Elokuun reipasta eloa!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maarinen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riikka, maarinen, ehkä sitä hiljalleen uskaltaa antaa... tuo nappula vaan on niin kovin pieni! Ja noi rela-tipat (tai gefilus + d) on taas ollu sillain, et annetaan ku muistetaan... hooh, äitin aivot on lomalla! ;)
Meillä onneks neuvolantäti on niin maalaisjärkinen ohjeineen, että ootellaan ny vielä pari vkoa sen "tuomiota" tähän maitohommaan. Ja sit jos se "kieltää", niin sit teen oman pääni mukaan :D

Rinkku, täällä nappula järsii oikeestaan kaikkea, mihin kätensä ylttää ;) (mm. tänään nakers onnellisena lasinalusta :D) Ihan sit sallitusti on saanut järsiä "raakana" kurkkua, porkkanaa, maissinaksuja, sipulia (ja tykkäs siitä!), keltasta paprikaa, perunaa, banaania, päärynää, persikkaa, aikas monenmoista leipää ja näkkileipää. Lisäks sormien kautta suuhun kulkeutunut monemoista marjaa, kypsennettynä noita kasviksia, porkkanaraastetta...mitähän muuta... Välillä hönkäsee pahastikin niitä kurkkuun, mutta aina taputtelemalla tai ylösalasin kääntämällä on saanu pois, vaikka välillä vähän äitiä hirvittää. Sillähän se sit oppii ite säätelee! Pääsääntösesti kuitenkin lusikalla (soseita) suuhun, mutta välllä sitten sormiruokailua. Joona tuntuu syövän lähes mitä vaan! Punaherukat oli marjana ihania, mutta tehtyäni vispipuuroa niistä, niin se ei meinannut upota (vaikka huiskautin sokeriakin vähän sekaan)...
 
Tulin vaan kertomaan; mä sain jonkun ihme päähänpiston ja naputtelin äsken työhakemuksen! Ihan aattelin hurjaks heittäytyä, 6h/vko olis nuoriso-ohjaajan duunia hakusessa ;)

Nyt unille!
 
Oih, huomenta!

Sannakoo!! Sinä se jaksat yllättää! Toivottavasti saat sen paikan, mikäli oikeen tosissaan haluat! Sinun ottavalla elämänasenteella varmasti selviät työstä! Ja tarvitset jotakin muutakin, kuin "apinanhoitoa"....

MEILLÄ taas tämä täyspäiväinäväinen äitinä oleminen maistuu makealle!

HUIPPUHETKIÄ:

Venla kiipesi eilen ihan itse seisomaan!!!! Iloinen kikatus ja virnistely! Silmissä tuhannen taalan tuike! Pikku puhinaa ja ponnistelua. Ja siinä se sitten seisoi! Omilla huojuvilla jaloillaa katse täynnä onnistumisen riemua ja innostusta! Tuli äitille itku ja isille myös. Meidän tytön suuri askel tässä maailman turhanpäiväisen hölynpölyn keskellä!

Tänään sitten heräsi hilpeänä jo klo 6.30!!!! Ajatteli varmaan varmistaa, että ehtii isille vilkuttaa. Iskä oli lähössä Jyväskylään sitä kolari-autoa kollamaan ja laina-autoa palauttamaan. Ensimmäinen kirpeä aamu meidän keittiössä yön yli auki olleen ikkunan jäljiltä. Pisti se haikailemaan jo tulia puuhellaan, mutta ei
vielä!.. ehkä huomisaamuna. Ja ne villasukatkin on jossain.....

Syksy tuntuu kovin tervetulleelta! Pieni onneton pitkäkuono päästäinen eksyksissä törmäili portaiden edessä pitkässä kosteassa nurmikossa. Ja ootteko huomannu pihlajat, niissä on jo oransseja marjaterttuja!

Ninii... näissä fiiliksissä kipaisen pihalle kumisaappaissa ja keräilen muutaman litran viinimarjoja. Niitä punaherukoita!!! Venla saa nukkua vaunuissa. Pipo päässä ja villasukat jalassa!
 
.............ai täällä ei olekaan ketään!
Puhutaan sitte säästä. Nyt siellä on ihan sikakuuma! Pää sulaa ja muuttuu ilmapalloksi. Pakko tulla sisälle, pois pensaista... Venlakin jo toisia unia vetelee. Eikä tosiaan tarvi villasukkia enää tähän aikaan päivästä!

KYSYMYS KAIKILLE: mitä te paatte penskalle jalkaan, kun lykitte sitä vaunuissa? GOOGLASIN ne ROKKIKAUPAN vauvan kengat ja totensin aika kalliiksi... Noh, niin oli myös kipinkapin-kengät hinnoissaan. Löytyykö tästä valtiosta, joka on maailman paras, sellaisia kenkiä jotka saa lapsilisällä? Villasukat on kuitenkin aika "löpsöt" jalkineeksi.
 
