Elokuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja zibbh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Muikkis kirjoitti:
Äsken rupesin oikein miettimään sitä mun keskenmenoa ja ihan tottas se alkuun päätyminen oli
se kaikken ärsyttävin ja ahdistavin asia. Mä en olis millään jaksanut odottaa niitä yksiä kuukautisia ja kun ei tiennyt ollenkaan, että koska ne edes alkaa. Pari päivää itketti koko ajatus ja jo hetken aikaa mietin, etten jaksa edes yrittää uudelleen.
Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan :)

Voi tätä syömisen halua! emoticon
Koko ajan pitäis olla jotain syötävää! Ja vaikea hillitä haluja!
Ahdistaa jo ajatus siitä, että syön itseni jättikokoiseksi odottajaksi, kun muutenkin
on noita ylimääräisiä kiloja vähän turhankin paljon!
Jospa se tästä tasaantuisi, toivottavasti....

Joko te muut olette käyttäneet mammavaatteita vai onko niille vielä ollut tarvetta?

Itte pohtinut juurikin tota keskenmenoa jos niin sattuisi nyt kokonaisuudessa käymään. En jaksaisi enää uudestaan sitä hoitorumbaa, pettymys olisi niin valtava että hui!

Mammavaatteet.. oon joutunut käyttää housuja jo ainakin kaksi viikkoo :D

täälä lis uus odotteleva! eilen plussasin :) mulla ei kyllä totisesti vielä tarvetta mammavaatteille, niitä kyllä löytyy kaapista seuraavaa käyttökertaa, mun tyttö siis on nyt 10½kk että kakkosta nyt odotellaan :) Tälläkertaa aion pitää huolen että en turpoa siihen viime painoon! 23 ja rapiat tuli viimeks kiloja, lähtöpaino oli sillon enemmän ku nyt, mulla ei ollu viime raskaudessa pahoinvointia sun muuta, nyt mulla on, toivottavasti ei tästä ylly.

Iltaa huhtimammat!

ElMa86, kylläpä sua koetellaan! Toivotaan että vuodot jäis nyt kokonaan ja pikkuinen pysyisi kyydissä loppuun saakka. Onnea ja tarrasukkia!

Sazu91, hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin!

zibbh, minä olisin kans kiinnostunut noista kaksostenvaunuista kun meilläkin esikoinen pikkusisaruksen syntyessä 1,5v. Mies kyllä sanoi ettei me tuplia tarvita, mutta voisin melkein veikata että hermothan siinä menee jos pitää kahen pienen lapsen ja kahen koiran kanssa päästä lenkille kun mies on välillä viikonkin pois kotoa töiden vuoksi.

Muikkis, mun mammavaatteet on vielä mun siskolla lainassa kun sillä on kuukauden päästä LA. En oo vielä sille kertonu raskaudesta, mutta kunhan rohkenen kertoa niin pitää ruveta kyselemään että onko ne vaatteet vielä siinä kunnossa että menis vielä tän yhden odotuksen. Vielä ei oo ollu tarvetta. Viimeks rupesin mammavaatteita pitämään vasta lähempänä puolta väliä, mutta nyt varmaan rupean nopeammin paisumaan. Aika paljon viimeksi käytin myös normaaleja, venyviä paitoja ja matalavyötäröisiä housuja, mutta odotuksesta suurin osa olikin kesäaikaan. Nyt täytyy hankkia vähän lämpimämpää vaatetusta.

Eevi^, paljon onnea ja tervetuloa! Meillä onkin muuten peräkkäiset LA:t, koska mulla tänään 4+5 :) Esikoisetkin suunnilleen samanikäiset, meidän poika aikalailla tasan 10kk.

Mä oon jotenkin ihan liian rauhallinen siihen nähen että ollaan vielä näin alussa menossa. Huoleta ei juurikaan vaikkei ole oireitakaan (jollei niitä oikein etsimällä etsi). En tiiä vaikuttaako sitten se, että ekan kanssa mulla oli ollu edeltävästi monta vuotta vauvakuumetta ja kovasti esikoinen oli minulle toivottu. Nyt oli tarkoitus että tulee toinen suht nopeesti ekan jälkeen, mutta rennosti "sit kun on tullakseen". Nopeestihan tämä alkunsa sai. Ekat menkat synnytyksen jälkeen alko kun lopetin imetyksen ja heti ekaan kiertoon nappasi :D Tosin ekoja menkkoja saatiin odottaa muutama kuukausi.

