Elokuun elot

marimus

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei hei heinäkuu, nythän on jo elokuu! Puoliväli lähestyy ja ensimmäisillä on tässä kuussa jo rakenneultrakin. Minne tämä aika katoaa?

Tekisi mieli kysyä miten olette voineet, mutta ainakin itseäni ärsyttää nykyään tuo kyseinen kysymys. Sitä kuulee koko ajan ja kaikilta. Ihan aloin pohtia, että pitäisikö tässä vaiheessa sitten voida jotenkin erityisen huonosti? Toisen kolmanneksenhan pitäisi olla sitä raskauden helpointa aikaa :D.
 
marimus: Kiitoksia kysymästä! Mulla on vointi vaihteleva. Selkä on välillä kipeä ja välillä parempi. Väsyttää välillä koko päivän ja joinakin päivinä ei. Oon pystyny jo tekemään ja touhuamaan. Eilen siivosin hulluna ja huomenna olis tarkotus lähteä vähä kaupungille kuljailemaan. On muutenkin kyllä semmosta lihasjumitusta havaittavissa. Mää kyllä pääsisin semmoselle kalevalaiselle hierojalle mun äitipuolen kustannuksella (haluaa välttämättä maksaa sen), että jos vaan viittisin varata ajan, niin saisin vähän helpotusta olooni. Jotenki vaan ahdistaa kun se hieroja on semmonen eläkkeellä oleva papparainen :D

Vastailenpa vielä Alissa23:lle vaikka kysymys oliki tuolla heinäkuun keskusteluissa :) Eli joo meillä on kontrolliultra nyt ens viikon tiistaina. Mun miehellä on semmonen mahdollisesti synnynnäinen aivovamma, missä pikkuaivot työntyy selkäydinkanavaan ja aiheuttaa sitte erinäisiä neurologisia oireita ajoittain. Puhjennu nyt vasta pikkusen vajaa kolmekymppisenä. Ja tää sairaus näkyy kuulemma jo sikiövaiheessa ultrassa jos semmosta lapsella on. Eli sitä ne tarkastelee ja kasvua muutenki. Virallinen rakenneultra meillä on 30.8. Kyllä kumminkin aion jo kysyä tiistaina, että näkyisikö sukupuolta. Esikoisesta ei näkynyt...
 
Kyllähän sä olit tuosta puhunutkin joo jossain pinossa jo Nia mutta en muistanu kuka siitä kirjoitti. :) Mut kiva kun saatte ylimääräisen ultran. Pietään peukut pystyssä, että masulaisella on kaikki oikein hyvin siellä!!!

Onpa menny aika äkkiä kun nyt on jo ELOKUU. Vastahan oli uusivuosi. HUH.

Aijai, kun on nälkä. Lähen laittamaan aamupalaa, just vasta pojan kans herättiin...:) Isi lähti tänään pitkästä aikaa loman jälkeen töihin, nyyh...
 
Kävin vesijuoksemassa pitkästä aikaa! Mahtavaa :)

Täällä voidaan vähän miten sattuu kanssa. Selkä kipuilee aina vaan ja tonne neuvolaketjuun kirjotinkin, että lääkäri kirjotti nyt sitten sairasloman syyskuun puoliväliin asti ja sitten todennäköisesti tulee b-lausunto. Pelottaa vaan vähän että jos kela alkaa pistää hanttiin. Toi selän takia sairastaminen on niin surullisen yleistä lusmuilijoilla :/ Ja vähän sellanen olo tässä itelläänkin on, mutta minkäs teet. Jos ei kestä niin ei kestä. Ja sitten ne vaarat päälle niin ei kiitti, oon ihan tyytyväinen tästä ratkaisusta.

Mutta tosiaan fysioterapeutti kehotti vesijuoksemaan niin paljon kun vaan jaksaa ja onhan se nyt ihan selviö, ettei saa sohvalle jäädä makaamaan. Ja onhan toi koirakin jotenkin lenkitettävä, en vaan pysty kauhean pitkiä lenkkejä tekemään kerralla, mutta pari kertaa päivässä lyhyemmin niin on varmaan ihan ok.

