuo päikkärit kutsuu aina välillä.

Noita äitiysfarkkuja mäki oon metsästelly, mutta ei vaan meinaa sopivia löytyä. Jos ne sopii vattan kohdalta niin "roikkuu" päällä ja jos reisistä ja takapuolesta sopii niin ahdistaa vattaa..[:@] Oon kans noita missymom housuja ihastellu (myös hintaa[:'(]) mutta varmaan kans tilaan sieltä. Netistä vaan on muka niin hankala tilata ku ei voi sovittaa. Mulla ku tuo vaatekoko on vaan pienentyny täs raskauden aikana, niin en oikeen muutenkaa tiä et minkä kokosia pitäis ostaa.. Jos menis viä tällä viikolla katsastamaan tuon Tampereen valikoimat ja tilaa sitte loppuviikosta netistä jos ei löydy.

Sanski: Meillä on makuuhuoneen puolella ollut hiljaista jo kolmisen kuukautta [:(], ei vaan yksinkertaisesti tee mieli tai sit väsyttää tosiaa ihan älyttömästi. Onneksi mies hyvin ymmärtäväinen, ja miehenhän saa pidettyä tyytyväisenä muillakin keinoilla [:D]

Löysin aivan mielettömän hyvän idean netistä, ajattelin tehdä sit kunhan maha isompi, niin kipsivaloksen mahasta ja koristella sen sitten. Tosi hyvä ja ihana muisto raskausajasta mun mielestä [:D] Bebes.fi sivuilta löytyi pakkaus teko-ohjeineen, pakko saada [:)]

Moikkelis taas mamaset!

Tänään oli neuvola. Hemoglobiini oli noussut 126sta 130een mikä on hyvä asia, Sydänäänet 150 eli sama kuin viimeksi, ja vatsan mitta 20cm häpyluusta kohdun ylimpään kohtaan. Mun masu on jo tosi iso, ihmeteltiin neuvolan tädin kanssa kun se on 2cm isompi kuin keskiarvo yleensä 20lla raskausviikolla. Painoakin oli tullut kolmessa viikossa 4,5kg, hih! Mä oon ryhävalas, luomakunnan suurensuuri nisäkäs![:D]
Nyyti oli hereillä ja liikkui kovasti. Sydänääniä oli aluksi vaikea tavoittaa mutta sanoin tädille että kokeilepas masun vasempaa puoltaa, sieltä ne löytyy varmaan kun siellä se hengailee[:D], ja heti alkoi kuulumaan sydänäänet. Mun fiilikset vaan voimistuu että mun sisällä on pikku saparopää.[&:] Ja villi se on kun mekastaa niin kovasti. Kaksi kertaa olen tuntenut kun se vetää kuperkeikan mun sisällä. Minimanissa ostoksilla piti pysähtyä ja laskea kori alas kun tuli niin kovat potkusarjat. Nyyti ottaa katosta vauhtia ja kääntyy.
Mulla pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu, toissapäivänä oksensin, mutta onneksi ruoka maistuu jo paremmin ja ahdan pizzaa ja suklaata aaaaaah![:)] Kahvi etoo edelleen. Hedelmät maistuu, varsinkin appelsiini. Ja porkkana on hyvää!!! Mutta se että sain suklaanhimon takaisin - olen parantumaton suklaaholisti - se on ... mmmmmm...täydellistä![:)] (huom: Mignon munia every day) Tätä vauhtia musta tulee sinivalas, luomakunnan suurin olento. Mun mies hymyilee vieressä ylpeenä. En ole koskaan nähnyt hänen kasvoilla niin autuasta ilmettä.[;)]
Lauantaina oltiin eräässä tapahtumassa ja vanha tuttu siellä juoksi perään ja kysyi että anteeksi, hänen on ihan pakko tulla kysymään että onko teille tulossa perheenlisäystä...kun vatsa on noin iso...nonni, nyt tää on sitten julkinen tila kun ei masu enää pysy piilossa. Moni kävi silittelemässä mun vatsaa ja vauvakeskustelut pääsi täyteen vauhtiin. Paikalle keräänty kaikki muutkin lapselliset.[:D]

Miten ootte muut saanu nukuttua? Mulla uni on huonoa, katkonaista ja levotonta, ja aamulla kun herään tuntuu että olen väsyneempi kuin olin illalla nukkumaan mennessä.

Selkäsärkyä? Mulla jatkuvaa.

Supistuksia? Mulla alkanut voimakkaina. Semmosia aaltoja läpi vatsan.

On tää sitte ihanaa! Meille tulee lapsi!!! Jokainen päivä on jotain ihan ihmeellistä. Oma rakas Nyyti!!!

Torstaina rakenneultraan. Jännää! [8D]

Terv.Tellervo&Nyyti

Eilen tunsin virallisesti Kaverin liikkeet [:D][:D][:D] Illalla sohvalla makasin ja painelin masua, ni johan Kaveri alkoi siellä pyörimään. Ja vatsaa kun painelee, tuntee selvästi Kaverin ääriviivat. Ja yöllä aina herätessä mahassa muljahteli kivasti [:D] Kyllä näitä liikkeitä tässä on jo odoteltukin... Kunhan alkaa enemmän vielä tuntumaan ni sitä odotan kylä. Ja että mieskin saa alkaa tunnustelemaan pikkuisen potkuja [:D] Kovasti mies välillä makaa korva mahaa vasten ja yrittää kuunnella jos Kaveri sieltä huutelisi takaisin [:D]

Mulla tuntui pieniä supistuksia(tai niin ainakin luulisin) sunnuntaina. Oltiin miehen kans kävelemäs metsässä laavulle päin ja siellä sit tuli tarvottua ja liukasteltua, ni jossain vaiheessa mahaa alkoi kipristää(tuntui että päällä olisi ollut kaksi numeroa liian pienet housut) ja maha oli pinkeämpi kuin normaalisti. Mutta onneksi helpotti, kun pääsi pois tarpomasta ja istumaan. Mies meinasi huolestua, ni piti rauhoitella että ne on ihan normaaleita tässä vaiheessa... Sen huomannut, että miehestä tullut paljon suojelevampi, kauppakassiakaan en saa kantaa kotiin(asutaan 4.kerroksessa, eikä hissiä) ja töissä melkein suuttuu, jos olisin nostamassa jotain painavaa . Suloista, mutta välillä pikkaisen rasittavaa. Olen raskaana, en neliraajahalvaantuneena pää kainalossa.

Hei miekkavalas Orion! [:D]

Kiva jos onnistuin piristämään iltaasi, Sinä piristit aamuani! Huunori on elämän mauste.

Terv.Ryhävalas[:D]

Torstaina kerron heti ja haluan jakaa teidän kaikkien kanssa rakenneultrakokemuksen!

Tellervo&Nyyti

Takaisin