Elokuun jutustelut

viltsukka830 Eiköhän ne perinteiset hupparit ja villapaidat, jälkimmäiset eivät oikein tähän säähän sovi. Tunikat voisivat toimia, samoin mekot joissa on empire-mallinen vyötärö.
 
Osanotot keskenmenon saaneille :(

Nyt on varattu sekä neuvola että alkuraskaus ultra kahden viikon päähän 7.9 perjantaille laakson neuvolaan mannerheimintien varteen...

kysyin kunnalliselta puolelta onko mahdollist asaada sitä kautta ultraas sen keväisen jälkeen kun tuli keskenmeno ja sikiö oli liian pieni vaikka sydänäänet olikin...ja seur viikolla ei ollut ääniä enää.VASTAUS oli että en saa vaan Helsingissä ultra on vasta 10-14 viikolla...

Joten menin ja varasin ultran väestöliitolle...n. 100 eur. Pakko mennä niin saa varmuuden onko siellä mitään elävää :(

Edelleenkän ei muita oireita ku niitä pieniä repäisyjä alavatsan sivulla+ väsymys+ ehkä nyt hiukan aremmat rinnat. Toivon kyllä että tulisi vähän lisää oireita nii olisi varmempi olo asiasta :(

Onko täällä muita yli 30-vuotiaita odottajia Helsingistä? itse olen 36-v ja olisi kiva tietty tutustua paremminkin jos nää odotukset jatkuu :)

Mukavaa uutta viikkoa kaikille! :)
 
helmi2012 Tuolla huhtikuisten listastahan löytyy iät ja osalta synnytyspaikat niin siitä voi aika hyvin päätellä, jos nyt ei ihan helsinkiläisiä niin ainakin Uudeltamaalta nuo Jorvissa/Naistenklinikalla/Kätilöopistolla synnyttävät.
 
Tosta vastustuskyvyn heikkenemisestä, varmaa muuten pitää paikkaansa, meinaa viime raskaudessa tulin kans heti kipeeks ja nyt sama juttu.. En ole ollut pitkä aikaa kipeenä.

Unelma-Anelma: Joo ada lähti kävelee tasan 10 kuisena :) tukea vasten lähti n 7½kuisena :P Se on vauhdikas tyttö :) Joo mä kerron täälä miten kuvaukset meni :) toivottavasti tää flunssa nyt parantuis nopee, viime raskaudessa mulla kesti aina tosi pitkää jos tuli joku tauti, toivottavasti nyt lähtis nopeammin pois ja se neitiki alkais nukkumaan pikkase pidempää, mä ku en ole mikää aamuvirkku muutenkaan :D
 
Täällä nousi kuume eilen illalla reiluun 38 asteeseen.
Kurkkukäheänä ja nenä niistämisestä kipeänä.
Harvoin sairastaa, niin tuntuu aina ihan kuoleman taudilta.

Tämän viikon perjantaina on eka neuvola, sitä en juurikaan jännitä.
 
Mullakin noussut kuume..kurkkukäheänän kanssa, nenä vuotaa ja tukkoinen, olo aivan kamala :(
Ada myös päätti alkaa aamulla 5 huutamaan... huusi ja huusi, nukahti, alkoi huutamaan uudestaan 6 ja se huusi ja huusi ja huusi vaa.. onneks nukahti lopulta ja sit heräs  9
 
helmi2012: Täällä on 35v ensisynnyttäjä pk-seudulta. Tunnen itseni täällä vähän mummoksi, suurin osa on melkein kymmenen vuotta nuorempia ja ylikin. :) Mutta ei se mitään!

Oon tosi pahoillani huonoja uutisia saaneille, oikein kylmät väreet menee noista viesteistä ja sit alkaa taas pelätä, että toi sattuu myös omalle kohdalle... taas. Mut onneksi pian pääsee yrittämään uudelleen, jos siltä tuntuu!

Tosta varhaisultrasta on näköjään ollut keskustelua. Mä kävin siis viime viikolla Helsingissä Femedassa ja Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 93,-. Onhan se kallista ja meinasin ensin itsekin jättää väliin, mutta toisaalta oon niin utelias ja sitten kun mieskin halusi että mennään, niin mentiin sitten. Kyllähän se mieltä rauhoitti nähdä, että siellä oli kaikki kunnossa ja upeaa nähdä pieni sydämen syke! Mutta ei se kaikkia pelkoja poistanut, saati että uskaltaisin vielä kertoa juuri kenellekään raskaudesta.
 
Voimia kaikille nuhanenille, toivottavasti saatte levättyä tarpeeks!

Unelma-Anelma, oon kotona vielä tytön kanssa, tarkotuksena on olla ihan se 3 vuotta :) Mites ootko ite viel kotosalla?

