Elokuun reipasta eloa!

OIjoi, olipas ikävästi käynyt vaunuterassi-episodi, onneksi ei käynyt kuinkaan! Muistaa varmaan  sitten tarkistaa ne jarrut tuollaisen jälkeen ehkä jopa kahdesti, varmasti sen verran säikäytti [:o].
 
Meillä on ollu nyt täälä mummolassa kummallista oksenteluhommaa, yks ilta neiti veti ihan kaiken pihalle mitä oli syönyt, seuraavana pvänä tuli vaan parit pienemmät puklut ja nyt tuntus rahottuneeen mut jotenki tuntus liittyneen yskimiseen. Lisäksi totesin että ei kurkkua järsittäväksi nyt vähään aikaan, jos sattuki et se pisti niiin pahastinärästämään tms???
Nyt tänään on sitten itellä ikävä tunne kurkussa ja kun yskäs niin tuntui jotenkin että alkaa kaivattamaan jotai tuolta kurkusta =(( äh en haluuu sairastaa, yäk!
Hampaitakin tuntus tulemaan lisää joten sekin voi tehdä neitille tepposiaan...
 
Konttausta harjotelessa menee täällä, nti on pari  konttausaskelta jo ottaanutkin mutta ei silleen ole vielä hoksannut sitä jujua vielä, pyllyä se heittelee silleen hauskasti mutta ootas jos lattialla vaan on joku mielenkiintonen "epälelu" niin johan alkaa vetelemään käsillä kamalaa vauhtia kohti. Neiti on oppinu mummulassa myös nousemaan istumaan ite. Mummu on saanu paijata  neitiä ja mie oon kirjottanu koulutehtävää ja muutenki surffailu kaikkea tuikitarpeellista netissä 0:o).
 
Kumma homma että muka nyt jo oisivat lasta fysioterapeutille kiiruttamassa, mihin se yksilöys nyt on unohtunu, hmmm. Joskus tuntuu, että noissa työntekijöissäkin on monenlaista, mukaan luettuna näitä jotka skitsoilee ihan turhia, tosin onhan se hyvä että tarkistetaan mutta silti. Tulee niin mieleen se raskausajan nvla-täti joka teki sen alkon käyttö testin mulle ja meinas saada mutki hermostumaan (miehän en kovin helpolla hermostu, en edes silo raskaus aikana) mut juu tänää kotio miehen luo, alkakin jo olla ikävä... tämmöstä tälläkertaa!
 
Heh!

Eilen oli kyl mielettömän helppo yöunille nukuttaminen: kylvetin neidin ja jätin hänet miehen kans leikkii siks aikaa ku kävin ite saunas, noo saunast ku tulin, ni pikkunenhan oli jo sängys nukkumas, hiih, oli kuulemma ensin vähän kiukutellu ja sit mies oli laskenu hänet sängylle, ni oli nukahtanu ihan välittömästi..jäi iltatissi väliin, mut ei se mitään, ku niin helpost nukahti [:D]

Tuo Maarisen vinkki noista "epäleluista" on tosi hyvä, meil nimittäin kans ehditään paljon nopeemmin esim. muovipussin, kännykän, kaukosäätimen, takan tuhkaluukun tai pistorasian luo, ku ihan oikeitten lelujen [:D]

Voi kamala Sintun kauhunhetket!! Onneks ei käyny hassummin...mul äiti on kertonu, et olin ollu vajaan vuoden ikäsenä ulkona vaunuissa nukkumassa, ku se oli sit kattonu keittiön ikkunast ulos: no vaunut oli nurin ja ku se oli lähteny juoksujalkaa kattoo mikä tilanne, ni olin jo kuulemma ulkorappusis vastassa [:)]

Meil ei oo tarvetta kyl semmoselle hedelmäimeskelypussille, ku meijän neiti kyl sylkee kaiken isomman pois suustaan...nyt on syöty tosiaan tota leipää ihan noin et annan vähän isomman palan käteen ja hän sitä sit natustelee, myös kurkku, banaani ja luumu on herkkua ITSE syötynä [;)] luumun halkasen kahtia ja otan kuoren valmiiks pois..vaikka ei mikään muu enää kelpaiskaan, ni yhen luumun viel vetelee ihan muinamiehinä [:D] mut ei passaa liikaa sitä syöttää, voi olla melkonen peseminen sit seuraavana päivänä, kokemusta on [:)]

Ja noista ryömimisistä ja konttauksista, ni oon kuullu niin monta tarinaa siitä, että kun laps ryömii ja sit suoraan seisomaan ja kävelemään ja sit taas et ei ryömi ollenkaan, vaan suoraan oppii konttaamaan ja tosiaan jotkut ei ollenkaa konttaa/ryömi ennen kävelyä..mut aina ne on neuvolas huolissaan..ja silti on kasvaneet ihan "normaaleiks" ihmisiks...

..hehe, ei oo kyl tullu mieleenkään, että tarvisin tuolle meijän neitille vielä kuravermeitä, mut eipä taida olla mikään hätä niitten kans, ku miehen työkaverilta saatiin jo joskus alkukesästä kassillinen niitten lasten pieniks jääneitä eri kokosii ja kurarukkasii kans [;)] OLEN ONNELLINEN ..kyl on ihanaa, ku ihmiset välittää ja antaa itelle turhaa tavaraa pois..myö sit aina keksitään miehen kaa jotain mukavaa "vastalahjaa" antajille...

Niin ja Hennas tais mainita viel tosta vaippakoosta, meil mennää neloses, se on ihan hyvä täl hetkel ja varmaan menee kyl viel pitkään..
 
Rinkku, eipä sitä oo tuntunut olevan yksilöllisyyttä sillon 25-30-vuottakaan sitten neuvoloissa... Mulle ja mun sisaruksille on kans pohdittu ties mitä fyssareita, kun ei vaan oo haluttu ryömiä ja kontata (ollaan sit oltu peppukiitäjiä vissiin kaikki, minä ainaski!), ja mun sekä miehen kasvusta ollaan oltu vakavasti huolissaan, kun ollaan oltu niin hirveän pitkiä (ja minä nyt silloin sattumalta vielä ihan alipainonenkin, mutta se on johtunut pahasta virstatie- ja munuaissairastelusta joskus 1-2v iässä). Mutta ehkä kaikista huipuinta on, että anoppi on kertonut neuvolassa ollun niin huolestuneita mieheni pituuskasvusta, että ovat jo ihan tosissaan Jorvissa (yo-sairaala) asti käyneet pohtimassa, että pitäiskö tälle taaperolla alkaa syöttää hormoneja, että saadaan kasvu tasottumaan!! Siis MITÄÄÄH?! ONNEKSI meidän oma neuvolatäti on vaan hihitellyt meidän kanssa, kun tää meidän jättiläisapina kasvelee siellä ihan omissa sfääreissään ;)

