elokuun vaavit 09

Tervehdys taas täältäkin!
 
 
Kyllä meillä kaikille tosiaan taitaa olla omat raskausvaivamme. Itselläni oli eilisilta ja viime yö niin kurjia, että tänään ei kyllä yhtään jaksaisi töitä tehdä. Illalla oli kaamea närästys. Tähän mennessä oon selvinnyt ilman mitään närästyslääkettä, mutta varmaan kannattaisi nyt jotain sellasta hankkia sillä olo oli eilen illalla kuin tulessa. Lisäksi oli jotenkin sellainen ahdistus, vähän kuin henkeä olisi puristanut, maha tuntui paisuneelta ja pinkeältä ja olo oli vaan kaikin puolin tukala. No yllättävää kyllä närästys ja tukala olo helpotti syömisellä. Nukkumaanmenokin sujui ihan kohtalaisesti, vähän koski mahaan toiseen sivuun ja ainoastaan toisella kyljellä oli hyvä olla. Muutaman tunnin sainkin ihan hyvin nukuttua mutta sen jälkeen alkoi sellainen jatkuva heräily kun asento oli huono ja vessassakin piti käydä kaksi kertaa... Onneksi se aamukin sieltä sitten tuli, jos vaikka ensi yö olisi taas helpompi.
 
Ja ensi viikolla sitten helpottaa kun alkaa kesäloma. Jos yöt on vaikeita, niin saa silti aamulla nukkua pidempään jos siltä tuntuu ja voihan sitä ottaa sitten päikkäritkin. Kesäloman jälkeen pitäisi vielä tulla neljäksi viikoksi töihin, jos vain kunto sallii. Mammis alkaa sitten 27.7.
 
Kesäloman alkaessa pitäsi ryhtyä meilläkin kaappeja raivaamaan, jotta saadaan pikkuisellekin hiukan omaa tilaa. Meillä ei kyllä ole hänelle tarjota omaa huonetta, ei ehkä kokonaista omaa kaappiakaan, sillä rivarikaksiossamme ei ole mitenkään liikaa tilaa. Onneksi oma talo on nousemassa [;)] Oon sanonut että aloitamme tavaroiden hankkimisen vasta sen jälkeen kun oon ensin raivannut kaapeista tilaa, joten parin viikon päästä kun mieskin on lomalla meillä alkaa sitten kauppojen kiertely. Minä oon tarkka siitä, että kaukalon haluan ostaa uutena, todennäköisesti ostetaan vaunutkin uutena mutta muuten sitten saadaan kyllä siskoltani ja muilta tutuilta tavaroita. Sen myös sanoin, että haluan ostaa jotkut sellaiset vaatteet valmiiksi, joissa vaavi sitten kotiutuu sairaalasta. Nukkumapaikakseen hän saa sitten pinnasängyn, johon mahdollisesti aluksi pistetään tämän Kelankehto, jottei ihan niin suuressa pedissä tarvitse olla.
 
Nimeä meilläkin on jo mietitty. Meillä periaate on taas aivan eri kuin Tellervolla, sillä missään nimessä ei haluta että alkaa samalla kirjaimella kuin mun tai miehen etunimi tai meidän sukunimi. Luulisin että me valitaan valmiiksi muutama nimi sekä tytölle ja pojalle mutta eihän me sitä lopullisesti osata päättää ennenkuin nähdään onko pikkuinen nimensä näköinen! Ja sen verran vanhanaikainen olen etten halua nimeä paljastaa kenellekään ennenkuin ristiäisissä!
 
Aurinkoista päivänjatkoa ja nautitaan tulevasta helleviikonlopusta!
 
Hip hei -pitääpä ilmoittautua tännekin, LA 3.8. Onko muita alkukuun Tyksissä synnyttäjiä? Muutama tuttu nimimerkki vilahti pikalukemisilla ainakin... [:)]
 
Heipä hei!!

Täällä myös raskausajan vaivat alkaneet olla melko tuntuvia. Häpyliitosta ja selkää särkee niin että välillä pitää ulvoa ääneen. Tuntuu, että ihan konkreettisesti tunnen, miten vauva painaa alakerrassa noita luita erilleen toisistaan. Pitää vaan muistaa että se on hyvä merkki että vauva kasvaa. Ja on mulla mahakin jo pyörähtäny melkoiseksi palloksi, vaikkei painoa oo vasta tullukaan ku joku nelisen kiloa. Mut mulla putos vaan aluksi paino,  että ehkä tämä kaikki lisäpaino on sitte vain sitä vauvaa. Neuvolassa eivät ainakaan oo olleet huolestuneita, vaikkei painoa oo hirveesti kertynytkään, kun sf-mitta on normaalisti, käyrien yläpään tuntumassa. Hyvin siellä kasvellaan, ja potkitaan. Välillä ottaa ihan kipeetäkin ku pikku neiti tykittää. Mutta ihanaa se kyllä on, kommunikoimme välillä pitkiä jaksoja hänen kans. Minä painelen vatsaa ja sitten tytteli paukauttelee sarjan iskuja vastaukseksi. Hän reagoi myös mun ääneen, kun juttelen vatsalle niin potkut alkaa. Ihan pikku kultamme! Millä jaksan odottaa että näen hänet sitten elokuulla? Ootan innolla sitä hetkeä, kun monen tunnin kivun, hien ja ponnistuksen jälkeen saan meidän pikkuisen, märän tyttären rintani päälle ensimmäistä kertaa. Voi rakas, rakas pikku neiti.. [:)]

Valmennus on täällä Seinäjoellakin melkein loppu, enää kerran isien kans ja sitten on yhet kerrat erikseen iseille ja äipeille. Sitten vielä synnytyksen jälkeen kokoonnutaan pari kertaa esittelemään tuloksia. [:D] Kokonaisuudessaan valmennuksesta tuli itselleni hyvä ja luottavainen mieli omaa kehoa ja voimavaroja kohtaan. Luulin, että alkaisin pelätä kipuja kamalasti,  mutta tulikin sellainen olo, että kyllä siitä selvitään. Ainahan se sattuu joka tapauksesssa, mutta itse voi parhaiten vaikuttaa siihen miten kipuun suhtautuu. Synnytyskipu ei kuitenkaan ole vaarallista kipua, vaan elämä tuottavaa, eteenpäin vievää kipua. Omalla rauhallisuudella lapsikin pysyy sitten rauhallisena, ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin ja kohta näen isän ja äidin. Ja täytyy vain itsekin muistaa, että sitä rakasta pienokaistahan sieltä ollaan menossa synnyttämään, palkkio lopussa on maailman suurin ja kaunein. Millä mielellä te muut olette olleet valmennuksen jälkeen? Entä isät? Meillä mies ainakin on  hyvällä mielellä lähdössä mukaan, vaikkakin miettii että miten kokee olonsa voimattomaksi kun mua sattuu eikä voi tehdä mittään. Mutta toisaalta hän tietää että jo pelkä läsnäolo ja tuki siinä tilanteessa on niin tärkeä asia, että vaikkei sitä varsinaista kipua saakaan pois niin kannustamalla ja rakastamalla auttaa mua ja meidän pikkuista parhaiten.

