Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hmm.. mä tykkään vieläkin tästä raskaana olosta. Johtuu varmaan siitä että kun olen yh, niin tää jää varmaan mun viimeiseksi vauvaksi eikä mun pitänyt enää tehdä lapsia ja olin siitä vähän surullinen.
Seuraavaks sitten lapsen lapsia :)
Ruispulla on alkanut vasta nyt myllätä oikeen kunnolla. pari kolme kertaa päivässä oikeen spurtit, mä niin nautin siitä. Mut mullahan on laskettu vasta ihan loppukuusta, eli luultavasti kolmen viikon päästä alkaa jo tuntua tukalalta. Eli nyt kannattaa vissiin sit nauttia kunnolla kun vielä voi.
Kyyhkystys alkaa elokuun kymmenes (?) ja ajattelin mennä taustajoukkoihin voikkareita ja kahvia laittamaan.

Meillä sama juttu, mies möyryää iltaisin jos kuinka kauan ettien hyvää nukkumisasentoa, poika mahassa rymsteeraa samaan malliin :) Muutenkin kuulostaa tutulta tuo sun teksti TerhiJii :)

TerhiJii, mä oon saanu pari nypittyä irti sormilla tai pinseteillä. Nyt viimeisimmän napsasin irti kynsisaksilla. :D Nyt voi taas olla rauhassa.

Jo toinen yö unta!!! Neljästi pissalla, mutta ihan sama, koska nukahdin joka välissä uudestaan niin kuin normaali ihminen! :cheers

Ja arvatkaa mitä! (Vaikkei vielä varmasti kannattaisi kehua, ettei maailmankaikkeus heti peru) Liitoskivut on hieman helpottaneet! Kävely on yhä vaikeaa, koska vauvan pää tuntuu keilapallolta alapäässä, mutta juju onkin siinä, että se paino pitää liitokseni paikoillaan, eivätkä rustot ja luut enää hankaa toisiinsa! Vaapun yhä kuin ankka, mutta se ei siis satu kuin puukosta saisi, vaan tuntuu vain hankalalta tuon painavan pyöryläpään vuoksi. :dance008

Ja vielä yksi hyvä juttu: sunnuntaina 34 viikkoa täynnä. Neuvolassa sanottiin, että se on virstanpylväs, sillä silloin vauvalla on kaikki osat jo valmiina, ja loppuaika menee painon keräämiseen (mikä on tietenkin myös tärkeää vauvan ruumiinlämmön ja kohdun ulkopuolella kasvun alkamisen kannalta). Jos synnytys jostain syystä käynnistyy 34 viikon jälkeen, sitä ei enää kuulemma yritetä pysäyttää eikä edes hidastaa. Minulla on siis jo ihan kokonaan oikea vauva sisälläni! Palkitsen sen sitä nyt mutakakkukekseillä, jotta saa rasvankeräykseensä buustia ;).

Kuudes Mä meinasin ottaa kyyhkyn aloitukseen vielä viimesen kerran pyssyn mukaan.. :) Sinne pääsee vielä hyvin lyllertämään, mutta meidän sorsastuspaikkaan en kyllä sitten enää pääse.. :/ Muuten täytyy odottaa ens syksyä..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Miten hyvä fiilis onkaan, sain siivottua kämpän kunnolla koko kesänä! Remontti alkaa oleen ohi, ja kämppä kiiltää. Vielä kun jaksais sutasta pölyt ni avot! Ihanaa kun on uutta pintaa kylppärissä ja kodinhoitohuoneessa. Ens viikolla sit peseen vauvan vaatteita ja vaippoja. Huomenna jos jaksais vielä rypistää ja laittaa pihaa kuntoon. Meillä on parin viikon päästä sukujuhlat, ja siihen mennessä viimestään pitäs kaikki olla tip top niin sisällä kun pihallakin. Nyt taidan palkita itseni hyvällä ruualla ja ehkä sitten illalla vielä vähän suklaata... ;)

MUA JÄNNITTÄÄÄ!!!! Ihan hirveä jännitys-pelotus kohtaus taas...näitä tulee n. 100x päivän aikana nykyään.. Pää ei kestä tätä jännitystä!! :excited001

Sieppi, muakin on alkanut jännittää, mutta hyvällä tavalla. Vatsan pohjassa kutittaa ja kuplii kun mietin että H-hetki on jo aika lähellä. :D Alkuraskaudesta mua kauhistutti uusi synnytys, mutta nyt oon jotenkin kasvanut luottavaiseksi ja tuntuu siltä että kyllä siitä kivustakin selvitään ja kaikki menee hyvin. Tosin nyt alkaa myös tuntua aikapulalta. Kaikki on vielä kesken ja enää joitakin viikkoja jäljellä. Hui!

Täällä pyörii kanssa vähän väliä mielessä että kohta se vauva on tässä. Ihanaa! Jännittävää! Pelottavaa! Apua! Ihanaa! Olo on melko sekainen!