Tanttu, sama täällä, mä ihan auliisti kyllä vastaanotan(/ottaisin) kaikki tuttavien nurkissa pyörivät vaatteet (tietty ehjät ja hyväkuntoiset, en mä sentään kaatopaikka ole, vaikkei ilmaisten suhteen kuulemma pitäis nirsoilla :D), mutta valitettavasti sellaisia ei nyt oo saatavilla ollut tässä enää viime aikoina :(

Hei muuten sadevaatteita ettiville, niin Lindexillä käväsin tänään ja huomasin siellä olevan aivan ihania kuravaatteita! Niissä on sellanen fleece-kerros alla, eli ei ehkä hiostakaan niin ikävästi. Ite rakastuin, eikä ne nyt tosiaan olleet hinnalla pilattuja (housut vissiin 30e, takit 40e). Vielä ei tarttunut matkaan, kun lompakko (=mies) jäi kotiin, mutta sellaiset on saatava! Ja ilokseni huomasin, että Prismasta saa koosta 22 eteenpäin kivoilla kuoseilla olevia kumisaappaita, jotka kustans piirua vajaa 13e, eli ei tarttee sijottaa neljänkympin Hai-saappaisiin, jotka kuitenki ois hetikohta pienet :)
 
Heeeiiii!

Vihdoinkin pääsen tänne taas paikalle! Oon lueskellut juttuja, mutten itse ole päässyt kirjoittamaan, kun eräs pieni herra täällä on nukkunut päikkäreitä sellaisella aikataululla, etten mä ole vaan yksinkertaisesti ehtinyt.

Hmm. Niin paljon on tullut juttua, etten taida kaikkeen ehtiä kommentoida, mutta tässä pari ajatusta kuitenkin:

Sanna: ou nou noita Joonan yöitkuja! Nukkuuko peiton kanssa? Kokeile ihmeessä unipussia! Benji ainakin nukkuu pussukassa oikein hyvin. Kiitti sadevaatevinkistä! Laitan äitille viestiä, että mars kauppaan ja vaatteita pakettiin! ;) Täällä nuo kuravaatteet on kyllä todella tarpeen. Niinkuin varmaan olen muistanutkin muutamaan otteeseen mainita, niin talvet on täällä melkein pelkkää vesisadetta. Nytkin sataa..

Mikäs tuo olikaan tuo Rinkun alkotesti? Mä oon autuaasti unohtanut...

Maarinen, tosiaan! Ihan pian on jo joulu! Ja meidän vauvojen ekat synttäritkin lähestyy! Ihan huimaa!

Sinttu: Huh, selvisitte onneksi säikähdyksellä! Meillä on nyt ihan jokapäiväistä, että Benjillä on mustelmia varsinkin otsa täynnä. Joka paikkaan kun pitää edottomasti kiivetä, ja sieltä sitten kolistellaan rytinällä alas...

Amppu: mun kaveri osti tuollaisen imeskelypussin, mutta ei vissiin oo heillä sitä sen kummemmin käytetty. Mun vinkki: jos et uskalla hedelmänpalasia pelkästään raakana antaa, niin höyrytä hetken, että pehmiää sopivasti, ja sitten jäähtyneeenä vauvan käteen. Tiedän, että on pelottavaa antaa toisen itse natustella, mutta se on hyvä pikkuhiljaa alottaa, jotta lapsi oppisi itsenäiseksi syöjäksi. Äiti kerää vaan roimasti rohkeutta ja antaa palaa vaan! ;)

Oho, onpas meidän vauveleilla tosi vaihtelevia nuo vaippakoot! Benjillä on nyt neloset käytössä, ja ne on tosi väljät vielä. Teipit päällekkäin... Kolmoset on kuitenkin jo liian pieniä.

Oon muuten unohtanut päivittää Benjin neuvolakuulumiset: pituus 2 viikkoa sitten 70,5 cm ja paino 9, 040 kg ja pipo 45 cm. Eli aikalailla on hidastunut jätkän kasvu alusta. Äippäpakkauksen 70 cm haalarit menee vielä hyvin päälle. :D

Benji kävelee tukea vasten jo hyvin. Sohvan kulmasta pöydän reunaan käy matka joutuisasti.. Huhhei.

Jassoo, jätkä päätti herätä.. Koitan tulla pian taas uudestaan paikalle!!
 
No, moi!

Vähän toisella silmällä tätäpäivää katellaan. Ei yöitkuja, mutta kukkuja ja muuten vaan levotonta hosumista. Sitte ite viidestä ajattelin asioita ja uni meni menojaan. Tossa nyt kuiteski vähän koitin säilöä kurkkuja etikkaliemeen ja pussittaa marjoja pakkaseen. Ostettiin tommonen hieno vakuumi-laite, mutta multa meni hermo, kun en osaa sitä oikeen käyttää.. Joten siis liimailin vaan ne pussit kiinni sillä vehkeellä. Hitto. Isäntä saa imutella sitte kun tulee, jos tahtoo. Sori nää kaksimielisiltä kuulostavat verbit. Tolla vekottimella pitäisi siis saada semmonen littee tyhjiöpakkaus....mutta mä en tajuu sen toiminnan päälle.

OK. Venla siis öisin kiehnää ja tunkee varpaitaan pinnojen väliin. Kauhee tarve neitillä olis päästä ylös sieltä sängystäkin. Tänää on PAKKO laskea pohjaa!PAKKO, koska eilen, kun sitä pelottavaa imuri-rallia ajelin, panin tytön sänkyynsä tiirailemaan, niin eikös tää keksi alkaa kiipeily-harjoituksia. Onnenks ne oli sen varran onnettomia, että ehdin makkarin imuroida!!! Sitte, kun tää PELKÄÄ imuria, niin loppu huushollin huristelin neiti sylissä. Ja taas mamman lonkkaa pakottaa.

Ainiin.. tuo vaunujen karkaaminen ja kaatuminen jäi siinä määrin askarruttamaan, että nyt on täälläkin AINA tarkistettu jarrut. Eilen oikeen sekoilin ja vittuunnuinkin (vähän)... olin saanu vauvan just ulos nukkuun ja yks kaks jyrähti ukkonen ja järkky vesisade. Piti saada likka äkkiä sisään, enkä siinä panikoidessa ja vaunuja portailla reuhtoessa ehtiny jarruja avata. Poljin niitä eestaas, auki ja kiinni ja rynkytin kakaraa portaissa! Pysyi se sentään vaunuissa, eikä edes herännyt!!! Valjaisiin en ole VIELÄ joutunu tuota laittamaan. Se sais siitä varmaan raivarin!!!!!

Makuja on monenlaisia. Googlasin ne UGGsit. Kun en tyhmä tienny mistä te puhutte! Juu, kiitos ei meille noita. MÄ oon pentuna laapustanu juuri ton tyyppisillä lopposilla kesät talvet, enkä tosiaan tiedä mitään niin rumaa jalkinetta! Mukavathan ne varmasti on ja sillee. Niin ja mies varmaan pökräis, jos näkis mulla ne jalassa. Kysyis, että ootko sä oikeesti masentunu!!! Mutta olihan siellä BRAND.. mikälie, paljon ihan
minunkin silmälle...ja varmaan jalallekin, mutta ei lompakolle. Harmittelee hän syvästi! Ja menee nöyränä PRISMAAN... (Forssaan aukee sellainen hienous ennen joulua!!!!!)(haluukos joku vielä muuttaa tänne?)