Aurinkoista viikonloppua kaikille elomamoille toivottelee Sanski ja pikkupomo, rv 29+4, LA 9.8.09
 
Heippa taas pitkästä aikaa.
Mie tuossa aamulla koitin jo käydä kirjottamassa mutta tietty tuon hirmuisen myrskyn seurauksena kaatu jossain täällä puu linjoille niin sähköt meni pariksi tunniksi.
Aamulla tajusin että nyt vaihtu 30rv (toiseksi vanhin synty jo 36 viikolla, siihenkään ois enää vain 6vko:a)!! Mie oon aina ollut ajoissa valmiina vauvan tuloon kun on kaks etuaikaista synnytystä takana ja niin nytkin muka niin olen aikonut ja aikonut mutta tällä kertaa en ole jostain syystä saanu edelleenkään oikeen mitään hommattua niistä pikku tarpeista. Iski pikku paniikki ja käytinkin aamun ihan vaan kaappien tyhjennykseen ja laitoin jo vauvan vaatteet paikoilleen että näin mahtuuko ne sinne minne meinaan. Taidan jättää ne sinne paikoilleen kun mitä noita enää sieltä kerää laatikkoon ja kohta taas takaisin. [:)]

Me viime viikolla tehtiin lomareissu ihan miehen ja nuorimman pojan kanssa Savonrantaan, miehen mummon synttäreitä juhlimaan ja samalla reissulla käytiin Savonlinnassa katsomassa miehen toista mummoa ja muita sukulaisia. Muutenkin oli ihan vaan tarve päästä rentoutumaan tulevaa synnytystä ja vauva-aikaa ajatellen.. meillä kun oli tarkoitus koko perheen kanssa matkata parin viikon päästä vielä Lappeenrantaan miehen siskon luo juhlimaan valmistujaisia ja synttäreitä mutta lääkäri sitten pistikin stoppia että on parempi jäädä nyt kotia vaikka aikaa olisikin vielä synnytykseen (neuvolakuulumisissa syytä miksi näin).
Pienet ne on ilot meilläkin kun miehen kanssa nautittiin ihan siitäkin siellä reissussa että saatiin kahden käydä saunassa ilman yhden yhtä viikaria kun anoppi oli matkassa mukana ja hoiti poitsua sillä aikaa. Tuli sitten niin nautittua moisesta vapaudesta että saunottiin 2x päivässä. [:D]

Neuvolassa kävin maanantaina, lääkärikäynnillä. Painoa oli tullut ihan liikaa (900g/vko). Mie en tajua että miten sitä on voinutkin tulla noin paljon vaikka en herkuttele muuta kuin sillon tällöin niillä lakuilla ja salmiakeilla joita neuvolassa on oikein suositettu. Muutenkin kun liikun ja syön terveellisesti niin ei voi ymmärtää. Viime raskaudessa mie keräsin noita 800-1200g/vko aika tiuhaankin mutta sillon herkuttelinkin ihan mielin määrin ja tulihan sitä painoakin sillon kaiken kaikkiaan 20kg. [8|]
Nyt on tullut yhteensä noin 9kg että ei tuo nyt niin paha ole verrattain edelliseen mutta pikkusen jännittää että miten se jatkossa nousee kun vielä olis 10 viikkoa jäljellä LA:n. Turvotuksen piikkiin sain jonku sata grammaa tuosta kun sunnuntai meni autossa istuessa, eikä tullu juotua niin paljo ku ois pitäny että jaloissa kyllä näkyi vielä illallakin. [&o]
Yläpaine oli sentään noussu jo hiukka yli 100:n ku niitä "suositusnamuja" olen syönyt mutta pitää vissiin nyt jättää niitäkin pois jos ne sit noita kiloja sattuu kerryttämään. [:(]
Lääkärin kanssa sitten tuli puhe siitä sf-mitasta kun edelleen jäi alle käyrän. Neiti on laskeutunut ilmeisesti jo useita viikkoja sitten pää alaspäin ja on nyt jo niin syvällä tuolla että voidaan melkein puhua että on kiinnittynyt, sillä huijaa mitassa. Lääkäri epäili että ei sieltä enää nouse mutta se jää vielä nähtäväksi miten sen kanssa käy.
Lääkäri sanoi että hän käsikopelollakin tuntee kuinka kova paine on kohdunsuulla että nyt jää pitkät reissut tekemättä että vaikka paikat oli ihan kiinni ja kanava on normaali mutta miulla kun lapset on syntyneet todella vauhdikkaasti voi olla että kun se alkaa vähänkin kipeästi supistaa niin se ei enää ehkä pysähdykkään puhumattakaan automatkasta missä tärinä aiheuttaa vielä lisää ärsytystä kohdunsuulle. Siis samoin voisi hyvinkin käydä kuin kahden vanhimman kanssa, etenkin toiseksi vanhimman kun se ei myöskään noussut kertaakaan kunnolla vaan kiinnittyi tosi aikaisin ja sitten ylhäisellä lapsivedenmenolla käynnistyi synnytys.. [:o]
Lääkäri kuitenkin vielä varmuuden vuoksi kirjotti äippäpolille lähetteen kun oli puhetta neitin ajoittaisista laiskoista liikkumisista, saattaa mennä vuorokausikin kun en saa potkun potkua ja herätellä saa tosissaan.
Pääsinkin heti seuraavalle päivälle sinne ultraan ja siellähän se tosiaan oli pää alhaalla, niin että ei tahtonut enää saada pään mittaakaan kun oli niin syvällä ja vielä kasvot eteenpäin. [:D]
Keskikokoinen vauveli näyttää olevan, painoarvio tälle hetkelle oli 1.5kg. Kaikki oli oikein hyvin.. vettä tarpeeksi, istukka sijoittunut ihan hyvin ja sen toiminta näytti normaalille.
Joten jatkossa taas neuvolassa seurantaa ja jos kipeitä suppareita nyt äityy tulemaan tiuhaan niin sit sinne taas mahdolliselle painoarviolle.

