Elokuun höpinät

Lisäänpä vielä, että tästä varhaisesta keskenmenosta huolimatta on yllättävän hyvä mieli ainakin vielä. Vaikka tämä ei onnistunutkaan, niin nyt ainakin seuraavilla yrityksillä tiedän raskaaksi tulemisen olevan mahdollista. Toivotaan että seuraava tarttuu pian kyytiin ja pysyy siellä :happy:
 
Voi kuinka ikäviä uutisia @Kyytiläinen ! Lohdullista kuulla kuitenkin positiivinen suhtautumisesi asiaan. Kaikkea hyvää sinulle ja pikaisia uusia plussatuulia! :Heartred
 
Mäkin varovaisesti liityn tähän ryhmään, aiemmin olen taustalla lueskellut muiden huhtikuisten juttuja. Nyt 5+3. Meillä taustalla vuosi sitten terveen esikoisvauvan äkillinen kuolema rv41. Joten tämä rauskaus on erittäin pelottavaa ja ahistavaa aikaa, ja huoleton odotus on mennyttä aikaa. Oon itskeskellyt aika paljon plussan jälkeen ja mieli on aika musta. Oon vaa tuijottanut tilastoja ja miettinyt, et taasko meidän perhe kuuluu noihin pieniin prosentteihin... :sad001 uskon, että nämä tavalliset vauvaryhmät ovat siinä mielessä tärkeitä, että pystyisi suhtautumaan tähän odotukseen niinkuin "normaali ihminen". Että jos meillekin voisi tulla nyt elävä lapsi:smiley-angelic001
 
Mäkin varovaisesti liityn tähän ryhmään, aiemmin olen taustalla lueskellut muiden huhtikuisten juttuja. Nyt 5+3. Meillä taustalla vuosi sitten terveen esikoisvauvan äkillinen kuolema rv41. Joten tämä rauskaus on erittäin pelottavaa ja ahistavaa aikaa, ja huoleton odotus on mennyttä aikaa. Oon itskeskellyt aika paljon plussan jälkeen ja mieli on aika musta. Oon vaa tuijottanut tilastoja ja miettinyt, et taasko meidän perhe kuuluu noihin pieniin prosentteihin... :sad001 uskon, että nämä tavalliset vauvaryhmät ovat siinä mielessä tärkeitä, että pystyisi suhtautumaan tähän odotukseen niinkuin "normaali ihminen". Että jos meillekin voisi tulla nyt elävä lapsi:smiley-angelic001
Tervetuloa Kipuna:Heartred sulla todella kamala menetys takana ja toivottavasti pääset käsittelemään tätä uutta raskautta ja myös aikaisempaa lapsen menetystä myös osaavan ulkopuolisen kanssa.
Ja toki tervetuloa foorumille ja keskustelemaan peloista, mutta myös toivosta ja haaveista raskauden edetessä:smiley-angelic003
 
Tervetuloa Kipuna:Heartred sulla todella kamala menetys takana ja toivottavasti pääset käsittelemään tätä uutta raskautta ja myös aikaisempaa lapsen menetystä myös osaavan ulkopuolisen kanssa.
Ja toki tervetuloa foorumille ja keskustelemaan peloista, mutta myös toivosta ja haaveista raskauden edetessä:smiley-angelic003
Kiitos :Heartpink musta tuntuu, että kaipaan juuri tälläistä normaalia odotusryhmää, jossa ihmiset voivat suhtautua tulevaan tietyllä toiveikkuudella. Toki, kaikkia huolestettuttaa ja mietityttää raskauden kulku ja lopputulos. Musta on ihana lukea, kuinka toiveikkaita ihmiset ovat, ja uskaltavat (tai pystyvät) haaveilla vauvasta ja elämästä vauvan syntymän jälkeen. Itse en siihen vielä pysty varmaan pitkään aikaan, mutta toivottavasti jossakin kohtaa
 
Mäkin varovaisesti liityn tähän ryhmään, aiemmin olen taustalla lueskellut muiden huhtikuisten juttuja. Nyt 5+3. Meillä taustalla vuosi sitten terveen esikoisvauvan äkillinen kuolema rv41. Joten tämä rauskaus on erittäin pelottavaa ja ahistavaa aikaa, ja huoleton odotus on mennyttä aikaa. Oon itskeskellyt aika paljon plussan jälkeen ja mieli on aika musta. Oon vaa tuijottanut tilastoja ja miettinyt, et taasko meidän perhe kuuluu noihin pieniin prosentteihin... :sad001 uskon, että nämä tavalliset vauvaryhmät ovat siinä mielessä tärkeitä, että pystyisi suhtautumaan tähän odotukseen niinkuin "normaali ihminen". Että jos meillekin voisi tulla nyt elävä lapsi:smiley-angelic001
Ihanaa että olet täällä nyt meidän kanssamme! Kukaan ei voi puolestasi surua keventää, mutta toivottavasti täällä saadaan toiveikkuus ja ilo tähän odotukseen edes pilkahduksina! Ja toivon todella sydämeni pohjasta, että tällä kertaa perheenne saa kaivatun uuden elämän lahjan syliin asti ja kymmeniksi vuosiksi eteenpäin :Heartbigred
 
