elokuun vaavit 09

Moikka morjesta kaikille [:)]

Täällä edelleen kokonaisena, nyt melkeinpä voisi jo sanoa että ikävä kyllä. Yksi neuvola käynti taas takana päin ja seuraava aika onkin sitten ihan laskettuna aikana eli saa nähdä joutuuko vielä kerran ainakin menemään neuvola tädin juttusille vai joko tässä alkaisi tapahtumaan viikon sisään [:)]
Verenpaineet edelleen hyvänä 122/80, sf-mitta pysynyt samana viimeiset 3viikkoa 36cm:ssä ja syke oli melkein jopa rauhallinen 144, kun yleensä heiluu tuolla lähempänä 160:tä ja painoa tullut viikossa 350g mikä sekin menee taas turvotuksen piikkiin, kiitoksia viime päivien helteiden. Jalat olleet taas kuin pienellä norsun poikasella. Mansikoita oon syönny iltaisin rasia kaupalla nesteen poistumisen toivossa... vessassa ainakin saa juosta koko aika eli kaipa niillä jotain vaikutusta on ollut [:D]

Kysyin neuvolan tädiltä limatulpasta, kun mulla nyt pari viime päivänä aina vessassa käynnin yhteydessä on paperiin pyyhkimisen yhteydessä jäännyt paksua ja sitkeää limaa, että olisiko kyseessä nyt limatulpasta ja vastaus oli että kyllä se taitaa niin olla [:)] Eli sen verran asiat edenneet ja muutaman päivänä supistuksetkin olleet voimakkaampia. Limatulpan irtoamisesta saattaa mennä enää päivä tai viikko eli tässä nyt joka yö jännittyneenä odotan et josko alkaisi kunnon supistukset tai lapsivedet menisi.
Appi-ukko ilmoitti vkl vierailullaan että vauva syntyisi nyt keskiviikkona(hänellä sellainen tunne) eli katsotaan joutuuko tänään lähtemään laitokselle vai pitääkö appi-ukolle ilmoittaa huomenna että hänen ennustajan lajhat ei kyllä ole mitkään hääppöiset [:D] Täytyypä taasen ottaa käyttöön siivous ja seksi, saunaan kun pääsee vasta perjantaina... jos nyt tässä sitten sinne laitokselle pääsisi ihan "ajoissa" lähtemään ettei tarvitsisi enää 3viikkoa odotella.

Jaksamisia ja voimia kaikille. Sekä synnytyksiin että tähän viimeisten viikkkojen tuskaan [:)]

Heidi+pienokainen LA 19.8
 
Heissan kaikki loppusuoran palleroiset [:D]

Kokonaisena täällääkin vielä ollaan. Tänään käytiin neuvolassa, toivottavasti viimeistä kertaa tämän raskauden aikana. Sain ens viikolle uuden ajan ja yliaikaisuus kontrollistakin mainittiin ohimennen.... pläääh! Olen kyllä yrittänyt henkisesti varautua siihen että yli menee. Mullehan sanottiin keskiraskauden ultrassa että sillon näytti mitat siltä että 17. päivä vois olla lähempänä totuutta kun se 13. päivä joka mulla virallisesti papereissa lukee. No ei auta muuta kun toivoa että luonto hoitaa homman ja synnytys alkaisi omalla painollaan sitten kun siellä masussa ollaan valmiina. Kävin kaupungilla hamstraamassa kestovaippa tarvikkeita ompelua sekä kudontaa varten että kyllä tässä askaretta riittää jos joutuu alkaa oikein toden teolla odottamaan. Ja 15. päivä alkaa ne Berliini mm-kisatkin joita voi seurailla. Vointi on muuten ihan ok mut tuntuu että lähes kokoajan supistaa ja yöunet on menny tosi huonoiksi.

Sunny LA 13.8.
 
Helou!

Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena. Huomenna olis taas neuvola käynti edessä, toivottavasti viimeinen..[8D] Toivois jo niin kovasti, että sais lähtee tositoimiin. Haluis jo oman nyytin kainaloon <3 ja toki vauvan koko pyörii mieles kokoajan.. viikko sitte neuvolas kun arveli, että olis sillon jo 3,5kg..[8|] että mitenköhän iso mötyskä sieltä pullahtaa. Supistuksia on kyllä jokapäivä, muttei kovin säännöllisiä eikä kivuliaita.. Muutaman kerran on supistuksen aikana alaseläs ja vattas tuntunu vähä niinku menkkamaista "tunnetta", muttei sitä kyllä kivuksi voi sanoa.. Ku ei tiä yhtää, et millasta pitäs ees odottaa. No eiköhän sen sitte tiä kun se hetki tulee.