Nyt kun ensimmäinen meistä on jo saanut vauvan, tuli paniikki pestä meidän vauvalle vaatteita :) Hyvä etten pyöräyttäny jo puoli seittemän pesukonetta päälle. Noh, annoin miehen nukkua rauhassa ja aloitin nyt kuitenkin tuolla ihan normaalilla pyykkivuorella, vaipat tosin jo purin ämpäriin että pääsee niitä peseen seuraavaks. Äitiyspakkauksen haluaisin vielä esitellä toiselle mummulle sellaisenaan, mutta pääseehän sitä peseen jo niitä ite hankittuja vaatteita, mitkä on kaikenlisäks värillisiä ja hys hys ;)

Oli kyllä tänään mukava, mutta rankka päivä. Taaperrettiin vanhempieni ja veljen tytön (5v) kanssa Särkänniemessä ja siellähän vierähti mukavat 7 tuntia, kun oli niin paljon nähtävää. Vaikka en itse laitteissa käynyt (no Taikajoessa :D) niin oli mukavaa, kun oli Koiramäen eläimet yms. Istuskeltua tuli paljon ja ihmeteltyä kaikkea mitä siellä on. Ja mieheni sai mennä tuon huluvilimuksun kanssa laitteissa. :D Kotosalle päästyä nyt ollut jalat ylhäällä, kun turposivat ihan mukaviksi palloiksi tuolla +26 helteessä kävellessä. Verenpaineetkin luvattoman korkealla (140/96) niin pitää nyt oikeasti levätä ja katsoa olisiko huomiseksi tasaantunut... Ei ehkä enää pitäisi noin rehnuttaa, mutta kun oli niin mukavaa, ettei aina ymmärrä vetää rajaa tarpeeksi aikaisin.

Tää jalkojen jatkuva turvotus on kyllä aika kamalaa.. tänään huomasin, että mulla on kantapäässä tai siinä sivussa, sellaset turvotusmakkarat. Onneksi on jo maanantaina neuvola, kun olen nyt myös "nähnyt tähtiä" eilen ja tänään, niin selviää sitten nuo verenpaineetkin, onko muutoksia niissä tapahtunut.

Oltiin aamupäivällä mustikkametsällä isännän lasten kanssa. Ai että ne jaksoi hienosti, oltiin sellaiset 2 tuntia. Saatiin reilu 3 litraa mustikoita, joista sitten piti tietysti tehdä piirakkaa ja pullaa. Mulla alkaa olla hätävaratarjoilua pakastin puolillaan, odottamassa Monsterin syntymää ja sen jälkeistä aikaa, kun on nyt noista mustikoista ja vadelmista tullut leivottua kaikenlaista. Seuraavaksi on ruvettava tekemään pakkaseen ruokaa itselleen ja isännälle synnytyksen jälkeisille viikoille. Jos pakkaseen siis vielä tilaa leipomusten ja marjojen lisäksi jää... :happy7

Huh, eilisistä miehen veljen häistä selvitty. Olihan päivä, siellä oli tosi tosi pahan makusta vettä niin ei tullu kauheesti juotua ja sit älyttömän kuuma!!! Jalat oli niiiiiin turvoksissa illal ettei ennen oo ollu. Verenpaineki on vähän noussu mut ei viel huolestuta kyl kauheesti, tänääki 127/77, kun neuvolassa ollut jotain 110/60... ti on sit neuvola, katotaa mitä siel on. Mut itse häät oli kyllä ihanat. :)
Ja nyt miehellä alko loma, mä ehkä saan vähän levätä! :happy093

Täällä eilisillan levon ja kunnon yöunien jälkeen on nuo eilisen rankan päivän nostamat paineet tippuneet takaisin mun normitasolle eli 136/72. :) Ei siis onneksi tuon pidemmäksi aikaa jäänyt paineet korkealle, niin ei tarvii olla kovin huolissaan. Jalkanikin alkavat olla jo normaalit!! :D Eli siis vaan lievästi turvoksissa sen eilisen pallojalkailun jälkeen.

Oh, noi teidän paineet kuulostaa niin hurjilta. Mulla on toi isompi lukukin reilusti alle sadan normaalisti ja nyt raskauden aikana noussut vähän niin et on just yli sadan, 106 tainnu olla joka kerta suunnilleen. Mä tosin en ymmärrä verenpaineista mitään :D. Järkytyin ekalla kerralla jo tosta sadasta, mut sit selvis et se ei oo korkea. Hyvä puoli pienessä nousussa on ollu se, ettei oo huimannu niin usein enää ku tavallisesti. Kaks kertaa oon kaupan lattialla joutunu tässä raskaudessa istumaan.

Mulla ennen raskautta paineet ollu suht korkeat eli yläpaine usein noin 140 ja alapaine 80-90... nyt raskausaikana tavallisempi ollut noin 135 ja 60-75. Eli paremmat paineet mitä normaalisti. Pari kertaa paineet ollu vielä tuosta alhaisemmat eli optimaaliset, mutta silloin mua on heikottanut, kun keho tottunut korkeampiin paineisiin. Sukuvika nämä korkeahkot paineet.. Neuvolassa aina htvin vahtivat mun paineita ja sanottu ettei saa nousta 160/90 tai yli.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla on ollu paineet nyt hyvät raskauden aikana. n 140/85 siinä huitteilla heittelee. Ennen raskautta oli 160/120.. ja lääkitys päällä. Nyt on ilman lääkitystäkin pudonnut kivasti. Saa nähä mihin pomppaa taas raskauden jälkeen.

Marsi: En osu kiekkoihin, niin en usko et osuisin kyyhkyihin :)
Tarvii harjotella lisää.

Mä odotan innoissaan sitä että vauva on täällä, mut tänään on ollu niin outoja supistuksia et melkeen pelottaa. En todella halua viel synnyttää. Aikasintaan 3-4viikon päästä.
Ois kyl hienoa jos tietäis tarkan päivän niin kun TerhiJii :)

Takaisin