Elokuun jutustelut

Moimoi!

Hampaiden pesusta, mulla myös ollu välillä että en oo pessy just siks ku oksettaa tunkea se harja tonne kurkkuun, ja kerranhan jo oksensinkin kun hampaita pesin. Pyrin kyl peseen ees kerran päivään kun tuntuu et hampaat on nopeammin likasetki ja henki haisee, yök... :(

Kotidoplerista itselläni ei ole kokemusta, mutta muutamalla kaverilla on ollut tuo angelsounds vai mikä lie nyt onkaan. Kuitenkin itse tilasin sen ja sain tänään. Ja mulle sanottu että on ihan toimiva ja hintansa arvoinen peli. Että pitäis kuulua ihan hyvin. 12viikolta lähtien luvataan että kuuluu, mutta onhan tuokin yksilöllistä ja se että ne on varmasti ekaksi aika hankala löytää. Mielenrauhaa sillä saa ainakin varmasti, kuhan muistaa ettei kuuntele vahingossa omia sydänääniä :)

Mun ei tee mieli tällä hetkellä mitään muuta ku valittaa, nukkua ja syödä. Tää on ihan kamalaa :D Just heräsin "pikku unilta" saakeli yli 4tuntia... Ja taas syödään. Tekis mieli vaan nukkua ja nukkua. Jotenki se tekee niin kiukkusekski sitten ku on nukkunu liikaa. Ei ole kivaa :(
 


Halaus kirjoitti:
Itse lueskelen teidän muiden juttuja mielelläni ja jaan kokemuksia, mutta olen vähän "kukin tyylillään"-asenteella. Eli jos ei esimerkiksi pysty/halua pestä hampaita niin sitten se on jokaisen oma asia. =)

Onkos jollakin jakaa kokemuksia koti-doplereista? Millainen kannattaisi hankkia, koska sydänäänet kuuluu (tiedän että yksilöllissä mutta noin keskiarvollisesti), onko ollut toimiva hankinta. Ajateltiin dopleri hankkia, mies varsinkin siitä kovin innoissaan =)

Mulla on kyllä oikeesti kans toi kukin tyylillään asenne, saatan vaan välillä siihen ilmaista mitä mä teen , mutta en kuitenkaan tarkoita sillä arvostella kenenkää tekemisiä, koska mä en pidä siitä että mun asioihin aletaan puuttumaan taikka arvostelemaan :P

Ja tosta doplerista, mä ostin käytetynä ton angelsounds, ostin sen vasta ekan ultran jälkeen joten viikkoja tais olla sillon viime raskaudessa hmm 13, ja hyvin löyty sydän äänet ja kuului, ja vauvan sydän äänet kyllä erottaa omasta, on paljon nopeempi kuin oma, oon nyt 6+1 viikolla ja yritin tänänä doplailla vaikka oikeastaan olin 99% varma ettei vielä kuitenkaa kuulu :D haluan silti koittaa aina viikottain ja nähdä millä viikolla sit alkaa kuulumaan. Jos stressaa yhtää ettei oo kaikki kohil niin suosittelen ostamaan, se helpotti mun oloa kauheesti ku kuulin ne äänet, sit ku vauva alko kunnol potkii dopleri jäi syrjään, mutta ehdottomasti suosittelen :) ainaki tota angelsoundsii
 


vitsukka830 kirjoitti:
joo, sori. en mäkään meinannut että sä tai kukaan tuomitsi mua. mulla on nyt vaan tosi paska olo koko pahoinvoinnin ym kanssa tänään et kirjoitin varmaan vähän kärkevästi. mut oikeesti toi harmittaa mua, enkä huvikseni oo pesemättä:D
nyt mummolaan hoitoon tytön kanssa=lepäämään sinne...



