Elokuun reipasta eloa!

Terkkuja ehkä lyhyimmältä neuvolalääkärireissulta ikinä! Meidän oma täti ei (TAASKAAN!!) ollu siellä, vaan oli joku perushoitaja, joka ei muuta tehnyt, ku nappas mitat piposta, pojasta ja painosta ja sitten mentiin lääkäriin. Lääkärisetä tsekkas vaan lonkat, sydämen, korvat, silmät ja nielun, kysy että konttaako, nukkuuko ja syökö, sekä onko jotain kysyttävää. 10min meni ja se oli sit koko homma siinä... Mulla meni pasmat sekasin, eikä seuraavaa neuvolaa varattu (onhan se sit sillon 1v:nä, eli soitan sen kai sit ite??), unohdin täysin kysyä siitä maitotuotteiden antamisesta ja jotain muutakin ois pitäny kysyä... Pituutta oli 77cm ja painoa 11630g, eli ollaan taidettu vetästä jo Ninoskan Jonnenkin ohi tossa painossa? :D Ryömimättömyydestä ja konttaamattomuudesta lääkäri vaan totes, että pääseehän sitä istualtaankin eteenpäin, mutta konttaamiseen pitäis kannustaa, että tekis hyvää kehitykselle. Jahas, no, se siitä sitten. Eipä tullu mitään käskyjä jatkotutkimuksiin, vaikka sitä vähän "pelkäsin". Koitin noista yöhuudoista jotain kysyä, niin eihän se vastannut mitään. Että noin, se siitä, liukuhihna liikkuu ja kiva.

Aion soitella vaik myöhemmin viikolla tai ens viikolla, jos saisin sen oman tädin kiinni, niin vois kysellä sit vähän tarkemmin. Höh, oon nyt närkästynyt meidän neuvolan toiminnalle, ku Halipossuakin pomputeltiin sen lääkäriajan takia... Mikä ihme nyt voi olla näin vaikeeta??

Ailime, mites Benjin hoitopäivä sujui? Tai miten se sujui äidiltä...? ;) Benji varmasti oli vaan hurmaava itsensä!
 
Huomenta täältäkin! Ja kait sekin ihan hyvä on, vaikka mieli mateleekin jossain lattian rajassa.

 Tuo mennyt viikonloppu muodostuikin aika raskaaksi ja nyt on kaikki mehut tiristelty muille ihmisille. Venla poloinen leikkii vanhoilla videokaseteilla ja jatkojohtokerillä mun jalkojen juuressa ja huokailee sekin omiaan. ISo tyttö. Nukkunut peräti kolme yötä ihan viksusti illasta aamuun. Kaksi niistä kokonaa omassa sängyssä ilman vikurointeja ja yhden siskon lattialla kumipatjalla. (olitiin siis Malmilla yötä) Tosin siltä kumipatjalta se kihnutti itsensä keskellä yötä lattialle, mutta jatkoi siististi unta, kun nostettiin takaisn peittojen suojaan!

Niin, olimme siis vanhoilla kotikonnuilla "töissä" tai edustamassa. Mies väänsi ruokaa ravintolan "oktoberfesteillä" ja minä kiikutin kippoja senkun Venlan hoidolta kerkesin... Enemmänkin kyllä edustettiin ja vastailtiin uteliaitten kysymyksiin kuulumisista. Venla oli huippuhienosti koko pitkän päivän! ISäntä jäi sinne illaksi vielä kansaa viihdyttämäänja me tytöt mentiin sinne Malmille yökyläilemään. Ja nyt on siis täys uupumus.

HALIPOSSU!!!! jee, sä olet tulut takaisin! Juuri eilen kotiin ajaessa mietin, että mitäköhän sulle kuuluu jne. Ja kiitos ajatuksesta, kyllä tässä jokapäivä itsekin saa vielä kylmiä väreitä siitä kolarista!

AILIMELLE ja BENJILLE hyvää tuulta uusiin kuvioihin! On tää jänskää, miten nopeasti ihmisillä tulee erilaiset arjen eteen!

SINTUN unikoululle ja vesikoululle myös aploodit!

ELEGIAN piiiitkä hiljainen viikonloppu takana??? Miten meni? Vituttaako, väsyttääkö
 vai tuliko siitä sittenkin hyvä?


ok. Maanataita tekemään. Kuppi kahvia ja sitten ulos karistelemaan väsymystä jäsenistä ja mielestä. Tosiaan teksi mieli ostoksille, mutta tää raha homma on nyt aika konkreettisen surkee!!!!! (yök, vaatii pientä totuttelua....) :) :) :D :D
 
Meille tulee uus koti! 3h+k, ihana 50-luvun talo, joka on sisältä täysin remontoitu (tai siis remontoidaan parhaillaan). 1.11. meistä tulee siis Espoolaisia [:)]
Tälle viikolle ois vielä luvassa 8kk neuvola ja lääkäri (melkeen 9kk iässä [8|]) ja torstaina saadaan taas mummu kylään. Jei!

Ootko Sinttu muutes kokeillu laitta Veeralle useamman tutin sänkyyn, niin yöllä herätessä käsi suuremmalla todennäköisyydellä osuis tuttiin? Meillä on parhaillaan ollu neljäki tuttia sängyssä ja on kyllä vähentyny tutinantamisen tarve.

Benjille vielä tsemppiä hoitoon (ja Ailimelle kans [;)])!

Ja iso hymy Veeran maidonjuontikuvalle [:D] On ne vaan jo isoja nuo meidän lapsoset!
 