Kaukaloista on ollu puhetta.. Mehän ostettiin jo useampi kuukausi sitten se kaukalo telakalla, Gracon Logico S (air-kuosilla)
Siihen me saatiin suositus kaverilta joka on lastentarvikeliikkeessä myyjänä. Hinta-laatusuhteeltaan paras, kankaissahan siinäkin on aika paljon eroja ja tuossa airissa oli kestävin ja neutraalein kuosi (meistä), sopi pojalle että tytölle ja muutenkin helpompi myydä sitten pois kun ei enää tarvita. Tuo on meidän käyttöön paras vaihtoehto kun meillä on vielä nuo gracon rattaat kaupunki kärryinä niin sen saa siihen helposti kiinni eikä tarvi vauvelia sitten nostella siitä kopasta kärryyn ja taas takaisin. [;)]
Se autobaby joka on halvempi malli gracolla ei ollut niin laadukas kuin haluttiin.. kuomua ei saanut vedettyä kunnolla suojaksi, kiinnitys oli erilainen ja sivutyynyt eivät olleet niin hyvät joten maksettiin enemmin hieman enemmän tuosta logicosta ja kaverikin sanoi että tuosta logicosta ei ole hänen aikanaan tullut yhtään ainutta reklamaatiota toisin kuin monista muista penkeistä. Me luotettiin ihan liikkeen ammattilaiseen ja siihen mikä itsestä tuntui parhaalle vaihtoehdolle meidän tarpeisiin. Eikä me edes mitään tilastoja katsottu. Jos se kolari tulee niin ei se varmaan sen kummemmin aina sitä turvaa tuo oli se testivoittaja, toinen tai kolmas. On ne nuo kaukalotki ihan kauhean tyyriitä uusina, jotenki niin samanlaisia mutta silti muka niin erilaisia.. menee sormi suuhun oli sitten ensimmäinen tai viides lapsi ku pitää valita. Siksi oon kiitelly ku on joku ammattilainen joka sanoo vielä oman arvion ja mielipiteen.[8|]

Vaivoista myös on ollu puhetta.. Mie oon suht helpolla päässy, ihme kumma. Muilla oli kaiken maan närästykset, kipeät supistukset, suonen vedot,yms.. vaivana mutta nyt kiusallisin vaiva on vain suonikohjut. Niitä on tullut jo kolme ja hainkin tukisukkahousuja usemmat ja ne jalassa olen nyt kulkenu pari viikkoa. Edellisillä sain yhden ja se laskeutu onneks synnytyksen jälkeen melkein näkymättömäksi mutta nyt nousi taas pintaan ja teki vielä pari kaveriaki ihan viereen. On tuo jalka niin ruma että ei kehtaa paljon lyhyitä hameita käytellä mutta eihän noille mitään mahda, tulee jos tulee ja jatkaa vaan tukisukkisten käyttöä niin jospa ei tulis lisää (ja on ne hieman laskeneetkin onneksi kun vaan noita käyttää). [&o]
Pissaamisen kanssa ei sinäänsä ole ollut ongelmaa mutta siitä tuli naurettua lääkärinkin kanssa kun kyseli että joudun varmaan käymään tosi tiuhaan vessassa kun noin painaapi alas vaan ehkä voisi sanoa että ihan toisin se on.. tämä nimittäin painaa niin rakkoon että ei pääse pissa oikein pois. Saa tehdä melko akrobaattisia liikkeitä välillä että saa sen pään liikahtamaan sen verran että jotain tirahtas. Puhumattakaan siitä kun se sit liikuttaa päätään ihan itsekseen niin sit saa juosta. Hitto onneks kukaan ei oo näkemässä niitä miun venkoiluja pöntöllä.. [:D]
Tuntuu vaan et on taas alkanu ne aamuyölllä heräämiset. Viiden-kuuden huiteilla monesti herään eikä nukuta enää yhtään. Tulee sit noustua ylös ku miehen kello soi kuudelta ja sit ootella et pojat alkaa herätä. Illalla sen kyllä tuntee että herää niin aikaisin kun urvahtaa sohvalle jo yhdeksän maissa. [X(]
Niin ja seksiä ei ole tehnyt yhtään mieli. Se on meidän parisuhteessa hyvin outo ja uusi asia, kun poikien aikaan mie olin kyltymätön ja kun muutenkin ollaan tosi seksuaalisia persoonia. Tosin ei ole mieskään nyt ollut pyytelemässä seksiä että kai se tunne on molemminpuolinen tällä kertaa. [:o]
Ai vitsi, äsken mie et eihän miulla oo paljo mitää vaivaa vaan oonhan mie aika "vaivanen"!!! ehkä vaan kun vaivat on ihan eri luokkaa kuin poikien aikaan niin ei tunnu niin pahoille ja ärsyttäville. [:D][:D]
 
Hei!

Nopeita kuulumisia täältäkin. Massu kasvaa kauheaa vauhtia ja närästys ja suonen vedot on jotain aivan uskomatonta! [:'(] Ja marjuska81:sen vessa taiteilut kuulostaa niiiiin tutulta [8D] tuntuu, että vessassa sais juosta puolentunnin välein..turhaan. Välillä pitää yrittää siirrellä massua, että ees jotain lorahtais ja joskus tulee niin kiire, että apua! [8|]
Sain myös postissa nyt sen lääkärineuvola-ajan, toki vasta 2:n viikon päähän, mutta voisipa hieman sitte jo keskustella, että mihin asti töissä "jaksaisi" olla. Vähän samanlainen tilanne kuin Epulla. Istumatyö, joka ottaa sitten pidemmän päälle selkään. Liikunta auttaisi, mutta sitten liika liikunta aiheuttaa ne supistukset.. [:@]

perjantaina metsästettiin uutta asuntoa syksyksi. Onneksi löytyi, on yks mures vähemmän. Muutto olis sitte siinä elokuun vaihtees, että en tiä muutetaanko vauvan vain suuuuuuren masun kanssa, LA kun tosiaan on siinä kuun vaihteessa.

Ostettiin samalla reissulla myös Brion kaukalo. Vihreä väriltään. Otettiin ilman niitä jalustoja ym, kun ei tuo rahatilanne oikein antanu periksi. Jalusta olis kyllä ollut kätevä, mutta eiköhän se vyöhässäkkäkin pian jo aika näppärästi suju [:D]
Me haettiin myös meidän vaunut sillon valmiiksi kasattuna (selvittiin siis myös ilman niitä ärräpäitä) Vaunulasta. Nostettiin vaan kärryt kyytiin ja ajeltiin kotiin ihastelemaan! [:)] Nyt ei suurempia hankintoja puutu enää kuin sänky. Sitte voisikin vauva jo pian syntyä! [:)]

Odotuksen alussa oli joidenkin kanssa puhetta siitä isyyspakkauksesta. Ootteko jo antanu niitä ja mitä on tykätty? Itse ajattelin sen antaa sitte ku äippäpakkaus saapuu, eli eiköhän ihan pian![:)]

Aurinkoista sunnuntaita elomammoille!
 
Heips!

