elokuun vaavit 09

Se tuntui lähinnä epämiellyttävältä. Kyllä se pistoski tuntui ihan kiitettävästi, mutta lähinnä sitte se, ku ei heti onnistunu ja piti pistää monta kertaa. Nyt jälkeenpäin on kyllä massu kipiä ja sellanen olo että on pökitty ja heiluteltu ja pistelty [:'(] Kyllä tää tästä.. Seuraavaa kertaa odotellessa![:@] Tää on kumminki sen arvosta, et tietää et papanalla on kaikki hyvin.
 
Hei taas! Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille.

Kamala väsymys. Nukuin tänään puoli kahteen päivällä. Olen väsynyt aamusta iltaan. [&o] Onks teillä muilla samaa?

Alaselkä reistailee. Virtsankarkailua. Vatsa kasvaa silmissä. Mun masu alkaa levitä lantioille. Bronttosaurus-fiilis.

Terv.Tellervo&Nyyti

RV 18, LA 11.8
 
Hei taas kaikille! Ja tervetuloa uusille minunkin puolestani! [:)]
Eilen sitten rohkaisin mieleni ja soitin sinne neuvolaan ja kerroin tuntemuksistani (joita ei siis lähinnä ole,ainakaan sellasia kun toivoisi [:(]) ja neuvolantäti kysyi heti että haluaisinko tulla kuuntelemaan sydänäänet. Kyllä kiitos! [:D] Kävin siis eilen paikanpäällä ja sieltähän ne äänet kuuluivat ihan hyvällä sykkeellä vaikkakin vähän hakusessa alkuun olivat ja ehti jo sydän pompata kurkkuun. Kaikki siis kuulemma oikein hyvin ja normaalisti.[:)]
Jotenkin oli huojentavaa tietää että neuvolaan voi (ja siis todellakin kehtaa) soittaa ja mennä jos jokin askarruttaa.
Nyt sitten rakenneultraa odotellaan, siihen olisi vielä 4 viikkoa.
 
Aurinkoista loppuviikkoa ja tsemppiä kaikille!! 
 
ps.Tellervo: kyllä vaan väsyttää täälläkin ja jatkuvasti. vapaapäivinä yöunet hurahtaa kevyesti kellon ympäri ja päiväunetkin maistuu aina kun siihen on mahdollisuus...
 
RV 17+1 LA 12.8.
 
Heippa taas!

Heidinen; meillä on näköjään täsmälleen sama LA 19.8! [:)] Ja viikotkin näyttää menevän yksiin. Mulla on nyt siis 16+1 rv.

Kyllä täälläkin on ollut väsymystä ilmassa. Hyvä jos ilta kymmeneen jaksan kukkua.[;)] Ja aamuisin ei ole olo sen pirteämpi vaikka olisi 10 h:n hyvin nukutut yöunet takana päin. Mahakin tuntuu kasvavan päivä päivältä.[:)] Piti käyä ostelemassa toissa päivänä isompia housuja, kun farkut puristaa ja tuntuu varsin ahtaille. Mukaan tarttui myös muutama isompi paita. Tarvetta alkaa olla niillekin. Mullakin selkä kipuilee. Tukivyön osto voisi olla kanssa paikallaan.
Huomenna olis tarkotus käyä pienellä vaunu & kaukalo kierroksella. Vähän hintoja vertailemassa, kun on miehekkeelläkin vapaapv.[:)]

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Terv. Tinskuli ja Nasu 16+1.   
 
Tinskuli: Sä oletkin sit hyvä vertailukohde mulle [:D] Mulla oli alussa kauhea väsymys ja se hävisi tuossa välissä, mutta taas alkaa olemaan samoja oireita, se että salatut elämät katsoo ja sen jälkee käy sänkyyn ja vetää peiton korville, niin korkeintaan pari minuuttia, niin oon jo unessa [:D] ja ajatuskin, että yrittäis valvoa kymppiinkin asti on todella harvinaista, mut jospa tästä taas piristyisi loppuakohden [:)]
 
Mä jouduin jo yhden entiset farkut tuunaamaan mammahousuiksi, kun ei ollut toivoakaan, että olisi mahan kohdalta mennyt kiinni. Mulla ongelmana noiden äitiyshousujen kanssa, että kaupasta ostetut ei mene reisistä, vaikka vyötäröllä sitten olisi reilustikin tilaa... Ku tuntuu, että esim. H&M äitiyshousuihin ei lisätä sitä "turpoamisvaraa" muualle kuin just vyötärölle [:@] Mulla kun perinteinen suomalaisnaisen päärynävartalo, niin housuja saa aina metsästää kissojen ja koirien kanssa.
 