JA niin, kotihoidon tuki haettu. Hiukan liian myöhään. Paska-juttu. Mun äitiyslomahan tietysti loppui jo, koska jäin vuosi sitten varhennetulle niistä yö-töistä ja juhlien järjestelyistä. Hitto. EN nyt sitte tiiä millon sitä rahaa seuraavan kerran tulee! Täällä saadaan peräti reilu SATANEN kuntalisää se perus KOLMENSADAN+jotai päälle. "Naapuri" sanoi, että saathan sä sen lapsilisän... jooo SATASEN! Tosi köyhää, mutta valinta tää siis on. HYMYILLÄÄN SILLE, seuraavat kaksi vuotta! (taidan alkaa kuitenki piirtää taas niitä ihmisten koteja...jossain välissä.)

Huh. Kuulen nämä omat juttuni kovin alakuloiselta. Mutta sitä on nyt hiukan ilmassa. Kyllä tää tästä! Niinkuin ainan ennenkin, kuten ELEGIA taannoin sanoi!


PS: MISSÄ ON PRANAMETRI?????
 
.. anteeksi noista UGGsi paahdoista!

Mutta siis siskoni (rakas/täyspaska) lupasi hankkia Venlalle ne kura-vehkeet. Kuulema siellä PRISMASSA on myös niitä ja tosi nättejäkin... hm. Ovat mitä ovat mutta KIITOS, kyllä otan! Hän, sisareni, siis kärsii kauheita tuskia, kun meni teettä  sterilisaation. Äh, ei se siitä enää tuskia, mutta siitä, ettei saa ostella vauvan kamppeita. Ite sitten soitti ja kysyi, että saisko se Venlalle hankkia JOTAIN, kun tekee niin mieli!!! Meikä tietty, uus-köyhänä, taputtaa etikkäsäile-käsiään ja KIRKUU, että kyllä kyllä!!!!

Tämmöstä tähän väliin.. nyt potun keittohommiin. Moi.
 
Elegia, hyvin se menee, ainoona aikuisenakin! Pakkaatte eväitä reppuun ja luuhaatte leikkipuistossa puol päivää! Akseli purkakoon energiaa ja Eemeli väsyköön raittiinilmanmyrkytykseen ;)

Uggit on kyllä ihanat, mutta ei myöskään siis mun kengät. Pojalle joo, mutta mä oon kans enempi tota superstar-luokkaa ;) Tosin musta tais nelisen vuotta sitten tulla vanha, ja ostin kunnon lämpöset ja ei-niin-liukkaat popot talvikäyttöön... Mutta kesätennareista en luovu! ;) No okei, joskus pitää pynttäytyä ja laittaa kauniit kengät, mutta harvoja ne kerrat kuiteski ;)
Ja Amppu, en oo tullu aatelleekskaan, että ilman sukkia olis mielekkäämpi... oishan se ihanan pehmosta! Vaan ehkä tuolla nappulalla silti ne sukat siellä on :)

Ailime, unipussia (hih, meinasin kirjottaa -bussia!) oon miettiny, mutta vielä on niin tuskasen kuuma... peiton potkii yleensä pois päältä, just kuumuuden takia. Illalla nukahtaa ilman sitä, yöllä saatan jossain välissä sen sille laittaa. Aattelin kokeilla nukuttamista tossa äitiyspakkauksen makuupussissa (hei pliis, sanokaa, että ees tollanen jättiläisapina ei oo liian iso siihen??), kunhan vähän viilenee, ja jos menee hyvin, niin ostan unipussin kokeiluun... Tosin näyttäis siltä, että tää on nyt vaan joku kausi, ku moni muu samanikäinen oireilee samoja juttuja... Ja viime yö meni loistavasti! Joona meni nukkuu klo 21, sitten heräs 23.30 itkemään, jolloin käänsin sen mahalleen. Nukku mahallaan koko yön läpi, ei inahtanutkaan (tai ainakaan en oo heränny!) ja 7.30 heräs juomaan maitoa. Sillon nostin sen viereeni meidän sänkyyn, kun isi oli hakemassa landelta jotain autojuttuja ja tilaa kerran oli, ja siinä yhessä nukkua posotettiin kymmeneen! Jee! Tänä yönä siis aion todellakin kääntää taas vatsalleen, kun se tuolta ekan kerran herää kirkumaan! (tai noh... heräs jo. Mä tiskasin tossa kympin aikaan, heittelin sitten kauheella kolinalla kattiloita lattialle, ja siihenhän se sit havahtu. Äh! Mutta rauhottu heti tutin kanssa uusiks.)

Onks äippäpakkauksen haalari oikeesti vaan 70cm? Mä luulin, et se ois 80cm... Damn, käyttämättä sit taitaa jäädä! Olin aatellut sitä syksylle vaunuhaalariks, ku on niin kätsä! Viime keväänä se tais olla neljästi päällä, ja isohan se oli... Noh, mulla on kiva fleecehaalari tolle nappulalle syksyks ny kuitenki, oisko 86cm...

maarinen, tunkeeko Venla jalkojaan aina tietyn puolen pinnojen väliin? Joona jostain syystä ei tunge koskaan seinän puolelle, joten oon laittanu peiton siihen "ulkolaidalle", eikä se sit saa jalkojaan sinne, eikä herää siihen enää, että jalka ois jumissa. Joskus saattaa saada peiton potkittua siitä pois tai vedettyä sänkyynsä, mutta harvemmin. :) Pinnasuojista ei oo meillä ainakaan ollu mitään hyötyä, ne on aina lytyssä! :(
Ja eikös sitä kotihoidontukea saa sit takautuvastikin? Vaikka tuliski myöhemmin rahat, mutta kituuttelis sit siihen asti... Ja vähänpä tästä maksetaan, vaikka olis valtiolle/kunnallekin se halpa hoitomuoto, ja lapselle varmasti terveellinen ja hyvä! Rahan takia sitä joutuu iteki varmaan menee aiemmin töihin (enempi ku sen 6h/vko, huomenna on haastattelu, cool!!), mutta ei ainakaan alle vuotiasta naperoa tarvii viiä... Sama homma ku omaishoitajilla, paska homma, vaan minkäs teet. Eletään sen mukaan, mitä annetaan!
 
Voi ihme, Benji on nukkunut nyt muutaman viikon ajan ihan tosi hyvin öisin, ei mitään ongelmia nukuttamisen kanssa eikä mitään. Tänään olinkin sitten huuli pyöreenä taas, kun jätkä vetäs kunnon paniikkihuudot kun laitoin sen yöunille. Ei auttanut muu kuin syöttää se vielä kerran. Sitten laskin sen nukkuvana sänkyyn, ja se havahtui, ja taas alkoi itku. Silittelin sitten selkää, ja siihen se sitten nukahti masulleen. Toivotaan, että nukkuu ainakin siihen kuuteen asti nyt sitten. Sitten vähän taas maitoa, ja lisää unta pollaan. Tää on mun suunnitelma! Sannan tapaan mekin nukuttiin tänään kymmeneen saakka aamulla. Aika luksusta!