Mutta jos sitä lähtis vähä lenkille, jos se sais aikaan jotain tuntemuksia [:D]
 
Tervehdys ja VAUVAUUTISIA[:)]
Täällä otettiin pieni varaslähtö ja pieni prinssi syntyi maailmaan su 9.8.09 eli viikoilla 37+5. LA oli siis 25.8.
Kaikki alkoi ja sujui melkoisen sähäkkää tahtia. Sunnuntaiaamuna heräsin kun kuului selkeä POKS ja lapsivesi meni klo 8:30. Tuossa vaiheessa ei ollut minkäänlaisia supistuksia ja synnäriltä sanottiinkin että iltaan asti voipi olla kotona jos pärjää supistusten ja kipujen kanssa.
No... meni varmaan parisenkymmentä minuuttia niin alkoi tapahtua ja supistuksia tulla koko ajan voimakkaampina. Suihkussa ehdin juuri käydä ja hieman saada ruokaa suuhun kun piti jo lähteä. Synnärillä oltiin klo 10:15.
Otin heti helpotusta kipuhin ilokaasun ja epiduraalin muodossa. Lääkkeet auttoi hyvin.
Olin jo neljä senttiä auki kun pääsin synnärin ovesta sisään joten loput sujui nopeaan. Poika syntyi maailmaan klo 13:23 eli koko toimitukseen ei todella mennyt aikaa vesien menosta lapsen tuloon kun se melkein viitisen tuntia. Nopeaa toimintaa.[:)]
Pojan strategiset mitat 49cm ja 3430g. Vointi ok heti alkujansa. Muutama tunti jouduttiin synnärillä lojumaan ennen osastolle pääsyä kun oli ruuhkaa...
Pari ekaa päivää osastolla olin aika heikkona enkä juuri wc:tä pidemmälle omin jaloin päässyt mutta sen jälkeen vointi koheni ja kotiin päästiin keskiviikkona.
Nyt sitten elellään vauva-arkea, syödään ja nukutaan[:)] . Ekat yöt meni aikalailla valvoessa, ja eipä sitä oikein osannut itsekään nukkua kun piti vaan ihastella tuota kääröä. Tummaa tukkaa on paljon ja äärimmäisen suloinen äidin mielestä tietenkin!!![:)]
Rytmiä ei ihan vielä ole, mutta jonkinlainen suurinpiirtein aikataulu syömisen ja nukkumisen suhteen kuitenkin. Välillä vähän pidempiä välejä ja välillä taas lyhyempiä.
Imettänyt olen alkuhetkistä asti vaikka maito alkaa vasta nyt nousta kunnolla. Vastiketta sai jo osastolla ollessa päälle kun jäi selkeästi nälkäiseksi. Täällä kotonakin sitä vielä saa imetyksen päälle jos näyttää ettei ihan vielä riittänyt. Muuten varsin helppo poju, ei paljon ylimääräisiä huutele kun nälkää ja vatsan kiperryksiä joskus. Nyt jo itsekin univelkaa hieman poisnukkuneena jaksaa touhuta kotona muutakin. Ulkonakin ollaan jo käyty testailemassa kärryjen toimivuutta.
Neuvolassa oli eka painokontrolli eilen ja oli nousussa.Osaston lääkäri halusi sen kun niin pikaiseen kuitenkin kotiuduttiin. Viikon kuluttua sitten varsinainen eka neuvola. Tälläistä täällä näin lyhyesti.
Toivottavasti kuullaan lisää vauva-uutisia ja jaksamista vielä mahan kanssa oleileville[:)]!
Vauvatuoksuisin terveisin Kristalli+ " Pikku-ukko"
 
Onnea kristalli!! [:)] Ehkä täältä tullaan perässä pian. Vielä ei kyllä tunnu yhtää siltä, että lähtö tulisi ainakaa kovin pian..[>:] Mutta eipä ne aina etukäteen varoittele. Neuvola meillä oli taas perjantaina. Paino ja sf-mitta oli samat ku viime viikolla. verenpaine ok ja syke n.150. hikkaki pienellä oli just ku kuunneltiin [;)] Tänään olis tasan viikko laskettuun aikaan.. Tulis jo! [:D]
 
HIRMUISESTI ONNEA KRISTALLILLE JA PIENOKAISELLE [:D] Ja ihana kuulla että kaikki meni hyvin ja poika voi hyvin, sehän se pääasia on [:)] Toivottavasti täälläkin päästäisiin asiaan piakkoin, ainakin pikkuinen kovasti ulospääsyä tuntuu etsivän :)

Heidi+pienokainen :)
 
Ihanaa! Saatiin ekat vauva uutiset! Paljon onnea Kristalli!

Täällä kärvistellään yhä kokonaisena. Yhtään ei tunnu siltä et alkais syntymään...

Sunny 40+2
 
Paljon onnea Kristalli!

