elokuun vaavit 09

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja caania
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei taasen.. Janselle tiedoksi et ole ainut... mulla on menossa rv 19+1 ja painoa tullu melkein 6 kiloa.. On iskeny toi makean himo aina välistä..vaikka pitäsi yrittää kyl olla syömättä..mut minkäs teet kun tekee mieli suklaata yms.. ni sitä on pakko saada.. heh:) neuvolassa eivät oo viel mitään oikeestaan sanoneet painon noususta..mut eihän se oo hyvä jos se liikaa nousee raskauden aikana.. kohta puolin tulee selkäongelmat..kun ei muutenkaan oo toi selkä kunnosssa..

Heippa hei kaikille masunkasvattajille! [:)]

Onnea, Mutru, hyvistä uutisista! Mukavaa kuulla että kaikki on hyvin.

Samaten, Tuplaonnea Laralle ultrayllätyksestä! Toivottavasti kaikki sujuu jatkossakin hyvin.

Ihana oli lukea myös Tellervon rakenneultra kuulumisia. On varmasti hellyttävä kokemus nähdä taas oman vaavinsa! [:)] Maltan tuskin odottaa ylihuomista, jolloin meillä olisi tuo samainen rakenneultra.. jänskättää..! [:D]

Perjantaina käytiin tosiaan neuvolassa. Verenpaine oli normaali mutta hemppari oli laskenut vähän edellisistä kerroista. Ensi kerralla katsotaan saanko rautatabletteja.. Ihanaa oli kuulla pitkästä aikaa Nasun sydän äänet! <3 Oli kyllä nopean kuuloinen se syke, mutta terkkarin mukaan ihan normaali.
Painoa on tähän mennessä raskautta tullut sellaiset 2 kg. Aika vähäisesti siis, vaikka itsestä tuntuukin vähän oudolle tuo painon nousu, kun oon tottunut siihen, että painan aina saman verran.[;)] Eli oon, niin kuin Jensekin sanoi,  
aika hoikka ja oon ennen saanut syödä mitä vaan, niin paino on pysynyt aina samoissa lukemissa. Mutta eiköhän tähän totu ja hyvä vaan että paino nousee ja vaavi saa tarvitsemansa ravinnon. Herkutteluhetket yritän kyllä pitää 1-2 pv:ssä viikossa, ettei mtn ylisuuria lukemia tulisi ja vaavi olisi normaalin kokoinen. 

Meidän Nasu on viime vkl:n ensi liikkeiden tuntemisen jälkeen alkanut liikkua pv päivältä enemmän.[:)] Ja nyt nuo liikkeet pystyn tuntemaan myös liikkuessani.
Etenkin iltaisin on ollut kova jumppatuokio päällä.[:D] Eilenkin oli muutamia tosi isoja liikkeitä ja tuntui ihan mahan pinnassa asti. Ja liikkeet kovenee kun laitan oman käden masun päälle. Miehekkeen käden kosketukseen taas liikkeet hidastuu.[;)]

Oi, ihanaa kun tulisikin oikea intiaanikesä! Pidän niin auringon lämmöstä. Vaikka voikin loppuraskauden aikana olla aika tukalaa jos on ihan hirmuhellettä..
Nyt ehti olla jo viikon verran ihanan aurinkoisia kevät päiviä! Toivottavasti niitä tulisi taas lisää, niin nappaisi enemmän lähteä uloskin, vaikka säästä huolimatta oon käyny joka pv jonkinlaisen kävelylenkin. Mullakin tuo väsymys meinaa viedä välillä voiton, mutta sitten on taas niitä päiviä, että energiaa olisi muillekin jakaa!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

terv. Tinskuli ja Nasu 19+5
( kohta puoliväli [:)] )

Onnea kaikille hyvistä utra- ja tutkimustuloksista ja Laralle etenkin tuplaylläristä. [:D]
Ja tervetuloa uudet masun kasvattajat..

Meilläkin ultra huomenna eikä millään malttais odottaa. Jännittää ihan mahdottomasti vaikka onkin tullut käytyä jo moneen kertaan aikaisempia odottaessa. Aina se on vaan niin ihana nähdä vauveli kun liikkuu mahassa ja saada tietää että kaikki on ok. Ja jos nyt sattuisi näkemään vielä sukupuolenkin (kun niin malttamaton hömppä olen) niin mikäs sen hauskempaa.  [;)]

Täällä myös väsymys hieman vaivannut edelleen mutta joinakin päivinä taas sitten onkin sitä virtaa ihan mahdottomasti. Viime viikonloppuna sain kaappeja järkättyä ja siivottua. Alkaa vauvan vaatteet ja muut hoitotavarat virrata takaisin lähiviikkoina kavereilta, niinpä piti alkaa raivata tilaa. Mihin lie mahdutan ne kaikki. [&:]
Supistuksiakin aina välillä tulee mutta kun en ole alkanut rehkiä liikaa ja ottanut rennommin niin saanut hillittyä niitäkin tosi paljon. Selkä tosin on nyt alkanut jumia vähän väliä ja lonkkia särkeä. Piti kaivaa toinen peitto taas jalkojen väliin yöksi niin saanut helpotusta niihinkin edes vähän.