En mä ottanut siis millään pahalla asiaa :) oli pakko korjata vaan että mä en tuomitse sua :)
 
Huomenta huhtikuiset! Ah, vapaapäivä töistä. Olin jotenkin alitajuisesti tiennyt jo viime viikolla että olen tänään niin kuolemanväsynyt että en jaksa töihin. Ja nyt saan levätä. Jeeeee :) Oon aivan poikki! Voi johtua siitä, että olin tiistaina konsertissa jonka jälkeen yöunet jäi ("vain") alle kuuden tunnin. Eilinen töissä meni ihan puoliunessa, viime yönä nukuinkin sen 9h ja nyt tuntuu edelleen kun kroppa ei olisi saanut levätä viikkoon. Konsertissa huomasin myös etten todellakaan jaksa jorailla entiseen malliin; alkoi särkeä jalkoja! Koskaan ei ole tollasta tapahtunut, olen ollut aika hyvä pysymään jaloillani (=tanssimassa) parin tunnin keikan ajan. Noh, en näköjään enää. Muutenkin melkein hävetti välillä haukotella siellä, olin varmasti todella innostuneen oloinen... :D Tän mamin bileet on nyt sit vähäks aikaa ohi <3

Päivät kuluu, vaikka viikko sitten en meinannut uskoa sitä millään. Neuvolaan on enää alle kaksi viikkoa. Ultra-ajasta en vielä tiedä, mutta oon alkanut jo rauhoittumaan sen verran että taidan kuitenkin odotella sinne 12viikon päähän, eli en menisikään varhaisultraan. Alan uskoa tähän. Siellä masussa on varmasti kaikki ihan hyvin. Ainoa mikä huolestuttaa on se, etten ole saanut tupakointia kokonaan katki (pliis, älkää dumatko ihan kauheesti...), vähennettyä vain radikaalisti. Onhan sekin parempi kuin ei mitään? Kuvittelin aina lopettavani ihan seinään kun plussatesti on tehty, mutta nyt huomaan olevani heikompi kuin luulin. Nämä lauseet ois kai kuuluneet tuonna tupakka-ketjuun, mutta kuuluu myös mun elokuun juttuihin...

Hei ihanaa päivää kaikille! Masuille terkkuja!
 
pakko vielä sanoa tosta hampaidenpesuasiasta, että mullei suussa tunnu mitenkään eritysen pahalta edes, sylkeä erittyy ihan hirveesti, että varmaan seki jollain tapaa puhdistaa. mutta henki ei haise yhtään, eikä hampaat vaikuta reikäisiltä tms:) viime raskaudessa hammaslääkäri sanoi että syljen laatu on varmaan hyvä ja että näkee että syön terveellisesti.(kun ei ollut hampaissa reikiä ym). pitää taas varata hammaslääkäri kun tuntuu että sellaseen pystyy menemään.

ite jäin saikulle taas, kauheeta tsemppausta ollut töissä ja eilen sit romahdin ihan täysin, aloin vaan itkemään ja itkin ja oksensin koko illan ja mies sanoi sitten et nyt kyllä jäät kotiin.

onko toi angelsounds joku erikoinen doppler? me saadaan tutulta kans doppler lainaa, mut ne sanoi ettei anna meille sitä ihan vielä, ettei olla ihna paniikissa jos ei vielä kuulu sykettä ;) osasivat arvata että heti aletaan doppleroimaan:) vaikka kait sitä nyt vois jo hyvällä tuurilla kuulla? nyt 9+1...vai?

jotenkin on jo aika luottavaisin mielin tän raskauden suhteen, mietin jo paljon tulevaa. ja kotona olemista lasten kanssa. mä luulen että päädytään siihen että molemmat lapsoset on mun kanssa kotona ja esikoista käytetään välillä jossain kerhoissa tai avoimessa päiväkodin puistoissa ym sen verran kun haluaa. vähän ehkä pelottaa että pärjäänhän varmasti kummankin kanssa niin,e ttä kumpikin saa riittävästi äidiltä aikaa. lisäksi mietin että koska kerron töissä..tulee heille kyllä isona järkytyksenä tää uutinen... :/ miten te muut, koska töissä kerrotte/kerroitte?
 


vitsukka830 kirjoitti:
pakko vielä sanoa tosta hampaidenpesuasiasta, että mullei suussa tunnu mitenkään eritysen pahalta edes, sylkeä erittyy ihan hirveesti, että varmaan seki jollain tapaa puhdistaa. mutta henki ei haise yhtään, eikä hampaat vaikuta reikäisiltä tms:) viime raskaudessa hammaslääkäri sanoi että syljen laatu on varmaan hyvä ja että näkee että syön terveellisesti.(kun ei ollut hampaissa reikiä ym). pitää taas varata hammaslääkäri kun tuntuu että sellaseen pystyy menemään.