Meinasin muuten tuosta rauhallisuudesta huolimatta  ensi viikolla kurkata ultralla itse (työn etuja :D) tuota masuasukkia että näenkö mitään. Että oonkohan nyt edes niin rauhallinen kuin haluan kaikille vakuuttaa. Varhaisultraan en meinannut mennä muuten kuin siihen jonka meillä kunta tarjoaa. Mulla se siis vasta viikoilla 9+1.

Eevi, mä kans päätin että en tässä raskaudessa kerää niin paljon kiloja kuin ensimmäisessä. Sain samat 23kg, mutta täälläpä vedän jätskiannosta tällä hetkellä ja kaksi kiloa on tullut jo plussaamisesta (ihan järkky turvotus..) mutta taitaa siis mennä samaa rataa kuin ensimmäinen, kunhan ei ainakaan enempää tulisi.. ;)

Odotan esikoista ja la asettuu varmaan 20.4 paikkeille. Jännittää että millon masu alkaa näkymään. :) Eka neuvola vasta 12.9. Mua stressaa kun en tiedä, että onko mun "oireet" oireita raskaudesta vai jostain muusta? Ruokahaluttomuus, voimakkaat alavatsakivut (niinkun paineen tunnetta välillä ja välillä vihloo) ja välillä kyljissäkin tuntuu nipistelyä... Tietystikin pelkään että jotain on pielessä.

Hennasu: mulla on kans ollu koko ajan just semmonen paineen tunne ja tuntuu vähä niinku lihakset jumittelis... Ihan normaalia kai?

Onko kellään muulla hävinny makian himo? Oon ollu kova syömään jäätelöä ja karkkiaki mussutellu aika reippaasti, mutta enää ei tee mieli! Syön kyllä silti=D mutta säästän varmaan satasia jos koko raskausajan jatkuu!! =D

Rouva Nappula kirjoitti:

Onko kellään muulla hävinny makian himo? Oon ollu kova syömään jäätelöä ja karkkiaki mussutellu aika reippaasti, mutta enää ei tee mieli! Syön kyllä silti=D mutta säästän varmaan satasia jos koko raskausajan jatkuu!! =D

Päin vastoin, mieli tekee enemmän makeaa!

Mulla on nyt pari päivää ollut ihan hyvä fiilis sen suhteen, että olen ylittänyt sen kohdan missä mulla viimeksi meni kesken. Jotenkin ajattelin, että tässä sitä vielä mennään.
Nyt kuitenkin, kun olen lukenut, että joillakin on mennyt kesken joskus viikoilla 10-12+
niin on alkanut vähän pelottaa ajatus, että vanha kaava toistaa itseään, että tämäkin menisi kesken. Tietenkään se ei tarkoita automaattisesti sitä, että kun aikaisempi menisi kesken,
niin tämäkin menee. Mutta jotenkin sitä vaan pelkää...

Nämä viikot kuluu kyllä niin hitaasti,vaikka itellä ei ees oo tuollasia kokemuksia taustalla... Oon huomannu että ku piän itteni kiireisenä niin en ehi murehtia. Mutta kyllä kääntäisin yhen kuukauden kalenterissa eteen päin jos voisin!!=)

Rouva Nappula kirjoitti:

Minä olen tykännyt irtareita popsia ja suklaapatukoita, aiemmin siis.. nyt kun katson kaupassa karkkia niin tulee yökköreaktio. mitään makeeta en oo voinu syödä 3 viikkoon, kaveri tarjos kahvin kanssa jädetuuttia niin tuli sama reaktio. Ja silti paino nousee, aiemmin isot kengät puristaa, croksit on must. Sormuksia en saa pois sormista :( oisko kiva kun olis semmonen nesteenpoistopiikki minkä survaisis kankkuun ja sit istuis pissalla pari tuntia

Mulla oli viimeraskaudessa törkee makeenhimo, vedin leivoksii ja rakastuin suklaasee, pahoinvointiakaa ei ollut, tyttö tuli. nyt mau oksettaa kaikki makea! ja paha olo muutenki! :s

