Elokuun reipasta eloa!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maarinen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän reissupoika syö ja nukkuu[:D] Taisi ottaa koville olla pois kotoa noin monta päivää. Tänään ihan kunnolla kiukuttelikin! Nuotti oli niin valittava. Alkoi siitä kun välipalaksi tarjottu päärunä-vadelmasose loppui kesken (vaikka koko purkki meni) ja piti jatkaa päärynäsoseella. Siinä ensimmäinen kommenttivalitus. Ja jatkui jonkin aikaa. Taitaa se kolmannen hampaan tuleminenkin vaikuttaa. Voi pientä. Taas on päiväunilla.

Me miehen kanssa manaamme kilpaa kilojamme. Vaikka söisi kuinka terveellisesti, ei se auta, jos annoskoot on valtavat tai mussuttaa aina jotain joka välissä. Ryhtiliikettä vailla taas että saisi jatkettua hyvin alkanutta painonhallintaa. Tänään on kuitenkin herkuttelupäivä...

Vai on showpoikia ja -tyttöjä kodeissa[:D] Osataan sitä vähän meilläkin. Isi kielsi Valoa ottamasta rillejään tai kirjaansa. Valo yritti samaa hymyilemällä leveästi. Valitettavasti ei hymy auttanut.

Maarinen varmaan on hommia joka nurkalla, pakko vain tehdä ne tähdellisimmät ettei ihan työleiriksi muutu viihtyisä koti[;)]

Ailimelle viihtyisiä viimeisiä päiviä Suomessa ja on ollut kiva seurata täältä missä olet liikuskellut.

jepjep
 
Amppu voi kääk mikä kramppi! Onneksi tuntuu jo helpottavan. Symppaan, koska tämän tietokoneen taas toimittua, on omat niskat jumissa ja juilii välillä kallonpohjaan asti. Koneen paikka ei ole kovin ergonominen...
On siinä herkistelyä, kun on yksi pieni masussa ja toinen pieni sylissä. Voin kuvitella että tippa jos toinenkin tulee tirautettua[:D].
 
Terve!

Ompas hiljaista täällä(kin)!

Huh, mikä tilanne siellä on AMPULLA ollut päällä. Kyllä tuommosta pelästyy ja itkuksi pistää ihan varmasti! Onneks sun mies on tolleen, että pääsee heti hälytyksestä apuun!

Ja SANNA viettää vissiin yksinäistä viikonloppua...lukaisin sun blogia...

Ja PRANIKSELLA vaan Valon hyvä meno jatkuu! Ja tuo paino-ongelma on vissiin ikuista....

TÖISTÄ: kotitöistä.. niin kyllä ne on pakko tehdä ihan hissukseen, jotenkin järkevässä järjestyksessä. Muuten oikeesti sekoaa, kun ei kaikkea saa kerralla kuitenkaan kuntoon! Ja tuo lapsi on se YKKÖNEN tässä koko ajan...

-------------
*eipä tässä nyt oikeen tyhjällä päällä muuta. Väsyttää.väsyttää.väsyttää. Onhan se jo yö-aikaa!
Hyvät yöt!
 
Pääsinpäs kirjautumaan. kone taas vaan temppuillut pari päivää.. grr[:@]

Hui AMpun kramppia. mulla on itellä kerran tullut tension neck, eli siis pää jäi vinoon kääntyneenä sivulle eikä liikkunut mihinkään. kipu oli aivan järkyttävä!!! Kaks päivää meni relaxanttejä popsiessa ja koomassa maatessa. mies joutu kantaa vessaankin kun ei päässy ite sängystä ylös.. ei yhtään kiva kokemus. Hierojalle mars heti kun tilanne sen sallii!!!!!!

Ja Ailimelle hyvää kotimatkaa!!!!

Täällä on taas kaikki räppänät ja luukut auki ja ilma on niin pirullisen hautova ja kostea. plääh... Veerakin ihan nihkeen nahkeena tossa lattialla pyörii. Kohta ulos vaunuihin aamupäikkäreille. Eilen oli muuten harvinainen päivä kun neiti vetäs vaan kolmet päikkärit!! yleensä on ne neljät per päivä.. kyllä noi kolmet sais mun mielestä riittää. yhtä nukkumista muuten.. vaikka ei ne unet kestä kun sen puolesta tunnista tuntiin.

