Elokuun uutiset

Ennemmin muutaman viikon venyttelen hetken aikaa paikkoja kun kärvistelen synnytyksen jälkeen :) ehkä olen sitten outo :)

Justiina, mulla ainakin koko pointti siinä miksen aio venytellä on juurikin se, etten usko siitä olevan mitään hyötyä. Uskon että venyttelyn vaikutus on niin lyhytaikainen ettei auta synnytykseen mitään. Kuvittele vaikka että venyttelisit suutasi tai käsivarren ihoa tms. muuta paikkaa. Eipä taitaisi nekään pysyvästi venyä. Mutta siis ei siitä haittaakaan ole, ja jokainen tehköön kuten haluaa. Itse en usko joutuvani kärvistelemään yhtään sen enempää venytin tai en. Eikä kyllä mulla peukalot enää edes mahdu lähellekään emätintä, eikä muutkaan sormet :p Ja ajatus että pyytäisin miestä tekemään on vaan :wtf:
 
Eihän se venyttely paikkoja suurenna, mutta pointti siinä on tehdä paikoista joustavammat jottei repeä. Ja on kai kuitenkin hieman eri asia "venyttää" alapäätä kuin käsivarren ihoa. En tiedä miten osaisin asian selittää niin ettei siitä tule sellainen kuva että tuon idea on suurentaa paikkoja. Eikä kenenkään tarvitse sellaista tietenkään tehdä jos se ei ole oma juttu. Itse esikoisesta "tein kaiken mitä ohjattiin" ja kun ei tullut tikkejä, meinaan tehdä nyt samoin koska en tiedä oliko hyötyä siinä vai vaan sattumaa. :)
 
Mäkään en tahdo uskoa, että välilihan venyttely auttaisi tuntuvasti paikkoja olemaan joustavammat kuin aiemmin. Jos näin olisi, olisi siitä yleismaailmallisemmat ohjeet ja THL:n suositukset. Jotenka en aio venytellä ja en esikoisestakaan sitä tehnyt. Nyt en muuten oo ees muistanut asiaa nimeltä rasvaus, jotenka en oo rasvaillut vatsaanikaan. Esikoisesta rasvasin. Ei tullut yhtään raskausarpia.
 
Mua nyt vain naurattaa täällä tuo pelkkä mielikuva itsestäni yrittämässä moista. Ei kertakaikkiaan taivu! Varmaan lähtis käsi sijoiltaan. :D
 
Hmm. Voisi kuvitella, että tuo emättimen venyttely perustuis jollain tapaa siihen, että "suurentaa" samalla tavalla kuin yhdyntä.
Tarkoitan siis, että itse olen ainakin huomannut kun on "kuivakausi" ja sen jälkeen harrastaa seksiä, tuntuu paikat kireämmiltä ja ahtaammilta - verrattuna siihen jos paikkoja venytellään säännöllisesti. Tai verrattuna siihen että onkin yhdynnässä yks kaks todella useita kertoja, niin kyllähän sitä on paikat "löysemmät" ja aremmat pari päivää. :D
 
Esikoista odottaessa puhuttiin synnytysvalmennuksessa välilihan öljyämisestä. Se jäi mieleen ja kysyinkin siitä synnytyksen jälkeen olisiko estänyt repeämistä. Vastaus oli, että luultavasti ei, joten en aio sitä nytkään tehdä.
 
Mua kyllä naurattaa, en oo koskaan kuullutkaan moisesta venyttelystä :D :D En siis ole venytellyt ja esikoisen syntymästä sain yhden pienen tikin johonkin ulkoseinämään...
 
Mäkin itse asiassa luulin et se on vaan rasvausta.. Mut suhtaudun asiaan vähän skeptisesti, saa nähdä aionko alkaa rasvailemaan. Venyttämistä en aio tehdä ja tuskin se onnistuiskaan fyysisesti :D
 
:dance018Sitten vaan kirpsu ja muutkin venyttelijät käsi sojossa lääkäriin kertomaan, mistä moinen haaveri...
 
Esikoisen synnytyksestä ei tullut tikin tikkiä vaikken mitään venytellyt, toivon samaa nytkin.
 
