elokuun vaavit 09

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja caania
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi!
Joo ei ole vielä tiedossa että kumpainen mahtaa olla tulossa, toisaalta hieman kahden vaiheilla vielä että halutaanko tietää.. Mutta jos se nyt siitä kuvasta esille tulee niin paljastukoon sitten. Onhan helpompi sitten ostella noita vaatteitakin. Tosin nyt jo hankkinut sellasia jotka molemmille sopii.. Hankinnoista on vielä osa tekemättä täälläkin mutta tuudittautunut siihen, että vielä kerkiää...[:)]

Hei taas pitkästä aikaa kaikille, uusille ja vanhoille odottajille!

Mä olen täällä taas uuden päänvaivan kanssa... Onko teille kenellekään tuttu vasa previa tai kalvokiinnitteinen napanuora? Meillä olis vahva epäily tällaisesta ilmiöstä. Tämä huomattiin vasta eilen rakenneultran yhteydessä (onneks sellainen täällä tehdään!). Tosin ihan 100% varmuutta ei ultraamallakaan asiaan saada. Vaikka istukkani oli vetäytynyt "omalle paikalleen" takaseinälle, ylittävät kalvot/suonet edl synnytyskanavan. Nyt tilannetta seurataan.
Pelottavinta tässä on mahdollinen kohtukuolema, sikiön pienikasvuisuus tai ennenaikaisen synnytyksen alkamisen aiheuttama kalvojen repeämä ja sitä kautta komplikaatiot.
Yhdestä sydämmentykytyksestä kun päästiin niin seuraava jo sitten tässä taas jyskyttää.

Onko mulla täällä kohtalotovereita?

Mutta ihanaa oli nähdä kaverin kasvu ja liikkeet ultrassa. Tällä hetkellä kasvetaan ihan viikko-odotusten mukaan :)

Inna  la 17.8.

Ps. Lilja ja Kristalli, mä olen myös 31v ja täältä pk-seudulta.

Hei Inna,

Uskon, että kaikissa asioissa halutaan tuoda myös asioiden mahdolliset pelottavat puolet esille ja kertoa niistä, ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että niin tulee käymään.
Valitettavasti ilmiö ei ole tuttu, toivottavasti joku viisaampi osaa vastata tähän täältä.

Ja hyvältä kuulostaa, että vauvelisi kasvaa ja liikkuu, että ei varmasti mitään suurta huolta ja, kun vielä seurataan niin hyvä asia.

Ps. Joo ja ei olla vielä päästy tutustumaan, joten mukaan vain:))) Ja Kristallille vielä kerkiää onhan tuonne elokuulle vielä matkaa;)

Masun kasvatteluja kaikille naisille!

Helou!

Oltiin eilen rakenne ultrassa ja kyllä nyt taas vastustaa.. Vauveliinimme päätti, että tänään ei tarkasti tirkistellä vaan kurkki välillä istukan takaa [8|] Elikkäs kaikkia mittauksia ei saatu tehtyä ja uusi yritys kahden viikon päästä! Mutta kaikki mitä näkyi vastasi viikkoja ja ihanaa oli taas vauveliini nähdä! [:)]

Kävin kattomas kelan sivuilta tän vuoden äitiyspakkauksen kuvaa ja kyllä mä tykkäsin viime vuotisesta enemmän..[8|] mutta varmaan tuon uuden saan, ku en oo saanu ees viä niitä papereita täytettäväksi. Meinaattekos te ottaa pakkauksena vai rahana?

Oi, pihalla on ihana ilma, jos lähtisi vaikka lenkille![:)]

Hei kaikki odottajat,

täällä yksi uusi odottaja liittyy keskusteluun. [:)] Rv 23+4, LA 2.8.

