elokuun vaavit 09

Lämpimästi tervetuloa kaikki uudet elomamat, meitä onkin täällä jo suuri joukko!

Sunny: Kyllä, esikoista täälläkin odotellaan! [:)] Tähän asti mullakin ollut vaan kaikenlaisia karvakorvalapsia, nyt tulee - vihdoinkin - ihan oikea ihmisvauva. [:D]

Ummetuksesta: Juokaa paljon vettä!!! Mä juon koko ajan kun mulla jano on jatkuvaa(herään janoon myös öisin), ja luulisin että sen takia mun suoli toimii suht hyvin, vaikka yleensä kärsin kovasta vatsasta.

Eilen oli ystäviä kylässä ja valvottiin myöhään. Ylirasituin pahasti ja aamulla oli karmee pahoinvointi. Aamupalan jälkeen menin nukkumaan ja nukuin iltapäivään klo 16:10. Eli, ei saa valvoa. [X(]

Hedari hellitti, nyt maistuu suklaa! [8D]

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, toivottavat
Tellervo&Nyyti

RV 17+5, LA 11.8
 
Täällä päin mies kans muisti kukilla ja hyvällä ruualla Naistenpäivän kunniaksi [:)]
 
Mulla auttoi ummetukseen Levolac ja sitäkään en ottanut kuin yhden kerran 15ml, vaikka suositus on 30ml muutaman kerran päivässä. Ja vettä juon nykyään todella paljon entiseen verrattuna. Ennen saattoi mennä monta päivää, etten juonut vettä ollenkaan, mut nyt menee 1,5litraa ihan helposti päivän aikana.
 
Tupakansavu on mulle myös sellainen asia mitä välttelen aina kuin mahdollista(ikinä en ole itse polttanut tupakkaa). Töissä en mene muiden mukana tauoille kun on yhtenäinen sisätila missä ihmiset sitten tupruttelevat. Ja autossa mies lopetti tupakoinnin heti kun neuvolan täti ilmoitti jyrkästi, että se loppuu sitten samantien [:D] yhdessä kun tässä raskaana ollaan [:D] Ja mies lupasi lopettaa tupakoinnin kokonaan juhannuksen jälkeen, kun ilmoitin, ettei sitten ole mitään aihetta tulla vauvan lähelle tupakkaisella hengityksellä [:D]
 
Rv 16+5 LA 19.8.
 
Tuli tuossa mieleen... Kun me tulevat äidit saadaan äitiyspakkaus, niin oletteko ajatelleet tehdä tulevalle isälle isyyspakkausta? Tuossa keskustelupalstoja lukiessa löytyi niin loistavia ideoita, että mä ajattelin kylla kerätä oikein kunnon isyyspakkauksen yllätykseksi tulevalle isukille [:D][;)]
 
Heips!
Mukavaa että uusia elomasun kasvattelijoita on tullut tänne lisää![:)]
 
Täällä oli myös mukava naistenpv[:)] Mies siivosi ja toi kukkia. Oli mukavaa nauttia kaikessa rauhassa aamupalaa. Koko pv oltiin muutenkin rennosti kotosalla.
 
Vai isyyspakkaus. Enpä ole kuullutkaan, mutta hauska idea sinällään. Sellaisen voisi kyllä rakennella[:)]
 
Mulla on myös ollut viikoittain ummetusta ja jatkuva jano. Etenkin iltaisin on tosi tukala olo, vaikka olenkin liikkunut päivittäin ja syönyt kuitupitoisesti. Päänsärkyäkin oli pari vk:a sitten aika usein, mutta se on nyt onneksi (ja toivottavasti) jäänyt.  
Maha näyttää jo varsin isolle[:D] Neuvolaa tässä kovasti ootellaan ja ensi kuun rakenneultraa. Sitten on taas vähän viisaampi olo ja näkee että masuasukilla on kaikki -toivottavasti- hyvin. Meinasikos muut mammat kysellä tulokkaan sukupuolen rakenneultrassa? Meillä tuo on edelleen harkinnassa. Toisaalta kiinnostaisi jo tietää ja toisaalta taas olisi kiva jännäillä loppuun asti..
 
