Elokuun jutustelut



Nazutus kirjoitti:
Täällä alkoi vuoto, mut voi poistaa. Minne tästä voi/pitää soittaa, kun kaikki ajanvarausnumerot on jo kiinni?


Voi ei, paljon voimia sinne :(
 
Mua himottaa kans salmiakki, ja kaikki jääkaappikylmät hedelmät ja vaniliajäätelö!
Lämpimän ruuan ajattelukin alkaa etoa... emoticon
Tosin yksi päivä teki mieli lihapullia ja tein niitä itse.
No eihän ne enää yhtään maistuneet sen jälkeen.
Mulla on tullut noita, että tekee jotakin mieli ja sitten kun sitä on saatavilla, niin yököttää.
 


Liina85 kirjoitti:

Onko kellään muulla alkanu jo rade (eli raskausdementia). Mulla on. Siis oikeesti kaikki unohtuu samantien. Pyykit ja tiskit koneeseen, auton ovet auki, pakasteet pöydälle ja viimeisin esikoisen kerhon aloituskeskustelun aika (menin puolta tuntia aikaisessa).


Mulla alkoi esikoisen raskaudessa raskausdementtia ja se on edelleen mulla päällä.. :D
 


Namida kirjoitti:

Ruokavaliosta: sanoin tossa yks kerta kaupassa että tää se on fiksu muksu kun mun tekee mieli ihan sikana kaikkea hedelmää, vihannesta ym. terveellistä ja raikasta. Roskaruuista himottaa juustohampurilaiset (ts. tuplajuustot lisäsalaatilla!). Dissasin miestä kun se tahtoi meille mikron, mutta nyt se on osoittautunut aarteeksi kun pahoinvoinnin yllättäessä saa äkkiä tehtyä jotakin syötävää. Välillä ei tee mieli sitten yhtään mitään, tai sitten keksin jotakin epäterveellisen ja terveellisen välimaastosta kuten eilen: lihapiirakka ja sen sisälle paljon juustoa, kurkkua, sipulia ja salaattia. Nektariineilla voisin tyyliin elää, ne on niiiiiiiin hyviä! Myös kiivit ja omenat menee hyvin kaupaksi. Ja tosiaan lettuja hinkunut jo muutaman päivän (siis valmislettuja, käsittämätöntä...) ja tänään tallustin vartavasten Prismaan sitä varten joka on kauempana kuin lähikauppa josta ei lettuja saa. Sit jäi se hillo jonka muistin vasta äsken. 



Tyttö tulossa varmaan :D Jos mulla olis tommoset himot mä tietäisin aika varmasti et tyttö, viime raskaudessa makea oli lempparii, mutta kaikillahan voi olla erillaisia oireita ja ruokahalu mieltymyksiä ;D mä vedin appelssiini emhua ja amndariineja alkuraskaudessa kaksin käsin :D
 


Muikkis kirjoitti:
Mua himottaa kans salmiakki, ja kaikki jääkaappikylmät hedelmät ja vaniliajäätelö!
Lämpimän ruuan ajattelukin alkaa etoa... emoticon
Tosin yksi päivä teki mieli lihapullia ja tein niitä itse.
No eihän ne enää yhtään maistuneet sen jälkeen.
Mulla on tullut noita, että tekee jotakin mieli ja sitten kun sitä on saatavilla, niin yököttää.



Mullaki on kans tota et tekee jotain mieli ja sitte ku saatavilla niin oksettaa.. :s
 


Eevi^ kirjoitti:


Liina85 kirjoitti:

Onko kellään muulla alkanu jo rade (eli raskausdementia).


Mulla alkoi esikoisen raskaudessa raskausdementtia ja se on edelleen mulla päällä.. :D


SAMA! :D :D Vajaan kolmen vuoden raskausdementia senkun jatkuu, toivottavasti ei pahene, hehheh.

edit. Pää on niinkuin märkä pahvilaatikko, juuri luin eräästä artikkelista, en nyt muista mistä :)
 
Zarozalle pahoittelut ja voiman toivotukset! 
Liina85, mulla on kyllä ihan dementti olo ja lisäksi tuntuu että ei oikein raksuta, eli tekee ihan ihme virheitä eikä pysty keskittymään esim kertolaskuun, on ihan out tästä maailmasta tällä hetkellä.
Nazutus, mulla oli kans veristä vuotoa eilen. Onneksi oli hyvin vähäistä ja tuli yhdynnän jälkeen, eli toivon/uskon että vuoto tulee limakalvoilta, koska ei ollut runsasta. Ja pakko se vain on myöntää itelle, että mitään ei sille mahda jos keskenmeno tässä vaiheessa tulisi. Kauheasti yritän vain uskoa että pikkuisella matkustajalla on kaikki hyvin. En käynyt lääkärillä, kun eipä sekään tällä hetkellä asialle mitään voi. 

