Elokuun jutustelut

zibbh

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei kaikille Huhtimasuille 2013 :)
..kirjoiteltaisiinko joka kuukausi yleisiä kuulumisia kyseisen kuukauden kansioon? toimi miellä syysmasuissa 2011 hyvin :)
 
..onnittelut kaikille plussanneille :)
itse vasta tänään uskalsin tehdä testin ja parin viikon huonovointisuuden syy on nyt varmistunut <3
LA 20.4 <3

onnellisena mutta hämilläni odotan tulevaa :)
 
Hyvä idea! Mietin ihan samaa kun tuo kuulumisiakin kerännyt Huhtikuu 2013-ketju on venähtänyt jo niin pitkäksi, ja olin ajatellut, että jos ei muuten vastaavaa kuulu, niin viimeistään syyskuun alusta olisin itse perustanut syyskuun kuulumisketjun :)
 
Nää kuukausiketjut on hyvä idea!

Onko kellään muulla oireena unettomuutta? Mä en oo nukkunut tällä viikolla kuin yhden yön kunnolla, muut on mennyt pyöriessä. Päivät oonkin sitten ihan zombina ja päivät tuntuu kestävän toooosi pitkään. Stressi vaikuttaa mulla usein uneen, mutta en mä omasta mielestäni tätä raskautta nyt niin stressaa, että kai se sitten on raskausoire :D
 
Liina85 moikka! mulla ei varsinaisesti ole unettomuutta, mutta olen huomannut, että herään aamuisin tosi pirteänä hyvin aikaisin (kuuden jälkeen) enkä saa enää unta.. Yöunta haittaa myös vessassa ravaaminen.
Mulla on muutenkin aamut olleet nyt parasta aikaa, koska iltaa kohti alkaa kuvottava olo ja vatsaa turpoo palloksi.
 
mä nukun kuin tukki :D
mitä nyt vessas tulee käytyä, mut juoksen siel muutenkin.
odotan jo kauhulla milloin se oksetus ja ilta pahoinvoinnit alkavat. esikoiseni syntyi 2011 syyskuussa, ja häntä odottaessa illat olivat painajaisia. käperryin peiton alle pimeään makkariin. äänet ja valot tekivät pahaa..iltavuorot töissä ne vasta "mukavia" olivatkin..
 
niin ja vatsa on jo nyt valtava! johtunee varmaan siitä kun edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika..tätä ei sitten kauaa voikaan "piilotella" :D
 
Mulla on turvotus häipynyt nyt kokonaan. Olihan se epämukavaa, mutta toisaalta kuten tuolla toisessa ketjussa on puhuttu, on helpompi olla varma ja huoleton kun ON oireita. "Onneksi" rinnat on vielä suuremmat ja herkemmät kuin normaalisti eikä nyt oo ollu mitään outoa vuotoakaan. Muutaman päivän viime viikolla tosiaan tuhrutteli ihan tosi vähän, mutta se on onneksi loppunut.
 
Moikka
Mulla ainakin turvotus ihan kauheeta ja vatsa tuntuu ja näyttää (ainakin itsestä) valtavalta. Meinattiin pitää salassa tää raskaus mahd. pitkään, mutta jos tää turvotus ei laske ja maha alkaa aikasin näkyä niin ei kans kauan salata. Pahoinvointi alko tästä raskaudesta jo ennen plussaa ja väsymys on kauhee. Esikoisesta oksentelin n.rv 20 asti.

Esikoinen 07/2011 ja rv 5+0
 
Huhhuh. Pahoinvointia on riittänyt. Täytyy syödä 2 h välein, ettei tulis ihan kamala olo. Onneksi ei ole tarvinnut oksentaa! Töissä on vain aika hankalaa, kun on hirveä olo eikä haluaisi vielä näyttää tilannetta kellekään... Mietin kyllä, että jos kertoisin yhdelle hyvällle työkaverille. Ehkä se muutenkin helpottaisi oloa. Jos tätä kovin monta päivää jatkuu, ajattelin kokeilla niitä pahoinvointirannekkeita. Mutta ne nyt sitten viimeistään paljastais kyllä tilanteen... Joku kertoi toisessa ketjussa, että oli oksentanut keittiön lattialle jauhelihaa paistaessa. Onneksi ihan tuota ei ole vielä tapahtunut meillä!

Viime viikolla mulla ei ollut ihan yhtään turvotusta alavatsalla, mutta nyt se on alkanut. Valtava pallo. Ja kun pitää syödä koko ajan, kohta alkaa varmaan läskikin kertyä. Mitä ihmettä tässä tekis? Pitäisi varmaan syödä tosi pieniä annoksia tai jotain, ettei paino nousisi heti. Mutta ei puhettakaan, että pystyis lähtemään lenkille tms.