Ja nyt on ihan hyvä kun on tässä aikaa enemmänkin (no tulot pienenee aika rankasti ja ehkä voi tylsääkin tulla, mutta...silti) niin lähtää koirasen kanssa yksityistuntien kautta tokoon, voin nyt siihen keskittyä ainaskin hyvin :) Ja tosiaan sinne uimahalliin pakotan itseni mahollisimman usein kun on kaupungin liikuntakorttikin, tartte maksella mitään. Tiiättekö työ muut selkäkipuilijat onko kuntosali kuinka kielletty? Löytyis varmaan kaikkia selkää vahvistavia laitteita, mutta onko jotain mitä ei mielellään sais käyttää, joko selän tai ylipäätänsä raskauden takia? En viittis taas neuvolaan soitella enkä muistanu fysioterapiassa kysästä.

marimus kiitokseni tässä kun vinkkasit heinäkuun ketjussa siitä joulukuisten vakuutusketjusta :)
 
toukero: kuntosalin ja selkäkivun yhdistely riippuu siitä mistä kipu johtuu, jos on vaikka välilevyperäistä niin missään nimessä ei sais mennä laitteisiin ettei pahempaa vauriota tapahdu jollei sitten tee asiantuntijan määräyksellä. Jos on "vain" lihasjännitystä, niin osa laitteista tekee varmasti hyvää. Mut se pitää tietää tarkasti missä vika on, jos jotain tapahtuu niin selkää ei saa takaisin eikä sitä kukaan korvaa.
Raskauden aikana yleensä uskaltaa liikkua samalla lailla kuin ennen raskautta, jollei ole mitään sairautta tai vaaraa keskenmenolle. Eikä nyt tietenkään mitään vatsalla makaavia liikkeitä, mut senhän nyt itsekin huomaa ettei tunnu kivalta ;) Ite oon tehnyt ihan normaalia samaa treeniä kuin ennen raskautta, mutta helpottanut vähän vatsalihasliikkeitä, koska ne ei vaan tunnu enää niin mukavilta kun vatsalihakset ovat siirtyneet paikoiltaan. Ja tietenkin pitää muistaa se, että nyt on nivelet ja sidekudokset joustavammat kuin yleensä, ettei suorita liikaa ja aiheuta sitä kautta venähdyksiä tai repeämiä.
 
Kiitos infosta Ramana. Ei mulla aiemmin oo tullu salikäynneistä mitään haittoja selälle (lihasjumia vuosikausia), mut nyt toi alaselkä siis arveluttaa kun tän raskauden myötä menny huonoksi. Ei nyt kuitenkaan pitäis olla mitään, mikä sais enemmän selän enemmän rikki, mutta ehkä en ala ottaa mitään riskejä ja pysyttelen siinä vesijuoksussa vaan.
 
Moikka kaikki tulevat äidit :)

Täällä pitkästä aikaa ja ollut kiva lukea ihmisten kuulumisia.

Lomaa 3 vkoa takana ja vielä yksi edessä, kyllä tämä lomailu sopii minulle täysin, ei juurikaan tuntemusta että olisin raskaana paitsi maha jonkin verran kasvanut ja nyt uusi ilmiö turvonneet jalat, päivän aikaan turpoaa aika reilusti, että saa miettiä mitkä kengät saa laitettua jalkaan. Mietin jo eilen että onkohan mulla joku sydänvika vai miksi nyt jo turvotusta, viikkoja vasta 17+1 . Onko kenelläkään muilla samaa ongelmaa??? pitääkö jotenkin huolestua. Eilen kävin ostamassa jotkut lentosukat, kamalat vaan näin kesällä, kun en ole tottunut pitämään sukkia.

Muuten täällä lomaillaan ja matkustellaan, hiukan ollaan netin kautta katseltu lastenvaunujen hintoja sekä lastenhuoneen sisustusta, mutta yhtään mitään ei olla vielä ostettu. En edes yhtä vaatteen vaatetta, jotenkaan ei ole tullut vielä sitä kamalaa "pesänrakennus" viettiä, mutta kai se sieltä tulee, kun kesäfiilis katoaa... pelkään jo sitä rahan menoa, minut tuntien , lyödän varmasti sen kaupan kalleimman tuotteen jonka sitten totta kai halua ja muuta en huoli. Kai noi hormonit asialla ;)))

Itse olen kanssa miettinyt tuota äityiskorua, mutta en ole saanut hankituksi. Olisihan se ihana <3

Kaikille ihanaa kesää vielä kun sitä jonkin verran jäljellä

Marbell77
 
Bola-korun ajattelin minäki pistää kohta tilaukseen :) Oon jo päättänyki millasen haluan, pitää pyytää jos mies tilaisi sen mulle vähän kuin "raskauslahjaksi" ;) Kohtahan sitä voisi alkaa jo käyttääkin kun vauva alkaa kuulla ääniä. Kylläpä menee nopeasti aika.