Mulla väsyy selkä ja jalat nyt paljon nopeammin kuin aikaisemmin, sen huomaa varsinkin töissä kun joutuu seisomaan, kävelemään ja nostelemaan kaikkea koko päivän... Onneksi pomo niin joustava, että saan pitää useammin ja pidempiä taukoja [:)] ja työkavereita nakitan kaiken painavemman nostamiseen [:)]
 
RV 16+1 LA 19.8.
 
Tietääkö kukaan mistä vois ostaa tukivyön???

Tellervo&Nyyti kyselee!

RV 18 menossa, LA 11.8
 
Hello kaikki elomamit!
Täällä vielä yksi elomami ilmotautuu joukon jatkeeksi. Elikkäs meillä LA 13.8. ja esikoista odotetaan. Äipällä ikää on kertynyt jo kunnioitettavat 35vuotta :) eli taidan olla joukon "vanhuksia". Meidän perhe koostuu minusta + miehestä, kahdesta koirasta, yhdestä kissasta ja kahdesta hepasta. Asutaan uuden suur-Kouvolan maaseudulla. Elukoiden määrää oli tarkoitus kasvattaa kesällä mutta nyt kun vauva on tulossa niin ehkä lauma kasvaa hieman maltillisemmin :)
Mulla ei masussa tunnu vielä mitään liikettä, tai en ainkaan osaa tunnistaa niitä. Raskaus on edennyt täysin ongelmitta. Yötyö on kyllä vähän raskasta, varsinkin alkuraskaudesta kun väsytti kovasti. Olen ollut aktiivinen kestävyysurheilun harrastaja ennen raskautta mutta nyt on urheilut aika vähissä, mikä pikkasen harmittaa. Hevosten karsinat kyllä putsaan päivittäin ja silloin tällöin sauvakävelen, hiihdän ja teen lihaskuntoa.
Tellervo kyseli tukivöistä. Kuulin kaverilta että liiviliikkestä niitä ainekin saisi. Itekin olen sellasita meinannut homata mut on toi masu vielä aika pikkunen :)
 
RV 18+1  LA 13.8.
 
Heippa rallaa!
Huh huh! Sain siivoukset tehtyä. On se kumma, ku pelkästä imuroimisesta hengästyy nykyään niinku se olis suurikin urheilusuoritus [8D] Ja muutenkin on taas ruvennu se alkuraskauden armoton väsymys vaivaamaan. Mies nauroiki eilen, että tämän tästä se löytää mut jostain kellahtaneena pikku päikkäreille. [:D] Pitää osata ottaa levon kannalta.

Mä oon kans aatellu hommata sellasen tukivyön. Päästetään blondeus valloilleen ja "tyhmänä" kysyn, että pitääskö sitä alkaa käyttää jo tällasella "olemattomalla"masulla vai vasta ku on jo isompi.

rv 15+6 la 22.8
 
Hei vain kaikille!! Täälläkin väsyttää vallan armottomasti, mikä erityiseti miestä harmittaa kun on ollu yhteiset elokuvaillat vähän harvassa. Tätä mammaa alkaa aina niin aikasin väsyttää, ettei puhettakaan mistään 23.00 asti kestävän elokuvan katsomisesta. Mukava kuulla, että muillakin on samoja kokemuksia, etten oo ainut unikeko. [:)]

Muuten täällä menee kaikki ihan hyvin, massu on kasvanut jo hiukkasen ja tunsin tänä aamuna taas kauan kaivatun pikku potkaisun. Odottelen edelleen sitä ensi viikon neuvola-aikaa malttamattomana, että pääsisin kuuntelemaan masukin sydänääniä. [:)] Meidänkin neuvolatäti kyllä sanoi, että voisi niitä tulla kuuntelemaan koska vain, mutta nyt on jo niin lähellä seuraava ajanvaraus että yritän malttaa mieleni.

