elokuun vaavit 09

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja caania
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: ninni_85

Heissan Kaikille elokuun mammoille! Meillä menossa 21+4 ja liikkeet tuntuu aina sillon tällön..saattaa mennä aikoja etten tunne liikkeitä lainkaan.. mut neuvolasta sanovat että istukka on sen verran takana että mie en tunne kovin voimakkaasti liikkeitä vielä..mut kuhan raskaus etenee rupeen tuntemaan liikkeetkin kunnolla..:) Maha on kasvanu ja äitiysvaatteita pitäs saaha lisäää..mut ei tästä kaupungista mitään äitiysvaatteita saa, niin pitää ajaa 100 km että löytyy kauppa mistä saa mammavaatteita.. Viime viikolla alko migreeni vaivata ja eilen koski niin paljon päähän että oksensin.. piti jäähä sit tänään töistä pois ja kotia lepäämään..
Hyviä vointeja kaikille elokuun mammoille ja voidaan paksusti[:)] ps.Kiitos piupaulle hyvistä neuvoista..jospa sitä selviäis itsekkin siitä tilanteesta[:)] Terkuin.Ninni ja mahaasukki

Eilen oli taas neuvola ja kyllä se on aina yhtä hirveää nousta sille vaa'alle... Paino noussut nyt kaiken kaikkiaan 6,5kg!!! Musta on tulossa valas!!!
Mutta muuten kaikki hyvin, hemoglobiini hienoisessa laskussa ja verenpaine myös, mutta täysin normaaleissa lukemissa kuitenkin. Ja sydänäänet kuului heti ensimmäisellä yrittämällä ja molemmin puolin mahaa [:)] vahvana siellä pieni sydän löi [:D]
Kerroin kätilöllekin, että olin nähnyt edellisenä yönä unta, että ultrassa näkyi, että meidän pikkuisella olikin 6JALKAA, ni hän totesi että ehkä kannataisi varmaan mennä käymään rakenneultrassa, ettei nyt ihan yöuniaan menetä, kun tuollaisia hulluja unia näkee [:D] Päätin varata ajan 4D-ultraan... tuleehan se maksamaan 140euroa(kela korvausten jälkeen 80euroa), mutta pääseepä tirkistelemään tulevaa uutta asukasta ennakkoon [:D]

Ja sokerirasitus 30.päivä... Kätilö rauhoitteli, ettei se niin paha ole, mitä muut saattaa puhua... aika kuulemma käy vaan pitkäksi ku paikoillaan pitää se pari tuntia istua. Että kannattaa ottaa joku kirja mukaan [:)]

Hyvät viikonloput kaikille tasapuolisesti!!! [:D]

Heidi ja pikku-Kaveri [:)]

Hei Mamit!

Heräsin aurinkoiseen aamuun kun mahassa oli meneillään huikeat jumpat. Tuntuu että koko maha hytkyi [:D]
Potkut vahvistuvat koko ajan. On ihana tietää että masussa touhutaan! Sain viime viikolla postissa sen tilaamani kotidopplerin. Kokeilinkin sitä jo kerran, hienosti kuuluivat sykkeet ja samalla tasolla olivat kun neuvolassa kuunnellessa. (ehkäpä tällä laitteella hoidetaan enemmän äidin mielenrauhaa...) Nyt se on kaapissa ja kaivetaan sitten taas esille kun siltä tuntuu.

Heidinen - Mä olen myös menossa sokerirasitukseen, aika on vasta toukokuulla. Vähän ällöltähän se kuulostaa, mutta hyvä että tekevät. Mulla ei tällä hetkellä olisi siihen mitään varsinaista "syytä", mutta olen mukana tutkimuksessa, jossa se tehdään kaikille, myös verrokkiryhmälle. Osassa kunnissahan sokeriras. tehdään kaikille ja osassa vaan tarpeen mukaan. Pitää sitten varautua oman torkkupeiton ja kirjan kanssa tuolle reissulle...