Mä en tahdo nyt ollenkaan muistaa näitä ruokarajoituksia, söin mm eilen tuorejuustosta tehtyä leivosta. hitsiläinen, mitä kaikkee ei saanutkaan syödä. Sieniäkin oon syönyt, oliko niissä mitään rajoitteita. Alkoholin onneksi oon muistanut jättää pois ;) Tekis niin mieli jotain medium pihviä mutta nekin tais olla pannassa...
 
Namida tietenkin oot Helsingin porukassa :)

Osanotot keskenmenon saaneille :( On se pysäyttävää ja ahdistavaa mutta toivon mukaan joskus palkitaan...

 

Halaus: kyllä sitä neukkutätiä voi vaihtaa jos ei kemiat oikeen pelaa. Tiedän ainakin pari jotka ovat vaihtaneet J

Pikkus: rennietä nassuun vaan! itekin just otin tabun, ajattelin etten tarvis mutta kummasti kyllä helpotti oloa!

UskoToivo: eikös tuorejuustokin voi olla pästöroitua..vai eikö? ku pästöröimättömiä maitotuotteitahan ei saa syödä. kyllä täälläkin on tuorejuustoa syöty :D

onko täällä jollain ollut aikasemmin tuulimuna raskaus? oliko teillä silloin raskaus oireita? mietin vaan kaikkea kamalaa taas itekseni kun mulla ei vieläkään ole lähes mitään oireita, muuta kun maha paisuu iltaisin palloksi kohta rv7..pelkään vaan että mahassa ei olekaan ketään kun tämä olotila on hyvinkin normaali vielä ekaan raskauteen verraten.

kyllä se aina pysäyttää miettimään kun tältä palstalta poistuu ihmisiä :(
lämmin halaus kaikille joiden huhtikuun odotus on pysähtynyt <3

huomena eka neuvola ja tiistaina pääsen kuin pääsenkin varhaisultraan! sitten selviää onko tämä unta vai ihanaa todellisuutta <3 <3

 
Helmi: Jeii, thanx! x)
Lisäys vielä mun edelliseen kirjoitukseen: Kun ollaan siis vastikään tänne muutettu enkä tunne täältä ketään mielenkiintoisia ihmisiä (paitsi mun miehen isobroidin, mut eipä siitä oikeen oo mammakaveriksi tai jakaan fiiliksiä muuten vaan) niin olo on aika yksinäinen välillä. Must ois ihanaa alkaa esim. käymään uimassa, mut se ois paljon hauskempaa jonkun kanssa. Ehkä sitä nyt kuitenkin rohkaistuu käymään yksin. Helsingissä mulla ois jo yks (mun yhden parhaan ystävän vaimo) mammakaveri jonka la on marraskuussa. Ja kun ikää on jo tänkin verran niin tosi monella kaverilla on jo muksu tai parikin... Mut näil oloilla on jotenkin tuntunut vaikeelta ees se timman junamatka. No, toivotaan et se kämppä sieltä pian löytyis. 

Eevi: Tyttöä oonkin uumoillut, tosin perustuu ihan vaan intuitioon. Mut vaistosin tän raskaudenkin etukäteen...

Oireista ja oireettomuudesta: Mutsi sanoi mulle just vähän aikaa sitten, että on surku kun mulla on pahoinvointia, oksentelua etc. kun sillä itsellään oli mua odottaessaan niin helppoa, ei siis kuulemma oikein mitään oireita. Ja näissä (oireissa) taas on raivostuttavaa se, että niitä tarkkailee välillä melkein hysteerisesti! Toissapäivänä mua ei etonut sitten yhtään, mutta sen sijaan et olisin nauttinut normaalista olosta rupesin kelaileen et onkos nyt joku pielessä... Siivottua sain kyllä sitten mikä oli iso plussa. Anyway, ekan kolmanneksen yli kun päästään niin eiköhän kullakin meistä helpota, oltiin oireettomia tai ei! emoticon

Jessus kello onkin paljon, ei ihme että väsyttää (ihan kuin väsymys olis jotain uutta!). Kauniita unia mammat! emoticon
 
Pahoitteluni Zaroza! :( Tuntuu varmasti pahalta, kun raskautta on ehtinyt elää jo niin pitkään. Onneksi teillä on hyvät mahdollisuudet uuteen onnistuneeseen raskauteen, kunhan toivutte tästä.

