elokuun vaavit 09

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja caania
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin laskettu 15.8:D Nauroin juuri miten kaikki tapahtuu aina samana päivänä. Masu on ihan huikean iso verrattuna tuttujen masuihin jotka ovat jo paria kuukautta pidemmällä! outoa sekin miten se maha joillain kasvaa huikeaksi ja toisilla taas ei niinkään paljon. 2 ultrassa on käyty ja aprillipäivänä pitäisi sukupuoli saada tietää.

Heippa taas kaikille!

Huhhuh, olipa yö. Nukuin katkonaisesti ja näin kaikenmaailman synnytysunia. Jouduin synnyttämään monta viikkoa etuajassa, sitten lääkäri päätti että tehdään sektio, sitten minut pakattiin ambulanssiin ja vietiin toiseen sairaalaan, sitten kätilöt oli kateissa, sitten tuli jotain sabotaasia ja joku hajotti synnytyshuoneen aparaatit...lopulta Nyyti syntyi ja hän oli ihana. Näin se mieli askartelee tulevia koitoksia. Olin herätessäni ihan rasittuneen näköinen, no kai ny kun oon synnyttäny koko yön!!! [&o]

Masu on nyt niin kasvanut että vaatteet kiristää ja puristaa ja eilen miekkosen kanssa lähdettiin mammavaateostoksille. Henkasta ja Maukasta löydettiin kolmet tosi kivat housut, yhdet farkut ja parit kangashousut, tosi mukavat päällä, ja myös söpöjä mammapaitoja. Nyt on paljon mukavampi olla kun ei tartte istua autossa ja tuolilla vetoketju auki. [:D]

Mä oon jo niin kasvanut että mun mies kutsuu mua "plussapalloksi". [:)][:D]

Jippii, enää 1,5 vikkoa rakenneultraan.

Terveisin Tellervo&Nyyti rv 18+5 la 11.8

Heissan! Kiitos vaan sympatioista :) Meillä on nyt aika naistenklinikalle maantaina (eli huomenna) klo 11. Ihanaa kun saatiin se aika niin nopeesti. Suurin paniikki on jo laantunut ja nyt vaan odotellaan sitä tukimusta sekä sitte piinaavan pitkä aika tuloksia.

Mutru: Muistin että sullekin tehtiin toi lapsivesi tutkimus ja yritikin kelata ketjua taakse päin mutta en löytänyt tietoa miksi siihen tukimukseen jouduit/pääsit? Toivottavasti meillä tutkimus onnistuu kerralla koska meiltä on helsinkiin matkaa n.150km! Millanen olo sulla oli tutkimuksen jälkeen? Mä meen ens yöksi töihin ja sietä sitte suoraa ajetaan helsinkiin (mun mies kuskina). Seuraava yö olis kanssa töitä... jaksaakohan/pystyyköhän sitä mennä? Sieltä klinikalta ne sano että jos kaikki menee ok, olen ihan työkuntoinen.

Mä oon kanssa aika plussapallo [:D] Sain kaverilta H&M äitiysfarkut jotka on tosi hyvät! Oon käyttänyt niitä jo monta viikkoa mut nyt kaikki muut housut jo kinnaa. Pitää mennä ostamaan toiset sellaset farkut, muistaako kukaan niiden hintaa? Paitoja oon kans epätoivoisesti ettiny, tunikamallisia mut ei oo oikeen mitään kivoja löytynyt. Talvitakki ei mahdu enään kunnolla kiinni ja oon joutunut kaivamaan esiin mun vanhan väljemmän mallisen takin, uutta ei viiti ostaa vaikka alesta saattais löytyä nyt tosi halvalla.

Ollaan nyt sen verran ylitiöpositiivisia noista lapsivesitutkimuksista huolimatta että käydään tolla samalla hesan reissulla ostamassa luultavasti vaunutkin, siis huomenna :) Meillähän ei oo mitään vielä hankittu mut alotetaan nyt sitte noista vaunuista jos löydetää se malli ja väri mitä ollaan katseltu. Kaveri kyllä ilmoitti että hän on ostanut jo kaikkea pientä meidän vauvalle :)

Ja tärkeimmät kuulumiset viimisenä. Tunsin eilen aamulla kun vauva potkasi [:D] Ehkä sieltä yritettiin viestittää että kaikki on hyvin [:)] 

rv 19+3 LA 13.8. nää pitää aina laitta editillä kun meinaa unohtua!

