Elokuun reipasta eloa!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maarinen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuten lupasin, nyt seuraa päivitystä täältä Haagista. :) Pakko päivitellä nyt, sillä tänään on yhdeltätoista neuvola, ja yhden maissa lähdetään ajaa köröttelemään Ranskaan. Ranska kiinnostaa, automatka ei niinkään. Benjistä tulee demoni, kun sen laittaa autoon 15 minuuttia pidemmäksi aikaa... Musta tuntuu, että sen turvakaukalo alkaa käydä pieneksi, pitäis laittaa se siihen versiota isompien istuimeen vissiinkin, mutta apua kun ne on kalliita! Miehen vanhempien autossa on kyllä miehen serkun lapsien vanha turvis, mutta se ei mun mielestä pysy sivusuunnassa tarpeeksi suorassa. Tai se heiluu silleen jännästi. Ehkä sitä ei oo vaan kiinnitetty kunnolla. Pitää koittaa saada se kunnolla paikalleen, jospa me sittenkin voitais käyttää sitä tällä reissulla. Muuten siinä tuntuu olevan hyvä istuskella.

Toinen asia, mikä vähän huolettaa, on se, että Benji köhii ihan hulluna nyt. Flunssa? Voi ei! Pakkaan Panadolit ja suolaliuostipat siis mukaan...

Äärgh, en ehdikään enempää kirjoittaa, kun ukkoloiset heräs!

Siispä päätän tällä kertaa lyhyeen, mutta huutelen Bunnille vielä paljon paljon onnea uuden sukunimen johdosta!!! :D
 
SannaKoo ja maarinen - oltiin oikein etusivulle päästy... [:D] http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Hyvinvointi/Miten-eroon-maharollykasta/
 
Liikkumisesta: Onnea Ampun pojalle joka jo vauhdilla mittaa lattiaa!
Valolla on erikoinen tyyli. Jalkaterillä vauhtia konttausasennosta, sitten polvet ylös ja nojaa käsiinsä. Vähän pääsee eteenpäin, mutta vain vähän. Sitten taas takaperin saman verran[:D] Kovan karjumisen saattelemana. Yritystä on!

Hienoa, Ailime päässyt kotiin Benjin kanssa turvallisesti.

Bunnille suuren suuret onnen toivotukset!

Tiihulin ja varmasti monien muidenkin kanssa jaan ahdistavan ajatuksen kunnolla treenaamisen aloittamisesta. Aloittaminen on niin vaikeaa ja sitten on paikat kipeänä[:(] Kaiholla muistelen miten olen taipunut ja jaksanut, joskus, entisessä elämässä.. Vaikka en minä ihan rapakunnossa ole, jos en huippukunnossakaan. Pitäis pitäis. Onneksi on vähän keli hellittänyt, pääsee lenkille. Tällä viikolla jo kolmas kerta tänään! Kyllä se tästä.

Sintulle tsemppiä työelämään!

Jee Joona! Kaikk aikanaan! Valo on varmaan viimeinen liikkeelle lähtijä, jos Joona on kääntyjä [:D]

Nyt ruokaa laittamaan miehille jotka kohta tulevat vauvakeinuilemasta leikkipuistosta.

Kuulemiin[:)]
 
Dippadai!

Mäpäs oon päivänsankari! Mulla on nimpparit ;) Hahaah, mutta kukapa noista pitää kirjaa. Ite käytin tän tekosyyn lapsena kerjätä vanhemmilta jotain lelua/kasettia/cd:tä/mitälie, mutta eipä tota nykyään enää sillain aattele. Kiva jos joku muistaa, mutta ei se oo niin justiinsa. Jännää on, että nyt sosiaalisen median mukana on tosi moni alkanu onnittelee nimipäivänä! Siis sellasetki tyypit, jotka ei kyllä ikipäivänä laittais esim. tekstaria nimpparipäivänä! Jännää... Mutta omituisinta oli ehkä anoppi, joka kävi tuomassa mulle kortin, jonka välissä oli 50€! Siis mulle se ainakin on jo niinku "paljon" rahaa, olisin ollut hämmentynyt varmaan mistä tahansa rahalahjasta nimpparina, mutta viiskymppiä! Noh, se on sitten minä-rahaa, ihan ikiomalle säästö"tililleni" sen laitan pahanpäivän varalle. ;)

Riikka, no kappas! Tää on jo toka kerta, ku mua on lainattu noissa artikkeleissa ;) Ehkä täytyy vähentää kirjottamista :D (vai ylpistyisinkö nyt, ja ajattelisin olevani niin hurjan viisas!)

