Hei!
Sunny ja piupau! Mulla oli myös mekko-ongelma. Löysin mama liciouksen kautta kivan mekon. Mama liciousta myy bebes ja veromoda, sekä stokka. Niiden kesä kataloogissa on muutama tosi kiva kesäjuhlamekko, hinnat on kohtuulliset ja tilata voi myös nettikaupan kautta.
Yritän laittaa tähän kuvan... Jos ei onnistu niin netissä on hyvät kuvat mama liciouksen omilla sivuilla. Kannattaa ottaa sieltä collection´s ja sieltä summer ja whats new osiot.
Tosta vakuutuksesta... Me kilpailutettiin useampi vakuutusyhtiö ja tultiin siihen tulokseen ettei oteta vakuutusta. Eroja oli vakuutusehdoissa, vuosimaksuissa, korvattavuuksissa ja omavastuissa... Laskin suhteessa vuosimaksuihin että pidemmässä juoksussa on aikas kallista suhteessa hyötyyn. Kela korvaa kaikille joka tapauksessa sairasvakuutuslain perusteella lääkkeitä hyvin ja lääkekaton täyttymisen jälkeen lääkekohtainen kulu on 1,5eur. Sairaalamaksuja koskee katto asiakasmaksulaista ja tietyn määrän jälkeen sair.päiviä ei enää laskuteta. Matkakuluja ja kolmannen henkilön menetyksiä vakuutukset eivät pääsääntöisesti korvanneet ja vanhempien ansionmenetys on yleensä se suurin kulu pitkäaikaisissa sairauksissa. Tällöin mukaan tulee kuvioon myös kelan etuudet, hoitotuet ja vanhemman työstä poissaolosta maksettavat erityishoitorahat. Matkoja voi hakea myös kelasta ja niissäkin on katto, jonka jälkeen matkat korvataan ilman omavastuuta. Vakuutuksissa oli myös usein ehtona että ensin tulee hakea muun lain nojalla myönnettävät korvaukset, esim tuo kela ja sitten vasta korvaus yhtiöstä. Tosin etuna olisi se että lapsen voisi kiikuttaa yksityiselle, eikä joutuisi jonottamaan päivystykseen, mutta vuosimaksuillakin kattaa aika monta yksityistä lääkärireissua. Kannattaa myös tarkistaa missä vaiheessa vakuutus maksaa ns pysyvän haitan korvausta, jos kyseessä olisi sairas/vammainen lapsi. Usein vasta vamman vakiinnuttua, johon saattaa kulua aikaa vuosia kun kehitystä seurataan. Tällä ajalla tulee kuitenkin maksettavaksi nuo vuotuiset vakuutusmaksut.
Joten kaiken em. ja muun pohdiskelun jälkeen päädyimme olla ottamatta vakuutusta ja mennä julkisilla palveluilla, sekä kelan etuuksilla, jotka suomessa on kuitenkin aikas hyvät.
Itse olen tällä hetkellä saikulla ja lepäilen. Yritän vielä palata töihin, mutta saas nähdä. Mua vaivaa levottomat jalat, jotka on tosi kiusalliset. Vaikka pitää tukisukkia ja yrittää rauhoittaa jalat illalla viileällä suihkulla, sekä rasvauksella on nukkuminen aika haasteellista, jalat kutiiaa ja on kipeet. 4h yöunilla ei meikä jaksa olla töissä...
Kävin myös sokerirasituksessa, joka meni hienosti ja arvot oli hyvät. Hyvällä mielellä täällä muutenkin odotellaan, viime viikolla rva 26+1 oli kaverilla ultran mukaan painoarvio reilun kilon verran. Muutenkin ultra tutkimus näytti että tällä erää kaikki olisi hyvin.
Jaksamisia kaikille masuille!
Inna