Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään täynnä 35 vk. Huomenna äippäloman eka päivä, jes! Kyllä täälläkin supistelee jo välillä melko mojovasti. Viime raskaudessakin supisteli tosi paljon raskauden puolivälistä eteenpäin ja poika syntyi tuolloin 39+4 vkolla, joten en osaa ajatella synnytyksen olevan vielä ihan ovella.

minulla alkaa myös huomenna äitiysloma kun 35 viikkoa on täynnä :) tuntuu ihan uskomattomalta että on vaan 5 viikkoa jäljellä laskettuun aikaan...

Onhan se aika jännää. Ellei se sitten ennen päätä tulla, mutta aika on varattu rv39 :-)
Saa nähä miten sitä pystyy edellisenä yönä (tai viikkona) nukkumaankaan. Mutta kätevää kun tietää päivän niin pystyy tekemään kaikki käytännönjärjestelyt etukäteen. Tylsää vaan kun tällä hetkellä ei pääse tukihenkilö (mies) mukaan leikkaukseen, eikä ilmeisesti lapsen ensihoitoonkaan.. Sitä mun pitää vielä muistaa selvitellä. Mut karseeta jos joutuu ilman kädestäpitelijää sinne :-( Johtuu siis TYKSin muutosta ja rempasta.

Nyt on kaikki valmiina vauvaa varten. Ja niin sain mammalta kastemekon joka ei ole kuin 72-vuotta vanha :-) Viimeksi siinä on kastettu isäni reilu 50 vuotta sitten. Aika huimaa. Mamma luuli että puku on ollut häviksissä viimeiset 50 vuotta mutta nyt se ihmeen kaupalla löytyi.. Mun äidin mielestä mamma on oikeesti vaan pihtaillu sitä ja nyt lempilapsenlapsen raskautumisen myötä se ihmeen kaupalla muka "löytyi". :-)

Tosi mälsää jos ei oma mies tai joku muu tuki pääse synnytykseen, ja vaan jonku rempan takia. Kyllä pitäs tommoset remontit hoitaa niin että ei tollasia rajotuksia tarvi tulla. Kuitenki tosi tärkee asia monelle.
Mullakin alko äitiysloma itseasiassa jo lauantaina, ei sitä niin vaa tajunnu ja muistanu ku on kuitenki ollu hoitovapaalla koko kesän. :D

Nyt saapui mullekin kiusaksi ihan oikea turvotus. Kengät on alkanu vähän puristaa ja mies huomasi nukkumaan mennessämme, että sormukseni olivat ihan puristuksissa sormissa. Sanoi, että se on vaarallista ja huonossa tapauksessa sormukset jouduttaisiin leikkaamaan irti. Muut sormukset lähti ihan ok, mutta kihla- ja vihkisormus olivat todella pahasti jumissa ja sormi oli turvonnut niiden yltä kamalaksi. Näytti jo siltä, että toivoa ei ollut. Tunnin verran äherrettiin jääpalapussin, saippuan ja liukastusvoiteen kanssa, että saatiin irti. Otti kipeää ja vieläkin sattuu sormeen, mutta nyt on paljaat kädet.

Ja voi ei, mun raskaushormonit... en kestäny nähdä kättä ilman tärkeimpiä symboleitani ja räjähdin täyteen itkuun. Mies yritti vakuutella, ettei itse asia katoa mihinkään, vaikkei mulla olekaan sormukset sormessa. Mulle tuli kuitenkin ihan kamala olo, ja aloin ajatella että kyseessä on suunnilleen maailman loppu. "Miten voin mennä ulos ilman sormuksia? Mitä jos mä synnytän ilman sormuksia? Mitä jos joudun onnettomuuteen tai KUOLEN ilman et mulla on sormukset sormessa?!" Mies ei oikein jaksanut seurata mun ajatuksenjuoksua ja yritti sanoa, että jos joudun onnettomuuteen tai kuolen, on sormuksettomuus typerin huolenaihe ikinä. Mä pysyin kannassani ja vollotin ilkialastomana sängyssä suu auki. :smiley-angry017

Voi hyvä luoja.

Tänään kaivoin korurasiasta mummilta perinnöksi saamani sormuksen, joka on tavallisesti liian iso, ja sujautin sen nimettömään. Viime yön katastrofaalinen tunnetila tuntuu aika naurettavalta nyt.

Mullakin iski turvotus eilen. Ja mun pitäis kai myös luopua sormuksista, mutta kun on ne niin tärkeät... No, ehkä kuitenkin mieluummin otan ne nyt pois kun ne vielä lähtee, ettei sit jouduta leikkaamaan.

