Elokuun pulinat

Mörri-Möykky

Sukkela juttelija
Helmikuunmammat 2015
Maaliskuunmammat 2015
Ajattelin, että kaikenlaisille sekalaisille pulinoille voisi perustaa omat ketjut aina kuukausittain, koska muutoin nuo ketjut venyvät tolkuttoman pitkiksi. Näin "vanhat" jutut saisi sitten rauhassa jäädä arkistoon. Tänne voisi siis kirjoitella kaikenlaisia sekalaisia ajankohtaisia asioita, tuntemuksia, fiiliksiä ja kysymyksiä, joille ei ole yksilöidympääkään ketjua.

Täällä alkaa tosiaan kuvotus olla lähes tulkoon selätetty, mutta turvotus sen kun jatkuu. Suolen toiminta on myös selkeästi hidastunut ja sekin varmaan vaikuttaa tähän olon tuntemiseen ähkyksi. Jostain syystä minulle ei ole nyt lainkaan maistunut se normaali terveellinen ja kuitupitoinen ruokavalio, mitä aiemmin noudatin, vaan nyt pitää saada kaikkea päinvastaista.

Eilen esikoinen rupesi kyselemään isoveljen tai isosiskon perään, kun kavereilla sellaisia on. Kovasti yritin selittää, ettei nyt oikein enää isompaa sisarusta ole mahdollista saada, mutta kelpaisiko pienempi. Ilmeisesti kelpaisi ja veljeä toivoisi. Täytyy nyt katsoa, missä vaiheessa hänellekin asia paljastetaan, kun toistaiseksi tieto on parempi pitää lörppäsuulta pimennossa.

Posti toi eilen kutsut ultraan. Ensimmäistä pitää odottaa syyskuun alkuun, jolloin ollaan jo rv 12+ ja rakenneultra on lokakuun puolivälin tienoilla. Sitten paljastunee myös sukupuoli:).

Meinaatteko muuten muut kysyä sen, vai pitää yllätyksenä?
 
Täällä myös se kaikista pahin olo alkaa olla takana, mutta edelleen täytyy suurin osa päivästä vain lepäillä. Esikoisesta ei kysytty sukupuolta niin tästä ajattelin kysyä ja vaikka mies ensin vastusti niin myöntyi eräs ilta (yritti piristää pahoinvoivan oloa) että kysytään vaan :) Meillä se eka ultra 18.8. jolloin 12+0. Ellei siellä muutu :wink

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Me kysyttiin esikoisestakin ja kyllä se jotenkin helpotti sitten sitä valmistautumista. Pistetiin yksi huone remonttiin ja maalattiin seinät tytölle sopivaksi, pystyi ostelemaan hieman paremmin kohdistettuja vaatteita, eikä vain neutraaleja värejä ja tietty sitä nimeä ruvettiin miettimään jo hyvissä ajoin.
 
Mä haluaisin kyllä tietää sukupuolen etukäteen :) Esikoinen siis tulossa ja muutenkin jännittää jo kaikki mahdollinen :D Meilläkin pitää vauvan huone tapetoida ja laittaa mutta siitä meinaan kyllä tehdä sukupuolineutraalin :)
 
Me haluttais tietää vasta synnytyksessä. Saa nähä toteutuuko toive. Kaveri (kolme lapsen äiti) ihmetteli että miten mun maha voi turvota iltaisin niin kauheesti, mietti ja vinkkas et josko siellä ois parikin papua (sen kokosia ne taitaa tässä vaiheessa olla). Tänään menossa 8+3 ja ultra ois vasta 11+6 (1.9.), kauheesti ei vaan jaksais odottaa enää :wink
 
Täällä pahoinvointi jatkuu vain, mutta ei niin rajua kuin edellisissä raskauksissa. Aika tarkkaan pitää suunnitella päivän kulku. Syömiset ja olemiset, hirveen paljon puuhaa ei päivän aikana voi olla kun takuu varmasti tulee huono olo. Ja tää väsy ei vieläkään hellitä, meen yhtä aikaa lasten kanssa nukkumaan ja nyt oon saanut esikoisenkin nukkumaan päikkäreitä ja silti odotan sitä että saisi nukkua hetken. Ja jos vähänkin yöunet jää lyhyeksi niin sitten saa kärsiä päänsärystä..

Ja nyt on kahtena yönä tullut verta ja oli maha aikalailla kipeäkin, mutta nyt ei enään mitään, onneksi 20. päivä pääsee ultraan.