Sitten siitä jo viime kerralla mainitsemastani vauvaliikkeiden koluamisesta..
Kuten arvelinkin mies meni taas ihan pyörälle kaikesta mahdollisesta. Mie vain lähdin katsomaan valmiiksi mitä hommataan myöhemmin kesällä että ei sitä saa liikaa hommata liian aikaisin, tuottaa vaan huonoa onnea. Ostin kuitenkin sen kopan kärryihin kun se oli nyt tarjouksessa puolet halvemmalla kuin mitä netistä löysin.
Ja mies taas tykästyi niin älyttömästi siihen kaukaloon minkä olin valmiiksi meille katsonut että ei enää aikonut pitkittää sen ostoa vaan osti sen heti (mitä tuota ravaa koko ajan siellä katsomassa- periaate miehellä).
Miehenä tietenkin kaiken maan liikkuvat ja mahdollisimman paljon elektroniikkaa sisältävät kiinnostaa niin siinä vaiheessa kun mies jo väänsi kauppaa jostain koliikkikeinusta niin piti pistää stoppi. Mie oon jo niin monen penskan kans kokenu mikä on järkevä ostos ja mikä on turhaa (meidän tarpeisiin) niin en edes sellaista vehettä kotiini ostaisi, ellei sitten vauvalle tulisi koliikki ja olisin jo itsemurhan partaalla. [8|]

Mie vain ihailin kaikkia leluja mitä nyt on tarjolla. Kun tuntui vanhempien poikien vauva-aikana että värit olivat tosi valjuja tai lelut tylsiä ja pari vuotta sitten tuntui olevan kaikki niin beigeä ja vaaleaa että kukas vauva sellaisista jaksaisi kiinnostua. Meillä menikin silloin monet lelut ihan käyttämättöminä romukoppaan. Nyt oli hyllyt pullollaan tosi herkullisia värejä!! En vielä ostanut mutta valmiiksi katoin jo jotain pientä kivaa kesän hankintoihin.Saan nakata niitä vanhoja/tylsiä sitten pois. [;)] 
Sittereihin olin tosi pettynyt. Niissäkin löytyi tosi kivoja värejä mutta niiden laatu ja monitoimisuus oli sitten ihan tosi huonoa. [:@]
Onneksi yksi liike täällä myy sitä samaa mallia mikä miulla on ollut kahdella viimeisimällä penskalla niin taidan hakea sen sieltä myöhemmin. Tosin siinä värivaihtoehtoja on tasan kaksi ja kumpikin aika tylsiä mutta toimivuus ja hinta-laatusuhde menee edelle. [:D]
Saatiin nyt haettua tuo kaukalokin kun ei sillon laatikossa ollut yhtään tuota meidän lemppari kuosia. Paremminhan tuo säilyy tuossa lootassa mutta onhan tuo laatikko ihan järettömän iso. Ei mitään hajua mihin ihmeeseen me tuo tungetaan kesään asti. Tuossa se nakottaa eteisessä jossa on ehkä kaikkein eniten haitolla. Saati ku raahasin kaksosten vaunutkin sisään kopan sovitusta ja vaunujen huoltoa varten niin jo tekee tiukkaa. Mihin sitä taas panikaan päänsä. [X(] [:D]
No äkkiä tämä aika tuntuu taas viipottavan että pian sitä saa olla jo laittamassa kaiken valmiiksi ja aina on tupannut tavarat löytämään paikkansa.

Tässä kun moni lähipiirin tuttukin nyt saa vauvan samoihin aikoihin niin onpas ollut kiva piipahtaa aina kylässä ihailemassa/kauhistelemassa puolin jos toisin masuja. Täälläkin maha tuntuu nyt kasvaneen ihan kauheasti parissa päivässä. Viime odotuksessa maha turposi kuin pullataikina heti alusta asti ja käyrien yli mentii koko ajan sf- mitassa, painosta puhumattakaan. Nyt taas kun tuo maha on hieman hillitymmin kasvanut ja painoakin tullut vain muutama kilo että ihan jännä keskiviikkona katsoa jos otettaisiin jo mittaa että heittääkö paljonkin viime raskaudesta ja vertailla miten menee linjassa vanhempien poikien "linjojen" kanssa. [:)]
Tosin tässä on piiiitkä tovi aikaa vielä kerätä kiloja oikeen olan takaa ja siihen kesäiset turvotukset niin ei se 20kg rajan paukkuminen taas sen kauempana olekkaan. [:D] 
Mutta siinäpä ne kuulumiset tällä kertaa.. keskiviikkona pitää tulla juoruamaan ultran että neuvolan kuulumiset yhdellä kertaa!!! 