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
 
terv. Tinskuli ja Nasu 16+5.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Googleen kun laittaa isyyspakkaus, ni sieltä tulee paljon kaikkia kivoja juttuja mitä siihen voi laittaa. Ja takuulla mies tykkää [:)]
 
Ja eilen sitten tein sen... Ostin ensimmäiset vauvan vaatteet, potkuhousuja ja paitoja [:D]... Ei vaa pystyn kävelemään ohi, ja kun mieskin antoi luvan ostaa ni se oli menoa sit. Nyt asian todellisuus alkaa todella muotoutua kun vaatehuoneeseen sai raivattua yhden hyllyn kokonaan vauvan vatteita varten... Mut nyt jos sit loput tavarat katselit vast ihan rauhassa ja loppuraskautta odotellessa [:)]
 
Rv 16+6 LA 19.8.
 
Hei taas!
Onpas siitä pitkä aika ku oon viimeksi ehtiny kirjotella. Hetkellisesti "kadonnu" massuki on nyt tullu jäädäkseen! [:)] Ihanaa, vaikka kyllä siihen varmaan ehtii kyllästymään sitte elokuun helteillä.

Tosta isyyspakkauksesta. Mä oon kans jo muutaman viikon miettiny sitä ja googletellu. Mukavia ideoita netistä on löytyny. Oon sitte ottanu kaikista parhaat palat ja lisäilly vähä omia. Mitää en oo viä saanu ostettua ku mies aina mukana kaupassa. En mä mitää monen sadan euron pakkausta meinaa laittaa, jotain pientä ja simppeliä vaan. Mutta oon ihan varma, että tykkää kovasti [;)]

Ja ummetuksesta oli puhetta. Täällä sitä oli myös [:@] Viikon verran kärsin ennenku hain levolac pullon ja taas masu toimii! [8D] Elämän pieniä iloja! Oon myös yrittäny lisätä veden juontia, mut meillä on muka niin pahaa vettä ettei se oikein maistu.. Urheasti silti kiskaasen lasillisen aina ku käyn keittiös [&:]

Meillä on suunnitelmis kysyä sukupuoli. Jos tää meidän toinen yritys lapsivesitutkimuksesta nyt onnistuu niin sieltä sen saa ainakin varmuudella tietää. Oon niin utelias ihminen, että jos vain mahdollista niin kyllä kiitos!

Mutta nyt pitääs jo alootella nuo työt..

RV 16+3 LA 22.8
 
Moikkelis!

Rohkaisevaa lukea miten teillä muilla menee. Ja toi isyyspakkaus on loistoidea!!!

Päätä särkee ja väsyttää. Ei jaksa tehä mitään, möllöttää vaan. [&o] Nyyti jumppaa ja hoitaa liikunnan minunkin puolestani. [:-]

Olen ruvennut kävelemään kuin ankka. [:D]

Terv.Tellervo ja Nyyti

rv 17+6, la 11.8
 
Hei vaan taas kaikille!
 
Aika rientää niin nopeasti ettei meinaa ehtiä kirjottelemaan, vaikka muuten yritän aktiivisesti käydä lukemassa muiden kuulumisia [:D]
Täälä kärsitään ummetuksesta ja turvotuksesta edelleen[:@]. Vettä juon päivittäin n. 2 litraa ja kuituja tulee syötyä sekä liikuttua TOSI paljon (kiitos liikunnasta koiralle), mutta silti ummettaa. Levolac on minunkin apu, jota voi neuvolan mukaan käytttää koko ajan ensiapuna, koska olo on tosi tukala muuten. Mutta kyllä nyt on mennyt pari viikkoa ihan hyvin (pitää koputtaa puuta) ilman mitään ummetuslääkkeitäkin [:)]
Hitsi, kävin sunnuntaina hiihtämässä ja kaaduin pienen mäen jälkeen, kun suksen pohjaan tarttui jotain ja tasapaino meni ssit siinä. Onneksi vain pehmennettyä kaatumista tajutessani etten pysty millään sitä välttämään. Tömäys ei siis ollut suuri, mutta säikähdin ihan hirveesti. Tietenkin sit vielä kuvittelin et alkoi vihlomaan illalla mahaa, mutta kyllä parina yönä Late on sen jälkeen kuitenkin pitänyt rituaaliliikunnat eli ilmeisesti kaikki hyvin. Pitänee harkita vieläkö hiihtää tai sit olla tosi varovainen, mitä olen kyllä ollut muutenkin.
 
Olen ajatellut tuota isyyspakkausta ja meinaan omalle miehelleni sellaisen tehdä [;)] Mun mielestä ajatus on hyvä ja ideat mitä netistä olen lukenut, ovat äärimmäisen hauskoja.
 
