Elokuun elot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marimus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime vuoden pakkauksessa harsoja oli viisi. Outoa, että niitä on vähennetty. :O Ja harmi, koska ovat uutena kalliita...
Mie mietin, että oliko viime vuoden pakkauksessa tuo kosteussulkualusta, mutta tais se olla... Missähän lie meillä se sit on, mulla ei oo siitä mitään mielikuvaa..
Ja yks tervetullut lisä pakkaukseen on nuo sukkahousut! Niitä ei ollu ollenkaan viime vuoden pakkauksessa.
Söpö tuo pipo, jossa on korvat. :))

Mää en muista mistä mää niitä harsoja oikeen hommasin, olikohan ne jotain Pikku Piia merkkisiä ja tyyliin jostain prismasta. Siinä paketissa mahto olla jotain 7kpl harsoja muistaakseni hintakaan ei ollu mikään päätä huimaava. Reippaasti alle kympin oli. Olikohan ne jollaki omituisella nimellä, ettei heti sattunu silmään. Vaippaharso tai jotain muuta vastaavaa. Ne harsot oli musta tosi imukykyisiä ja aika neutraaleja. Valkosella pohjalla värikkäitä kuvioita. Meillä on onneksi harsoja jäljellä mutta pitää varmaan yhdellä paketillä täydentää. Ikean harsoja meillä on kans ja nekin on ihan ok.

Mun mielestä uuden äp:n värit on ihanat :D Tykkään just tuollaisista retroista ja maanläheisistä sävyistä. Harmi vaan kun kaikki vaatteet on niin kauhean isoja. Nuohan ei mene vauvalle moneen kuukauteen sen syntymän jälkeen, ja se onkin outoa, kun eikö äp:n tarkoitus oo auttaa perhettä alkuun uuden vauvan kanssa? Huono alku on jos vauva hukkuu vaatteisiinsa... ;) En ees huomannu tuota harsoa, oli niin hyvin nuissa kuvissa piilotettu mutta on kyllä outoa että niitä on vain yksi. Harsoja voi kuitenki käyttää hyvin vaippoina aluksi ja kun äp:sta on otettu kertakäyttövaipatki pois nii vois olla harsoja sitte enemmän korvaamassa. Nuo kestotkaan ei mee aluksi kun ovat viidestä kilosta ylöspäin.

Kauhea kun säikähdin tänä aamuna, kun menin vessaan ja tunsin että vähän nestettä vaan huljahti pönttöön emättimestä. Ajattelin, että nyt meni lapsivedet ja vauva kuolee. Miehen kanssa puhuttiin ja tultiin sitten kuitenki siihen tulokseen, että luultavasti oli valkovuotoa, kun sitä on muutenki ollut runsaasti nyt raskausaikana. Vauvan liikkeetki on nyt sitte päivän aikana tuntunu ihan selvästi ja usein, niin kai siellä on kaikki hyvin :) Onko muilla mitään vastaavaa? Onneksi perjantaina on neuvola ja 27. päivä rakenneultra nii saa pian nähdä että vauvalla on kaikki hyvin.

Mullakin on välillä hulahdellut reilun puoleisesti pönttöön/pikkuhousuihin. Oletan/toivon, että on valkovuotoa kun se on tosiaan ollut aika runsasta. Mutta täytyy myöntää, että koko ajan on pieni pelko perseessä, että onko kaikki hyvin (vaikkei sinänsä mitään erityistä syytä siihen). Ei vielä liikkeitä juurikaan tunnu tai ehkä ihan pikkasen silloin tällöin kun oikein kuulostelee, mutta enpä ole niistäkään varma kun toi maha muutenkin kuplii ja kurnuttaa niin paljon... Pitäis malttaa vaan odottaa 29.8. olevaan rakenneultraan, kiik. Monet on vissiin suositelleet sellaista kotidoppleria, mutta enpä uskalla sellaista hankkia kun neuvolassakin oli vähän vaikeeta saada sydänäänet kuuluviin kun sikiö on jotenkin niin takana kohdussa+taaksepäin kallistunut kohtu ilmeisesti. Olisin sitten vaan paniikissa kun en löytäisi niitä. Täytynee vaan yrittää luottaa siihen, että kaikki on hyvin (sehän on kuitenkin ehdottomasti todennäköisintä!) ja jos jokin pielessä olisikin niin eipä sille tässä vaiheessa paljon voisikaan varmaan tehdä...

Hihii.. olin pari minuuttia yli kymmenen kattomassa tuota äitiyspakkaustan ( ja työajalla, hyi, hyi mua emoticon ). Oon ihan innoissani siitä vaikkei kaikki vaatteet ihan omaan makuun olekaan. Haalarit on aivan ihania! Ja ne sukkahousutemoticon , niin söpöt. Ja ei tosiaan tarvittais välttämättä noita vaatteita etenkään jos vauva on tyttö, mut otetana pakkaus kuitenkin. En oo mikään shoppailijatyyppi joten on vaan niin ihanaa saada tuo pakkaus!