[link=http://bd.lilypie.com/bmkSp2/.png%5B/img%5D%5B/url%5D][/link]

[/align] 
[/align]

[/align][/align]

Hei!

Onnea kovasti Laralle kaksosista [:D]
Ja oli mukava lueskella, että kaikille kuuluupi hyvää [:)] Itse sairastin koko viikonlopun, vatsatauti iski monen vuoden tauon jälkeen [:'(] Kyllä kaikki myötätunto niille, jotka kovasti joutuu raskauden aikana oksentamaan. Kyllä se vaan vie voimat..

Tinskuli, ihanaa, että liikkeitä on alkanut tuntua jo enemmänkin. Itsellä tuntuu, että liikkeet on vaan sellasta pientä varovaista pökkimistä ja outoa muljahtelua [;)] kyllä ne varmasti pian vahvistuu.

Painosta. Mulla paino on nyt suunnilleen sama kun lähtöpaino. Aluksi laihduin 2 kiloa, vaikkei ollu pahoinvointia tai muuta sellasta.. Nyt ne kilot on "saatu" kerrytettyä takasin[;)] Ja tuntuu kyllä siltä, että jos mussutan hyväskää samalla lailla jatkoski, niin tulee vauhdilla muutama extra kilo..[8|]

Onnea todellakin Laralle yllätyksestä :) siinä on ainakin sit heti leikkikaverit toisilleen :)

Täällä on Kaveri alkanut harjoittamaan kuperkeikka harjoituksia viime päivinä... Pari päivää oon tehny istumatyötä, niin tuntee liikket paljon selvemmin kuin seisoessa [:)] tänään aikasemmin oli kunnon jumpat meneillään ja käden kun laittoi mahan päälle saattoi tuntea muljahtelut [:)]... Taitaa kaikki vaavit olla ujoja tässä vaiheessa aina isukin läsnäollessa... meilläkin, kun mies tuli lähelle, niin liikkeet loppuivat samantien... liekö isukilla liian pelottava ääni [;)]

Taas on viime viikkona maha kasvanut ihan hirveästi... ihan hirvittää kuinka iso tästä loppujen lopuksi kasvaa... painoa ei kyllä viime neuvolaan mennessä ollut tullut kuin 4kg joulukuusta alkaen... ihan normaalissa kasvuvauhdissa kuulemma edetään [:)]

Seuraava neuvola 2viikon päästä, sitten selviää joudunko sokerirasitus testiin... yök... [:'(]

Eräs matti-myöhäinen ilmoittautuu joukkoon [;)] Elikäs olen 26-v rouva Nastolasta, lienenkö se kolmas paikkakunnalta [:D]. Esikoista odotellaan, la olis 22.8. Asustellaan omakotitalossa miehen ja koirulin kera. Aikaisemmin päivät täytti hevostelu, mutta sepä jäi saman tien plussauksen jälkeen.

Raskaus sujunut yllättävän hyvin, nyt jouduttiin parilla viikkoa siirtää neuvola-aikaa aikaisemmaksi (huomiseksi) kipujen takia. Lienevät normaalia liitoskipuilua ja epäily löystyneestä lantiosta mutta parempi katsastaa kuin katua.

Ekat liikkeet tunnettiin (minä ja mies!) 3.3 kun olimme kalastusretkellä thaimaassa. Ei tainnut meitin "pööpötin" digata merimatkaa [:)]

Hankintoja en ole vielä itse tehnyt, tulevaisuuden mummi ja ukki ostivat thaimaasta kylläkin vaatepaketin. Samoin olen kaverilta saanut pari potkupukua.

Kevätterkuin Katja ja Pööpötin, rv 19+3, LA 22.8

Tervetuloa vaan KatjaS mukaan joukkoon kirjavaan [:)] Ja tosiaan, kolmas nastolalainen olet, ja meillä kaikilla laskettuaika viikon sisään toisista, eli ties vaikka synnärille päädytään samoihin aikoihin [:D]

Mua harmittaa tuo kun ei pääsyt rakanneultraan... Itse pitäisi yksityisen kautta mennä jos sen haluaa, mutta kun tuntuu että kaikki yksityiset on kiskureita mitä hintoihin tulee [:@]

Kaveri alkanut tosiaan nyt viime päivinä liikkumaan hirmuisesti, aamuisin varsinkin jumpat käynnissä... Kovasti vaikuttaa että Kaverista kasvaa aamuvirkku-ihminen [:D] 

Nyt on sitten tukivyö koekäytössä... Saapi nähdä auttaako noihin kipuihin. Viime yö meni taas pyöriessä, onneksi on tuo miespuolikin kipeänä joten en tainnut häiritä pyörimisellä häntä sen enempää kuin hän häiritsi ylösnousuillaan minua [:D]

Neuvolassa kaikki ok, mitä nyt tuo kohdunpohjan mitta hipoilee sitä käyrän ylälaitaa (rv 19+4 ja mitta oli 18cm) Saapi nähdä millaisiin mittoihin kesän aikana päästään.