Mä kanssa myönnän, että muhun ei noi Uggsit iske. Crocksit liittyy mun mielessä sinne samaan joukkoon. Mutta onneks kaikilla ei oo sama maku! Superstarit kyllä kelpais! Ihan oikeasti haluaisin käyttää korkkareita ja kaikkia ihania naisellisia saappaita, mutta kun en voi, kun tuo pirun sata vuotta sitten murtunut ukkovarvas sanoo mur mur, jos siihen jalkaan korkkaria tungen.

Sanna: mä aion tunkea Benjin siihen äippäpakkauksen haalariin talvella! [:D] Viime talvena se oli niin armottoman iso, etten edes yrittänyt sitä Benjille, joten tänä talvena se on pakko pukea ainakin kerran päälle. Ehkä pitää toivoa aikaista talvea, jotta se olis vielä passeli edes hetken. [;)]

Elegia: Jee teidän maalatuille seinille ja katolle! [:)] Mä pidän teille peukkua pystyssä, jotta menee viikonloppu hyvin.

Maarinen kuulosti siltä, että iso hali olisi paikallaan. Tässä virtuaalinen sellainen: *hali*!

Hiiih, katselin äsken muutaman kuukauden takaisia videoita Benjistä... Voi hitsi, kun se oli pieni!!
 
Hyvää huomenta!

Nyt on itku ja nauru sekaisin ja lukihäiriö tekee tepposia huumorintajun kanssa..... Lu-en ihan y-mmär-rettä-vää: just: unibussi... saatana, peitto päälle ja sitte vielä läski sänkyyn!!!! (Sannan ja Ailimen ja Ampun jutttujen yhdistelmä...) Ou nou... Lisää kahvia tälle ja sitten ulos!

Joo ... Venla tosiaan tunkee ne kinttunsa tänne "aikuisten" puolelle. Oon sitä peittoo survoskellu siihen pinnojen ja patjan väliin, mutta tää kohukaunotar on varsinainen "houdini", selviytyy mun kököstyksistä. No, eip tuo vielä haittaa. Otan sitten mun viereen sen viluvarpaisen piehtaroijan. Ja samoin, ei meillä mitään reunasuojia ole. Sain edellisessä työpaikassa sellaisen koulutuksen pölypunkeista, että oon karsinu sängyistä kaiken mahdollisesti pölyä ja kosteutta keräävät härpäkkeet.

TÄSSÄ: isi leikkii ihanasti VENLAN kanssa lattialle!! Kuulostaa kotoisalle! Mies sai tytön ihan seisomaan "sekunnin" ilman tukea tossa isin käsien ulottuvissa. Sitä yritin itsepintaisesti kuvata... mutta aika levottomia otoksia tuli.... ja kamerasta loppui tietty lataus...

Nooo.... huomena tämän syksyn eka vauvauinti. Eikä vissiin tarvi viedä tuota suihkuosastolle turvakaukalossa... Uudet kujeet! TÄytyykin miettiä selviytymis strategia valmiiksi.... (suihku-osasto ja turvakaukalo..ihankuin formula-termi!)

moro taas.... ps. viikonloppuna paan korkkarit jalkaan. Vaikka sunnuntain aamupalalle. Hitto! Ikävä niitä...
Ja ELEGIA, tiijän mitä tarkotat! Huh! Koita päästä ulos penskojen kanssa. Vähän kotipihaa kauemmas.. ja tainnuta molemmat pakko päiväunille. Ja osta VAIN itelles herkkuja piiloon, vaik ois miten goelegiago-jakso! Tai ees viinipullo illanpimeeseen, itelle! Tai pelkkiä kynttilöitä! Tee seikkailu...iso salatti ja ITKE KERRALLA KAIKKI PASKA ulos, kun ei kukaan oo näkemässä ja muuten vaan huvinvuoksi lohduttelemassa! SE on sekin jotain!

MORO!

edit: ONNEAELEGIAN remontin edistymiseen.
 
Äkkiä tossa silmäilin tekstit koska nyt on kiirus, tuntuu ettei aika riitä mihinkään [:@] ja askarrellakin haluttas, kämppää siivota, pyykätä (neiti on taas oksennellut) ja kaikkea, ja kouluhommiakin vielä, hoh,miten sais järjestytsä tähän kaaosmaiseen tilanteeseen...? KÄmppä on liian pieni ja jos koittaa järjestellä niin huomaa vaan siirtelevnsä juttuja paikasta a paikkan b ja c! HOOOOH! [&:][X(]

No siis äkkiä ne jutut... Ailime se alkotesti oli semmonen haastattelemalla tehty testi kuin Alkoholinkäytön riskit (AUDIT), täälä se tehdään kaikille äideille ja ns "riskin" raja on laitettu tarkotuksella niin alas etä kaikille tulis muka jotai keskusteltavaa koska testin oikeita tuloksiahan voi vääristellä sellanen joka tuntee huonoa omaatuntoa alkon käytöstä. Noh mullahan ei onkelmia alkon kans ole koskaan ollu mutta se virkaintonen sijainen kyllä oli ottanut kaiken niin kirjaimellisesti että teki mieli jo sanoa että H****V****! kun se jo kolmannen keran kysyi että tarvitsenko minä tukea lakoholinkäyttöasioissa... [:@]

Niin pikasee tosta neitin oksentelusta, pari päivää meni silleen ok pienillä pukluilla mut eilen taas se oksensi aika rajusti mutta vain kerran ja tänään aamulla kans, otti herätessään velliä ja parin tunnin päästä puuroo, mut ei maistunut,(neuvolassa käskivät kokeilla kun on hoikahko, käyrillä on kyllä mutta...) sitte oli tos jonku aikaa ja alkoi kiehnäämään unta niin annoin maitoa ja sitten se oksensi kun vetas ehkä pikkasen henkeen. Oksensi aika hyvästi taas multakin vaatteet likaseksi. Mikähän ihme tähän voi olla syynä, oliko plikka liian täynä kuites sitä ruokaa ja oksensi sen takia kun on vähän ehkä tukkonenki vai mitä mitä mitä? Jos tää ei mene ohitte vlopun aikana niin vien sen maanantaina näytille lekuriin (päästään onneks yksityiselle). Sittemmin annoin varovaisesti maitoo ja nyt nukkuu tyytyväisenä...

Noh äkkii kotihomiin että ehtii jotai tehdä, meinaa vähän ottaan pattiin tai no aika rajustikin... palaan asiaan...

ja p.s. nämä läskitki v*******!! [:'(]
 
Missä kaikki on?

Iltapuuroo kaipailee lapsi ja seuraa hänen äitinsä......