ite jäin saikulle taas, kauheeta tsemppausta ollut töissä ja eilen sit romahdin ihan täysin, aloin vaan itkemään ja itkin ja oksensin koko illan ja mies sanoi sitten et nyt kyllä jäät kotiin.

onko toi angelsounds joku erikoisen hyvä verrattuna muihin dopplereihin tai onko se paljon tarkempi? me saadaan tutulta kans doppler lainaa, mut ne sanoi ettei anna meille sitä ihan vielä, ettei olla ihna paniikissa jos ei vielä kuulu sykettä ;) osasivat arvata että heti aletaan doppleroimaan:) vaikka kait sitä nyt vois jo hyvällä tuurilla kuulla? nyt 9+1...vai?

jotenkin on jo aika luottavaisin mielin tän raskauden suhteen, mietin jo paljon tulevaa. ja kotona olemista lasten kanssa. mä luulen että päädytään siihen että molemmat lapsoset on mun kanssa kotona ja esikoista käytetään välillä jossain kerhoissa tai avoimessa päiväkodin puistoissa ym sen verran kun haluaa. vähän ehkä pelottaa että pärjäänhän varmasti kummankin kanssa niin,e ttä kumpikin saa riittävästi äidiltä aikaa. lisäksi mietin että koska kerron töissä..tulee heille kyllä isona järkytyksenä tää uutinen... :/ miten te muut, koska töissä kerrotte/kerroitte?


 


vitsukka830 kirjoitti:


onko toi angelsounds joku erikoinen doppler? me saadaan tutulta kans doppler lainaa, mut ne sanoi ettei anna meille sitä ihan vielä, ettei olla ihna paniikissa jos ei vielä kuulu sykettä ;) osasivat arvata että heti aletaan doppleroimaan:) vaikka kait sitä nyt vois jo hyvällä tuurilla kuulla? nyt 9+1...vai?




Ei se mikänä erikoinen dopleri oo, ihan tavallinen , merkki vaan on angelsounds :) Mulla ei kokemusta muista kotidplereista mut se on hyvä
 
sori tuli tuplana, yritin vaan korjata tota kysymystä tosta ultrasta...kun tarkotin että onko se angelsounds jotenkin tarkempi kun muut dopplerit...?
 
Doppler Me ollaan kanssa kovasti miehen kanssa mietitty tuota mutta pikku hiljaa itsekin kallistun siihen että ei hankita. Jos tulee tarve kuunnella sydänääniä, oma neuvola on 2km päässä ja aina jossain päin Espoota on avovastaanotto joka päivä. Lähinnä tuossa pääsyynä se että entä jos se doppler menee rikki, patterit tms loppuvat tai tulee vain jokin käyttöhäiriö niin sitä ahdistuksen ja paniikin määrää kun ei ääniä kuulukaan.

Pikkus Mulla ihan sama että jos vois niin vaan valittais, söis ja nukkuis koko ajan. Jostain syystä tuo masuasukki on vielä niin saamarin nirso että se mikä auttaa aamulla huonoon oloon ei autakaan parin tunnin päästä. Siinä sitten arvailemaan että kaipaako jogurttia, ruisleipää, suklaata vai salaattia. Ei niinkään ole ihan rättipoikkiväsynyt olo vaan sellainen apaattinen.

Omia fiiliksiä Jotenkin taas alkaa olla epäluottavainen olo siihen että kaikki olisi kunnossa vaikka mikään ei ole oireissa yms muuttunut. Kun vatsa ei kasva ja seuraavaan ultraankin on vielä tasan kaks viikkoa niin ei tässä auta kuin pyöritellä peukaloita. Kai se on sitä että aina ajatellut että tässä kohtaa ois onnensa kukkuloilla mutta ei, väsyttää ja ärsyttää vaan kaikki ja lähes koko ajan huono olo. Parille läheisemmälle kaverille joutunut jo ihan tuon takia kertomaan että kun ollaan lähes päivittäin tekemisissä niin meinaan niillekin alkaa tiuskimaan ja suuttumaan satunnaisesti vähän kaikesta niin vähän osaavat edes jättää omaan arvoonsa noita mun kohtauksia.
 