Ulkona on mahtava ilma!! Muutaman tunnin puistopötköttelyn jälkeen oli mukava tulla kotiin ja viileään suihkuun. Toivotaan että saadaan nauttia kohtuu aurinkoisista, ei liian helteisistä säistä koko kesä :)

Mutru - Mihin päädyitte sen vakuutuksen kanssa? Ihan vaan mielenkiinnosta.. 
Kysyit samalla onko isyyspakkauksia puuhattu. Meillä on yhteistuumin tuunattu esikoisen (14v) kanssa virallista iskä-boxia. Päädyttiin laittamaan boxiin: varatisu (tuttipullo ja korviketta), äänenvaimennin (tutti ja earit), kapistuksia yhteisiin kylpyhetkiin (kylpyöljy, kylpyankaa ja hauska ankka-pesusieni), pehmoista päälle pantavaa (isälle iskä-boxerit, jotka löytyi seppälän outletista, huomioiden että isänpäivän aikaan iskä printtisten vaatteiden etsiminen olisi ollut helpompaa ja vauvalle paita, jossa lukee daddy loves me), vahingon torjuntaan love-box kondomeja hauskassa peltiboxissa ja varpaijaisia ajatellen 2kpl sikareita. Saas nähdä mitä iskä sitten boxistaan tuumaa. Meinasin antaa samalla kun saan itse äitiyspakkauksen. Esikoinen vielä koristeli kenkälaatikon (jossa tavarat on) hienoksi ja tehtiin saatteeksi mukaan kirje boxin sisällöstä. Olen samalla tuunannut esikoiselle siskous-pakkausta, kassia jonne kerään sitten tulevalle isosiskolle sopivaa tavaraa. Oikeastaan tämä oli hänen oma toiveensa (vaikkakaan ei tiedä että sitä kasaan). Kyselin sitten mitä siskon pakkauksessa voisi olla ja hän toivoi jotain lukemista että voisi vauvalle sitten lukea ja sitten karkkia ja energiajuomaa että jaksaa vauvan kanssa touhuta. No näitä olen pakkaukseen kärännytkin. Löysin kivan kirjankin siskoudesta, "Hurja hassu siskoni", jossa pikkuveli (joka meille siis tulossa) etsii siskoaan ja menevän isosikon päivän päätteeksi löytääkin, matkalla sattuu ja tapahtuu... Lisäksi ostin sisaruksille "samis" vaatteet, vauvalle bodyn ja siskolle t-paidan (Marimekon raitaa, joten uskon että tulee molemille käyttöön) samoissa väreissä. Mukaan laitan vielä oman kahvimukin hauskalla printillä. Saadaan sitten kaikki avata omat pakkauksemme, boximme ja kassimme samaan aikaan.

Tein muuten äitiyspakkaus hakemuksen kelan nettipalvelussa. Ihan tietoisesti halusin katsoa kuinka kela toimii, koska lomakeohjelma ei missään vaiheessa hakemusta täyttäessä ilmoittanut tai muistuttanut mukaan lähetettävästä raskaudenkesto todistuksesta. Nettihakemusta käsiteltiin reilun viikon verran, jonka jälkeen sain postissa täydennyspyynnön em. todistuksen toimittamiseksi. Laitoin sen saman tien menemään palautuskuoressa, joten katsotaan nyt meneekö itse pakkauspäätökseen sitten se toinen reiluviikko, enemmän vai vähemmän... Vähän myöhässä olin näiden paperitöiden kanssa..

Huomenna lähden takaisin töihin kesäkuuksi. Kahden viikon lepuuttaminen oli kyllä paikallaan, sain ajoittain ihan hyvinkin nukuttua ja sitten tuunattua täällä kotona kaikkea rentouttavaa (ommeltua vauvalle, luettua ja löhnittyä). Kesälomaa 1.7. sitten odotellessa!

Terkuin Inna (28+6)
 
Hei!

Inna: Me päädyttiin siihen ettei oteta vakuutusta ainakaan vielä. Kela korvaa kuitenkin aika hyvin, jos jotain ilmenee. Ja saahan niitä vakuutuksia katsottua sille lapselle sitten myöhemminkin.

Mulla alkaa "isyyspakkaus" myös olemaan jo melko valmis. Tähän asti sieltä löytyy tutti, energia juomaa, sisuja, brejk-suklaata, konjakkia, 2 kpl sikaareja ja vauvan käsikirja insinööritermein (mies on insinööriopiskelija [:)]). Niitä iskä boxereita, sukkia ja t-paitoja oon myös yrittäny metsästää, mutta tähän aikaan ei oikeen taharo löytyä.. [&:] netistä löysin jotain, mutta oli sitte niin hintavia. Pitäis vielä tulostaa sellanen "ohje", kun vain sais aikaaseksi sen kirjotella valmiiksi [8|]

Eilen käytiin illalla vähän koeajelemas meidän vaunuja tuolla mettätiellä. Ja nyt entistä malttamattomammin oottaa et saa jo oman vauvan kans kärrytellä <3 Koko ajan piti jännittää, ettei ketää tuu vastaan joka haluis vaunuihin kurkata [8D]

mutta meen jatkamaan auringon ottamista!
 
Hei! Itse olen ihan alkutekijöissä raskaana (kaksi tyttöä, 6- ja 7-vuotiaat on). Kaikkihan me tiedämme, mitä yleisiä raskausoireita on olemassa, yksi niistä pahoinvointi. Itse olen käyttänyt Aloe Veraa säännöllisesti jo usean vuoden ajan.

*Aloe Vera tasapainottaa ja rauhoittaa suolistoa, mikä vähentää pahoinvointia ja närästystä.
* Poistaa kuona-aineita eli ravinteet imeytyvät paremmin ja ovat siten paremmin myös vauvan käytettävissä
* Tekee ihosta kauniimman: moni atoopikko saanut avun, myös psoriasikseen
* Sopii lapsesta vaariin (1v->)
* Luonnonmukainen
* Lisää vastustuskykyä
* Sisältää paljon ravinteita
* Piristää, kokonaisvaltainen hyvä olo

Aivan ykköstuote terveellisempään tulevaisuuteen, itsesi ja lapsesi/lastesi hyväksi. Meillä keliaakikko-lapsen vatsaoireet (ummetus) hävisivät kokonaan! Kannattaa käydä sivuilla tutustumassa ja etsimässä lähin jälleenmyyjä! Jos asut lähellä Hyvinkäätä (Espoo, Vantaa, Riihimäki, Tuusula, Vihti, Nurmijärvi ym.), jätä viestiä, niin sovitaan tapaaminen ja kerron lisää!

http://www.foreverliving.se/fi/koti
 
Heippa!