Sain mieheltä synttärilahjaksi lahjakortin äitiysvaateliikkeeseen :) Tuli kyllä tarpeeseen, kun viimeksi käytin äitiysvaatteita niin paljon, että ne on jo ihan virttyneitä. 

Minäkin nukun kuin tukki. Yleensä olen herännyt siihen, kun poika kömpii minun ja miehen väliin öisin. Nyt ei ole tapahtumasta mitään tietoa viimeisen 2 vkon ajalta.
 
Pahoinvointia riittää myös täällä. Yökkäillyt olen saanut useaan otteeseen ja töissä pitää vessassa ravata tätä harrastamassa vähän kuin salaa. Etova olo on aika jatkuvaa kaiken lisäksi. Oon myös yrittäny syyä parin tunnin välein, mut ei oikein maistu. Väsyttääkin jatkuvasti. Nytkin yötöissä ja tauolla piti käyä ottamassa torkut. Aivan käsittämätöntä. Onneksi parin viikon päästä pääsee lomalle ja saa vaan nukkua, nukkua ja vielä kerran nukkua :) Aika kauheaa siis ollut viimeiset päivät, mutta ehkä tän kestää.
 
Huomenta kaikille!

Mä eilenä kysyin ystävältäni että saanko mä tehdä valituksen tästä olotilasta johonkin ;D ei kyllä jaksa olla yhtään positiivinen ja onnellinen kun on niin loppu. Väsyttää, veto pois, etova pahoinvointi alkaa aamulla kun nousee ylös ja jatkuu johonkin klo 18 asti. Kaikki hajut tulee nenään, siis ihan kaikki, myös ne mistä on ennen tykännyt, ei pysty enää haistaa, miten mä töissä palvelen pahanhajuiset asiakkaat, otan nenästä kiinni HÄH?! Voi että, kun tää nyt menis ohi.

Tsemppiä kaikille muille olojensa kanssa älkääkä valittako jos ei oo pahoinvointia, olkaa onnellisia siitä. Kyllä mulle olis riittänyt kipeät isot tissit, palelu ja väsymys.
 
Tänä aamuna ensimmäistä kertaa huono olo herätessä, ei onneksi tarvinut vielä oksentaa.

Kävin eilen ultran yhteydessä labrassa ja sain nyt aamulla hcg-tuloksen, oli vähän vajaa 21000, eli ihan normaali :)

 
Täällä uusi huhtikuinen. Pari viikkoa olen jo lueskellut näitä juttuja, mutta nyt päätin tarttua "kynään", että hei vaan kaikille!

Plussasin vkolla 5+1 ja tänään tasan 7+0 viikkoa kasassa. Laskettu aika vau:n laskurin mukaan 2.4.

Näin seiskan kunniaksi ekat oksennukset on tänä aamuna oksennettu. Viime raskaudessa oksentelu alkoi jo 5+. Nyt sain pari viikkoa armon aikaa. Toivottavasti ei kestä pidempään mitä viimeksi. Silloin oksentelin muistaakseni kolme kuukautta 24/7...

Huomenna esikoisen 2-vuotisneuvola, varaan itselleni neuvola-ajan vasta sitten siellä paikan päällä.

Aamu 7+0
 
Huh, tätä etovaa oloa.. yököttää koko ajan. Ja nälkä kans koko ajan. Äiti justiinsa kerto, että hän ku ootti veljeäni, niin sillä oli kestäny pahoinvointi sen 9 kk. Että kiva :D Mutta kun minua oli odottanut, nii ei mitään pahaa oloa. Joten ties vaikka itekki tässä poikaa oottelis ;)

Epäilen kyllä vahvasti, etten kykene työharjotteluun marraskuun alussa, joka tapahtuis vanhusyksikössä. Ne kaikki hajut siellä sun muut systeemit mitä pitää tehdä, nii saa aivan varmasti mut oksentamaan... =/ Kun nyt jo tekee pahaa koulussa katella kuvia painehaavoista sun muista ällöttävän näköisistä haavoista ja ne nyt kuitenki vielä ovat iisejä, kun eivät haise millekkään! 

Aamulla on heti ennen ylös nousemista juotava lasi appelsiinimehua ja samantien mennä keittämään puuro, ettei se kauhia nälkä ja paha olo ehi yllättää. Mutta onhan tämä ällö olo vielä siedättävän rajoissa.. oksentanu en oo ku kerran, suihkussa... :D
 
Lämpimät tervetulotoivotukset uusille!

