Elokuun pulinat

Vielä on onneksi pikkujoulukausi kaukana :D (Siellähän onki sitte hauska juhlia joulukuussa ISON mahan kanssa)
Tosin huomenna mun on selitettävä miksi en tädin 50-v juhlissa ota mitään...
Mutta mä olen kuski (ja juhlapaikalta mun vanhemmille on kuiteskin päälle 20km, joten ei mitään takseja aleta tilaamaan- tulee kalliiksi). Veikkaampa että tulee näitä "no kyllä sä ny alkumaljan voit ottaa"- juttuja..
 
joku kysyi oonko pahoinvointilääkettä kokeillu niin en ole koskaan. Tässä raskaudessa onneks pahin ohi. Mutta siitä vihanen miehelle miks ei silloin ekassa raskaudessa vieny väkisi sairaalaan, viikkokausia nukuin 24/7 enkä saanu syötyä mitään ja hyvin vähän juotua, lopulta enää ajatuskaan kulkenut ettei osannu vaatia itse ku puhelimessa ei otettu tosissaan. Se oli varmaan niin rajua siks ku oli kaksoset tulossa mutta ultrassa toinen sikiöpussi oli tyhjä, toisessa elävä sikiö. Sitten lopussa melkein asuin sairaalassa verenvuotojen takia, istukka oli osaksi kohdunsuulla mistä johtui. Ihme että silti jaksanut näin monta raskautta ku eka oli vaikea. Seuraavat olleet kuiteski normaaleja vaikka pahoinvointia ollutki kaikissa muttei sänkypotilaaksi asti. Se pelko kuiteski jäin että ennen rakenneultraa ollut paniikissa missä istukka on ja toinen että sektiota jäin pelkään kun eka niin syntyi.

tällä hetkellä oon kauheessa flunssassa tuntuu että pää halkee. Torstaina ois ultra, ajanvarauksessa kyllä sanoi ettei sais olla yhtään kipeä. Toivon mukaan pahin ois sillo oho, en kyllä aikaa peru.
 
Heips! Kysymys tähän väliin! Kummin päin se oli: ultraan mentävä tyhjällä vai "täydellä" rakolla? Oon lukenut molemmista enkä enää löydä että kumpi oli tuoreempi tieto...
 
Vissiin vaihtelee käytäntö. Joillekin sanottu täydellä ja meidän ultrapaikassa iso kyltti seinässä, että tyhjällä rakolla tutkimuksiin.
 
Eikös tässä alkuvaiheessa kun se tehdään alakautta niin rakko tyhjä ja sit kun mahan päältä niin rakko täynnä.
 
Meillä piti olla rakko tyhjä np-ultra, (muistutti vielä siinä ilmoitus tiskillä) ja ihan vatsan päältä otti. :)
 
Edellisessä raskaudessa molemmat ultrat tehtiin vatsan päältä ja tyhjällä rakolla.
 
Okei. Kiitos vastauksista! Pakko valmistautua jotta aika kuluis nopeammin :grin
 
Mulla kanssa ekassa molemmat ultrat mahan päältä ja sanottiin jo aikaa varatessa että muista käydä vessassa ennen. Mut nyt tiedän kavereita ketkä käyny samassa paikassa ja niille sanottu ettei missään nimessä saa käydä vessassa ennen o_O ja nyt kun varasin ultran niin ei sanottu mitään... Saas nähdä miten on kun menen viikon päästä
 
Tänään olin itse np-ultrassa, ja tyhjällä rakolla piti mennä. Ensin ultrattiin vatsan päältä ja sitten alakautta, kummallakin onnistui oikein hyvin ja pienoikainen näkyi selvästi pyörivän masussa :Heartred Ehkäpä se rakkohomma on laitekohtaista? Tuolla ainakin oli ihan uudet vempeleet, saatiin muistoksi 3D-kuva :)

Täytyy kyllä sanoa, että tuo ultraus helpottaa omaa oloa 100%. Aikasemmin jännitti hurjasti se, onko siellä edes ketään, mutta heti kun ultra osu mahaan niin ruutuun hypähti pieni ihmisenalku, ja kyllä siinä heti kyynelkanavat auksei :D
 
Mulla on huomenna ensimmäinen neuvola ja jostain syystä on alkanut tänään pelottaa hirmuisesti, että vauvalla ei ole kaikki hyvin tai että onko siellä edes vauvaa. Mitään syytä tälle pelolle ei oikeestaan ole, ei ole mitään merkkejä keskenmenoon tai muuhunkaan:confused: Toivon kovasti, että neuvolassa voitais yrittää kuunnella huomenna sydänääniä, josko se rauhoittais tän hysteerisen mamman mieltä.
 
mulla on tasan viikon päästä nt-ultra ja semmonen pikku pelko kalvaa mieltä koko-ajan että mitä jos siellä ei olekaan mitään.... :confused:
 
Mulla torstaina ultra ja oon nyt aivastellu 2 päivää ihan hirveesti, veikkaan että huomenna oon kipeenä. Toivottavasti torstaina olis kunnossa, aikaa en kyllä peru. *odottaa kuin kuuta nousevaa*. Ja rakko tyhjänä oli täälläki ultrataan. Tulis nyt jo se torstai.....
 