Muikkis kyseli edellisellä sivulla mammavaatteista. Mullahan niitä ei oo ennestään ja nyt turvottava olokin viime viikolta on kadonnut (toivottavasti ei oo huono merkki), mutta melko innoissani oon katellu noita äitiysvaatteita eri nettikaupoista. Te keillä niitä ennestään jo on, mistä olette ostaneet? Mitkä merkit on teistä olleet hyviä? Kattelin että Elloksella on ainakin aika monenlaisia housuja, ja myös sellasia, joissa se vyötärökaitale ei oo ihan niin leveä, sellaset ehkä sopis jo aiemmin? Vai onko järkevää ostaa sellasia ees, voiko niitä sitten myöhemmin enää käyttääkään? Paitoja kai monet onkin käyttäneet omia tai sitten ostaneet ihan normaaliosastolta vähän isompia tai niitä tunikamalleja. Tuntuu, että housuissa tulee enemmän jossain kohtaa se raja vastaan, ettei voi enää omia käyttää.

Liittyen vähän tuohon käsityöjuttuunkin, josta perustin oman ketjunkin, että viime kevään jossain Suuressa Käsityölehdessä oli ohjeet miten omista matalavyötäröisistä farkuista voi tehdä äitiyshousut tekemällä sen joustavan vyötärökaistaleen niihin. Ja raskauden jälkeen sen voi kuulemma siististi ratkoa pois ja käyttää farkkuja taas ihan normaalisti. Mulla on yhet farkut, joiden kanssa voisin tuota kokeilla sitten kun en enää niitä muuten voi käyttää.

Eleanora kirjoitti:
Muikkis kyseli edellisellä sivulla mammavaatteista. Mullahan niitä ei oo ennestään ja nyt turvottava olokin viime viikolta on kadonnut (toivottavasti ei oo huono merkki), mutta melko innoissani oon katellu noita äitiysvaatteita eri nettikaupoista. Te keillä niitä ennestään jo on, mistä olette ostaneet? Mitkä merkit on teistä olleet hyviä? Kattelin että Elloksella on ainakin aika monenlaisia housuja, ja myös sellasia, joissa se vyötärökaitale ei oo ihan niin leveä, sellaset ehkä sopis jo aiemmin? Vai onko järkevää ostaa sellasia ees, voiko niitä sitten myöhemmin enää käyttääkään? Paitoja kai monet onkin käyttäneet omia tai sitten ostaneet ihan normaaliosastolta vähän isompia tai niitä tunikamalleja. Tuntuu, että housuissa tulee enemmän jossain kohtaa se raja vastaan, ettei voi enää omia käyttää.

Liittyen vähän tuohon käsityöjuttuunkin, josta perustin oman ketjunkin, että viime kevään jossain Suuressa Käsityölehdessä oli ohjeet miten omista matalavyötäröisistä farkuista voi tehdä äitiyshousut tekemällä sen joustavan vyötärökaistaleen niihin. Ja raskauden jälkeen sen voi kuulemma siististi ratkoa pois ja käyttää farkkuja taas ihan normaalisti. Mulla on yhet farkut, joiden kanssa voisin tuota kokeilla sitten kun en enää niitä muuten voi käyttää.

Justiinsa sain kassillisen mammavaatteita miehen veljen vaimolta, siellä oli semmossia lisäosia farkkuihin et voi jättää vetskan ja napin auki. Housut taitaa kaikki olla H&M. Kerran surffailin verkkokauppoja ja mä en tod käytä farkkuja mis on kapeat lahkeet, ei löytynyt semmossia ollenkaan mitä mä pidän :(

Mä en kestä, mtien on näin kauhea olo , väsyttää niin paljo ihan ku olisin valvonut koko yön ja paha olo, viime raskaudessa tätä ei ollut.

Rouva Nappula, ei ole kadonnut makeanhimo. Enemmänkin se on lisääntynyt. Nytkin vedin karkkia niin kamalan satsin että tuli ihan öklö olo. Sama juttu oli eilen, enkä siitä mitään oppinu :D

Muikkis, tarrasukkia ekstrapari teille! Koita olla stressaamatta vaikka varmasti edellinen km kummittelee mielessä.

Sanna77, mulle kans tuollanen nesteenpoistopiikki tilaukseen :D

Eleanora,
mä taisin ostaa h&m:lta sillon parit housut. Ja ainakin synnytyksen jälkeen ne oli kans tosi kätevät niin eivät painaneet sektiohaavaa niinku sellaset normihousut, joissa vetoketju edessä. Mutta suosittelen koittelemaan niitä housuja sitten kun on sitä masua. Mulla ainakin oli yhet housut joissa se vyötärökappale oli pienen masun päällä liian lörppö ja sit kun olis ollu sopiva niin se olikin liian matala eikä pysyny masun päällä.
Niin, ja mä meinasin kans että rupeisin muokkailemaan vanhoista farkuista masufarkkuja. Ja pari imetyspaitaa ajattelin koitella saada ommelluksi, viimeksi kun en muka ehtinytkään?!