Me ei olla päätetty vielä mennäänkö rakenneultraan, kun selvisi ettei se kuulukaan niin sanottuun kunnalliseen terveydenhuoltoon. Jos mennään, niin sukupuolta emme halua tietää; on edes jokin arvoitus tässä hommassa [:)] Toisaalta olen myös niin utelias ihminen, mutta sit kuitenkin olemme päättäneet pitää jännityksen yllä synnytykseen asti.
 
Mukavaa viikkoa eloäideille!
Eppu&Late, rv 15+5, LA 27.8.
 
Tultiin juuri lapsivesitutkimuksesta ja nyt ONNEKSI saivat näytteen otettua. Toki joutuivat nytkin pistämään 2 kertaa! [:@] Puoli tuntia ultralla ettittiin sopivaa pistokohtaa, mutta aina vauveliini jostain kroolas neulan tielle. On kuulemma tulos itseppäinen lapsi [:)] Liikkui niiiiin kovasti ja näytti et kohtu on täynnä vaan pieniä käsiä ja jalkoja [:D] Toivottavasti ei ny tuu mitää komplikaatioita eikä mee kesken.. Nyt pitää sitte vaan mammiskella tää päivä.
 
Hei kaikki elokuun mammat! Täällä olis vielä yksi tulossa joukkoon suureen..[:D] Elikkäs olen ensisynnyttäjä ja LA on näillä näkymin 12.8 RV on siis 18.
Asun kuopiossa päin ja 23v. kaikki on tähän mennessä mennyt hyvin eikä mitään ihmeellistä oireilua ole ollut (jos ei turvotusta lasketa), eli tooosiii helpolla oon päässy.
kiloja ei oo tullu hirveesti lisää tais olla neljä kiloo viikolta 8. et se ihan normaalia nousua.
Luin tosta isyyspaketista ja musta ainaki hemmetin hyvä idis, meillä oli vähä se ongelma että vaikka vauveli oli toivottu ja haluttu nii mies ei ihan vielä sitä tajunnu että meille oikeesti se on tulossa.. se isyyspaketti vois vähä aukaista silmiä hyvällä tavalla.. Mut mä oon ainaki mieheni antanu käydä baareis ja kavereitten luona sauna illoissa yms, tusdkin se tajuaa sitä ennemmin jos se joutuu istumaan kotona ja silittelee joka päivä mun massua..
Meillä olis rakenneultrassa käynti 30.3, oon odottanu sitä jo tosi pitkään, haluan nimittäin tietää sukupuolen, utelias kun olen
[8|]
 
 
Taas vierähti pitkä tovi kun pääsi kirjoittamaan.
kaiken maan kotihommat vieny vietävästi aikaa ja hiihtolomakin meni mökkeilyn merkeissä. Iltaisin täälläkin urvahdetaan sohvalle jo yhdeksän aikaan. [:)]
 
Isyyspakkauksesta on kirjoitettu. Mie sellaisen väkersin kun edellistä odotin mutta mies ei ihan oikein tajunnut et minkä ihmeen takia moinen piti mennä tekemään mut lapsista se oli ihan huippu juttu!!! Mutta kun sai salamyhkäisesti kerätä siihen kamaa ja se kauhea jännitys et ei vaan mies sitä löydä niin kyllä kannatti silti. Niin ja kun siihen hommaa tavaraa jota tulee oikeasti vielä tarvimaan (myös itse) ja tavaraa josta mies pitää niin ei se haaskiinkaan mene vaikka mies ei siitä niin innostuisikaan. Siinä tulee ohessa hommattua jo jotain vauvatavaraa valmiiksi. [:D]
 