Venlan tän päivän rytmit on ihan viu-viu. HEräsi puol kasi kolmen tunnin päiväunilta!!!! Ja aamupäivällä nukkui puolitoista tuntia ulkona vaunuissa. Hammas, se toinen on pulpahtanut suuhun! Oisko se sitten tuota useampana yönä peräjälkeen kiukuttanu? JA nyt sitten nukkuu väsymyksiä pois? Tiiä häntä?!?

ok. sinne puurolle.
 
Kesä on ilmeisesti ohi, kun pojalle on ruoka alkanut maistumaan. Ja ihan kunnolla :) Huomasin myös, että näköjään meillä tassutteluhoito tarkoittaa sitä, että annetaan pojan kitistä kitinänsä rauhassa ja sit nukutaan. Kaikki koskettelu ja hyssyttely aiheuttaa vaan pahempaa kitinää [:D]

Maanantaina mennään kattoon oisko meidän uus koti Tapiolassa. Siellä meitä odottais pintaremontoitu kolmio ja vielä satasen halvemmalla, ku meidän nykyinen kaksio [:)] En malta ees oottaa, että pääsis sisustaan Sampolle omaa huonetta!

Mutta nyt tää mamma keskittyy punkkuun ja koiravieraan rapsutteluun [;)]
 
Oikein hyvää iltaa!

Täällä minä köllöttelen läppärin kanssa sängyn pohjalla hyvin syöneenä. Ah. Pizza kruunas tämän perjantain. Ja anopin tekemä Kir tuossa aiemmin illalla oli myös maukasta. ;) Royaleja ei nautittu tänään, vaan ehkä huomenna, kun bongasin miehen jääkaappin hujauttaman samppanjapullon tuossa äsken. :D

Benji oli ihan puhki kun päästiin anoppilasta kotiin, ja nukahtikin aika helposti tissin kautta yöunille.

Aa, Rinkku, kiitos kun avitit mun muistia. Sellainen testi siis. Pidän peukkua teidän neidin oksentelujen kanssa!!

Oho, Venlahan se on sitten hyvin nukkunut tänään! Toivon, että yö sujuu samaan malliin...

Bunnin illan ohjelma kuulostaa oikein hyvältä. :) Jos Sampo on alkanut syömään hyvin, niin Benji sitten huonosti. Omin sormin ei mikään meinaa mennä enää suuhun, vaan kaikki pitää heittää lattialle.. Huooh. Sitterissä söi tänään kyllä avokadoa, oli vissiin aika hyvää. Muuten oon vähän hukassa tuon jätkän syömisten kanssa...

Ups, laitoin viestin liian aikaisin. Vaikka ei mulla kyllä mitään tärkeetä tässä enää ollutkaan. Nyt ajattelin avata namipussin, ja pelata jotain aivotonta nettipeliä vähän aikaa, kun mieskin pelaa tuolla olkkarissa.. Öitä!
 
Oksentelua... sitä on ollut täälläkin huushollissa. Veera on yrjöilly oikein kunnnolla. vissiin joku masupöpö kun helpotti yhden päivän jälkeen. onneks!!! ja tuntu kovasti närästävänkin kun röhkyjä tuli koko ajan ja tuntu nousevan hapot ylös asti. sit itkua kun katkera maku tunki suuhun. [:'(] nyt onneks jo tervehtyny.

Tänään onkin sit ollut siivous päivä. sekä sisällä kotona, että autossa. vielä olis pihan "trimmausta" ennen saunaa. oih, odotan jo iltaa kun pääsee saunan raikkaana pötkähtämään puhtaisiin raikkaisiin lakanoihin. se on niin ihana tunne!! ja vielä puhdas yöpuku päälle niin avot!! [:)]

Saas nähdä miten tän kertanen sauna reissu onnistuu. onko taas Veeran osalta itkua. viimeks meni ihmeen hyvin kun jätettiin vanna pukuhuoneen puolelle ja siinä sit miehen kanssa vuoron perään tyttöä viihdytettiin.. josko uskallettais jo sinne pesuhuoneen puolelle kylpemään.. onhan se tietty aika pelottava paikka [;)]

Meillä soi ihanasti täällä koko ajan tuiki tuiki tähtönen tunnari... sellasella piip piip äänellä... pesin sitten reippaana veeran tollasen lelukaari hässäkän jossa on etana mistä se "laulu" kuuluu. noh, se ei vissiin sit tykännykään hirveesti vesipesusta ja jäi johonkin ihme repeat asentoon.. kauankohan noi paristot kestää??? [&:] alkaa jo PIKKASEN ärsyttää!!

UGGit on ollu kovassa keskustelussa. feikit löytyy, sekä äitiltä että Veeralta. aitoihin ei rahat riitä, eikä se yhtään haittaa.. eihän ne mitkään nätit ole, mut mukavat..

Köpsöteltiin eilen iltasella pitkä lenkki. ja vähän sit paleli kun kotiuduttiin. kaivoin sit kaapista glögiä ja jämät punkku pullosta joukkoon. AH; se oli niiiin hyvää. mun glögikausi on siis jo alkanut. [;)]

Mä ostin prismasta Veeralle uuden nallepuvun. Vaaleenpunasen!! ja samaa karvamatskua olevan hatun ja tumput. oli niin söpöt etten voinu vastustaa. kokoa 80. menee sit hyvin sen veden ja tuulen pitävän haalarin alle viileempinäkin päivinä. erikseen mitään kura-asua en meinaa vielä hommata. vasta sitten jos oikeesti tarvii. eiköhän se hoidossakin aika pitkälti rattaissa istu kun on ulkoilu aika. ja se haalari kuitenkin hylkii sen mitä ton remaumisella tarvitsee. hope so..

pinnasängyn pohja on nyt sit täälläkin laskettu. varmuuden vuoks. eipä tarvii pelätä jos se vaikka yhtäkkiä älyäiskin miten noustaan ylös [;)][:D][;)]

sit vielä viimeseks tyhmä kysymys: VOIKO SYKSYLLÄ ISTUTTAA NURMIKKOA??? tää mamma ei oo mikään hirvee viherpeukalo [&o]
 
Heippis!

Kivaa, kun täällä on taas ollut pulinaa! :))

Mulla oli eilen se työhaastattelu, ja kai se nyt sinänsä ihan hyvin meni... MUTTA, hieman oli seisauttava tilanne, kun haastattelija alkuunsa kysy, että kuin paljon mä oon valmis tekemään töitä. Olin vähän että :O, mutta vastasin, että niin siis ne perjantai-illat, kuten kai oli tarkoituskin... Ja sitten selvis, että ne oli kaikki paikat jo täytetty viime viikolla! Siis mut oli turhaan kutsuttu haastatteluun! On niillä sitten randomina noita keikkoja, mutta ne voi olla missä nuorisotaloissa hyvänsä ja vähän millon sattuu, että saas nähdä nyt sitten... Ja koska niitä ei välttis oo joka viikolle, niin sovittiin sitten, että teen myös päiväkotikeikkaa välillä. Mites tässä aina käykin näin? Eka sanon, että noniin, nyt on sosiaalipuolen muut systeemit koluttu, että mä keskityn enää nuoriin, ja sitten löydän kuitenkin itteni työskentelemästä lasten tai vammaisten kanssa. Hmph! (paitsi illalla täti soitti kyllä perään, että joku palkattu oli ilmoittanut esteestään, että nyt oiski paikka auki. Se oli vaan sellasella talolla, että mä en sinne oikeen fiksusti iltaisin/öisin pääse, tai lähinnä sieltä pois, että sanoin tyytyväni siihen keikkaa-sillon-tällön-meininkiin.)