HELLOU! Tämäkin mamma kiipeää koneelle ja yrittää saada päivitykset ajantasalle.

Jussi tuli 8 kuukautta perjantaina ja sen päivän kunniaksi lähti sitten konttamaan. Neuvolassa oltiin keskiviikkona ja mitat 70,2cm ja 9,2 kiloa painoa. Hyvin on kasvanut vaikkakin on sairastellut niitä korviaan ja mahdollista vauvarokkoa. Lääkäri tarkasteli poikaa ja huomasi ettei kivekset ole laskeutuneet, mutta sai ne kuitenkin "lypsettyä" alas. Aikaisemmin kyseiset värkit ovat olleet paikoillaan. Ovat kuulemmat sellaiset hyppykivekset, jotka useinmiten korjaantuvat itsestään eli kanava ylöspäin sulkeutuu ja pysyvät alhaalla pusseissaan. Laittoi kuitenkin lähetettä eteenpäin kirurgian polille, missä tutkitaan tarkemmin.

Neuvolassa huomattiin, ettei Jussi sittenkään ollut saanut sitä pneumokokki rokotetta (tutkimus) ja olisi tarkoitus mennä sitä perjantaina hakemaan. Tänään uutisia lukiessa kuitenkin tuli mieleen, että pitäsikö sittenkin jättää ottamatta, kun kyseinen rokote on saman valmistajan tekemä kuin se paljon puhuttu sikapiikki. Toisaalta luulen, että tänne ei ole vielä rokotetta saapunut vaan on kyse siitä tutkimuksesta. Mietintään menee, onhan perjantaihin vielä monta päivää.

Päivät täälä menee touhutessa ja päiväunetkin on olleet jo jonkin aikaa tosi huonot, 3x puolituntia. Nuhaa Jussilla on ollut jo toista viikkoa ja hirvittää josko taasen korvat alkaa vaivaamaan. Ne tutkittiin toki silloin lääkärin neuvolassa ja puhtaat oli.

Aivan käsittämätöntä, etä tämä aika menee niin hurjaa vauhtia, että ensimmäiset mukulat on jo menneet/menossa hoitoon. Toivottavasti pikkuisilla menee hyvin vieraassakin paikassa.

Ailime kertoili Benjin syömisestä ja mietin itsekkin, mitenkä siellä hoidossa syömiset sujuu. Neuvolan ohje oli tääläkin, että maitotuotteita vasta 10 kuukauden iästä alkaen ja silloinhan tämä meidänkin Jussi menee hoitoon. Mitenkähän tosiaan ne ruokailut sitten järjestetään, kun ei kuitenkaan ole vielä valmis syömään muiden kanssa samaa ruokaa.

Voi Joonahan on pitkä poika, vautsi! Äläkä ole kovin huolissas pojan liikkumisesta, uskon että pian mennään ja kovaa, kunhan on valmis siihen. Vaikkakin onhan sitä huolissaan, vaikka kuinka järjellä yrittää ajatella mutta kuitenkin.

Voisiko pitkillä vauvoilla olla vaikeampaa hallita kehoaan kuin pienemmillä ja liikkuminen ei kuitenkaan ole ihan yksinkertainen juttu. Tämä nyt vaan on tätä maalaisjärkitiedettä, eikä tiettävästi perustu mihinkään tutkittuun tietoon. Aikanaan kun valmensin murkkuikäisiä tyttöjä lentopallossa, niin huomasin että pitkillä tytöillä kehonhallinta ja koordinaatio oli huomattavasti hankalampaa kuin pienempi kokoisilla. Toki eihän tätäkään voi yleistää, mutta tuipahan mieleen.

Onko kukaan kuullut tai itse testannut ainetta nimeltä Gengigel. Löysin jostain julkaisusta mainoksen kyseisestä aineesta, joka on tarkoitettu suun aftoihin (onko niitä muualla...?) ja haavaumiin. Mainoksessa mainitaan myös käyttökohteeksi pikkulasten hampaiden puhkeamisoireisiin. Oliskohan minkälaista tököttiä?

Ihanaa, kun Amppu on päässyt hieman huilaileen kotikonnuille ja keräämään uutta virtaa. Kuulosti rentouttavalta ja mumma oli varmasti onnellinen kontatessaan pojan perässä.

Elegian aamut kuulosti tutuilta. Sama homma täälä taloudessa, kun eskarilaista pitää hoputtaa toimimaan ja aina tulee kiire ja sitten on kaksi kiukkuista emäntää...

Mukava oli kuulla Halipossunkin kuulumisia, tervetuloa taasen joukkoon. Yritän itsekin olla hieman aktiivisempi tässä kirjoituspuolella ettei vaan mene lukemiseksi ja nyökyttelyksi.

Nyt muille tilaa ja palaan takaisin pian...!
 
Päivä pulkassa!

.... tulin kuikuilee AILIMEN hoitopaikka juoruja, mutta ootte vissiin vieläkin ihmeissään? Tosiaan, kerro kaikki heti kun kerkiit!!!!!

BUNNILLE isot taputukset uuden kodin löytymisestä!!!! Ihanaa päästä isoon kotiin ja vielä rempattuun! Saako kysyä, että kuka sitä remppaa? Onkos kyseessä ok, rivari vai kerrostalo?