Hankinnoista on kans ollut puhetta.
Meillä nyt on suurin osa jo hommattuna kun omilta jäänyt paljon vaatetta ja kierrostakin tulee paljon tavaraa. Sitteri ja uusi pinnasänky vaan pitää hommata mutta mie oon niin taikauskoinen että en hommaa mitään vasta kuin paria kuukautta ennen LA:ta et ne on sit ajankohtasia siis vasta kesällä.
Kuukautta ennen la:ta oon kaiken laittanu valmiiksi kun on tuota tullu koettua parit ennenaikaiset synnytyksetkin, et ei kävisi taas yhtä köpelösti kun silloin. [;)] 
Jokaiselle olen ostanut aina jotain uutta vaatetta/tavaraa kun ei millään pääse ohi noista vauva-osastoista ilman hypistelyä.
Saa nähdä sit ultrassa että näkyykö vehkeet toukalla jalkovälissä että voidaanko taas hyvillä mielin kaivella sit sinistä esille vai joudutaanko vielä paniikissa hommaamaan ihan varulta jotain punaista. Onneksi olen ostanut aikaisemmille ihan pienimmät vaatteet mahdollisimman unisex-mallia että menee kummalle vaan ja kiertoonkin helpompi sit laittaa. Muut mitä lahjaksi on saatu on kaikkea muuta kuin mitä tytölle edes kehtaa pukea. 
Vaikkakaan en ole koskaan ollut että pojilla pitäisi olla sinistä ja tytöillä punaista mutta jotenkin suvun ainut "prinsessa" sinisessä rekkapaidassa ei ehkä herätä oikein sitä oikeeta fiilistä. Siispä toivomma uutta urhoa.. [X(] [:D]
 
Ummetuksesta.. Miulla alkoi joskus 11 viikon paikkeilla. Mie ku sain peräpukamat edellistä odottaessa niin nekin tietty sit nyt vaivasivat samalla kertaa. [:@]
Onneksi nyt on taas ollut parin viikkon ajan ok. Eikä kummastakaan vaivasta ole ollut harmia mutta jos nyt vanhat merkit paikkaansa pitää niin loppuajasta ne taas varmaan pukkaa päälle. Siis onnellinen joka päivästä kun saan olla ilman. [:)]
 
Olokin on muutenkin ollut hivenen parempi jo. Sipsejäkin saatoin jo pari ottaa (jos joi maitoa niiden kanssa, outoa sekin) mutta on vielä paljon mitä ei voi edes kuvitella syövänsä. Helposti sen yökkäyksen saa tulemaan. Mutta itselle hirmu iso helpotus kun on jo jotain herkkuakin mitä voi syödä edes vähän muutakin kuin vain ne ainoat vihreät omenat ja salmiakki. [&o]
salmiakkia onkin mennyt pikkasen liikaakin. Närästystähän ne tuppaa tekemään mutta minkäs sitä himolleen mahtaa. [8D][:)]
 
Hello! Taas on yksi neuvola käynti takana. Kaikki oli oikein hyvin. Ehdin jo laittaa kehumistekstarin tulevalle mummille, tädille ja liudalle kavereita kuinka hyvin raskaus etenee. Kotimatkalle tuli sitten romahdus [:(] Äityispolita soitettiin seulonnan tuloksista. Kromosomipoikkeuvuuden riskiluku on 1:35. Kohoneeseen lukuun vaikuttaa tietysti tämä mun 35v. ikä mitään muuta syytä kohonneeseen riskiin ei sanottu. Niskaturvotustahan ei ollut. Nyt sitten olisi mahdollisuus päästä Helsinkiin jatkotutkimuksiin eli otettais se lapsivesinäyte. Mä sanoin että me keskustellaan miehen kanssa siitä, koska ei ole mikään täysin riskitön homma. Siihen sanottiin että noin 1% keskenmenon mahdollisuus on tosta tutkimuksesta. Nyt ei voi kyllä muuta kun itkeä ja hakata päätä seinään. Juttelin just äsken mun miehen kanssa puhelimessa, eikä tehty mitään päätöstä. Taidan kuitenkin soittaa sinne äitiyspolille ja sanoa että halutaan ne jatkotutkimukset. Sitte meen päikkäreille vähän rauhottumaan, ehkä tämä vielä tästä iloksi muuttuu...
 
rv 18+6 La 13.8.
 
Kyllä on raskaus tehnyt temput tän tulevan äidin tunteille... Oon aina ollu tosi herkkä, mut nykyään riittää joku mainos missä joku ylisuloinen vauva tai sit telkkari-sarjassa joku pienen pieni itkukohtaus, niin meikä likka itkee silmät punaisena, saati jos erehtyy katsomaan sairaala-sarjoja joissa synnytyksistä tai kuolemasta, siinä ei talouspaperirulla riitä poskia kuivaamaan [:)][:(] Ja mies ei oikein vielä ole ymmärtänyt miten tunteet heittelehtii ihan laidasta laitaan, vaikka kuinka oon selittän et raskaus saattaa tehdä pienet kepposet tunteille.
 