Moi kaikki..

Mä jättäydyn nyt tästä ryhmästä pois, koska eilisessä varhaisultrassa (10+) todettiin tuulimuna.
Odottelen kotona vuodon alkamista ka jos ei viikon sisällä ala, niin menen sairaalaan tyhjennettäväksi.

Tsemppiä teille muille ja toivottavasti saatte ne huhtivauvat syliinne. Hyvää jatkoa...
 
Voi että...

Zarozalle iso ja lämmin halaus :( Toivotaan uutta pussaa sulle heti kun siihen olet valmis.

Tosta angelsounds dopplerista, niin ei kai se mikään erikoinen ole muihin verrattuna. Mun mielestä vissiin sieltä halvimmasta päästä eli ehkä joku muu voi ollakkin parempi. Itse hankin tuon ja uskon että se toimii hyvin. Ainakin omat äänet kuulu mainiosti :D Ja kavereilla on ollut se ja on pelannut kuten kuuluu.

Onko teillä jotain tiettyjä ruokia tai muuta mikä pistää voimaan pahoin tai vastaavasti tekee mieli?
Mulla on jotenkin hankalaa toi syöminen, kun tuntuu et kaikki närästää ja silti kauhee nälkä. Salaattia en oo pystyny syömään viikkoihin vaik normaalisti rakastan sitä :(( Ja leivän päällä en voi syödä esim kinkkua tai kurkkua. Ja lasagnea en syö enään ikinä, tuli niin makeesti ylös että hui :D se hajuki! Mun tekee mieli hirveesti kaurapuuroa, vissyy, suolakurkkua ja sämpylää :)

Tiistaina lääkäri pisti lähetteen tayssiin ja tänään jo tuli kirje sieltä. Mun pitää aloittaa primaspan lääkitys ja siellä on samalla ultra. Oon niin ilonen kun pääsen kahteen ultraan ens kuussa plus neuvola :))
 
Heipat kaikille!

Paljon haleja ja jaksamista Zarozalle, ikävää, että kesti noin kauan ennenku selvis :( <3

Täällä on ollu doplaamisesta puhetta, ja tulikin mieleen, että näin ohimennen tuolla amazonissa melko halvalla just sen angelsoundssin http://www.amazon.co.uk/Sounds-Doppler-Monitor-RECORDING-BATTERY/dp/B002YHQ524/ref=sr_1_2?s=baby&ie=UTF8&qid=1346330008&sr=1-2 Tiiä sit, et minkälaiset ne postikulut tulee olee ja voihan se olla samoissa hinnoissa jo täällä Suomessakin.

Mami1986 ymmärrän tuskasi! Lopetin ite kanssa kun ruvettiin esikoista yrittämään ja se oli helvetillistä! Parhaiten mulla autto, ku rupesin vaa vihaamaa tupakkaa ku niist nikkiksistä tuli nii hirvee olo. Tein sellai, et puolitin röökimäärää joka päivä (en suosittele, oli iha hirveetä) ja sit ku siit tuli nii huono olo, nii lopetin sit vaa kokonaa. Nicoretten sivuilla oli sillon joku ohjelma, mihi voi liittyä. En siitä sen kummemmi innostunu, mut kirjotin niitten ohjeitten mukaan jäähyväiskirjeen tupakalle ja se oli kyl ihan fiksu juttu! :) Onnea matkaan ja päättäväisyyttä senkin eestä! ps. syyllisyysfiilikset kannattaa unohtaa, teet vaan parhaas :)

Täällä päin ei oikein kummempia; tyttö on tykänny heräillä tällä viikolla välillä 3.30-5.30 ja unetus on ollu sen mukaista... Taitaa viissin olla jotain hammas/maha/seisomis-juttuja meneillään. Lempparioire ummetus on myös tullut kuvioon, toivottavasti ei kuitenkaan jäädäkseen.. Tajusin myös, että neuvolan laskutekniikan mukaan oon varmaan nyt jo 6+4, vaikka tiiän, että ovulaation mukaan nyt on 5+4. Käsittäkseni ne ei nin välitä siitä kierron pituudesta?

Aurinkoista masupäivää!
 
Täällä alkoi vuoto, mut voi poistaa. Minne tästä voi/pitää soittaa, kun kaikki ajanvarausnumerot on jo kiinni?
 