Meillä on ihan "poikafiilikset", ei olla rakenneultrassa käyty, eikä käydä juuri noiden ykstyisten kiskurihintojen takia. Hyvä "vatsaparta" ollaan saatu aikaiseksi ja siitäpä nuo vanhemmat sukulaiset ovat veikkailleet pojaksi tuota tulokasta. Täytynee kesällä lainata äipältä hiustenleikkuukonetta että saa vatsakummun edustuskelpoiseksi [;)].

Katja ja Pööpötin, rv 19+4 LA 22.8

Rakenne ultrassa käynti takana ja kaikki oli ihan todella loistavasti. Kaikki oli missä pitikin ja koko vastasi kaikin puolin. kehui ultraaja kovasti että todella hyvä näkyvyys joka paikkaan että saa tosi tarkasti otettua tarpeelliset ilman mitään ongelmia. Sormetkin näkyivät tosi selvästi ja siitä kädestä kuvakin. Kauhean nipun se niitä kuvia antoikin, joka suunnasta, on niissä katsomista. Siinä haltioissaan seurattiin mitä kaikkea siellä näkyy ja virtsarakon kohdalla miehen kanssa terästettiin oikeen huomiota että mitäs siellä näkyy. Mies sitten avasi suunsa että "ei kai tuo ole vain tyttö?!?!" Mie katsoin ihan samaa ja ultraaja myös sanoi että hän voi olla ihan satavarma etä tyttö tämä on. Kyllä me mentiin miehen kanssa ihan sekaisin. Ei voinut enää hymyä pidätellä mikään ja vieläkin ihan höppänä olo kun neljä poikaa jo kuitenkin on kotona niin se pikku prinsessa on aivan uskomaton lisä kotiin. [:D]
Meillä kun kummankin vanhempien puolella kaikki lapsenlapset vain poikia (miunkin äidillä on siis jo 6 poika lastenlasta) niin kyllähän tämä tieto pisti maailman kirjat ihan sekaisin!!! On meillä mummoissa pitämistä kun niin hepakassa ovat nyt pinkiä katselemassa. Saati mie sitten, pääsee laittamaan jotain ihania prinsessa-juttuja noiden sinisten rekka-autojen jälkeen niin onhan tämä ihan häkellyttävää. Kaiken kruunaa se kun veljethän ne vasta onkin ihan tohkeissaan, nämä on niin paljon odottaneet pikkusiskoa ja nyt voitiin sanoa että nyt se taitaa tulla. [;)] [:D]
Sumussa siis menty pari päivää kun noin hyviä uutisia saatiin.

Neuvolakin piti olla nyt keskiviikkona vaan neuvolan täti oli sairaana niin aika peruttiin. Mie niiiin odotin sitäkin kun oisin saanu ne laput kelaa varten mut pitää nyt koittaa sit jaksaa vielä odottaa vähän aikaa. Aikoivat soitella tällä viikolla (toivottavasti) sitä uutta aikaa et saa nähdä kuin kauas se sit menee. Oon se mieki kärsimätön.. [&o]

Toukka jumppaa enemmän ja enemmän koko ajan. Ja nyt kun alkaa olla vähän kokoakin niin välillä ihan sattuu kun oikeaan kohtaan tykittää.
Kun sattuu masukki valitsemaan välillä tosi huonon asennon niin saa mojovasti supistuksia aikaiseksi, niin kuin tänäänkin. Menny tämäkin päivä lepäillessä, juodessa vettä kaksin käsin + ottaen särkylääkettä ja käännellessä kylkeä että saisi toukan liikkumaan ahdingostaan. Saa nähdä kuin nämä tästä alkaa taas äityä kun isommaksi koko ajan vain kasvaa. Kunhan nyt pääsisi mahdollisimman lähelle laskettua aikaa että ei tulisi tämäkin liian aikaisin niin kuin vanhimmat veljensä. [&:] 
No oli se tuo viimeisin raskaus ihan samaa sarjaa kuten tämä ja muutkin ja silti yli mentiin muutamalla päivällä että pitää pitää peukkuja että tämä samanlaista suppailua jonka saa sit rauhoittumaan "ajoissa". [:)] 

Hei vaan kaikille!