AMPPU; sä saisit kyllä mun puolesta kertoilla noita raskausjuttuja meillekin. Jos vaan haluut jakaa, niin tämä äippä kyllä kuuntelee. Ja tuut ainakin HETI neuvolan jälkeen kertoo niistä sydän-äänistä!!! Ja fiiliksistä muutenkin. Niin ja tuo huomisen vauva-kutsut... Mitenköhän kauniin paketin mahdoitkaan taikoa nosita lahjoista?

.........mitäs muuta... Niin Venlan vaatteista vielä tarinaa. Pikainen katsaus neidon vaatekaappiin kertoi kyllä aika tylyn totuuden. Viidellä kirjaimella kuitattu: PIENI, pieni, pieni. Yksi toisensa jälkeen. Höh. Tolla resukalla ei ole kun kolmet pitkät pöksyt; lilat, vihreet ja pinkit! Nyt tuli kuulkaas äipälle hiukan kiire jonnekin tyylivaatteita pursuavalle kirpputorille! Nään oikeen itteni siellä, sileä kiilto silmissä, hiihtämässä pitkiä käytäviä eteenpäin ja eestaas. Kymppihän riittää?? Voi veljet! Millä ajalla tuo lapsi muka kasvoi?

Ahaa.. jospa sitä hetken telkkaria... Ei sieltä kyllä taida mitään tulla, kunhan vaan pään taas nollaa.

Hyvää yötä, mussukat!
 
Heippahei!

Jee, käytiin Halipossun kanssa tänään shoppaamassa pojille vähän hiekkaleluja, että päästään puistoon kaikkien kunnon kotiäitien tapaan juoruilee!! Onkin ollut vähän tylsää, ku saattanu käydä kauempana puistossa vaan keinumassa tai ihmettelemässä (suuhun meneviä) pikkukiviä, ja kotipihalla on aina joutunu elelee lainaleluilla.. Mut nyt on ihkaomat! (tosin ei ollu niin hurjasti valikoimaa, että vois niiden kauneudella kehua).

Supersuuria aaltoja sitten vaan Bunnin perheelle uudesta kodista! (tai siis ei niitä sellasia hyökyaaltoja, ne ei oo kivoja. Vaik onneks siellä teidän uusilla huudeilla on niitä ihanan korkeita taloja! Tuparit sit saat järkkää meille, me tullaan kylään ihmettelemään ;) Ja hei, sinttu kans! :D)

Useampi tutti sängyssä. Äh, ei toimi meillä :( Vaikka niitä ois sentin välein, niin tuo vaan viskois ne lattialle ja huutais sitten, että tuttia suuhun. Yöllä ei mikään toimi, ei oo tippaakaan oma-alotteinen tuo väsynyt mies... Taitaapi olla aikaslailla isänsä poika!

Amppu, mä komppaisin maarista. Jaa ihmeessä enempi noita odotus-juttuja ja tuntemuksia meidänki kans, jos vaan ite tykkäät! Saadaan elää siivellä, niin ei tarvii alkaa ite vauvakuumeilee ;))
Ja jeet nousemattomalle painolle! Vielä se saattaa tippuakin, ennenku sit ehkä nousee.
Ja ihania babyshowereita teille, ihanaa, kun tahdot antaa ystävällesi saman kuin itse sait <3

Tiihulille kiitokset tsempeistä! Ja juu, on tuo jätkänpätkä pitkä, mutta on se jumapliut painavaki! Arrrgh, selkä sanoo räks poks. Ja jos (=kun) on sellaset geenit, millä ei oo odotettavissakaan mitään kovin nopeita liikkumislahjoja ;) Eli eipä täällä olla kovin huolissaan, mä oon iteki ollu peppukiitäjä, ja sekä isänsä että minä ollaan alettu kävelemään vasta reilusti päälle vuotiaina, että eipä ollut odotettavissakaan mitään suurta apinan taidoista.
Ja siis ainakin murrosiässä pituuskasvua huitasevathan on tosi kömpelöitä, että eiköhän se näillä vauvoilla oo sama juttu. Siinä ei ehdi oppia tuntemaan omia raajojaan, kun ne on taas jo ihan uusissa sfääreissä!
Ja tietysti tuuletuksia sinne konttaavalle Jussille! Onneks sulla on se reipas Siiri siellä jeesimässä :)

maariselle vielä shoppailutuulia, ja sitten se oliskin varmaan näkemiin! (ei siis maariselle, vaan noin yleisesti teille!)
 
Hahahaa. Vähänkö repesin tolle Sannan lopetukselle, Ai, miten niin täällä on yksi väsynyt mamma?! :D

Joo-o. Istuskelen nyt rauhassa koneella, kun pojat ovat nukkumassa. Omaa aikaa, väsyneenä, mutta jotenkin niin kovin onnellisena! Toisinaan sitä oikein pysähtyy katsomaan tuota pientä ihmettä, joka sulostuttaa elämäämme. Tänään Aleksi oli illan isän vastuulla - voi kyllä! Mulla oli ihan omaa tv-aikaa koko illan! - ja tuossa olohuoneen lattialla ne olivat majoittautuneena peiton päälle tyynyineen ja leluineen (isällä oma kirja, jota hän luki, jos kaikilta kommelluksilta ja hymyiltä kerkesi). Minä niitä sohvan nurkasta välillä salaa ja vaivihkaa katselin, minun rakkaani. :) Toisinaan tulee vain sellainen olo, että haluaisin huutaa koko maailmalle, kuinka hyvää tämä elämä nyt sitten on. Tottahan se kuitenkin on, että raskaina päivinä sitä ei koe itseään läheskään yhtä onnelliseksi, mutta tänään taas näin.