Käytiin tytön asioissa lääkärillä ja sain kysyttyä hänen ajatuksiaan raskauteen ja imetykseen liittyen. Kuulemma on ihan turvallista, tärkeintä vaan on että syön ja juon tarpeeks. Sehän ei tuota ongelmaa :P Tosi kiva oli kyllä kuulla, ettei tarvii lopettaa. Hirvee stressi ollu noitten pullojen ja mukien tyrkyttämisen kans...

Oon huomannu myös uuden oireen, hyvien tuoksujen voimistumisen! Voisin nuuhkia jokaista hajuvesi-ihmistä tunti tolkulla tuolla kaupungilla ja eilen suihkun jälkeen tuntu, että iho on ku kukkaketo XD Hämärää... Viime raskaudessa ainoostaan pahat hajut voimistu. Täytyy myöntää, et miehen "tuoksut" on kyl ollu aika hurjia lähipäivinä myös. Sanonki aina, et se on "pregnancy nemesis" :) Onko muilla vastaavia hyvien tuoksujen voimistumista havaittavissa?
 
Hei vain!

Mä en nyt jaksa kommentoida muiden juttuja ollenkaan kun oon niin rikki. Lueskelin kylläkin :) Mua vaan väsyttää päivä päivältä enemmän ja nyt on todella huono olo ollu pari päivää :( Ja pää halkee kun niin särkee!!! Arghhhhhhhhhh!! Huomenna ultraan, jos vaikka ees mieli paranis hiukan...

 
Nazutus: Kaikki hajut on voimistunut, ja sen myötä yököttää enemmän.

Esim kun roskis alkaa olla täys, mä en pysty enää laittamaan sinne mitään, kun se haisee, enkä pysty viemään sitä uloskaan, kun laatta lentää, ei siis pysty menemmään lähellekään. Samoin esikoisen pissavaipat, yön jälkeen... hyi että oksettaa aamulla ottaa se yövaippa pois. Ei edes kakkapyllyn pesu yökötä enempää kuin täysi pissavaippa!

Tänä aamuna mies oli keittänyt kahva pitkästä aikaa... minä että mika kamala haju täällä on, nuuskuttelin pitkin keittiötä, että mistä se tulee... no se olikin kahvi! Haisi aivan erilaiselta, kuin normaalisti. Itse en ole juonut kahvia kahteen viikkoon, ei puhettakaan.

Kebab-kiusaus kohta uunista ulos! =) Katsotaan meneekö alas...
 
Heippahei.

Osanottoni keskenmenon kokeneille. :(

Hirveästi ei ole vielä osannut tänne orientoitua. Edelleen epäuskoinen olo koko asiasta. Meillähän siis tämä lapsonen on täysi yllätys ja kaikki kuviot on nyt menossa uusiksi tämän myötä. Mutta kyllä sitä tässä nyt on jo sulateltu, eiköhän tämä tästä ala selkiintyä.
Meillähän on siis jo tytöt ´08 ja ´10.

Kävin viime viikolla ultrassa tarkistuksessa, ettei ole pitemmällä kuin 5 +. Asumme pienellä paikkakunnalla ja th pyysi vaan käväsemään puhelinajalla niin katsoi vatsanpäältä josko jo näkyis. Ei näkynyt, joten ei ainakaan pitemmällä ole. Jotain etua siis pienestä paikkakunnasta, täällä pääsee kyllä heti ultraan jos jotain huolta tulee. Siihen sisäkautta tehtävään ei varmastikaan niin helposti pääsisi, mutta kun tuon toisen ultrakoneen omistavat niin eivät siitä kyllä onneksi nuukaile.

Eilen ja tänään on alkanut nousta huonoa oloa, niinkuin edellisissäkin raskauksissa on tullut. Tähän mulla auttaa tasaisin väliajoin syöminen. Yritän vältellä herkkuja ja syödä mm. hedelmiä, marjoja ja kasviksia. Muuten olotila on ollut ihan jees, enemmän henkisesti on ollut raskasta. :D

Seuraava neuvola 9. viikolla, eli parin viikon päästä. Pitäisi vaan nyt jotenkin saada aika kulumaan ja pää kasaan. Meillä on nyt moni juttu (töitä ja sen sellasta) kahden viikon päässä ratkeamassa niin tuntuu että aika ei täällä kotona kulu millään.. Noh, jospa se siitä. Kokemuksesta tiedän että sen 12. viikon jälkeen ne viikot alkaa vaan sujahdella ohitse, varsinkin kun ei ole ensimmäinen raskaus..

Vointeja kaikille!
 