Mies jo innostui ennen kuin tästä keskustelusta puhuin..sanoi että meidän pitää sun paikkoja venytellä. Hän sillä kyllä meinasi että enemmän seksiä..eikä mulla oo sitä vastaan yhtään mitään, mutta herra saa pitää sormet kyllä ihan omissa kämmenissään. :grin
 
Meillä saatto olla neuvolassa jotain juttua tuosta välilihan venyttämisestä esikoista oottaessa, mutta tekemättä jäi niinkuin sen rasvaaminenkin. Myönnettäköön, hiukan ällölle kuullostaa, mutta voisihan se toimiakkin oikeasti.
Mut jää kyllä meiltä välistä.. Voidaan tarvittaessa käyttää muita voiteita:joyful:
 
Hauskaa miten olokin vaihtelee päivittäin. Eilen oli oikein paksu ja täyteinen olo ja oltiin kylässä niin olikin mukava kun joku passas ruoan eteen. Tänään taas iskiasvaivoista huolimatta leipasin äsken korvapuusteja!! Eikä maha oo ollut tänään taas ollenkaan tiellä..kaipa vaavi makoilee sitten lähempänä mun selkää tänään. Onneksi. Mitä muuta tekis? :)
 
Argh, mies veti herneet nenään kun sanoin että hänen vanhempansa menevät hotelliin yöksi kun tulevat vauvaa katsomaan ekan kerran. Hän ei tunnu oikein ymmärtävän että kuinka ahdistavaa se (luultavasti) on mulle kun esikoisen kanssa pitää löytää kaikki vauvahoitorytmit ja imetykset ja yöheräilyt, synnytyksen jälkeisistä tiloista puhumattakaan...

Tuleva uusi kämppä on väliaikainen ja siksi aika pieni. Vaikka mua ei appuvanhemmat pahemmin häiritse niin tähän vetäisin kuitenkin rajan.. Sain kauhean syyttelyn siitä että nyt he joutuvat hotelliin. Ajattelin kuitenkin pitää pääni, musta tää on aika kohtuullinen "vaatimus"?

(Voi myös olla että he järkevinä ihmisinä tajuavat itse ettei oo ok tulla yökylään alle kk vanhan vauvan luo, tai toivon ainakin)
 
Mun mielestä on kohtuullinen vaatimus jnk, mä en ainakaan haluu ketään yövieraita enkä oikein ihan kyläilijöitäkään heti kun ollaan kotiuduttu, jos joku tästä suuttuu niin suuttukoon :)
 
jnk, todellakin on järkevä ja kohtuullinen vaatimus. Jos joku siitä loukkaantuu niin syy on kyllä loukkaantujassa.
 
Tajusin jo et ilman hormonihöyryjäkin, että tää pitäis olla ihan itsestäänselvyys..

Menee vaan hermot tohon mieheen välillä kun sillä ei tunnu olevaan mitään realistista ajatusta vauvanhoidosta tai ylipäätään että miten meidän ja erityisesti mun elämä muuttuu. Isoksi osaksi vaikuttaa se, että sen kavereilla ei oo lapsia eli se ei oo ollut vauvaperheissä oikein kylässä tai kuullut mitään juttuja. Ja sitten musta tuntuu että saan itse kantaa kaiken vastuun ja etsiä tietoa eri asioista..
 
No eiköhän se nykyisen paikkakunnan perhevalmennus jossa käydään läpi parisuhdetta ja elämää synnytyksen jälkeen oli tänään ja ei menty sinne... Tulevalla paikkakunnalla on tietty myös vastaava mutta ymmärsin, että siellä ei olis ollut esim. pariskuntaa kertomassa omista kokemuksistaan. Pitää saada nyt tuolle miehelle järki käteen. Hän mm. kuvittelee että vauva ei koskaan nuku öitä meidän kanssa samassa sängyssä.. Niin, imetys ei välttämättä onnistu tai nukkuminen ilman tissiä. Ehkä mies sitten itse siirtyy sohvalle
 
Johan se nyt stressin sulle lykkäs JNK! Itse en kanskaan halunnut yövieraita hetimmiten, isännälle se oli alusta asti ok. mut sit kun se vauva tuli oikeasti taloon ja jäi meille oikeesti yöks ni sit se taas konkretisoitu isännälle enemmän et vauvathan Hei ihan oikeasti heräilee öisin ja jotkut vauvat saattaa valvoa suurimman osan yöstä.
sitten jos asuntokin on vielä kaiken lisäks pieni, ni ei siinä taloudessa vieraatkaan hyvin saa nukuttua..

Nyt vaan sanot suoraan appivanhemmille että etsikää jostain muualta yöpaikka kuin meiltä. Kyllä ne toivottavasti ymmärtää, onhan niilläkin lapsia joskus ollut.
 
Takaisin
Top