Onko muut huomanneet huolestuvansa paljon helpommin arkisista asioista kuin aiemmin? Esimerkki: mies on menossa tänään lempibändinsä keikalle. Itse en uskaltanut mukaan, koska pelkään että väkijoukossa joku saattaisi töytäistä mahaan pahasti ja vauvalle käydä jotakin, joten meidän isukki saa tänään mennä yksin diggailemaan. Harmittaahan tuo hieman, mutta toisaalta konsertteja tulee aina uusia, enkä haluaisi lähteä vauvan kustannuksella kokeilemaan.. Olenko hysteerinen, vai huolehditteko tekin "liikaa"?

Terkkuja kaikille, Sanski ja masukki, LA 9.8. rv 17+5
 
Heippatirallukkata!

Tervetuloa Sunny! Aivan mahtavaa, heppamama!!! Mitä heppoja sul on? Mul on oma pv-ruuna ja ylläpitoheppana lv-ruuna. Miten oot jaksanu tallitöitä? Mä meen välillä ihan sumussa kun tää väsymys on todella jotain ihan tajutonta. Kohta varmaan nukahdan seisaalleni. Ratsastaa en oo jaksanu kahteen viikkoon. Kroppa ja mieli vaan sanoo että lepoa, lepoa. Eikä hätiä mitiä, Sunny, mä täytän kans 35v. Ei me hei olla mitää vanhuksia, mehän ollaan just hyvässä äitiysiässä! Nuorena ollaan saatu mennä tukka putkella, eikä olla mitään tyttöjä enää, vaan naisia; nyt on kypsyyttä ja elämänkokemusta helliä ja vaalia uutta perheenjäsentä ja on henkistä pääomaa mistä antaa. Musta ainakin tuntuu että oikea aika tulla äidiksi on just NYT! [:)]

Mulla väsymys on pahentunut takaisin alkuraskauden tasolle - voisin vaan nukkua. Roikun sohvalla tai sängyssä enkä oikeen jaksa katsoa edes telkkaria. Tänäaamuna oksensin taas kunnon yrjöt. Se alkoi siitä kun työnsin hammasharjan suuhun. Hammastahnan haju etoo, yöägh! [:'(] Eli ei toivoakaan siitä että pahoinvointi olis loppumassa, päinvastoin. Sokerina pohjalla myös ympäri vuorokauden takova jatkuva päänsärky. Nyt jo kolmatta päivää peräkkäin. Nuppi takoo myös yöt ja nukun sen takia huonosti. Olen näiden kolmen vrk:n jälkeen yhtä nukkuneen rukousta.[X(] Hengästyn liikkuessa myös herkemmin ja tuntuu etten hengittäessä saa kunnolla happea. Eilen oli julkinen esiintyminen ja tuntui että hengitysilma loppuu enkä oikeen saanu sanottua lauseita loppuun vaan piti läähättää välillä. Kävellä en enää jaksa niinkuin ennen vaan välillä on huilittava että jaksaa jatkaa matkaa. Jalat tutisee alla.

Sanski: Samaa huolestuneisuutta täälläkin. Vauva ja sen turvallisuus pyörii koko ajan mielessä. En ole koko raskausaikana käynyt isoissa ostoskeskuksissa syystä että niissä saa herkemmin influenssa-tartunnan. Ja mä en halua sitä influenssaa! Suosin vain pikkukauppoja ja käyn ostoksilla päiväaikaan. Vähän hysteeristä mut näin mä teen. Enkä käytä julkisia liikennevälineitä, kuljen vain omalla autolla. [:D]

Alkoholia en ole edes maistanut, en yhtä siemaustakaan. Vaikka tiedän että pieni viinitilkka ruoan kanssa ei ole vaarallista. Mutta vauvan terveys on tärkeämpää kuin elämän ilot.