Pikaisesti yritän kertoa kuulumisia täältäkin, vaikka kiirettä pitääkin kaiken touhuilun parissa.[:)]
Hyvin on kaikkinensa raskaus mennyt.[:)] Vähäisinä vaivoina on olleet harjoitus supparit, mitä tulee etenkin liikkuessa. Onneksi ne menee itsestään ohi ja pystyn edelleenkin lenkkeilemään, joskin lyhempiä matkoja istahdus tauoilla. Toinen melkein päivittäinen vaiva on selkäkivut. Etenkin alaselässä. Mieheke on yrittänyt varovasti selkääni hieroa, mutta enemmälti ei uskalla, ettei tule ylimääräisiä suppareita.. Yksi tukivyö mulla on, mutta tuntuu että siitä on enemmän haittaa kun hyötyä. Tuo onkin käytetty halppis. En oo sitten viittyny rahojani haaskata (ainakaan vielä) mihinkään uuteen ja tyyriiseen, jos tässä pärjäilisi ilman..kun ei tuo masukaan oo mikään hirmu iso. Nasu on liikuskellut samaan malliin masussa eli edelleenkin ilta ja yö-aikaan painottuu vilkkaimmat jumppatuokiot.[;)]

Turvakaukaloista oli puhetta.. Sitä ei olla vielä hankittu. Muut isommat ostokset on. Pohdinnassa on yhä kaukaloiden väliset erot. Tietysti mahd. turvallinen pitäisi olla, mutta mietityttää tuo hinta-laatu suhde. Että onko nuo kalleimmat mallit oikeasti hintansa väärtejä. (?) Uutena aiotaan kaukalo joka tapauksessa ostaa ja sellainen jalustallinen malli, että on sitten mahd. helppo käyttää, eikä tule virhe asentoja.

Saadaan hyväkuntoinen ja vähän käytetty pinnasänky tuttavapariskunnalta.[:)] Jos se vaan ehtii meille ennen Nasun syntymää, niin hän pääsee siihen suoraan nukkumaan. Muussa tapauksessa joko vaununkoppa tai äitiyspakkauksen koppa toimii ensi sänkynä. Äitiyspakkaus tosiaan saatiin -viimeinkin- viime viikolla. Tosi tyytyväisiä oltiin siihen, hyvän värisiä ja laadukkaan oloisia vaatteita oli, jotka käy miun mielestä varsin hyvin sekä tytölle että pojalle. [:)] Nyt onkin aika mennyt niitä pestessä ja silittäessä hoitopöydän laatikoihin. Isyyspakkaus pitäisi koota vielä myös. Vähän myöhään on jäänyt, mutta kun jotain ihan pienimuotoista meinasin kasailla, niin eiköhän siitä selviä parilla kauppa reissulla, ilman suurempia paineita.[:)]
Arvelin antaa sen vasta lähempänä laskettua aikaa.

Lasten nimistäkin oli täällä juttelua. Meillä nimivaihtoehdot on jo aika hyvin selvillä, sekä tytölle että pojalle. M-kirjaimella alkavaa ollaan ajateltu. Se sopii hyvin sukunimeen ja muutenkin tykätään molemmat sillä kirjaimella alkavista nimistä.
Luontonimet ja "vanhat" peri suomalaiset nimet on meidän mieleen. Ei kuitenkaan haluta antaa lapselle liian yleistä nimeä eikä sitten taas toisaalta liian erikoista, ulkomaalaisperäistä nimeä. Lopullinen päätös tehdään kuitenkin vasta kunhan Nasu syntyy, niin nähdään mikä nimi hänelle parhaiten sopii.[:)] Meillä vietetään sitten aikanaan nimenantojuhlaa ja perinteisesti silloin kerrotaan sukulaisille, ystäville ym. lapsen nimi.

Neuvola olisi taas vajaan viikon kuluttua.[:)] Miun mielestä mukavaa kun alkaa käynnit loppu ajalla tiivistymään. Vielä kun pääsisi ennen synnytystä vähän ultran kautta kurkkimaan masukkia[;)], mutta se kai menee ihan tapauksen mukaan, että tehdäänkö synnytystapa arviota, vai ei..[8|]

Tässä kai taas höpinää kerrakseen! Lämpimiä päiviä kaikille odottajille! [:)]

kesäterveisin, Tinskuli ja Nasu 28+6 LA 19.8.
 
Pikana tulin kirjottamaan kun juuri sopiva sauma sattuikin tulemaan. Nimistä on ollut puhetta. Meillä tuli hassu tapa miehen kanssa (tai siis miulla tuli) kun odotin nuorimmaista. Kun kuulen tai näen jonku tosi kivan nimen niin huikkaan miehelle sen ja saan joko hylkäävän tai hyväksyvän arvion.Jos miellyttää kirjotan sen ylös, mie ku oon niin hokara että unohdan heti jos en kirjoita ylös kaikkea. [&o]
Sitten myöhemmin voi pyöritellä sitä nimeä toisten nimien kanssa että onko se just se kiva. [;)]

Aika moni on ihmetellyt kun saatan yhtäkkiä vaan huutaa jonkun nimen kesken muun keskustelun mutta onneksi mies sentään heti tietää mikä juttu tämä oli. [:D]
Muutama nimi on tyttöjen sarakkeeseen tullut.. tyttöjen nimiä on jotenkin niin paljon helpompi keksiä kuin poikien, kaikki kivat kun on jo käytössä omilla pojilla. [;)]
Miehellä on rekisteröity sukunimi ja suku sinällään aika pieni. Miehelle on ollut tärkeää valita suvun nimiä joihin sitten on yhditetty jotain uutta ja omaa. Mutta nyt jos tyttö tulee, kuten on uumoiltu, on ihan ehdotonta miulle että nimessä on jotain miun omasta suvusta tällä kertaa. Kun tosi sieviä nimiä on suvussani kiertänyt vuosisatoja niin ihanaahan itselläkin sitten jatkaa vanhaa perinnettä. [:D]
Ollaan suosittu hyvin suomalaisia nimiä pojilla. Sellaisia mitkä on helppo oppia kirjoittamaan ja sanomaan kun isommaksi kasvaa. Vaikkakin pojilla on aika yleiset nimet ei ole sattunut yhtään saman nimistä tarhaan tai kouluun samaan ryhmään, ainakaan vielä. Tytölle miulla on jotenkin jäänyt tällä hetkellä nimi Minja mieleen!! Jotenkin sievä mutta silti hieman vieras meidän suuhun. Siispä sulatellaan ja katsotaan mikä nimi se sitten päälimmäiseksi vielä jää ja etenkin mille se nimi maistuu kun vauvan näkee, liekkö joku Maija sitten tulee. Siis listan kasvatus jatkuu.. [:D][:D]

Meillä vietetään ristiäiset sitten varmaan omassa kotona tällä kertaa. Edellisillä on pidetty seurakuntatalolla ja otettu siihen sitten pitopalvelu tekemään tarjottavat koska vanha asuntomme oli niin paljon pienempi. Nyt kun tilaa on niin oikein mielelläni laitan itse tarjottavat ja saa sen oman kodin rauhankin samassa paketissa. [8|]