Hei!

Sunny, mulla tuli sen verikokeen ja np-ultran mukaan lasketussa jutussa riskiluvuksi se 1:130. Joku arvo (olisko ollu HCG?) oli koholla. Mutta meillä se saattoi johtua siitä, että olin verikokeessa 3 päivää liian aikasin..[&:] kuulemma tosi tarkkoja et pitäs oikeilla viikoilla olla asialla. Toivottavasti teillä onnistuu kerrasta se tutkimus, ei sielä nimittäin ilokseen mammiskele.. Olo tutkimuksen jälkeen oli aika hyvä, massu toki oli arka ku niin kauan ultrattiin, paineltiin, pökittiin ja pisteltiin.. Ton tutkimuksen takia saa seuraavan päivän sairaslomaa, ku pitäis kuulemma ottaa tosi rauhallisesti seuraava päivä. Vatsalihaksia ei saisi juurikaan käyttää eikä nostella painavia esineitä. Mä ainaki oikestaan vain makasin seuraavan päivän aiva varmuudeksi. Keskenmenon riski on kuulemma tuon tutkimuksen takia noin viikon, mutta pari ekaa päivää on kuulemma ne "kriittisimmät". Mutta harvemmin kuulemma tapahtuu mitään. Itteä jännitti kaikki mahan vihlaisut ja aivastuksetki [:D], mutta ainaki vielä ollaan yhtenä kappaleena! Nyt vaan odotellaan niitä tuloksia sitten.. Ja tää vasta kamalaa onki, 3 viikkoa tuntuu aika pitkältä ajalta..[:@] Mutta kyllä sen pistämisen kestää. Ilmottele sit et miten meni! [;)]

Hei!

Tunteet on todella pinnassa ja normaaliin aikaan verrattuna hassuilta tuntuvat asiat alkavat itkettää.. Muutenkin olen kyllä herkkä ja stressin/harmistuksen purkamiseen minulla on aina toiminut itkeminen. Nyt ei vaan ole mistään sellaisesta kysymys, vaan mitä pienimmätkin asiat saattavat alkaa itkettämään. Noloin tilanne tapahtui tänään, kun olin messuilla töissä ja osastollemme tuli pariskunta jolla oli kuukauden ikäiset kaksoset sylissään. Minä onneton aloin kyynelehtimään, koska ne lapset näytti NIIN pieniltä ja suloisilta äidin ja isän käsivarsilla [:(] Näky oli siis ihana, mutta reaktioni oli lievästi sanottuna hieman yliampuva. Poistuin vaivihkaa taka-alalle ja jouduin selittelemään kollegoilleni roskaa silmässä [8|]

Nyt se maha on tullut! Perjantaista asti on vatsaani koristanut puolikkaan jalkapallon mallinen kumpu, joka ei ole sen koommin enää kadonnut yöaikaan [:)] Olen siis viettänyt joka aamu nyt parina aamuna peilin edessä ja ihastellut kumpuani ylpeänä. Nyt Late on jotenkin paljon konkreettisempi myös miehelle, joka on kummustani myös haltioissaan. Sanoi, että nyt me ollaan sit "ihan oikeasti" raskaana [;)]

Sellasia kuulumisia täältä suunnalta.

Eppu&Late, rv 16+3, LA 27.8.

Mehän ollaan oltu kanssa ihan "väärällä viikolla" siellä verikokeessa. Mentiin ekaan ultraan mukamas viikolla 12 ja siellä kätilö katto että raskaus on pidemmällä, arvioi että ois viikko 13. Eli sitä veriseulaa ei tehty viikolla 10-12 niiku ois pitäny vaan viikolla 15. Mulle sanottiin että jos haluun niin tälleen jälkeen päin on myös mahdollista tehdä mut pitää olla just toi viikko 15, sillon se tulos ei vaan ole niin tarkka. Tämä on yksi seikka jolla olen nyt yrittänyt mieltäni tyynytellä että riskiluku ois koholla sen takia että seula on otettu "vääränä" ajankohtana.