Mun kehon painopiste on masun takia muuttunut. Kävelen vähän takakenossa. Masu pömpöttää kivasti edessä. [;)]

Jos olo olis vähän parempin niin tästä osais nauttia. On tää aika fyysisesti rankka kokemus tämä matka kohti äitiyttä. Tsemppiä teille muillekin!

Terveisin Tellervo&Nyyti RV 17+3, LA 11.8
 
Mä hengästyn kans todella nopeasti nykyään. Asutaan 4.kerroksessa eikä hissiä, niin nykyään teen kuolemaa jo 2.kerroksen kohdalla, mitä se sit tuleekaan olemaan loppuvaiheessa. Joudun varmaan varaamaan pari tuntia aikaa rappusten ylös kävelemiseen [:D]
 
Ja myös tuosta "ylisuojelevaisuudesta"... Kaupassa hyppään aina sivuun, kun joku tulee kärryjen kanssa kovaa vauhtia kohti, ettei vaan mahaan osuisi ja yritän kans välttää isoa ihmismäärää ja tungosta, ettei kukaan vaa tuuppaise mua mahaan, eli ihan yhtä varovaisia taidetaan kaikki tulevat äidit olla [:)] mutta sehän vaan tarkoittaa, että meistä tulee huolehtivia, suojelevia ja rakastavia äitejä ketkä suojelee lastaan henkeen ja vereen [:)]
 
Mulla tuntuu että mahan kasvu on loppunut nyt kokonaan. Kolmisen viikkoa sitten se tuohon pullahti ja samankokoisena tuntuu olevan, kun housut ei ole alkanut kiristämään yhtään enempää alkukasvamisen jälkeen. Mutta saattaa johtua siitä, kun mulla pituutta sen verran paljon(176cm) ja vyötärö(tai siis se entinen vyötärön paikka)[;)]/lantio seutukaan ei ole mikään kapoinen, niin mahalla on suuntaa mihin levitä [:D]
 
Rv 16+2  LA 19.8
 
Heips!
"Pakko" taas tulla tänne kirjoittelemaan[:)]
Tehtiin tänään mukavasti löytöjä tulevalle vaaville. Ja mikä parasta, kaikki kohtuu hintaan ja käytettyinä. Vaikka ollaankin miehekkeen kanssa puhuttu, että katellaan ensin kaikessa rauhassa ja ostellaan sitten pikku hiljaa, niin nyt oli suoranainen pakko ostaa[:D] Löydettiin mm. kirpparilta tosi vähän käytetyt yhdistelmärattaat/vaunut (samoja oli lastentarvikeliikkeessä myytävänä puolta kalliimmalla), muutama body, mobile sängyn yläpuolelle, leikkimatto..
vähän kyllä hirvittää että tuliko nuo vaunut osteltua vähän liian aikaisin, meinaa vieläkin välillä jyskyttää sellainen outo pelko takaraivossa, että jos kaikki ei menekään hyvin..[:(] on kuitenkin tätä taivalta vielä jäljellä.. mutta yritän nyt karistella moiset negatiivisuudet mielestäni ja olla positiivisin mielin kun ei mitään aihetta moiseen murehtimiseen ole ja ne vaunut olis kuitenkin sitten menneet, jos oltais jääty enemmälti miettimään.

Miäkin huomaan hengästyväni nykyään tosi nopeasti kun esim. nuosen portaita tai kävelen nopeammin. Ja mulla on myös taipumusta ylivarovaisuuteen tekemisissäni. Raskaiden esineiden nosteluja välttelen, samoin tungoksia yms. paikkoja joissa vois mahd. kaatua. Oon ko. odotuksen ajan miettiny tosi tarkasti noita ruoka juttuja et mitä uskallan syödä ja alkoholin suhteen on nollatoleranssi. Tupakan savua välttelen myös, jopa kadulla kävellessä siirryn toiselle puolelle tietä jos edessä menijä polttaa.[;)] Myös hiihtäessä ja luistellessa oon tosi varovainen ollu, etten kaadu. Mutta parempi miunkin mielestä olla ennemin ylivarovainen, kuin turhan huoleton kaikissa tekemisissään. Sehän vaan tosiaan kertoo siitä vastuuntuntoisuudesta. [:)] 