Onnittelut Bunnille ja miehelle vielä nyt täälläkin! :) Kivaa nähdä teitäkin, vois tuolla pk-keskustelussa sopia treffipäivää vaikka, niin ei hukkuis tänne taas vilkastumisen merkkejä osoittavan keskustelun joukkoon? (huom. siis myös sinttu, Halipossu, Riikka ja muut halukkaat)

Varren muokkaamisesta on vielä sanottava, että meillä muiden joulumammojen kanssa ollut paljon juttua karppaamisesta. Yks jos toinenkin lähtenyt sille tielle tässä viikon sisällä, ja alkohan se itteäki vähän polttelee! Ehkä se tästä, kunhan pari päivää vähän sulattelen ajatusta (ja syödään ekaks pakkaseen kertyneet ruoka-annokset pois kuleksimasta!)

Kävelytuolista, no hitto.. mitähän mä oon sit käsittäny väärin siellä liikkeessä? Ku kuvittelis, että se nimenomaan yrittäis sellasta myydä, myyntihän sen työtä on! Nooh, eipä silti, ei meille kyllä mahdu sellaista... hirveesti tolla lapsella kyllä on rompetta! Innolla jo ootan, että saa työntää sitterit ja lelukaaret ja puuhamatot kellariin!

Ihanaa Ranskailua Ailimelle! Toivottavasti Benji ei pahemmin sairastu!

Ja onnittelurutistukset Eemelille!

PS. Käytiin siellä hammastarkastuksessa aamulla. Ei tosiaan ollut mikään itketysreissu, vaan sujui ihan näppärästi. Joona hämmentyi, kun täti tuli kykkimään siihen meidän eteen, ja antoi tädin katsella kaikessa rauhassa liki sen pari minuuttia suuhunsa. Täti kertoi yleensä vauvojen alkavan itkeä siinä vaiheessa, mutta naureskeli, että silloin sitä saa hienosti kyllä myös katsottua kaiken ;) Reipas poika meidän apina, eikä edes purassut hammistätiä, vaikka mä vähän epäilinkin, että niin saattaa käydä! Ylähammas on kuulemma ihan jo hollilla, eli ootellaan puhkeamista! Saatiin myös hammasharja ja ohjeistus käyttää lasten hammastahnaa, ei puhunut mitään niistä mg suosituksista, mitä joku muu täällä puhui...? Lisäksi kuulemma kaupunki tarjoaa niille perheille, joiden juomavesi tulee kaivoista, ilmaisen fluoritutkimuksen, aika jännää! Meillä kerrostalossa nyt luonnollisesti ei tätä tilannetta oo... (ja lupasin myös kertoa muille äideille; tuttipulloon ei saa ikinä ikinä IKINÄ laittaa mehua. Niih :P)
 
Täällä ollaan ja ootellaan, että te muut kirjotatte jotain [:D]
Ja mää veikkaan, että oon täällä koko ens yön, koska katottiin äsken Omen [:o]

Meillä kans yöt on ollu taas aikamoista hulinaa, veikkaisin kylläkin että tää johtuu täysin siitä, että liikkumaan on nyt lähdetty kovaa kyytiä ja eilen jopa noustiin seisomaan ensimmäistä kertaa. VAUNUISSA!! [:D] Eli rauhalliset vauvanhoitoajat on siis todellakin takana ja nyt juostaan pää kolmantena jalkana pojan perässä, jota ei pikku kolhut ja kopsahdukset tunnu hidastavan [&:]

Ampulle jaksamista!
 
