Elokuun pulinat

Mymmeli-85 joo ostinkin just diasporalia! En tiedä voiko se heti auttaa, vai onko myös auttanut nyt viileemmät kelit, ja oon syönyt suolaista, mutta pari yötä mennyt paremmin. Viime yönä sain jopa 10h yöunet, aivan taivaallista monen valvotun yön jälkeen (tosin nyt niska jumissa :D).

Kunpa aika kuluis nopeammin! Ekan kohdalla mulla ei ollut mikään kiire, yritin nauttia viimeisistä omista rauhaisista hetkistä. Nyt haluis jo vauvan tänne :D

Jos nyt alotan ihan alusta :D Me aiotaan selvittää sukupuoli. Mun alkuperänen ajatus oli, että jännitetään synnytykseen asti, mut sitte yllättäen mies haluaakin tietää etukäteen. Ja mä olen nyt kans lämmenny sille ajatukselle. Eli jos sen rakenneultrassa näkee, niin kyllä me halutaan tietää ja kerrotaan se myös kaikille muillekin. Nimi on päätetty pojalle ja tytölle. Etunimi siis. Ja nyt työnimenä käytetään tota pojan nimeä. Nimiä ei kerrota ennen ristiäisiä =)

Ja mä olen ymmärtäny, että tuo isyyden tunnustaminen on ihan helppoa. Voidaan ottaa ihan verikoe ja tehdä isyystesti tai sitten vaan allekirjoitetaan tunnustuspaperit. Ja me ei olla menossa naimisiin ennen vauvan tuloa, eikä samalla kun kastetaan tms. Ei ole kyl kosintaakaan kuulunut, mut mä haluan pitää häät, enkä halua olla omissa häissä raskaana tai imettää :D

Oireita mulla ei ole. Ei naama kuki, hiukset ei rasvotu, ei turvota, ei ole pahoinvointia, ei mielitekoja tai himoja.. ei käytännössä yhtään mitään =) Ja viimeviikolla np-ultrassa kaikki oli täydellisesti (rv 11+3/11+5).

Noista arvista.. Mulla on paljon arpia jo nyt. Ihan vaan teiniajoilta ja sitte tässä ku on välillä lihonnu ilmeisesti sitte sen verran nopeasti. Arpia on reisissä, mahassa, rinnoissa ja käsivarsissa. Ne on vaalentunut hyvin, eikä niitä juurikaan huomaa. Ajattelin jotain rasvaa vähän käyttää. Itseasiassa Colosen semmoseta öljyä. Vielä en ole aloittanut. Mutta luulen, että vaikka levittelisin mitä tahansa rasvaa monta kertaa päivässä ni en pysty estämään arpien tuloa :D

Ja meillä on siis tilanne tämä. Mulla on omistusasunto eri paikkakunnalla, kun miehen asunto. Olen töissä samalla paikkakunnalla, missä mies asuu. No käytännössä olen asunut 3kk (oltu yhdessä) nyt miehen luona ja tarkotus olis nyt tässä syksyn aikana myydä/vuokrata mun kämppä ja muuttaa samana katon alle miehen kämppään. Ollaan yritetty tehdä tänne tilaa mulle (ja vauvalle) ja on kyllä niin työn ja tuskan takana. Ku eihän tänne tunnu mahtuvan mitenkään päin :P

No nyt mies keksi eilen, että täytyy lattia vaihtaa! Täällä siis parketti on vähän kärsinyt ja on siitä ollutkin puhe. Mutta että se pitäis NYT vaihtaa! No miehen veli on onneksi remonttimies, mutta sillä on käsi kipsissä vielä kenties 9 viikkoa. No olis tässä nyt 9 viikkoa aikaa repiä tapettia (joo ku samallahan sitte seki tehdään) ja ostaa se uus lattia ja järjestellä niin että pääsis heti hommiin. Mutta se tarkottaa myös sitä, että mun kämppää ei kannata tyhjentää ennen ku remontti on valmis, koska aina hankalampi, mitä enemmän täällä on kalusteita. Ja tottakai olen samaa mieltä, että nyt se kannattaa tehdä ku on vähemmän kalusteita ja ei ole vauvaa vielä häiritsemässä. Mut mää en jaksa! :D Mun mielestä ihan tarpeeks on jo tässä kenties muutossa ja kaikessa. Argh! Vaikka kyllä mäki haluun uuden lattian! Ja sitte samallahan me vessaki laitetaan uusiks! Voi jestas....