Täällä ollaan pitkästä aikaa! En ole ehtinyt tänne hetkeen kirjoittelemaan mutta nyt olen parin päivän sairaslomalla flunssan kourissa jotenn ehdin rauhassa lueskella teidän kaikkien kuulumiset. [:)]
Ihana oli lukea iloisia uutisia, etenkin Mutru: kiva kuulla että kaikki on ok! Ja superonnittelut Lara80 kaksosten johdosta! [:)]

Itselleni kuuluu ihan hyvää odottelua. Niitä kauan odotettuja vauvan liikkeitä olen tuntenut kolmisen viikkoa ja totta vieköön se on ihana tunne! [:D] Viimeksi neuvolassa sanottiin että nyt kun ne on alkaneet tuntua, olisi hyvä tarkkailla että kerran päivässä ainakin tuntisi jotain. Kauheat paineet!! [&:] Toistaiseksi ne ovat onneksi tuntuneet useammankin kerran päivässä. Pitää yrittää olla ottamatta stressiä asiasta.
Rakenneultrassa olimme alkuviikosta. Tällä kertaa saimme tosi reippaan ja mukavan kätilön joka kertoi koko ajan mitä näkyi. Kaikki näytti kuulemma hyvältä ja siltä miltä pitikin. Olihan se aika hienoa nähdä pikkuinen ja ennen kaikkea helpottavaa kuulla että kaikki on kunnossa. Sukupuolen selviämisen eteen kätilö teki pitkään töitä mutt varmuutta asiaan ei saatu, niin tiukasti pikkuinen piti jalkoja edessä. Tästä johtuen kätilö vaikkasi hieman suuremmalla todennäköisyydellä tyttöä, itselläni taas on ollut koko ajan intuitio että vatsassa kasvaa poikavauva. Se säilyy siis vielä salaisuutena.

Sukupuolesta puheen ollen, kuinka moni teistä aikoo mennä 4D ultraan? Millä viikolla sinne "suositellaan" mentävän jos menee? Itse olin ajatellut aiemmin että jossein sukupuoli rakenneultrassa selviä, haluan mennä 4D:hen. Nyt taas on tullut tunne että kun kerran kaikki muuten näyttäisi olevan ok, ei sukupuolella ole todellakaan mitään väliä. Ainoastaan niiden hankintojen suhteen kutkuttaisi tietää että minkä väristä kampetta alkaisi ostamaan... [;)]

Noista äitiysvaatteista on ollut puhetta. Itse ostin Mamalicious vaatteita Vero Modasta! Olin yllättynyt että mallistoa löytyi heiltäkin, mutta toistaiseksi vain kuulemma Helsingin Kampin ja Vantaan Jumbon myymälöissä. Lisäksi olen surffaillut myös bebelane.com sivuilla. Sieltä löytyy myös paljon vaatteita, joskin aika hinnakkaita.

Hyvää vointia ja kevään jatkoa kaikille mammoille! Eikö kuulkaa ole ihanaa kun aurinko jo paistaa ja lämmittää. Kyllä se kesä sieltä pian tulee! [:D]

RV 21+1 LA 12.8.

Hei vaan kaikille!

Tervetuloa myöskin matti myöhäiselle!

Olipa ihanaa lueskella kaikkien rakenneultra kuulumisia! [:)] Meillä kyseinen ultra oli eilen. ( Siirtyi päivällä.) ihanaa oli nähdä taas oma vauveli, pitkästä aikaa <3 ja todeta että pikkuisella on kaikki niin kuin pitääkin.[:)] Mukava lääkäri oli ja kertoi ko. ajan mitä hän milloinkin tekee. Meilläkin vauva oli melkeen ko. ajan kasvot pois päin, että jouduin moneen otteeseen kääntyilemään, jotta vaavi suostuisi muuttamaan asentoaan ja tarvittavat mitat yms. saataisiin otettua. Vaan itsepintaisesti halusi pikkuinen olla ja pysyä mieleisessään asennossa.[;)] Kovasti kyllä muuten liikuskeli, vilkutteli, joi lapsivettä ja kipristeli varpaitaan. Sen verta liikuttavaa oli pienen puuhia seurailla, ettei ilon kyyneleitä voinut välttää.. Sukupuolikin olisi ilmeisesti näkynyt, kun lääkäri kysyi että halutaanko tietää, mutta halutaan tosiaan jännäillä loppuun asti. Mieheke kyllä paljasti jälkikäteen, että hän oli yrittänyt vähän tirkistellä ultran aikana, muttei saanut mtn selvyyttä.[;)]

Mekin mietittiin eka 4D ultraa, mutta koska se pitäisi maksaa itse yksityisellä ja se ei varsinaisesti näytä mtn "uutta", siis siinä ei nää mtn sellaista mitä ei olisi näkynyt rakenneultrassakin, niin varmaankin unohdetaan se. Vaikka tuntuu kyllä pitkälle ajalle, jos ei ko. loppuaikana, ennen synnytystä, pääse näkemään pikkuista..[:(] Niin ainakin lääkäri eilen ultrassa sanoi, että tää oli sitten varsinainen vika ultra, jollei jtn synnytystapa arviota tms. tarvita. 

Eilen illalla olin tuntevinani pieniä supisteluja. Ainakin oletin niiden olevan supisteluja kun ne tuntui sellaisilta erilaisilta kun vaavin tavan liikkeet. Hallitsemattomia ja tuntuivat alempana.. Onneksi meni aika äkkiä ohi, vaikkei varsinaisesti koskenut, muttei kyllä tuntunut mukavallekaan. [&:]
Onko muut tunteneet samalla tavalla?  