Mutru, miä oon aatellu, et kun helposti tulee ittelleni -normistikin- selkäkipuja, niin nyt kun tää masu on kasvanut ja selkäkivutkin sitä myöten, niin tukivyö varmaan olisi jo hyödyksi. Muuten miulla ei oo asian suhteen varsinaista tietämystä, että koska sitä tulisi alkaa käyttää..Varmaan siis ihan tarpeesta, eli mahan koosta/selkä kivuista, riippuen. [;)]

Mukavaa vkl:a kaikille! [:)]

Terv. Tinskuli ja Nasu 16+2
 
Heips!
Elikkä oon 21-vuotias tuleva äippä ja Laskettu aika olis MA. 31.08 ja esikoista odotellaan... yksin! [:(] Mies lähti heti ku kuuli vauva uutisista ja ei kuulema halua olla lapsen elämässä. Hänellä on ennestään kohta 6-vuotias poika ja hän tuli isäksi 20-vuotiaana. Harmittihan tuo aluksi, mutta ajan kans tottunu asiaan ja nyt odotan innolla äidiksi tuloa [:)]

Nin4
 
Täällä olisi myös elovauvan odottelija. Ikää on 28 vuotta, esikoista odotetaan ja lapsenlapsenakin vaavi on ensimmäinen molemmilla puolilla.
Asustelemme Riihimäellä ja synnytys tapahtuu Hämeenlinnassa. Perheeseen kuuluu aviomiehen lisäksi koiruus, joka sekin sai juuri pennut. Olimme samaan aikaan raskaana [:D] Koiruudella kaikki vain tapahtui "hiukan" nopeammin.

Oloni on edelleen todella epätodellinen, ehkä siksikään ei mitään hankintoja ole vielä tehty. Olen kyllä asiaa pohtinut ja halauisin yrittää saada kaiken käytettynä, ympärillämme on jonkin verran lapsiperheitä, joten se ei taida olla iso ongelma. Vaunut pitää vain hankkia ystäväpiirin ulkopuolelta, niitä olen katsellut.
Ensimmäinen askel meillä on vauvan huoneen remontointi. Asumme rivari kolmiossa ja toinen makuuhuone on ollut enemmän tai vähemmän varastona tähän asti [:)]

Epätodellisen olon on tehnyt se että minulla ei ollut alkuraskauden aikaan mitään muuta kuin väsymystä, kuten ilmeisesti monella muullakin.

Mielihaluja ei ole ollut, ainoastaan hedelmät ovat ruvenneet maistumaan, en ole ennen syönyt kuin silloin tällöin mutta nyt on saatava omenaa, appelsiiniä ja kiiviä vähintään kerran päivässä [8|]

Tällä hetkellä ongelmana on 3 viikkoa jatkunut UMMETUS, johon on kokeiltu kaikkea luumusta, kuituhi ja veden juontiin. En syö banaania, en juustoa en vaaleaa leipää...Join jopa litran maitoa vaikka minulla on aika paha laktoosi intoleranssi, eikä mitään[:@]
Otin sitten varovasti, neuvolan ohjeiden jälkeen, Pegorion nimistä lääkejauhetta joka auttaa jos sitä ottaa pari annosta päivässä. Lisäksi kokeilin Laxoberon nimistä tippaa ja nyt viimein bongasin valmisteen jossa erikseen mainitaan "sopii raskauden ja imetyksen aikana käytettäväksi". MagnesiaMaito on valmisteen nimi ja otin sitä eilen, tänään vatsa toimi[:)] jee!

Vatsani on jo aika iso, olen kuullut kommentteja kaksosten odottamisesta jo jonkin verran, mutta yksi kaveri siellä vain oli ultrassa. Uskon että tuolla ummetuksella on oma osansa tähän kokoon. Liikkeitä en ole vielä tuntenut.
Onko kukaan teistä vielä mitannut vatsaa? Itse ajattelin tehdä sen nyt viikonloppuna, ensimmäisen kerran.