Voi vitsit :(( Mä veikkaisin että päivysytykseen kannattaa soittaa! Mutta älä heitä vielä kirvestä kaivoon, jos onkin jotain muuta!
 
Zaroza: Isot pahoittelut täältä  Paljon jaksamista, halauksia.

Pikkus: Vielä en ole törmännyt ruokaan jota en millään voi syödä. Päinvastoin, nälkä on melkein koko ajan, ja tekee mieli nimenomaan jotain tosi rasvaista ja täyttävää (esim. perunamuussi, makkara, pihvit, lihapullat, hampurilaiset, lasagne ym). Nautin tästä syömisestä niin kauan kun sitä kestää, odotan kauhulla alkaako jossain vaiheessa se päinvastainen, eli pahoinvointi. Sitä mulla meinaa tulla vaan jos on nälkä, eikä sekään ole sellaista oksettavaa, lähinnä tuntuu että maha on ihan tyhjä ja heikottaa.

Nazutus: Josko vuoto olisikin jotain muuta? Alkuraskauden vuotohan voi olla ihan normaalia jos siihen ei liity kipuja, hyytymiä tms... toivottavasti kaikki on hyvin <3

Tää vapaapäivä on mennyt ihan koomassa. Melkein kipeä olo, niin voimaton ja väsynyt. Koiran kanssa ulkoillessa tuntuu että jaloissa ei ole yhtään virtaa.. toivottavasti tää on ohimenevää. Työ on sen luontoista että siellä väsyneenä olo ei kyllä tule onnistumaan.. no, huomenna nähdään mikä meininki. Sit tulee onneks viikonloppu. Ja hei: tänään mennyt kolme tupakkaa, jeeee!!
 
Pahoittelut Zarozalle. Ihan hirveää :(

Nazutukselle tsemppiä ja toivottavasti olis jotain harmitonta vuotoa.

Kotidoppleri oli ihan kiva. Meillä on toi halvin angelsounds. Sitä vaan ei enää tullut hirveesti käytettyä sen jälkeen, kun liikkeet alkoi tuntua. Joskus puolenvälin jälkeen vauva potki ja liikkui niin paljon, että dopplerilla ei kuullut mitään muuta kuin ne liikkeet. Me annettiin meidän doppleri mun veljelle lainaan ja toivon kyllä saavani sen takaisin.

Aika tosiaan matelee menemään. Varsinkin kun la hyppäsi ultrassa ainakin viikolla eteenpäin, tuntuu että oon menettänyt kokonaisen viikon :D Onneksi ens viikolla alkaa kerhot yms. Oon ajatellut myös suorittaa jotain avoimen yliopiston opintoja, ettei hajoo pää kotona oloon. Mä vasta valmistuin ja vannoin etten vähään aikaan opiskele mitään, mutta toisin kävi :D

Mulla ei oo ruokahalu kasvanut, vaan ehkä jopa toisinpäin. Tuntuu että kohtu painaa jo nyt vatsalaukkua jotenkin kummasti, eikä mahaan vaan mahdu paljoa ruokaa. Jos syön paljon, tulee ihan hirveä olo.

Onko kellään muulla alkanu jo rade (eli raskausdementia). Mulla on. Siis oikeesti kaikki unohtuu samantien. Pyykit ja tiskit koneeseen, auton ovet auki, pakasteet pöydälle ja viimeisin esikoisen kerhon aloituskeskustelun aika (menin puolta tuntia aikaisessa).
 
Zarozalle iso lohdutushali! <3

Nazutus: älä vielä luovuta jos ei ole paljoa kipuja tms... eikös alkuraskaudessa vuoto voi olla aika yleistäkin? Tsemppiä sinne!!

