Elokuun reipasta eloa!

Kiitos SANNAlle virtuaali haleista! Niimpä... mä paan tonne (kauhu)galleriaan (jos kerkeen) kuvan miten tää kohukaunotar tosiaan näyttää mammalle suuntia..... Se on niiiiin raivostutavan suloista!!! hah hah haaa.... Ja hänen tuhat-ilmeiset kasvonsa...ei sitä hymypäivänä omakseen tunnista!!!! Paitsi, että joissakin kiukku-hetkissä olen aistivinani sen tunteen tutuuttuuden, mitä lapsi kokee?!? Se on aika hämmentävää, kun tietää, että jaa, sillä oikeesti kuumottaa muuallakin, kuin ikenissä!

Sitte tohon asunnohoakuun liittyen... Yrittäkää pyytää vaikka neuvolalääkäriltä tai joltain sosiaalialan ihmiseltä puoltavia lausuntoja niihin hakemiksiin... Hitto, onhan se selvä, että ei ihmisten pidä kylkikyljessä nököttää, varsinkin jos ei MAHDU! Toiset mahtuu, mutta toiset ei. Mulla ja miehellä on ainakin niin "suuret sarvet", että Vantaan kodin minikeittiö oli jotain ihan kamalaa. Lopulta sinne ei tehny edes mieli mennä, kun ties, että toinen tulee kohta kuitenkin ja sitte sitä ollaan just kirjailmellisesti "nyrkin ja hellan välissä"! Toinen avas jääkaapin ja toinen jäi sen oven taakse ja litistyi hellaa vasten.....

*******

...hm... Näin unta, että Pranis oli asentanut koneeseensa sen mikälie..skypekameran.. sieltä se sitten tiiraili meitä... Hih! Ja jotenkin mun koneeseen vahingossa kytkeytyi kyseinen "skype" ja ruudulle nousi VALO-pojan kuolainen, naurava naama ja takaa kuului Praniksen ääni, että: "VALO, mihin sä nyt meet?" JA mä huudan ruudun takaa sinne: "HEI, me täällä kaivataan..kivat verhot teidän keittiössä!!" Ja niiden isä syö sielää kaiken touhun keskellä hernekeittoa!!!!

*******

KIUKKUKAKARASTA vielä, että turvaistuin on tosiaan kanssa yksi jäykisteleyn paikka..... Eilen kaupan jälken, siinä Sivan pihalla, me annetaan tän ihan vaan seistä tököttää istuimessa. Auto parkissa ja neiti tyytyväisenä osottelee sormella ohikulkijoita. Aaaaaatooo, toooo, toooo ,toooo.to. Sitte me aatellaan , että kotiin, hitto, nälkä tulee. Isi alkaa laittaa siinävaiheessa jo väsynyttä tyttöä istumaan. Aluksi yhteistyö näytää sujuvan, mutta, hetki ennen turvasoljen napsahdusta tää ponkaisee voimalla pystyyn ja posauttaa päänsä auton kattoon!!!! Kuhmu ja huuto. HUUTO. Äkkiä pois parkkiruudusta, ennekin joku ohikulkijoista alkaa pälyilemään sumuikkunaista autoa.... Meidän perhe maitokaupassa :D

Jep. tänään taas sienimetsään. Eileiset saaliit me persouksissa syötiin jo. Kanttarelli muhennosta (jotain?) leivän päällä iltapalaksi!

ps. SÄNGYN POHJA LASKETTU TÄÄLLÄKIN.
 
Moi taas,'
Täällä on monilla ollu kiukkupäiviä niin lapsilla kuin aikuisillakin. Nää meidän pirpanat vissiin vaan kasvaa ja luonne tulee koko ajan enemmän ja enemmän esille ja kaipa ne piirtää niitä omia rajojaan. Täällä siis sama homma.. Tuntuu että tää mamma juoksee tuon pikku vauhtimimmin perässä koko päivän, Ei on varmaan tytön eka sana kun koko ajan sitä toitotan...ja vauhtia tosiaan piisaa enemmän kun järkee. Parasta kun kylppärin ovi aukee niin Kiiran silmät syttyy ja ottaa hirmu spurtin sinne. Sitten oottaa nätisti siellä että kun oon siinä ovella niin nousee vessan pönttöö vasten ja iskee kiinni eli nuolee antaumuksella sitä pönttöö...[:'(] Yök!

Yöt on täällä myös ollu vähän normaalia levottomampia. Kokeilen nyt tuota tuttisysteemiä eli viljelin niitä sinne sänkyyn vähän reilummin.

Pidän peukkuja Sannan uuden kodin suhteen. Ja onnittelut Bunnille uuden kodin suhteen!

Kiva oli kuulla Halipossun kuulumisia ja tuuletukset Aleksin ja Veeran nukutuille öille! Pranaa on täälläkin ikävä! Tule esiin siis!

Mulla ei ole todellakaan vauvakuumetta (kai?) mutta Maarisen tavoin kyllä meinaa herkistyä aivan noista raskauskuulumisista. Niitä lisää siis[:D]

Laihduttajat siis lisääntyy, Elegia ja Sinttu. Tän mamman dieetti on menny ihan perseelleen. Ja taidan unohtaa koko homman[:D] Ei tuu mittää, ressiä vaan! Mutta siis tsemppiä teille ihan hirmuisesti!!!

