Elokuun pulinat

Toivottavasti Daarian pienokaisella kaikki hyvin.

Kättärin ultran odotustilassa ainakin oli ihan laput seinillä, että käykää vessassa ennen ultraan tuloa.
 
Kiitos kaikille sympatioista!

Soitin neuvolaan, ja hoitaja sanoi että vuoto saattaa johtua tiistaina lääkärin käynnin yhteydessä tehdystä papakokeesta. Oli ensimmäinen gynekologinen tutkimukseni, ja meinas että josko limakalvo olisi ärtynyt. Ruskea vuoto on kuulemma hyvä, koska se on vanhaa, tuore veri taas huonompi merkki. No sitten rauhotuin, sehän kävisi järkeen.

Nyt sitten... muutama pieni pisara verta, tosi lilliputteja. Mutta pyyhittäessä tulee vaaleanpunaisia pisaroita, sellaisia laimeita, tippoja.. :sad001
 
Multa ei otettu papaa raskauden vuoksi (inhoon sitä, enkä hoitanu raskauksien välissä asiaa, joojoo, ois pitäny!!!)
ja sanovat neuvolassa, että nyt sit ehdottomasti synnytyksen jälkeen, kun on paikat palautunu, mutta että ei raskauden aikana, koska näytteenotto ärsyttää sen verran.
Onpa jännä, että ovat ottaneet sulta. Mut näistä paikkakuntakohtasia eriävyyksiä täällä ollaan taidettu ihmetellä useemmassakin ketjussa.
 
Iskallt, ei kuunneltu sydänääniä. Mutta tällä hetkellä taas on rauhallisempi ja parempi fiilis asian suhteen ja uskon kaiken olevan kunnossa. Mutta eihän tässä auta kuin odotella rauhassa ultraa.
 
Multa ei otettu papaa raskauden vuoksi (inhoon sitä, enkä hoitanu raskauksien välissä asiaa, joojoo, ois pitäny!!!)
ja sanovat neuvolassa, että nyt sit ehdottomasti synnytyksen jälkeen, kun on paikat palautunu, mutta että ei raskauden aikana, koska näytteenotto ärsyttää sen verran.
Onpa jännä, että ovat ottaneet sulta. Mut näistä paikkakuntakohtasia eriävyyksiä täällä ollaan taidettu ihmetellä useemmassakin ketjussa.

On kyl erikoista! Ilmeisesti ne limakalvot ei juur tykanny, illalla tuli reilummin tuoretta verta, samoin yolla. Nyt tuntuu kuin ois menkat... Soitin paivistykseen, sanoivat etta on normaalia mutta jos tulee paljon niin sitten hoitoon. Levata pitaisi.
 
toivottavasti daarian pienellä kaikki hyvin. Ja jos jollain muullakin ollut vuotoa, anteeksi huono muisti. Sänkypuuhatki saattaa aiheuttaa pientä verenvuotoa ja on vaaratonta. Mulla kun oli keskenmeno vappuna ei ollut mitään kipuja, kerran lorahti vähän verta, sitten ilta ja yö vaan ruskeeta, seuraava päivä kirkasta ja aina vaan enemmän ja hyytymiä. Lopulta vuotoa kesti jotain viikon, ultraan pääsin terveyskeskukseen vasta 10 päivää vuodon alkamisen jälkeen mutta arvasin että oli kesken mennyt. Siinä raskaudessa kaikki oireet katosivat pari viikkoa ennen vuodon alkua ja mulla oli paha aavistus. Sikiö oli luultavasti kuollut jo sillo ku oireet hävis, lääkäri sanoi että muuten ois kipuja ollut niillä viikoilla eli 9+0.

mä nyt torstaina olin nt ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vauva liikkui tosi paljon. Tuntuu nyt niin suurelta lahjalta tämä pieni :) oma vointi ollut taas aikaa huono, flunssa meni ohi mutta pahoinvointi lähti paheneen. Toka neuvola oli sitt pe, siellä ei uutta sanottu muutaku sanoi että voin varata lääkärin jos haluan lääkkeitä kokeilla. Aattelin vielä vähän aikaa odottaa jos tää rauhottuis. Maha herkistynyt tän takia niin ettei maitotuotteita pysty syömään tai varma oksennus. Sydänäänet oli vaikea saada kuuluun vaikk viikkoja oli jo 12+6 mutta lopulta hyvin hiljasena löyty.
 
Eilen verenvuoto yltyi kuukautistyyppisiksi. Kävin vessassa ja olin pyörtyä, kun näin veren määrän. Siitä sitten päivystykseen jonottamaan. 3 tuntia odotettiin, välissä vaihdoin sidettä 3 krt. Yleislääkäri laittoi gynegologille, joka ultrasi, ja totesi keskenmenon. Sikiötä ei näkynyt, ja keskenmeno oli ilmeisesti tullut ja varhaisilla viikoilla. Sain "synnyttämis"lääkityksen ja kipulääkityksen, ja minut laitettiin osastolle vuotamaan. Olin siellä yön yli puoleen päivään saakka. Illalla sain yöpalan, ja seuraavan kerran vasta yhden maissa päivällä. Piti olla nälässä, jos sattuisi olemaan tarve kaavinnalle. Kaavinnalta vältyttiin, ja pääsin lounaan jälkeen kotiin. En ole vielä oikein tajunnut koko asiaa, varmaan itku vielä pääsee kunnolla...

Kiitos kaikille maaliskuisille, meille ei nyt maalisvauvaa tulekaan. :sad001
 
Elokuu on nyt vaihtunut syyskuuksi, joten jatketaan tämän "palstan" keskustelua syyskuun supinoissa.
 
Kiitokset! Olen puhunut läheisten kanssa aiheesta, ja se on ollut hyvä. Nyt otan hieman huilia, ennen kuin uutta yritetään. Menikin kerralla vuoden suunnitelmat uusiksi! Pitää varmaan ottaa yhteyttä vielä joihinkin tukipalveluihin tms.
 
osanotto daaria :sad001 tiedän tunteen keskenmenon kokeneena. Muista että mitään et ole tehnyt mikä olis aiheuttanut keskenmenon, sikiön kehityksessä mennyt muuten jotain pieleen eikä olisi ollut elinkelpoinen.
 
Takaisin
Top