Mulla nyt menny tää raskaushomma ihan ohi, kun oli tässä perhepiirissä kuolemantapaus ja sitä tässä vielä koittaa sulatella. Teiän juttuja oon kyllä lukenu,ei vaan oo ollu voimia/inspistä kirjottaa mitää. Mutta jospa tää tästä. 

Oireet senku vaan pahenee. Nyt yököttää jo 24/7 syön tai en. Täytyy kohta lähteä liiviostoksille, kun tuntuu ettei enää kuppeihin mahu.Milly puhui tosta vanhusharjottelusta ni tuli itellä mieleen, et huomenna ois töihinpaluu vanhuspuolelle, joten itteäki huolettaa et miten siellä taas pärjää. Takapuolten pesut voi olla aika herkkua. Ja tarkotus kun ois vielä 6viikkoa olla asiasta huutelematta ni saapas nähä kuin käy. 
Elän toivossa,et ällötys loppus siinä 12vkon aikoihin,esikon aikana nimittäin loppu sillon. Mut loppuuhan se viimestää 36vkon päästä. 
Unettomuutta ei mulla esiinny,pikemminki voisin nukkua vaikka 24/7.
 
Tsemppiä pittunen! Halauksia ja voimaa surutyöhön!

Minulla eilen ja tänään on ollut vatsassa sellasia menkkakipujen tuntuisia tuntemuksia. Mua jo alkoi hirvittää, ko samalla lailla alkoi keskenmenokivut, mutta nyt ei oo ollu kyllä siis vuotoa. Mutta tuli niin ekävästi mieleen ne kevään kokemukset... :( Tänään tuli täyteen 7+0 kuukautisista laskettuna ja Kaksplussan Odottajan uutiskirjeessa oli lohduttavia ja rauhoittavia sanoja: 

"Ennen raskautta kohtusi oli nyrkin kokoinen. Nyt se kasvaa roimaa vauhtia, ja sen voi tuntea. Voit tuntea kasvun lihaskramppeina, kipuna alavatsassa ja kyljissä. Kasvukivut muistuttavat kuukautiskipuja. Tämä on täysin normaalia, ja niin kauan kun kipuun ei liity verenvuotoa, ei ole syytä huoleen. Jos verenvuotoa esiintyy, täytyy ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin."

Enköhän uskalla olla taas vähän vähemmän huolissaan tuon myötä. Muuten oon edelleen melko oireeton, kun se turvotuskin hellitti. Rinnat on suuremmat ja arat, mutta pystyn syömään melkeinpä normaalisti. Vähän ehkä normaalia enemmän illalla palelee, ja yleensäkin vähän väsyneempi, varsinkin aamuisin, mutta melko helpolla oon toistaiseksi päässyt. Vauveli on saman uutiskirjeen mukaan noin pavun kokoinen näillä mun viikkoluvuilla :) Kasva vain ja pysy terveenä!
 
Moikka!
Onko kauheen moni teistä facebookissa? Ajattelin että olisko hullumpi ajatus perustaa sinne suljettu ryhmä niin vois puhua sielä "salassa muilta" ja vois järkkäillä jotain miittiä?

Oon siis esikoisenaikaan liittyny tämmöseen ryhmään ja sieltä on kyl saanu paljon tuttuja ja vertaistukea?

Mielenkiinnolla oottelen mielipiteitä.

 
meillä on myös syysmasut 2011 ryhmä FB:ssä, kannatetaan jos ryhmä olisi salainen, en halua tästä vielä julkista :) ..tai perustetaanko ryhmä lähempänä huhtikuuta? fbssä tulee oltua enemmän, ja sitten tämä VAU palsta on jäänyt ainakin toisen ryhmän myötä autioksi..kaikki jos eivät ole feisbuukissa, niin jäävät "yksin" sitten tänne..

PAHOINVOINTI RANNEKKEET on kokeilemisen arvoset. mulla oli viime raskauden aikana, kuvittelin ainakin että auttoivat :) ..mun kaveri jolla nyt 3.raskaus ja on aina oksentanut lähes koko 9kk ajan, mutta nytpä hän voi todella hyvin kun on rannekkeet käsissä :)

milloin viikoilla pääsikään varhaisultraan? siis millon pitäs näkyä jotain :)

mun maha on räjähtänyt palloksi parissa päivässä! mies lähti sunnuntaina pojan kanssa reissuun, tulivat tänään. sanoin päivällä puhelimessa että pitää varmaan kertoa jo mun kaverille kenet näin tänään, koska ei tätä voi salatakaan :D maha on aika kookas. mies sanoi että älä vielä kerro (edellisessä raskaudessa salattiin kaikilta 3kk asti)..kun näki mut illlalla niin tajus kyllä että ei tätä voi salata :D maha on ISO!
 
Takaisin
Top