-Jocelyn sekä "Nuppu"

Meilläkin neuvolassa käynti taas takana ja kaikki oli tosi hyvin. Mieskin pääsi mukaan tällä kertaa kun sattuikin jäämään just lomalle. Vaikka mitäs se siellä tekee, kunhan nakkelee jotain tyhmiä kommentteja ja katso poikien perään mutta vaihteluksi ihan kivaa. [:)]
Hemppa oli ihan ok ja paineet kans. Tosi alhaisethan ne oli mutta kun ne on jo luonnostaankin niin eipä tarvinnu sen kummemmin alkaa nyt reagoida..siis vielä hetken saa välttää raudan syöntiä. Painoa oli tullu sen 490g/viikko eli maltillisesti, kiitos kun edelleenkään ei saata herkutella.[:)]
sf-mittaaki otettiin vaikka näin alussa se on aika höpöhöpö hommaa et kuulema voi näyttää mitä sattuu. Ens kerralla sit voi jo sanoa et se kertoo jotain koosta mut nyt se näytti 14.5. Alakäyrän alle jäi mut jännätään sit seukka kertaan että miten se lähtee siitä muokkautuun. [:D]
Kelan paprutkin sain joten niiden täyttöön tässä loman aikaan.

Äitiyspakkauksesta.. Meillä niitä on tullut otettua kolmelle penskalle ja nyttenki oli ajatus ottaa se. Niin sievä oli se viime vuoden paketti ja oikein odotin että ehdin saada sen (onhan tuo ennenkin mennyt jakoon vasta toukokuun aikoihin). Mie en niin väritarkka ole ollut mutta nyt kun huomasin että paketti ehtikin vaihtua niin hormonimyrskyssä ensin huusin miehelle ja kiukkusin kaikki alimpaa helvettiin ja sitten itkin, kun petyin niin kovin. Ihania nää tunnetilat.. Ei osaa enää ajatella mitenkään järjen kanssa. [&o]
Ekologisuus on tosi hyvä asia ja suosin sitä mielelläni mutta jotenkin nyt se tärkein jäi mielessä taka-alalle. Tosin miulla on se etu että on jo noita vaatteita, myös pukuja ja kaverilta tulee osa tuosta viime vuoden paketista meille mutta ehkä jos tilanne olisi toinen laatikon ottaisin oli värit mitkä tahansa. Mie luulen että nyt meillä ei tulisi käytettyä kuin ehkä paria noista vaatteista mutta kun se rahasummakin on niin kauhean pieni että ei se kata edes puolia noista vaatteista kaupassa. Joten on tässä vielä pähkäilyä. Etenkin kun mies on että ehdottomasti laatikko että ei mitään muttia ja kun mie taas olisin ehkä kääntymässä rahaan. saas sit nähä..
Pienestä ja niin typeristä asioista sitä nykyään osaa nuo stressitki repiä!! [8|]

Huomenna käyn hakemassa kaikki meän vauvan vaatteet kaverilta ja kaapit tottakai edelleen raivaamatta. Tässä sitä loma taitaakin hurahtaa kaappeja tyhjentäessä ja vaatteita lajitellessa. Jospa siinä samalla saa sen paketinkin kohtalon päätettyä.. [;)]

Heissan kaikille ja Hyvää Pääsiäistä kaikille tasapuolisesti[:)] Meillä oli maanantaina rakenneultra ja kaikki oli niin kuin pitikin.. helpotus[:)] Kysyimme kumpiko siellä mahdollisesti asustelee niin näillä näkymin tyttöhän siellä ois.. sano kätilö että ei täällä kilkuttimia ainakaan näy..mut elekee  kuitenkaan maalatko lastenhuonetta vielä punaseksi..heh.. Meille on pääasia että tervelapsonen tulisi maailmaan.. Kätilön sanoin vauvalla on siro pää,teräväleuka ja pitkät jalat.. liekö äitiisä tulossa..? No keskiviikkona eli tänään 8.4 oli sit neuvola ja kaikki oli muuten ihan hyvin, mutta mulla oli verenpaineet hieman koholla..joten 2vko päästä jo uudestaan ja sit katotaan mitä tehdään...ja 1kk päästä sokerirasitukseen on kuulemma ihan äklön makusta se litku mitä joutuu juomaan..ja vieläpä ykösellä alas.. Kaikkea Hyvää Kaikille elokuun mammoille! Toivoopi. Ninni ja mahasukas