Sanna77: Siellä Elloksella oli ainaskin muutamat sellaset äitiysfarkut, joissa on joko bootleg tai sitten suora lahje, ei kapeneva. Määkään en oo niiden kapeiden lahkeiden ystävä.

Unelma-Anelma: Joo, tiedän, että oon tosi hyvissä ajoin ja kannattaa ootella siihen, että on sitä vauvamahaa ja nimenomaan sovittaa mitkä tuntuu hyvältä, mutta ihminen kun on niin malttamaton :P En aatellukaan kyllä vielä ostaa, kunhan mielikuvashoppailen täällä netissä.

Jättäydyn sitten täältä foorumilta nyt pois! Eilen aamulla alkoi ensin kirkas verinen vuoto joka eteni päivän mittaan ruskeaksi. Ultraan pääsin eilen heti ja raskausmateriaa ei näkynyt kohdussa, mutta varmaa tietoa en saanu. Keskenmeno tai kohdunulkoinen. Nyt seurataan HCG:tä ja päätetään toimenpiteet sen mukaan. Tosin tänään tuli sellainen pavun kokoinen klöntti vuodon mukana. Huomenna otetaan verikoe. Meidän odotus oli kuitenkin varmasti tässä. Ahisti vaan, kun mies oli just tän viikonlopun työkaverin mökillä, eikä päässy mun tueksi ku oisin sitä eilen eniten tarvinnu. :'( Onneks on äiti lähellä, joka on ollu tosi ihanan avulias. Mieskin tulee tänää kotiin.

Tulipa sekavaa tekstiä! Surku on, mutta vauvalla ei ollut kaikki kunnossa ja nyt kävi näin. Tosi paljon tarrasukkia kaikkien matkaan! <3

niina88: Tulee itellekin ihan itku, tosi isot pahoittelut ja voimia sinne <3

itekin oon miettinyt äitiysvaatteiden kaivamista esille. on olleet tallessa esikoisen odotusajoilta. mä kävin ostamassa kirppiksiltä ja h&m:sta vaatteet silloin. tykkään et on kiva käyttää siistejä äitiysvaatteita ja joissa viihtyy, mut en oo valmis laittamaan ihan hirveesti niihin rahaa. käytin ihan loppumetreille asti sellasia pitempiä neuletakkeja(jotka kyllä vähän venähti...) ja pitkiä t-paitoja, joita käytän edelleen:) nyt tulee vauveli ihan eri aikaan vuodesta, että saas nähdä joutuuko esim talvitakin ostamaan nyt äitiysmitoilla...

Aamu: Oliko niin, että sun esikoinen oli 2-v? Minkälaisessa kehitysvaiheessa siellä ollaan, onko uhmaa tms? meidän tyttö on kohta sen kaksi ja uhmaa kyllä alkanut olemaan. lievää tosin, mut mietityttää tää toisen vauvan ajoitus..meinaatteko tuplarattaita? käyttääkö 2,5vuotiaat vielä syöttotuolia? en osaa arvioida yhtään, meillä saattaa olla siinä ja siinä...?! ei oo nimittäin mikään pitkä tyttö.

makean syömisestä: mun ei tee ihan kauheesti mieli mitään makeaa, etookin se välillä. kuitenkin on pakko pitää lähes koko ajan jotain suussa niin oon turkinpippureita syöny kyllä. ja jätskiä välillä. toisinaan pakko ajatella, että mikä olis helpoin laatattava(jätski)... :)

onko muut jo pyöritelleet nimiä mielessä? mä oon salaa jo pitkäänkin, mutta ei uskalla vielä miehellekään ääneen sanoa kun vasta paremmilla viikoilla.

Niina88 lämmin halaus ja voimia!!

Meillä on nimiä pyöritelty ainakin vuosi, ihme ettei ukko jo tunge korvatulppia..

Niin88:lle paljon voimia ja haleja!

Mäkin olen jo muutamia vuosia miettinyt lapselle nimeä. Tytön nimeä sekä pojan nimeä.
Uusia nimiehdotuksiakin on tullut mieleen, mutta onhan tässä aikaa vielä miettiä.

Takaisin