Neuvolan ajoistakin oli jotain puhetta ja taisin unohtaa sanoa siitä viimeksi. Mie kun niin odotin että nyt kun se keskiraskauden lääkäriki käyty niin nyt alkaa ne käynnitkin taas tiuheta, jipii.. niin kissan pierut!! Täällä pienesessä kunnassa on niin paljon raskaana olevia että saavat tosissaan sumplia aikojen kanssa ja yksi ainut neuvolatäti. Tai sitten tämä taitamaton neuvolan tätini vaan ei sitten tiuhennakkaan niitä aikoja, vahingossa tai tahallaan. Seuraavakin neuvola meni taas kuukauden päähän. Kun verenpainekkin oli nyt noussut suht normaaliin niin mitäs sitä seuraamaan ja muutenkin olen niin hyvinvoiva nainen, kuulemma!!! [:@]
Onneksi (kamalaa sanoa näin) tämä terkkari olikin vain vuosiloman tuuraaja. Hän jää nyt kesälomalle tämän kuun alusta, siis pariksi kuukautta tulee joku kesätuuraaja. Sitten palaakin jo oikea terkkari elokuun alusta viimeistään. Joten pidän nyt peukut pystyssä että edes tämä kesätyöläinen olisi joku osaava ja ihanainen ihminen jolta jotain voisi kysyäkkin.. [&o]

Sitten tuossa aamulla päähäni pälkähti että kysynpä uudestaan siitä linea negrasta.. Onko teille kelekkään tullut sitä ja jos on niin millä viikolla?? Miulla ei edelleenkään sitä näy.. seki tuntuu niin hassulle kun muilla kerroilla aina ollut.. [:)]

Voih, pitänee taas palata arjen askareisiin kun nuorimmainenkin nukahti..
 
Heissan taas kaikille [:)]
 
Täällä jälleen neuvolakäynti takana ja todella suuri yllätys oli, että paino noussut kuukaudessa vain 300g mutta maha onkin sit kasvanut hurjempaa tahtia, nyt 29,5cm!!! Nyt olin jo ylärajojen ulkopuolella!!! Eli isoa vauvaa täällä odotetaan [:)] Mikä ei kyllä yllätys, kun uudella tulokkaalla meidän geenit(minä 176cm, mies 188cm) ja molemmat oltu isoja vauvoja. Verenpaine ja hemoglobiini kans kunnossa eikä turvotuksesta ainakaan vielä tietoakaa [:)] Ainoa huoli nyt on, kun molemmista rinnoista tullut maitoa, mutta vasemmasta tullut myös verensekaista kirkasta nestettä. Huomiselle sain heti lääkäriajan, ja nyt tutkitaan ettei vaan ole mitään rintasyöpään liittyvää. Itse epäilin, voisiko johtua siitä kun aikoinaan mulla ollut nännilävistykset, mutta ei kuulemma pitäisi aiheuttaa tuollaista. Huomenna sitten hieman viisaampia [:)]
 
Tänään sain hankittua viimisetkin tarvikkeet isyyspakkaukseen... Mä oon niitä tavaroita ostellut jo useamman kuukauden ajan ja piilotellut vaatehuoneen uumeniin. Tuntuu että innostunut tuhlaamaan siihen vähän liikaakin, tänään tuli heräteostoksena hankittua Reinot [:)] Mutta miehelle mukava yllätys. Ajattelin antaa kyseisen paketin miehelle kunhan kotiutuu tällä viikolla Kreetan reissulta. Oma paketti odottaa jo postissa, mutta ei oo saannu haettua sitä vielä.
 
Nimistä... Meillä pojan nimi ollut selvillä jo pitkän aikaa(tai siis mulla, olen aina sanonut, että kun tulen saamaan lapsia ni pojan nimi on tämä kyseinen), mutta tytön nimeä ei meinattu keksiä millään. Haluttiin vähän erikoinen ja vanha nimi, ja sitten kerran hautausmaalla käydessä ja hautakiviä katsellessa löytyi sellainen nimi mikä kolahti heti molemmille [:)] Me ei harkittu mitään sellaisia nimiä mitä jo suvuista löytyy, haluttiin sellaiset nimet mitkä kuvastaa meitä ja tulevaa, eikä menneitä.
 
Huomista lääkäriä odotellessa...
 
Heidi+pikku-Kaveri LA 19.8.
 
Sain minäkin taas aikaiseksi kirjoitella :D Kovin on ollut tässä tekemistä, löydettiin unelmatalo ja nyt muuttoa puuhataan (jahka saadaan vanhat asukkaat pois [:D]), tavaroita ollaan uuteen kotiin jo kuskattu, mutta itse joudumme asustelemaan kaverin yksiössä.. On kyllä outoa majailla näin pienessä kämpässä, tottunut jo pitkän aikaa siihen että asumuksena on vähintään se kaksio. Meinaa välillä hermot olla herkässä pikkuruisessa (n.25m2) kopissa koiran ja ukon kanssa [:D], mutta kyllä tämän kestää kun tietää että se oma talo odottelee! Sitten kun sinne pääsee oliskin remonttistressi edessä, kovasti olisi tarkotus ennen vaavin tuloa saada remonttia tehtyä.. melkein jo välillä unohtaa vauvan kokonaan kun on niin paljon muuta ;D
 
Miten teillä muilla odottajilla on paino noussut (itse täällä edelleen kauhistelen vaa`an lukemia)? Kaverini myöskin odottaa ja saa vauvan kolme viikkoa minun jälkeen ja tänään hän niin "kivasti" kommentoi "että oot sä kyllä muutenkin jonkin verran levinnyt", oli tosi kiva kuulla tuollanen kommentti. Itelle on nyt tullut n.10 kg ja hänelle n.6 kg.. mutta eipä tullut itselle edes mieleen hänen esikoistaan odottaessa (josta tuli 17kg) mainita, että ootpas muuten lihava. Meinaa vetää mielen matalaksi vaikka tiedän että on ihan normaalia, että kiloja tulee.. Muutenkin tuntuu välillä tämän kaverin kommentit melko omituisilta (ja loukkaavilta), sain toiselta kaverilta vauvalle kapaloliinan ja tämä kommentoimassa "joo, meilläkin oli esikoisella tuollanen, muttei ei sillä ollu käyttöä.." jep. Kyllä halusin tuonkin kuulla, kun itse innoissani esittelen saamaani lahjaa[:@]... no, meitä on moneksi.
 