Joka ilta olen jutustellut masulle, samalla kun oon tunnustellut liikkeitä, mitkä tuntuu selällään maatessa parhaiten. On se liikkeiden tunnustelu kyllä ihanaa puuhaa! [:)]

Mukavaa viikon vaihdetta kaikille!

Terv. Tinskuli ja Nasu 20+2

Moi taas mamaset!

Lara80 - paljon onnea kaksostyttöjen johdosta. Ihan mielettömän ihana juttu!!! [:)]

Janse - minä myös ihan siis tajuttoman väsynyt. [:o] Oksentelen myös edelleen, joka aamu hampaita harjaillessa, yöägh.[:'(]

KatjaS - tervetuloa joukkoon. Ihana tuo "Pööpöti", se naurattaa minua koska mun hepan lempinimi on Pamputi![:D] Mistä hankit raskausvyön ja paljon maksoi? Mul on kans masuparta, tuuhenee vaan![&:] Ai, onks se pojan merkki???[:)]

Orion - onnea rakenneultran johdosta, että kaikki oli hyvin ja kivaa jos siel on saparopää. Sitten pääset miekkailemaan valtamerissä tyttäresi kanssa ja aallot on täynnä naisenergiaa, hihhihii![:D]

Heidinen - siis hö?! Miks kunta ei tarjoa teille sitä rakenneultraa??? Sun täytyy päästä!!!

Marjuska81 - ihanaa, saatte tyttelin!!!

Anastasia - kivaa kuulla että kaikki on mennyt sulla hyvin ja masuasukki kasvaa siellä. Pikaisia paranemisia sulle flunssan kourista!
Kyselit siitä 4D ultrasta. Me mennään siihen 4Dhen Nyytin kanssa Helsingin Mehiläiseen 21.4 eli noin kolmen viikon päästä. Silloin ollaan raskausviikolla 24. Lääkäri joka tutkimuksen tekee on Liukkonen Sirkka. Soitin suoraan Mehiläisen vaihteeseen ja kysyin onko heillä toimipistettä jossa tehdään 4D-ultrausta, ohjasivat Töölön Mehiläiseen josta varasin ajan hyvissä ajoin. Tutkimus kestää noin tunnin ja maksaa reilut 200eur josta Kela korvaa 60eur, eli omaa maksettavaa kertyy noin 150-180eur. Kallis se on. MUTTA: Ultraus näyttää vauvan kolmiulotteisesti liikkuvassa kuvassa, eli ihan kuin leffaa katsoisi. Sitä tosiaan pääsee tirkistelemään kohdun sisäiseen elämään että KUKA siellä on ja mitähän se tekee siellä. Ja mehän halutaan tietää jo!!! [:D][:D] Muistoksi saa mukaan dvd-levyn johon koko tutkimus on tallennettu. Sitä voi sitten kotona katsella ja ihastella ja kelata ees taas... Kasvonpiirteet näkyy ja sukupuoli näkyy myös, tulos luotettavampi kuin normaalissa rakenneultrassa, sanovat että 100% varmaa. Sanovat että paras aika mennä 4D-ultraan on rv 24-26, niillä viikoilla näkyvyys on hyvä kun vauvalla on vielä riittävästi tilaa liikkua. Ja sikiö näyttää siinä vaiheessa jo vauvalta kun sille on kertynyt rasvakerrosta ympärille, eli ihana pullea vauva siellä kuvassa sitten näyttäytyy. Mutta jos istukka on kohdun etuseinässä(niinkuin mulla on) niin suosittelevat tutkimusta rv:lla 20-21 koska muuten istukka saattaa peittää näkyvyyttä esim vauvan kasvoihin. Yritän ehkä aikaistaa sitä ultrausaikaa tämän takia. Tai ainakin soitan ja kysyn että mitä kannattais tehdä.
Mun pari tuttavaa on käynyt odotusaikana 4D-ultrassa ja todella suosittelevat siihen menemistä, ihana muisto!

Tinskuli - mulla kanssa supistelee. Ja eilen kun olin paljon liikkeellä ja rehkin ulkotöitä, masu jotenkin puutui ihan kokonaan ja kohtu tuntui kireältä. Pelästyin ja makasin koko illan vaakatasossa. Nyyti oli ihan hiljaa ja mua pelotti että onkohan kaikki hyvin mutta onneksi hän alkoi liikkumaan puolenyön aikaan normaaliin tapaansa ja pääsin keskenbmenopelosta. Hui!

Ristiselkä on ihan sikakipee joten taidan myös lähteä metsästämään sitä raskausvyötä.