Unohtu mainita se tärkein asia eli menossa on 20+5.. Vielä ois puolet jälellä..[:)] Ja kuuma kesä tuloillaan.. ei oo kivaa...[:@]

Ninni, älä turhia murehdi sitä sokerirasitustestiä. Mä olin kanssa siitä kovin hermostunut etukäteen. Pelkäsin just sitä, että pitää sellasta kamalaa makeeta lientä juoda tyhjään mahaan, kun ensin joutuu olemaan pitkään syömättä. Kyselin sitten vähän kokemuksia muilta saman kokeneilta ja vakuutuin sitten siitä, ettei se mikään paha homma olekaan. Ja ei se tosiaan ollut. Litku on sellanen 0,33 litran limupullo, näyttää kokikselta ja hiukan siltä maistuukin, oli vaan sellasta mausteisemman makusta. Juomiseen mulle ainakin annettiin aikaa 2 minuuttia, joten ei sitä nyt ihan ykkösellä tarvinnut vetästä. Hiukan se teki mulle sellasen höntin olon, että meinas vähän huipata, mutta ei mitään sen kummempaa. Sitten siinä on tietty se piikitys, multa eivät enää viimisellä pistokerralla meinanneet millään saada verta.[:'(] Odottelua siinä sitten jonkun verran on, joten ei oo lainkaan huono idea ottaa lukemista mukaan!!

Itse sain eilen sokeritestin tulokset ja oikein hyvät olivat, joten ei tarvitse sitten sellasta murehtia!! [:D] Muutenkin oli keskiviikkona neuvolassa kaikki ihan kunnossa, joten nyt vaan malttamattomana odotellaan, että pääsis rakenneultraan, joka on mulla vasta hiukan reilun viikon päästä... Kun vielä sieltä sais hyviä uutisia, niin sitten ehkä vois taas vähän huokasta helpotuksesta!

Rentouttavia pääsiäisenpyhiä kaikille elomammoille!! Nautiskellaan nyt kevätauringosta vielä kun ei ole läkähdyttävää hellettä, jota ne nyt koko kesäksi lupailee [8D] Tänään kuulin ennusteen, jonka mukaan ainakin eteläisessä Suomessa ois hellettä kesäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin... Että mukavaa odottelua sitten loppuaikana!!

Terkuin Piupau ja emppu

Hei!

Kiitokset Liljalle kannustuksesta!
Mä olen täällä nyt jo vähän rauhoittunut ja parempi se on ajatella, että yleensä kaikki menee hyvin!
Mulla on myös hyvä seuranta NKL:ssa. Oman mielenrauhani vuoksi päädyin kuitenkin tilaamaan kotidopplerin. Samalla päätin olla jo positiiviempi ja tilasin myös kantoliinan tulevaa vauvaa varten. Joten nyt on sitten ensimmäiset hankinnat tehty! Mitään muuta ei vielä olekaan, eikä esikoiseltakaan mitään ole tallessa. Tosin taitaitais ne esikoisen rytkyt olla jo pois muodistakin...

Me otetaan äitiyspakkaus. Ekologisuudesta plussaa, mutta yhdyn muihin mammoihin, viime vuotinen oli kuoseiltaan kivempi. Mutta loppujen lopuksi hintalaatusuhde pakkaukselle on enemmän kuin kohdallaan.

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

Inna

Hei kaikille!

Nyt liityn tänne mukaan, on ollut tosi ihana lukea muiden kuulumisia, itse en muita odottajia tunne. Esikoistani siis odottelen mieheni kanssa. Kivaa kun meitä on kohta kolme! Ikää itsellä on 18vuotta, ja vaavia oon jo ehtinyt odottaa! Laskettu aika minulla on 16.8., ja sen päivämäärän spottasin jo keskustelusta muutamaan kertaan. Masu on kasvanut jo, mutta liikehdintä onkin jo päätähuimaavaa; en ole varma nukkuuko pikkuinen koskaan.. :) toivottavasti se aina jossain välissä, salaa.

- Emmi ja pikkukaveri LA 16.8.

Heippa hei pitkästä aikaa!