Muuten on täällä mennyt odotus ihan kivasti, ei suurempia murheita tai vaivoja [:)]. Selkä minullakin välillä reistailee ja ilmottelee että olis syytä vaikka kävelylle lähteä (usein helpottaa kun liikkuu, tosin jos liian kovaa vauhtia yritän edetä niin supistelee, joten kävelylenkit on melko rauhallista käpöttelyä).. Vauva kasvaa vauhdilla, yläkäyrien tuntumassa mennään ja isoa vauvaa odottelen kun ollaan miehen kanssa oltu molemmat isohkoja syntyessä (minä melkein 4kg ja ukko melkein 5 kg [8|]), jännä nähdä minkälainen jätti sieltä tulee [8D].
Unettomuus meinaa aika ajoin vaivata, illalla kestää nukahtaminen tolkuttoman kauan ja aamulla ei meinaa ylös päästä, mutta onneksi melko paljon vapaata niin voi sitten päikkäreitä nukkua :)
 
Minkälaisia vaunuja olette hankkineet (tai mistä joillakin jo aiempien lasten kanssa kokemusta)? Itse olen suunnitellut kovaa kantokoppaa ja vaunujen tulisi olla hyvin jousitetut (uuden talon ympärillä menee paaaaljoooon ihania metsäteitä) ja kevyet työntää. Hintaa ajattelin että alle 500 e:n sais, ni hyvä olis. Mielelläni otan suosituksia vastaan [:)]
 
Mukavaa odotusta kaikille! rv 28+0, LA 25.8.
 
Täällä jälleen!
 
Eilen käytiin neuvolassa ja tänään sitten sen jälkeen lääkärissä niiden supisteluiden takia. No ja nythän sitä sitten ollaan sairaslomalla loppuviikko... Itseä vähän harmittaa jäädä sairaslomalle, mutta toisaalta mielummin lepäilen nyt pari päivää kuin et sit joudun koko loppuraskauden kärvistelemään. Neuvolakäynnillä kaikki muuten oli erittäin ok; paino pysynyt samassa, verenpaine edelleen alhainen ja kohdun mitta menee yläkäyrillä. Ainoa mikä oli huonommin, niin rautaa pitää alkaa syömään, kun hemoglobiini oli laskenut.
Tänään sitten sielä lääkärissä katsoi kohdunkaulan tilanteen ja onneksi kaikki on hyvin. Supistukset johtuu ilmeisesti vaan liian kovasta vauhdista ja rasituksesta. Nyt siis huilaan loppuviikon ja otan vaan rennosti [:)] Nyt varmaan saa selänkin taas rennoksi, niin menisi sitten nuo pari viikkoa sielä töissä vähemmillä selkäkivuilla. Hope so.
 
Meilläkin löydettiin yhteisymmärryksessä ihanat nimivaihtoehdot niin tytölle kuin pojallekin. Lopullisesti päätetään sitten, kun hänet näemme, että mikä nimi istuu parhaiten [;)] 
 
Olen muuten alkanut näkemään unia meidän vauvasta! Hassua, mutta muun muassa ristiäiset näin tässä muuna yönä. Ainoa mitä en ole unissani nähnyt, niin vauvan kasvoja. Omituista sinänsä, mutta kai se sitten pitää hänet kuitenkin jollain tavalla "salassa". Tasaisesti on myös esiintynyt sekä tyttö että poika, joten sitäkään ei voi enteenä pitää [;)]
 
Nyt pitää valmistautua lähtemään synnytysvalmennukseen.
Rentouttavia päiviä!
Eppu&Late, rv 27+6, LA 27.8.
 
Tervehdys kaikille!
Täällä ollaan palattu työn ääreen puolentoista viikon sairaslomailun jälkeen, nyt olis muutama päivä töitä ja sit viikon kesäloma. Saapi nähdä miten sitten sen jälkeen onnistuu...
Vointi muuten ok, yöt edelleen hankalia-ei nukuta ja jalat on kovin levottomat.. Lomalla sai huilata niin että jäi nuo liiallisen rasituksen aiheuttamat supistuksetkin vallan pois. vauva tuntuu voivan hyvin ja välillä tuntuu että on liiankin aktiivinen..Ainakin öisin olis kiva todella saada nukutuksi. Mulla kans neuvola vasta parin viikon päästä, mutta sen jälkeen sitten tihenee käynnit.
Joku kyseli siitä linea negrasta-mulle ei sellaista ole ilmaantunut laisinkaan, mutta vatsalla ihokarvat jostain syystä kasvaneet pituutta..[:)] Mieskin kommentoi tässä eräänä iltana että onpas karvainen maha... Muuten en ole laisinkaan karvainen ja vaaleita kaikki niin ettei juuri näy. No, poika tulossa joten liekö nuo mieshormonit saaneet sitten vallan..[;)]

Meillä vielä vaunut ja kaukalo hankkimatta, katselemassa käyty ja suurinpiirtein tiedoissa mitkä otetaan. Vaunuissa kyllä huomaan hinta-laatu suhteessa hurjia eroja... tarkoitan halvimman ja sitten hieman hinnakkaampien välillä. Mutta hyvää ei tietysti ihan halvalla saa.

Nimi on pojalle jo valmiina, jos nyt jostain kumman syystä olisi tyttö niin joutuis uudelleen miettimään..

Mukavaa vaikkakin sateisen harmaata päivää kaikille!
RV 28+1 LA 25.8.
 
Moikka taas!

Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Hemoglobiini 128 eli hyvä, kohdun korkeus 30 cm, Nyytin sykkeet 145-150 kieppeillä. Lisäkiloja ei oo enää mulle juurikaan tullu ja masun kasvukin on tasaantunut. Käytiin synnytysvalmennuksessakin ja se oli ihan mukava kokemus. Oli kiva nähdä muitakin masullisia äityleitä, aika samankokoisia masuleita kaikilla.

Väsyttää kauhiasti eikä kotihommista meinaa tulla mitään. Eikä oikeen mistään muustakaan. Sitä vaan puskee eteenpäin jos on ihan pakko. Tavarat putoo käsistä ja olen kömpelö. Kai se tästä.[:D]
Selkä oikuttelee vähän väliä mutta ei enää niin pahasti kun sillon yhdessä vaiheessa. Sain onneksi iskettyä perunat maahan ja perattua mansikkamaan. Mun äiti tuli avuksi, tehtiin yhdessä.

Täytyis varmaan varata aika kiertokäynnille synnytysosastolle. Ootteko muut jo käyny?

Meillä alkaa nimivaihtoehdot olemaan valmiina, sekä tytölle että pojalle, luonne ja ulkoinen habitus sitten sanelevat mikä niistä valitaan.

Tässähän päivät vierivät hurjaa vauhtia ja synnytys lähenee ja lähenee. Hui, ihan pian koittaa h-hetki ja oma pikku kullanmuru painetaan äidin rinnalle. Hurjaa!

Mukavaa loppuodotusta teille kaikille!