Voi Amppu! Vaan kyllä oon sitä mieltä, että kannatti kirjottaa! Ihan vaan vaikka sen takia, että mä en ala aattelee pehmosia ja haaveilee toisesta vauvasta, kun nyt sillä rintamalla tuntuu kohisevan ja kovaa koko tulevan syksyn. Ei tuu sieniä ei, mutta vauvoja poksahtelee joka nurkilla samaan tahtiin! Ja eikö sullekin tullu ees pikkasen parempi mieli, kun sait meille purnata ;)
(ja komppaan Elegiaa, jos äitisi ei oo työelämässä tms. niin mitä jos pyytäisit häntä visiitille? Sais laatuaikaa tyttärenpoikansa kanssa ja sinä kaipaamasi lepotauon!) Tai pakkaa kamat ja tuu meiän nurkkiin pyörii joksku aikaa ;) Mä jään vahtii poikien unta, kun sä saat käydä vaikka kuin monta kertaa päivässä syömässä ihania piffejä! Täällä tuntuu kans vähän kurjalta, kun syksy ja arki saapui, eikä ukkoa näy mailla halmeilla! (tai no... näkyy se, jos kurkkaa makkariin. Siellä se päivät nukkuu, jotta jaksaa yöllä työskennellä...)

Elegiaa piti lohduttaa, täälläpäin nuo parkkisakot on tuplasti ton hintasia, että älä sure :) (vaikka uskon kyllä, että vituttaa!)

Nopeat JEEEET seisomaan nousevalle Sampolle ja sitten Puumanaisen kimppuun! Menee boxille, ja aattelin ootella jonkun hetken, niin alan kattoo sieltä ja saan skipata mainostauot ;))
 
YÖT: yhtä helvettiä!!!! en tajuu.. unille klo 20.30. nukkuu yhteen asti kuin tukki. sit alkaa armoton rimpuilu, kääntyily, ähinä, puhina, kitinä, vinkuminen... kestää tunnin-kaks. nukkuu levottomasti kolmeen-neljään ja sama mekastus ja riehuminen jatkuu. ehkä vielä nukahtaa, ehkä ei... oon jo sortunu antaa maitoakin että sais ite hetken nukkua... hittolainen!!

Istuu, mutta ei ite nouse istumaan... ei seiso, ei ryömi... että tuskin noista nopeestu kehittyvistä liikkumistavoista on öiset metakat lähtösin.

Pelottaa töihin meno jos yöt vielä silloinkin tämmösiä.. ens yöks laitan sen tonne OMAAN huoneeseen yöks. mies pistää hanttiin mutta pistäkööt. mekastakoot hittolainen yksinään siellä. sit jos tulee iso itku niin meen katsomaan... ehkä sekin vois auttaa kun en oo siinä vieressä paijaamassa ja hyssyttämässä... mitä mieltä ootte???

Tulis jo se päivähoitopäätös!!!!!!!!

Ampulle voimahaleja!!!!! onko ketään ystävää tai muuta tuttavaa joka vois tulla poikaa päivisin hoitamaan että saisit levättyä ja pihviteltyä?? ;)

tekis mieli vetää lärvit!!! paska mutsi!!!
 
Sinttu -voihan olla, että teidän muksu on sen verran herkkis, että se oletkin sinä joka hänen unta häiritset.... ihan vaan heitän arvailuja. [8|] Meillä poika joskus herää illalla/yöllä ja ährää/metelöi jonkin aikaa ja simahtaa sitten. Jos itkua tulee, niin sitten käyn paijaamassa hieman ja lähden pois. Joten oma huone voiskin olla kaikille pelastus, mene ja tiedä, koklaamallahan se selviää. [:)]

Mutta älä heti luovuta, vaikka yöt alkaiskin mennä huonommin... tsemppiä!
 
Huomenta!