Muuten välillä iskee (niinkun ilmeisesti muillakin..) epävarmuus että onko siellä masussa ketään, kun olo on hyvä ja liikkeiden tuntemisesta ei ole varmuutta. Olen tässä parin päivän ajan miettinyt että olisko nämä liikkeitä mutta en ole varma. Mietin kans tuon dopplerin ostamista, mutta sitten panikoisin vielä enemmän jos ei sydänäänet kuuluisikaan ja kohtahan ne liikkeet sieltä tulee varmistamaan oloa. Kai tämä epävarmuus liittyy nyt siihen, että meillä kaikki töissä tietää raskaudesta ja ovat onniteleet. Seuraava neuvolakäyntikin on vasta kuun viimeinen päivä ja rakenneultra vasta 10.9. Piiiitkään saa vielä odottaa..

Harsoista: jos joku haluaa luomupuuvillasta tehtyjä harsoja vaaville, niin ainakin Imse Vimsellä ja Jutalla on hyviä. Jutalla on sellasta paksumpaakin laatua, joka kävi tosi hyvin imuksi vaippaan ja oli muutenkin todella kätevää harsoa. Pysyi lestissään eikä mennyt samalla tavalla kurttuun kuin Imset ja muut ohuemmat, jotka piti aina kuivata erittäin suoraksi levitettynä tai sai kurttukasan silitettäväkseen. Ostin aikanaan Ruohonjuuresta, Imset oli 4/kpl n.10e ja Jutta 5kpl/ vähän päälle 10e. Toivottavasti on vielä samaa hintaluokkaa :)

Meilläkää ei oteta ÄP pakkausta, ku on ton nuorimmaisen jäljiltä sitä ja tätä.
Sit jos jotain puuttuu, nii kirpparilta saa.
Mulla oli tänään neuvola ja huh ei ollut paino noussut yhtää... :D  sydänäänet kuunneltaa ja siellä se jyskytti.
30.8 on rakenneultra ja pääsee mieskin pitkästä aikaa kattomaa vauvaa. Itse näin vauvan jälleen tuossa alku kuusta, ku pääsin käymään lääkärillä äippäpolilla. Näytti 3D kuvan vauvasta.
Itse sairastan mm. masennusta yms, nii haluavat lääkitykseni takia kontrollia pitää+ voin saada kriisi aikoja, jos on tarve.

Toukero: Paasaan muita eli olet hoitanut sairautesi hyvin.

Tässä onkin posti kannellut mulle uusia äippävaatteita mitä olen ostanut facen äippäkirpparilta :)
Eilen taas oksensin yhden kerran töissä pitkästä aikaa.
Väsymystä täälläkin riittää ihan tarpeeksi ja mä menetän koht hermoni tämän niiskuttamisen takia!! Ei oo flunssaa(onneksi tällä kertaa), mutta jokin nyt koko ajan nenään pistää. Joskus on tehty allergiatestit ja ne oli kaikki negat. Hoitaja sanoi tänään että voit olla hyvinkin allerginen, ku ei ne testit aina oikeaa tulosta anna. Allergia lääkkeitä tässä olenkin napostellut ja ne sitten auttaa onneksi.

Eilen käytiin siellä rakenneultrassa, ja pojaksihan tää matkustaja paljastui, niinku ajattelinkin. :)

Mentiin sitten heti ruokaostosten yhteydessä vauvanvaateosastolle, ja isi valitsi pikkuiselle ihanan bodyn ja lakin. <3 Olin alkuraskauden tosi väsyny, pahoinvoiva, jopa vähän masentunutkin, ja sillon ajattelin, että ei enää, tää on meidän viimenen. Mutta nyt, kun näin sen pikkusen ukkelin ja sain tietää sukupuolen, niin asia konkretisoitu. Pystyn kuvittelemaan lapselle identiteetin, pystyn ajattelemaan meidän elämää eteenpäin kahden pojan kanssa jne, kun ennen eilistä tuleva oli sumun peitossa. Ja nyt tosiaan tuntuu ihan siltä, kuin toi eilinen kokemus korvais melkein kokonaan kaiken sen inhottavan, mitä oon nää ekat kuukaudet tuntenu ja kokenu. Ja nyt jo tuntuu siltä, että onkohan tää sittenkään meidän vika lapsi. :D Mutta joo, ehkä oon vaan vielä jossain onnen transsissa siitä eilisestä, saa nähä. :)

Rupesin jo lajittelemaan pojan vanhoja vaatteita. Tää uus vauvahan syntyy samana vuodenaikana kuin isoveljensä, joten vaatteiden luulis hyvin sopivan myös hänelle. :) Osan laitoin syrjään, ne saa mennä vaikka Konttiin. Ja pitäähän uudelle vauvalle saada jotain ihan omaa! :)

Mammaliina kirjoitti:
Tässä onkin posti kannellut mulle uusia äippävaatteita mitä olen ostanut facen äippäkirpparilta :)

Mistäs tämmöinen löytyy.. Nyt jo alkaa omat vaatteet ahdistaa, joten muutamia mammavaatteita olis kiva saada, mutta uusien hinnat hirvittää näin työttömän budjetissa..