Viime yö unikouluineen sujui jälleen mallikkaasti: yksi herätys yöllä ja poikanen nukahti parissa minuutissa unilleen. Noh, se yksikin kerta oli mulle viime yönä liikaa siinä mielessä, etten sitten lopulta saanut enää lainkaan unta. Valvoskelin tuolta vähän vaille neljästä sitten eteenpäin. Muutaman kerran poikkesin sänkyyn houkuttelemaan Nukkumattia piilostaan, mutta ei. Tänä aamuna Aleksi heräsi sitten vasta puoli kahdeksan aikaan ja siirryimme heti aamupuurolle. Poikanen oli niin virkeä ja hyväntuulinen. Taitaa tämä päivän uudelleen rytmitys ja hyvät yöunet vaikuttaa meidän kaikkien mielialaan sitä kohottavasti. Ihanaa! :) Päivällä sitten väsynyt mamma sai ottaa reilun puolen tunnin tirsat ja illalla vielä toiset, joten täällä sitä nyt sitten valvotaan.

Sannan kanssa käytiin tosiaan kaupoilla. Mukaan tarttui joitain vaatteita poikaselle ja kotimatkalla poikkesin vielä postiin hakemaan postimyynnin kautta tilatut lastenvaatteet. Ihan niin kuin olisi joulu. :) Noh, kyllä nää shoppailut näkyvätkin sitten mukavasti tilillä. Vielä on kutakuinkin kuukausi seuraavaan "palkkapäivään". Hups. :/

Pidin yölliset (pika)siivoustalkoot eteisessä ja lopetin varttia vaille puolen yön. Tajusin, että meitähän on nyt tässä perheessä kolme, joilla kaikilla on ulkovaatteet ja kengät. Niinpä mun täytyi raivata eteisen kaappeihin tilaa noille pienille sieville vaatteille, ettei niitä tarvitsisi enää "säilyttää" ruokailutilan isolla ruokapöydällä. Samalla aloin toteuttaa tulevaa projektiani: aion tässä "lähiaikoina" viedä tarpeettomat vaatteet, kengät, laukut ja muut tarvikkeet itsepalvelukirppikselle. Mitä mä nyt oikeesti tekisin esim. niillä uusilla ja lähes käyttämättömillä talvikengillä, jotka eivät tule enää koskaan mahtumaan mun jalkaan, koska jalan koko kasvoi viime raskauden myötä pari numeroa. Mulla ei siis ole mitään toivoa kutistaa itseäni vanhoihin kenkiin, joten menköön tämän kerran. (Mä olen sellainen hamsteri, että mun on vaan vaikea luopua omista tavaroistani. Auts, kun kirpasee rinnasta.) Koitan ajatella, että etenkin niille liian pienille ja siisteille vaatteille (etenkin talvivaatteille) on varmasti ottajia. Mitään nuhrusia juttuja en kirpparille kanna, menkööt tavaroiden hautuumaalle lepäämään hyvin palvelleina.

Nyt alkoi ajatukset muuttua ihan kohmeisiksi. Taitaa väsy viedä...

Bunnille täältäkin onnittelut uudesta kodista. Jouluksi kotiin... (Tämä piikki oli nyt osoitettu tuonne Sannan suuntaan. ;D ) Joo...ja tuparikutsua (lapsi avecilla) odotellessa. Mutta muuttakaa nyt ensin...

Amppu: Jaksamista yhtälailla sinnekin suuntaan masun kasvatukseen! Meillä on kaikki ihan hyvin, mitä nyt vielä pientä pahoinvoinnin poikasta on ilmoilla. Rakenneultra on muistaakseni 15.9. joten sitä jännityksellä odotellessa. Iltaisin on alkanut pienet potkut tuntumaan, kun rauhotutaan yöpuulle. Jotenkin haikea olo, kun nyt oon tainnut kääntyä miehen kannalle siinä asiassa, ettei enempää lapsia taideta enää yrittää. Pieni takaportti kuitenkin jätetään auki, mutta ei ainakaan tällaisella aikataululla mennä eteenpäin. Mä en nimittäin kestä! Se alkuraskauden tajuton väsymys ja pahoinvointi + pieni lapsi hoidettavana...ei, ei, ei. Ehkä sitten myöhemmin meillekin tulee iltatähti tai kaksi. :O (Älkää kertoko mun miehelle, että sanoin ton 2!) Mä olen aina haaveillut kolmesta lapsesta, mutta väsymyksen myötä ajatusten suunta vähän muuttui.

Ai niin. Maariselle piti vielä sanoa, että meillä oli Aleksin vaatteiden suhteen aivan samanlainen tilanne kuin Venlalla. Kaapissa oli vain kahdet sopivat college-housut, yhdet farkut ja pari bodya. Joonalta lainattiin muutama pitkähihainen paita, mutta siinäpä ne vaatteet sitten olivatkin. Nyt täydensin vaatekaappia muutamilla perusvaatteilla ja oma olo on vähän rauhallisempi. Nyt ei tarvitse panikoida, löytyykö vaihtovaatteita, jos päällä olevat likaantuvat. Pidin Aleksilla kotihousuina sellaisia (housuja ennen uusien hankintaa), jotka ovat kohta jo "polvihousujen kokoa". Pakkohan mun oli niitä muutamaa sopivaa housuparia säästää reissuille, jolloin piti mennä kotiovesta ulos ihmisten ilmoille.

