Heippatirallukkata!
Tervetuloa Sunny! Aivan mahtavaa, heppamama!!! Mitä heppoja sul on? Mul on oma pv-ruuna ja ylläpitoheppana lv-ruuna. Miten oot jaksanu tallitöitä? Mä meen välillä ihan sumussa kun tää väsymys on todella jotain ihan tajutonta. Kohta varmaan nukahdan seisaalleni.
Ratsastaa en oo jaksanu kahteen viikkoon. Kroppa ja mieli vaan sanoo että lepoa, lepoa. Eikä hätiä mitiä, Sunny, mä täytän kans 35v. Ei me hei olla mitää vanhuksia, mehän ollaan just hyvässä äitiysiässä! Nuorena ollaan saatu mennä tukka putkella, eikä olla mitään tyttöjä enää, vaan naisia; nyt on kypsyyttä ja elämänkokemusta helliä ja vaalia uutta perheenjäsentä ja on henkistä pääomaa mistä antaa. Musta ainakin tuntuu että oikea aika tulla äidiksi on just NYT! [:)]
Mulla väsymys on pahentunut takaisin alkuraskauden tasolle - voisin vaan nukkua. Roikun sohvalla tai sängyssä enkä oikeen jaksa katsoa edes telkkaria. Tänäaamuna oksensin taas kunnon yrjöt. Se alkoi siitä kun työnsin hammasharjan suuhun. Hammastahnan haju etoo, yöägh! [:'(] Eli ei toivoakaan siitä että pahoinvointi olis loppumassa, päinvastoin. Sokerina pohjalla myös ympäri vuorokauden takova jatkuva päänsärky. Nyt jo kolmatta päivää peräkkäin. Nuppi takoo myös yöt ja nukun sen takia huonosti. Olen näiden kolmen vrk:n jälkeen yhtä nukkuneen rukousta.[X(] Hengästyn liikkuessa myös herkemmin ja tuntuu etten hengittäessä saa kunnolla happea. Eilen oli julkinen esiintyminen ja tuntui että hengitysilma loppuu enkä oikeen saanu sanottua lauseita loppuun vaan piti läähättää välillä. Kävellä en enää jaksa niinkuin ennen vaan välillä on huilittava että jaksaa jatkaa matkaa. Jalat tutisee alla.
Sanski: Samaa huolestuneisuutta täälläkin. Vauva ja sen turvallisuus pyörii koko ajan mielessä. En ole koko raskausaikana käynyt isoissa ostoskeskuksissa syystä että niissä saa herkemmin influenssa-tartunnan. Ja mä en halua sitä influenssaa! Suosin vain pikkukauppoja ja käyn ostoksilla päiväaikaan. Vähän hysteeristä mut näin mä teen. Enkä käytä julkisia liikennevälineitä, kuljen vain omalla autolla. [:D]
Alkoholia en ole edes maistanut, en yhtä siemaustakaan. Vaikka tiedän että pieni viinitilkka ruoan kanssa ei ole vaarallista. Mutta vauvan terveys on tärkeämpää kuin elämän ilot.
Mun kehon painopiste on masun takia muuttunut. Kävelen vähän takakenossa. Masu pömpöttää kivasti edessä. [;)]
Jos olo olis vähän parempin niin tästä osais nauttia. On tää aika fyysisesti rankka kokemus tämä matka kohti äitiyttä. Tsemppiä teille muillekin!
Terveisin Tellervo&Nyyti RV 17+3, LA 11.8