Muuten mamaset, ootteko käyny huoltamassa hammaskaluston? Mä kävin hammaslääkärissä taas eilen, viimeisen kerran, ja nyt on ikenet ja reiät hoidettu ja suu tuntuu hyvältä. Passitin miehenkin hammashoitoon ja hän suostui siihen nöyrästi - vaikka peruikin sitten puhelimitse viisaudehampaan vetämisen...[:D] Mä tiesin että sen jo etukäteen että se peruu sen(miehet on lääkärikammoisia pelkureita,tsih!) mutta onneksi muuten saatiin molempien hampaat hoidettua. Meillä oli molemmilla ientulehdus, eikä se ole vauvaa ajatellen hyvä juttu. Mut eihän se vetämätön viisaudenhammas ketään haittaa.

Oikein kivaa viikonloppua teille kaikille, toivottavat Tellervo&Nyyti [:)][&:]

Tellervo: Täällä Hämeessä ei pääse rakenneultraan, ellei ole jotain terveydellistä syytä tai jos sikiöseulonnassa on löytynyt jotain lisätutkittavaa... Ja mulla kun ei ole kumpaakaa, niin yksityiselle joutuisi menemään [:@] mutta onneksi tavallisia ultria on vielä jokunen tiedossa, niin näkee pikkuisen ennen h-hetkeä [:)] Tähän mennessä mulla ollut 4 ulta kertaa ja neuvolassa kätilö sanoi, että kyllä tässä vielä voidaan ultrata ennen loppuraskautta. Kaikki on niin kunta kohtaista...

Täällä työkaverit jo arvuutellut että poika olisi tulossa, kun maha kasvaa eteenpäin... ja mitä tuohon mahapartaan tulee, mulla ollut aina hieman karvaisempi maha(kiitoksia vaan isälle, kun häneltä karvaisuuden olen perinyt [;)])... mutta toisella työkaverilla eteenpäin kasvanut maha tarkoittikin tyttöä, joten siitä ei mitää voi varmuudella sanoa [:)]

Onko kukaan tehnyt sitä "sormustestiä", missä sormus roikkuu hiuksessa mahan yläpuolella ja sormuksen pyörimisestä voi päätellä kumpi tulossa?

Nyt taas sohvalle makailemaan, ja odottelemaan jos Kaveri taas alkaisi jumppatuokiota pitämään [:D]

Tellervo; juu, tuo pööpötin on joku meidän perheen, tai oikeammin mun ja äitini, kieroutuma [:D] Joskus kun olin ihan pieni ja meillä oli veljen kanssa yhteinen Mauri Kunnaksen joulusatukirja, niin äiti etsitytti meillä vuorotellen kuvista "pööpötintä" eli sitä karvaista hämähäkkiä, mikä on Kunnaksen melkein kaikissa piirroskirjoissa.
Ja kas kummaa, äiti hihkaisi kun kuuli raskaudesta että sieltä sitten tulee pööpötin.

Mulla on tuo tukivyö lainassa terveysaseman fysioterapeutilta, joten ihan ilmatteeksi sain. En edes ajatellut ostaa omaa kun ei tiedä onko siitä hyötyä. Vielä on vaikea sanoa näin kahden päivän perusteella että auttaako.

Eilen alkoi ikävästi toinen rinta vuotelemaan, ei tietenkään paljoa, mutta sen verran että huomasi paidasta ja oli hieman epämukava olo sen takia. Onkos muilla ollut kyseisiä ongelmia? Ei viitsisi pitää yötä päivää rintaliivejä ja suojia, joten täytyy kituutella kasvavalla paitapyykillä [;)]

Katja ja pööpötin, 19+5, 22.8

Hei!

Viikko on menny niin vauhdilla ettei oo yhtää ehtiny kirjotella, mutta oon kyllä päivittäin käyny teidän juttuja lueskelemas. [:)] Oi, monella on ollu jo rakenneultra. Meillä se on tiistaina! Ihanaa taas nähdä papana pitkästä aikaa [:D]

Ennemmin "valittelin" ku massu ei ollenkaa kasva, niin kyllä nyt tällä viikolla on sitte otettu oikeen kasvuspurtti! Nyt pitäis oikeesti jo löytää ne sopivat äippähousut.. [8|] onneksi on kaverilta yhdet lainassa, mutta olis kiva jos ei aina tarttisi pitää samoja..Kotona saa onneksi möllötellä olohousuilla ja verkkareilla [8D]

Heipä hei jälleen kaikille!

Lomalta palattu kotiin, ihanaa. Lomamatka meni hyvin ja aurinkoa tuli otettua, mutta kyllä kotiin on ihana tulla! Late on tän viimeisen viikon aikana aktivoitunut oikein kunnolla ja liikkeet tuntuu todella selvästi. Lentokoneessa oli aika inha istua, kun potki koko ajan [:)] Nyt näin myös ensimmäiset potkut päälle päin ja mieskin niitä jo päässyt ihmettelemään. Nyt siis raskaus on edelleen konkreettisempaa, kun voi tuntea ja nähdä pikkuisen.