Kiitos Mutru noista tiedosta. Mä pyydän ainakin tiistain vapaaksi töistä koska mulla on hieman fyysinen työ ja nostellakin joutuu. Ja varmasti on rankka jo henkisestikin toi huominen varsinkin kun alla on yö töissä.

rv 18+3 LA 13.8. mulla on muuten sama LA kun mun äidillä oli hänen odottaessa minua [:D] ihmeellinen sattuma!

Sunny. Hups, kiireessä kirjotin ihan väärin! Tai siis jätin osan kirjottamatta. [:'(] Tutkimuksen takia saa siis tutkimuspäivän töistä vapaaksi. Itse pyysin sitte pomolta seuraavankin päivän vapaaksi varmuuden vuoksi, kun en tiä et miten seuraavana päivänä noi nostelut ja muut vaikuttaa.

Ei vaan meinaa millää saada unta, niin tulin viä lueskelemaan muiden juttuja! [;)] Mielialan vaihteluista oli puhetta. Mulla ei viä ennemmin ollu, mutta nyt ihan muutamana päivänä on tuntunu että ihan kaikki saa pillittämään tai raivostumaan. Toivottavasti on pian ohimenevää..[&:] Aiva vaan miehenki takia.

Heissan,
Täältä ilmoittautuis yksi elomasua kasvatteleva myös mukaan keskusteluihin ja esikoista täälllä ootellaan miehen kanssa, La on 21.08.09. Mulla ois huomenna kolmas neuvola käynti ja rakenneultrakin on reilun parin viikon päästä. Täällä masua on ollut jo 10. viikolta lähtien ihan mukavasti, nyt se alkaa jo olla pahastitiellä välillä. Painoakin mulle on tullut tähän mennessä sellaiset 5kg. Liikkeitä olen tuntenut viimeiset parisen viikkoa kohtuu epäsäännöllisesti kylläkin. Olen voinut oikeastaan hyvin koko raskaus ajan, ei siis ole ollut mitään pahoinvointeja, väsymystä kyllä on ollut. Nyt kun tuo väsymys alkaa olla väistymään päin tuntuu että tarvis ruveta kotosalla laittamaan paikkoja jo vaavia varten kuntoon. Niin ja me ollaan tästä Turun lähistöltä.

Sipsu- ja masu pallukka rv17+3, la 21.8.09

Hei Sunny, tajusin juuri että meillä on sama LA 13.8.
Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin tutkimuksissa.

Sipsu; tuosta mahan koosta ja painon noususta...ihana kuulla että jollain muullakin on jo mahaa.

Mahani on se kokoinen että odotan todella perjantain neuvolaa ja ensiviikon rakenneultraa, näytän siltä että LA olisi ensi kuussa Sukulaiset veikkailevat jo että kuinkahan monta sieltä on tulossa, ensimmäisessä ultrassa oli kylläkin vain 1 kaveri 
Mittasin mahan ympärysmitan ja tulos oli huimat 98 cm. Painoa on tullut jo yli 6 kiloa ja olen kauhuissani...
Onhan jollain muullakin näin iso maha?
Vaikkakin maha on iso, en ole pystynyt tunnistamaan mitään liikkeitä vielä..sekin huolestuttaa hieman tällä hetkellä.

Ummetus jatkuu, siihen olen käyttänyt edelleen sitä magnesiamaitoa joka tuntuu auttavan ihan hyvin. Vettä menee litra kaupalla, liikkuminen on ollut hieman vähempää, koska olen ollut yli 2 viikkoa flunssassa.

RV 18+5 LA 13.8.

Moikka!

Mulla on rv 18+6 ja masun ympärysmitta on 99cm. Eli samoissa lukemissa mennään! [:D]

Tellervo ja Nyyti LA 11.8

Helou!