Eilen saatiin uus sohva!! [:D] mökillä ollessa bongasin vanhan (isoäitini lapsuudenkodin peruja) puisen sohvan jota isoisovanhukset oli viemässä kierrätyskeskukseen kun ei muka mahtunut enää minnekään. stop stop.. MÄ OTAN SEN!! hioin ja vetäsin kolme kerrosta maalia päälle. Ja nyt se on just passeli Veeran huoneeseen. Sohva on vielä kaiken lisäks levitettävä, joten sit kun neiti on pikkasen isompi ja saa yökavereita kotiin niin siihen on sit hyvä majoittaa. jee jee!!!

Oltiin eilen ekaa kertaa koko perheen voimin tuolla saunassa. meillä siis ei oo enää omaa saunaa, vaan joudutaan menee tonne yleiseen [:(] noh, anyway.. aluks meni kaikki ihan hyvin, Veeralla oli oma amme mukana ja se siinä polskutteli kun me vuoron perään käytiin miehen kanssa löylyissä. Sit yhtäkkiä Veera sai ihan hirveet hepulit. Itki lohdutonta itkua varmaan viis minuuttia ja sit alko koko tyttö ihan vapisemaan.. eikä tietenkään ollut edes tuttia mukana. no eipä siinä auttanut sitten muu kuin pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä kotiin. Onneks saunarakennus on heti viereinen talo niin matkaa ei ole kuin 30 metriä. Kotona sit rauhottu. Ja tietty pissas meidän sänkyyn ennen kun ehdin sujauttaa vaipat päälle. [:'(] noh, sit omaan suihkuun ja pesulle. sieltä sitten pyyhe päässä marssin olkkariin höpöttelemään Veeralle jotain. Ja taas alkaa sama paniikki itku. siis se pelkäs mua kun mulla oli se pyyhe päässä!!! jeps. eli ei enää pyyhe päässä ton neidin lähelle... Ja vissiin pelkäs sit siellä saunallakin?? vieras ja aikaa pimeen hämyinen paikka. Todella siisti kuitenkin taloyhtiön yleiseksi saunaksi!! Tästä lähin sit taidetaan mennä vuoron perään miehen kanssa saunaan. Ja toinen jää sit Vertsun kanssa kotiin.

MUURAHAISET!!! mistä niitä riittää?!?!? ollaan myrkytetty koko piha ja ne ei vaan haluu muuttaa niiden kulkureittiä! pirulliset!! mitään vinkkejä millä ne sais pois??? suolaakin oon heitelly varmaan viis kiloa pitkin poikin, mut ei mitään tehoa [:@] niitä on oikeesti tuhansia!! ÄLLÖÄ!! onneks ei oo sisään vielä älynneet tulla. (koputtaa puuta) kiva nukuttaa Veeraa pihalla vaunuissa kun murkut kiipeilee pitkin vaunuja.. hirveet viritykset hyttysverkon ja harsojen kanssa etteivät pääse livahtamaan mistään raosta tytön kimppuun.

Huomenna olis sitten soitto KELAan ja työpaikalle. Kysäsen josko alkaisin tekee jo muutamia sunnuntai vuoroja. ettei oli sit niin pihalla kun palaan takas lokakuussa. ja muutenkin ylimmäränen raha olis tervetullutta. pitää vaan tietää paljonko saan tienata ettei lähde päivärahoista pois. Hitto että toi lokakuukin tuolta hiipii hurjaa vauhtia. kohta täytyy nousta joka aamu töihin [:o] olis kiva jo tietää Veeran hoitopaikastakin jotain. mä niin toivon että se pääsis tohon vieressä olevaan pieneen päiväkotiin missä on vaan 37 lasta... puolen kilometrin päässä on sit 200 lapsen päiväkoti. ei yhtään niin kiva vaihtoehto!!!!!

Onkos muuten mitään päivää sovittuna kaffe treffeille??? olis kiva taas nähdä äitejä ja nappuloita!!!! [:)] vai onko kaikki vielä lomilla ja sukuloimassa ettei saada porukkaa koolle? me ollaan ainakin nyt kotosalla kun miehellä alkaa 23pvä taas koulu.. tosin ehkä Joensuuhun tehdään vielä joku muutaman päivän reissu ennen sitä...

Nyt pyykkiä koneeseen ja imuri käteen! moips!

-----------------------

Venlalle vielä onnea 8kk johdosta!!!!! [:)][:)][:)]
 
Heippahei!

Kyllä nyt on maarinen käynyt niin, että sä oot lukenut mun blogista kuukauden vanhoja juttuja ;) Eli en oo sinne tässä ehtinyt mitään naputella, on tulossa suurensuuri kesälomapläjäys sitten jossain välissä. Ite oon tässä ollu menossa enempi, eilen järkättiin ystävälle babyshowerit toisen ystävän kanssa, ja niiden hiominen ja loppusilaukset rokotti sitten perjantaita ja eilisen aamupäivän. Vaan juhlat olivat onnistuneet ja kaikki mahat pullollaan sieltä kotiutui, joten kannatti panostaa!

