Elokuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja zibbh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie poistun täältä ennen kun kerkeen ees esittäytyä. Tänään alko kirkas runsas vuotp ja hyytymiäkin on tullu. Eli.. Keskenhän tää meni. Perjantaina ois ollu ar ultra ja ois viikot varmistunu. Ite oon laskenu että.viikkoja ois nyt kasassa 7..

Minulla on myös ollut vihlontaa alavatsassa, ja välillä vähän kuin menkkakipuja. Yleensä vihloo, kun nousee ylös tms. Samaa oli muistaakseni ekassa raskaudessa, mutta vasta myöhemmin. Muina oireina jatkuva väsymys, aamuisin taas herään aiemmin kuin yleensä. Olo tosiaan vähän krapulainen :D Vatsa on myös turvoksissa ja tuntuu että farkut painaa aika ikävästi. Ekassa raskaudessa pidin normaaleja housuja vielä n. rv 20.

Ollaan omille vanhemmille ja sisaruksille kerrottu jo, mutta muuten pidetään vielä matalaa profiilia :) Viimeksi kerrottiin myös heti, muille vasta np-ultran jälkeen. Ja sukupuolesta otetaan selvää, mikäli mahdollista. Toisaalta haluaisin varhaisultraan, mutta onhan se aika kallis. Ehkä odottelen tuohon np-ultraan.

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille!

pisku: täsmälleen samanlaisia vatsatuntemuksia täällä: menkkakipujen kaltaisia kipuja, ja etenkin ylös noustessa tuntuu vihlaisuja. luin, että liittyy kohdun kasvamiseen ja lihasten venymiseen. lisäksi täällä myös ihmeellistä alakuloa joinakin päivinä. olen tässä jo ajatellut, että iskeekö mulle joku ihan oikea masennus, en ole yleensä synkkyyteen taipuvainen ihminen... mutta kiva kuulla, etten ole ainoa! tää on just parasta tässä palstassa, että huomaa omien outojen tuntemusten olevan ihan normaaleja. huhhuh...

tuntuu tosi kurjalta ja pelottavalta noi keskenmenouutiset, tsemppiä ja jaksamista kaikille, jotka joutuu sen kokemaan!!

vaatteet kiristää vatsan kohdalta (tänään 7+1), mutta en voi jotenkaan millään uskoa, että se olisi raskausvatsaa, ehkä vain pari kesäkiloa... en ole nimittäin mikään hoikka ihminen muutenkaan, joten ei pienen kummun luulisi heti edes näkyvän, kun mahamakkaraa on muutenkin. :)

voimia kakille keskenmenon kokeneille<3

hei arastaako kakikilla rinnat yhtä kovaa koko aika ja tuntuu koko aika yhtä turvonneilta? vai vaihteleeko se päivittäin?

Piiku82: Toivottavasti pian helpottaa!
Mä itse pelkään oksentamista yli kaiken ja aina sillä oksentamis hetkellä mielessä käy,
että mä kuolen kohta. Mulla on paha tapa pidätelä ykää viimeseen asti :(

Elma:Kovasti jaksamista sinne!

Piiku82: Voi ei, koitahan jaksaa! Jos yhtään lohduttaa, tiedän miltä tuntuu<3 Ihan kidutusta. Mulla oli ekassa raskaudessa samanlainen tilanne, tiputuksessa olin 2vk ja saikulla pari viikkoa enemmän. Onneksi pahin olo loppui siihen n.13rv kohdalle, toivottavasti sullakin helpottaa. On yllätävän rankkaa hommaa tää lapsentekeminen:) Eikä ihmiset oikeesti edes tajua kuinka rankkaa ja kamalaa voi raskauspahoinvointi ollakaan, ellei oo itse kokenut tuota kohtaloa. Vaikka nytkin itse oksentelen päivittäin ja erityisesti illat pahat, niin voin sanoa että on tullut perspektiiviä aika paljon kunmiettii viime raskauspahoinvointi, joka oli ihan miljoona kertaa kamalampaa! Täälläkin kurkku hellänä ja verta tulee välillä viiruina. ja tää syljen määrä?! Oikein oikein palojon jaksamista<3 Lopussa on ihana palkinto!

mullakin rintojen aristusta, mut aika vähän. enemmän toi pahoinvointi häiritsee. tänään oli ekaa päivää saikulla, kun olin kaiken iltaisen ja aamuisen oksentelun ja pahoinvoinnin lisäksi valvonut yöllä monta tuntia esikoisen takia. huomenna yritän töihin takaisin...

jännä, kun lukee noista selkeistä vatsatuntemuksista, mullei tunnu mitään, korkeintaan välillä vihlasee, mut tosi harvakseltaan.
 onko muilla sellasta vaivaa kun että sylkeä erittyy ihan hirveesti(varmaan pahoinvointiin liittyen)???? kuljen pussin ja ämpärin kanssa. autolla ajaessa on pussi ja välillä availen ovea ja syljeksin...kyllä ihmiset kattoo et mitä toi tekee...:)

Elma86: Voimia! Vaikka kuulostaa kuinka kliseiseltä, niin tiedän miltä sinusta tuntuu. Ota aikasi asian käsittelyyn ja toivottavasti pian tärppää uudestaan!