Sintulle tsempit!! Koita ihmeessä Veeraa omaan huoneeseen, ehkä hän haluaakin olla jo iso tyttö, eikä nukkua äiskän ja iskän huoneessa ;) Ehkä se mieskin sitten tajuaa, että se olikin hyvä veto, kun kotona on hällä 2 aurinkoista rinsessaa kahden väsyneen ja levottoman sijaan.
Ja meillä muuten kanssa öistä on tullut "levottomia"... en tiiä, onko tolla kylmä vai mikä, mutta joutuu jo useampaan otteeseen laittaa tuttia suuhun. Eihän se tietenkään oo läheskään sama ongelma, kuin jos joutuu paijailla tai rauhoitella muuten, mutta selkeä poikkeama meidän entiseen yöelämään. Että josko tää nyt sit ois taas joku kausi vaan, koska ei meilläkään noi liikkumishommat kyllä levottomuutta voi aiheuttaa! Kyllähän se sit liikkuis siellä sängyssäänkin, eikä olis vaan levoton! Eli ehkä nää meidän naperot onkin sit levottomia just sen takia, että aivot jo tietäis periaatteessa, kuinka muut kaverit liikkuu ja vilpertää, mutta kun he eivät ite vielä osaa, niin turhautuvat siitä? ;) Tiiä noista, eikä kyllä oikeestaan tarviikaan löytää "järkiperäistä selitystä" tälle nyt, vaan toivoa että rauhoittuu, itse kussakin kodissa!
(ja siis ite oisin laittanut Joonan jo kuukausia sitten omaan huoneeseen, jos meillä sellainen sille olisi! Parempi mielestäni olisi se hoitaa nyt, kuin sitten kun poika on isompi ja tajuaa sen "suuren eron". Nyt menisi varmasti kivuttomammin!)

On pitänyt kysyä, että kuinka moni käyttää vielä teippivaippoja, vai ootteko siirtyneet housuvaippoihin? Onko housuvaippamerkkisuosituksia? (vai taasko pitää vaan kokeilla ite kaikki läpi, että mikähän se nyt sitten tolle kakkapyllylle parhaiten toimis)

Jaaaa.... sellaista piti myös udella, että miten te käytte suihussa? Joona ei enää viihdy sitterissä, enkä viittis sille puuhamattoakaan raahata tonne kylppäriin... Pitääkö siis vaan kikkailla ittensä aina pojan uniaikaan suihkuun? Iltaisin en viitsisi, kun sit pitää oottaa et hiukset kuivuu, kun en halua märällä tukalla unille.... Ja aamulla en tosiaan jaksais laittaa herätyskelloa soimaan X-aikaa aiemmin, että ehdin suihkuun, kun aivan varmasti Joonakin heräis herätykseen, eikä suostuiskaan enää nukkumaan.

Ja piti vielä hehkuttaa, että nyt oon taas kokeillut Joonalle maissia ja riisiä, ja tuntuu hyvin käyvän! Tai maissi noissa naksuissa nyt ainaskin, en tiiä, että käykö sitten ihan "tuoreena". Jee, huippua!
 
Ihanaiset aurinkoiset terkut täältä Ranskanmaalta!

Ollaan nyt eilisestä asti oltu kolmistaan täällä miehen enon "mökillä". Enemmänkin tämä on kyllä kakkostalo, eikä mikään mökki, kun täällä pelaa kaikki niinkuin kotonakin. Eikä oo sitä saunaa. :D Pelättiin, että saadaan huonot kelit, mutta aurinko täällä paistelee ihan siniseltä taivaalta. Täällä talossa on kyllä viileetä, kun on kiviset lattiat, tiedä sitten mikä idea niissä on. Varmaan ainakin helppo pitää puhtaana.

Minä olen päässyt syömään ihania herkkuja jo, sellerisalaattia (mun ehdoton suosikki täällä!) ja tuoretta rapeaa patonkia. Ja mums mums-juustoja. Kahvi ei kyllä ole täällä hyvää, tyydyin siis ostamaan tölkin cappucino-jauhetta, se ei ainakaan ole liian vahvaa tällaiseen suomalaiseen makuun.

Vauvanruokia on noissa marketeissa ihan hirmuisen paljon kaikkia erilaisia Hollantiin verrattuna. Arvoin hyllyjen edessä pitkään eilen, kun mietin mitä tuo napero haluais syödä. Tänään palataan kyllä ruotuun, ja teen itse ruuat, ja Benji pääsee taas sormiruokailun pariin.

Benji tuli tosiaan kipeäksi, flunssa se iski sitten päälle pienellensä. Nenä on ihan räkäinen, ja kovasti tuo yskii. Tosin, meno on aika reipasta, eli jos ei räkä valuisi koko ajan, en välttämättä edes sanoisi, että Benji on kipeä. Itselläni on eilisestä illasta asti ollut kurkussa sellainen karhea tunne, toivottavasti pääsen "pelkällä" kurkkukivulla.