Meilläkin kävästiin rakenneultrassa viime kuun lopulla ja "Kirppu" voi oikein hyvin. Pienen pieni prinsessa siellä näytti vilkuttelevan. Kovasti toinen vissiin tutkaili käsiään kun sormet heilui ja kädet viuhtoi menemään.

Vaunutkin tuli ostettua, joten nyt olisi oikeastaan kaikki isompi jo valmiina. Ihmeen halvalla päästiin, löydettiin ihan liikkeestä uudet Emman yhdistelmät 200e.

Itselläkin ne alavatsa kivut helpottivat, joten nyt olen sit pakkaillu tavaroita, että päästään kuun vaihteessa muuttamaan.

Liikkeet tuntuu jo aivan selvästi, välillä jopa kipeää käy kun Kirppuliini rupeaa kovin jumppaamaan, parhaassa tapauksessa suoraan kohti äiskän kylkiluita.

Meish ja "Kirppu" LA 15.8.

kauheeta mä oon valas!!!!!!
juu kaksoset riehuu mahassa niin että ihan mietityttää onko ne rauhassa ollenkaan..
maha on jo valtava ja selkä kipeämpi kuin koskaan tuki vyö ollut jo pari viikkoa käytössä kun ei liikkeelle pääse jostain pitää hommata siivooja käymään kun en itse enää siihen pysty ilman että alkaa kauhea supistelu. pelottaa että synnytys käynnistyy kun kipeetä käy...
viikkojakin vasta 22+3 nyt niin ei tarttis vielä piiiiiiitkäään aikaan yrittää tulla pääsiäinenkin oli ja meni
ja hauskaa oli

Heissan kaikki äidit:)
Pääsiäinen tuli ja meni ja kevät siis onneksi jo alkanut , sais aurinko kyllä paistaa useemmin! 
Mulla oli viime viikolla kipeitäkin supistuksia muutamana päivänä ja aattelin jo sairaslomalle jäädä, kunnes nyt mini pääsiäisloma ja ne rauhoittui ja käytiin myös kylpylässä ja se auttoi.

Inna:Mullakin eka tollanen isompi hankinta saatiin kyllä se lahjaksi eli hoitopöytä ihan hieno Brion pyökin sävynen ja saa laitettua hyllyille koreja joihin voi vaatteita yms. laitella. Farkkujen jälkeen en ole ostanut vielä muuta, kun viime viikko vähän säikäytti.  Olen kans miettinyt kantoreppua se on kätevä tai just tuo liina.

Huomenna neuvola. Täytyy ottaa rennosti töissäkin, kun tuli vähän kipuja vai oliko liitoskipuja tms.?Mutta nyt pitäs alkaa valmistautua töihin.
Hyvvää pääsiäisen jälkeistä viikkoa toivottelen kaikille[:)] Lilja La 27.8

Jälleen takaisin arjessa... Meinasi viime viikon torstaina huoli kivuta, kun Kaveri ei ilmotellut itsestään mitään koko päivänä, liekö oli väsynyt edellispäivän riehumisesta, kun jo perjantaina alkoi tutut aamukuviot tuntumaan mahan pohjassa [:D] Vielä on kovin rauhallinen meno Kaverilla eikä ulospäin liikkeitä vielä tunnu(mies kyselee harmissaan päivittäin, että milloinkohan hän saisi jo tuntea liikkeitä), ja varsinkin kun mies tulee lähelle ja on kokeilemassa masua, niin liikkeet loppuvat täysin. Mutta eiköhän tässä jo muutaman viikon kuluttua ala ulospäin liikkeet näkymään [:D]

Torstaina olisi neuvola ja siellä sitten päätetään joudunko sokerirasitukseen... pahoin pelkään että joudun, mutta kyllä kaiken kestää vaikka ehkä inhottavaa onkin [:'(]

Mulla maha kasvanu siihen tahtiin, että melkein päätä huimaa, paino noussut 5kg tähän mennessä, eikä paino tunnu muualle eksyvän, kuin vaan mahaan ja reisiin, kasvoista kuulemma olen laihtunut(tai sitten kasvot alkavat näyttämään hoikemmilta, kun kaikki muu kropassa kasvaa[:D]).