Ja nyt mä täällä datailen sitten ihan yksinäni... Meidän oli alunperin tarkoitus lähteä meidän mökille viettää noita showereita, mutta miljoonan ongelman kautta todettiin sitten olevan vain helpompi jäädä suosiolla kaupunkiin. Mies taas lähti tänä aamuna kohti Poria heti ysin jälkeen päästäkseen vielä lomanlopettajaisiin Sonisphereen, joten Joonalle ois tarvinnu hoitajan tälle päivää, jos mä oisin kotiutunut vasta iltapäivällä, ja kun mummolle oli ehditty puhua pojan hoitamisesta, niin sehän tietysti halus tulla apinan hakemaan, vaikka mä täällä kotona nyt oonki sitten. Eli mulla on ihan omaa aikaa kera tietokoneen ;)
(tosin iltapäiväksi täytyy varmaan käydä poika hakemassa, ku mennään mun mummon luo syömään)

Treffit Ailimen kanssa meni nyt sit sivusuun, mutta kuten sanoit, niin seuraavalla kerralla sitten! :) Turvallista kotimatkaa teille!

Amppu, hui apua, inhottava kramppi! Täällä on myös havaittu ton  painavan pojan roudailun aiheuttamat kivut ja tuskat, mutta ei sentään vielä ihan noin pahaks oo mennyt! Mutta niiiiiiin monena aamuna on lähes itkettänyt, kun pitää nousta sängystä ja käydä vielä nostamassa pikkumies omastaan ylös... auau :(
Toivottavasti siellä olo helpottaa ja pääset aukimurjottavaksi!

sintulla ja Veeralla ollut puuhaa, näemmä kuvistakin päätellen, hihihih!
Ja ne muurahaiset... täällä on kans tapeltu, etenki tää kesä ollut ihan hirveä! Mutta luojan kiitos pysyvät ulkona, eivätkä tuu sisään! Vaunuista en oo kyllä niitä koskaan bongannut, mutta viltille ei uskalla ulos jättää poikaa yhtään.

Ja eiköhän me kahveille taas kaasuteta, kunhan alkaa arki rullaamaan! Tosin mulla on hyvää aikaa jo vaikka ens viikolla, jos nappaa. Voitais jopa tulla Itikseen, ku aattelin käydä kurkkaamassa Tiimari Outletin, kun en oo tienny, et sellaista ees on olemassa. Ja Bunnilla taitaa olla hääkiireitä vielä, mutta eiköhän sekin sieltä sitten taas palaudu "ruotuun" :)

Ja onnittelut päivänsankaritar Venlalle täältäkin!
 
Moro vaan kaikille!

Loma alkoi - tai alkaa virallisesti huomenna. Saattaa olla hieman hiljaisempaa tällä suunnalla...

Käytiin torikirppiksellä. Pirun kuuma ja hiostava keli! [:@] Lisäksi meille puskee savuja Venäjältä, joten ilma on ihan harmaa. [:'(] Onneksi ei haise savu - ainakaan vielä. Joitakin vuosia sitten oli aivan järkyttävät katkut, kun rajan takana paloi.

Maarisen hillot, namia! En ole tehnyt vielä yhtään hilloja. Eilen säilöin ensimmäiset kurkut.

Tänä aamuna kun aukaisin silmät, niin tyttö seisoi sängyssään ja jokelteli iloisena. Ensimmäinen kerta, kun on sängyssä pystyssä! [:)] Muutenkin on nyt alkanut oikein urakalla kiskoa itseään ylös kaikesta mahdollisesta tukea ottaen.

Ampulle sympatiat jumiutuneista hartioista. Mulla on nyt tää olkapää ollut järkyttävän kipeänä ja välillä särkee oikein todella. [X(] Johtuu tytön nostelemisesta. Apuna ois kortisonipiikki ja täyslepoa 2 viikkoa, mutta sanopa tytölle, että äiti ei nyt ota syliin kahteen viikkoon. Olen siis kärvistellyt ja yrittänyt vähentää nostelua. Amppu, kannattaa tosiaan availla ne jumit sieltä hartioista ja yrittää muuttaa nostelua tai kanteluotetta, jos mahdollista.

Nyt neiti kutsuu. Moikka!
 
Huh..kyllä osaa olla kuuma!

Hikeä silmissäkin. Ja ... aijaaa... vai vanhoja blogi-juttuja...No, ei se mitään!  Porissa on sitte kuulema ollu tänään myrskyä ja myräkkää. Osuiko se SANNAN ukko niiden varjoon?