Muhun on kyllä iskenyt pesänrakennusvietti. Tekis hirveästi mieli laittaa kotia, rempata, järkätä kaappeja jne. Saa nähä miltä meidän talo näyttää kun vauva syntyy :D Hirveästi ahdistaa sekasorto tällä hetkellä.

Onko muilla huimausta? Mulla tulee tosi huono olo jos seison liian kauan ja muutaman kerran olen meinannu pyörtyä.
 
Tuota korua en varmaan ainakaan omalla rahalla hanki. Johonkin tämän koko ajan kasvavan hankintalistan raja on vedettävä ;).

Mulla on koko ajan ihan tajuton nälkä! Töihin paluun jälkeen olen syönyt ihan reiluja annoksia viidesti päivässä ja silti mikään ei riitä. Esim. tänää klo 6 kaurapuuroa mustikkakeitolla, klo 10.30 lohikeittoa, salaattia ja pannaria, klo 15 hampurilaisateria (!!!) ja nyt TAAS huuta vatsa, vaikka kello on vasta puoli kuusi illalla. Kääk! Mihin tää kaikki ruoka oikein katoaa? :D

Hirveä pesänrakennusviettikin iski. Eilen jynssäsin kypyhuoneen lattiasta kattoon taikasienellä ja tänään oli vuorossa keittö. Hirveä hinku olisi myös huonekalukaupoille, sillä silmiini osuu taas ihan liian monta sellaista sisustusratkaisua, joiden piti olla vain väliaikaisia.



 
Kas, Untamoinen olikin kirjoittanut myös pesänrakennusvietistä samalla, kun naputtelin omaan vietiäni :D
 
Bola-korusta: ystävä käytti esikoisensa raskausaikana, mutta se jostain syystä aiheutti ennenaikasia kivuliaita supistuksia. Ne loppu heti kun koru laitettiin pois.. ties mistä johtui, ehkä vauva halusi nopeasti ulos kuuntelemaan korun helinää :D
mulla oli samantapainen (eri merkki) viime raskaudessa, mutta en jotenkin osaa pitää kaulakorua kuin juhlissa :) aattelin, että nyt riittää kun soittelee pianolla kivoja lauluja ja toistaa samoja usein, niin vauva tunnistaa ne jo kohdussa ja sen jälkeenkin :)
 
( . ) Selkä huutaa hoosiannaa.. Tai oikeastaan lantio! Ja toissailtana lähti sit jo jalkakin alta.. Tänään sama homma! Onneks sain maanantaille neuvolalääkärille ajan.. Saas nähdä kirjottaako saikkua minne saakka!? Ei tällä kropalla ja näillä kivuilla voi tehdä fyysisesti raskasta työtä hoitoalalla..
Pesänrakennusviettiä ei ole iskenyt.. Vaunuja ollaan kateltu (tai itseasiassa niihin koppaa, kun ostetaan kaverilta niiden tuplat pois..) ja turvakaukaloa ollaan kateltu kans, kun annettiin vuos sitten meidän turvakaukalo pois, kun "meille ei enempää lapsia tule!" :D Oli synnytys sen verran kauhea kokemus, et hoin tota vielä tän vuoden alussakin.. Kunnes miehen sisko sai vauvan ja me miehen kans sit ruvettiin miettiin, et mitäs jos kuitenkin vielä yritettäis saada tolle pienimmäiselle leikkikaveri (isoveikat = miehen pojat on 6 ja 10vuotta vanhempia, niin niistä ei paljoa seuraa oo..)
Bola-korua olen ihastellut ja ihastelin jo viime raskaudessa, mut en oo hennonut ostaa.. Ja nyt mulla onkin sit toi Kalevalakorun lapsi-koru, jota en halua ottaa poies kaulastani :) Enkä taas montaa korua osaa käyttää kaulassa yhtäaikaa..
Jaahas.. Se olis taas mentävä.. Pien on kuumeessa ja mies ollut koko viikon ylitöissä.. Meinaa vähän väsyttää, kun ei oo hetken huilitaukoa..
 
