Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Junibea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jospa minäkin uskaltautuisin joukkoon. :) Kolmosta odotellaan ihan alussa 4+4 ilmeisesti neuvolan laskukaavan mukaan (eikös ne yhä aina vaan sen 28 päivän kierron mukaan laske?) eli la olis 14.4.
Muistaakseni aiemmista muuttaneet lasketun ajan aina sen omalaskeman (30-32 päivän kierto) sijaan siihen 28 päivän mukaan laskettuun. o_O

Väsymys vaivaa ja aivan hirveä hiusten ja naaman rasvoittuminen! :wtf:

Liityn mukaan, la ehkä 8.4 mutta todennäköisesti LA muuttuu vielä, kun kierto niin epäsäännöllinen.. 4 lapsi olis tulossa itselle, mutta perheen 6 lapsi (uusioperhe). Positiivisen testin tein maanantaina ja en vieläkään oikein osaa ajatella että raskaana taas, vaikka vielä yksi siis tervetullut ja ajatuksena siis että tulee kun on tullakseen.. ehkä se tästä pikku hiljaa kun neuvolaan taas menee niin iskostuu kunnolla päähän.

Samat ajatukset täällä tän kolmosen suhteen. Ei oo tätä vielä tajunnut eikä sillä tavalla ehkä osannut vielä kuvitella tai fiilistellä kuin aiempia. Toki tosi alussakin olen vielä, mutta silti.

Jospa minäkin uskaltautuisin joukkoon. :) Kolmosta odotellaan ihan alussa 4+4 ilmeisesti neuvolan laskukaavan mukaan (eikös ne yhä aina vaan sen 28 päivän kierron mukaan laske?) eli la olis 14.4.
Muistaakseni aiemmista muuttaneet lasketun ajan aina sen omalaskeman (30-32 päivän kierto) sijaan siihen 28 päivän mukaan laskettuun. o_O

Väsymys vaivaa ja aivan hirveä hiusten ja naaman rasvoittuminen! :wtf:

Mun laskettu aika on edellisten menkkojen ja oviksen perusteella laskettu raskaussovellusta käyttäen ja me mennään just samassa tahdissa sitten tämän hetkisen tiedon mukaan :joyful: 4+4 ja 14.4 laskettu aika :joyful:

Niin joo, kirjoitteleeko joku muistoja ylös? Itseä vähän houkuttelisi tehdä joku kirja tai muu vastaava :joyful:

Mä aloitin päiväkirjaa, kun plussasin. En todellakaan mitenkään joka päivä ole kirjoittanut mutta aina välillä ”tilannepäivitystä”. Jotenkin tavallaan vähän hirvittää kirjoittaa ja sillälailla ”sitoutua” - jos meneekin kesken... Mutta toisaalta, jos selvitään loppuun asti, niin on kyllä ihana ja mielenkiintoinen muisto sitten! :happy:

Mä aloitin päiväkirjaa, kun plussasin. En todellakaan mitenkään joka päivä ole kirjoittanut mutta aina välillä ”tilannepäivitystä”. Jotenkin tavallaan vähän hirvittää kirjoittaa ja sillälailla ”sitoutua” - jos meneekin kesken... Mutta toisaalta, jos selvitään loppuun asti, niin on kyllä ihana ja mielenkiintoinen muisto sitten! :happy:

Mä aloin kirjoittamaan semmosta muistokirjaa nyt kans. En päivittäin ku en mä koskaan oo päiväkirjaakaan 3 päivää enempää kirjoittanut putkeen. Tuota kans vähän mietin että mitä jos käy huonosti, mutta sitten toisaalta se on osa elämää eikä se haittaa vaikka siitä tulee lopulta "purkukirja" jos niin käy. Mutta tilannepäivityksiä ja kohokohtia. Ja ajattelin että jos tuota jatkaa sit vielä sen vauvavuodenkin :)

Omasta epävarmasta olosta huolimatta hyppään mukaan keskusteluihin nyt kun kuudes viikko lähtee käyntiin. Enemmän oon lukijatyyppiä, eli tiiviisti seurailen mutten aina kaikkeen ehdi reagoimaan vastauksilla. Kiva on ollut seurata teidän muiden alkutaivalta! :)

Minäkin nyt liityn (epävarmoissa oloissa ja mahdollisesti hyvin väliaikaisesti) tänne.

Plussasin viime viikolla(itse 29v. varsinainen 2. yrityskerta, eli pitkään ei olla tätä tehty vielä, haaveissa meillä olisi 2-3 lasta ja esikoista yritetään:hilarious:) ja nyt 4+1 vasta täällä menossa. Viivat vahvistuu hiljalleen(ei siis tasavahvoja viel tod.), mutta 3+6 illalla alkoi tiputtelu vuoto, aikalailla vaan pyyhittäessä jää ruskeaa vanhaa verta paperiin, nyt ollut semmoista limansekaista rusehtavaa/persikanväristä. Kuitenkin epäilen, että tämä nyt kolmatta päivää jatkuva tuhruttelu on varsinaisen vuodon alkua ja tämä tärppi menee vielä kesken.