Näin mäkin sen ajattelin, et vaikka ei sormusta timanttien kohdalta tietenkään halkasta niin just siellä taustapuolella on se alkuperänen kaiverrus, enkä haluis, että se sahattas halki. Oon vähän sentimentaalinen. Kaulaketjuun voisin pujottaa, jos olisi sopiva ketju. Omistamani kultaiset ovat liian lyhyitä näille sormuksille, pitänee testata, tuleeko paha tyylimoka jos laittais hopeiseen tai nahkaiseen.

Minä jouduin laittamaan sormuksen sormesta kaulaketjuun jo reilu kuukausi sitten. Tuntui orvolta ja pahalta, mutta on sentään kaulassa aina mukana. Mieluummin näin kun irti leikkaaminen...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Minä oon kans miettiny viime päivinä, että pitäiskö sormukset siirtää kaulaketjuun... Mutta kun ei millään haluais...

Mulla on sormus omassa rasiassaan hyllyn päällä ollut kesäkuun alusta, eikä tunnu missään :D Jätän sen muutenkin kotiin aina ulkomaille lähtiessä, sen jälkeen kun kerran hukkasin alkuperäiset sormukset naapurimaahan... silloin tuli itku ja kriisi, mutta nyt mulle on tärkeintä että uusittu sormus on turvassa ja tallessa, vaikka ei mukana olekaan. Oikeastaan olen ihan mielellään ilman.

Kylläpä tällä viikolla väsyttää kamalasti! Kotona olisi vaikka mitä tehtävää, mutta kun ei oikein jaksaisi... ja jonkin verran jaksaiskin, mutta sitten tuo yläselkä kipeytyy helposti kun tekee yhtään mitään (vaikka voileipiä tms). Sain mä sentään hiukan pyykkiä pestyä tänään, mutta olisin halunnut tehdä paaljon enemmän. Odotan jo innolla seuraavaa sadepäivää...silloin ei harmita lojua kotona sisällä. Meillä on parveke, mutta siinä on aika kuuma ja sitten ei ole mitään tarpeeksi mukavaa tuolia. Voi kun olisi oma piha....voisi olla ulkona vaikka vähän vaivaisempanakin.

Juu, ei mullakaan ole sormusta sormessa ollut pitkiin pitkiin aikoihin. Ja olen aika tottunutkin jo siihen, että sormus odottelee päiviä parempia tuolla keittiössä kalenterin vieressä. Tosin, välillä pistää sitten silmään isännän sormus hänen sormessaan....

Tää lämmin ilma kyllä väsyttää kovasti. Mä en kanssa saa oikein mitään aikaisiksi, tälleen illalla olisi paras touhuta kun alkaa ilma vähän viiletä. Mutta sitten väsyttää jo niin kovin, että on käytävä levolle. Nyt on alkanut mulla selkä vihottelemaan pitkällään ollessa, eli oikeastaan parempi olisi ollakin istuen tai jaloillaan, mutta kun välillä tarvitsee kuitenkin nostaa jalat ylös että ei pakkautuisi tuo turvotus ihan kamalasti....

Turvotukseen liittyen, en kyllä aio enää toisena päivänä juoda sitä suositeltua 3 litraa vettä... Kun sitten ei ehdi yöllä nukkumaan ollenkaan, kun koko ajan saa juosta pissalla. Mulle riittäis ihan se, että päivällä saa koko ajan olla liruttelemassa...

Kappas, sehän onkin jo keskiviikko, eli tänään 36+0 :) sitäpä onkin hyvä juhlistaa hotelliyöllä miehen kanssa. Itseasiassa ollaan autonhaku reissulla etelä-suomessa (kyllä, viimein miehelle iski varustelun tarve ja onpa nyt uudehko ja iso auto alla). Kiva kun pääsin minäkin mukaan ja vähän irti kotikuvioista.

Aamulla siis hurautettiin junalla se nelisen tuntia ja enpä sitten lähtiessä ajatellut kenkävalintaa loppuun asti vaan lähdin sellaisissa kengissä jotka ei meinanneet enää turvotuksen myötä mahtua jalkaan puolessa välissä junamatkaa. Eli kenkäostoksille pääsin miehen tehdessä autokauppoja. Illasta käytiin vielä heurekassa katsomassa se body worlds näyttely ja vielä kyläteltiin kaverin luona myös. Olo nyt erittäin turvonnut ja kipeä, mutta ihana päivä ollut. Ehkä hotelli aamupala aamulla sitten lohduttaa ja parantaa vaivat ;)

Emmu_ma: Tollainen miniloma piristää kummasti. Meilläkin on miehen kanssa "tapana" aina sillointällöin ottaa irtiotto arjesta ja lähteä vaan edes yhdeksi yöksi johonkin toiseen kaupunkiin. Nyt ollaan viime aikoina menty ihan oman kaupungin kylpylään lillumaan ja syömään, sekin tuo jo pikkuisen luksusta arkeen. Me oltiin kans keväällä katsomas se näyttely ja varsinkin ne raskaus ja vauva jutut oli ylläriylläri ne mielenkiintoisimmat :)