Oon muuten ihmetellyt sitä, että kauhean monissa lastenvaatteissa on pesuohjeena pesu 30 tai 40 asteessa, eikä silloin tietenkään saa kuivausrumpuakaan käyttää. Mä olen niin positiivisesti yllätynyt, että H&M:n bodyt (joilla on hintaa 4,95€) ovat kunnon pesun (60 astetta) sekä kuivausrummun kestäviä. Jee.

Nyt meen nukkumaan, että jaksaisin huomenna lähteä Bunnia, Sinttua ja Sannaa tapaamaan. (Riikka: Ootko sä tulossa? Olis kiva tavata ennen kuin poksahdat...) Rauhallisia yöunia jokaiseen kotiin!
 
WOHOOOOOOOOOOO! Voiko tämä olla tottakaan? Aleksi nukkui KOKO YÖN sikeästi kuin pieni porsas!!! Yli 10h! Ja poikanen heräsi vasta, kun me aikuiset olimme rauhassa heräilleet. (Minäkin sain nukuttua ihan sikeästi koko yön.) En muista, milloin viimeksi yö olisi mennyt näin. Siitä on varmasti pari-kolme kuukautta. Ihanaaaa! Koko perhe on heti aamusta niin hyväntuulinen. Tätä lisää, kiitos! :)

Oli kyllä niin omituinen tunne, kun mies herätessään tökki mua kylkeen ja kysyi: "Onko Aleksi herännyt yöllä?". Hölmistyneenä höristin korvaani ja unenpöpperössä kysyin: "Mitä kello on?". Siinä sitten tuumailin hetken ja totesin, etten minä ainakaan ole herännyt kertaakaan yöllä ja mies totesi saman. Hölmistyneinä katsoimme toisiamme ja aloimme hymyillä. Ihmeellistä. Wau!

Nyt aamupuuhiin. Moiks!
 
Halipossu - mä jätän treffit väliin, kun on pojan synttärit. Ja olen mä vähän arka nyt lähtemään itekseni kotinurkilta kauemmaksi... [&:] Joka kerta, kun nousen sängystä vessaan, odotan(siis pelkään) sitä tunnetta kun lapsivedet menee. Olen muutenkin alkanut "hieman" kammoamaan, että jos vedet menee jossain tuolla liikenteessä. En todellakaan halua olla Rautatientorilla housut märkänä... Sellosta mut saa haettua äkkiä pois. [:D] Tiedän, että typerää ajatella näitä asioita etukäteen, mutta minkäs sitä ajatuksen juoksulleen mahtaa.

Ja todennäköisesti tämä odotus menee sinne 41+ viikolle, vaikka toisin olen pelännyt. [;)] Vielä viikko, niin sitten saan mennä Jorviin synnyttämään, joten sitten ei niin suurta huolta. Vaikka matkassa saisi tämä vauva vielä pysyä sinne viikolle 38.

Mutta se siitä ja sitten Sannalle ja Halipossulle: Kun te tässä nurkilla asutte, niin nähdään ihmeessä Sellossa tai jossain puistossa. [:)]
 
Riikka: Katsopas vain...niinhän tuossa sun ylemmässä laskurissa sanotaankin, että teidän pojalla tulee 1 vuosi täyteen. Oikein paljon onnea!!!

Mä ainakin ymmärrän ihan täysin ton sun ajatusmaailman siitä, että pelkäät lapsivesien lorahtavan jossain hankalan matkan päässä kotoa. Mites sulle passais ens viikolla Sellotreffit? Ilmottele, niin katsotaan, miten sopii omiin aikatauluihin.
 
Meki sit joudutaan sijaisneuvolaan :( Ja ois ollu vielä viimenen käynti tässä neuvolassa. Nooh, pitää soitella tässä joskus sit sille oikealle, on nimittäin ollu ihan huippu täti :)

MAARINEN: tuo kämppä on kerrostalossa ja se on asuntosijoitusyhtiön omistuksessa. Eli yhtiö remppaa nyt koko talon (putket, pinnat, kiinteät kalusteet, pihat..). Ihan kiva muuttaa taloon, jossa kaikki on uusia asukkaita. Mutta voi vaan olla pikku hässäkkä, ku kaikki samassa rapussa muuttaa samaan aikaan :D

TIIHULI: meillä on tuota Gengigeliä, mutta kun hampaita ei vielä oo niin ei oo päästy testaamaan (jos testataan). Kai se ihan ok ainetta on, ku apteekissa työskentelevä äitini meille sitä toi.

AMPUN ja HALIPOSSUN raskauskuulumisia tottakai lueskelen myös minä mielellään. Myönnettävä on, että kyllä sitä jo haikailee sen ison mahan ja odotusajan perään. Ja eipäs sitä tiedä vaikka täälläkin jossain vaiheessa napsahtaa, kun ei tuota ehkäisyä olla muutamaan vuoteen käytetty ;)

Mutta nyt aamutoimiin ja sit kahvitteleen Sannan, Sintun ja Halipossun kera :D
Ja meille myös käy ne Sello-treffit. Tästä pääsee bussilla suoraan ja pitäähän sitä alkaa tulevaan kotikaupunkiin tutustua :)
 
Voi hyvät leidit!!!!