Ja Nazutus, toivottavasti vuoto on vain harmitonta!

Ja töihin mars.... Kommentoin ja kirjoittelen enemmän sitten paremmalla ajalla :)
 


zibbh kirjoitti:

onko täällä jollain ollut aikasemmin tuulimuna raskaus? oliko teillä silloin raskaus oireita? mietin vaan kaikkea kamalaa taas itekseni kun mulla ei vieläkään ole lähes mitään oireita, muuta kun maha paisuu iltaisin palloksi kohta rv7..pelkään vaan että mahassa ei olekaan ketään kun tämä olotila on hyvinkin normaali vielä ekaan raskauteen verraten.













Mulla on ollut tuuli muna raskaus. Mulla oli alkuun lieviä oireita , todella lieviä jotka hävis sit ihan kokonaan melkee heti. Mutta älä huoli, mun viime raskaudessa oli oireet tosi mitättömiä ja terve tyttö syntyi

 


Namida kirjoitti:

Eevi: Tyttöä oonkin uumoillut, tosin perustuu ihan vaan intuitioon. Mut vaistosin tän raskaudenkin etukäteen...

















Viime raskauden mäkin vaistosin etukäteen, tein testin, näytti negatiivista vaikka mulla oli vaa sellanen tunne et olisin raskaana, no sit unohdin koko asian ja ku kaveri kerto reilu viikon päästä odottavansa sit mä mietin mitä jos mäki kuitenki olisin, tein uuden testin ja näyttiki plussaa!  olin aina toivonut esikoiseks poikaa, mutku tulin raskaaks mä ajattelin iha sama kumpi tulee ja samantien oikeestaa tuli tyttö olo ja sieltähän se sitte tuli :)
 
Voimia Zarozalle ja Nazutukselle!
Mä oon töissä kertonu jo parille työkaverille ja tarkotus on kertoa myös TJ:lle heti ku saan tokastua sen ulos... Ollaan just miettimässä vastuualueita vähä uusiksi ja ois hyvä ottaa huomioon etten reilun puolen vuoden päästä oo enää vastuistani huolehtimassa... Väsymyksen takia oon miettiny kans että ois hyvä kertoo, ettei työkavereitten tarvi manata mua kovin ku nuokun vaan iltapäivät ;)
Miten muilla työkuviot jo mietittynä? Joko huomaatte järjestelevänne asioitavalmiiksi pois jääntiä varten? Mä oon jo perehdyttäny osan omista hommista muille, ettei jää sitte viimetinkaan, jos ei vaikka voikaan olla loppuun asti töissä... Vähä huomaa jo tekevänsä sellasta erotyöskentelyä ja ku joku asia ottaa päähän on ihana aatella, että ei tarvi kauaa enää kestää ku pääsee "muihin tehtäviin"!
Onko täällä muita selkävaivaisia? Itellä on alin välilevy revenny ja se oireilee välillä aika kipeesti. Oon kuullu että välilevyvaivat voi helpottaakki raskauden aikana ku selkäranka venyy, mutta saa nähä kuinka tuskasta tulee, ku just tuota kohtaahan selkärangasta se kohtu näyttää painavan...
 
Zaroza: Voi harmin pala! Olen tosi pahoillani, varmasti on ollut järkytys ultrassa suuri! Uskoa ja toivoa sinne kaikesta huolimatta! Ja samat sanat Nazutukselle, mikäli vuotosi ei sitten ollut ihan harmitonta, mitä toivon.

Namida, lisää vaan kolmikymppisiä odottajia Stadiin! :) Olenkin luullut, että meitä olisi tosi paljon enemmän, mutta ehkä täällä palstoilla kirjoittelee enemmän nuoremmat. Tai sitten ei.