Hih, Joonalla on, Elegia, itseasiassa ihan aidot Uggit tilattu Jenkkilästä! Kummitätinsä niihin tahtoi sijoittaa, oma lompakko ei olis kestänyt uhan niin suurta summaa... (en oikeastaan ees tahdo tietää, että mitä ne ovat maksaneet) Uggeissa tosin on se hyvä puoli, että niissä on se kaipaamani pehmosa pohja ja kyllä niitä voi jo syksylläkin käyttää; se karva on ainaki aidoissa sillain mukautuvaa, että niitä vois käyttää kesälläkin ja tuntuis viileiltä, ja sitten taas talvella lämmittää niin ihanasti! Ja tänään kävin kirppisreissulla kiertelemässä ja tallensin kassiin sellaiset Adidaksen Superstarit, Valkoset mustalla raidalla, eli ihan samanlaiset kuin omasta jalastakin löytyy ;) Joonan popot tosin on tarranauhoilla...
Nyt vielä ollaan kärryssä istuskeltu ihan popoitta, mutta samoin tahtoisin syksyks pojalle jalkaan jotain muutakin, kuin pelkästään villasukat :S Ja mieluusti vielä tuolle ei-kävelevälle kaverille sellaiset pehmopohjaiset, kun ei oikeesti ensiaskel-kenkiä vielä tartteis. Vaan eipä taida löytyä tota 22-23 kokoa pehmopohjaisia oikeesti kenkiä, vaan niitä jumppatossunhirvityksiä löytänyt! Ehkä täytyy ostaa Sokokselta ne sellaset Superfitit, kun niitä on niin kovin kehuttu! Hinta ei ollut paha, kun viimeksi vilasin...
Samalla taltioin piharemuamiseen haalareita jos jonkinmoisia, yhdet Rukan kurahousut (ainakin näyttivät ehjiltä, kun saumoja kolusin ja tutkailin), yhden iiiiiihanan hullunkurisen ja söpön sadetakin, jokusia paitoja ja pari yökkäriä, pari lelua, äidillekin pari paitaa ja vanhemmille yhteiseen käyttöön Rakkauspeli romantiikan etsimiseksi ;) Joona siis selvinnee pitkälti näillä vaatteilla nyt loppuvuoden, ei ainakaan ihan heti tuu mitään tarpeellista mielen! Paitsi että kaupunkikäyttöön tarvii talveksi siistimmän takin, housut jo onkin... Syyskäyttöön puuttuu myös takki-housu-setti, mutta sen tarpeellisuudesta en oo vielä ihan vakuuttunut...?

maarinen, kiitos tsempeistä! Itseasiassa täti soitti tänään heti aamupäivästä, että tuutkos haastatteluun! Ja ei tuo oo mulle mitenkään uus aluevaltaus, teinien kanssahan mä tuun tulevaisuudessakin työni tekee ja oon reilun vuoden verran tollasta nuorisotalohommaakin tehnyt Lohjalla opintojen ohessa. Tuo nyt vaan sattu osuu eilen silmien eteen, ja ois ehkä täydellinen; kivaa ja oman alan duunia, 6h/vko ja aina perjantai-iltaisin, jolloin sais apinanhoidonkin sumplittua miehen kanssa näppärästi! Katotaan kuin akan käy, viikon päästä on haastattelu :)
 
Terve!

Hui, taitaa tälleen äkkikuulemalta tulla sellanen johtopäätös, että meidän SANNA se pian pitää jöötä kodin ulkopuolella. Ja saaaaaaaa aikuisten palkkkkkaaaaaa!!!! Jänskää, peukut pystyyn! Se on muutes sitte ihan toisenlainen ote tohon kasvattajan hommaan, kun sulla on jo se OMA! (nim. kok. on..... aikasemmasta elämästä, esikoululaisten ohjaajana)

Kiitti AMPPU tosta kenkä vinkistä. rupeenkin kohta googlailee ja H&M:n voisin kanssa kuikistaa. Tunnustaudun kenkäfriikiksi! höh... joka on ite kulkenu koko kesän samoissa sandaaleissa, koska KAUPAT ON VALLANNUT RUMUUS, enkä ole löytäny sieltä itellekään mitään. Pitäs kiristää entisestään kukkaron nyöriä ja pyyhkästä johonki ulkomaan kauppaan....