Meidän kunnassa tuli uusi "määräys" ja kaikki odottajat kuulemma joutuvat sokerirasitukseen, itselleni sanottiin ekassa neuvolassa että johtuen Isän diebeteksestä minun tulee mennä, mutta nyt kertoivat että kaikki joutuvat menemään. Minulle sanottiin että se tehdään RV 23-26 aikana, ei aiemmin?
Jotkut teistä kuitenkin on jo käynyt testissä?

Minun on pitänyt kirjoitella tänne jo viikkoja sitten mutta jotenkin en ole ehtinyt. Nyt kärsin flunssasta eikä tuosta nukkumisesta tule mitään, joten oli ylimääräistä aikaa [:)]

Onnittelut kaikille odottajille.

RA 17+2 LA 13.8.
 
Tervehdys!
Vieläkö mahtuu sekaan yksi mattimyöhäinen..[:)] Täällä LA 25.8.
Asustelen pääkaupunkiseudulla ja olin lueskelevinani että pari muuta olisi ainakin Jorvin suunnalla sitten finaalin koittaessa..
Ensimmäinen tulokas tässä perheessä ja jännityksellä odotamme kumpainenkin.
Sellaista olisin kysynyt, että mahtaako täällä kukaan olla kolmivuorotyössä ja miten olette työn kanssa suoriutuneet nyt raskauden aikana?

RV 15+4 LA 25.8
 
Minunkin pakko tulla mukaan. Mukavaa lueskella muidenkin tunnelmia. Sain paljon apua muiden tuntemuksista. Kun itsekin 27-vuotiaana aviomieheni kanssa ensimmäistä odotellaan jännittyneinä. Minulla laskettu aika 23.8, ultrassa todettiin 21.8, mutta sitä ei vaihdettu kun oli alle viikon muutos. Joten raskausviikkoa 15+6.
 
Itse luin hiukan kateellisena, muiden tunteneen jo liikkeitä. Itsellä ollut kova huoli kun mitään ei tunne. Onneksi keskiviikkona neuvola. Muuten olisin jo soittanut ylimääräisen ajan sydän äänten kuuntelulle.
 
Ihana kuulla muiden tuntemuksia.. Mukavaa odotusta kaikille..Niin ja kätilöopistolle olen menossa sitten elokuussa.
 
Vasta minäkin liityn mukaan. Yksinodottajana on mukava kuulla miten muilla menee! Itsellä mennyt kaikki hyvin! Päijät-Hämeen sh piiriin kuulun.
Kolmivuorotyössä olen minäkin, eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmia ollut, toki sen olen huomanut että enemmän tarvitsee unta... joten ensimmäinen yö on aina hieman hankala, kun ei malta päivällä nukkua. Huhtikuun puolesta välistä eteenpäin yritän päästä kokonaan yövuoro rasitteista.
 
Hyvää naistenpäivä kaikille!
la 2.8
 
Heippa vaan kaikki uudet odottaja, kivaa kun meitä elokuisia on näin iso joukko :)
 
Tellervo: joo me ollaan just parhaassa iässä, olen samaa mieltä. Oliko se niin että teilläkin odotetaan esikoista? Mun hepat on molemmat lämppäreitä. Oma 11v tamma ja ylläpidossa oman eka jälkeläinen 6v. tamma. Tallityöt hoituu vielä ihan ok. Tehdää miehen kanssa suunnillee puoliksi johtuen mun työvuoroista. Kesällähän tilanne helpottaa kun saadaa hepat laitumelle ja karsinoiden putsaus jää pois. Syksystä laitetaan oma hepo ehkä vuokratalliin.. toisaalta tekis mieli ostaa vauvalle jo ponivarsa tohon oman seuraksi kasvamaan ja laittaa toi ylläpito tosta pois mut en ole ollenkaan varma miten sitä jaksais pientä vauvaa ja hevosten hoitoa.
 
Minä teen myös vuorotyötä. Ei ole mikään säännöllinen kolmivuoro vaan lähinnä ilta- ja yöpainotteista. Nyt on mennyt melko hyvin, alussa oli muutama todella vaikea viikko. Jos väsymys iskee taas rankasti päälle aijon neuvotella työvuoroista esimiehen kanssa jos saisi vaihtaa "helpompiin" vuoroihin. Se on itseasiassa työnantajan velvollisuus siirtää raskaana oleva työtekijä vähemmän rasittaviin hommiin jos tilanne niin vaatii. Meillä olisi varmasti mahdollisuus päästä myös tekemään pelkästää päivävuoroa mutta taloudellisesti se ratkaisu ei paljon houkuttele.
 