Kivaa että muitakin "vanhoja" täällä Repolainen :))

Sinullakin eka ilmeisesti? Katsotaan jos molemmilla etenis nämä hyvin niin voitais vaikka treffatakin jossain välissä. Minä asun Pikku huopalahdessa

Akuraksus ultra  ja neuvola on 7.9 ja vähän on kyl paniikia ku ei mitään oireita oikein...ne nivus vihlaisut ja väsymyskin kaikonnu :(
 
Ei kai se oireiden 'katoaminen' tarkoita mitään?
Mä itse ajattelen niin, että huolestun vasta jos alkaa verinen vuoto...
 
Muikkis me kun mennään samoilla päivillä niin itse ainakin lueskelin että tässä kohtaa pitäisikin alkaa oireet rauhoittumaan.
 

vitsukka: en tässä raskaudessa ole vielä doppleria kaivanut esille. mutta hyvä laite on! liputan kyllä sen puolesta :D esikoista odottaessa oli kovassa käytössä...hmmm..hinta tais olla jotain 30e paikkeilla..en muista enää :D nimiasia on aivan selvä jos uusi tulokas olisi tyttö! mutta voi luoja jos tulee toinen poika :D :D ekallekin oli niin vaikea keksiä nimeä :D ..no, kunhan lapsi on terve niin kaikki hyvin <3

Unelma-Anelma: mä oon samaa mieltä että jonkinmoiset tuplat tarvitaan. jos ovesta mahtuis sisälle niin ottasin varmaan emmaljumgan tuplat..mutta ei taida mahtua..mua kiinnosta ne peräkanaa olevat mallit..ainakin britaxilla ja gracolla on..britax kiinnostaa eniten koska meiän kaukalo sopisi siihen myös..ja sit ajattelin että ehkä se ois parempikin ettei ne olis tuplat rinnakkain, koska isompi varmaan sohii kokoajan pienempää ja sitten saa olla ite kokoajan vahtimassa.

UskoToivo ja Eevi: täällä yritetään myös elää maltillisemmin kuin ekassa raskaudessa syömisen suhteen. vieläkin on 10kg jäljellä viime raskaudesta..20kg tuli yhteensä, ja nyt en aio paisua samalla tavalla! mulla oli viimeks niin paha olo että oli pakko syödä kokoajan ja ihan ruokaa..katotaan auttaisko tää liikunta nyt oloon..ainakin tähän mennessä on auttanut :)

Hennasu: toi alavatsa jomotus on tuttu tunne. vaikka tuntuukin pelottavalta, mutta kuuluu pakettiin :)

Eevi: mulla oli viimeks kamalan paha olo ja poika tuli..nyt ei oo ollu viel mitään siihen verrattuna tää olotila, lähes normaali..oisko se tyttö lupaus  tänne <3 Eevi, kyllä syysmasulainen 2011 täällä :) tunnistinkin sun merkin täältä jo ;)

Eleanora: itse en ostanut mitään mammavaatteita..eiku sori, ostimpas parit h&m mama legginssit. oon muutenkin tämmöi leggari + tunika tyyppi, joten normivaatteet menee hyvin. ja sit kun on selkee vauvamasu, niin tykkään käyttään trikoopaitoja (Vilan pitkähihaset perustrikoot on ihan must! ne kutistuu kyllä takasin mittoihinsa raskauden jälkeen, että vaate ei kärsi venymisestä ollenkaan :) )

Piiku82: apua! nyt tuntuu että munkin on pakko päästä varhaisultrtaan kun luin tuon tekstisi molasta..pelottavaa..kyllä se olisi ihana jos kunnaliisellakin puolella pääsisi varhaisultraan niin säästyisi monilta murheilta ja miettimisiltä..ja tietysti myös niiltä vakavilta jutuilta..Piiku, voimia sinulle!!! toivottavasti paremmat päivät ja hehkeä raskaus tulee pian esille :)

Kertomisesta: ekassa raskaudessa kerrottiin vasta kun oli ultrassa käyty ni vanhemmille ym läheisille..koitettiin pitää salaisuus niin pitkään vain itellä tiedossa kuin mahdollista :) ..nyt tätä on vähän hankala salata koska mulla on NIIIN selkeä raskausmaha jo iltasin! töissä on pakko ollu parille työkaverille kertoa ja pian varmaan vanhemmillekin kun tulevat vloppuna kylään..

Nazutus:  kyllä, maha on paisunut aivan valtaisaksi jo nyt! viimeksi tätä kokoluokkaa ehkä 3kk kohdalla korkeintaan :D esikoinen nyt 11kk...kerroit että imetät, olet varmaan kuullut että sitä ei suositella raskauden aikana koska supistaa kohtua? mutta onhan ne meidän mummotkin imettäneet lapsia varmaan 3vee asti ja vuoden välein isoissa perheissä tuli lapsia lisää :D...aaa kirjoititkin että olit jutellut asiasta lääkärin kanssa, hyvä ettei ole mitään huolta ja hoppua lopettaa imetystä :)

kovasti voimia kaikille joilla tarrasukat eivät pitäneet :(

lueskeltuani teidän tekstejä aloin vahvasti miettiä että pitäisikö mennä sittenkin varhaisultraan...? mulla ei ole raskausoireita meinaan paljon yhtään. alkoi nyt pelottaa että mitä jos tämä onkin tuulimuna tms.
mikä olisi pääkaupunkiseudulla edullinen paikka???