SINTTU, meillä kanssa tuli eilen joku ihan ihme itku kohtaus. Tai useampikin, pitkin iltaa. Ja kun tuo yleensä nauttii ilta suihkusta, niin eilen meni itkuksi koko nautinnolliseksi suunniteltu tapahtuma. Taas vissiin maailma laajenee. SAUNAN lasiovesta kun näkyi ihan omituinen tumma peilikuva ja se säikäytti. Kyllä ma silti vien tuota saunalle, mutta täytyy vaan muistaa nuo pelkojen aiheuttajat ja sopeuttaa pikkuhiljaa. Lauteillakin se vähän ynähteli jollekin. Mutta yön nukkui levollisesti, kuitenkin.

Meillä on muuten sängyn pohja vielä "korkealla". Tuli teidän juttuja lukiessa mieleen, että jokohan se pitäisi laskea alas. Eihän sitä tiedä millon tuo keksii kivuta siitä yli. Vaikka vielä ei ole mitään merkkejä sellaisesta... saattaa se silti joku aamu yllättää ja teroittaa hampaitaan sängyn laitaan, niinkuin siskonsa aikoinaa!

Jos teillä on MUURAHAISIA niin meillä on vi**n paljon KÄRPÄSIÄ!!! Joka oven avauksella niitä puskee sisään mustanaa. Sama ongelma kuulema koko kylällä. Hitto! Murkkuihin vois auttaa jonkun lähteen mukaan VALKOPIPPURI, mutta kärpäsiin ei tehoa mikään muu kuin PAKKANEN! Ampiaiset on nyt kadonnu koloihinsa ja kuolleet kuumuuteen ja kuningattaret käyneet talvehtimaan. Muutama piikkiperä enää harhailee tokkurassa nurmikolla. Hyvä. Nekin oli pirullisia kaveraita..... Ainiin, vielä luonnon ihmeistä.. Eilen auringonlaskun aikaan tässä pelmusi sellainen lentomuurahaisetn parvi. Yök! Niitä minä INHOAN!!!

Semmosta.... Ehkä, jos päästään, niin huomena taas kohti saarimökin autuutta. Kerääilemään taannoisen myrskyn kaataman puuston tuhoja... Katellaan.

PS. ja VENLA kiittää onnitteluista!
 
Iiiiiiihana myrsky!! Ulkona pimeää ja välähtelee useamman kymmenen kertaa minuutissa! Satuin näkemään sen pilven reunan, oli todella upea! Harmi ku ei oo parempaa kameraa, olisin kuvannut. Sähkötkin meni ehkä minuutiksi, mutta palasivat sitten, ja nettikin toimii. Paloautoja tuntuu pyörivän jossain nurkalla... eipä sinänsä ihme, koska vähän kuulosti ja näytti pari iskua siltä, että tulivat ihan maahan asti ja jytinä oli mieletön! Mä jopa vähän säikähdin sitä, kun ihan varottamatta välähti koko kämppä ja samalla sekunnilla jytis niin maan penteleesti!

Ja kyllä se rakas mieheni juurikin on siellä Porissa myrskyfestareilla... Heti kun uutisista kuulin, niin sydän pamppaillen laitoin viestiä, kun ei mies itse ollut tajunnut sitä tehdä. Sillä kaikki ok, tietysti vähän harmittaa, jos ei bändit pääsekään lavalle... Mutta on kyll ihmeteltävä, että ei itse viestiä laittanut. Varmasti arvasi ton päätyvän uutisiin, ja että minä siitä myös kuulen! Miehet on just niin tollasia :p

Ja meillä myös vielä pinnasängynpohja keskitasolla. Tosin samaa kuin maarinen, eipä tuo ipana vielä näytä minkäänlaisia kiipeilynmerkkejä... Sitten se on laskettava kyllä samantien, ku ekaa kertaa ittensä pystyyn vetää!

Nyt keskityn colaan ja ikkunasta ulos tuijotteluun! Toivottavasti myräkkä ei aiheuta pahempia tuhoja, eikä myöskään maarisen perhettä oo odottamassa hurjat tuhot edellisen jäljiltä!