Kertomisesta. Me ei olla kerrottu vielä oikeastaan kellekään. Ei oo kerrottu varsinaisesti yrittämisestäkään. Paitsi yhdelle ystävälle, joka asuu ulkomailla ja jonka kanssa ollaan luottamuksellisesti juteltu, hänelle kerroin myös raskaudesta, on mukava kun on joku näin alkuvaiheessakin on joku, jolle kertoa tuntemuksia. Vaikka nämä foorumitkin ajaa samaa asiaa, mutta vielä joku, joka tuntee mut. Odotetaan varmaan ensimmäisen kolmanneksen loppuun, ennen kuin kerrotaan muille.

Joo ku mulla meinaa vaihtelee toi rintojen aristus, ja en musita nyt viime raskaudesta tämmösiä asioita x) pitää varmaa käydä vähä lukee ku täälä vaussa oon laskettu aika syyskuu 2011 jos sielä jotain lukis :D mullakaa siis pahemmin noit vihlomisia oo, eile vähä, mut ei mitää päivittäistä  vältämättä. Hajuaisti voimistunut, siitä mä epäilin ennen plussausta voisinko ola raskaana, tosta nenän tukkoisuudesta en ikin enn ollu ees kuullu, mä ihmetelly tässä et miks nenä iha tukos öisin, siitäkös toi johtuukin :D

Piiku82 Ollaan oltu tänään samaan aikaan kättärilllä =) Itse tosin kontrolliultrassa. Jaksamisia oksentelun kanssa, ei varmasti ole kivaa...

Tänne on paljon tullut tekstiä, itse olen selaillut vähän kaikkia palstoja sekaisin... Itse kävin tänään kontrollissa ja meillä kaikki hyvin vaikka vähän epäuskoinen olo onkin. Oireita ei nimittäin juurikaan ole. Rinnat arat ja jonkin verran itkuherkkyyttä, mutta siinäpä se sitten on.

Halaus 6+5

Piiku82 kirjoitti:
Muikkis, veit sanat suustani! Aivan mahtavaa olla raskaana juu, täällä jo tiputuksessa kättärillä maataan. Ihana raskaus, ihana olo, olen kuivunut ja nääntynyt oksennettuani kaiken syömäni ja juomani tällä viikolla! Hemmetti, että on hienoa olla raskaana, en jaksaisi enää päivääkään! Kaiken kauhean oksentamisen lisäksi on nuha ollut kaksi viikkoa, närästänyt hulluna, palellut ja huimannut. Nyt on ruokatorvi jo rikki yökkäilyistä joten vertaa tulee oksentamisen mukana! Nielu aivan helv..in kipeä!!!!!

Inhottavaa tuo pahoinvointi! Jaksamista Piiku82! Itsellä ei viime raskaudessa ollut lainkaan pahoinvointia, eikä tälläkään kertaa ainakaan vielä. Ainoastaan aamuisin tuntuu, ettei pysty syömään mitään, ja myös iltaisin on jotenkin etova olo.

Rintoja ei pahemmin arista, mutta turvonneet on.

Hui kun täällä kirjoteltu paljon kun en eilen kerinny käyä :)

Jaksamisia kaikille pahoinvoinnin kanssa, mulla oli esikoisesta 24/7 pahoinvointia mut en kyllä ikinä oksentanut enkä voinu syyä kyllä juur mitään..

Nyt pahaolo iskee vaan jos en oo pariin tuntiin syönyt, ja sitähän tapahtuu kun en muista syyä. Ja koko aika nälkä ja ruisleipää voisin syödä pusseittain <3 Mulla yks ilta oli ihan karmea ylävasta kipu. Sattu ihan hengittäkkin ym mut totesin et olin koko päivän kyhnöttäny sisällä ni johtusko siitä.. Kunn istunu ja makoillu vaan. Heti kun suoristi ryhdin niin helpotti..