Mulle tuli pari viikkoa sitten himo näkkileipään!!! Saatan päivässä syödä 8-10 kpl ruisnäkkäreitä ja tuorekurkku on kans toinen himo... muuten on himot kyllä kurissa, ruuan että seksin suhteen...

Ja kaikille uusille: Tervetuloa joukkoon [:)]

Tervehdys kaikille!
Täällä oli tänään rakenneultra-vihdoin ja viimein- ja kaikki hienosti mallillaan. Poika näillä näkymin tulossa[:)]. Mies kovasti toivoi tyttöä joten ehkä hienoinen pettymys hänelle, mutta eiköhän tuokin ajatukseen totu..[;)]
Perjantaina sitten heti perään neuvola ja ensi viikolla alkaa täällä suunnalla jo valmennuksetkin..
Onpa joka maanantaille sitten iltaohjelmaa.
Mukavaa viikon alkua kaikille, mä vapaapäiväilen nyt kun olin koko pääsiäisen töissä.
LA 25.8.

Heipä hei taas kaikki kanssaolijat!
Ihanaa lukea, että muutkin säikähtelevät välillä masun hiljaiseloa ja muutakin. Itse olin huolissani myöskin pääsiäisen aikaan, kun meni päivä ettei kuulunut juuri mitään, vaikka juuri edellispäivänä oli sellainen meno päällä. Illalla on ollut ihanaa katsella masun päälle nousevia kohoumia, kun Late potkii sielä kovasti [:)] Miehen käsi masun päällä on tähän asti rauhoittanut Laten kokonaan, mutta perjantaina hänkin sai käteensä aimo-potkun [:D] Mies oli tietenkin riemuissaan. Koira makoilee monesti vieressäni lattialla ollessani ja laittaa myöskin kuononsa masun päälle. Hän on toki vain ihmeissään, kun alkaakin tulla monoa ja alusta onkin epätasainen [;)]

Eilen aamulla olin kauhuissani, kun lonkat oli niin kipeät etten kunnolla päässyt kävelemään! Olivat jo koko yön särkeneet ja aamu oli siis todella kamala. Iltaa kohden sitten hieman parani, kun pääsin vähän hiljalleen kävelemään ja vetreytyivät. Arvelin vaivaa samaksi, jota olen potenut joskus aikaisemmin, eli lonkan nivelpussin tulehdus. Silloin aikaisemmin lonkkaan on tökätty kortisonipiikki, kun on äitynyt pahaksi, mutta epäilen etteivät nyt välttämättä laittaisi. Ja nyt se oli siis molemmilla puolilla yhtäaikaa....Onneksi, siis todella onneksi, tänä aamuna olo oli normaali, pääsin liikkumaan kuten aikaisemmin eikä särkyäkään ollut. Eilispäivä riitti sitä särkyä ja kolotusta - ja mikä pahinta, kun ei päässyt kunnolla liikkumaan! [:(] Täytyy ottaa rauhallisesti ja välttää myöskään ylilyöntejä liikunnan suhteen, ettei vaan ala vihoitella enemmälti. Tämä siis varoituksena huomioon otettiin, meni perille.

Hankinnoista tuli mieleeni, että siskoni on ostanut kassillisen vaatteita minulle [:)] Hänellä itsellään on laskettuaika heinäkuun alussa, joten kiertoon sieltä ei ole paljonkaan tulossa (hänelle jo 4. lapsi), mutta oli ostanut minulle Reiman tehtaanmyymälästä vanhojen äitiyspakkausten potkuhousuja ja bodeja. Lisäksi löydettiin miehen kanssa viime viikolla pinnasänky käytettynä, joka otettiin heti mukaan [:D] Alkaa siis pikkuhiljaa konkretisoitua, kun alkaa tulla tavaroita ympärille. Sänky me laitettiin kylläkin vielä varastoon odottamaan ja niitä siskon ostamia vaatteita en ole vielä saanut, mutta pikkuhiljaa alkavat kertyä.