Sanna, meillä on välillä housuvaipat käytössä. Ollaan kokeiltu sekä Pamperseja, että Liberoita, ja molemmat toimi meillä yhtä hyvin kuin normaalit teippivaipatkin. Varsinkin reissussa on nuo housuvaipat siitä kätsiä, että ei välttis tarvitse olla mitään tasoa, minkä päällä vaippa pitäis laittaa päälle, vaan ne voi vaan vetäistä jalkaan. Siis silloin, jos ei kakkoja tarvitse alkaa siivoilemaan. Vielä kuitenkin lähinnä teippivaippoja käytetään, kun ainakin meilläpäin ne on kuitenkin halvempia.

Sinttu: mä suosittelen myös tuota lapsen nukuttamista omaan huoneeseensa! Ainakin meillä on sekä vanhempien että lapsen unenlaatu ja määrä parantunut huomattavasti omaan huoneeseen siirron jälkeen! Ja tämä siitä riippumatta, että Benjin huone on kadun puolella, ja huoneeseen kuuluu bussien ja autojen melu ihan selvästi.

Jaahas, nyt me lähdetään torille ihmettelemään!

Heippa!
 
Moro!

Terveisiä täältä mehustuksen keskeltä. [:@][:'(][:o][>:][X(]

Ostin Pinjalle Brion taaperokärryn. Nyt alkaa jo hoksata, mitä sillä pitäisi tehdä. Sohvapöytää vasten nousee seisomaan ja kaapii kaiken pöydällä olevan lattialle. Toissa päivänä yllätin tytön sakset kädessä. [X(] Pitänee vissiin pitää pöytä tästä lähtien tyhjänä. Neiti lähtee varmaan kohta kävelemään, kun käsistä kiinni pitäen kävelee jo. [:)] Mutta hyvin uskoo, jos kieltää menemästä jonnekin tai koskemasta johonkin. Toivottavasti jatkossakin. [;)]

Ampulle sympatioita raskausoireilun keskelle. Itsellänikin oli silloin raskaana ollessa aivan järkyttävä väsymys! [&o]

Vaipoista meillä on nyt pampersin active fit ja baby dry teippivaipat. Housuvaipat on tytölle aivan liian isot! Siis löysät vyötäröltä, vaikka ottaa 3 koon. [8|]

Pitänee mennä vahtimaan mehumaijaa...
 
Hei vaan tytöt!

HEti aluks anteeksi, etten nyt ensimmäisenä ole lukenut yhtään mitään. Tultiin pari tuntia sitten reissusta kotiin... ja mieli on jossakin huilaamassa. Tyttö nukkumassa ja mies töissä. Ja iso poikakin meni jo vuoteeseen.

HIRVIKOLARI. Se sattui sitten meille eilen illalla. Joskus puoli kahdentoista aikaan siinä Laukaan ja Jyväskylän välillä. Iso naaras hirvi suoraan tuulilasin ja katon yli ja vasemmalle puolelle ikkunat sisään. Venla säilyi nukkuessaan turvaistuimessa takapenkillä, oikealla "koskemattomana" samoin mun iso poika etupenkillä. Minä ja mies saatiin muutama mustelma ja sylin täydeltä lasimurskaa, josta miljoona pikku reikää. Piipaa-autolla Jyväskylään tarkkailuun. Kaikki hyvin kaikilla. KIITOS!!!! Auto meni ihan paskaksi, mutta antoi meille suojan. Kyynisesti sanottuna, selvittiin. Aamulla löysin päästäni ison mustelman, joka oli tullu ilmeisesti virveleiden sinkoillessa takaikkunalta mun pään yli etupenkille.

Niin, että näitä nyt tässä pohdin ja palaan asialle tuonnempana. Elämässä kiinni ja lujaa! Kyllä muuten turvaistuimet on vankkaa tekoa! Edes se pirstoutunut lasi ei ollu läpässy sitä istuimen kuomua!!!!

Hyvää yötä, rakastakaa toisianne!
 