Ihanaa! Vauvauutisia! Tästä se lähtee. [:)] Meidän Nyyti ei pidä mitään kiirettä. Tääl mä vaan leivon ja häärään keittiössä päivät pitkät. Olo on mainio ja unta piisaa. Kai täs pitää kypsytellä vielä! Nyt oon jo rauhottunut ja elelen ihan levollisesti, päivä kerrallaan. Jos on tullu minuun niin saahaan odottaa vielä parikin viikkoa. Liikkeitä on kyl hurjasti ja suppailee päivittäin, myös öisin, mut mitään ei vaan tapahdu.[:D]

Terv.Tellu&Nyyti
 
Hurjan Paljon Onnea Kristallille ja koko perheelle:) Täälläkin vielä odotellaan sitä H hetkeä, jospa se kohta syntys.. Onhan tuo ruvennu jo laskeutumaan ja supistuksia tulee päivittäin.. tosin ei hirmu voimakkaita ole vielä.. Laskettuun aikaan alle viikko LA 21.8 että ihan tässä perässä tullaan...[:)] Kaikkea hyvää sinne ja voimia pikku-ukon kanssa..[:)] Toivoo:Ninni ja "pikku prinsessa"
 
Heippa kaikille!

En ole hetkeen jaksanut kirjoitella, mutta lukenut kyllä ahkerasti teidän muiden juttuja.

Meillä opetellaan nyt vauva-arkeen. Pieni prinsessa syntyi 8.8. (la 15.8.) mitoin 2440g ja 43cm. Tyttö on kuitenkin täysin terve, pienestä koostaan huolimatta. Kotiuduimme viime torstaina ja kaikki on kotona mennyt oikein hyvin, koiratkin ovat tulokkaan ottaneet hienosti :)
 
ONNEA ihan kamalasti Kristalli & Meish! Ihanaa [:)] Me täälä Laten kanssa kasvatellaan vielä äidin masua yhdessätuumin [:D] Kyllähän sitä jo kohta alkaa kärsimättömästi odottelemaan synnytyksen käynnistymistä, vaikka viihdynkin masuni kanssa erittäin hyvin eikä voinnissa ole mitään moitittavaa. Mutta mutta, saas nähdä ehditäänkö sinne äippäpolille ensi perjantaina kokoseurantaan vai syntyykö kenties ennen sitä..?? Taitaa olla toiveajattelua, mutta kaikki on toki mahdollista.
Oikein ihania odotuspäiviä niille, joilla masuasukas vielä mukana ja ihania vauva-arjen päiviä niille joilla odotus jo palkittu.

Eppu&Late, LA 27.8.
 
Moikka kaikki mammat [:D]

Täällä edelleen kokonaisena ja tästä päivästä eteenpäin alkaakin sitten lähtölaskenta [:)] ellei pienokainen suvaitse itse tulla omatoimisesti maailmaan, ni käynnistys on edessä syyskuun 3. tai 4.päivä eli pari viikkoa maksimissaan tässä joutuu vielä kärvistelemään [:)]

Neuvolassa tänään tuli taas käytyä ja jälleen kaikki hyvin, paineet 129/73, paino -600g viime viikosta, vauvan syke 156 ja sf-mitta jälleen 36cm kuten jo ollut 4viikkoa. Pää oli kiinnittynyt lähtöasemiin eli kyllä täällä ollaan valmiudessa, mutta pienokainen ei tunnu olevan mikään pikajuoksija vaan ottaa kaiken rauhallisesti maratoonarin tyyliin [:D]

Mies alkaa olemaan ihan hermorauniona, kun töissä kaikki kyselee monta kertaa päivässä, että joko on lähtö lähellä ja joko sitä ollaan synnyttämässä... ja tänään kaikki firman naiset oli sitten piinannut mies raukkaa heidän omilla synnytyskokemuksilla. Mies alkaa jo todellakin toivomaan yhtä paljon vauvan syntymää kun minäkin, niin pääsee uteluista eroon [:D] Mulle taas anoppi tykkää soitella ja kysellä vointia melkein päivittäin ja omalle äidilleni en uskalla soittaa, kun heti luullaan että nyt tuli lähtö sairaalaan... tuntuu että sukulaiset ja ulkopuoliset olisi menossa synnyttämään tätä lasta enkä minä... en sitä sano, onhan se mukava että ovat innoissaan, mutta rajansa kaikella...