Bolakorusta: Mulla on ollu semmonen H&M ostettu pyöreä pallokoru. Se ei mitenkään kilise eikä kolise mutta on ollu ikuisuuden mun lempi koru. Nyt se on menettänyt hopeointinsa ja on ihan punertava ja pilalla eli sitä ei voi käyttää. Tilasinkin sitten ozbabylta semmosen ihan perus 26mm halkasijaltaan olevan hopean värisen Bolan. Tänään kävin ostamassa siihen ketjun, kun en tykännyt siitä mukana tulleesta mustasta nauhasta. Aion pitää korua aina kun huvittaa. Aika lailla päivittäin varmaan. Rakastan palloja!!

Pesänrakennuksesta: Mää tein inventaariota tytön huoneeseen. Kävin kaikki kaapit läpi ja katoin pienet vaatteet pois hänen kaapista. Sitte kävin ihan pikkasia vauvan vaatteita läpi ja siirsinkin neutraalit jo sinne vauvan kaappiin odottamaan pesua ja inventaariota, että paljonko mitäkin tarvitsee lisää. Muunlaista pesänrakennusta ei oo vielä ollu.

Mää kävin tänään kaupungilla kolmisen tuntia touhottamassa. Nyt selkä ja lantio ja jalat ihan hajalla. Aivan hirveä särky. Mun piti ottaa ihan lääkettä, että pärjään. Saa nähdä alkaisko tuossa yötä myöten helpottamaan. Koko kroppaa navasta alaspäin pakottaa. Rankkaa tuo shoppailu. Onneksi ei tullu ostettua hirveesti muuta ku luentotarvikkeita ja alennuksesta rintsikat (-70% ja hinnaksi jäi 8,40e). ja kävin viimein hakemassa tilaamani hääkuvat valokuvaamosta, jossa ne on olleet valmiina tammikuusta asti :D
 
Mikä ton bola-korun idea on? Siis se kilisee ja vauva kuulee? Hirmu nättejä kyllä, haluaisin vaikkei sillä mitään ideaa oliskaan :)

Pesänrakentajan vikaa minussa ei taida hirveesti olla, ainakaan toistaiseksi kun kattelee tätä torppaa.. tosin huomenna löytyy puhtia ja pesänrakennusta, oon ihan varma että olkkarin sohvan alla lymyilee hiiri. Kaikesta rapinasta ja koiran reaktiosta päätellen näin on, ja se selittäis koiran käsittämättömän räksykohtaukset keskellä päivää, vaikkei pihalla tai postilaatikoillakaan olis ketään. Niin ja meillä on vanha talo, ei oo niin sontaista tai ruoan jämiä ympäri kämppää :D Vaik ei tää nyt mikään siivousintoilijan unelmakaan ole. Eniveis tultiin koiran kanssa yläkertaan karkuun hiirulia.

Marbella77, mie oon just kanssa tollanen että kun johonkin tuotteeseen (ja taidan vielä olla pahemman luokan materialisti vaikkei se missään näy) ihastun niin en kelpuuta mitään muuta, paitsi ehkä siinä vaiheessa hyvin hyvin vastahakoisesti, kun tajuan että siihen ei IHAN OIKEASTI ole varaa. En tajua miks pitää tykätä kaikesta hintavasta, ihan kun ne tavarat ja vaatteet huutais luoksensa, alennuksistakin löydän aina vaan ne normaalihintaiset tuotteet. Enkä oo milloinkaan kylpeny rahassa, tulot on oikeestaan aina ollu virallisen köyhyysrajan liepeillä.

Nyt oon aika varma että oon tuntenu liikkeitä. Useampana iltana peräkkäin tuntunu kevyttä kutinaa (ja selkeesti sisäpuolelta, ettei siis esim. vaatteista johtuvaa) alavatsassa, enkä muista aiemmin tommosia kutinoita tunteneeni. Pikkuiseni saa iltahepuleita <3
 


toukero kirjoitti:
Mikä ton bola-korun idea on? Siis se kilisee ja vauva kuulee? Hirmu nättejä kyllä, haluaisin vaikkei sillä mitään ideaa oliskaan :)



Meksikolainen bola on kaunis helistinkoru odottavalle äidille. Korun sisällä on pieni ksylofoni, jonka päällä pikkuruinen pallo tanssii pitäen erityistä, hienoa hiljaista ääntä odottavan äidin liikkuessa. Korua pidetään roikkumassa vatsan päällä ja jo 20:nen raskausviikon jälkeen lapsi voi kuulla ja tunnistaa äänen. Korun maaginen ääni rauhoittaa lasta kohdussa raskauden aikana. Bola-korua säännöllisesti käytettynä, syntymän jälkeen lapsi tunnistaa tutun helinän, joka tyynnyttää häntä. Toimii siis myös imetyskoruna -lapsen ja äidin yhteisiin hetkiin.