Facebookista löytyy ainakin nimillä Äitiysvaatekirppis sekä sitten myös Äitiys- ja imetysvaate/tarvike kirpputori. :)

Mulla on ihana fiksu poika. Seisoin heppulin vieressä äsken, kun se istui syöttiksessä ja kysyin "missä on vauva?". Se mietti hetken ihmeissään ja sit osoitti mun masua. MUTTA ei vaan osoittanut, vaan tarraskin samantien kiinni mun paidanhelmaan ja nosti sitä ylöspäin, ja katso sitten mua.emoticon   Maailman ihanin rakkauspakkaus!! Hyvä ettei äitiltä itku tullu. :') Ekaa kertaa osas osoittaa VAUVAn ja vielä ties, että se on paidan allaemoticon (olen yrittänyt masu paljaana opettaa, että masussa on vauva:)) Meiän "vauva", ikää 10kk<3

Ja minä kun aattelin, ettei noin pieni vielä sitä opi/ymmärrä. Joskin VOIHAN olla, että hän ajattelee nyt äitin masun olevan sama kuin vauva, saas nähä sitten.....;)

Meillä ei ainakaan meidän 1-vee tajua mitään koko vauvasta. Ei se ymmärrä mitä koko vauva käsite tarkoittaa, eikä ymmärrä, että äidin massu on jotenkin erikoinen. Luulen, että tajuaa vasta sitten, kun tuodaan vauva kotiin. Saapi nähdä miten sitä sitten pärjääkin kahden lapsen kanssa. Täytyy miettiä, että miten tuon esikoisen kanssa sitten touhuilee. Täytyy ottaa mukaan hoitamaan vauvaa ja muutenkin antaa erityistä huomiota, ettei tunne jäävänsä ulkopuolelle.

Oon puhelin kanssa liikkeellä täällä joten sori ku tulee kaikki pötköö, tää ei vaan jätä välejä vaik laittais kuin monta riviä välii :D Uus äitiyspakkaus on musta ihana<3 toivottavasti vanhat on jo ehditty jakaa ennen ku mä saan että saan sen uuden :) siin on musta kivoja värejä, vaikka se haalari onki vähä laimee :d täällä on tänään tunnettu oikein selviä potkuja, ei oo enää mitään hipasuja. yöllä välillä heränny siihen ku vauva heittää kuperkeikan :) sen kyllä tuntee hyvin :) kovasti oottelen rakenneultraa että pääsee näkee pikkusen, joka ei enää niin kamalan pien taida olla, mahan kasvusta päätellen :d meinataan myös nyt sitte mennä yksityiselle 4d ultraan ku isovanhemmatki kovasti haluis nähä vauvaa dvd:llä ja mieskin on kovin innoissaa asiasta :) pääseepä näkee pientä sitte enemmän ><3 >

Ramana, ei mulla oo pahoinvointiranneketta käytössä. Ei oo tullut hankittua, kun ei se kaikille ole tuonut apua. Tilanteeni pahoinvoinnin kanssa voisi olla huonomminkin, en ole kertaakaan ollut tiputuksessa. Kyllähän tämä olo lomalla menee, mutta huomenna pitäs jaksaa taas mennä töihin. Oksensin, itkin ja nauroin eilen yhtä aikaa... Ihania nämä mielialanvaihtelut. Miesparka! Onneksi on ymmärtäväinen tapaus. Pesänrakennusviettiä olisi, mutta hommat on jäänyt lähinnä suunnitteluasteelle, kun en oo ollut voimissain. Kovasti odotetaan rakenneultraa (31.8). Tilasin itselleni ratkiriemusta sellaisen äitiysfleecen ja kahdet pitkät äitiyslegginssit, aika suolaisen hintaisia kyllä. Mutta koirien kanssa on pakko mennä ulos viileemmilläkin ilmoilla.

Minusta tulee rouva :) Mies kosi perjantaina ja vaikka jotain tollasta osasin lähitulevaisuudessa odottaakin niin kyllä se silti tuli ihan yllätyksenä, olin pitkän aikaa ihan hämmennyksissä :D Huijasi vielä kun tuli kotiin ja toi yhen ruusun (oli pyöreet synttärit itsellä siis) ja totes että "ei nyt oikee ollu varaa muuhun..." ja meikä ihan onneissaan siitä ruususta kun toinen huutelee käväsee toisee huoneesee jossa ootteli polvillansa <3 Oijoi, häitä ja vauvoja :)

Ekat äitiyspöksyt ostettu, ai vitsi miten miellyttävät. Ja huomenna rakenneultra!