Eikä vieläkään kunnon tunteita pikku Kaverista, mutta eiköhän hän ala itsestään ilmoittelemaan ihan näinä viikkoina. Ens viikol neuvola, saa taas kuulla pienet ihmeelliset sydämen lyönnit [:)]
 
Täällä mies tietää, että saa isyyspakkauksen, mutta mitään en ole kertonut mitä siihen laitan. Herran oma toive oli, että saisi Legoja, joten niitä kait siihen hankittava vielä [:D]
 
Rv 17 LA 19.8
 
Moikka!
 
Kiva kuulla susta Marjuska. Mä mietinkin tossa yks päivä, että mitenköhän sä mahdat voida. Hyvä että jotain jo saat suuhusi laittaa.
 
Meillä täällä porkutellaan ihan normaalisti eteenpäin. Vointi on ollut hyvä ja töissä olen jaksanut hyvin. Uusia pulmia ei ole tullut eteen ja välillä on ihan kuin ei oliskaan raskaana, tota mahaa huomioimatta.. Tammi-helmikuussa ei voinut voinnista samaa sanoa väsymyksen, pahoinvoinnin ja vuotamisen takia. Nyt tästä raskaudesta alkaa jo nauttia [:)]
Mun vatsa on sellainen pyöreä iso potkupallo, pinkeä ja ihan tässä edessä. Painoa on tullut tammikuun alusta 1,5kg ja se on varmaan just tossa navan alapuolella. Onks muut mamit kerännyt kiloja? Mulla oli ekassa raskaudessa samoilla viikoilla tullut painoa jo 4,5kg. Molemmilla kertaa lähtöpaino on ollut sama.
Potkuja tai liikkeitä en ole enää aktiivisesti kuulostellut, riittää kun kerran päivässä havaitsen jotain mylläämistä tai potkun. Siitä oma mieli rauhoittuu ja tietää että siellä ollaan. Neuvolassa ei ole enää ekstra-ajoilla käynyt.
 
Äitiysvaatteet? 
Ootteko löytänyt kivoja vaatteita? Mä katselin H&M:ltä ja löysin sieltä yhdet mustat suorat housut töihin, niiden farkut oli aika huonosti istuvia (mulle). Siiten kampissa on Bebes (jos oikein muistan) tosi kivoja, mutta aika hintavia. Mut jos joku haluu Espritin farkut niin sieltä löytyy! Käyn varmaan katsomassa keväämmällä sieltä kuitenkin juhlamekkoa alkukesän juhliin.
Muutaman hyvän hinta-laatu löydön tein Stockalta, farkut oli 25-60eur ja kivoja muitakin housuja, kesäks, beiget puuvilla/pellava housut. Olin ihan yllättynyt Stockan osastosta, koska vaatteet oli yllättävän edullisia, hintaodotukseen nähden. Tosin osasto on aika pieni. Yhden liivimekon ja puseron tilasin Ellokselta, saas nähdä millaiset ne livenä sitten on. Mukavaa kun löytyy kuitenkin kivan näköisiä ja istuvia vaatteita [:)] 
 
Inna + masu  rv 17+3
 
 
Hei kaikille! Justiin tultiin neuvolasta. Kaikki sujuu hyvin, oli ihana päästä kuuntelemaan sydänääniä ja juttelemaan meidän ylimukavan neuvolatädin kanssa. Tuli oikein hyvä mieli, kun ensimmäisenä ovesta sisään kävellessä sai kuulla kehut masun pyöristymisestä, vaikka itsestä tuntuu ettei ole vielä paljoa kasvanut. [:)] Painonnousu on mulla ollut melko vähäistä, reilu kilo vasta tullut lisää, mutta ehtiihän tuota vielä. Rakenneultra olis sitten 2.4. ja sitä innolla odotellaan. Täällä kuuluu molemmat ultrat jokaiselle odottajalle ihan kunnan puolesta. Sukupuolen olemme ajatelleet kysyä, jos vain on pikkuinen siinä asennossa, että saadaan se selvitettyä.

Innostuin minäkin tuosta isyyspakkausideasta, taidan laittaa meiän isukille sellaisen. Netistä oon etsinyt kivoja ideoita, ja keksinytkin jo osan tavaroista mitä sinne vois laittaa. Saa nähdä mitä siitä tykätään. [:)]

Tunteet on mullakin pinnassa raskaudesta johtuen, telkkarista kun katselen synnytyksiä niin itku tulee kuin vesiputouksesta. Olimme katsomassa miehen parhaan kaverin vauvaa viikolla, ja siinäkin purskahdin kyyneliin kun sain sen pikkuihmisen syliini. Herkistymistä lisää vielä se, että tämä pieni taistelija syntyi noin kymmenen viikkoa etuajassa. Muutaman sairaalassa vietetyn viikon jälkeen vauveli saatiin kotiin ja pääsimme pientä ihmettä ihailemaan.