Me ollaan kahdelle kaverille kerrottu jotta saadaan esikko hoitoon kun neuvolat ultrat sun muut.. Molempien vanhemmille ei voida kertoo kun ovat semmosia juorukelloja.. :D Ja sukupuolesta aiotaan ottaa selvääää jos vaan näkyy :)

28.4 olisi laskettu aika, 36- vuotias olen, ensimmäinen lapsi on tämä ja Helsingissä asun :)

jos kaikki menee hyvin 4+4 nyt viikkoja...
Minkäänlaisia oireita ei ole joten pelottaa ja vaikea uskoa olenko tosiaan? Niinpä tein tänään toisen testin (digitaalisen) ja kyllä se vahvisti vkot 2-3 :) Se hedelmöityksestä ajan.
Johan olo helpottui ja sen jälkeen alkoikin jo enemmän kipistelemään nivusiss, eli niitä ireitain löytymään <3 Väsymys son myös aika kova..

Varasin jo alkuraskauden ultran 2 viikonpäähän, koska viime keväänä siinä näkyi että sydän löi mutta sikiö ei ollut iso...seuraavalla viikolla sydänkään ei lyönyt ja raskaus keskeytyi.

Nyt toivon tosiaan että päästään maaliin asti <3
Tsemppiä, halauksia ja onnellista odotusta muillekin!

En lukenut aiempia vietejä ennen omaa kirjoitusta, joten myös pahoitteluni niille joilla kauheat oltavat pahoinvoinnista tai keskenmenoista :(

Muikkis, hienoa että oli ultrassa kaikki hyvin :) Toivottavasti olosi alkaisi jo kohenemaan!

k_repolainen,
koitahan olla lukematta niitä muita keskustelupalstoja ja nauti tästä alkuraskaudesta ;)

Piiku82,
tervetuloa! Ja olet ihan oikeasti raskaana, kunnes toisin todistetaan :) Koita rentoutua vaikka ymmärrän toki että rypäleraskauden kokeneena olet vähän varpaillasi. Kovasti jaksamisia, toivotaan että vointi kohenisi. Ei tuollaista kukaan jaksa että kaikki tulee ylös!

Aamu81, toivottavasti myös siellä olo pian paranisi!

Pikkus, mä olen kertonut jo töissä kun teen sellaista hommaa missä työpistettä joduin vaihtamaan. Siskoille meinasin kertoa tässä lähiaikoina kun ollaan menossa toisen siskon kanssa juoksemaan puolimaraton ja pakko on varottaa siitä, että jos en pystykään voinnin puolesta normaalisti juoksemaan. Lopuille kerrotaan sitten sen ekan ultran jälkeen, joka meillä on lääkärikäynnin yhteydessä rv 9+2.

Eevi^, oho, ootpa sä pystyny pitämään viimeks pitkään salassa raskauden! Mulla kai oli siinä vaiheessa jo hyvä kumpu kun puolessa välissä raskauttahan rakenneultran aikaan jo ollaan :D Tuosta rintojen arkuudesta. Mulla aristi eka raskaudessa alussa tosi paljon rintoja, mutta nyt ei sitten juuri yhtään. Kai näistä on tullu imetyksen ja rintatulehdusten seurauksena sellaset lerput ettei mitkään rintarauhaskudoksen muutokset tunnu missään :D

ElMa, voi ei. Pahoittelut ja voimia :´(

Halaus, hienoa että ultrassa kaikki oli niinkuin pitääkin :)

helmi2012, tervetuloa, paljon onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan!

Omaa napaa: Mulla ei kyllä ole varsinaisesti tyttö- tai poikaoloa, mutta esikoispojan kanssa minulla oli enemmän kuvottavaa oloa vaikkei silloinkaan paljon. Ihan muutaman kerran vaan ykä lensi. Nyt ei kuvota senkään vertaa. Eli jos on uskominen tuohon pahoinvointiin niin poika tulee taas. Tyttö olis kiva esikoispojan jälkeen, mutta poijasta olis meidän esikoiselle kyllä mukavasti seuraa kun ikäeroakin tulee vain 1,5vuotta. Eli kyllä molemmat on tervetulleita :)
Tänään vilkaisin uudelleen masuasukkia, ja kyllä siellä joku pieni alku on joka on kasvanu nyt 4vrk aikana. En ole nyt varma että onko se nyt sitten se ruskuaispussi vai mikä nesteontelo, mutta samanmoinen oli sillon esikoisen aikaan näkyvissä. Huomenna jään viikon lomalle, joten seuraavan kerran vilkaisen sitten loman jälkeen jos sydämen sykkeen saisin bongattua.

