Moi taas mamaset!
Lara80 - paljon onnea kaksostyttöjen johdosta. Ihan mielettömän ihana juttu!!! [:)]
Janse - minä myös ihan siis tajuttoman väsynyt. [:o] Oksentelen myös edelleen, joka aamu hampaita harjaillessa, yöägh.[:'(]
KatjaS - tervetuloa joukkoon. Ihana tuo "Pööpöti", se naurattaa minua koska mun hepan lempinimi on Pamputi![:D] Mistä hankit raskausvyön ja paljon maksoi? Mul on kans masuparta, tuuhenee vaan![&:] Ai, onks se pojan merkki???[:)]
Orion - onnea rakenneultran johdosta, että kaikki oli hyvin ja kivaa jos siel on saparopää. Sitten pääset miekkailemaan valtamerissä tyttäresi kanssa ja aallot on täynnä naisenergiaa, hihhihii![:D]
Heidinen - siis hö?! Miks kunta ei tarjoa teille sitä rakenneultraa??? Sun täytyy päästä!!!
Marjuska81 - ihanaa, saatte tyttelin!!!
Anastasia - kivaa kuulla että kaikki on mennyt sulla hyvin ja masuasukki kasvaa siellä. Pikaisia paranemisia sulle flunssan kourista!
Kyselit siitä 4D ultrasta. Me mennään siihen 4Dhen Nyytin kanssa Helsingin Mehiläiseen 21.4 eli noin kolmen viikon päästä. Silloin ollaan raskausviikolla 24. Lääkäri joka tutkimuksen tekee on Liukkonen Sirkka. Soitin suoraan Mehiläisen vaihteeseen ja kysyin onko heillä toimipistettä jossa tehdään 4D-ultrausta, ohjasivat Töölön Mehiläiseen josta varasin ajan hyvissä ajoin. Tutkimus kestää noin tunnin ja maksaa reilut 200eur josta Kela korvaa 60eur, eli omaa maksettavaa kertyy noin 150-180eur. Kallis se on. MUTTA: Ultraus näyttää vauvan kolmiulotteisesti liikkuvassa kuvassa, eli ihan kuin leffaa katsoisi. Sitä tosiaan pääsee tirkistelemään kohdun sisäiseen elämään että KUKA siellä on ja mitähän se tekee siellä. Ja mehän halutaan tietää jo!!! [:D][:D] Muistoksi saa mukaan dvd-levyn johon koko tutkimus on tallennettu. Sitä voi sitten kotona katsella ja ihastella ja kelata ees taas...
Kasvonpiirteet näkyy ja sukupuoli näkyy myös, tulos luotettavampi kuin normaalissa rakenneultrassa, sanovat että 100% varmaa. Sanovat että paras aika mennä 4D-ultraan on rv 24-26, niillä viikoilla näkyvyys on hyvä kun vauvalla on vielä riittävästi tilaa liikkua. Ja sikiö näyttää siinä vaiheessa jo vauvalta kun sille on kertynyt rasvakerrosta ympärille, eli ihana pullea vauva siellä kuvassa sitten näyttäytyy. Mutta jos istukka on kohdun etuseinässä(niinkuin mulla on) niin suosittelevat tutkimusta rv:lla 20-21 koska muuten istukka saattaa peittää näkyvyyttä esim vauvan kasvoihin. Yritän ehkä aikaistaa sitä ultrausaikaa tämän takia. Tai ainakin soitan ja kysyn että mitä kannattais tehdä.
Mun pari tuttavaa on käynyt odotusaikana 4D-ultrassa ja todella suosittelevat siihen menemistä, ihana muisto!
Tinskuli - mulla kanssa supistelee. Ja eilen kun olin paljon liikkeellä ja rehkin ulkotöitä, masu jotenkin puutui ihan kokonaan ja kohtu tuntui kireältä. Pelästyin ja makasin koko illan vaakatasossa. Nyyti oli ihan hiljaa ja mua pelotti että onkohan kaikki hyvin mutta onneksi hän alkoi liikkumaan puolenyön aikaan normaaliin tapaansa ja pääsin keskenbmenopelosta. Hui!
Ristiselkä on ihan sikakipee joten taidan myös lähteä metsästämään sitä raskausvyötä.
Muuten mamaset, ootteko käyny huoltamassa hammaskaluston? Mä kävin hammaslääkärissä taas eilen, viimeisen kerran, ja nyt on ikenet ja reiät hoidettu ja suu tuntuu hyvältä. Passitin miehenkin hammashoitoon ja hän suostui siihen nöyrästi - vaikka peruikin sitten puhelimitse viisaudehampaan vetämisen...[:D] Mä tiesin että sen jo etukäteen että se peruu sen(miehet on lääkärikammoisia pelkureita,tsih!) mutta onneksi muuten saatiin molempien hampaat hoidettua. Meillä oli molemmilla ientulehdus, eikä se ole vauvaa ajatellen hyvä juttu. Mut eihän se vetämätön viisaudenhammas ketään haittaa.
Oikein kivaa viikonloppua teille kaikille, toivottavat Tellervo&Nyyti [:)][&:]