Terveisin Tellervo&Nyyti
 
Ihanaa alkanutta kesää kaikille elokuun mammoille[:)]

Sokerirasituksessa tuli käytyä ja hyvin meni.. ei tullu pahoinvointia ja arvot oli kohillaan..

Tällä hetkellä vauvamme painaa n.1,2kg ja kaikki oli muutenkin hyvin..Vielä ois n.10 vko laskettuun aikaan.. äkkiä se aika menee..

Synnytysvalmennukseen olisin kovasti tahtonut,mutta kuinkas sattuikaan.. Olen ainut ensisynnyttäjä heinä-elokuun vaihteessa..Lieksassa.. joten eihän ne rupee yhen takia sitä järjestää..tietenkään.. No onneksi neuvola lupasi että seuraavalla kerralla he hieman kertovat perusjuttuja ja ehkä saan videon kotiin katsottavaksi.. saapi nyt nähdä sit et mitenkä ne ovat suunnitelleet asian..

Vaunut käytiin valitsemassa Joensuusta ja nyt odotellaan millon ne saahan hakea sieltä lastentarvikeliikkeestä..Bora Kombi yhdistelmävaunut 364€ ja varmasti välttää..  lupasivat rungolle 2vuoden takuun.. Lisäksi ostettiin vauvan sänkyyn patja,reunasuojukset,pussilakanasetti ja hoitopöydälle alusta.. Et ovatpahan nyt valmiina ku "neiti" tahtoo syntyä.. Oishan sitä vielä kaikenlaista hankittavaa..mutta onneksi on nyt tämä perusjutut hankittu..et ainakin alkuun pääsee..

Äitiyspakkauskin tuli muutama viiikko sitten.. joten pitää ruveta pyykin pesuun pikku hiljaa..Mitä mieltä muut ootte tästä 2009 vuoden äitiyspakkauksesta? Mie olisin toivonu enempi värejä vaatteisiin..  kun kaikki tahtoo olla valkosta..
Lämmintä kesää ja ihanaa odotusta kaikille mammoille[:)]
Toivoo.Ninni ja Pikku neiti (Rv 29+3)
 
Hei taas! Olen nyt oikein tsempannut tänne kirjoittamisen kanssa (tai sitten on vaan niin tylsää [:D])..
Kävin sitten ostamassa meillekin vaunut, Brio Kombeihin päädyin, teleskooppi light rungolla (joka ainakin liikkeessä ajellessa tuntui kevyeltä ja tarpeeksi joustavalta möykkyisemmällekin tielle), hintaa vaunuille tuli 499e, eli sain siis paketin tarjoushinnalla jolla myytiin compact-runkoa, mutta kun aikani tinkasin niin lupasivat samaan hintaan millä vaan rungolla [:D].. OZ-lastentarvikkeesta ostin ja 2 vuoden takuu on niin kuin kai useimmissa vaunuisssa nykyään.
Ihastuin vaunuissa siihen että ovat kevyet, jopa minä jaksan auton konttiin nostaa ilman suurempia ähinöitä :D
Nyt ei vaan jaksa odottaa millään, että pääsee testailemaan ihan maastossa, kärryt kun on jo uudella talolla ja en ole niitä oston jälkeen nähnyt [:(]... NIIIIIIN tekisi mieli niitä ihailla ja kärrytellä. Mutta eiköhän tässä vielä hetken malta :D
 
Äitiyspakkauskin odottaa postissa noutajaa, en vaan ole saanut aikaiseksi hakea, kun ei ole tällä hetkellä tuota tilaa tässä meidän yksiössä niin, että voisi vaatteita jo pestä ja levitellä ja järjestellä paikalleen. Jotenkin helpottaa jo ajatus että periaatteessa on kaikki tarpeellinen jo kasassa, mutta olis niitä tavaroita jo niin kiva päästä laittelemaan paikoilleen ja pesemään valmiiksi.. Odottavan aika on pitkä [;)].
 
Nyt alkaa jo itselläkin olemaan olo, että voi kun vauva jo syntyisi, mutta toisaalta taas on niin paljon tekemistä ennen vauvan tuloa, että saa tuo vielä tovin mahassa asustella ja kasvaa. Unet on jo aika pitkälti vauva-painotteisia :D Ja jokaisessa olen jo vauvan synyttänyt (ja jokaisessa se on ollut tyttö [:)], liekö tuo enne vai johtuuko vaan siitä että jotenkin alitajuisesti olen valmistautunut siihen että tulokas on tyttö).
 
Mukavaa odotusta teille!  rv 28+6
 
Heippa kaikille kanssaodottajille!

Ei ole tullut hetkeen kirjoiteltua, ajatukset ovat pyörineet aivan muualla ja joutuipa tuossa yhdet hautajaisetkin käymään, kun oma mummoni ei meidän pienokaista jaksanut odottaa syntyväksi. :(

Viikkoja on nyt kasassa 30+3 ja olo kuin ryhävalaalla. Erään viimeisillään olevan (la tänään!) kaverin kanssa naureskeltiin kuinka mulla on melkein samankokoinen vatta kuin hällä, vaikka vielä pari kk pitäisi jaksaa.

Neitokainen möngertää masussa vähän turhankin paljon, tuntuu ettei Kirppu nuku ikinä, jatkuvasta melskauksesta päätellen. :D

Itse jouduin rautakuurille ja verenpaine tahtoo olla suhteellisen matala, mutta eipähän tarvitse syömisiä miettiä.

Muutto saatiin tehtyä kuukausi sitten ja nyt alkaa pikku Kirpun huonekkin olemaan valmis, kun taulut saatiin seinälle ja vaatteetkin olen saanut pestyä.

Loppuraskauden vaivoja alkaa pikku olemaan. Selkäsärkyä, jalkojen väsymistä, pahoinvointia...

Mutta tästä selvitään..

Aurinkoista odotusta kaikille elokuun mammoille!

-Meish ja "Kirppu" (la 15.8.)
 
Helou!

Tänään oli viimeinen synnytysvalmennus kerta, että nyt pitäis sitte olla valmis pusertamaan poika maailmaan [8|] Ehkä on parasta kuitenki, että kasvetaan vielä muutama kuukausi..molemmat . Huomenna olis se lääkärineuvolakin ja selviää onko meitä saatu pökättyä mukaan sinne synnytyssairaalaan tutustumiseen. Toivottavasti [:)]. Mitähän lääkäri tuumaa töitten suhteen, saako jatkaa vielä vai pitääskö jäädä saikulle. On jo välillä niin kankeaa.. Ja nuo supistelut [:@]

Tulispa se äitiyspakkaus jo. Ilmotus tuli perjantaina, että 2:n viikon kuluessa tulee.. Tahtois jo niiiiin kollaamaan mitä ihanuuksia sielä on [8D]
 
Takaisin
Top