Sukupuolesta otetaan selvää ja kerrotaankin varmaan siitä lähipiirille :) kiehtoisi kyllä ajatus että vasta synnytyksessä saisi tietää.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on nyt olo jotenkin normalisoitunut, väsymys tosin on edelleen jotain ihan käsittämätöntä!

Mulla ajatuksena ollut, että arvuuttelen sitten itse rakenneultrassa. Eli puolijännityksellä synnyttämään :D mutta voihan olla, että Rippunen on päättänyt pitää sen omana tietonaan loppuun asti eikä paljasta mitään :)
 
Kun lukee teidän vähän pidemmällä olevien oloista niin ehkä tässä on vielä toivoo itelläkin olon kohentumisesta..Alkaa huumori loppuun kun ei pysty muuta kun makaamaan :rolleyes: Jos ei syö,oksettaa.Jos syö,oksettaa.Tekee mitä tahansa muuta kun makaa litteenä hiljaa niin oksettaa..Vaikka ei kai sais valittaa kun yrittämällä on yritetty eikä vieläkään mikään varmaa :oops:

Sukupuolesta otetaan selvää.Vauvan huone laitetaan sen mukaan + vaatteet ym.Vaikkei tarkotuksena olekaan mitään pelkkää pinkkiä tai vaaleansinistä mutta kuitenkin tyttö tai poika värejä :grin
 
Ekat viikot oli tosi pahoja, oksentelin ja yökin yötä päivää! Ruokailut piti ajoittaa todella tarkkaan, että vointi pysyi edes jotenkin kuosissa - onneksi mulla oli silloin juuri kesäloma :) Nyt on tullut oksennus enää silloin tällöin, jos ruokavälit pitkittyy huomattavasti. Saattaa kuitenkin olla usea päivä, ettei ole mitään pahoinvointia. Väsymystä kyllä on sitten senkin edestä! Yhtenäkin päivänä nukuin kahdesti tunnin päikkärit ja vielä 9h yöunet päälle :D Kohtu nippailee aika-ajoin, ja selässä kipuja - vähän lievän välilevynpullistuman aiheuttaman kivun tyylisiä - etenkin silloin kun käppäilee pidempään. Nyt mennään viikoilla 11+1.

Odotellaan esikoista, ja minä en halua tietää ennen synnytystä kumpi sieltä tulee, mies ei ole vielä varma. Ennen ajattelin että tottakai haluan, mutta nyt jotenkin tuntuu tärkeämmältä tietää, että lapsi on terve. Ja sen lisäksi tykkään ylläreistä ;D Neutraalit värit sopii alkuun oikein hyvin, eihän niitä vaatehankintojakaan kannata niin paljon alkuun tehdä kun käyvät pian pieniksi. Ja mun mielestä esim. minttu sopii sekä tytölle että pojalle oikein hyvin :)
 
Täällä kovasti keskusteluja käyty, meikäläinen ei paljon ole koneella voinut istua pahan olotilan vuoksi. Kännykällä kyllä katsellut muiden tekstejä, mutta sillä on vaikea kirjotella tänne.

Mulla menny tunteet ihan häränpyllyä, eilen itkin ja itkin ei siitä meinanut tulla loppua. Ei tarvi miehen sanoa kun yks väärä sana niin taas mä jo itkin. Töihin piti mennä iltaa, kiva oli punasilla silmillä sinne mennä. Viikkoja 10+4 o_O

Mä en jotenkin uskalla iloita vieläkään raskaudesta, odotan vaan niin sitä np-ultraa 25.8. Tuntuu ettei päivät kulu mihinkään.:confused:
 
Voi kun normalisoituisi olo niin voisi taas keskittyä johonkin kunnolla..eilen ei kylläkään ollut enää täyspäiväistä ällötystä vaan vain semmosta aina välillä -ällötystä, että ehkä se siitä alkais helpottaa.

lelutus: miulla on nyt viikot 10+3 ja np-ultra 26.8.. Sain sen kutsun viikko sitten ja tuntuu et siitä on kulunu ainaki kuukaus. ):
Onneks kuitenki kotidopplerilla voi välillä kuunnella et kaikki on hyvin (:

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko muuten muilla tullut sellasta "oiretta" että olis hatara pää?! Mä oon mielestäni yleensä hyvinkin skarppina ja tällä viikolla oon jo teljennyt itseni kodin ulkopuolelle ilman avaimia ja sen lisäks kaks ihan vastaavaa läheltäpititilannetta :grin:p Pistän kyllä ihan raskauden piikkiin!
 