Tänään aamulla oli neuvola ja kaikki hyvin. Sai pitkästä aikaa kuulla sydänäänet [:D] Ensimmäistä kertaa mun paino oli vähän noussu, mutta vielä ollaan noin kilo miinuksella lähtöpainosta. Kyllä se varmasti ehtii nousta aiva liikaakin vielä [>:] Voi mä niin haluaisin jo tuntea liikkeitä!! Mutta ei mitää! Ultrassakin on aina vipeltäny tosi kovasti, että luulisi sen kyllä tuntuvan.

Oltiin eilen vaateostoksilla, mutta ei oikeen löytyny mitää.. H&M:stä ostin sitte yhden paidan, mutta ne housut oli jotenki kummallisen mallisia.. Mistähän löytyis hyvät? Tarttisin nimittäin juuri housuja ku tavalliset housut alkaa jo vähä vattasta ahdistaa [8|]

Kävin hakemas purkillisen vitamiinia, jos ne vaikka auttais tähän kamalaan väsymykseen. Mitää ei jaksais tehä. Voi kuinka hyvältä päikkärit kuulostaa.. Ei, mutta nyt on pakko mennä takasi töihin!

Ihanaa tietää, että joukossa on myös sellaisia, joilla paino on noussut [:D] Olen ollut hoikka aina ja painoni nousi ensimmäiseen neuvolaan mennessä jo 1,5 kg, kun ruokahalu oli mieletön. En ole missään vaiheessa kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista ja nyt on onneksi tuo ruuan maistuminenkin tasaantunut niin ettei koko ajan ole nälkä [;)] Minua ärsyttää muiden kommentit (lähinnä kaverit manailee) painonnoususta, että voi helposti tulla 20-30 kg, kun olen normaalisti ollut niin hoikka! Vauvamaha minulle tuli siis viime viikonloppuna pysyväksi ja sitä ennen ei ollut mitään muuta kuin turvotusta. Eikä se paino paljon ole noussut, kun tähän mennessä on tullut yhteensä hieman alle 3 kg ja viikkoja on kuitenkin jo 16+5. Siis omasta mielestäni ei kuulosta hälyttävältä ja sen mukaan aion myös pitää normaalit elämäntapani ja ylpeydellä katsella pyöristyvää vatsaani [:)] Syön ihan normaalisti ja liikun paljon (joskin hieman rauhallisemmin, kun tuppaa syke nousemaan herkäsi), niin antaa kilojen tulla, kuuluhan se kuitenkin asiaan [:D] 
Liikkeitä tunsin jälleen eilen illalla selällään makoillessani. Painoin varovasti kädellä kohdun päältä ja sieltä Late antoi merkin itsestään. Tunne oli ihana, kuin maalipensselin sutaisu ja sen jälkeen olikin hymy huulilla pitkään [:)] Ensi viikolla on jälleen neuvola ja pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille elomasun kasvattajille!
Eppu&Late, rv 16+5, LA 27.8.

Heippa taas kaikki masunkasvattajat [:)]

Helsingin reissu meni hyvin. Ekana oli kätilön haastattelu jonka jälkeen erikoislääkäri teki ultran. Se varmaan vastasi rakenneultraa koska siinä kateltiin niin tarkkaan kaikki läpi. Mua jännitti ihan hirveesti varsinkin sen sydämmen kohdalla kun sitä tutkittiin niin pitkään ja hartaasti. Kaikki näytti kuitenkin olevan ihan ok. Lapsivesi näytteen ottaminen oli tosi epämiellyttävää. Saikkua ei tullu, kaikkea saa kuulemma puuhata näytteenoton jälkeen ihan normaalisti. Meille sanottiin että vastaus tulee viikossa! Onneksi niin nopeesti. Huonot uutiset kerrotaan puhelimitse ja hyvät tulee kirjeessä eli kirjettä nyt odotellaan todella kovasti. Nyt on pieni pelko keskenmenosta kokoajan mielessä ja tietty se vastaus hirvittää. Mietin jo et jos menis ylimääräiselle neuvola käynnille loppuviikosta kuuntelemaan sydän äänet että vähän stressi laskisi.