Minuakin harmittaa, että ei pääse siihen rakenneultraan. Ja samoilla linjoilla mennään kuin heidinen ja KatjaS, että ei mennä yksityiselle. Neuvolassa tosiaan lupasivat, että voidaan katsoa vauvelia sielä ultralla, niin näkisimme miltä Late näyttää [:D] 

Painosta ollut täälä puhetta ja minulla painoa oli tullut pari viikkoa sitten olleeseen neuvolaan mennessä 3,5 kg. Nyt en ole vaakaan mennyt ja varmasti tuo lomaviikko näkyy niissäkin luvuissa [;)] Mut viimeisten kahden neuvolan välillä oli siis tullut vähän alle 0,5 kg viikko ja neuvolassa oli oikein tyytyväinen lukuun. Itsestäni tuntui hurjalta, kun melkein 2 kg neljässä viikossa tullut lisäpainoa, mutta ei siis hätiä mitiä. Olen liikkunut aika paljon, paitsi nyt huomaan, et alkaa helposti supistelemaan jos vauhti kiihtyy liikaa. Sen puoleen siis ei huolta tuosta painosta, kun tietää elävänsä melko terveellisesti. Supistukisista, myös lattianpesu kontallaan tuottaa supistuksia, (harmi [;)]), joten täytyy rajoittaa sitä hommaa....

Tänään on vielä lomapäivä ja aionkin nyt mennä katselemaan itselleni töihin äitiyshousuja. On vatsa sen verran suuri jo, että nyt voin viimeistään unohtaa vanhat housuni ja siirtyä äippämalleihin [:)] Toki tuola lomallakin jo pukeuduin niihin malleihin, koska ovat NIIN ihanat päällä, kun ei purista tai kiristä vatsaa.

Oikein mukavaa keväistä viikkoa kaikille elokuisille!
Eppu&Late rv 19+4, LA 27.8.

Heippa kaikki tulevat äidit elokuun vaaveille:)
Täällä on yksi odottaja 31v. ja LA 27.8.09. Olen ihka ekaa kertaa täällä. Lähipiirissäni ei ole (siskoani lukuunottamatta)ketään pientenlasten äitejä tai odottaviakaan. Olisi kiva löytää kävelylenkeille ja mammalomalle uusi ystävä. Olisikohan mahdottoman vaikeaa löytää kiva mammaseuralainen täältä, tutustuakseni samassa tilanteessa olevaan?
Asustelen Helsingissä.
Muutenkin kiinnostava oli lueskella kaikkien kirjoituksia odotusajasta..minullakin mennyt ihan kivasti, alku oli aika hankalaa väsymyksen ja pahoinvoinnin takia, mutta nyt jo helpottaa ja ultrat takana ja odottelen innokkaasti vauvelini kasvua ja maailmaan tuloa. Mukavaa odotusaikaa teille kaikille:)
terkuin Lilja

Tervehdys taas kaikille pitkästä aikaa!
Laiska kun olen niin on tänne kirjoittelu jäänyt vähiin mutta lukenut kyllä ahkerasti teidän muiden kuulumisia ja elämän ihmeellisiä yllätyksiä..[;)]
Täällä elämä kulkenut hyvinkin tasaisesti, piinavan pitkä odotus seuraavaan ultraan ja neuvolaan jotka vasta kahden viikon päästä, edellisestä aikaa jo kohta parisen kuukautta..
Tänään tosin säikäytti kova vatsakipu ja supistelu töihin mennessä, onneksi on apu lähellä kun työskentelee sairaalassa. Kipitin äippäpolille tsekkaukseen, vaavilla kaikki ok. Labroja otettiin ja niin pois päin. Nyt sitten lepoa pari päivää. Mitä lie sitten ollut... Mutta tulipa nähtyä että vatsassa kaikki hyvin ja kova nyrkkeily menossa...[:)]

Lilja: itse asun Espoossa ja olen sun kanssa saman ikäinen-laskettu aikakin hyvin liki joten jos vaan kelpaa niin olis kiva vaihtaa ajatuksia. Mullakaan ei samassa elämäntilanteessa olevia kavereita ole, lapsen jo omaavia kyllä..

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille mammoille!

RV 19+6 LA 25.8.

Hei kiva kuulla ja aika hauska sattumakin, että olet myös samanikäinen:)
Seuraavassa ultrassa varmaan paljastuu sulle kumpi on tulossa tyttö vai poika ellet jo tiedä, kun työskentelet sairaalassa. Itse en oikein ollut varma et haluanko etukäteen tietää sukupuolen, mutta sitten ultrassa hoitaja sanoi, että itseasiassa tästä nyt näkyisi kumpi siellä masussa on ja et haluanko tietää no, tietenkin uteliaisuus voitti. Aattelin kuitenkin et muille ei ehkä sit kerrota etukäteen et on vähän jännitystä.
En ole vielä juuri mitään ostellut tulokkaalle yhdet pikku farkut. Sänkyä tai muitakaan ei vielä olla hommattu tosin katsellut olen kyllä...pikkuhiljaa alkaa heräilemään tähän kaikkeen.
Heipparallaa
t.Lilja

Takaisin