Elokuun uutiset

Mulla ollut nyt monta yötä, että olen nukkunut heräämättä kunnes kello soi. Vessassakaan ei ole tarvinnut käydä. Outo jakso lukuisten 3-5 tunnin öiden jälkeen. Lisäksi olen onnistunut tiputtamaan työpäiväni 9-tuntisiksi, joten tuntuu siltä, että aikaa on muullekin elämälle. Treenikin on sujunut ok, vaikka tahti toki on ihan eri kuin normaalisti, mut jopa fillari-juoksu-fillari onnistui viime viikolla. Vielä kun sais rykäistyä kodin kuntoon, niin olis mukavaa.
Olo alkaa olla muhkea, massu menee ihan yläkäppyrällä. Minulle outo tilanne, sillä kaikki edelliset vauvavatsani ovat olleet alakäyrillä. Painokin noussut samalla tavalla kuin aiemmin, vain vatsa on valtava. Mielenkiinnolla odotan, että alkaako se jossain välissä rajoittaa enempikin mun touhuja.
 
Huomasin justiinsa että oon nukkunut viikon ilman öistä vessassa ramppaamista, luxusta! ja kaikki tämä selällään maaten eli laatu-unta. Oon niin väsynyt iltaisin että alle 10minuutissa oon koomassa, toverit saa todistaa esim illan puheluita kun yks kaks ei enään kuulukaan mitään kun oon nukahtanut :)
 
Teillä vähenee vessakäynnit, mulla on nyt vasta kunnolla alkanut. Ärsyttävintä on se, että muka hirveä hätä ja kun kampeaa itsensä vessaan, niin pieni liru on lopputulos. :D
Mulla on tänään kivuliaampi päivä. Alavatsa on ollut ihan pinkeenä aamusta asti ja nyt levossakin jomottaa ja supistelee. Menis nyt se pari viikkoa, niin ei tarttis niin huolehtia, että vauva on ulos tulossa tällasilla oireilla. Eka pysyi niin hyvin kyydissä järkyt supistelut, että en osaa lääkärikäyntiä tähän väliin ottaa, mutta mistäs sen tietää. Ekassa olin tässä vaiheessa jo saikulla kotisohvalla makoilemassa, kun nyt esim. tänään meni aamupäivä Angry Birds -puistossa juosten 1v8kk pojan perässä.
 
Mullakin unen saanti häiriintynyt. Esim. Viime yönä herään kun suuta kuivaa, käyn vessassa, juon vettä, makaan hetken, taas vessaan ja sitten makoilin aika pitkään valveilla. Unetkin on tosi outoja, enkä oikein osaa käydä päiväunillekaan enää. Joinakin öinä ei edes pissahätä herätä. Että kovasti vaihtelee yöt.
 
Mulla kans yöt levottomia ja lyhyt unisia. Pienet päikkärit tekee terää. Just heräsin tirsoilta ja on taas energisempi olo.
 
Mä en kestä.. Ens viikolla synttärit ja nyt tuli mieheltä viesti et rupeeppa muija pakkaamaan.. Koko viikonloppu menee reissussa. Ei suostu kertoon mihin ollaan menossa. Jännittää ja kauheen kärsimätön olo! Vihjasi vain että ota hyviä vaatteita mukaan ja uikkarit.. Kylpylä? Ei muuta tuu mieleen. :D
 
Mulla yöt menny kans pyöriessä ja vessassa käydessä. Vielä kun tällä viikolla palasin kesälomalta töihin niin unirytmi on viel hukassa..Sit mun hermoja raastaa viel toi oma ukkeli joka pelaa sen helvetin iPadinsa kanssa jotai v*tun fantasiakorttipeliä yökaudet!!! Ku ei hän saa nukuttua...no ei varmaan saakaan jos miljoona neonvaloa loistaa silmään..prkl! Jotenkin muutenkin nyt on sellainen kausi, että tuo tuleva isukki ärsyttää kaikinpuolin ja tekis mieli vaan ottaa omat kamat ja lähteä menemään. Kun mitään ei viittitä tehdä ite automaattisesti, eikä kysytä et voisko hoitaa jotai kotihommia. Kaikesta pitää sanoa ja silti keittiö on ku pommin jäljiltä ja niitä helvatan vaatetorttuja löytyy ympäri kämppää!! *että hyvää viikonloppua vaan, kiitos ja anteeks* :BangHead
 
Onko kenelläkään aikomusta hieroa ja rasvata välilihaa? Tai jo synnyttäneistä ja sen tehneistä, hyötyä vai ei?