Hui kamala Maarisen kolaria, suojelusenkeli tais olla mukana! Onneksi! Halauksia täältä Oulusta!

Meidän kone on vasta nyt kunnossa niin kirjottelen heti paremmin kun kerkiin!
 
Hei!

Kaikki luettu tälläkertaa. Ja kiitos kaikille HUOKAILUISTA, sen kolarin johdosta. Selvitty on tosiaankin ja se on pää asia! Kuvia katselin tossa juuri ja kyllä ne pistää puistattamaan. Ruttunen auto täynnä lasia. Löysion muuten Venlan pepusta yhen sirusen. Menny varmaan sairaalassa kun vaippaavaihdoin ja olin itse vielä silloin ihan lasinsirujen peitossa.!!

Ompas kiva muuten huomata, että ihmisiä alkaa palailemaan lomilta KONEEN ääreen! Tervetuloa takaisin!

Keskusteluissa vilahti:
KAVELYTUOLI- ei ole meillä. Kun ärsyynnyn jopa silityslaudasta, sen harottavista jaloista... Saati sitten joku ylimääräinen lapsen vekotin.... Varmaan olis vauvasta tosi kiva. Ja kuulostaa mukavalta härveliltä!

YÖUNET - niin, levotonta silloin ja rauhaisaa tällöin. Reissussa tuo nukkui simosikeästi, vaikka tilaa oli vaan maata tiukasti selällään isin ja äitin välissä! Oisko just sen takia nukkunu niin hyvin? Vai runsas ulkoilmako se antoi makoisat unet? Kotona taas heittelehtii sinnetänne ja touhuaa ties mitä! Täällä kotona on kai turvallista käydä reissu-ajatuksia läpi... KOTIÄITI-FILOSOFIAA!!!

SYÖMISET - pah.... Puuro on parasta, siihen se taas on jäänytkin. Aamupuuro ja iltapuuro. Siinä välissä oli hyvä, jos jotakin 4kk hedelmäpilttiä sai vahingossa lusikallisen luikautettua suuhun. Mutta onneksi juo. Vettä, tissimaitoo...

---------------
hm. mies tuli kaupasta..meen tutkii sen herkkupussukoita... :)
 
Olipas hurja reissu ollut Maarisen perheellä. Onneksi olette kaikki kunnossa, eikä suurempia fyysisä vammoja. Raksuttaa varmaan pitkään takaraivossa ajellessa pitäen tuntosarvet tarkkoina.
 
Toivottavasti Veeran unet on parantunut siirron myötä. Se varmaan on hyvä ratkaisu kaikkien kannalta. Meillä yöt sujuu hienosti ja yleensä tietää, että nyt on jostain kipeä jos alkaa maruuttamaan öisin. Nukkuu yöt 10-12 tuntia heäämättä.
 
Vaippoina meillä on ollut teippivaipat vielä käytössä, mutta otin paketin housuvaippoja Lidlistä, kun niitä joku täälä suositteli. Kiitos taas vinkistä.
 
Kuolaako teidän ipanat kauheesti? Jussi on kuolannut 1 kuukauden iästä ja vasta ensimmäiset (2 alahammasta) on tullut puolivuotiaana. Kerroin asiasta lääkärille, kun käytiin korvakontrollissa ja kerroin Jussin myös kuorsaavan. Epäilen, että olisko kitarisat suuret. Lääkäri kertoi, että jos korvakierre jatkuu niin putkituksen yhteydessä myös kitarisat poistetaan. Toivotaan, ettei korvatulehduksia tule lisää.
Jossain vaiheessa näytti, että ylös olisi hammas tulossa, mutta se katosi takaisin ikeneen [:)], eikä siitä sen koommin ole näkynyt.
 
Ailimen perhe Ranskassa, ei vähä kateutta ilmassa täällä. Toivottavasti Benjin flunssa ei pahene ja jaksaa nauttia reissusta. Ihanaa lomaa teille.
 
Ampulle jaksamisia olojensa kanssa ja hyviä pihvihetkiä, nam[:)].
 
Nyt kuulostaa siltä, että meillä herätään unilta, joten palataan taasen.
 
 
No niin... jatkampa siitä mihin päivällä jäin. Herkkupusseista löytyi IHANAA grilliruokaa!!!!