Mulla olikin sitten mahoton aamupäivä ja päivä. Naapurin 10kk poika oli meillä pari tuntia hoidossa. Hitto, en muistanutkaan, miten sitä toimitaan, kun toinen haluu tuttipulloa ja toisella on kakkahätä... pottahätä.... oli vähän semmoinen olo kuin oisin ollut hilpeän perhekomedian päätähti. Kummassakin kainalossa pää punaisena kiljuva kakara! Istutin sitten tyypit olohuoneen lattialle leluvuoren keskelle ja keksin soittaa kitralla kaikki maailman hilpeät lasten laulut.....Laulaa loilotin reippaalla äänellä ja annoin tenavien takoa rytmintapasia hylskytyksiä marakasseilla! hi hiii.. kunnon kotimuskari!  huh.

jassoo. se olis viikonloppu edessä. Me isännöidään vaihteeksi toritansseja... ja lauantai-iltana pitäs leikkiä rapujuhlia siskon kanssa. ... ei suor. san. jaksais mitään.
 
on mulla elämäkin, mutta täällä vaan kuikin....

Piti lämmittää sauna ihan itseä varten, kun sain tytön nukkumaan ja mies lähti töihin. Vähän samanmoisia mietteitä kuin ELEGIAN aamulla kokemat. Itku mullakin tuli, kun miehen auto pihasta kaarsi yön selkään. Tuli niin vahvana se tunne, että on kokoajan YKSIN tästä arjen tavllisuudesta vastuussa. Ja just tuo nukkuminen,herääminen. Tottakai meidän iskä tarvii unensa, kun tekee yöhomma, mutta millonkahan koittaa se aamu kun minä saan nukkua autuaasti ja kömpiä tukka sutturaisena aamiaispöytään.... Ehkä joskus! Jotenkin tuli niin raadollisena semmonen olo, että sitä on niinkuin itsestään selvyys.

Näitä pitää kait aika-ajoin pohtia. Jatkuvaa murrosikää!

Mut nyt tää murkku-äiskä menee nukkumaan. Jätän eteiseen valot päälle, että miehen on kivampi tulla kotiin. Ja että minun on kivampi nukkua. Talo on vähän liian hiljainen näihin oloihin!!! Pesin tänään niitä kolarissa tahriintuneita vaatteita. Olin siirtäny sitäkin hommaa.... joka päivä aina seuraavalle. Tänään sitten imuroin lasinsiruja ja kummastelin jälkiä. Puistattaa. Siitä on viikko. (anteeksi, en enää tän jälkeen tästä aiheesta täällä).

Hyvää yötä, rakkaat kanssasisaret!
 
Iltaa!

Maarinen ja Elegia, mä niin komppaan teitä! Mulla ei onneksi ole aamuisia aikaisia herätyksiä, mutta silti tuntuu, että mun tässä pitää joustaa ja venyä ja paukkua, ihan kaikkeen ja koko ajan... Huomenna on onneksi ystävän synttärijuhlat, aikuisten bileet, joihin meen ihan yksin ja kotiudun joskus, jos muistan... Mieli tekis varata hotellihuone keskustasta, saman hintaista olis tulla taksilla kotiin... Vaan kaipa sitä täytyy koittaa penniä venyttää ja tulla ihan vaan kiltisti sillä vikalla junalla himaan, lähtee jo jälkeen kolmen, eli just sillon, ku on parhaat bileet käynnissä!

Jo tänkin takia ois niiiiin tervetullutta saada se kuuden tunnin työkeikkailu perjantaiks. Sais välillä mieskin pohtia omia työvuorojaan ja sovitella niin, että myös mä pystyn sen työn tekemään. Ja onneksi syksyllä mies pitää isäkuukauden, jollon muuten tasan tarkkaan saa olla ton pojan kanssa ja mä kipitän kone kainalossa tekemään opinnäytetyötä muualle! Niin ja Riikka, mä siis edelleen jatkan opintojani, opinnäytetyötä ja yhtä harkkajaksoa vaille valmis Yhteisöpedagogi (AMK), sosiaalisen vahvistamisen suuntauksella. Pitkälti siis samaa duunia kuin sosionomit, mutta koulutusohjelma on kansalaistoiminta ja nuorisotyö...
Niin ja siis kiitos kaikille tsempittäjille sen työpaikan suhteen! Perjantai-illat töissä ois ehkä just se unelmatilanne! Sais vähän siitä sitten rahaakin, eikä tartteis surra ja murehtia, että mistä löytyy hoitaja pojalle, jos miehellä on töitä samana yönä...