Kaverin mielestä se on aivan ehdoton juttu, mutta itse suhtaudun siihen samanlain kun raskausarpiin. Eli tulee jos on tullakseen..
 
jnk, mun mielipide välilihan rasvaukseen on "blaah" :meh:. Ei sitä pysyvästi saa venymään millään hieronnalla tai rasvauksella, mahdolliset vaikutukset on siis vain hetkellisiä ja poissa viimeistään seuraavana päivänä. Synnytyksen alkaessa voi toki rasvailla jos vielä jaksaa/haluaa, mutta jos synnytys on pitkä niin ei se ehdi siihenkään hyödyttää. Kyllä kätilö sitten hieroo ja öljyää ponnistusvaiheessa välilihaa sen mitä voi.

Raskausarpiakin tulee jos on tullakseen kudostyypistä ja mahan koosta riippuen. Jos iho huutaa kuivuuttaan niin kannattaa toki rasvata, mutta ei se arpien tuloon tai tulemattomuuteen vaikuta.
 
Me saatiin esikoisesta valmennuksessa ohjeet välilihan venyttämiseen ja en tiedä toimiko vai ei, mutta ei mitään nirhaumiakaan tullut. Nyt aion tehdä samaa, aloitan muutaman viikon päästä. Ei siitä ainakaan haittaa ole :)
 
Mitä tuolla venyttelyllä käytännössä tarkoitetaan, siis miten? :D
 
Pese ensin kädet. Kostuta sormet öljyyn. Työnnä molemmat peukalosi n. 3-4cm emättimeen (varo teräviä kynsiä) ja vähitellen venytä emättimen suuta alaspäin ja reunoille päin. Venytä vain niin kauan, että tunnet kevyttä polttelua, pistelyä tai kirvelyä, sitten säilytä venytys noin 2min tai niin kauan, kunnes tunne vähitellen häviää.
 
Tää oli taas jotain ihan uutta, täytyy sanoa että yäk ja ällöä:D ei onnistu tommonen akrobatia meikäläisen mahan kanssa. Ei oo kyl neuvolassa ollu puhettakaan. Voi olla et synnytys/perhevalmennuksessa. Onkohan joku aika uus juttu tämä..
 
Mun esikoinen on yli 4 joten ei ole mikään ihan tuore juttu. Tuskin kovin moni onnistuu kuten ohjeessa neuvotaan. Mulla on mies joka ei pidä asiaa kovin ällöttävänä. Ennemmin muutaman viikon venyttelen hetken aikaa paikkoja kun kärvistelen synnytyksen jälkeen :) ehkä olen sitten outo :)
 
Miehellä on nelivuotias tyttö eikä kuulemma silloin ollut tällasesta puhetta. Taitaa olla taas neuvolakohtaista. Nuo jumppaohjeet vaikutti oikeen päteviltä ja lainasin myös kirjastosta pari opusta missä oli joogavenytyksiä, jotka helpottais ilmeisesti vauvan laskeutumista ja muutenkin avaus lantionseutua. Tuo itse välilihan sorkkiminen kuullostaa vaan niin kamalalta mutta jos sitä meillekin suositellaan niin saa nähdä
 
Mä lähinnä ihmettelen, että miten tuo onnistuisi ison mahan kanssa. Itsellä on jo nyt aikamoinen pallo ja ei kyllä molemmat kädet yllä yhtäaikaa mestoille..hyvä jos edes toinen!
 
On varmasti neuvolakohtaista, mitä lappuja missäkin jaetaan. Tuon tekstin kopioin netistä, joten en muista mitä tarkalleen ottaen siinä Meille annetussa lapussa luki (monenko käden sormilla ja mitä sormia) :wink
 
Tää oli kyllä uus juttu! Ei oo hirveesti törmännyt missään tähän "raskautta googletellessa" :D Pitääkin neuvolassa kysyä, onko täällä päin jotain ohjeistusta.
 
Takaisin
Top