Hyvää viikonloppua kaikille toivottelee Sanski ja masukki rv 18+5 LA 9.8.
 
Meillä on nyt sitten aika naisteklinikalle maanataina. Jännittää ja huolestuttaa mut onneks saatiin toi aika näinkin nopeasti. Ärsyttää kun toi mahakin on jo niin iso että kaikki huomaa raskauden ja tulee kyselemään kaikenlaista. Just nyt ei tekis mieli lörpötellä kenkään muun kanssa raskaudeta kun ihan lähipiirin.
Me ollaan oltu alusta asti sitä mieltä ettei kysystä lapsen sukupuolta. Tämän kokemuksen jälkeen olemma entistä vakaammin sitä mieltä ettei lapsen sukupuolella ole mitään väliä...  Pojalle meillä on ollut nimi valmiina jo ennen raskautta ja puhumme useasti vauvasta sillä nimillä mutta tuskin meiltä pasmat sekaisin menee vaikka tytön saisimmekin :)
 
rv 18+1 LA 13.8.
 
Heippa taas kaikille kanssaodottajille!

Montre, mukavaa saada toinenkin odottaja Kuopion seudulta/suunnalta tänne.[:)] Missä päin muuten asustelet?

Täällä on ollut taas "tyypillisiä" himoja tiettyihin ruokiin.. Kirpeät hedelmät (etenkin verigreippi!) on maistunut edelleen ja lisäksi olen vedellyt viime päivinä paljon tuorekurkkua ja porkkanaa![:D] Myös peruna maistuu etenkin uuniperunoiden muodossa ja herkuista kaikki suolainen kuten pizzat, paninit, subit, sipsit, popkornit, ranskalaiset jne.[8D] Oon normaalistikin enempi suolaiselle perso, kuin makealle ja se näkyy kyllä nytkin.. Tosin oon yrittäny pitää herkuttelun 1-2 kerrassa viikossa jotta ei tulisi ylimääräistä turvotusta ja ummetusta, mitä on muutenkin ihan tarpeeksi..[:'(]
Miäkin oon yrittäny lisätä veden juontia, mut täälläkään tuo vesi ei maistu kovin kehuttavalle.. joten se jää helposti.. Marjuska, mulle tuo maito + sipsit on ihan "normaali" herkuttelu yhdistelmä![;)] Ainoa vähän erikoisempi makuyhdistelmä, mikä välillä himottaa on kurkku + sinappi..[:)] vaikka normaalista suolakurkkusalaatti taas en tykkää..
Onkos muilla ollut mtn himottavia makuyhdistelmiä? Tai muuten jtn tiettyä ruoka(aine) himotusta?

Hei, voimia sulle Sunny! Tuo on varmasti tosi raskasta, voin vaan kuvitella..[:(]
Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Heidinen, miä oon myös potenut "yliherkkyyttä" raskaus aikana. Tavallisestikin olen aika herkkä ihminen, mikä on nyt vaan korostunut. Yhdelläkään kertaa ei tarvittu muuta kuin tv-ohjelma jossa valmistettiin ravusta ruokaa, niin miä pillitin..[;)] Rupeen miettimään liikaa kaikkea, esim. miltä siitä eläimestä tuntuu jne..Ja välillä noita itkupurkauksia vaan tulee ihan yllättäen ja ilman mtn syytä..Meillä mieheke on jo tottunut noihin. Alkuun vähän kummasteli, mutta nyt ne on jo osa normaalia raskaus aikaa. Onneksi kuitenkin laantumaan päin.

Tuota isyyspakkausta aloin miäkin suunnittelemaan.[:)] Tosi hyviä & hauskoja ideoita on kyllä netti pullollaan! Pitää vaan yrittää pitää se pakkaus jossain hyvässä piilossa ja yrittää olla itse lipsauttamatta mtn siitä missään vaiheessa..