Meillä oli perjantaina 9 kk neuvola ja mitat oli 8500g/70,2 cm. Kasvaa hyvin ja saatiin lupa aloitella noita hapanmaitotuotteita. Nyt sitten on piimää ja jogurttiamaisteltu[:D]

Tänään oli vauvauinti ekaa kertaa tänä syksynä. Ja oli tosi hauskaa. Kiira oli ihan innoissaan ja huomattiin siellä uinnissa että nää meidän lapset on oikeesti jo tosi isoja ja ne oikeesti nauttii tosi paljon siellä vedessä leikkimisestä. Keväällä tuntu vielä että ei ne oikein hirveesti kovinkaan moni tajunnu siitä mitään, ei nyt valittanutkaan mutta kuhan olla möllöttivät[:D]

Ja maanantaina alkoi muskari. Siellä laulettiin ja soitettiin. Kiira soitti ihan hienosti marakassia mutta niitä rytmipalikoita lähinnä imeskeli[:D]

Onpas meillä ollu vauhdikas viikko, mutta nyt lupaan että loppu viikoksi rauhotutaan ihan vaan kotiin!
 
Ihana oli tuo Maarisen uni Pranasta[:D] Ja hyvä että laskitte neidin lattianrajaan niin ei oo teitä joku aamu tuvassa vastassa[:D]
 
Voi Helvetti!

Oli kirjoittanut ehkä lakanan kokoisen postauksen, kun vahingossa nykäisin läppärin johdon irti, ja kone sammui kuin saunalyhty.. Ärrinmurrin!! Rumia sanoja!!

En jaksa millään nyt kirjoittaa kaikkea uudelleen, mutta Benjin päiväkotireissuista nyt kuitenkin pientä päivitystä:

Eli Benji on nyt käynyt kahtena päivänä, eli eilen ja tänään siellä hoidossa. Maanantai olikin peruttu, kun yksi ohjaajista oli kuulemma kipeä. Mahdottoman hyvin on mennyt!! No, tiistaina oli vain 2 tuntia, joten se nyt olis voinut mennä ihan vaan tuurilla, mutta tänään oli mennyt ihan yhtä hyvin! Woo! Ei ollut itkenyt kuulemma kuin ihan vähän puettaessa, mutta muuten oli kuulemma reipas ja iloinen poika. Oli leikkinyt autoilla. :) Unille olivat saaneet sen tänään kahdesti, ja ihan ilman tissiä! (Hihi, tai ainakin toivon niin!) Ihan helposti oli kuulemma mennyt nukkumaan. Olivat vaan laskeneet sen sänkyyn selälleen, ja kahdelsti olivat joutuneet käymään laittamassa takaisin selälleen, kun oli noussut istumaan. Mutta sitten oli tyytyväisenä nukahtanut ihan minikitinöiden jälkeen! Siis whaaaattt? Tätä tullaan testaamaan kotonakin! Maitoa ei ylläripylläri ollut suostunut juomaan pullosta eikä mukista, mutta olivat sitten tehneet siitä pumpatusta maidosta puuroa, jonka Benji veteli hyvällä ruokahalulla menemään. Eiköhän se käy sitten niinkin. :)

Sellainen hassu juttu, että täällä lapset eivät syö keskipäivällä lämmintä ruokaa, vaan ihan vaan voikkaria. Siispä Benjikin söi muiden lasten kanssa kahdeltatoista leipää ja sulatejuustoa. Jotkut syövät maksamakkaraa, mutta sitä en halua Benjin syövän. Niin, ja jotkut lapset saa sulkaarakeita siihen leivän päälle! Siis nuo suklaaströsselit leivän päällä on täällä hullussa Hollannissa ihan normijuttu, mutta että suklaarakeita ihan vaan lounaalla alle vuotiaille lapsille!? Minä kielsin antamasta Benjille sokerisössöjä. Sanoivat kyllä, että se on ihan ookoo, mutta pitävätköhän ne mua ihan hysteerikkona...? Aattelevat varmaan, että omituisia nuo ulkomaalaiset... :D Omenasiirappikin on sellainen, mitä ne täällä laittavat leivän päälle. Aluksi aattelin, että ei sitä Benjille, mutta lueskelin sen hyvistä ominaisuuksista, ja siinä tuntuu olevan tosi paljon rautaa, joten antaa mennä sitten vaan. Pestään illalla sitten kunnolla hampaat. :)

Mutta siis, hyvillä mielin vien Benjin perjantainakin hoitoon sitten. :)

Vielä yksi pikajuttu: bongasin Benjin tänään seisomasta ilman tukea! Näpräili kiinnostuneen oloisena jotain palloa hyppysissään, eikä vissiin itse ollenkaan tajunnut päästäneensä irti tuesta. Ihan muutaman hetken vaan siinä seisoi, ja tumpsahti sitten pepulleen, mutta kuitenkin! Ihan mahdotonta...

Nyt mä painun pesulle ja nukkumaan, ramasee.. Huomenna kirjoitan loput mun postauksesta sitten, jos vaan kykyenen. Jos en, niin perjantaina sitten varmasti!

Öitä!

ps. Aika monta kertaa voi näköjään väsyneenä kirjoittaa saman sanan uudestaan ja uudestaan.. Kuulemma kuulemma kuulemma... :D
 
Takaisin
Top