Käytiin tänään mun äidin luona, ja juteltiin siitä kämpästä. Äiti oli vähän selvitellyt asioita, ja näyttäis siltä, että meillä ei kyllä oo saumaa siihen kämppään... Oli lakimiesystävänsä ollut sitä mieltä, että verottaja tahtoo iskeä näppinsä peliin, jos me ostetaan se talo ns. sukulaishintaan. Eli pitää joko luopua ajatuksesta (ja keksiä jotain ihan täysin muuta!) tai sitten valmistautua maksamaan tuplasti se hinta, mitä oltiin laskeskeltu, että pankista tällä hetkellä lohkeis... Voi perse! Miehelle en hennonut vielä tänään asiasta edes sanoa, täytyy kertoa huomenna.

Ampun pikku pullukka... noniin, niinhän se on, että kyllä ne lapsetkin oppii. Kyllä sitä välillä iteki ihmettelee, kun jotkut kommentoi hyvin avoimesti lasten ruumiinrakennetta. Ei nää vauvat ehkä vielä sitä tajua, mutta myöhemmin tajuaa! Ja mikä oikeus heillä onkaan sanoa, jos lapsi ei saisi sanoa takaisin... Jos oli raskaana olevan kroppa täysin yleistä omaisuutta, niin niin ne taitaa olla valitettavasti nää lapset ja nuoretkin. :(

maariselle kiitokset illan hauskuuttamisesta! Heti näin pienessä mielessäni kuvia, kuinka sä siellä touhotat kahden ipanan kanssa!! :D Loistavaa komiikkaa ;) (ja ps. oh, on sillä Venlalla ihana äiti ja isi, kun osaa soittaa ja laulattaa!)

Elegialle jaksamista yh-viikonloppuun ja Elsa-haukulle paranemisia!

Ja maariselle vielä sanottava, että pura ihmeessä täälläkin tuota taannoista, jos se yhtään auttaa... eikös tässä oo tän reilun vuoden aikana hitsauduttu niin tiiviiks "nettiperheeksi" että kyllä sitä toisten surut ja murheet sydänalaa kalvaa ja elää jollain tasolla mukana. Ja ota nyt päivä kerrallaan, rauhassa asioita pähkäillen ja puhuen! Jonain päivänä se ontto tunne helpottuu, toivottavasti!
 
Tää nostais täältä varovasti hieman krapulansekaista päätään, mutta jäis silti oottelemaan kans muita linjoille.

Eilen oli ihan huippu ilta, vietettiin yhden parhaimman ystäväni synttäreitä ja könysin vasta aamun sarastuksessa himaan! Ja nyt nautin ylhäisestä yksinäisyydestä, kun ukot lähti jonnekin kahvittelee :)
 
Täällä taas....

Miten tää on kuulkaas mahollista? Että, jos viettää kotipihalla viattomia rapujuhlia yhdeksän ystävän ja oman ukkonsa kanssa... Että laulaa aamunkoittoon saakka juomalauluja.. Että ottaa muutaman ääntä kirkastavan lämmikkeeksi... Että jos huomaamatta kastuu vesisateessa... Ja on ihan älyttömän kivaa.... Niin miten on mahollista, että kun herää lyhyen yön jäljiltä, niin pää tulee kipeäksi, silmiä särkee, kädet tärisee...
Ja alkaa tekemään mieli pitsaa! Mies lähti sitä pitsaa hakemaan jo kaksi tuntia sitten, koska täällä on 20 kilsaa sinne rasvaiselle, mikälie kotipitsalle. Oli siis juhlat ja tuli krapula. piste.

SANNALLAKIN ollut kivaa hi hiiii.....

...no niin pitsa tuli... sinne.... kohta takasin...
 
Elegia, tota samaa mä oon miettiny, että miks pikkumies on yhtä hymyä aina kaikkien muiden kanssa, mut mulle sit vetää ne pahimmat känkkäränkät? Ja samaan tulokseen oon tullut ku sinä... mä oon sen äiti, ja se tietää, että äiti rakastaa pyyteettömästi vaikka lapsi kuinka ois välillä känkkis ;)
(tosin salaa oon ilonen, että se on alkanut vetää noita känkkäränkkäilyitä myös isille ;))

maarinen se on sitten myös ottanut pohjanmaan kautta! Jee :)
 
Noniin rakkaat seuralaiseni!!!!!

Kyllä vaan otti  koville. Ja vielä kun mietin siinä iltasella noita JASMINEN säilöntä sessioita, niin johan se alkoi luterilainen huono-omatuntokin pieksämään persuksille! Tänään vilkaisin kasvihuoneeseen vaivihkaa.... joo, olisihan se aika kerätä satoa.