Hah, Ailime, kyllä mäkin aattelin sen äippiksen puvun tuolta vielä kaivaa ja kokeilla, josko saan lapsen sinne survottua ;) Mutta voi kyllä käydä huonosti.. Samoin sen "kumipuvun" (mua edelleen naurattaa tää termi :D) olin jättäny tohon kaappiin, mutta poishan se oli nyt sit pakattava.. Armottomasti liian pieni!

Amppu, maarinen, kyllä Prismassa myydään noita pikkasiakin kenkiä, mutta kumppareissa koot alkoi nrosta 22. Joonalle oli vähän vielä iso, mutta laittaa villasukkaa sinne ja jättää kasvunvaraa, niin oli ne otettava. Samalla ostin itelleni kumpparit ja Joonalle kurarukkaset ja iiiihanan pipon talveksi, nyt saa tulla jo syksy! (koska kurahousut ja -takki on hankittu jo aiemmin)

maariselle piti huikata, että jos se teidän Houdini saa lasten peiton siitä pinniksen laidalta alas, niin entäpä sitten aikuisten peitto? Pujottaa osan patjan alle, sitten siitä kaiteen yli. Tarvii jo voimaa ja tekniikkaa, jotta lapsi sen sieltä saa vedettyä :) Mutta siinä se pölypunkkiriski yhtälailla on... (onneks tulee taas talvi ja ehkä megapakkaset, niin saa taas tapettua niitäkin armeijoita!)

Oksenteleville pienille voimahalit! Auttaa en osaa (tohon Rinkun kysymykseen ylitäytöksestä), mutta tsemppaan kovasti :) Jotainhan sinne ois masuunkin saatava, mutta mistä sen sitten tietää, että on raja vastassa? Voisikohan "lihotuskuurille" käsketyt syödä vaikka parin tunnin välein päiväsaikaan?

Bunnin asuntohaaveille tsempit! Tapiola on kyllä ihan tosi kivaa aluetta :) Yks kivoimpia Espoossa, ehdottomasti!

sinttu, vieläkö siellä tähtöstä tuikituttaa? Käy viemässä pihalle, niin saa naapuritki viihdykettä ;) Tai jemmaat vaatehuoneen perimmäiseen nurkkaan peittojen alle!

Osaakohan joku kertoa, että miks hitossa kaikki lentokoneet lentää tänään ihan tositositositosi paljon matalammalla kuin normaalisti tästä Espoon yli?? :OO Kertaalleen jo tuli sellanen olo, että o-ou, nuo hyppää tuolta niskaan! Ja kaikenlisäksi se suihkumoottoreiden tai minkälie ikävä vinkuna ääni riipii tässä vähän väliä korvia... Vaan ei haittaa Joonaa, tuolla se nukkua posottaa ulkona päikkäreitä!
 
KUMIPUKU: on just passeli meidän neidille. sehän olikin kokoa 70, eli menee just! vielä kun villasukat ja tumput pistää päälle niin pitää hyvin puntit ja hihat paikallaan :)

SANNAKOO: peukut pystyyn että löytyy sopivia vuoroja.. mulla on jo viikon päästä lauauntaina se eka työvuoro. APUA! [:o] luulin että siihen olis vielä pikkasen enempi aikaa... huih!

Ja se tuiki tuiki soi edelleen. nyt kylläkin lipaston laatikossa pyyhkeiden välissä... ei näin normi kotiolo metelissä kuulu, mut saas nähdä miten käy yöllä.. varmaan soi unissakin [:@]

Saunassa meni ihan jees.. Isi meni ensin ja me tytöt tultiin puolen tunnin päästä perässä. isi oli jo kerenny saunoa ja laittaa kylvyn Vertsulle. mä sit pääsin rauhassa löylyyn ja pesuille. Neiti kyllä taas alahuuli vapisten katto alastonta äitiä tukka märkänä päätä pitkin liimautuneena. -kuka toi on? tuttu ääni mutta ihan oudon näkönen!! mutta ilman itkuja selvittiin. vältin vaan katsekontaktia tyttöön niin kaikki hyvin. antaa rauhassa tutkailla niin eiköhän se totu.

Aika kumma että pelkää mua jopa lippis päässä. saatika sitten pyyhe suihkun jälkeen. onko muilla tollasta?
Mitenköhän me talvi pärjätään jos laitan pipon päähän?? [:o]

niin.. sanna.. en tosiaan niistä koneista tiedä. normaalisti täällä lentää  niitä koko ajan tonne malmin kentälle. nyt ei oo menny yhtäkään!!!!

ja ps. mä juon siideriä!!!! kolmas tölkki jo menossa.... ja vissiin viimenen. väsy hiipii.
 
sinttu, noi täällä tosi matalalla lentäneet koneet oli siis ihan noita isoja koneita, ilmeisesti Helsinki-Vantaalle matkaavia. Vaan tosi oudon matalalla lensivät ainakin tollon n. klo 15-18 välissä! Huh! Myöhemmin en joko kiinnittänyt ääniin huomiota, tai sitten ne lensivät taas omissa korkeuksissaan.

Ja tosta, että Veera pelkää sua lakki/pyyhe päässä tai märällä tukalla, niin kuulostaa kyllä jännältä. Joonan mielestä se on aina vaan ihan naurettavan hölmöä, kun äiti tulee suihkusta sen hirveän pyyheviritelmänsä kanssa ;) Mut voisko Veera totuttautua suhun ja lakkiin? Istutte lattialla ja teet siitä leikin; lauleskelet ja välillä laitat lakkia omaan päähän, välillä Veeralle ja koko aika pitempää aikaa pidät sitä omassa päässä. Sitten jos on ihan ok, niin jätä lakki päähän ja nappaat Veeran syliin ja tanssitat sitä vaikka ite lattialla istuen sylissä. Eiköhän se siitä lutviudu!

Sinttu siellä varovasti nyt niiden sidujen kanssa ;)) (ei vaan, kivaa iltaa!)
 