Lilja - Mulla on hyviä kokemuksia kantoliinasta/repusta ensimmäisen tenavan kohdalla. Tosin kovasti ovat kantovehkeet tässä muuttuneet ja kehittyneet. Reppua käytin esikoisen kanssa ihan parin kuukauden iästä siihen saakka kun repussa viihtyi. Nyt tilasin Native Babyn kantoliinan tai oikeastaan pussin. Mä olisin varmaan ihan solmussa pitkien sidottavien liinojen kanssa, joten päädyin tähän valmiiksi ommeltuun rengasliinaan/pussiin. Veljen pojilla oli tällainen käytössä ja ainakin sitä muutaman kerran heidän kanssa kokeillessa se tuntui hyvältä ja helpolta. Pakkauksessa tuli mukana myös hyvät ohjeet kuinka kantaa eri ikäistä tenavaa mukana. Muut hankinnat tehdään sitten pikkuhiljaan kun siltä tuntuu. Olen vaunuja vähän katsellut. Tuntuu että nyt on valloillaan yhdistelmien aika, eikä selkeitä makuuvaunuja (patjan alla olevalla selkänojalla ja valjasrenkailla) oikein ole saatavilla. Talvea vasten olisi hyvä saada kunnon vaunukoppa tuulta ja pakkasta vastaan..

Mitä muuten äipät ootte mieltä vau:n etusivun jutusta, jossa kerrotaan kotisynnytyksen turvallisuudesta ja kokemuksista muualla maailmassa? Mä lähden mielelläni synnyttämään, aikanaan, sairaalaan.. Vaikka kuinka kyseessä on maailman luonnollisimmasta asiasta. On sitten apu ja hoito heti lähellä jos äidille tai lapselle tulee jotain.

Ens viikolla neuvolaan, palataan sitten!

Ihanaa sunnuntaita kaikille [:)]

Inna  (la. 17.8.)

Hellou Kaikille! Täällä menossa 22+2 äkkiä se aika hurahtaa.. Eilen tuli käytyä shoppailemassa mammavaatteita ja onneksi löyty sopivat housut.. Ootteko muuten jo ostaneet vaunut? Kumpiko se kannattaa ottaa kova vai pehmyt kantokoppa? Mie oon käyny kahtoo netistä Oran vaunuja ja siellä saa päättä kumman ottaa..vaan kun tietäs kumman ottas.. Jos jollaki ois kokemuksia..niin ois kiva kun vastaisitte..Pääsis tilaamaan jo vaunut..kun ei tiedä miten kauan ne niitä toimittaa Saksasta asti.. Kaikkea hyvää kaikille ja voidaan paksusti[:)] Ninni ja "pikku prinsessa"

Hei taas!

Kauheesti on ollu tekemistä, ettei oo ehtiny kirjotella kuulumisia. Vauveli liikkuu päivä päivältä enemmän [:)] Ja nyt viikonloppuna mieskin tunsi liikkeet jo selvästi masun päältä. Alkaa ymmärtää, että sielä masun uumenissa oikeesti on elämää. [;)]
Ens viikolla olis taas neuvola ja se uus rakenne ultra.. Toivottavasti sais kuvia taas mukaan! Ja toivottavasti nyt saadaan kaikki tarpeellinen näkymään ja että vauveliinilla on kaikki hyvin. Kamalaa tällanen stressaaminen.. Eiköhän se tästä iloksi muutu [:)]

Voi kamalaa ku tuo massu on yhtäkkiä kasvanu [8D] Alkaa jo jännittää, että kuinka suureksi se oikeen paisuu..

Aivan pakko udella, että kumpaakohan törmäsin lauantaina Seppälässä, Eppuun vai KatjaS:än? Vai onko meitä vielä neljäs samasta kylästä [:)] Meinasin kyllä kysäistä siinä, mutta jotenkin ajattelin, että olisi ollut kauhean tungettelevaa [:)]

Olen huomannut, että kyykistyessä/kumartuessa maha alkaa olemaan jo tiellä ja jos pidemmän aikaa on istuma-asennossa, niin Kaveri alkaa heti ilmoittelemaan että häntä ahistaa siellä masussa [:D] Nyt alkaa tosiaan liikkeet tuntumaan kovemmilta, mut ei siellä vielä mitään kovia potkuharjoituksia ole. Välillä tosiaan meinaa hätä hiipiä ajatuksiin kun ei Kaverin potkut tunnu koko päivänä, mutta neuvola-täti lohdutti että ei ole mitään hätää, kun pikkuinen luultavammin nukkuu tai on selkä mahaan päin, ni liikkeet ei tunnu, että ihan rauhallisin mielin voi olla [:)]

Kaunista viikon alkua kaikille! [:D]

Heidi+pikku-Kaveri [:)]

Heips!