PS. hennasille iiiiiihanaa lomaviikkoa, jos en aiemmin muistanut toivottaa! :)
 
Jukopliuta mikä myrsky oli illalla!!!! APUA!!! olin just nukahtanut kun kuulu aivan törkeen iso pamaus!!! verhojen välistä vaan vilkku kun salamt iski taukoamatta ja tasanen jyrinä ja pauke kuului taustalta. sadepisarat hakkasivat ikkunan pieliin ja ropina oli mahtava. Veera kääns vaan sängyssä kylkeä ja nukku tyytyväisenä. mä painelin pihalle keräämään pihakalusteiden pehmusteet ja narulla roikkuvat pyykit turvaan. Tuuli niin että aamulla narut olisi varmaan olleet tyhjillään. huih... pikkasen kyllä pelotti. pakko myöntää. pihan edustalla kasvaa hitsin iso koivu. odotin vaan että koska se kaatua rysähtää talon päälle. pystyssä on edelleen [;)]

Toivottavasti sade ois huuhtonu muurahaiset mennessään! [8D]

Pinnasänky on täälläkin vielä ylätasolla. enkä meinaa vielä laskea. helpompi iskeä tutia suuhun kun ei tarvii lattiatasolle kurkotella. Veera ei vielä ole noussut edes istumaan sängyssä, että tuskin seisomaankaan yrittää.

Ai itiksessä on joku tiimarin outlet? enpä tiennyt. luulin että se on ihan normaali tiimari [8|] pitääkin mennä tutkimaan.

Hui kun oikein säikähdin kun Sanna kerto miehensä olevan Porissa ja just uutisissa tuli siitä että siellä on porukkaa loukkaantunu. Onneks on miehesi kuitenkin kunnossa!!!! ja satikutia ettei ite heti siitä ilmottanu!! MIEHET!

Hoitopöytä: se on nyt sitten osissa ja roudattu varastoon. Joka kerta kun Veeran siihen laski tuli hirvee itku.en tiiä miks. Ja ehkä se alko olee jo vähän pienikin niin päätin että nyt se saa lähteä. Ja hitsit miten tuli kylppäriin tilaa! vau!

Huuto kuuluu hyppykiikusta. pitää lähteä "pelastus hommiin" [:)]
 
Huomenta!

Normaalit ihmiset kai kärsii päänsärystä ENNEN ukkosta, mutta tää omituinen otus sitten sai ihan megalomaanisen päänsäryn ukkosen jälkeen. Mulla aika harvoin särkee päätä, mutta nyt jomotti taas ihan pirusti (ja itseasiassa tää tais jo olla neljäs tai viides kunnon päänsärky Joonan syntymän jälkeen!! Onks hormonit nyt sekottanu tänki? Yleensä se on 1-2 lääkettä vaativaa hedaria vuodessa!) Yön yritin tsempata, kun aattelin, että nukkuessa se sitten tasottuu... Joona heräili tavallista useammin vaatimaan tuttia ja sitten tää hedari herätteli... kunnes joskus kai puol kasilta luovutin ja kävin hakemassa buranaa. Taitaa kyllä olla jotain tekemistä silläkin, että mulla on niska-hartiaseutu ihan jumissa, joten ehkä se pitäis tilata aikaa hierojalle itekin... Ja muistaa vähän useammin venytellä :D

sinttu, se outletti on kuulemma siellä Cittarin käytävällä. Ite en siis oo käyny, et en tarkemmin osaa sanoa, mutta näin mulle väitettiin lauantaina. Eli iteki sinne ois suunnattava, mennäänkö yhessä? Ja jos tällä vkolla haluat kahvitella, niin me tullaan kyllä mielellään vaikka itäänkin! :)
 
SannaKoo ja Sinttu, mä voisin änkeä mukaanne, jos huolitte ja mikäli aikataulut menee yksiin. [:)]
 
No niin beibi-palstan myrsky-bongarit.... Hitto! Ihan turhaan nostin täällä sykettä ja kuuntelin sitä LÄHESTYVÄÄ jyrinää.. Siellähän se oli HELSINGIN päässä voimissaan. Tosin Poriin on tästä vaan hujaus... ja Hyvinkäälle...

Noh, pistin tytön nukkumaan normaalisti ja mentiin miehen kanssa puutarhan. Siellä istuttiin sysipimeässä ja yritettiin arvuutella kilometrien määrää jyrinöistä ja salmoista. Lopulta tuli kyllästys ja hipsittiin kellariin saunomaan! Sitten tytär, se lomalainen, laittoi viestiä, että tuuli oli repiny puita niiten pihalla Vantaalla, kun tää oli ollu siinä tupakilla... huh! On nää kelejä! Että kyllä kai näissä rytinöissä sitten tervejärkisemmätkin hiljenee!!!!

Näin muuten unta, että joku HOLLANTILAINEN hevibändi lähetti mulle sähköpostia!!! siinä luki vaan, että "teidän äiti on YLIREAGOIVA REALISTI, terv. rumpali" Voi, hitsi!!! Onko Hollannissa ees HEVIBÄNDEJÄ? Ja kaiken lisäksi en ees ole hevin kuunetlija!!! Oisko nää hormoonit taas tuomassa uusia unia!