Hei, hei...minä täällä pitkästä aikaa! Muistattekohan enää mua? Saanko taas tupata seuraanne? Käy elämä nykyään taas vähän tylsäksi, vaikka toi rakas naapurini aina välillä mua ahdisteleekin... ;) Mies palasi lomilta töihin ja nyt alkaa elämä olla taas tätä tuttua arkea: kotiäitinä oloa, miehen työmatkoja ja iltapalavereja. Olen seuran kaipuussa aamuisin, päivisin ja ehkä vähän iltaisinkin! (Tästä kertonee sekin, että kesätauon jälkeen pidimme äitini kanssa tänään piiiiitkän maratonpuhelunkin. Vaihtelua kaikille pikaisille soitoille.)

Mä lunttasin mun omalta sivulta, että olen kirjoitellut tänne viimeksi heinäkuun puolivälissä (-> oon käynyt lukemassa jutut ehkä kerran viikossa...laiskimus. Voi että kun hävettää!). Siitä on ikuisuus. Kohtahan on jo SYYSkuu. Ihana syys...sade ropisee, illat pimenee entisestään ja tuikkuarmeija on valmiina valaistus- ja tunnelmanluojan tehtävään. Täällä ollaan hyvällä tuulella, vaikka tippa (tai puro) nenän päästä valuukin. Taitaa pukata syysflunssaa, kun kurkkuakin kivistää. Tuttu kaktushan se siellä.

Kuulumisia meidän tuvasta:

Aleksi oli 8kk neuvolassa 71,2 cm ja 9360g. Edelliseen mittaukseen oli otettu pituuskasvuspurtti, joka nyt taas palasi turvallisesti keskikäyrälle. Pipo on myös ihan mallikelpoinen. Harmitti viikko sitten kovasti, kun neuvolalääkärille ollut aika jouduttiin siirtämään. Seuraava aika meni sitten syyskuunlopulle. Odottavan aika on pitkä. No onneksi meillä ei nyt mitään ihan hirmu ihmeellistä ole sattunut, että lääkärille pääsy olisi ollut aivan välttämätöntä.

Aleksi on oppinut viime aikoina hurjasti temppuja. Nyt meilläkin istutaan sujuvasti, mitä nyt aina välillä kaadutaan taaksepäin. (Onneksi olet olemassa imetystyyny, jota imettäessäni en koskaan oikein "oppinut" käyttämään. Nyt olet pelastanut päiväni moneen kertaan.) Sitten seisominen tukea vasten onnistuu ja ryömiminenkin aloitettiin sitten lopulta aika vauhdilla. Etenkin sähköjohdot, kasvit ja koiran vesikuppi ovat alkaneet kiinnostaa. Onhan se hienoa, että poikanen haluaa hoitaa aamupesut ihan itse. ;) Tavuja toistellaan kovasti ja pienimuotoista eroahdistusta on havaittavissa. Äiti ei enää saa poistua näköpiiristä hetkeksikään, jos käynnissä ei ole tarpeeksi mukaansa tempaava leikki. Pikkumies on yhä ilman hampaita, joten ensimäsitä hammasta vielä odotellaan.

Leluostoksilla on täälläkin käyty. Vanhat lelut on "loppuunkulutettu", eikä pahvipakkaukset ja vessapaperirullat enää oikein puhuttele. Sannan tapaan oon alkujaan ollut kaikenlaisia "pimpelipom"-leluja vastaan, mutta nyt meidänkin ostoskassista löytyi noita soivia ja valoja välkyttäviä leluja. Ne kun tuppaavat saamaan tuon poikasen hiljenemään kitinöiltä. MUTTA huomattiin miehen kanssa, että Aleksin keskittyminen muihin kiinnostaviin juttuihin jää puolitiehen, jos pimpelipom soi vieressä. Välillä on oikein hyvä laittaa sähkölelut tauolle, jotta keskittymisen voi siirtää muihinkin juttuihin.

Tänään kävimme (VIHDOINKIN) ostamassa lapsukaisella lämmikettä viileneviin ja sateisiin päiviin. Vaatteita ei ollut kasvaneelle pikkupojalle nimeksikään (koiran kanssa kärryillessä päälle laitettiin 2-3 pitkähihaista paitaa päällekäin ja käärästiin pikku-ukko vielä lämpimän huopaan, josta pipo vähän pilkisti), joten Sannalta vinkin saaneena marssittiin Lindexiin ja ostettiin kuravaatteet, joissa todellakin oli ihan fleece-vuori. Otettiin kokoa 80, joista voi vielä käärästä lahkeiden ja hihojen suut...kasvuvaraa siis on ihan mukavasti. Hassua, että H&M:n bodeista käytössä on koko 86, jotka on muuten oikein passelit, mutta hihoja on käärittävä muutama sentti. (Mies huutelee vierestä: "vinkkaa palstalle, että HS:n verkkosivuilla oli tänään mainos, jossa sanottiin, että netistä tilaamalla saa Lindexin tuotteista -10%.") Sitten ostettiin Aleksille Prismasta ensimmäiset kengät, koko 21. Pikku-ukko toimi oikein maltillisesti mallinukkena niin kengille kuin muillekin vaatteille, aivan ennen näkemätöntä (ihan niin kuin sekin, ettei miehellä hermot menneet, kun pyörittelin ja hypistelin kaikkia ihania uusia vaatteita, jotka tällä kertaa jäivät rekkeihin)! Ja kumisaappaat löysin aivan sattumalta Stadiumista. Kävelin putiikin ohi kauhealla kiireellä mies pari metriä jäljessä, kun tein u-käännöksen ja kaarsin sisään katsomaan, mitkä pikkuruiset saappaat pilkistivät pöydälle asetetusta tuote-esittelystä. Epätoivoinen kurkistus kokolappuihin ja helpottunut huokaus: "pieniä kokoja!". Heti löysin koon 21, mutta pienin koko joka pisti silmään (ilman sen suurempia etsintöjä) taisi olla 19. Saappaat ovat Everest-merkkiset (Stadiumin oma merkki, kuulemma), joissa on sisällä pehmeä ja lämpimäntuntuinen vuori, saappaan suussa on "kangassuikale/ resori", jonka sisällä menee kiristysnyöri ja hinta 15,90! Ei siis mitkän ihan järjettömän kalliit. Ainakin meidän kukkarolle sopiva hinta. :) (Prismassa ainakin kaikki pienet koot olivat loppu.)

Ruokailut: Kesäkuumalla ei "kunnon ruoka" meinannut Aleksille maistua, mutta hedelmä- ja marjasoseet sekä maito upposivat onneksi tuttuun tapaanhyvällä ruokahalulla. Jotain sormiruokaakin maistellaan, mutta etenkin nyt kun meilläkin on käytössä uutuutta hohtava syöttötuoli, on ruokailutkin alkaneet sujua paremmin. Allergioita ei ole ilmennyt.