Heidinen: en ole ollut Seppälässä, joten me emme ole törmänneet [;)] Eipä sillä, olisi kyllä kiva tavata ihan "luonnossakin", mutta varmaankin viimeistään sielä synnytysvalmennuksessa toukokuussa sitten tavataan. Me kun ei oltu sielä ekassa parisuhde-jutussa mukana ollenkaan.

Mä ostin viime viikolla vaunut. Ovat kirppikseltä ja otin mukaan, kun olivat niin siistit ja hyväkuntoiset. Alkuun kun en osaa ainakaan mitään muita vaatimuksia esittää, niin menevät ihan hyvin. Voi sitten ostaa toiset, kun vähän näkee käytössä, että mitä tarpeita vaunut asettaa. Merkiltään ovat ABC-design, yhdistelmät ovat ja pehmeä kantokoppa kuului niihin. Että sellasilla lähdetään liikkeelle sitten syksyllä [:)] Mies niitä jo innoissaan sääteli suntaan jos toiseen ja harjoitteli laittamaan kokoon.... Ja mua melkein nauratti sen touhut, mutta täytyyhän niitä saada räpeltää [:D]

Torstaina olisi taas neuvola ja sitten saadaan jo ne Kela-lomakkeet. Saas nähdä miten hankalat ovat täyttää, kaikenmaailman kaavakkeet kun ei yleensä ole ihmisystävällisiä lainkaan.

Ihanaa viikkoa kaikille!
Eppu&Late, rv 21+4, LA 27.8.

Hei kaikille vanhoille ja uusille elokuun odottajille!

En ole hetkeen päässyt tänne kirjoittelemaan kun tietokone oli korjattavana. Olikin tullut paljon uutta luettavaa sillä aikaa[:)]

Meillä on mennyt edelleen hyvin. Pikkuinen tuntuu liikkuvan päivä päivältä enemmän, vaikka liikkeet onkin yhä suht pehmeitä, niin laajemmiksi ovat liikeradat muuttuneet. Nyt näkyy jo ulospäinkin joka iltaiset jumpat! [:D]
Oma liikkuminen alkaa tuntua vähän kömpelömmälle, vaikkei miulla ookkaan mkn tolkuttoman iso maha. Vaikka toki sekin on tässä ihan muutaman viikon aikana kasvanut mukavasti. [:)] Kyykistely alkaa olla hankalaa, maha tuppaa olemaan tiellä esim. kenkiä solmiessa. Parin-kolmen viikon aikana on ollut älytön himo suklaaseen ja jäätelöön, päivittäin tekisi mieli..[8D]

Perjantaina on terkkari aika. Sitten on luvassa paperien täyttämistä ja mikä parasta, kuulee taas Nasun sydänäänet. <3
Saa nähdä saanko rautatabletit kun jo viimeksi oli hemppari vähän laskenut.. Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, ehdottomasti, kun on esikoinen tulossa. Siinä on niin paljon kaikkea tarpeellista. Ja miusta oli nätti tämä uusikin pakkaus, joten ihan sama kumpi tulee, uusi vaiko vanha. Tykkään värikkäistä vaatteista muutenkin! [:)]

Selkä on kipuillut välillä. En tiedä johtuuko mahasta, vaiko muusta. Tukivyö pitää hommata, jos alkaa olla päivittäistä/kovempaa.. Onko muuten muut mammat uskaltaneet käydä kylpylöiden ns. hierontalaitteissa normaalisti raskaus aikana? Haluaisin kovasti mennä tän kipeen selän takia, mutta lieneekö siitä haittaa, esim. keskenmeno tms. Olen jostain kuullut..

Aurinkoista alku viikkoa kaikille! [:)]

Toivotteleepi Tinskuli ja Nasu 22+5 rv , LA 19.8

Heippa kaikille elovauvan odottajille ! Sainpahan vihdoin itsestäni irti kirjoittaa tälle palstalle [:)]
Olisiko Tampereen länsipuolelta muita odottajia paikalla, olisi kiva saada sielunsiskoja.