Meillä ei myöskään ole tehty mitään hankintoja valmiiksi. Mulla on ajatus että kaikki mahdollinen joka saadaan käytettynä niin otetaan. Turvaistuin ja pinnasänky ollaan alustavasti varattu kaverilta lainaan. Vaunut ostetaan luulavasti uutena koska mun vanhemmat on luvanneet maksaa. Katselinkin niitä taas eilen illalla netistä. Olen tietenkin ihastunut kalliisiin Brio Happy yhdistelmiin. Onneksi olen iskenut silmäni 08 kauden turkoosiin väriin jota saattaa löytyä jostain tarjouksesta. En voi ymmärtää mustia, harmaita ja ruskeita lastenvaunuja. Mulla kaiken pitää olla värillistä ja oon ajatellut että turkoosi kävisi sekä tyttö että poikavauvalle.
 
Mulla on ollut aivan fantastinen naistenpäivä tänään. Toivottavasti teitä muitakin pallomahoja on hemmoteltu!
 
rv 18+3 LA 13.8.
 
Hyvää naistenpäivää kaikille!!

Tänään on ollu hieno päivä, mies toi heti aamulla kukkia ja teki ruuat päivällä.. Kaiken kruunasi vielä kevätaurinko, joka lämmitteli jo mukavasti kun tuossa käytiin vähän happihyppelyllä. Toivottavasti muillakin on ollut mukava päivä tänään.[:)]

Ylisuojelevaisuudesta vielä, tänäänkin lenkillä vaihdoin minäkin vaistomaisesti kadulla toiselle puolelle, kun edelläoleva poltteli. Samoin alkoholin suhteen olen tiukasti nollalinjalla, ollut heti siitä asti kun aloin epäillä olevani raskaana. Ruuan suhteen olen myös tosi tarkka: huuhtelen kasviksia tosi tarkkaan ja välillä tarkastan jokaisen suupalan, että varmasti on turvallista sapuskaa. [:)] Miestä välillä huvittaa nämä mun varotoimenpiteet, mutta minkäs teet, kun haluaa varmistaa ettei vauvalle vahingossakaan käy kuinkaan. Yhtenä päivänä meinasin laukata mäkkärissäkin tiskille kysymään, onko pirtelö varmasti pastöroidusta maidosta tehty.. [:D]

Muutama muukin on täällä kertonut ummetuksesta, mulla kanssa on sitä vaivaa. Vatsa on tosi kovalla, vaikka syön terveellisesti ja juon paljon. En tiedä pitäiskö hakea jotakin lääkettä ihan, vai odottaako että helpottais itsestään.

Muuten täällä  menee mukavasti, raskausajan puoliäli lähestyy koko ajan. Tänään alkoi jo 19. viikko. [:)]

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille elomammoille, toivottelee Sanski ja masukki LA 9.8. rv 18+0
 
Tosta ummetuksesta vielä... Mullakin se on vaivannut alkuraskaudesta enemmän, pari viikkoa sitten on vähän helpottanut. Luin jostain että suolen toiminta hidastuu raskauden aika jopa puolet normaalia hitaammaksi. Tämä siitä syystä että ravinnosta imetään mahdollisimman tarkkaan kaikki ravinteet sekä äidille että vauvalle. Eli tämä on ihan luonnon järjestämä juttu. Sen takia en itse halunnutkaan puuttua asiaan millään poppakonsteilla, ainut mihin kiinnitin huomiota oli juomani nesteen määrä. Kun jatkuvasti saa ravata vessassa juominen saattaa vähä senkin takia jäädä liian vähälle. Olen myös pähkäillyt onko liian vähäinen nesteen nauttiminen ainut syy pohjekrampeille vai liittyykö niihin jotain muutakin (voi kun tätä muistaisi kysyä neuvolassa).
 
rv 18+3 LA 13.8.
 
Takaisin
Top