OH, SINTTU!!! Sä sentään rohkenit sinne ulos tuossa rytinässä!!!!

Anyway... nyt pakkailemaan ja kohti Keski-Suomea!
----------------

muuten semmonen linkki, kuin vaski.net (tai jotain..) siellä on realiajassa ukkos ja salamatutka, jos jotakuta kiinnostaa....
 
Nonih! Nyt on ukon kesälomat lusittu ja täällä alkaa Parempi elämä! Sovittiin, ettei kotiin ostella turhia herkkuja, muuten niitä sit tulee kans syötyä... etenkin minä, ku täällä "yksin" päivästä toiseen laahustan ja etenki nää illat on ihan hirveitä! Otin myös itseäni niskasta kiinni ja varasin Zumba-tunteja, kun löysin halvat kurssit. 13krt syksyn aikana Zumbausta, lisäksi 3 kertaa perhesukelluksen ohjausta (sunnuntaisin myöskin) ja ehkäpä täälläkin alkaa taas hiljalleen peilikuva miellyttää, kun pääsen taas alkuun ja vähän muutakin toimintaa, ku nuo vaunulenkit. Vähän vaan hirvittää ne sunnuntait, joille osuu nuo molemmat harrasteet, koska jo pelkästään 3h altaassa lillumisen jälkeen oon ollu ihan ryytynyt, ja nyt sieltä sit pitäis vielä jaksaa jatkaa tanssahtelee!

Riikka, etköhän sä joukon jatkoks mahdu :)

Voihan maarisen unet taas, hihihih!! Ja mitäs mitäs mitäs hormooneja siellä nyt ois syytettävissä? Eeeeei sillä, että mitenkään utelias oisin! *viheltelee*
 
Riikka: mukaan vaan!!! olis kiva nähdä suakin [:)] Koskas mennään?? Mä tuun tästä bussilla sen max vartin, ja mulle käy kyllä ihan mikä päivä vaan... joskus yhden-kahden aikaan?? torstaina??

Menin eilen Etolaan ostamaan siihen puusohvaan vaahtomuovipatjaa.. enpä sit ostanu. AIVAN TÖRKEEN KALLISTA!!! 66,70€m4... ja siihen menis kaks. eli hintaa tulis yli 130€. aivan järjetöntä. sit vielä kangas siihen päälle.. huh.
taidan ostaa vaan jonkun valmispatjan ja sit vähän leikellä sitä. Sohva kun on 60x180, eli ei mikään standardi mitta. millähän sitä vaahtomuovia sais parhaiten leikattua? kokemuksia?

----tässä välissä tyttö unille----

olipahan show... pientä raivaria kun joutu pukemaan pipoa ja haalaria päälle.. tyttö olis mieluiten koko ajan alasti. Pelkällä vaipallakaan ei voitu helteillä olla kun neiti repii tarrat auki ja kiskoo vaipan pois.. sit on pissaa siellä ja täällä. Joutu ostaa niitä pikkareita että sai jotain vedettyä vaipan päälle.. mutta siis nyt tuolla tuntuu kyllä niin viilelltä että oli pakko pistää pipoa ja ohkasta haalaria sisävaatteiden päälle. ihn haikeus tuli että tässäkö se kesä sit oli ja syksy saapuu. on niin märkää ja harmaatakin.. ja pihlajassa on jo punaset marjat. huih.. syksy!! onneks sentään puissa vielä vihreet lehdet!

Mietin muuten just että mahtuukohan Veera talvella siihen äippäpakkauksen toppahaalariin.... ei varmaan.... siinä ei oo mitään koko lappua.... joutuu vissiin ostamaan jonkun haalarin. Sellasen veden ja tuulen pitävän haalarin jo ostinkin syksyks. pakkohan sillä on kunnon vermeet olla kun hoitoonkin menee ja siellä sit ulkoillessa varmaan suurimman osan vaunuissa istua nököttää. kun ei pääse liikkumaankaan niin sitähän palelee paljon helpommin. mites kengät? pitääkö olla kengät jos se ei silloin vielä kävele/seiso itse.. jotkut vedenpitävät härpäkkeet pitää varmaan jalkoihin kuitenkin laittaa... ääh... stressi iskee mitä kaikkea pitää hankkia. ja mistä mä tiedän mitä sille pitää sinne mukaan pakata... ?????