Alkupahoinvoinnista kun päästiin niin nyt on mennyt hyvin.
15 ekaa viikkoa oli kyllä kauhiaa aikaa, ei muuta tehny kun oksetti ja oksetti ja oksetti.... Kuitenkaan en oksentanut kuin ehkä 4 kertaa, loppuaika vaan yökkäilyä.

Nyt on mennyt ihanasti, välillä olen jopa unohtanut olevani raskaana [:D]
Mitä nyt tuo jo tielle tuleva maha alkaa muistuttamaan asiasta. Erityisesti kenkiä laittaessa ja muuten eteen taivutellessa.

Aikamoista jumppaa nyytti pitää täälläkin [:)] illalla ja aamulla erityisesti. Eilen illalla isäntä katseli mahaani ja tokaisi yhtäkkiä, että oho mikäs se oli. Nyytti monotti niin että mahanahka nousi varmaan sentin. Ei voinut tuota ihanaa liikettä kyllä olla huomaamatta.

Rakenneultrassa viikolla 20 kaikki oli hienosti paikallaan ja olisimme saaneet 4D kuvankin mukaan, mutta nyytti päätti olla niin lähellä kohdun seinämää ettei kuvaa saanut (välissä pitäisi olla kuulemma jonkin verran vettä).

Tampere on vissiin luopunut synnytysvalmennuksesta ?! kun ei ole mitään tietoa tullut moisesta.

Vaunut kävimme jo varaamassa. Päädyimme Hartanin yhdistelmiin, niissä kun oli pisin makuutila, meistä kahdesta kun tuskin pientä tulee, olivat muutenkin tosi kevyet käyttää.
Oran vaunuja (suomalaiset, tehdas Noormarkussa) mietimme myös, mutta tehdas on aina tämän tästä mennyt konkurssiin ja siksi ei takuuasioiden vuoksi päädytty niihin.

Laskettu aika olisi 23.8 joten menollaan ollaan RV 22+1.

Aurinkoiset huomenet kaikille!

Täällä myös odotus etenee nyt mukavassa vaiheessa. Liikkeitä tuntuu päivittäin, olo on itsellä hyvä, väsymyskin on hävinnyt ja maha on kuitenkin vielä sen verran pieni, ettei mitenkään erityisesti haittaa liikkumista. Kuten joku muukin sanoi, esim kenkien laitto alkaa jo kyllä olla vähän vaikeeta [:)] Nukkuminen on myös mulle vähän haasteellinen laji, mutta kai se tästä. Koitan vaan kärsivällisesti opetella nukkumaan kyljelläni!

Käytiin myös rakenneultrassa ja siellä oli kyllä kaikki hyvin. Olo oli sen jälkeen tosi helpottunut ja onnellinen kun kuitenkin sitä oli tullut mietittyä, että mitä jos jotain kuitenkin on pielessä. Mutta pikkuinen siellä tyytyväisenä pyöriskeli, imi peukkua ja kurlutteli lapsivettä. Nähtiin siinä samalla vähän 4D-kuvaa kasvoistakin, oli se vaan aika jännää!!

Nyt sitten vaan nautiskellaan odotuksesta! Neuvola on parin viikon päästä ja sillon sitten täytetään Kelan paperit ja samalla varmaan täytyy pistää vauvavakuutuksen paperit menemään. Kun muiden juttuja lukee, niin tulee mieleen että pitäis varmaan myös jotain hankintoja alkaa tekemään, sillä mitään ei ole vielä hankittuna... Vaavin sänky ja hoitotaso sekä kasa vaatteita saadaan kyllä siskoltani sekä matkarattaat, mutta ainakin turvakaukalo ja vaunut pitäis varmasti hankkia hyvissä ajoin, jotta ne sitten on valmiina kun niitä tarvitaan!! Vaikka onhan tässä nyt vielä aikaa... [8|]

Huomenia! Eilen olin jo innokkaasti varaamassa 4D-ultraa kun neuvolatäti sanoi, että hinta on 140e miinus kela korvaus, niin ajattelin, ettei se nyt kovin kallis olekkaan... todellisuus paljastui kun soitin aikaa varatakseni, että hinta onkin 210e+polimaksu 11e!!!! Että tuollaisia hintoja täällä Lahden terveystalossa [:@] Ihan älyttömiä hintoja!!! Kyllä tässä sen 4kk vielä kestää, ennen kuin pikkuisen näkee, mutta olisi se ollut mukava käydä tirkistelemässä Kaverin elämää [:D]