Toka neuvola takana, lääkärikäynti. Kuunneltiin sydänääniä, vaan ei kuulunut... :sad001 tänään tuli pisara verta ja myöhemmin illalla ruskeaa valkovuotoa. Nyt hermostuttaa! Onneksi viikon päästä on ultra vihdoin. Ehkä voi huokaista..
 
:) (en ymmärrä mikä hitto tämä on ja miksei tämä lähde pois!!)

Mulla on huomenna ensimmäinen neuvola ja jostain syystä on alkanut tänään pelottaa hirmuisesti, että vauvalla ei ole kaikki hyvin tai että onko siellä edes vauvaa. Mitään syytä tälle pelolle ei oikeestaan ole, ei ole mitään merkkejä keskenmenoon tai muuhunkaan:confused: Toivon kovasti, että neuvolassa voitais yrittää kuunnella huomenna sydänääniä, josko se rauhoittais tän hysteerisen mamman mieltä.
En halua mitenkään pelotella tai kiusata, mutta ainahan ei ole merkkejä keskenmenosta, jos se on keskeytynyt keskenmeno kuten itselläni oli. Raskaus oli keskeytynyt n. rv7 ja en tiennyt asiasta mitään ennen kuin rv11+6 alkoi supistella ja myöhemmin vuotaa verta. Toivotaan tietenkin parasta! :signs003
Kuunneltiinko sydänääniä?


Toka neuvola takana, lääkärikäynti. Kuunneltiin sydänääniä, vaan ei kuulunut... :sad001 tänään tuli pisara verta ja myöhemmin illalla ruskeaa valkovuotoa. Nyt hermostuttaa! Onneksi viikon päästä on ultra vihdoin. Ehkä voi huokaista..
Minulle painotettiin ettei kannata stressata jos ei kuulu, mutta tasan olisin stressannut ja varmaan itkeny koko viikon ultraan asti jos ei olisi kuulunut. Pisara verta ei kuulosta pahalta, vaikka sekin on omiaan saamaan pasmat sekaisin, mutta jos alkaa enemmän tippasemaan niin voihan sitä yrittää saada ajan lääkärille tarkistuttamaan onko kohdunsuu kiinni jne. Voimia odotukseen! *halaus*
 
Ai niin ja noista ultrista, että on todella raivostuttavaa kun ei kerrota pitäiskö olla täydellä rakolla vai ei. Minä kävin kotona pissalla ennen lähtöä ja aluksi ultraus tehtiin mahan päältä ja sitten minut passitettiin vessaan ja ultrattiin sisäkautta. Jos se olisi erityisen tarkkaa tuloksen kannalta, niin luultavasti sanottaisiin heti ultraa varatessa miten kannattaa valmistautua :wink
 
Minulle painotettiin ettei kannata stressata jos ei kuulu, mutta tasan olisin stressannut ja varmaan itkeny koko viikon ultraan asti jos ei olisi kuulunut. Pisara verta ei kuulosta pahalta, vaikka sekin on omiaan saamaan pasmat sekaisin, mutta jos alkaa enemmän tippasemaan niin voihan sitä yrittää saada ajan lääkärille tarkistuttamaan onko kohdunsuu kiinni jne. Voimia odotukseen! *halaus*

Kiitos! Tänään tuli taas hieman ruskeaa...limaa pyyhittäessä, ei hirveästi, mutta hermostuttavasti. :/

Minulle sanottiin, että täydellä rakolla ultraan... kai sielläkin sitten tarvittaessa voi vessassa käydä. Eka ultra siis.
 
Kiitos! Tänään tuli taas hieman ruskeaa...limaa pyyhittäessä, ei hirveästi, mutta hermostuttavasti. :/

Minulle sanottiin, että täydellä rakolla ultraan... kai sielläkin sitten tarvittaessa voi vessassa käydä. Eka ultra siis.

Tsemppiä! Ja joo, löytyyhän ne vessat sairaaloista ja terveyskeskuksista :)
 
Takaisin
Top