Laitetaanpa tännekin vielä. Varovaisesti liityn myös porukkaan. Syksyllä - 19 keskenmeno takana, jonka takia tämä varovaisuus.. Nyt tosin toiveikkaampana, kun selkeästi on näitä raskausoireita, mitkä puuttui kesken menneestä.. Kesä menty hyvin loma fiiliksillä, joten jäänyt menkat kalenteriin merkkaamatta. Suunnilleen tiedän milloin viimeksi olivat, mutta heittoa voi olla viikolla. Mutta uskon että ollaan noin 6-7rv menossa. Antaisikohan joku testi miten luotettavan vastauksen? :confused:

Täältä jo pari tuttua bongasinkin elokuisista 2017.:hello Moro, täällä taas!
 
Kuinka moni on ajatellut hankkia vauvakirjan?
Tuskailen itse tässä minkälaisen vauvakirjan hommaisin.

Minun äitini on minun lapsuudessani täyttänyt vauvakirjaani. Sitä on ollut ihan mielenkiintoista lukea nyt kun olen itse raskaana.
 
Minäkin ehdin käydä edellisessä keskenmenneessä kerran neuvolassa ja antaa kaikki seulontakokeet. Nt-ultrassa asia vasta paljastuikin, ehtihän sitä aika pitkään luulla olevansa onnellisesti raskaana :sad001
Täällä sama :sad001
 
Mä huomasin seulaverikokeiden tuloksista, ettei kaikki ole kunnossa ja vaadin päästä heti ultraan. Ja siellä tosiaan sitten todettiin kkm. En vaan yksinkertaisesti voinut odottaa sitä viikkoa nt-utraan, vaikka kuinka sitä yrittivätkin.

Mulla oli seulatulokset "paremmat" kkmssä kuin loppuun mennessään raskaudessa.. Vaikka oli mennyt kesken 6+5 ja seulat oli 11+2.. Eli nekään ei kerro todellisuutta aina suorina arvoina..
 
Kuinka moni on ajatellut hankkia vauvakirjan?
Tuskailen itse tässä minkälaisen vauvakirjan hommaisin.

Minun äitini on minun lapsuudessani täyttänyt vauvakirjaani. Sitä on ollut ihan mielenkiintoista lukea nyt kun olen itse raskaana.

Ei varsinainen vauvakirja, mutta mä aloin kirjoittamaan muistoja ylös muistikirjaan. Aion kirjoittaa samoihin kansiin raskausajasta ja ensimmäisestä vuodesta. Mä oon niin kamalan huono vastaamaan kysymyksiin, koen paljon helpommaksi tarinankerronnan. Ja mua ärsyttää jos jää tyhjiä kohtia :hilarious:
Mut kirjoitan tätä itselleni ja lapselleni. Voin sitten mahdollisessa tulevassa raskaudessa lukea ja vertailla ja muistella. Ja lapsikin halutessaan pääsee tutustumaan.
 
Ei varsinainen vauvakirja, mutta mä aloin kirjoittamaan muistoja ylös muistikirjaan. Aion kirjoittaa samoihin kansiin raskausajasta ja ensimmäisestä vuodesta. Mä oon niin kamalan huono vastaamaan kysymyksiin, koen paljon helpommaksi tarinankerronnan. Ja mua ärsyttää jos jää tyhjiä kohtia :hilarious:
Mut kirjoitan tätä itselleni ja lapselleni. Voin sitten mahdollisessa tulevassa raskaudessa lukea ja vertailla ja muistella. Ja lapsikin halutessaan pääsee tutustumaan.
Mä kirjotan kans vapaamuotisesti päiväkirjaa ja jos tämä raskaus toivottavasti etenee, alan tehdä sitä varmaan odotus painotteisemmin:hilarious:

Tervetuloa uusille mukaan ja onnea meille kaikille:smiley-bounce016
 
Mä taidan ostaa Lapselliset kirjan. Huumorilla tehty kirja, ei mikään perus vauvakirja.

Kuinka moni on ajatellut hankkia vauvakirjan?
Tuskailen itse tässä minkälaisen vauvakirjan hommaisin.