Pottaa ollaan kokeiltu, mutta mitenkään aktiivisesti ei sitä käytetä, kun tasapaino siinä istuessa ei vielä oikein ole hanskassa. Ekalla käyttökerralla saatiin kuitenkin hienot kiekurat aikaiseksi ihan oikeaan osoitteeseen. *ylpeä äiti röyhistelee rintaansa*

Ja sitten vielä unikoulusta: Meillä aloitettiin unikoulu virallisesti kaksi yötä sitten, koska öisin heräiltiin maitopullolle 2-4 krt. Nämä yösyötöt tulivat kuvioihin sairastetun alkukesän flunssan ja helteiden takia, näin ainakin päättelin. Aleksin herätessä ei kelvannut tutti, syli, esipullo tai mikään muukaan. Maito pullo oli ainoa asia, joka sai lapsukaisen rauhoittumaan.
Ennen unikoulun aloittamista olin viikon verran harjoittanut ohjeistusta päiväunille mentäessä ja ilokseni nukahtamiseen kuluva aika lyheni joka päivä vähäsen. Samaan syssyyn siirrettiin Aleksi nukkumaan kaikki unet lastenhuoneen pinnasänkyyn. Nyt sillä ei ole enää "asiaa" makuuhuoneen sivuvaunuun. Ensimmäinen yö sujui aivan loistavasti. Nukahtamiseen kului illalla jonkin aikaa, mutta uneen vaivuttua kaveri nukkuin monta tuntia. Ekan yön aikana oli vain yksi herätys, jonka mies hoiti mallikkaasti: neljässä minuutissa poikanen oli taas unilla, ilman pulloa, tuttia tai muutakaan suuhun pantavaa. Aamulla heräiltiin seiskan jälkeen ja annettiin aamumaito, jonka jälkeen jatkettiin vielä tunnin verran unia. Loistavaa! Toinen yö eli viime yö sujui kanssa yllättävän hyvin. Aamuyöllä valvottiin tunti kaikkinensa, mutta lopulta poikanen rauhoittui takaisin unille ja jatkoi untenmailla johonkin kahdeksaan. Annettiin aamumaito ja otettiin vielä tunnin tirsat. Hmmmm. Ensi yötä odotellessa. Katsotaan, kuinka sitten asiat sujuvat. Meillä ainakin päivärytmi on alkanut hahmottua paremmin ja unille meno (niin yöunet kuin päikkäritkin) on alkanut sujua vihdoin selkeiden kaavojen mukaan. Nyt mieskin on ihan messissä tässä päivärytmin toteutuksessa. :) Kohta täälläkin (toivottavasti) päästään taas normaaleiden yöunien pariin.

Nyt päästän miehen koiran kanssa iltalenkille ja otan poikasen huollettavaksi. Kohta alkaakin taas iltapuuhat. Oli kiva turista. Palaillaan!

Maariselle vielä jo "vanhaksi" käynyt kommentti, mutta silti: Ihanaa, että teillä oli automatkalla hirvikolarin sattuessa enkeleitä matkassa. <3 Mä täällä kyynelehdin juttuasi lukiessa ja yhä sitä ajattelen, kun palstalle pyrähdän.

Nyt oikein hyvää yötä jokaiseen tupaan! Teitä on ollut ihan ikävä, vaikka olenkin täällä taustalla roikkunut!!! <3
 
Iltaa taas,

täällä sitä taas kukutaan koneella. Ihanaa, kun Benji on alkanut tosiaan nyt nukkumaan ihan kunnolla, eikä tarvitse illalla pelätä sitä, että lapsi herää kesken unien, saa rauhassa vähän touhuta omiaan. :)

Meillä on edessä jännä päivä huomenna: Benji menee ekaa kertaa päiväkotiin!! Huomenna on lyhennetty päivä, eli kymmenestä kahteen. Kylläpä äitiä voi jännittää! Varsinkin maidon juominen hermostuttaa. Ajattelin pumpata tässä illalla tai yöllä vähän maitoa, ja sitten otan varmuuden vuoksi tölkin korvikettakin mukaan. Tänään Benji suostui juomaan pumpattua maitoa lasista, toivottavasti menee yhtä hyvin sitten huomennakin..

Halipossu, kiva kuulla susta täälläkin! FB:stä olen toki lukenut päivityksiä, mutta ei se ole sama asia lainkaan. :) Kovasti paranemisia sinne alkavan flunssan kouriin! Benjihän alkaa muuten olemaan ihan mini, kun nuorempi Aleksikin on mennyt kasvussa jo ohi.. :D

Ai niin, Sanna ja Sinttu, hyvä kun muistutitte tuosta kumipuvusta! Se puetaan huomenna suojaksi päälle, kun lähdetään tuonne tuulen tuiverrukseen. Toivottavasti Sintulle maistui siiderit eilen, ja toivottavasti selvisit tästä päivästä ilman kankkusta! [:D] Mulla oli juomana sitten se Kir Royal eilen. Nammmm! Hihi, miten teidän musiikkilelulle muuten kuuluu tänään? Soiko yöllä tähtöset?

Hohhoi, vielä yksi pala mustikkapiirakkaa (olen syönyt pellillisestä kohta puolet....), ja sitten hampipesulle ja unta pollaan. Yötä!
 
huomenta. ja hyvää sellaista [:)]

Kaks yötä unikoulua takana. taas!!! aina joku koulutus menossa [;)] nyt siis tosta hemmetin veden juonnista yritetään päästä eroon. alko jo menee siihen että joka kerta kun yöllä heräs (noin 5-10 kertaa) ei suostunu nukahtaa uudestaan ennen kuin sai vettä. nyt sit pari yötä ollaan menty ilman. pientä ja vähän isompaakin kitinää ollu, mutta viime yö meni jo ihan mukavasti. illasta jonkun verran isompaa itkua, mut yöllä kävin vaan kaks kertaa huoneessa ja pelkkä tutti autto vaipumaan takas unille. jee!! ja täällä myös kaiken silittelyn ja hyssyttelyn voi jättää väliin. pahentaa vaan tilannetta. eli tutti vaan takas suuhun ja ulos huoneesta ja ovi kiinni. siellä sit yksinään ölisee jos ölisee.. nukahtaa kuitenkin jonkun ajan kuluttua. tietty jos jotain paniikki itkua tulee niin onhan se rauhoteltava, mutta siis pääsääntöisesti kaikki hyssyttely vaan saa sen itkun aikaseks.. itsenäinen neiti meidän Veera [;)] vielä kun sais aina sen tutin ite takas suuhun. ehkä se ei unenpöpperössä onnistu yhtä hyvin kuin päivällä.

Ja tuiki tuiki tais vetää nyt sit viimeset biisinsä. ei nimittäin kuulu enää mitään vaikka nappulasta painaiskin.. heh.. ei kyllä haittaa mua yhtään.. olihan se jo aika vauva lelu.. poistoon!!!!

Krapulasta ei ollu eilen tietoakaan. eihän nyt kolmesta siideristä sellasta tule! [:)] paitsi joskus kyllä tulee [&o]

Tänään sit itikseen mun parhaan kaverin kanssa. eipäs olla nähty taas sataan vuoteen. joskos siellä lindexillä ja stadiumissa kävis tsekkaamassa mitä löytyy. vaikka rahaa ei kyllä oo enää ostaa mitään... josko luottokortinkin jättäis kotiin [8|] mukavaa päivää kaikille!!
 
Takaisin
Top