Toivottavasti alkaisi viikonloppuna tapahtumaan, niin saisi pikku käärön syliin ja näkemään että tuleeko sieltä isin pikku prinsessa vai äidin pikku prinssi [:)]

Jaksetaan me "kokonaiset" vielä hetki, kyllä se palkinto on sitten kaiken tämän arvoinen [:D]

Heidi+pienokainen
 
Täällä menossa 39+5 eikä hirveesti oo merkkejä ollu että "neiti" tahtois syntyä.. Mulla ihan sama ongelma.. sukulaiset soittaa joka aamu, että joko synnytit tai joko ootta matkalla synnyttämään.. Piti jo tänään tätille sanoa, että kyllä me sit soitetaan ku oon synnyttäny.. Ahistamaan alkaa ku toivoo ite koko ajan, että voi ku tämä jo syntys ja sit kaikki soittelee ja laittaa viestejä.."Et joko synnytit..millonka sie synnytät..onko merkkejä että se kohta syntys.. Pakostakin alkaa ahistamaan tämmönen.. Oman äitin vielä ymmärtää..että on huolissaan..mutta muut sukulaiset ja tuttavat..MUR! 
No eihän tässä enää montaaa päivää ois..niin sais iloisena kaikille ilmoittaaa. että olen synnyttäny[:)]
VOimia JA Ihanaa Loppuodotusta meille kaikille KokoNaisille[:)] Toivoo:Ninni ja "pieni prinsessa"
 
Heipä hei!

Nopea päivitys!
Täällä pikku prinssi otti varaslähdön ja syntyi maanantaina  17.8. LA olisi ollu huomenna. [:)] 3270g ja 49.5cm oli mitat. Eilen kotiuduttiin ja kaikki on menny hyvin. Istuminen vielä hieman hankalaa..[:'(] Mutta sängystä kuuluu ähinää, joten palailen "paremmalla" ajalla taas![:D]
 
Onnea Mutrulle ja pikku prinssille [:)]

Täällä edelleen kokonaisena eikä tunnu edelleenkään olevan pikku kaverilla kiire ulkomaailman iloja ihastelemaan [:)]

Heidi+pienokainen
 
Hello ja onnittelut kaikkille synnyttäneille!

Meidän H-hetki koitti 17.8. maanataina kun raskausmyrkytysoireiden takia synnytys käynnistettiin. Synnytys oli vaiherikas ja poika tuli maailmaan lopulta sektiolla. Poika oli pieni kokoinen 2780g ja 48,5cm ja rankan synnytksen uuvuttamana hänet vietiin tehohoitoon vauvalaan pariksi päiväksi. Poika on kuitenkin terve [:)][:)][:)] ja toivuttiin kokemuksesti niin hyvin että tänään jo päästiin kotiin! Koko perhe on huippu onnellinen [:D]

Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja vielä kerran onnea tuoreille vauvaperheille!!!

terv. Sunny + pikkupeikkovauva
 
Heippa ja onnea hirmuisesti kaikille tuoreille äideille, isille sekä tietty pienokaisille!
Me käytiin tänään (vihdoin) sielä äippäpolilla kokoseurannassa. Late on kasvanut aika maltillisesti, kokoarvio oli nyt 2,6 kg kun silloin 3.8. oli 2,3 kg. Eli varsin vähäisesti on painoa tullut 2,5 viikossa vauvalle, mutta muuten kaikki oli erittäin hyvällä mallilla. Eli ei syytä huoleen. Saatiin uusi aika seurantaan viikon päähän perjantaille, silloin 40+1. Lääkäri kehotti silloin ottamaan tavarat mukaan, niin ottavat sisään samantien mikäli kasvua ei ole tullut. Siis mikäli meillä ei ole ennen sitä käynnistynyt synnytys omia aikojaan [:)] Toivottavasti, mutta jotenkin olen kyllä asennoitunut siihen, että yli lasketun ajan mennään joka tapauksessa.

Viikolla kävin neuvolassakin normikäynnillä, sielä ei omitään ihmeellistä. Paitsi et mun verenpaine on noussut huikeisiin lukemiin!! Siis mulle huikeisiin, kun on ollut niin alhaiset ja nyt oli 111/64. Sf-mitta oli 31,5, mun oma paino +400g ja hemoglobiini 135. Eli hyvin menee.

Joku täälä mainitsi noista sukulaisista/ystävistä, jotka alkavat hiillostaa puheluilla lasketun ajan lähestyessä ja mennessä jopa yli. No tääläkin on vähän sama homma. Kaverit varsinkin soittelee muka niitä näitä ja sit kysyy, et eikö vieläkään....????? [:@] Niin, no ei. Mä olen kyllä muutamalle jo sanonutkin, että ihan varmasti ilmoitetaan vauvan synnyttyä, joten ei tarvi soitella saati laittaa tekstiviestejä joiden sisältö kyselee olenko kenties synnyttämässä.....!!!?!?! Ihan saattaa olla, että mä en vastaile viesteihinkään, niin kuin en puheluihinkaan, mikäli olen synnyttämässä. No, jäitä hattuun, hyvällähän ne ihmiset vaan. Mut silti, antakee armoo..

Ihania vauva-arkipäiviä jo synnyttäneille ja voimia meille vielä odottaville [:)]
Eppu&Late, rv 39+1, LA 27.8.
 
Takaisin
Top