Teidän lapsivesi/synnytys/np-ultrat/sydän-äänet/kaikki maha hommat saa tän mutsin täällä hämeen metsässä tunteilemaan. Aamulla juuri muistelin itsekseni ääneen miehelle Venlan ekoja potkuja, ultria jne. synnytykseen lähtöjä.... Ja sen syksyn ihanan kuulaan tuoksun, kun pahoinvointi ja karkinsyönti oli helpottanu... Ne metsämättäät, sienet, mustikat ja tihkusateet.... Maastokuvioiset sadehousut pinkeänä vatsan päällä..... Ja nyt tuo nassikka tuossa töpsöttää nätisti. MIE RUPPEEN NYTTE ITKEMMÄÄN!

Ja lähen ulos. Aika ihanaa teillä... hiukan kade :) Sinne siis suukkosade!!!! (semmoinen lämmin tihkusade!)
 
Voi hyvää päivää!

Siis teillä toivottavasti sanan virallisissa merkityksissä, meillä sitä vähemmän positiiviskaikuista sellasta... Täällä ollaan oltu ihan hulluuden partaalla, kun lasta vaan vituttaa. Mikään ei oo hyvä, missään ei oo hyvä, ja äiti ei ainakaan oo hyvä! Jos sitten saakin hetken tehdä jotain "kiellettyä" (eli repiä pöydältä lasinalusia syötävksi, tai tunkea suuntäyteen painomustetta mainosten muodossa), niin sitten tuleekin paskamutsi ja kieltää uhittelijaa laittamasta niitä kiellettyjä asioita suuhun. Koita siinä sitten saada kasikuinen ymmärtämään, että EI, SINÄ ET SAA SYÖDÄ NIITÄ! Nätisti saisi katsoa, mutta EI SUUHUN! Ärrinmurrinpurrin.... Eikä päikkäreistä aiemmin tietoakaan! Herätty kuitenkin jo kympiltä (tosin klo 7.30-9 tuo on enempi ja vähempi häslännyt ja sählännyt ensin omassa sängyssään ja vielä mun vieressä aikuisten sängyssä, kunnes nukahti tunniksi), ja nyt sitten puol viiden pintaan viimein uni voitti... Äh ja puh ja häh ja möh. (katotaan vaan, niin tuskin nukkuu kauaakaan...)
Oloa ei myöskään paranna se, että mies just eilen tuskisteli oikeesti ihan tillintallinväsyneenä, että Joona pitää nykyään sellaista meteliä myös hyvällä tuulella ollessaan ja riekkuessaan (siitä korvia särkevästä kirkumisesta puhumattakaan...), ettei rakas yötyöläiseni saa nukuttua tuolla. Siinä sitten menee päivät, kun mies koittaa joskus 19-21 maissa saada itsensä tuolta sängystä ylös. Ei auta, milläs viihdytät tota tuskastelijaa, joka tahtoisi vain liikkeelle, mutta kun ei itse vielä ihan osaa (ja sitten auraakin taas jo maata nenällään, kun koittaa istuma-asennosta kontilleen päästä tai jotain muuta...). Tulee itelle sitten paska olo ja tuskanhiki, kun lapsi huutaa ja sillä on paha mieli, ja samalla tietää koko ajan, että seinän takana on isi, joka koittaisi saada lepoa, että voi tienata meille rahaa. Ei mitenkään maailman mukavin yhtälö! Kai se on tästä lähtien vaan roikuttava päivät puistoissa tai kaupungilla, käytävä sisällä maksimissaan syömässä ja taas häivyttävä. Onneksi appivanhemmat asuu tossa kivenheitonpäässä, joten voin viedä sinne Joonan "tainnutettavaksi", ja saan itsekin vaikka istua siellä koneella rauhassa datailemassa ;)

Riikka, Halipossu, Sinttu ja Bunni, niin että treffataan vaan ens vkolla Sellossa. Riikalle siis tiedoksi, että tänään kerroin Sintullekin, että jos vaan jaksaa matkustaa sen n. 40min bussilla, niin pääsisi kyllä yhdellä bussilla suoraan myös Selloon. Ja oli valmis kokeilemaan ainakin kerran ;) Eli päivää ehdottamaan vaan, vaikka tonne pk-seudun pinoon, niin ei mee ohi? :)

Bunni, hah, oiskohan siellä yhtiössä vielä asuntoja vapaana? ;) Me voitais muuttaa naapuriin :D

Nyt ois pyykit pyörimässä, palstapäivitykset hoidettu ja Joona vielä unilla. Menisköhän sitä siivoamaan keittiön välillä, niin ei tarvii taas iltamyöhään sitä säheltää?
 
Jesh tulin pikaseen vaan ilmoilemaan että neiti käytettii lekurissa, korvat, kurkku, keuhkot jne kaikki ok tosin rohisee kovasti. Se noi maitotuotteet ja varsinkin lämmitetyt saa aikaan että meinaa se lima jota toinen ei osaa yskiä poiskan pyrki sitte oksun mukana vel. lekuri sanoi et ku nyt on yli viikko ollu et eiköhä se ala helppaamaan jo pikkuhiljaa, toivotaan, meitsi nimittäin hukkuu pyykkiin ja koitetaanki antaa maitoa varovaisesti ja ei lämmitettynä... oksuki haisee ihan pesuhuonees et joutuu varmaa senki peseen ku sinne on pitäny rynnätä tyttö kainalossa ettei menis joka paikka oksuun tääl kodissa...
Mut palailenpa sitte ko on saatu vähän hommaa ruotuun! Jaksamisia kaikille =)
 
Joo sen verta tulin lisäämään että nyt näyttäs ettei neitille voi antaa oikeestaan melkeen yhtää maitoa, se tulee kaikki pihalle, samoin velli... hmmm, vettä ollaan tuputettu mutta ei tunnu hyvältä, pitäähän se maitoa lapsen saada ja mielelläänhän nti sitä kuiten jois [:o] ja saako se tarpeeksi nestettä siitä määrästä vettä??[&o][:o]???????
 