SannaKoo se sit alottaa urheilun oikein ryminällä. mä en kyllä uskaltais samalle päivälle ottaa kahta lajia.. seuraavana aamuna ei varmaan tarttis nousta sängystä ollenkaan ylös.. vaikka pitäis se kyllä itekin alkaa liikkumaan enempi. vähän jännittää mahdunko lokakuussa mun työvaatteisiin.. vähän noloa jos en mahdu. tai itseasiassa munhan pitää mahtua niihin ihan just.. tällä viikolla meen nimittäin sopimaan muutamista sunnuntai vuoroista ens kuulle. jännittää!!!

taidanpa oikasta vielä sohvalle hetkeks... ja toivoa että Veera nukkuis edes pikkasen pidemmät unet [8|]
 
Heippa!

Mä unelmoin pääseväni kunnon vesisadekävelylle, vaan toisin kävi... apina nukkui vielä, joten oottelin sen heräämistä, ja nyt ku on sille saatu aamupalat masuun, niin tuolla alko paistaa aurinko. Höh. Meni fiilikset, mutta kai siellä sentään on ees vähän raitista ilmaa :) Pitäis käydä kirjastossa palauttamassa kirja (puoliks luettu... hmph) ja aattelin, josko sitä jotain ammattikirjallisuutta nappais samalla matkaan. Kerran laitetaan ruokavalio ja liikuntatottumukset remonttiin, niin eiköhän sitä virtaa sit riitä taas opintoihinkin! :)

sinttu, Riikka, eh no totaa.. mä sainkin tän viikon aikataulut jo vähän niinku täytettyä. Tänään ois ollu ainoo päivä, mutta tuskin näin lyhyellä varoajalla sitten onnistuu... Mites ois ens viikko? Lähtisköhän sit Bunni ja Halipossukin messiin? Maanantai ja tiistai ei käy, mutta muuten ei sit oo mitään :)

Amppu, hih, voin vakuuttaa, että tuo mun juro ei oo kyllä Idolseja nähnytkään (siis oikeesti, ees telkusta, ainakaan kokonaista jaksoa). Mutta kyllä se omaa silmää miellyttää, vielä kun sais ton parran ja viikset siistittyä paremmin, niin nomnom ^^
Ja tsemppiä sulle olojen kanssa! Ja älä ihmettele, vaikka ois paino tippunutkin, jos sulle oli edellisestä jotain "ylimääräistä" jäänyt, niin ne siellä nyt vaan karisee. Toivottavasti kuitenkin siellä alkaa taas pian ruoka maittaa!
 
Arvatkaa mitä mä kävin ostamassa Veeralle [&o] sellasen ensiaskeltuolin.... MÄ TIEDÄN että jotkut väittää että ei ole hyväks lapselle ja hidastaa kehitystä ja ja ja ja.... mä nyt kuitenkin ostin sellasen. Ja Veera on aivan haltioissaa. ei tiedä miten päin olis ja mitä nappuloita painais. ei meinaa kaks kättä riittää kaikkiin vipuihin ja nappuloihin... ihan ekstaasissa! heh.. ei se kyllä sitä vekotinta vielä liikkeelle saanu. Enkä pidä sitä siina kun 5-10min kerrallaan niin tuskin se pysyvää haittaa tolle tekee.

Mulle käy treffit myös ens viikolla. mikä päivä vaan. [:)]
 
sinttu, ai sä vielä tässä vaiheessa ostit sellasen walkerin? Ku meille sillon 1.5kk sitten sano se Keravan lastentarvikeliikkeen setä, että eipä sellasta enää hirveesti kannata hankkia, että sen käyttöikä jää kuulemma sit niin lyhyeks... Mutta mä oisin kyllä melkeen kans halunnu sellasen, etenki jos ois tilaa. Onhan siinä vaikka mitä jännää niissä namiskoissa! :) Ehkä meidän täytyy tulla teille leikkii sillä sitten ;)

Minnehän on muuten Elegia kaikonnut...?

Ja nyt on muuten meidänki apina päässyt jo kääntyilevien kastiin, vissiin porukan viimeisenä?? :D Vatsalta selälleen se tossa tempas... oli siis päiväuniaika, ja laitoin Joonan mahalleen lattialle, että ottais pienet päikkärit... Nooh, ensin nappula kääntyy napansa ympäri 180 astetta, sitten se ryömii eteen ja taakse pienet vedot ja lopuksi vielä heittäyty selälleen :D Että näin, ei se tyhmä ookaan, vähän vaan laiska ja saamaton ;) Kaikki piti sitten vetää yhteen ja samaan kymmenminuuttiseen :) Katotaan josko se vielä tänään näyttäis taitonsa isillekin, ja sais se vaikka selältä vatsalleenkin nyt näyttää osaavansa!
 