Liikkeet täällä tosiaan sulavampia ja tuntuu koko mahassa, kun aikasemmin oli tosiaa sellaisia kovia potkaisuja... Mies ei vieläkään tunne liikkeitä, ja sekös häntä harmittaa... Ja aina kun Kaveri liikkeessä, niin isin äänen kuullessa, liikkeet loppuu samantien [:)] Saas nähdä alkaako isi jo kuulemaan sydämenlyönnit masun läpi, niin kun äidille/isälle kirjassa lupaillaan [:)] ei muuta kun tyhjä vessapaperirulla esiin ja illalla masun kimppuun [:D]

Mä oon onneksi säästynyt vielä(koputtaa puuta) selkäkivuilta, mut onhan tässä vielä matkaa jäljellä elokuuhun, ni tiedä mitä kaikkia särkyjä ja kipuja ehtii ilmaantumaan. Tietenkin toivon että kaikki sujuu yhtä hyvin kuin tähänkin asti [:)]

Moi kaikille!!!

Tänään mennään 4D ultraan klo 17. Jännittää ihan hirveesti...!!![:)]

Terv.Tellervo&Nyyti

Heippa vaan kaikki!
Täällä podetaan ärsyttävää räkätautia mutta muuten on vointi ok. Vaavi kasvaa hienosti ja tuntuu kovin aktiiviselta kaiken aikaa. Liikkuu ja kääntyilee ja mieskin jo on saanut niitä tuntea..
Täällä alkoi eilen valmennukset ja oli tosi mukava nähdä odottavia perheitä tästä omalta alueelta-meitä oli aikas iso joukko. Ilta oli leppoisaa tutustumista lähinnä..
Sain myös vihdoin ja viimein neuvolasta ne paperit, kunhan tässä saisi aikaiseksi kiikuttaa ne postilaatikkoon..
Töiden suhteen koitti helpottava vaihe kun tein viimeiset yövuoroni vähään aikaan.. En olisi niitä kyllä enää kohta kyennytkään, maha alkaa olla sen verran tiellä että ei kiiretilanteissa oiken enää pysty juoksemaan...[;)] Mutta hyvä näin. Nyt sitten päivä kerrallaan ja katsellaan että mihin asti sitä ylipäänsä kykenee töitä tekemään.
Mukavan aurinkoista päivää kaikille!
RV 22+0

Huomenta jälleen [:)]

Eilen huomaisn kuinka paljon rinnat on oikeasti kasvannu!!! Nännipihakin varmaa tuplaantunut ja tummunut ja nännit myös isommat ja paljon tummemmat. Ja mies huomasi eilen illalla, että mun rinnat vuotaa, kun yöpaitaan oli ilmestyn kaksi pientä märkää täplää! Täytyy varmaan alkaa jo kohta varautumaan liivinsuojuksilla, kun ei mukavaa jos rinnat alkavatkin vuotamaan enemmän, ni oleppa siinä sit rinnat ja liivit märkänä  Näin täällä edetään [:)]

Mitenkäs Tellervon ja Nyytin 4D-ultra sujui?

Aurinkoiset päivänjatkot kaikille [:D]

Heidi+pikku-Kaveri

Helouuuuu! [:)]

Noniin, nyt tulee kuulumisia:

Täällä leijutaan ihan pilvisissä tunnelmissa. Viimeyönä kelattiin Nyytin 4 D videota kahteen asti yöllä biisin "unknown man" tahtiin ja vaan itkettiin onnen kyyneleitä. Nyyti on niiiiiiin kaunis ihana pallero, oikee tirvelöiden tirvelö...ei tätä voi tajuta että mun sisällä on tommonen tyyppi. Molemmat nähtiin Nyytistä unia ja aamulla jatkui dvd:n pyöritykset.