Kyllä miulla ainakin näyttää unohtuvan vähän kaikki nyt :D koko ajan on semmone olo et jotai on unohtunu.. Toivottavasti ei mitään kovin tärkeetä ;P

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo hajamielisyys ja omissa maailmoissa liitely on ihan normaalia kai, mutta ärsyttävää. Itsellä edellisen raskauden ajalta muistissa tyhjiö, mitähän puuhasin silloin? Samoin imetysdementiaksikin kutsuttu ilmiö se vasta hauska on! Ei muista mitään muuta ku vauvan edelliset neljä ruokinta-aikaa, seuraavaa odotellessa. Sit ei tiedä mikä päivä on viikosta, kun sillä ei ole suurta merkitystä, paitsi kun kolmatta kertaa yrittää sunnuntaiaamuna kauppaan ja joutuu suuttumaan itselleen että eikö tajuais kattoo sen verran kalenterii että muistais puoleen päivään odottaa:D
 
Esikoisen aamupäivien kakkavaipat pistää edelleen yskittämään, mutta yhä on jäänyt ylenanto tekemättä. Mä jotenkin haluaisin, että ois joku ihan pöhkö ruokahimo, mutta ei. Ruokahalu on kyllä kasvanut, useammin on nälkä. Koitan pitää ajatusta "ei kahden edestä, vaan kahta varten" yllä syömisen suhteen, ettei tulisi sorruttua ylensyöntiin :)
Edellisestä raskaudesta asti on täälläkin tuttu tuo muistin tyhjiö ja imetysdementia myös. Että sitä odotellessa, jos tästä seuraavasta pää hapertuu vielä entisestään:think005

Me ei kysytty esikoisen sukupuolta Se on kuitenkin niin iso yllätys, jolla ei ollut mitään väliä, kunhan vauva vain rääkyi tullessaan ja oli kaikki sormet ja varpaat olemassa :Heartred
Eikä ehkä tästä toisestakaan aiota kysyä (isä ehkä vähän taitaisi haluta tietää), koska ei edelleenkään ole väliä. Helpompaa varmaan olisi, kun esikoistytön vaatteet ja muut hankinnat kävis suoraan pikkusiskolle, mutta ajattelen ehkä että jos lapsen sukupuolen selvittää, sille latailee väistämättä jotain roolia jo valmiiksi (ai että tuo kuulostaa siltä, että olisin joku hihhuli sukupuolisensitiivisyyskomiteasta hyvääpäivää).
Mut anyways, oli ihana kuulla synnytettyään, että kumpi tuli ja sitä ennen sitä oli saanut arvuutella mahanmuodosta ja pitää vedonlyöntitoimistoa pystyssä ja muuta kivaa.
 
Me ollaan huomenna lähdössä miehen kanssa viikoksi etelään ja voi että mua jännittää. En normaalistikaan tykkää ihan hirveesti lentämisestä mutta nyt lisäjännityksen tuo tää pahoinvointi. Mutta toivotaan, että menee hyvin ja on kiva loma edessä :)
 
Mustikka, tsemppiä lentomatkaan :) Toivottavasti pahoinvointilääkkeet ja -rannekkeet auttaa! Ihanaa reissua teille, nauttikaa toisistanne :Heartred (mä piinailen täällä vielä puolitoista viikkoa :)) ollaan yhteydessä kun tuutte takaisin :wink
 
Minulla odotus oli yllätyksellinen. Edelliset kk alkoivat 2.6.2014 ja niiden mukaan laskettu aika 8.3.2015. Viime viikolla ekassa neuvolassa (viikot silloin 9+1) ultrattiin ja todettiin että olen paljon pidemmällä. Otus heilutteli käsiä ja jalkoja ja ne näkyvät selvästi. Laitteella ei pystynyt mittaamaan, ja np-ultraan lähti lähete kiireellä. Haluaisin mielipiteitä miltä omasi
on näyttänyt noilla viikoilla ja arviota millä viikolla olen. Piinaavaa, luultavasti np-ultra jo ensi viikolla!!
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    640.6 KB · Katsottu: 45
mäkin liityn tänne. Meille neljäs lapsi tulossa la 7.3. Lapset 9/2007, 12/2009 ja 6/2012 syntyneet. Edellinen raskaus meni vappuna kesken, välillä se kummittelee mielessä. Oon kärsiny taas pahoinvoinnista, viikkoja nyt 10+1 eikä helpota. Aamut pahimpia. Tää alko jo joskus rv 5. Hermot koetuksella sen takia :sad001 alkuun helpotti rannekkeet ja kahvin lopetus sitt ei sekään.
 
Takaisin
Top