Hello!
Häistä ja lomareissusta selvitty kotiin ja tavaratkin alkaa jo olla purettuna. Kiva loma oli ja Sampo oppi kauheasti kaikkea uutta mm. pitämään itse tuttipulloa, istumaan kylvyssä ja ryömimiskonttaamaan mitä mahtavinta vauhtia [:D] Tänään päästiin sit vielä eka kertaa tälle "syksylle" vauvauintiin ja voi että Sampo oliki innoissaan siitä touhusta. Keväällä kaikki oli vielä semikivaa eikä aina ees jaksanu koko puolituntista uida, mutta nyt mentiin täysillä koko aika eikä väsy iskeny vasta ku kotona puuron jälkeen [:)]

Lukaisin teidänkin tapahtumat läpi, mutta eihän niistä enää muista puoliakaan. Paitsi että kahvittelut käy meille taas ens viikolla, ku iskä palaa lomalta töihin.
 
Hei!
 
Onnea Bunnille ja koko perheelle!
 
Kuten edellisetkin kirjoittelijat niin samoin tääläkin luettu on kaikki teidän jutut. Mietin monenlaista kommentoitavaa, mutta kun pääsen tositoimiin koneelle niin sitten onkin suurin osa jo unohtunut.
 
Lomailtiin viimeviikolla Naantalissa ja tietenkin käytiin moikkaamassa Muumeja. On ne vaan ihania ja ilmakin oli aurinkoinen. Eihän tuo Jussi niistä vielä mitään ymmärtänyt, mutta isosisko oli haltioissaan. Muutenkin kaupunkina Naantali on todella kaunis.
 
Tämänkin runkoon alkaa pojan kanniskelu tuntua ja pitäis ymmärtää aloittaa urheileminen ihan tosissaan kuten Sanna tekee. Aluksi v***ttaa, mutta kun taas pääsee jonkinlaiseen kuntoon niin siitä tulee kyllä huippufiilikset. Nyt mammat hoitakaa kroppanne kuntoon joko liikunnalla tai hierojalla, teitä tarvitaan[:)].
 
Meillä on Jussilla ollut käytössä se "kävelytuoli" ja on siinä viihtynyt vaihtelevalla menestyksellä. Nyt se on mielenkiintoinen, kun sillä pääsee kollaamaan laatikoille. Eikä vielä ole onnistunut jättämään sormiakaan laatikoiden väliin. Viihtyy siinä varsinkin keittiössä kun keittelen ruokaa ja saa olla siinä mukana.
 
Nyt taas ajatus pätkii, mutta yritän palailla tänne huippuseuraan tiheämmin.
 
Huomenna neiti astuu taasen yhden rappusen eteenpäin, sillä eskari alkaa. Eihän siitä ole edes pitkä aika kun se oli tuollainen vaippahousu kuin Jussi nyt. Aika rientää ja nämä meidän vauvat kasvaa ja itsenäistyy, nyyh.
 
Hyviä öitä ja toivotaan, että hurjat ukkoset on ohi tältä syksyltä. En nistä kauheesti välitä. 
 
Ensiaskeltuolista: hommattiin siis vasta nyt se, koska nyt vasta Veera kannattelee kunnolla jaloilla painoaan. ja aikasemminhan siihen vehkeeseen ei saa laittaa. ja pitää myös istua omin avuin kunnolla, ja nyt sekin on vasta hallussa. ja pitkäikäisempi toi härveli on kun sen saa muutettua sit sellaseks työntökärryks kun osaa jo ite kävellä. eli oli mun mielestä just nyt vasta hyvä ostos. Meille. Kaikki kun kehittyy niin eri vauhdissa. Ja painorajaa tossa oli muistaakseni 14kg:n asti, eli senkin puolesta menee vielä :)

Täällä ei vieläkään ryömitä. rullataan vaan eteenpäin. tai siis sivulle.. niinkin kyllä pääsee pitkin kämppää [;)]

Yöllä makkarissa pörräs joku hirvee örripörriäinen. sitä metsästäessä kännykänvalolla meni reilu puol tuntia. sit kun olin hipihiljaa just saanu sen teilattua niin pudotin kännykän ja Veera heräs. prkl... sit taas nukutin sitä kolmen aikaan vajaan tunnin.. ja kuudelta taas ylös. hmph!

Puolen päivän aikaan sit duunin niitä vuoroja varailee.. kiva kyllä nähdä kaikki työkaverit :) saas nähdä alkaako kaduttaa kun on päivät kalenteriin merkattu [8|]

Kakka haisee... PAKKO mennä... yäk! Tervetuloa takas Bunni! Ja onnea munkin puolesta!!!! [:)][:)]
 
Takaisin
Top