Olihan se kokemus. 209 euroa maksoi lysti mutta oli todella sen arvoista. Päästiin jo katsastamaan Nyytin luonnettakin ja siinä riitti naurussa pitelemistä. Nyyti ei ollut tutkimuksesta yhtään mielissään vaan yritti piiloutua. Sama juttu oli toissapäivänä neuvolassa kun yritettiin saada sydänääniä. Mutta nyt me nähtiin miltä se pakoilu näyttää!!! Käänsi selkää ja peitti pienillä kätösillään kasvojaan. Välillä laittoi kädet korville. Lääkäri sanoi että herkkä lapsi, suojautuu ihan selvästi tutkimukselta joka sitä silminnähden häiritsee. Puoli tuntia siinä meni ennenkuin saatiin Nyytin nassu näkyviin! Mun piti käydä kesken tutkimuksen pissalla ettei virtsarakko vie kuvaukselta tilaa ja hyppiä tasajalkaa ja jumpata ja miehen piti kalistella teräspöytää lusikalla ja siitä paukkeesta Nyyti sitten toivotusti säpsähti ja vaihtoi asentoa ja saatiin sitä kasvokuvaa. Sitten peitti taas naaman piiloon mutta otti kädet pois nassulta kun purskahdin nauruun niin että maha hytkyi ja Nyyti oli heti jutussa mukana. [:D] Kun käänsin kylkeä tutkimuspöydällä, Nyytikin käänsi kylkeä. Kun käänsin kylkeä takaisin, Nyyti vaihtoi kans! Hän hieroi silmiään, kaivoi nenää, imi peukaloa(ahnaasti!), ja haukotteli kaksi kertaa! Käsi ja sormet oli pienet mutta aika pulleat. Käsivarsi niiiiiin söpö. Ja pylly!!! (me rakastetaan pyllyjä!) Hieroi poskiaan samalla tavalla kun mun mies tekee kun on vaivautunut tai ollaan jossain kyläpaikassa mistä haluaa kiireesti pois. HIH! [:D]

Mutta nämä tunteet jotka heräsi. Voiko tätä kuvailla sanoilla...haltioituneesti rakastuttu. Ihaillen ihmetelty. Itkunsekaista onnea...meidän rakas lapsi. Meidän rakkauden hedelmä. Meidän miksaus. Tuollainen pallero. Minun sisällä!!! Viimeyönä miehen kanssa juteltiin että vaikka me kaksi ollaan rakastettu toisiamme yli kaiken niin tämä uusi rakkaus omaan lapseen on jotain ihan uutta ja erilaista ja vieläkin suurempaa. Että viekää vaan vaikka vaatteet päältä ja ruoat kaapista ja tuhkatkin pesästä kunhan meidän lapsella vaan on kaikki hyvin. Suojeluvaisto. Hellyydenpuuska. Ei olla tämmöistä fiilistä koskaan koettu. Ei edes hääpäivänä. Odotan synnytystä ihan uusin tuntein ja olen nyt olen enemmän valmis kärsimään kipua ja tuskaa kunhan hän pääsee turvallisesti maailmaan. Nyt pelkään hänen puolestaan enemmän kuin omasta puolestani ja jännitän meneekö kaikki hyvin. Että varmasti saan hänet syliini. Oman rakkaan lapseni! (pillitän koko ajan kun tätä kirjoitan[:(])

4 D näyttää kasvon piirteet hyvin selvästi. Nyytillä näyttäisi olevan isän leuka(joka muuten onkin ihana!) ja minun otsa, ohimot, kulmakarvat, silmät ja nenä. Mun mielestä sillä on mun isän ja isoisän nenä! Ja se on muuten makee aatelisnenä. [:D] Verrattiin Nyytin kasvoja täällä kotona omiin vauvakuviimme ja Nyyti on kuin pienoismalli minusta ja silti siellä on miksaus meitä molempia ja tietysti jotain häntä itseään. Kaunispiirteinen vauva.