Halusin nyt kuitenkin tänne huhtikuisiin tulla kyselemään, onko teillä kokemusta tällaisesta ja onko edennyt normaaliaikaiseen synnytykseen kuinka monella? Tästä aiheesta jo tosin keskustelitte edellisellä ja sitä edellisellä sivulla ja aikalailla kaikki viestit olen kyllä lukenut. Tuntuu vaan niin kärsimättömältä, kun ei tiedä mitä tapahtuu:sorry: Kipuja ei ole, mutta niin alussa vielä etten oikein tiedä kuuluisiko niitä keskenmenevässä ollakkaan aina.:sorry:

Muokattu viimeksi:
Minäkin nyt liityn (epävarmoissa oloissa ja mahdollisesti hyvin väliaikaisesti) tänne.

Plussasin viime viikolla(itse 29v. varsinainen 2. yrityskerta, eli pitkään ei olla tätä tehty vielä, haaveissa meillä olisi 2-3 lasta ja esikoista yritetään:hilarious:) ja nyt 4+1 vasta täällä menossa. Viivat vahvistuu hiljalleen(ei siis tasavahvoja viel tod.), mutta 3+6 illalla alkoi tiputtelu vuoto, aikalailla vaan pyyhittäessä jää ruskeaa vanhaa verta paperiin, nyt ollut semmoista limansekaista rusehtavaa/persikanväristä. Kuitenkin epäilen, että tämä nyt kolmatta päivää jatkuva tuhruttelu on varsinaisen vuodon alkua ja tämä tärppi menee vielä kesken.

Halusin nyt kuitenkin tänne huhtikuisiin tulla kyselemään, onko teillä kokemusta tällaisesta ja onko edennyt normaaliaikaiseen synnytykseen kuinka monella? Tästä aiheesta jo tosin keskustelitte edellisellä ja sitä edellisellä sivulla ja aikalailla kaikki viestit olen kyllä lukenut. Tuntuu vaan niin kärsimättömältä, kun ei tiedä mitä tapahtuu:sorry: Kipuja ei ole, mutta niin alussa vielä etten oikein tiedä kuuluisiko niitä keskenmenevässä ollakkaan aina.:sorry:

Mulla oli toista odottaessa samanlaista juurikin silloin kun menkat olis ollut ja tosiaan harmitonta oli silloin tuli lähinnä pyyhkiessä ja pientä määrää, eikä kipuja n.4 päivää muistaakseni kesti ja tosiaan terve poika siitä syntyi.

Tervetuloa taas uusille! Mukavaa kun huhtikuisten ryhmä kasvaa :) ja plussien vahvistumisia ja toivottavasti vuodot harmittomia. Itselläni ei niistä mitään kokemusta joten en pysty kommentoimaan, mutta lukenut olen ja tuntuu aika yleistä olevan jonku sortin vuotelut, joten toivottavasti näin! :)

Toivottavasti olisi harmitonta! Tsemppiä stressaavaan tilanteeseen :Heartpink

Mulla oli tommosta just tässä raskaudessa, silloin kun menkkojen olisi kuulunut alkaa. Luulin myös, et nyt se on ohi ja kuukautiset alkaa. Ei ne sit alkanu ja se vähäinen tuhruttelukin loppui päivässä tai kahessa. Viime viikolla tuli jotain tuhruttelua myös ja kävinkin sen takia ultrassa. Siellä näkyi ihan oikeessa paikkaa, oikean kokoinen tyyppi, sydän sykki ja vuotoa ei löytynyt. Eli meillä ainakin kaikki hyvin vuodoista huolimatta :)

Toivotaan kovasti, että teilläkin vaan alkuraskauteen kuuluvia normaaleja vuotoja. :smiley-angelic001

Mulla oli tommosta just tässä raskaudessa, silloin kun menkkojen olisi kuulunut alkaa. Luulin myös, et nyt se on ohi ja kuukautiset alkaa. Ei ne sit alkanu ja se vähäinen tuhruttelukin loppui päivässä tai kahessa. Viime viikolla tuli jotain tuhruttelua myös ja kävinkin sen takia ultrassa. Siellä näkyi ihan oikeessa paikkaa, oikean kokoinen tyyppi, sydän sykki ja vuotoa ei löytynyt. Eli meillä ainakin kaikki hyvin vuodoista huolimatta :)

Toivotaan kovasti, että teilläkin vaan alkuraskauteen kuuluvia normaaleja vuotoja. :smiley-angelic001
Kiitos kaikille:oops:
Soitin neuvolaan ja antoivat la:ksi 16.4. Ja kolmen viikon päähän varattiin neuvola-aika ja sanoivat sieltä myös, kun kuvailin vuotoa, että näin niukasta ei kannata vielä huolestua liikaa. Keskenmenoriski toki korkea näin alussa, mutta helpotti kuulla sieltäkin, että alkuraskauden tiputteluvuoto yleistä.
Nyt ei ole tullut pyyhkiessäkään vuotoa reiluun 7 tuntiin:smiley-angelic001