Rinkku - mä olin huolissani pojan maidonsaannista, kun jäi pullo pois. Ei suostunut nokkamukista juomaan kuin vettä. Pari päivää ilman maitoa ei ole paha. Mä syötin sitten aika paljon jogurtteja, niin sai siinä muodossa, Nyt tosin menee maito(ihan lehmänmaito) nokkamukista. Mä en enää muista mun pointtia... hohhoijaa! [&:]

Mitä jos kokeilisitte jotain muuta korviketta? Entäs jos antaisitte viiliä/jogurttia? Ja en usko, että nestehukkaa ainakaan tulee, kun ei ole enää helteitä. Mä tarjoan pojalle vettä aina ennen unia, sitten kun herää ja kun jonnekin ollaan lähdössä, tullaan jostain ja aina kyllä kelpaa. Usein on nokkamuki matkassa mukana, monesti pelkkä jano saa kiukun aikaan.
 
MOi!

LAitetaas RIIKKA taas bändiä pystyyn:) Oikeen kiireellä lukaisin meijän rymyrinsessan jutut, että saan sitten sanoa, sen mitä sinä jo sanoitkin! :)

Eli kokeilkaa piimää, viiliä, jukurttia.... ja että ei varmaan ihan parissa päivässä(kään) tule nesthukka ilman helteitä. Hm. Meillä ei kans nuo muut maijot, kuin tissimaito oikeen vielä maistu. Vaan empä nyt ota siitä stressiä! Saahan toi edes hiukan kalsiumia juustosta ja siitä jukurtista. Ja kaikenkaikkiaan, kun ajattelee se silleen, että vuoden ikään saakka KAIKKI mitä suuhun menee on OPETTELUA. Tänään maistuu ja huomena ei. Jonain päivänä ne soittelee itse kotipitsaan ja tilailee mitäsattuu ja sitten me saadaan olla oikeesti huolissaan ruokavaliosta(kin)!!!

VOI SANNA SANNA!!! Eipä kuulosta herkulta nuo olot. Ehdotan teille pikasta uuden asunnon ettimistä... tai löytymistä! Mulla menis hermo jos joutuis yhdessä huoneessa hissuttelee ja varomaan, ettei mies herää!  Ja jo tuokin, että vois rauhoittaa muksun eri huoneeseen päiväunille, kuin siinä missä syödään ja leikitään. Saisit itsekin hiukan huilia sen unien ajaksi.... Ja sitte tuo KIUKKUILU ON ÄRSYTTÄVÄÄ!!! Vaikka toinen on VASTA kasikuinen, niin silti! Kun se möykkä kestää joskus kokopäivän! Nyt kun täälläkin alkaa oma tahto löytyään, niin johan saa olla ihmeissään. Kerrompa pari tarinaa tältä päivältä:

POTTA JUTTU: naamasta näkee, että on isohätä. No kävellään yhteistuumin potalle. Riisutaan vaippa ja sukkikset ja aletaa istumaan.... noooooh, mitä tekee neiti? Töksäyttää kintut oikoseksi ja vääntää selän kaarelle, ottaa tiukan ja tuiman katsekontaktin ja aloitta kiukuttelun. Se varmaan seisois tunnin siinä pöksyt kintuss kiukkuamassa jos antaisin jatkaa! Eli vetästään vaatetta takasin ja koitetaan kohta uudelleen.

SYÖTTÖTULOIN kanssa sama juttu! Jalat niin jäpöjäykkänä, ettei istumaan käymisestä tule mitään! Tänää jäi esim. illan "isoruoka" väliin. Mentiin siitä ulos keinumaan ja vielä saunaan ja SITTEN maistui mahti annos puuroa ja uni tuli kuin lumi katolta maaliskuussa. Suoraan ja varottamatta!

MUTTA OSAA se olla SULOIENKIN: ME leivottiin tänään yhdessä. Pullaa! Pyörittelin Venlalle oman pikkupulla annoksen ja kasan jauhoja pöydälle!!! Voi hyvä ihme sitä ilakointia !!! SAin sitten ite ihan rauhassa tehdä pari peltiä pikkupullia ja yhden mustikkapiirakan. Tyttö oli kyllä yltäpäältä jauhossa! Silmäripset ja kaikki valkoisen pöperön peitossa! Ja niin kivaa!

Lisäksi tehtiin aamupäivällä tän syksyn eka retki sienimetsään ja sielläkin tää nakotti tyytyväisenä mättäällä isin kainalossa. Äiti hääri sienet ja mustikat talteen... Ja kotiin tultiin tyytyväisenä! Ja suu sinisenä! Lisää tollaisia reissuja!!!

Eli SALDONA; kyllä sitä kitinää on siis ilmassa täälläkin!

Noniin... nyt passais sitten panna silmää kiinni. Hyvät yöt joka kotiin!

ps. Edelleen; missä on PRANAMETRI?
 
No mutta iltaa!