?


?


?

 
Pitkästä aikaa pääsen kirjoittaan. Flunssan ja väsymyksen kourissa ollut. Tuntuu ettei jaksa koneella istua ollenkaan, tai saada mitään aikaseksi täällä kotona.

Viikon päästä keskiviikkona ois ultra jota jännitän ihan hirveesti....mitä jos masussa ei olekkaan ketään :( mitä jos se on tuulimuna tai mitä jos jos jos...tätä on ajattelut ollut viimeiset viikot...

Viikkoja tänään 5+3 :)
 
Ikävää kuulla että osalla on ollut huonoja uutisia :(
Tervetuloa myös uudet! Itse ehdin vähemmän kirjoitella, mutta käyn aina välillä lukemassa.

Itse kävin tänään neuvolassa, tosi pettymys sekä miehelle että minulle. Haluttaisiin vaihtaa th jos se on mahdollista... avauduin jo tuonne neuvolakuulumiset puolelle.

Oireista, itsellä on ollut jonkin verran väsymystä ja rinnat edelleen arat ja turvonneet. Itku todella herkässä. Alavatsa on ollut kipeä josta olen hieman huolestunut ja neuvolatäti ei ainakaan saanut omaa oloa rauhalliseksi sen suhteen. Vähän jäätiin miettimään että pitäisikö käydä ultrassa ennen nt-ultraa. Rahaahan siihen taas menee, mutta mies hyvin totesi, että mielenrauhalle ei ole olemassa mitään määrättyä summaa. Eli ollaan valmiit maksamaan jos yhtään epäilyttää ja epävarmuus ahdistaa.

Kertomisesta, ollaan kerrottu yhdelle kaveripariskunnalle koska vietimme yhden mökkiviikonlopun heidän kanssaan. Kaikille muille kerromme ihan aikaisintaa nt-ultran jälkeen. Itselle maha kylllä jo tosi turvonnut ja olen ihan sen näköinen että olen raskaana =)

Tänään 7+4
 
Tänään käytiin Adankaa niis tutan kuvauksissa, ja en nyt ainaaa voi sanoa et hyvin meni, Ada oli ainoa joka osas kävelläs iel ja sehä oikee ylivilkastu sielä, ku on jo muutenki tosi vilkas nii nyt oikee se ylty, se juoksi siel pitkin studioo :D noh enpä tiedä millasia kuvia tuli ku ei katottu , saas nähä kui kävi. Oli vaa tosi mukava mennä sinne ku ono edellee melkosen kipee, otin aamulla panadol hotit naamaa ja lähin liikenteeseen. Vois kyllä lähteä jo tää tauti..
 
helmi2012: Joo ensimmäistä odotellaan, tosin yksi km ollut vuosia sitten. Katsotaan tosiaan, jos pikkukaverit pysyy matkassa mukana, niin voisi tavatakin! :) Hyviä vointeja sinne! Mä voin just nyt vähän pahoin.... yök.
 
Heippa!

Piiku82, Joo sai hiukan tihrustaa kun olikin mennyt tekstit yhteen, mutta eipä tuo haittaa :) Hyvin sai selkoa asiaan Ja kiva et sunkin olos jo helpottanut.

Muikkis ja Ikuisuus, Oon kans lukenut josatin että oireet monella alkavat helpottaa ja jopa katoavat kokonaa 9viikon tienoilla. Ja jossain oli myös että se olisi se kriittisin viikko kun on kehittynyt kaikki sisäelimet pikkuiselle.

Tänne on kauheesti tullu tekstiä nyt parin päivän sisään, meinaa ihan hukkua tähän tekstin määrään. Kohta sit vaihtuukin kuu ja alkaa taas ilmeisesti syyskuulle oma ketjunsa.

Mulla oli tänään eka ultra ja kaikki oli niinkun piti, vastas viikkoja ja sydän sykki. Hihiiiii vähäks kivaa :))) Lähete on pistetty tayssiin tarkempaa seurantaa varten ym. Tässä on ollu viime päivät aika paskoja, olo on ihan hirvee ja eilen sai laatottaakkin ekan kerran hampaiden pesun yhteydessä :( Ja mua ei oo ikinä närästänyt, mutta nyt kaks päivää putkeen hyi hitto!

Mikä siis auttaa närästykseen? rennietä tai vastaavaa vois käydä hakemassa ainakin....
 
Takaisin
Top