VAUVAKITINÄ / ÄITIKITINÄ. Samasesta aiheesta oli meillä tässä juuri henkevä keskustelu iltatulilla. Että siis miksi nuo suloiset kitisee VAIN ja AINOASTAAN äidille. Noh, aprikoinnin tulos oli sellainen, että se on TURVALLISTA. Lapsi kasvaa siinä äidin sydämellä, sylissä, turvassa ja uskaltta kokeilla niitä omia rajuja ja pelottavia tunteenilmaisua VAIN ja AINOASTAAN äidin rakastavassa läheisuudessä! OLKAAMME YLPEITÄ!!!! Nyt pitäisi sitten äidin tässä KASVAA ja antaa lapselle tilaa kokea. Myös niin, ettei itse mene riekaleeksi! Pirun vaikeaa, sanon minä, vaikka oon sen tehny jo miljoonasti ennen Venlaa! Meilläkin alkaa onneksi olemaan pieniä viitteitä siitä, että myös isi kelpaa rähinän kohteeksi! (hi hiii...viksu likka)

Ja palkintona tästä kitinän siedosta on AINA hienoja yhdessä kokemisen hetkiä! Jos ei nyt, niin kohta!


Turvasta vielä, että se on varmaan lapselle yhtä kodikasta, kuin aikusella ,kun pääsee pois kaupungilta, vetää pieru-verkkarit jalkaan ja heittäytyy ilman meikkä sohvalle paska ohjelmaa katsomaan. Käryttää huushollin täyteen popcornin rasvaista IHANAA tuoksua, eikä vastaa puhelimeen; koska kotona saa olla miten haluaa!!!!
 
Joo, eipä oo tullu käytyy tääl taas pitkiin pitkiin aikoihin, joskus ehtiny hetken kurkata ja pitäny mennä jo..
nytkin pitäis kyl olla jo nukkumassa...

Meillä neiti ryömii kovasti, nousee konttausasentoon, mut ei pääse viel eteenpäin, nousee seisomaan, kun pitää käsistä kiinni jne...ja on levottomampi yöllä, ku havahtuu, ni pitäis päästä ryömimään HETIJUSTNYT....huoh...

Vaipoissa on siirrytty kans housuvaippoihin, koska ei pysy paikallaan sitä vertaa, että saisin teipparin päälle, kääntyy heti mahalleen ja lähtee viilettämään...yöks oon sit laittanu teipparin pienen "kinastelun" säestyksellä..

Ruuasta: meil ei puuro oikein uppoa, nyt oon yrittäny saada viljoja menemään niin, että ensin aamul ja illal antaa puuroo niin paljo ku menee, myös sit hedelmäsoseen kera, no yleensä menee ehkä neljäsosadesii sitä puuroo ja sit nokkamukist annan vellii perään, sitä menee joskus jopa puol desii..ei tykkää ni ei tykkää...neuvolast saatiin ohje, että leipää pitäis ruveta antaa ja sitähän tässä nyt sit harjotellaa syömään..kasvis-lihasoseet menee sit oikein hyvin kaks kertaa päiväs...tosiaan meil ohjeena neuvolast, että kaksinkertanen annos proteiinii eli lihaa, munaa, kalaa ja sit molempiin ruokiin ruokaöljylisä...kun on liian laiha..mut mites tuolle painoo saa, ku viilettää aamust iltaan koko ajan, paitsi tietyst sillon ku nukkuu...ja tissii syö viel sen kuus kertaa vuorokaudes...

Hampaita ei oo viel yhtään, kipeenä ei oo oltu ja meilläkin kiukutaan turvallisesti äidille...joskus jopa isällekin..vierastaa edelleen, mutta mummin sylissä suostuu istumaan jo niin, että oon vähän kauempana, ehkäpä se siitä lievittyis...ainaki nyt yritetään tollasta siedätyshoitoo, kun mummin syli kelpaa kert...ja viime viikol ruvettiin jopa itkemään, ku iskän piti lähtee töihin :)

Onks muilla millasii harrastushommeleita tiedossa??? myö käydään neidin kans kerhos ja sit alotetaan vauvajooga, aattelin myös kurkata paikallisen perhekahvilan tarjontaa syksymmällä ja sit lähtee iteksee kerran viikos hydrobiciin ja saavat kullat olla keskenään kotona iltapuurolla!!!

..niin ja tsemppiä maariselle, kolarit on kamalii...ite oon (oma vika) ajanu joskus seittemän vuotta sitte ojaan ja melkein meni rekan alle tai lyhtypylvääseen, et onneks ei käyny sit kuiteskaa niin..loskakelit kauhistuttaa edelleen vähäsen...NIin ja sitä pitikin hehkuttaa, että sain synttärilahjaks AUTON!!! ison perheauton sen entisen kauppakassin tilalle!!! jee!!
 
maarinen, voisitko kertoa Joonallekin, kuin ihanaa joskus on vaan olla ihan himassakin? ;) Se ei meinaa osaa... tosin johtuisko siitä, että kotona se raukkaparka saa yleensä olla alasti/ilman housuja, eikä saa kokea popcornin natustelua, meikittömyyskin on sekä arkea että juhlaa ;)

Ja hei nyt muut, tulkaa leikkii!!