Nyt uuteen päivään herättyäni jaksan ehkä kirjoitella muitakin viimeaikaisia kuulumisia :) Illalla sitten päätin siirtää sormukset kaulalle killumaan, varmuuden vuoksi. Vähän on orpo olo ilman kun normaalisti en oo missään tilanteessa ilman sormuksia. Mutta parempi näin, kuin että jouduttais katkaisemaan :I

Maanantaina aamupäivällä sain viestin puhelimeeni ystävältä, että "tänään on aika juhlia vauvaa, valmistaudu, sinua tullaan hakemaan viiden aikaan" <3 Ja näin tosiaan oli, 13 ystävääni oli kokoontunut Pyynikinharjun rinteelle ja järjestäneet piknikin! Sää oli todella kaunis ja olin tosi otettu, että osa oli vaivautunut paikalle lähikuntia kauempaakin. Minä ja vauva saimme kaikenlaista ihanaa ja hyödyllistä ja oli kaikin puolin ikimuistoinen ilta :) Onkos muilla täällä jo ollut baby showereita tai tiedättekö onko tulossa?

Minullakin sormet ihan nakit, ei todellakaan sormuksia enää näihin sormiin! Ja tuntuu että sormien nivelet ovat eniten turvoksissa ja niihin sattuu kun sormia koukistaa.. Öisin herään usein siihen että jompikumpi tai molemmat kädet on turrana, johtuu varmaankin juuri näistä järkyttävistä turvotuksista?
Yöt on olleet katkonaisia ja huonoja edellisyötä lukuunottamatta jolloin nukuin kuin tukki kellon ympäri (paria vessareissua lukuunottamatta). Onneksi saa olla kotona ja pötkötellä vaan jos tuntuu ettei mitään muuta jaksa. Nyt tosin tuntuu että virtaa on kuin pienessä kylässä; toissapäivänä pesin kylppärin ja eilen kitkin rikkaruohot kukkapenkeistä; eikä edes supistellut! Toki huomaa että alkaa väsyttää ja puuskututtaa pikkusen eri tavalla kuin aikaisemmin ;)

Meillä oli eilen synnytyssaliin tutustuminen; paljon hyvää ja mielenkiintoista asiaa vaikka suurin osa jo minulle tuttua. Miehen ilmeet oli välillä hieman huvittavia kun kätilö puhui mm. suolen tyhjenemisestä ennen lapsen syntymää jne :D Mieskin piti käyntiä hyvänä, molempia alkoi ehkä nyt tosissaan jännittää kun h-hetki on näinkin lähellä!
Ihanalta kuulostivat Eleonoran baby showerit, minullekin on sellaiset tulossa vaikken muka sitä tiedä ;) (äiti on hyvä pitämään salaisuuksia, ei se tätäkään suoraan sanonut mutta kun se ei osaa huijata ;)) Eli minä olen iloisesti "yllättynyt" sitten kun partyt alkaa :D Tänään menen siskon ja mieheni siskon kanssa syömään heidän kutsustaan, onkohan se joku juoni?! ;)

Se on tää samperin trooppinen ilmasto mikä tota turvotusta aiheuttaa. :violent4
Mun ex ehdoti että hän vois ottaa meidän pojat tänä viikonloppuna kaikki vuorokaudeksi samaan aikaan että mä saan levättyä. Nyt vaan mietin et olis tosi ihana saada oikea irtiotto arjesta ja mennä jonnekin, mut en raaskis käyttää paljon rahaa. Ehdotuksia?

Kuudes, varaa itsellesi joku pieni juttu: hiusten leikkaus tai manikyyri ja osta jotain ihanaa syötävää illaksi? Tai pyydä ystävä sun kanssa johonkin hyvään paikkaan brunssille? Muistelisin, että Turun alueella olet, jos, niin ainakin Aboa vetus ars novan Aulan jazz-brunssi on tosi hyvä. Niin ja sunnuntaina on Port Arthurin pihamarkkinat klo 11-15, sieltä tekee aina ihania löytöjä :)!

Kuudes, mee caribiaan lillumaan. Aivan ihanan rentouttavaa!! Eikä maksa nyt kuin 7 euroa ja rajaton aika :-) Jää rahaa vielä vaikka leffaan ja herkkuihin.

mun kaverit järjestivät myös mulle baby showerit (ne oli viime viikon perjantaina) :) Oli tosi kivaa ja sain hienoja lahjoja <3

Takaisin