Nyyti näyttää pojalta mutta sukupuoltaan hän pyrki pitämään visusti piilossa. Jalat ristissä juu. Kovin on tärkeä ja yliherkkä itsestään. Lääkäri sanoi että uskaltaisi väittää että poika on mutta ei voi olla satavarma näin nopeista otoksista. Eli toisin kuin odotimme, 4 D ei paljastanut 100%:sti Nyytin sukupuolta. Ehkä se sitten on tarkoitettu näin, ja tyydymme siihen. [;)] Lääkäri näytti ja sanoi että tuo näyttää pippeliltä MUTTA voi olla myös turvonnut klitoris. JÄNNÄÄ!!!! Nyt raskausviikolla 25 on vasta pientä vauvan pulleutta kun kasvot ja kroppa ovat vielä aika kaposet ja ruipelot, luusto erottuu selkeästi. Siksi näyttää niin poikamaiselta. Nyt sitten vaan vauvan pulleutta kasvattamaan. Nyyti painaa nyt 660g eli on tällä hetkellä keskipainoinen. Yritän hillitä makean syöntiä tästä eteenpäin ettei vauva kasvaisi turhan isoksi, olisi sitten rankka homma synnyttää koska olen itse tosi pieni, 158cm ja kapealantioinen. Nyytin sydän ok, syke 153, sisäelimet hyvin kehittyneet, ei huulihalkiota, kallon mitat ok, niska ok, aivojen verenkierto ok, napanuoran virtaus ok, varpaiden ja sormien lukumäärä ok. Ja tukkaa päässä! Istukka noussut kolmessa viikossa kohdun suun edustalta kohdun kattoon. Kaikki siis niin hyvin kuin vaan olla voi mikä helpottaa suuresti mieltä. Mutta kyllä mä oon nyt ihan sekalaisissa tunnelmissa kun rakenneultran jälkeen asennoiduin että musta tulee pojan äiti ja nyt se ei sitte ookkaan ihan varmaa. Elämää elämää. Kaikkea ei aina saa mitä haluaa.

Mä oon lihonu 8 kg! Hemoglobiini laskenu 130sta 118ta. Hirveä väsymys ja pahoinvointia ja päänsärkyä, tosin silleen helpottanu ettei enää tuu niin herkästi oksennus ylös mutta kuvottaa edelleen kyllä. Jotkut hajut tekee edelleen pahaa. Ruoka maistuu onneksi. Selkäsärky vähän helpottanu.

Me tilataan nyt ne yhdistelmävaunut, oliivinvihreät Brion Kombit. Ne tulee viikossa.

Saatiin tuliaisiksi ystäviltä ihania potkupukuja, toivat Italiasta missä olivat lomalla. Huomio huomio Orion: 2 VALASAIHEISTA[;)] potkupukua, vihree sammakkopuku, keltainen kirahvipuku, pari nallepukua ja pari pupupukua. Ihania!
Lastenhuone jo pursuaa vauvanvaatteita. Mun miehen ja minun lapsuusvaatteita otetaan myös uusiokäyttöön tunnelman kohottajiksi, kun ne kerran on käyttökelpoisia ja kaikki tallella. 70-luvun retrohenkeä peliin!!![:D]

Ketkä vaan voitte mennä 4 D kuviin niin käyttäkää ihmeessä tekniikan suoma tilaisuus hyväksi. Se on mahtava kokemus ja siitä jää upeat muistot paitsi itselle, myös lapselle tulevaisuuteen kun saa itteensä katsella videolta! Rahaa palaa mut kyl se on sen arvoista.

Tunnelmallisin terveisin Tellervo&Nyyti RV 24+2, LA 11.8

Heipä hei!

Tulin juuri neuvolasta ja iltapäivällä olis vielä se uusinta ultra. Hemoglobiini oli laskenu ja sain sitte purkillisen rautatabuja mukaan. Ja ne kelan paperit! Voin luvata, että mulla näitten blondi aivojen kans menee hermot muutaman kerran ku yritän niitä täytellä..[8|] En oo muutenkaa "hyvä" täyttelemään mitään virallisia papereita..[:'(] No eiköhän niistä kuitenki selvitä.
Tää oliki meidän (näillä näkymin) viimeinen käynti Tampereen neuvolassa ja nyt sitte muutto etelä-pohjanmaalle kesäksi. Tylsää vaihtaa neuvolaa, ku tykkäsin niin kovasti tästä nykyisestä.Mutta uusikin neuvola on jo vanhastaan tuttu niin ei hätää [8D] Syksyllä tullaan sitte papanan kans takasi Tampereelle. Tai no, muutto on ihan siinä lasketunajan tienoilla, että en oo ihan varma vielä että missä synnytetään..