Mutru: onks sulle sanottu mitään sun istukan paikasta? Meille selvisi tutkimuksissa että mulla istukka on kohdun etuseinässä. Se muistaakseni vaikuttaa siihen että ne liikeet ei tunnu niin selvästi. Ja kyllä ne siltä alkaa ajan kanssa tuntumaan kun vauva kasvaa. Kärsivällisyyttä :) 

Mulla paino on noussut kolmisen kiloa. Oon muuten sen verran hoikka että masu näkyy jo tosi selvästi jopa väljän työtakin alta. En ole töissä hirveesti lörpötellyt raskaudestani mutta nyt on jo pari ihmistä kysynyt olenko raskaana.

Nyt oon ottanut tavaksi syödä kuivattuja luumuja ja hörppiä vettä aina kun lueskelen tätä foorumia. Luumupussi meni vaan just tyhjäksi toivottavasti muistan ostaa lisää heti seuraavalla kauppareissulla.

Lara80: kiva kun löyty LA kaima [:D] 

rv 18+5 LA 13.8.

Sunny, kiva että meni hyvin [:)] Oon kyllä super kateellinen, jos teidän tulokset tulee jo viikossa, ku me saadaan ootella se kolmisen viikkoa[8D] Meille sanottiin, että ne soittaa jokatapaukses oli sitte hyviä tai huonoja uutisia. Että meidän ei tarvi "jännittää" joka puhelua, että olis vaan huonoja uutisia. On vissiin paljo eroja sit et missä tutkimus tehään, jos et saanu ees saikkua ja jos tosiaan tulokset tulee jo viikossa.
Meille tuli sieltä heti seuraavana päivänä kirje, missä oli selitetty et mitä tehtiin ja mitä näkyi. Ja siinä luki että mulla istukka etuseinämässä, eli jos se sitte on syynä etten viä oo tuntenu potkuja [:)] Selvisi sekin. Sanoit, että meette samalla vaunuostoksille. löytyikö sopivia?

Asiasta toiseen, musta on tullu kamala karvamassu [:D] Tai ainaki mä epäilen, että ne on siihen nyt ilmestyny. En oo toki ennemmin näin tarkasti massuani tutkinu. Mutta siis onko teillä muilla ja onko se normaalia? Siis sellasta vaaleeta untuva karvaa. Mä kasvatan talviturkkia näin kevään kunniaksi! [:D] Hassua!

Kiva kuulla että muillakin paino nousee ja masu kasvaa. Mittasin jälleen tänään porukoilla mahan äidin avustuksella ja tulos oli 99 cm [;)]

Olen kärsinyt pienoisesta "kiristyksestä" eilisen ja tämän päivän, eli kun kävelen, koiran kanssa tai edes autolle, saati rappuja...maha kiristyy. En hermoile pienistä mutta ihmettelin asiaa työkaverille jonka kanssa kuljemme yhdessä töihin ja tänään sitten hänen ehdotuksesta soitin varmuudeksi neuvolaan. Sain heti lääkärin ajan ja perjantaiksi suunniteltu neuvolakin siirtyi sitten samalla tälle päivälle....
Kaikki on kuulemma hyvin, ei huolta, suhteellisen normaalia tässä vaiheessa mutta kyseessä siis supistuksia ja viikko sairaslomaa [:(] Ei tässä muuta mutta olen odottanut innolla että kun tuo flunssa on nyt luovuttamassa, lähden liikkeelle...ja nyt en saa liikkua [:(] Ei sovi minun luonteelleni, mutta pakko sitä on lääkäriä totella. Mieskin on vielä reissussa, tulee vasta perjantaina, mutta äiti ja ystävät jo kyselivät että kuka voi auttaa missäkin, koiran ulkoilutus, ruuan hankinta [;)] Kiva tietää että välitetään ja huolehditaan.

RV 18+5 LA 13.8.

P.S. Mikäköhän tuossa minun koodissa on vikana kun ei näy oikein? Osaako kukaan sanoa?

Heips,

Huikkaan tuolta kesämassun kasvattajista:

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii!

Kiitos Minnis,

Seurasin viimeksikin ohjeitasi mutta ilmeisesti olen onnistunut kopioimaan aina väärän linkin [:)]
Nyt pelaa[;)]

Lara

Takaisin