Muok. Tänään 4+1 sain myös tasavahvat viivat rfsu testiin:smiley-bounce013

Muokattu viimeksi:
Ainiin! Piti tännekkin vielä päivittää, että hcg oli mittauksessa yli 17 000, eli ilmeisesti näille viikoille (6+2) ihan hyvä tulos. Torstaina uusiksi varmistamaan, että on nousussa.
Jes jes jes:smiley-bounce013
Toivotaan, että pysyy nousujohtoisena!

Itselleni iski viikonloppuna korvatulehdus. En ole ikinä sairastanut korvatulehdusta ja nyt sit kun on raskaana semmoinen iski.

Nyt sit jouduin aloittaa antibiootti kuurin

Moikka!

En oo varma oliko tästä jo johonkin kirjoiteltu, mutta onko teillä vinkkejä 'Raskaus päiväkirjasta' ?
Eli onko olemassa jotain simppeliä pohjaa, johon voisi kirjata tuntemuksia ylös :) ? Vai oletteko käyttäneet vaan normivihkoa tai kalenteria?

Tällaiset muutamat löysin, mutta en tiedä ovatko liian "valmiiksi mietittyjä" rakenteeltaan tuollaiseen olojen ja fiilisten kirjaamiseen:

https://www.adlibris.com/fi/kirja/e...XFdmaDjqTKEo4sBZyVDN1BHD1OJ8ofJEaApf8EALw_wcB

https://www.adlibris.com/fi/kirja/o...XviVCo_9Eh0q8v6MAR7qbyTzeOsHKD7caAoGBEALw_wcB

https://www.folkhalsan.fi/globalassets/barn/gravid/raskauspaivakirja_extended.pdf

Itseasiassa nyt kun vielä etsin lisää, niin tuli vielä tällainen vastaan, joka voisi olla ihan toimiva, mutta on tosin englanniksi:
https://www.lildecor.fi/raskauspaivakirja-busy-b-hopea

Moikka!

En oo varma oliko tästä jo johonkin kirjoiteltu, mutta onko teillä vinkkejä 'Raskaus päiväkirjasta' ?
Eli onko olemassa jotain simppeliä pohjaa, johon voisi kirjata tuntemuksia ylös :) ? Vai oletteko käyttäneet vaan normivihkoa tai kalenteria?

Tällaiset muutamat löysin, mutta en tiedä ovatko liian "valmiiksi mietittyjä" rakenteeltaan tuollaiseen olojen ja fiilisten kirjaamiseen:

https://www.adlibris.com/fi/kirja/e...XFdmaDjqTKEo4sBZyVDN1BHD1OJ8ofJEaApf8EALw_wcB

https://www.adlibris.com/fi/kirja/o...XviVCo_9Eh0q8v6MAR7qbyTzeOsHKD7caAoGBEALw_wcB

https://www.folkhalsan.fi/globalassets/barn/gravid/raskauspaivakirja_extended.pdf

Itseasiassa nyt kun vielä etsin lisää, niin tuli vielä tällainen vastaan, joka voisi olla ihan toimiva, mutta on tosin englanniksi:
https://www.lildecor.fi/raskauspaivakirja-busy-b-hopea

Pitääkin perehtyä, kiitos vinkeistä! Itse oon perinteisen kynän ja paperin kannattaja, joskin nyt huomasin että on tullu raapusteltua puhelimella ajatuksia ylös, mutta se ei tunnu ihan omalta kuitenkaan. :joyful:

Mä rakastan kans moisten opusten täyttelyä. Puhelimeen olen pieniä muistiinpanoja tehnyt, mutta ne voi hyvinkin siirtää papeille. Mä en tiedä haluanko ihan kirjaa vai päädynkö ainoastaan vihkoon; tämän kun mahtuisi hyvin sitten sujauttamaan vauvakirjan väliin. Ajattelen, että ainakin tyttölapselle moinen päiväkirja voi muodostua aarteeksi vuosien kuluttua. :love7

Tänään 5+0. Mitään oireita ei ole, tai ne vähäisimmätkin on kadonneet. :wideyed: Viivat testissä tänään aamulla oli melkein tasavahvat, jos huomenna uskaltais tehdä vielä digin ja katsoa näyttääkö viikot oikein. Pitäiskö clearbluen näyttää muuten +3 viikkoa missä vaiheessa? o_O 3 viikkoa oviksesta eli hedelmöitymisestä? En ole vielä neuvolaakaan varannut, en jostain syystä ole sisäistänyt tätä raskaana olemista yhtään vielä. :grin

Takaisin