--

Aikani kuluks lueskelin vanhoja juttuja taas... ja Pranametrin tickeri osui silmään. Apua, Valo on jo yli 9kk!! Eli ihan just vuoden! :D
 
Amppu: Meillä on sellanen pussi jonne voi laittaa hedelmiä. Veeraa kyllä kiinostaa enemmän se osa mistä pidetään kiinni. ei varmaan kertaakaan ole osunut suuhun se OIKEA pää... ja sormilla on kiva rutistaa ne hedelmät ja niiden mehut ulos pussista. ja tietty matolle!! että semmonen pussi.. ei ole enää käytössä täällä taloudessa.

Eilen kävi jotain IHAN HIRVEETÄ!!!! Veera oli ulkona vaunuissa päikkäreillä.. meillä on tossa tollanen 3mx3m terassi joka on vaan niinkun yhden askelman korkunen. sen ympärillä sit nurmikkoa... siis, Veera oli sillä nurtsi alueella vaunuissa unilla. alko satamaan, mies nosti Veeran vaunuineen terassile varjon alle ja pihalla kuivumassa olleet pyykit sisälle. kuinkas ollakaan pyykkiteline jotenkin osu vaunuihin ja ne lähti liukumaan alas terassilta. ja kuulu rymähdys ja vaunut pyörähti ympäri ja kumoon. Veeraa huutaa kurkku suorana ja mies ryntää vaunuille ja nostaa tytön pois. mä jouksen keittiöstä mustikkapiirakan teosta ulos katsomaan mitä tapahtui. ei onneks mitään vakavaa!!!!!! pelästyttiin  niin maan perkeleesti!!!!! huh! ne jarrut!!! tästä lähtien mieskin varmaan muistaa laittaa ne kunnolla. onneks oli sentään hyttysverkko ympärillä ettei pitkin pihoja päässyt pyörähtämään vaan pysyi vaunujen sisällä. hitto että pulssi nousee vieläkin kun ajattelee mitä olis voinu käydä. huih!! [:o][:(][:o]

Neuvolakuulumisia: pituus 69,5cm ja paino 9945g.. kotivaa'alla oli jo kymppi rikki, mutta toi sit se virallinen tulos. painokäyrä kuulemma vähän koholla pituuteen nähden. meidän pikku jauhosäkki [;)]
Ja kaiken huippu oli tämä!!! pitää varata aika fysioterapeutille jos ei ala kuukauden sisällä ryömimään/ konttaamaan!! what???? enhän mäkään oo ryöminy enkä kontannu!!!!! ihme juttu. mitähän ne terapeutit meinaa tehdä että saa ton liikkeelle? kysynpähän vaan!! hah!! eiks kierimällä liikkumista lasketa liikkumiseks?? [8|] että semmosta...

Ja maitotuotteita vasta kun 10kk täynnä.... ja maitoa 12kk iässä....
 
Helou kaikille!

Kamalasti kaikkea tapahtunut! Helpotuksen huokaus, että Maarinen ja perhe säilyi kolarista vammoitta. [:o]

Käytiin neuvolalääkärissä - Pinja menee "ruipelokäyrällä". [8|] Tutustuttiin hoitopaikkaan - aivan ihana! Täti on kuin kolmas mummo. Tai siis neljäs, koska Pinjalla on isomummokin... Aivan mahtavalta vaikutti. Ensi viikolla alkaa hoitoon meno ja käydään vielä kerran tutustumassa paikkaan. [:)] Mistä tulikin mieleen, että kamalasti pitää olla lapsella tavaraa, kun menee hoitoon. Ulkovaatteet niin kuivalle kuin sadekelille, sisävaatteet ja varavaatteet, vaipat, nessut yms., unilelut ja mahdolliset omat mukit. Olen metsästänyt kumppareita ja kurarukkasia. Vielä pitäisi löytää kurahousut jostain...

Vaipoista: ai toisilla ollaan menossa koossa viisi tai kuusi. Meillä on koko kolme ja siinäkin menee tarrat melkein päällekkäin. [>:]

Ai kamala! Kello on jo noin paljon! Äkkiä laittamaan Pinjalle iltapuuroa!!! [&:]
 
Mooi!