Mulla oli siis esikoista odottaessa tuo Bola koko ajan käytössä, mutta se unohtui heti kun vauva syntyi, joten en osaa sanoa tunnistiko hän äänen vielä masun ulkopuolellakin vai ei. :D
Tosin raskausaikana kokeilin muutaman kerran sitä, että kun vauva touhusi kauheasti niin kilisytin sitä korua sen pään lähettyvillä ja vauva hiljeni kuuntelemaan! Toistin sen muutamaan kertaa ja aina sama, vauva rauhoittui hetkeksi.=) Eli kyllä se sen selvästi kuuli! Tämä oli siis joskus puolivälin jälkeen joskus, tarkkaan en osaa sanoa.
Mutta vähän tuohon samaan mitä Nia sanoi niin tykkään, että tuollainen pyöreä koru on kyllä aivan ihana jo ihan koruna!! Ja mua viehättää jo sekin, että se näyttää hyvältä pyöreän masun päällä (sehän roikkuu yleensä aika alhaalla....siis se koru:DD siinä masun päällä).

Pesänrakennusvietti on täälläkin pikkuhiljaa nostamassa päätään nyt kun energisyyskin on lähdössä nousuun. Mielessä virtaa ajatuksia kaikesta mitä pitäis siivota ja järjestellä jne.:D Täytyy pyytää muksulle tänne hoitaja, että saan siivota rauhassa;)

Mjaaah... Ihmettelin, että kuis tässä tuli niin hiljaista. Poika yletti näemmä mun kirsikkarasiaan ja mutusti tuossa yhtä kirsikkaa omatoimisesti.:P No eipä siinä muuten, mutta kun niissä on se kivi sisällä. Täytyy varmaan mennä laittamaan aamupuuro pojalle.......8)

*** Tulin jatkamaan kun sain pojan ja itseni syötettyä...;)

Jaah, tää koko viesti tulikin tuollain lainausmerkeissä vaikka tarkoitus oli laittaa vain tuo Toukeron kysymys. Osaan mieki...:D

Mun tuli mieleen Suurinta Pudottajaa katsoessa semmonen pieni juttu, jonka neuvolasta kuulin viime kierroksella ja olin jo unohtanukin tässä välissä. Kuulemma liharuoan kanssa ei kannata juoda maitoa tai piimää, koska ne (oisko ollu kalsium tai joku...?) haittaa lihasta saatavan raudan imeytymistä...! Tää oli mulle ihan uus juttu, mie kun tykkään juoda ruokajuomana mieluiten just maitoa. Mut etenkin raskausaikana tuota kannattaa miettiä, erityisesti jos/kun hemoglobiini lähtee laskuun. Juoda maito maitona tai esim. välipalalla, ja ruokajuomana vettä, niin saa lihasta raudan talteen.:)
Ja toinen, varmaankin yleisemmin tiedossa oleva juttu, on, että rautalääke kannattaa ottaa appelsiinimehun kanssa, koska siinä on c-vitamiinia sellaisessa muodossa, että se auttaa rautaa imetytymään (joskin ainakin joihinkin rautavalmisteisiinkin lisätään sitä c-vitamiinia jo valmiiksi).

Nii ja Liberokerholta tuli tällainen hyödyllinen vinkkin nostelemiseen erityisesti niille, joilla on lapsia jo ennestään...