Unelma-Anelma: Mulla oli kyllä jo iha vatsa, käytin va niin isoja paitoja  ku kävin mutsilla, mut en voinu käydä siel ku iha pikasee aina koska oli niin vaikee peittää vatsaa :DD sitte ku miehen kavereille selvis et oon raskaana ne sano "mä mietin et onkohan eevi vaa lihonnu noin paljon" :D

Tässä kuva niilt ajoilta ku vasta kerroin vauvasta http://aijaa.com/0046310769420

Vähän oon kyllä nyt kade, mulla ei näy minkäänlaista mahan alkuakaan vielä. Normaaliahan tuo on mutta ois se nyt kiva saada taas jotain fyysistä merkkiä että siellä kasvaa vauva.

Elättelen toiveita että se oksentaminen jäi siihen yhteen aamuun, tänään ja eilen pysynyt taas kaikki sisällä mutta huono olo ollut edelleen.

Ei tässä muuta erikoista, viikot vierivät niin kovin hitaasti, onneksi alkaa koulu jos se saisi ajankulun hieman nopeammaksi.

ei mullakaan ole vielä mahaa, roikkuvaa löyyy vielä viime raskauden jälijltä vaikka kaikki raskauskilot ja 7kg ylimäärästäki sain pois niin sitä mahaa edelleen.. luulen että mun vatsa alkaa näkyä taas sitte joskus 17 viikolla

Pahoittelut keskenmenon saaneille ja voimia kaikille pahoinvoiville!
Itsellä on pahoinvointia ihan koko ajan, en oo vielä kertaakaan oksentanu mut lähellä on jatkuvasti. Alkaa ärsyttämään kun paha olo ei häviä hetkekskään. Aiemmin autto kun söi jotain mut nyt ei enää sekään.

Mulla on vähän tyttöolo ihan ton pahoinvoinnin takia, esikoisen raskausaikana ei ollu ollenkaan pahoinvointia ja poika tuli ni katotaan jos nyt käy päinvastoin. Molemmat on kyllä ihan yhtä tervetulleita.

Mulla on jonkin verran kans vihlasuja alavatsassa ja menkkakipujen kaltasta kipua. Viime raskaudessa oli muistaakseni paljon enemmän, nyt varmaan on paikat jo kerran venyneet ni ei enää niin paljon vihlo. Esikoisen kohdalla vihlaisut oli tosi kovia aina kun tein äkkinäisiä liikkeitä (esim. aivastus).

Aiemmin sanoin että aika menee niin nopeesti mut nyt tuntuu et aika ei kulu millään. Sain jo np-ultra-ajan ja se on syyskuun lopussa, en jaksas millään oottaa. Sit ootan et maha alkais näkymään ettei tarviis enää salailla.

Piiku: Hui, jaksamista pahanolon kanssa. Toivottavasti menee pian ohi.

Mä en todellakaan odota että maha alkais näkyä. Nyt on iltaisin aika paljon turvotusta, mutta vielä sen voi piilottaa vaatteilla. Viimeksi maha alkoi näkyä vasta joskus puolessa välissä ja toivottavasti nytkin menee pitkälle (tosin näillä näkymin ei). Mä en pidä siitä raskausmahasta. Viimeksi tunsin itseni ihan nätiksi sen mahan kanssa, mutta nyt kun kattoo sen aikasia kuvia niin eieiei.

Me ei olla kerrottu kellekään vielä. Todennäköisesti ensi viikon varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin, voisi miettiä kertomista tuleville isovanhemmille. Samalla varmaan myös minun ja miehen sisaruksille vois kertoa. Loput sitten sitä mukaa kun tulee ajankohtaiseksi, mieluiten kuitenkin vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Sukupuolesta: Viimeksi toivoin poikaa, mutta tyttö tuli. Poikatoive oli sen takia lähinnä, että ajattelin osaavani kasvattaa pojan paremmin kuin tytön koska olen itse ollut aina aika poikamainen. Nyt kun meillä on jo tyttö ja tiedän että osaan olla senkin kanssa, niin sukupuolella ei ole oikeasti mitään väliä. (Ja tietenkin viimeksikin olin ikionnellinen tytöstäkin.)

Vitsi mulla on huono omatunto kun en jaksa touhuta ton esikoisen kanssa tarpeeksi. Joinain päivinä puistoon menokin tuntuu aivan ylitsepääsemättömän raskaalta. Onneksi ensi viikolla alkaa kerho, jossa se käy kaksi kertaa viikossa. Joskus sitä toivoo, että olisi töissä ja lapsi saisi virikkeitä ollessaan päiväkodissa. Ja joskus taas ajatuskin siitä, että pitäisi laittaa tuo lapsi päiväkotiin on ihan musertava. Onkohan tää nyt sitä raskauden aiheuttamaa mielialanheittelyä, no ainakin mielipiteen :D

Takaisin