Oi, ihanaa! PALJON ONNEA Toukero!!! emoticon Mihinkäs vuodenaikaan häät sitten mahdollisesti sijoittuvat? :) Vai oletteko vielä ehtiny puhua..;) Meinaatteko oottaa vauvan syntymän yli vai menettekö naimisiin jo ennen sitä?
Ja sulla on jo huomenna rakenneultra. Tsemppiä sinne!!!=)

Mulla oli pahoinvointirannekkeet käytössä. Alkuun aattelin, että saattoihan ne toimiakin. Mut sittenkään en oo kyllä ihan varma... Mulla kun kesti tuota pahoinvointia tällä kierroksella niin perin vähän aikaa, että joskus tais olla ne rannekkeet "turhaan" kädessä. Tiedä sit, et oliks niistä oikeasti hyötyä vai ei...:P Siel nettisivuilla mistä ne tilasin luvattiin, että jos eivät toimi niin rahat saa takasin. Aika paljon luvattu! Minust oli hankala tietää, että onko ne nyt varmasti oikeissa kohissa niien aku-pisteiden päällä...:O

( . ) Kunnon potkut on tuntunu jo reilun viikon verran joka päivä! :)) Niitä tulee kyllä melko satunnaisesti vielä, mutta sitten kun alkaa tulla potkuja niin sotarumpu lyö pitemmän aikaa masun nahan alla.;) <3 Ja kättä vastenkin oon tuntenut monta kertaa tumauksia. Täytys alkaa seurailemaan, että koska nuo liikkeet alkaa näkyä. Vaikeeta vaan, kun ei voi oikein ennustaa milloin liikkeitä tulee.

ONNEA toukero!! Suloinen kosinta :)

Ja sitten omaan napaan...
Onko muilla ollut kivuliaita supistuksia? Alkaa vähän huolestuttaa, kun esikoisesta harjoitussupparit olivat ihan kivuttomia. Toisilla ne kai ovat kivuliaita... Ajattelin huomenna varata lääkärinajan, jos kuitenkin varmuuden vuoksi tarkistaisivat kohdunkaulan tilanteen.
Näitä on joku 5-20 päivässä. Potkut kyllä tuntuu normaalisti, että ei vauvalla mitään hätää kai ole..?

Ihan hyvä varmaan käyä tarkistuttaas tilanne, Ramana. Vauvalla on varmasti kaikki hyvin, mutta ennenaikaiset kipeät supistukset aika helposti lähtee pehmentämään ja lyhentämään kohdunkaulaa. Se saattaa tietää vuodelepoa. :( Kohdunkaula ns. "kasvaa" kyllä takaisin kunnon levolla, mutta tahtia joutuu hidastamaan loppuraskauden ajaksi -aika merkittävästikin joissain tapauksissa-, ettei vaavi synny ennenaikaisena (mulla on useita tuttuja, joilla on ollut tämä tilanne).
Isot tsempit sulle! Toivotaan, että kohdunsuun ja -kaulan tilanne on vielä hienosti ennallaan!emoticon

Apua Alissa23! Enhän mä osaa levätä :D no, toivotaan et ei ole lyhentynyt. Se on ollu tasasesti aina sen 3cm... hui :O

Onnea tuhannesti toukero :) :) :).
Täällä saadaan odottaa kosintaa hamaan maailman tappiin asti. Ehdin nimittäin sanoa miehelle juuri päivää ennen plussausta, että haluan ehdottomasti kosinnan ENNEN lasten tuloa, jottei se näyttäisi pakkoavioliitolta (tämä on siis vain oma päähänpinttymä jostain vuodelta miekka ja kirves enkä todellakaan ajattele näin muiden kihlautumisista). Ja kuinkas sitten kävikään. Ei taida mies uskaltaa kosia ikinä!

Muuta: Vaun omat sivut kertoo, että puolivälissä ollaan. Huomenna rakenneultra ja sain melkein paniikkikohtauksen yöllä asiaa ajatellessani (miksi valvon ja mietin näitä asioita aina öisin, häh?). Oon ollut ihan optimistina liikenteessä aina np-ultrasta asti, mutta entäs jos kaikki ei olekaan hyvin? Olen huutanut raskaudestani jo koko maailmalle, sopinut työnanatjan kanssa lomista ja järjestellyt asioita muutenkin siihen suuntaan, että tammikuussa olen jonkun tyypin äiti. Mitä jos niin ei tapahdukaan? Äääääääääk.

Takaisin