Shoppailukärpänen pääs purasemaan! Oon pitempään halunnu Joonalle niitä ärsyttäviä ja ääntä pitäviä laitteita (kyläillessä ja muiden leluja lainatessa oon huomannu, että ne valitettavasti on sellasia, millä saa kiukut taltutettua ja äidille hetken omaa aikaa kokkaukseen tai kodinhoitoon, jopa niinä päivinä, kun muu ei lasta kiinnostais), ja nyt sitten kävin sellaisen hakemassa lelukaupasta. Ja hyllyihin jäi vielä vaikka mitä! Ja jep, oon ihan se sama tyyppi, joka kiros ne alimpaan helvettiin vielä joku aika sitten, mutta näemmä ne onkin aika hyvä juttu ;)
Lisäks Joona sai aivan iiiihanan uuden syystakin Polarn O Pyretiltä (tää, tummansinisenä, http://www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx?id=4892&productidentifier=60055776&colorid=2504945§ionid=clothes&subsectionid=outdoors) ja nyt voi hyvillä mielin ootella sateita ja tuulisia säitä! Uggit jalkaan ja aiemmin ostetut ulkohousut jalkaan ja eiku menoks.

Shoppailuintoon on kai poistuttava tuonne Tallinnan maalle taasen, saa ees vähän halvemmalla... säästötili ja mammarahavarannot alkaa näyttää punaista.

Sit mietin vielä, että kuinkahan paljon tollasen ei-kävelevän mallin kanssa tarvii kuravaatteita? Että tuleeko niille oikeesti käyttöä, eli viihtyykö toi nappulakaan tuolla sateessa puistoissa? Jos taas vaan istuskelee vaunuissa kävelyillä sillon, niin sittenhän noita kuriksia ei niin tartteis... Eli eli, auttakee?

Oi, Amppu ja pikkumies ovat päässeet isovanhempien huomaan! Hyvä hyvä! Pääset karkaamaan pihville ja saat levätä :)

Hei muuten puurokammoon kuulin tässä joltain vinkin... että tekis sellaiseen vaniljakauramaitoon, niin pitäis upota nirsoimmallekin! En oo niiden tuotesisältöihin tutustunu, että onko ne vauvakelpoista kamaa, meillä kun tuo puuro tuntuu uppoovan parhaiten ihan vaan sellasenaan.

Ja sitten tuo imeskelypussi, niin joskus sellaista pällistelin jossain lastentarvikeliikkeessä... Jo on keksintö! Tosin en koe sitä meille sillain tarpeelliseks, ku pyrin antamaan kaiken ihan vaan sellaisenaan tolle nappulalle. Ja luulenpa, että kävis Joonalla samoin ku on käyny Veeralla, että se kahvapää maittais paremmin ;) Mutta mikä jottei sitä kokeilla kannata, sillä siitä ei tosiaan saa niin isoja paloja kurkkuunsa, että pääsis mitään käymään. Kerro Amppu sitten kokemuksia, kun teille sellainen muuttaa!

Sinttu, onneksi lapsi on aika turvassa siellä vaunuissaan, etenkin jos on valjailla vielä kiinni, mutta uskon kyllä että säikähdit! Ite meinasin tänään liukastua pihaportaissa, niissä on sellainen puinen liuska vaunuille, ja mulla tietysti lenkkari jalassa ja ulkona satoi... Että niin, onneks sain tasapainon ja kädet puristui automaattisesti kiinni vaununaisaan, mutta säikähdys tuli. Eli en tosiaan oota innolla taas talvea ja niitä jäisiä mäkiä... :S Saisko valjaat ittensä ja vaunujen väliin?
Niin ja sintulle piti vielä tuosta fyssarinvaraamisesta sanoa, että saattaapi olla sama käskytys meillä eessä. Joona tosin on alkanut liikkumaan peppukiitäjätyylillä, eli istuen kyllä osaa (tahtoessaan) siirtyä paikasta toiseen. Vielä rajottuu ihan reiluun neliömetriin sen liikkumiset, mutta kyllä se siitä. Ja välillä on jo näyttänyt, että kohta se menee ite kontilleen tai nousee seisomaankin tukea vasten, että en mä usko, että tossa nyt on mistään kummemmasta kyse. Ja eipä Joona ainakaan ees kierimällä etene... Kerran saattaa kääntyä mahalta selälleen, mutta selältä mahalleen ei oo tainnu mennä kertaakaan (paitsi sohvalla vahingossa, jos on "alamäki"), eli eipä myöskään kieri.

Tantulle myös moit, ja kiva kuulla teistä! :)
 
Hou hou... jouluun aikaa likipitäen neljä kuukautta!!! (näin unta kuusesta ja sen kynttilöistä...älkää oksentako)

Sitten selvisin säikähdyksellä; "naapurin" tenava ei jäänytkään hoitoon!!! (muistanette se taannoisen baby-komedian a'la maarit..) Olin kerinny suunnitella saunan pesua nyt aamupäivälle, ja sitten viuhahtaa auto pihalle, aattelin, että hitto, sovittiinko me jotain... Ei kyllä oltu sovittu, viuh! Mutta jätän se saunan pesun kuitenkin väliin.