Ite en oo koskaan rasvaillu ihoa ja muutama arpi alavatsalle tullu. Se on kaiketi ihan henk. koht. syntyykö arpia. Välilihaankin kaiketi on jotain öljyä olemassa repeämien ehkäisyyn mutta todellisuudessa siihen asiaan vaikuttaa sairastetut hiivatulehdukset jotka haurastuttavat limakalvoja. Itse en moisesta vaivasta ole koskaan kärsinyt enkä naarmuakaan kolmessa aiemmassa nopeassa synnytyksessä saanut. Nopea ulostulokin tekee jo repeämiä koska kätilö normaalisti synnytyksessä venyttelee paikkoja valmiiksi tilanteen mukaan.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Käyttääkö täällä kukaan tabletilla tai puhelimella vaun foorumin sovellusta? Sopiiko sinne samat tunnukset kuin täällä nettisivuillakin? Koska itse en pääse omilla tunnuksilla kirjautumaan, ja jos yritän luoda tunnusta tällä samalla nimimerkillä, niin valittaa että nimimerkki käytössä jo.. :eek:

Nekkkis, pitäis toimia samoilla tunnuksilla. Mutta muistaakseni piti pari kertaa yrittää kirjautua ennen kuin pääsi läpi

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Voi Angel25 mikä urakka teillä edessä! Hyvin on lähteny homma lapasesta jo ennen kun ootte remppaa alottanu :D
Me muutettiin vuokralta omaan kotiin kun esikoinen oli puolivuotias. Eli mies kävi töissä ja vapaa-ajan remontoi ja ite olin vauvan kanssa kotona, koska uudessa kodissa oli paikat niin levällään, ettei sinne vauvaa voinut viedä.
Ja jonkin verran jäi hommia roikkumaan "ehtiihän sitä myöhemminkin" -meiningillä. Noh.. eipä noita olla saatu tehtyä :D Nyt ne ois PAKKO saada tehtyä, ennen toisen lapsukaisen syntymää.

Voi kuulkaa, ei ne remontit lopu koskaan :D kun saatte jonkun valmiiksi niin seuraava jo on mielessä. ja tää raskausaika on niin otollista niille "uusille remontti-ideoille" ja kuinka ne tuntuukin niiiiin tärkeiltä saada alkusta loppuun valmiiksi :D. Esikoista odottaessa asuttiin rivarissa mitä rempattiin samalla (ja oli monta asiaa jolla deadline "ennen vauvaa"), toisen lapsen synnyttyä kämppä oli valmis mut muutettiin just vanhaan rintsikkaan ja yläkerran totaali-remontti alko aika pian. Nyt kolmannen kanssa yläkerta on onneksi valmis, mutta kellari olis puolix auki ja tottakai dedis sille olis "ennen vauvaa" mut tietty mä haaveilen myös meidän keittiön laittamisesta (sillä myös ihan järjellinen syy: pitäs puhkoo seinä olkkariin sieltä että talvella lämpö leviäis takasta paremmin...khyylmä paikka talvella tuo meidän keittiö). Meillä tosin 'minä' olen itse se pääjehu joka aina saa "kivan idean" mikä pitäs ihanjustnytheti toteuttaa :D

Mä en millään jaksais oottaa sinne 28 pvään saakka sitä ultraa, töissä tulis nyt just niin hyviä tilaisuuksia kertoa ennen sitä, mut en vaan pysty, jos jotain selviääki ultras... Ja yhet helkkarin sukujuhlat on vielä viikoloppuna missä minä olen tietty silmätikkuna kun esiinnyn (*vatsasisään ja stoorit selviksi, oon kuski koska....öö...*)

Jotain kivaakin: paha olo on helpottanu! jes. ja voin syödä suht normia ruokaa (vieläkään ei suklaa oikein maistu...mikä ei nyt niin paljoo harmita). väsymys on viäki melko voimakas, mut sain onnex vkoloppuna levättyä hyvin ja nyt taas jaksaa puskee tän työviikon (toivottavasti). Onks muilla tullu helpotusta oloon tässä 11-viikon korvilla?