Liina: täällä kärsitty dementiasta jo jonkin aikaa. Joudun lähteen uudestaan kauppaan jonne menin vartavasten ostaan vadelmahilloa lettujen kanssa, mutta ostin sit kaikkea muuta paitsi sitä hilloa. Mur!! Olen myös ollut ripustamassa sukkia, mutta kävellyt ensin märät sukat kädessä ulko-ovelle ja seissyt siinä hetken miettimässä mitä sitä pitikään tehdä. Kaikkea tuommoista tapahtuu nykyään ihan koko ajan. emoticon

Ruokavaliosta: sanoin tossa yks kerta kaupassa että tää se on fiksu muksu kun mun tekee mieli ihan sikana kaikkea hedelmää, vihannesta ym. terveellistä ja raikasta. Roskaruuista himottaa juustohampurilaiset (ts. tuplajuustot lisäsalaatilla!). Dissasin miestä kun se tahtoi meille mikron, mutta nyt se on osoittautunut aarteeksi kun pahoinvoinnin yllättäessä saa äkkiä tehtyä jotakin syötävää. Välillä ei tee mieli sitten yhtään mitään, tai sitten keksin jotakin epäterveellisen ja terveellisen välimaastosta kuten eilen: lihapiirakka ja sen sisälle paljon juustoa, kurkkua, sipulia ja salaattia. Nektariineilla voisin tyyliin elää, ne on niiiiiiiin hyviä! Myös kiivit ja omenat menee hyvin kaupaksi. Ja tosiaan lettuja hinkunut jo muutaman päivän (siis valmislettuja, käsittämätöntä...) ja tänään tallustin vartavasten Prismaan sitä varten joka on kauempana kuin lähikauppa josta ei lettuja saa. Sit jäi se hillo jonka muistin vasta äsken. 

Piiku, ihanaa että pahoinvointi on helpottanut! Sinä ja muut joilla ei ruoka pysy sisällä: luin netistä että voimakkaasta pahoinvoinnista kärsivillä olisi pienempi riski keskenmenoon, josse lohduttais... <3!

Mä olen siis 32 vuotias ja muutin tossa huhtikuussa tänne Riksuun... Nyt kun tulin raskaaksi niin on alettu ettiin kuumeisesti kämppää taas stadista, muutenkin on ollut sinne ikävä ja tää Riksu oli vaan tilapäisratkaisu (miehen duunijuttuja). Äitikin asuu Puuvallilassa ja tahtoo et oltas vauvelin kanssa sit lähempänä. Kirjoitin tän siksi kun lueskelin teiän yli kolmekymppisten pääkaupunkiseudulla asuvien juttuja ja mietin et tahtoisin mukaan!!! Leikittäiskö et asun jo taas siellä? emoticon

Anyway, nyt pitäs suuntaa sinne kauppaan et ehdin sit duunaileen viel iltapalat ennen Criminal Mindsin alkua, heh...

Kaikille masuille mukavaa iltaa! <3
 


vitsukka830 kirjoitti:
sori tuli tuplana, yritin vaan korjata tota kysymystä tosta ultrasta...kun tarkotin että onko se angelsounds jotenkin tarkempi kun muut dopplerit...?


ei mun tietääkseni 
 


Zaroza kirjoitti:
Moi kaikki..

Mä jättäydyn nyt tästä ryhmästä pois, koska eilisessä varhaisultrassa (10+) todettiin tuulimuna.
Odottelen kotona vuodon alkamista ka jos ei viikon sisällä ala, niin menen sairaalaan tyhjennettäväksi.

Tsemppiä teille muille ja toivottavasti saatte ne huhtivauvat syliinne. Hyvää jatkoa...



Voi ei, otan osaan suruusi :( 
 


Pikkus kirjoitti:

Onko teillä jotain tiettyjä ruokia tai muuta mikä pistää voimaan pahoin tai vastaavasti tekee mieli?
Mulla on jotenkin hankalaa toi syöminen, kun tuntuu et kaikki närästää ja silti kauhee nälkä. Salaattia en oo pystyny syömään viikkoihin vaik normaalisti rakastan sitä :(( Ja leivän päällä en voi syödä esim kinkkua tai kurkkua. Ja lasagnea en syö enään ikinä, tuli niin makeesti ylös että hui :D se hajuki! Mun tekee mieli hirveesti kaurapuuroa, vissyy, suolakurkkua ja sämpylää :)


Mua oksettaa kana.. varisnki hornetit, samoin paistetut kasvikset tänään eto vaikka oon tottunut syömään niitä kun normaalissa olosuhteissa karppaan.. Ja mulla on suuri himo ollut nyr fetajuustoon ja tonnikalasalaattiin ja SALMIAKKIIN
 
Takaisin
Top