Meillä papana on ruvennu liikuskelemaan jo tosi paljon, potkuja satelee välillä vähä liikaaki kerralla [:D] Mies tunnustelee niitä joka ilta ihan haltioituneena [:)] Alkaa jo välillä jännittää, että miten kovia nuo potkut sitte on loppu vaiheessa, ku vauveliinilla on enemmän voimaa [8|]

Tellervo: Oi, miten ihania ultra kuulumisia [:)] Ku olis ittelläki vähän ylimääräästä rahaa niin viivana 4D:hen!

IlonaEemeli: Me oltais kyllä johonki valmennukseen täälä Tampereella päästy, mutta tosiaan tämä muutto tuli ennen niitten alkamista.

Mutta pian alkaa telkusta "vauva tulossa"! Saan pitkästä aikaa vapaapäivän ansiosta sen killittää [:D]

No niin, nytte on sitte se uusinta ultraki käytynä ja kaikki oli juuri niinkuin pitiki. "Hyvää kuvaa" ei nyttekkää saatu ku papana päätti ettei mitää nassu kuvia oteta ja laitti kädet ristiin nassun eteen [;)] Oli muka kovasti taas kasvanu ja painoiki hurjat 469g! Nyt sitte vaan ootellaan elokuuta, että näkee papanan seuraavan kerran, ku ei sinne 4D:hen mennä..

Äsken istuskelin tossa sohvalla niin näin ekan kerran liikkeet masun päälle!! [:D] Kyllä sieltä jo kunnon potkuja tulee. Nopeesti tapahtuu kaikenlaista, ku tuntuu että muutama viikko sitte vasta ootteli kärsimättömänä että tuntis jonkinmoista liikehdintää ja nyt sitte jo näkyyki masun päälle noinki selvästi. Ja ku tuo masuki on ruvennu kasvamaan ehkä vähä liian kovasti..[8|] Ensi ei meinannu näkyä mihinkää ja nyt jo aikalailla. Ei se mitää, sitä tekis mieli vaan esitellä koko maailmalle! <3

Meilläkin oli tänään aamulla taas neuvola ja kaikki etenee niin kuin pitääkin. Mulle tullut painoa se n. 0,5 kg/viikko eli just sopivasti. Itsestä tuntuu hirveiltä ne vaakan lukemat, mutta päätin etten niitä ajattele ja painonnousua muutenkaan, koska se kuuluu asiaan [:)] Ja sitä paitsi, onpa Latekin  kasvanut kovasti, joten hän ottaa omansa joka tapauksessa. Ihana oli kuunnella niitä sydänääniä jälleen. Hän vaan hermostui moisista äänistä ja yritti alta pois... Se kun ei onnistunut, niin alkoi hakkaamaan/potkimaan mikkiä kamalasti, joka se sitten häiritsi pulssin laskemista [:D] Kiusa se on pienikin kiusa tietysti heti aamutuimaan.

Me ei meinata mennä sinne 4D-ultraan ja täälä Päijät-Hämeessä ei tosiaan pääse edes siihen rakenneultraan kuin itse maksamalla. Melkein jo innostuin Heidisen maininnasta, että jäisi itselle maksettavaksi vain alle 100 euroa, mutta ei se sitten niin ollutkaan. Yksi kaveri just kertoi tilailleensa aikaa täältä meidän suunnalta 4D-ultraan ja maksaa kuulema 210 eur + 11 eur toimistomaksu eikä siitä saa Kelasta takaisin ellei ole jokin terveydelliseen seikkaan vedottava syy... Eli se Kelan korvaus ei hänen tietonsa mukaan ole enää nykyään itsestään selvyys. Meiltä jää siis menemättä ko. ultraan ja pakko myöntää että on ihan rahallinen kysymys..[&o]

Mutta toisaalta, onneksi meillä on joka ilta huvia katsella mun vatsakummun elämää Laten potkiessa [;)] Mistä tuli mieleeni, että onko teillä muilla nukkumisongelmia aamuyöstä? Mä olen nyt viikon verran herännyt joka aamu vessaan siinä neljän - puoli viiden aikohin enkä sitten meinaa saada unta enää millään. Niihin aikoihin alkaa myös Laten aamujumpat ja tuntuu et olisin ihan pirteä jo nousemaan. Tästä johtuen olen vaan sitten ihan poikki näin iltapäivästä ja alkuillasta....

Ihania hetkiä kaikille kasvavan masun kanssa!
Eppu&Late, rv 22+0, LA 27.8.

Takaisin