.....Että ymmärrän täysin AMPUN pihvihimot! Mun piti sillion Venlaa oottaessa välillä itku tirauttaa, että mies hoksasi lähteä lihan hakuun... heh. Kerrankin Karkkilan ABC:llä, keskellä yötä,piti herättää takahuoneessa nukkuva kokkikin, ja maanitella sitä myymään meille 400g LIHAA!!! Omalla vastuulla, kuulema, se suostui sen TÄRKEÄN lihapalan myymään. Siihen aikaan, kun ei mistään saanut tuoretta lihaa ja pihviä teki mieli! Sitä sitten kiireesti kotiin paistamaan, koska vain ja ainoastaan minun mieheni tiesi tarkalleen, miltä rouvan pihvin pitää maistua! NIIN.

Ja sitten oli ollu puhetta VAIPOISTA. Meillä passaa parhaiten ne Lidl-ketjun housuvaipat. Hinta ja laatu on kohallaan. Aluks oli liberon vastaavia. Niitä piti kuitenkin aina poiketa erikseen City-markettiin ostamaan, niin se lysti loppui siihen! Cittarissa kun saa kävellä ittensä tainnoksiin, ennekun on siellä vaippahyllyjen kulmilla. Siinä matkalla on sopivan houkuttelevasti meikkejä, kenkiä, vaatteita ja KARKKIA.... Ja lauantaisin kymmeniä eri maistatuksia, joten ikinä ei tulla ulos pelkän vaippapussin kanssa!!! Lapsilisä hupenee siellä yhellä parkkeerauksella... ok. Oli puoleueellista, tai ei niin tämmöstä meillä.

Tuosta kolarista vielä. Koko ajan se kummittelee mielessä. Kaikenlaisilla kuvilla ja ajatuksilla ja jossitteluilla. Ja jokasen ajatus pätkän päätteeks tulee SUURI kiitollisuus OLEMASSAOLOSTA. ja sitte ahistus, että miehen piti taas lähteä töihin ja minä saan yksin pyöritellä juttua. Kyllä sekin tossa päivällä jo alkoi puhumaan, mutta ymmmärrän, että kuljettajalla se on vielä vaikeempaa. Ja kun me muut vielä nukuttiin sen kolain sattuessa, niin VASTUUN tunne painaa valtavasti. Ja jokainen ihosta pulpahtava lasinsiru muistuttaa tärmäyksestä. ... ja nuo radion liikennetiedotteet pistää aina pysähtymään pää kallellaan... ja kaikki vähänkin poikkeavat äänet saa säpsähtämään. Lääkäri sanokin,että se on normaalia ja kestää ja että puhua pitää, aina kun tulee sanottavaa.

PALSTAJULKKIKSET..heijaa!! Riikka ja Sanna... samaa mietin, että onkohan sitä niin VIKSU vai sattumoisin niin SUULAS, että on joka asiassa sanomassa mitä tietää ja miten pitää olla.... Niin tai näin, mutta täällä roikutaan.... ja siltikin on se oikeakin elämä jossain....ootte ainakin mun kuvia nähny, joita vissiin pitää taas joku päivä ladata. Kolari kuvat jätän kotiin, mut myrskyn tuhoista saatan joknkun malliksi laittaa.

Niin joo.. olihan siellä saaresa tosiaan raivaamista ja sitä riittää vielä pitkään. Saatiin aika siistiksi sitä mökin ympäristöa kuitenkin näin lyhyessä ajassa. Ja onneks kaikki ei ole meidän käsissä sielläkään!

Ja ONNEKS nuo ukkoset tosiaan taitaa hellittää. Mä en enää jaksais pelätä koko ajan ja jokapäivä.!!!

Nyt vois harkita nukkumaan menoa. Sitä rentoutumisen muotoa on tullu harrastettua viimepäivinä kovin kevyesti!
 
...pikahuikkaus... HUI!!! onneksi on Maarinen ja koko perhe kunnossa!!!! järkyttävä kokemus.. halit!!!
Mä lähden lintsille Veeran ja kummitytön kanssa [:)] toivottavasti ei ala ukostamaan [:o]
 
Takaisin
Top