Muokattu viimeksi:
Muuten, mistä ihmeestä vois löytää siistiä toimistovaatetta mamma-mallisena (mut mieluusti sillei ettei näyttäs mamma-vaatteilta). Mun vanhat mammavaatteet on vähän turhan rentoja (en siis ollu töissä viime raskauden aikana). Kivoja housuja ja hameita ainakin kaipaisin. yläosia onneksi löytää normikaupastakin hyvin.

Tässä uusin ultra kuva: ) 5päivää edellä menee eli nyt 12+6 eli nyt on pahin aika takana ja juhlan paikka :) uusi la 25.2.2015 alunperin oli 2.3 ja tosi hyvin kehittynyt ja aivot normaalit. Rakenneultra 10.10 :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1408467904962.jpg
    1408467904962.jpg
    44.6 KB · Katsottu: 31
Täällä palailtu etelän matkalta ja sehän menikin hyvin vaikka etukäteen sitä niin jännitin :) Mulla ei ollut pahoinvointia oikeestaan nimeksikään eli saatiin nauttia lomasta täysin rinnoin :)

Mä oon kyllä tulossa kipeeksi, pää painaa ihan kamalasti ja kuumeinen olo..ja töissä pitää vaan yrittää olla. (tyttö oli kipeenä just ja mies oli eilen/on tänään). Äiti siellä huutelee että ota sitä auringohattuuutetta, voi vitsi ku vois huutaa takas että EN VOI, sitä ei saa käyttää raskaana! Mua ei toisaalta haittaa yhtää vaikka tulisin kipeex, eipähän tarvisi mennä niihin sukujuhliin...:wink

Vielä viikko ultraan :)

Vielä noista rasvailuista. Mä rasvasin vatsaa koko ekan raskauden eikä arpeakaan tullut. En silti usko että rasvalla ois ollut suurta vaikutusta. Silti aion nytkin rasvailla, ihan vaan varmuudeksi :). Samoin synnytyksessä sain kaksi tikkiä ja nekin kuulemma vaan ihan "kosmeettisista syistä" :). Oon kärsinyt jo vuosia kymmenistä ja taas kymmenistä hiivatulehduksista, joten en usko että silläkään on suurta merkitystä noihin repeämiin. Halusin vaan sanoa tämän siksi, ettei nyt joku hiivatulehduksista kärsivä/kärsinyt kuvittele, että edessä on hirveää tuhoa synnytyksessä! :)

Tiarella, juu, -94 olen. :)
Ja itse en kyllä usko noihin hiivatulehdusjuttuihin. Tytön aikaan koko helkutin raskauden ajan oli hiivatulehdus päällä ja lääkkeistä ei ollut hyötyä. Tyttö syntyi, eikä minkäänlaista tuhoa tullut :) Ei ainuttakaan tikkiä tai ompeletta ja olin kuitenkin ensisynnyttäjä :)

EDIT// Onkohan muuten ihan normaalia... Viikkoja 12 ja nyt vasta alkaa pahoinvointi vaivata! :o

Varmaan kudosten elastisuuskin on henkilökohtainen asia. Itselle kätilöt aikanaan sanoi että et ole ainakaan hiivasta kärsinyt kun vauriota tullut ja onhan se totta että se ns haurastuttaa joka kuitenkaan ei tarkoita tuhoa synnytyksessä. Voi sitä tulla kelle vain jos synnytyksessä tulee vaikka vaikea imukuppiulosautto.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Minä taas en ole hiivatulehduksista juurikaan kärsinyt, mutta repeämiä tuli ensimmäisessä synnytyksessä silti. Synnytys kesti supistusten alkamisesta lapsen syntymään n. 4 tuntia ja sairaalassa pääsin siis heti ponnistamaan. Oli aika syöksysynnytys, joten eipä ollut kudoksilla aikaa venyä.

Takaisin