Ihanaa viikkoa kaikille!
Eppu&Late, rv 20+5, LA 27.8.

Moikka taas äitimuorit!

Pääsiäinen meni mulla vatsataudin kourissa. Hirveet väänteet ja masu ihan löysällä. Ja kun Nyyti pyöri samalla sisuksissa kuin väkkärä niin olo ei ollu kovin kiva. uuh. Oon ihan nuutunu. [&:]

Masu senkun kasvaa vaan ja iltaisin me ollaan koko perhe ihan maanjäristyksen kourissa kun
Nyyti paukuttaa joka suuntaan. Aamuyö ja aamut ovat myös vilkasta aikaa, Nyyti rummuttaa patjaa vasten enkä saa kunnolla nukuttua. Potkut ovat kovasti voimistuneet, masu tärisee kuin pommituksessa.

Pissat tuli housuun eilen neljä kertaa. Kun aivastan tai purskahdan nauruun, ei mahda mitään. Täytyy ruveta käyttämään vaippoja varmaan. Pikkuhousunsuojia ainakin.

Meillä on jo kahdet yhdistelmävaunut. Toiset saatiin ilmaiseksi ja viedään ne mökille niin ei tartte vaunuja edestakaisin kuljetella. Toiset vaunut makso 50eukkaa, Haberkornit pari vuotta vanhat, laitetaan ne tonne liiteriin Nyytille ulkoiluvaunuiksi. Ei niin kivan väriset(oranssia) mutta ihan passelit sellaiset jossa saa nukkua päikkäreitä. Ja tuolla liiterissähän ne on piilossa. [:D] Ei tartte sitten eestaas kärrätä. Kolmannet vaunut ostetaan uudet, ollaan  katottu noita Brion Kombeja, ne tuntuu tosi vankoilta ja kivoilta, appivanhemmat lupas ostaa ne meille. Niitä sitte kärrätään omissa menoissa mukana.

Jippii huomenna on taas neuvola ja täytellään niitä Kelan papruja sitte. Eli jippidippi ihan kohta saan hakea sen äitiyspakkauksen. Pakkauksen uusi lookki ei mua yhtään haittaa, mun lempivärit on keltainen ja vihreä! [:)]

Tulevat mummit on ihan sekaisin onnesta. Toinen rakentaa jo mökille leikkimökkiä Nyytillle, toinen himoshoppaa vauvanvetimiä.

Mä oon ihan kammottavan väsynyt edelleen, silmät roikkuu jo poskilla. [&o] Ja alaselkä on tosi kipee, kipu säteilee mullakin selästä lonkkiin. [:@] Niin ja yökkäilen edelleen hampaita harjatessa. [X(] Nyyti on vissiin päättäny imee mut kuiviin. Eli kai tähän äitiyteen kasvu on jo täydessä vauhdissa. [:D]

Mukavaa viikkoa teille kaikille, toivottavat Tellervo&Nyyti, rv 24+0, la 11.8

Heissan Kaikille elokuun mammoille! Meillä menossa 21+4 ja liikkeet tuntuu aina sillon tällön..saattaa mennä aikoja etten tunne liikkeitä lainkaan.. mut neuvolasta sanovat että istukka on sen verran takana että mie en tunne kovin voimakkaasti liikkeitä vielä..mut kuhan raskaus etenee rupeen tuntemaan liikkeetkin kunnolla..:) Maha on kasvanu ja äitiysvaatteita pitäs saaha lisäää..mut ei tästä kaupungista mitään äitiysvaatteita saa, niin pitää ajaa 100 km että löytyy kauppa mistä saa mammavaatteita.. Viime viikolla alko migreeni vaivata ja eilen koski niin paljon päähän että oksensin.. piti jäähä sit tänään töistä pois ja kotia lepäämään..
 Hyviä vointeja kaikille elokuun mammoille ja voidaan paksusti[:)] ps.Kiitos piupaulle hyvistä neuvoista..jospa sitä selviäis itsekkin siitä tilanteesta[:)] Terkuin.Jenni ja mahaasukki

Takaisin