Viimeyö meni persiilleen. Venla alotti puol viis resuamisen ja jatkoi sitä tonne seittämään. Sitte tökkäsin sen potalle ja hups, kakka tuli. Musta viinimarja kiekura... Kannattanee täst edes varo,mitä pistää ton suuhun iltasella. Nyt on sit molempien olo hiukan hutera vähistä unista. Paitsi mies HERÄSI ennen meitä laittaan aamupalaa!!!! Huippua! Toinen kerta tänä vuonna! Nam.

LIUKKAATKELIT: ajattelin että jos vetäis tarranauhaa vaunun aisaan. Sitä samaa tarraa mamman hanskoihin ja vielä jääpiikit saapaissiin, niin voitais pysyä pystyssä. :) Meidän kotitie on varmaan järkyttävä, jos tulee liukasta. Mäkeä ja mutkaa. Rotkoa ja peltoa ja kallion reunaa ja metsän reunaa..
Ja lumikelillä ei lähetä pihasta ennen auran käyntiä.....jippiii, maalla  ON mukavaa.

KURAHOUSUT: meillä olis varmasti jo kovasti tarvetta. Olisin eilenkin pistäny tuon mielellään maahan istumaan, kun kolusin itse metsässä viimesiä mustikoita. Vaunuissa tää vaan kyllästyy, kun ei pääse "osallistumaan".  JA sylissä ei tota enää jaksa kantaa, vaikka onkin niitä "ruipelokäyräläisiä"!!!
Ja sitten ne kurikset olis NIIN näppärät, ei tarvis varoa kastumista! SUOSITTELEN!!! Ulkoiluun tulee ihan toisenlainen juttu! Ja NIIN OSTAKAA KERRALLA TARPEEKSI ISOT kurahousut! Pukeminen helpompaa tolle makaroonille ja sitten ne menee vielä ens keväänäkin. Meille ajattelin max. 90 cm. Lahkeet käärästään ja henkeslit lyhkäselle. Noin pitäis hämeen tytön ottaa syksy vastaan!!! PITÄIS!


AI FYSSARILLE????? What! Helvata... pidä sitä pari tuntii illalla ilman vaatteita olkkarin lattialla  "epälelujen" sopivalla etäisyydellä... yllytä ja vie sitten vaarallinen lelu pois.... johan alkaa näyttää ryömimiseltä....NÄYTTÄÄ, SIIS!!! meidän neito kun kiirehtiin muovipussia ja tupakka-askia kohti, mutta mikään "normaali" ei saa heräämään... Ja OLEN ihan sata varma, että meilläkään ei kontata IKINÄ! Eikä siis liikuta edes tolleen kierimällä!!!!! noh! Pystyyn nousee jotain tiettyä tuolia vasten intoa kohisten ja yöllä seikkailee pylly pystyssä pitkin sänkyä. siinä kaikki. Nää OIKEESTI kehittyy JUST IHAN OMAA TAHTIAAN!!!! Huoli pois!

Jep... nyt ajattelin pelotella suloista tytärtäni imurilla! Meidän villakoirat taitaa murista ...
 
Djaah, kai se on alettava siivoomaan ahkerammin... täällä tuo peppukiitäjä taas näyttää osaamistaan. Taitaa olla jo ennätys! Vartin sisällä edetty 2metriä, välillä näyttänyt jo siltä, että se aikoo kohta heittää ittensä konttausasentoonkin, mutta e-ei, ei sentään. Nyt se tuolla paukuttelee kirjahyllyn kaapinovia ;) Onneks on tollasta liu'utettavaa mallia, niin tuo ei osaa niitä näemmä avata sitten millään :D Hyvä puoli tässä on lisäksi, että tossa liukuovien "päällä" on sellanen pieni taso, ehkä just sopivalla korkeudella, että jos tuo nostaa kädet siihen reunalle, niin sehän saattaa päästä vetää ittensä vaikka pystyyn!

Joona on alkanut myös istumaan ihan hassuissa asennoissa! Sen uus suosikki taitaa olla jalat taitettuna "samaan suuntaan". Useimmiten vielä vasemmalle... Eli oikea jalka tohon haarovälinsuuntaan keskelle ja sitten vasen jalka kiertää kauniisti reiden toiselle puolelle. Hassua, mä istun ite meinaan ihan samassa asennossa usein, tosin mä taitan jalat oikeelle!

Ja niin hei pst. Mä laitoin eilen yökiukkuamisesta keskustelupinon tonne Vauvan kanssa-puolelle. Jos jollain on fiksuja ajatuksia, niin käykäähän kirjottamassa! :)
 
Takaisin
Top