Minun äitini on minun lapsuudessani täyttänyt vauvakirjaani. Sitä on ollut ihan mielenkiintoista lukea nyt kun olen itse raskaana.
 
Miulla löytyy samanlainen vauvakirja jemmassa, mitä on sisaruksillakin.. :rolleyes:

Itse olen päiväkirjaa kirjannut itselleni jokaisesta odotuksesta, myös keskenmenon kohdalla sen ehdin aloittaa. Pitäisikin nyt tästä kanssa alkaa kirjaamaan.

Tämän vauvan kanssa olen päättänyt tehdä hieman toisin (jos nyt loppuun asti päästään) mitä näiden aiempien kanssa. Aiempien kanssa olen hyvin kiireellä lähtenyt kotoa kouluun/töihin tms. lähes heti äitiysloman jälkeen ja pojan kohdalla jopa jo paljon ennen. Se jäänyt sitten harmittamaan, kun ei sitten nauttinut siitä vauva-ajasta niin kuin olisi pitänyt. Olisin halunnut ehkä harrastaa jotain, käydä perhekahvilassa yms.. Nyt teen kaiken tämän mitkä jäi kaivelemaan, koska tää on viimeinen mahdollisuus. Lapsiluku on sitten täysi. Ja jos taloudellinen tilanne antaa myöten, niin hoidan kotona sinne 2v asti. Mutta nää on vielä aika kaukaisia ajatuksia, ei sitä tiedä sitten mitä tilanne sitten on..
 
Kuinka moni on ajatellut hankkia vauvakirjan?
Tuskailen itse tässä minkälaisen vauvakirjan hommaisin.

Mä ostin esikoiselle saman vauvakirjan kun mikä itsellä oli, ja sama sit tälle mahdolliselle kuopuksellekin. On ollut kiva vertailla niitä omia juttuja ja kasvukäyriä ja muita :)
 
Meillä kaksi lasta ennestään, heillä on molemmilla vauvakirjat, mutta varsinkin toisen kirjaa olen täyttänyt niin vähän että oikein hävettää... miten se onkin mulle niin vaikeaa aina kirjata sinne ylös asioita?

Miten te muut, muistatteko/ehdittekö täyttää niitä vauvakirjoja?
 
Meillä kaksi lasta ennestään, heillä on molemmilla vauvakirjat, mutta varsinkin toisen kirjaa olen täyttänyt niin vähän että oikein hävettää... miten se onkin mulle niin vaikeaa aina kirjata sinne ylös asioita?

Miten te muut, muistatteko/ehdittekö täyttää niitä vauvakirjoja?

Mä oon täyttänyt esikoisen kirjaa aika paljon, mut varsinkin vauvavuotena oli lähinnä vaan ne pituudet ja painot ja uudet taidot, ja sit sen jälkeen aina ehkä puolivuosittain tullut kirjoteltua. Nyt varsinkin kun tyttö on alkanut juttelemaan kunnolla (2,5) ja sellasia hassuja sutkautuksia tulee päivittäin, niin niitä oon yrittänyt kirjata ylös. :) Olisko se meidän kirja nimeltään Kultainen lapsuus tjsp, että se ei kyllä ole niinkään varsinainen vauvakirja, vaan kattaa kaikki lapsuusvuodet.
 
Itse olen yrittänyt edes muutamat kohdat saada kirjattua ajallaan, vaikka paljon unohtunut, esim esikoisen käden jälki jäi laittamatta 4v (kirjassa laitetaan vauvana ja 4v jäljet), mutta sentään on vauvana, ehkä se kivempi on että edes se on.. :hilarious:
Mut kirjassa on kaikkea, sairastetut taudit ja rokotukset ymym niin en niihin edes ole mitään jaksanut laittaa.. :rolleyes:o_O
Kunhan on synnytyskertomus, mittoja ja esim. milloin oppi mitäkin ja hassuja sanoja niin ne on ehkä mukavimmat muistaa. Tietysti kaikki muu on sitten ekstraa.. :grin
 
Mulla on vähän heikosti sujunut toi vauvakirjan täyttö nyt toisen lapsen osalta. Taisi muutossa mennä koko kirja jonnekin kaapin nurkkaan. Itselle on digitaalinen media niin paljon helpompaa, joten avasin tytöille molemmille omat sähköpostiosoitteet, jonne lähettelen itse viestejä ja kuvia meidän elämästä ja tärkeistä hetkistä aina silloin tällöin. Ajatuksena on antaa heille salasanansa sitten, kun ovat tarpeeksi isoja.
 
Takaisin
Top