Zibbh: Noista maitotuotteista. Mäkin olen syönyt fetaa ja mozzarellaa, jotka on tehty pastöroimattomasta maidosta. Kai ne on ihan ok? Tutkin kaupassa jo innoissani myös homejuustoja, koska nekin on monet (varsinkin suomalaiset) pastöroimattomia, mutta sitten huomasinkin neuvolasta saadussa vältettävien aineiden listassa, ettei niitä kannata syödä edes siinä tapauksessa. Pöh.

Rouva Nappula: Mä oon niin taikauskoinen hölmö, etten ole vielä ajatellut työasioita kovin pitkälle, tai elämää oikeestaan muutenkaan. Toki mun työ on sellainen, ettei mun tarvitse tehdä ihan hirveesti järjestelyjä itse, jos jäisin pois. Tietysti jos se vaatii paljon valmisteluja niin totta kai kannattaa aloittaa mahdollisimman ajoissa. Mä oon vähän ajatellut, että yrittäisin vaan salata tän asian duunissa niin pitkälle kun pystyn. Hähähää. ;)

Syöminen on mulla vähän murheenkryyni tällä hetkellä. Vaikka on nälkä, niin ei tee mieli mitään. Aiemmin teki mieli rasvaista ruokaa, mutta kun pahoinvointi on lisääntynyt, ei tee sitäkään. Ei oikein tiedä, mitä sitä söisi. Ei ole mitään himoja tällä hetkellä, tai sitten hyvin ohimeneviä.
 


k_repolainen kirjoitti:
Zibbh: Noista maitotuotteista. Mäkin olen syönyt fetaa ja mozzarellaa, jotka on tehty pastöroimattomasta maidosta. Kai ne on ihan ok? Tutkin kaupassa jo innoissani myös homejuustoja, koska nekin on monet (varsinkin suomalaiset) pastöroimattomia, mutta sitten huomasinkin neuvolasta saadussa vältettävien aineiden listassa, ettei niitä kannata syödä edes siinä tapauksessa. Pöh.


Siis pastöroimattomia ei saa syödä. Mutta nimenomaan Suomessa kaikki on pastöroituja, se on kait ihan laissakin sanottu, että pitää pastöroida.
Kyllä minä olen syönyt esim fetaa just tänään viimeksi, mutta tarkistan aina vielä varalta, että onhan pastöroitu.
Mulla on tullukin pieni himo kaikkiin maitotuotteisiin, vissiin vähän kalsiumin puutetta... :)
 
k_repolainen ja muutkin: Täällä yksi melkein 30-v odottaja Helsingistä. Siis täytän 30 lokakuussa, eli kai se lasketaan?

Rouva Nappula: Minun työkuvioissani on niin hullu juttu meneillään, että olen käynyt tällä viikolla parissa työhaastattelussa ja kolmas on buukattu parin viikon päähän. Hain siis aktiivisesti töitä ennen kuin sain tiedon raskaudesta ja nyt nuo haut alkavat kantamaan hedelmää. En kai minä haastattelusta kieltäydykään jos kerran kutsutaan ja raskaushan ei ole laillinen syy olla ottamatta töihin. En kyllä tietenkään ole haastattelussa asiasta kertonut, mutta kerron varmaan sitten heti jos tulen valituksi. Pikkuisen omatunto soimaa, mutta toisaalta laki on puolellani asiassa... Ja siis nykyisessä työpaikassani ajattelin kertoa asiasta aikaisintaan viikon 12 jälkeen.
 

Moikka

ajattelin ensin ite et en käy varhaisultrassa mut varasin sen nyt ens torstaille ku sain tietää et se mun ultra aika on vast 28.9.kuukausi tunti niin kaukaselta ja ku todennäkösesti sie neuvola ja lääkäri käynnil ei ultrata ni haluun tietää jotain et mikä tilanne on.se lääkäri aika mul o13.9 ja siihenki se pari viikkoa vie.

vaivoina mul o vaan kipeet rinnat ja sekin vaihtelee välil ihan sairaan kipeet ja sit ei oikeestaan lainkaan satu toisinaan. :)

ja kun se ultraus ei onneks maksa ku joku 60 euroo. :)

 
Oli pakko tulla moikkaamaan ja kertoo mun ihme jälkitarkastus teissusta km:n jälkeen. Syke löytyikin ja viikkoja on 6+6 Olin ihan haavi auki kun lääkäri sano että täällähän on kaikki hyvin ja sykekkin on vahvva :-)
 
Takaisin
Top