Mulla on n. kilon verran paino noussut raskausaikana. Neuvolan täti sanoi että saa kyllä nousta ihan reippaasti kun oon muutenkin varsin hoikka. Katsotaan nyt, toivottavasti ei mtn ylisuuria lukemia tulisi kuitenkaan.. Voi olla sitten työlästä sen pudottamisen kanssa..[8|]
Entiset vaatteet on kyllä suurimmaksi osaksi jääneet jo pieniksi ja eilen kattelin kauppakierroksella sopivia mammavaatteita.. H&M on täällä ilmeisesti ainoa suht halpa kauppa missä on mammavaatteita. Sieltä löysin kesäksi suht halvat (15 e maksavat) pellavaiset kesähousut, missä joustava vyötärö. Käyvät siis, vaikkei mkn varsinaiset mammahousut olekaan. Mitään hirmusia summia en itte viittis noihin sijoittaa kun tuo odotusaika on kuitenkin suht lyhyt.. Ihan tavan tunikoita ja isoja t-paitoja meinasin kesällä hyödyntää.[:)] Nyt ois hakusessa vaan hyvät mammafarkut. Toivottavasti löytys käytettyinä.. Kirpparilta tein eilen mammapaita löydön.[:)] Niitä kannattaa myös hyödyntää jos hyviä kirppiksiä löytyy ja tykkää kierrätys periaatteesta. Pitää myös lähi piiristä vielä huhuilla noitten mammahousujen perään..

Huoh, vielä pitäisi pari vk:a ootostella seuraavaa neuvolaa..[&:] Odottavan aika on kyllä pitkä.. Tuntuu että viime neukkarista on jo tajuttoman pitkä aika!
Vieläkään ei liikkeitä tunnu, vaikka välillä oon öisin havahtunut muka "joihinkin mahatuntemuksiin".[;)] No, jospas ne tässä pikku hiljaa alkaisi..[:)]

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tinskuli ja Nasu 17+2 rv

 



  
 

 






 
 
 
Hei!

Sunny, harmi että tekin joudutte noihin kokeisiin. [:'(] Itsellä oli ihan samanlaisia tuntemuksia kun sulla, ettei olisi halunnu raskaudesta keskustella kun ihan muutamien lähimpien ihmisten kanssa ja tuntu et just sillon kaikki halus asiasta keskustella. Ja kokeista meillä tiesi vaan molempian perheet. Tutkimus meillä tehtiin keskiviikkona ja tuloksissa menee kuulemma noin 3 viikkoa.. [:@]Toivottavasti meillä molemmilla kuitenkin kaikki menee hyvin ja masuissa on terveet vaavit. [:)]
 
Moi vaan Tinskuli, ja muutkin
Joo eli olen täältä siilinjärveltä päin etten ihan kuopiosta ole, mutta synnyttämään tulen Kysiin ja rakenneultra on siel kans..
Noista syömisistä.. Mulla ei oo ollu mitään ihme himo juttuja mitä olis ollu pakko saada syödä (ainakaa vielä). Muutenki tuntuu et mullaei oo nyt oikeestaa ollu mitää erikoisjuttua tän raskauden aikana, esim just itkukohtauksia..
ootteko muuten ostanu viel mitään vaaville? mä en oo viel uskaltanu, mut hirveet suunnitelmat kyl on.. [;)]
Äitiysvaatteitakaan en oo ostanu ku sen mahatuubin, mut ei oo ollu viel tarvetta käyttää.. Vanhat farkut ei enää mee jalkaan mut onneks sain siskolta vähä isommat.. Muut vähä joustavammat housut menee viel ihan hyvin ja paidat kans ja musta on kiva ku maha vähä pullottaa tiukan paidan alta..
 
Mä itseasias odotan innolla jo sitä äitiyspakkaustakin, et mitä kaikkee siinä on.. =) Oletteko muuten ottamassa sitä tavarana vai sen "könttäsumman". Minusta ne kuvissa näytti ihan hyviltä ja monet kehunu vaikka toiset sanoo et se ihan turha. Mutta ainaki näin ensi synnyttäjälle, siinä on tavaroita mitä ei tulisi edes ajateltuaettä tarviis..
 
rv 18 +3
 
Hei muuten älkää välittäkö jos mulla joskus noi raskausviikot menee vähä kummallisesti ku joskus menee sekasin yksinkertaisesti.. [&:] nyt pitäis olla laskettu oikein.. Yks päivä sanoin kaverille olevani jo 19 viikolla, päivät on nii samanlaisia nykyään tai jotain.. [:D]
 
Takaisin
Top