Kun sain pikkumiehen taivuteltua unille ennen ysiä, niin voi luoja kun olin iloinen! Oikeesti, istuin sohvalle ja huokaisin ääneen!

maarinen, uus kämppä se onkin tässä ollu etsintä listalla. Harmi vaan, kun oltiin aateltu, että asuttais tässä ja sitten ostettais se ihan oma asunto! Nyt sit vaan menee suunnitelmat uusiks, kun pitää muuttaa kämppään, joiden vuokrat on vähintään 150-200e kalliimmat ku nykyinen, elielieli... Mä niin toivon, että mun ei silti tartteis mennä vielä tänä vuonna duuniin, että Joona sais olla himassa! Niin tai näin, asuntoja on nyt surffattu ahkerasti ja hitonmoinen pula näyttää olevan kolmioista täällä, jos ei oo valmis maksaa yli tonnia vuokraa kuussa... :S Kaupunginkämpät ois halvempia, mutta kuten sintunkin kuumeinen asunnonmetsästys kertoi, niin niitäpä ei ookaan niin helposti saatavilla, vaan joutuis jonottelee kuukausia-vuosia. Noh, löysin yhden unelmaisen, johon meillä olis jopa ehkä varaakin, kunhan saan huomenna mieheltä hyväksynnän niin laitan hakemuksen samantien sisään ja parin pvän päästä soittelen ja oon maailman herttaisin ja ihanin. Kämppä nimittäin annetaan "tarveharkinnalla", eikä meidän tarve välttämättä oo se kaikista priorisoiduin, mutta ehkä nyt on se hetki, kun pitää käyttää omaa sanavalmiutta. Et pitäkäähän peukkuja!

Rinkku, komppaan edellisiä, ei se neitinen ihan hetkessä kuivu... anna sit enempi sosetta, vetisempääkin. Tuleeko siis kaikki, missä on maitoa, ulos vai vaan pelkästään niinku "puhdas" maito? Koita sitä vettä vaan juottaa, tai jos mahdollista, niin lantraile kaikki soseet tosi löysäks maidolla... ja sit vaan noita jugurtti/rahkapilttejä, jos et tota oikeeta lehmänmaitoa vielä uskalla kokeilla. Ja Riikka neuvoi kokeilemaan toista korviketta, niin samaa ehdottaisin mäkin! Yrittänyttä kun ei laiteta ja tutkimattomia on noi lasten vatsat ;)

Maariselle piti vielä virtuaalihalit heittää! On siis sielläkin ollut vallan pirullinen penska tänään, jos niin saa nti Kohukaunottaresta sanoa. Se on kyllä ärsyttävää, jos ei nappula suostuis taipumaan syöttötuoliin/potalle/auton turvaistuimeen... Vielä on täällä ainakin äiskän "voimakeinotkin" auttaneet, mutta enpä tiiä, koska tolla lapsella alkaa olla sen verran "vastavoimaa" ettei sitä väkisinkään voi enää vääntää.... Että jepsistä, sitä oikeeta uhmaikää ootellessa!
 
neiti tainnutettu ulos sateeseen päikkäreille [:)] (varjon alle sadesuojan uumeniin) josko ne unet nyt maittais paremmin kuin aikasemmat.

TÄNÄÄN SIIS ALKOI LAIHIS!!! siis niinkun ihan tosissaan alkoi!! alkaa vaaka näyttää pian samaa kuin just ennen synnytystä.. vaikka raskaudesta ei jäänytkään kuin se 2,5kg, niin jostain mä oon nyt saanu nää kilot itelleni haalittua. hmm, mistäköhän??? [8|]

Aamuselta lähdin sit Veeran kanssa tonne "maastoon" tunnin lenkille. ja jukopliut mitä mäkiä löysinkään. on oikein varotuskylttejä jyrkistä nousuista ja laskuista. siellä sit sain kunnon hien päälle kun kärryjä taiteilin mäkiä ylös ja alas. mutta hyvää teki!!! huomenna uusiks!! nyt vaan tavaks joka päivälle reippailua heti aamusta, vielä reilu kuukaus päästä kondikseen ennen kun työt kutsuu.

POTTA ASIAA: Kakka!! se on kopsahtanu potan pohjalle vähintään kerran päivässä, ja pissa vieläkin useammin. ehkä neljä kertaa päivässä siinä nökötetään ja aina sinne jonkin sortin saalis ilmestyy [;)] ja yleensä myös kuhmu otsaan kun kurkotellaan eteen ja sivuille ja vedetään kuperkeikkaa alas..  luulis jo oppivan että parempi istua suorassa.

LASTENHUONE: jos sitä nyt siksi voi vielä kutsua. se nimittäin toimii lähinnä pyykinkuivaus-/varastohuoneena. Onhan siellä toki Veeran sänky, mutta siellä vaan nukutaan, eli aikaa ei vietetä päivisin ollenkaan. joten kuvat meidän lastenhuoneesta voi ainakin toistaseks unohtaa [;)] pitäis ottaa niskasta kiinni ja tehdä sille jotain.

RINKKU: ootko kokeillu pystyssä juottaa maitoa? tuleeko silloinkin ylös? toi on kyl ikävää... en oikein uusia neuvoja osaa antaa, täällä ne vinkit jo tulikin esille. toivottavasti helpottaa pian!!

Missäs tosiaan PRANAMETRI luuraa??? koneko se taas temppuilee??

Ja niin hei! ihan meinas unohtua... Veera nukku koko viime yön klo 20-6.30 niin että kävin vaan kerran laittamassa tutin suuhun!!! JEEEEEEEE!!!!! [:)][:)][:)][:)][:)] häpihäpihäpi!!!
 
Takaisin
Top