"Raskautesi on nyt jo niin pitkällä, että sinun tulee miettiä sitä, mitä ja miten nostat. Sinun kannattaa olla nostelematta vanhempaa lastasi, jos se vain on mahdollista. Jos ensimmäinen lapsesi on edelleen hyvin pieni, älä pidä häntä kantaessasi lanteitasi vasten. Se ei ole hyväksi selälle, ei varsinkaan nyt, kun olet raskaana. Jos sinun on pakko nostaa lastasi, mene polvillesi ja käytä reisilihaksiasi selkälihasten sijasta. Kun pidät lastasi lähellä kehoasi, hän ei tunnu niin painavalta. Mieti myös sitä, milloin sinun on pakko kantaa lastasi ja milloin voit keksiä jonkin muun ratkaisun. Jos sinulla on tapana nostaa lapsi syliisi, kun lohdutat häntä, mene mieluummin istumaan lapsen viereen. Istu polvillesi tai mene kyykkyyn, jos pystyt, ja anna lapsellesi halaus. Tärkeintä on, että olet lapsesi silmien korkeudella ja voit antaa hänelle fyysistä läheisyyttä."

No nythän meni teksti erimielinkiintoisesti...:DD hehe....

Mut tällaisia vinkkejä aattelin jakaa yhteiseksi hyödyksi..:) Täytyy ite alkaa soveltaa tuota nostelujuttua. Mulla on edellisen raskauden jäliltä muutenkin selkälihakset huonot, enkä haluais kärsiä ylimääräisistä selkävaivoista tällä kierroksella...:/

Näyttäis tulevan nätti päivä. Täytynee lähteä liikenteeseen, ettei tuu homehduttua vain kotona....
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE TAMMIMASUJEN KASVATTAJILLE!!!!=)
 
Ihanaa kun sai kuulla tänään neuvolassa pienen sykkeen (pitkän etsinnän jälkeen tosin), niin voi taas hetken olla levollisin mielin, että siellä todella on joku :) Jotenkin (niin kuin muutkin ovat täällä sanoneet) välillä iskee epäusko, että elääkö siellä kukaan vaikka mahkin on alkanut hiljalleen pyöristyä. Nyt voi taas iloita ainakin tovin verran :D

Kahden viikon kesälomani loppui ja toissapäivänä oli eka työpäivä loman jälkeen. Ihan mukavasti meni päivä, mutta kun työpäivän lopuksi nousin tuolista (teen siis tietokoneen ääressä töitä) niin alkoi oikein mojovasti ekaa kertaa vihloa alaselkää. Siitä lähtien mulla on koko ajan vihlonut iskias-tyyppisesti jompaa kumpaa puolta alaselästä/kankusta. Eilen olinkin heti sitten poissa kun alselkäkipu, niskajännitys ja migreeni yhtäaikaa olivat vähän liikaa :( Nyt taas töissä ja katsotaan mitä selkä tykkää tämän päivän jälkeen... Onkos muilla ollut vastaavia kipuja?

Oltiin lomalla ulkomailla reissussa ja tuli ostettua ekaa kertaa vähän vaaville vaatteita :) Ei ollut mitenkään aikomus, mutta edullisessa kaupassa oli kivoja vaatteita ja 3 kpl 2 hinnalla tarjous bodyista. Löytyi kerrankin kivoja, mutta sopivalla tavalla neutraaleja vaatteita kun emme aio ottaa sukupuolesta selvää etukäteen.

Bola-korusta: Ostin ulkomailla asuvalle serkulleni sellaisen lahjaksi kun hän odotti esikoistaan ja nyt kun kerroin hänelle uutiset niin vannotti minua hakkimaan itsellenikin sellaisen :) Oli tykännyt siitä kovasti siis. Ehkä täytyy vilkuilla josko löytyisi jokin mieluinen...

Pesänrakennus ei ole ihan täysillä päässyt käyntiin vielä, mutta olen jo niin paljon energisempi, että jaksaa jo miettiä tuollaisia. Huomaan, että entistä enemmän inhottaa kaikki ylimääräinen roina ja tekisi mieli vaan viskata kaikki roskiin :D

Mikäs teillä on tuo ns. henkinen vointi? Itse olen ollut pääasiassa todella hyväntuulinen (enemmän kuin normaalisti), mutta huomaan kuitenkin että myös kiukku/ärsyyntyminen tulee vähän helpommin. Ja itku kaikesta etäisestikään liikuttavasta :) Eilen kun aloin nauraa yhdelle jutulle niin siitä ei meinannut tulla loppua ja alkoi yhtäaikaa itkettää o_O Tämä on kyllä kummaa aikaa...
 


Alissa23 kirjoitti:
Ja mua viehättää jo sekin, että se näyttää hyvältä pyöreän masun päällä (sehän roikkuu yleensä aika alhaalla....siis se koru:DD siinä masun päällä).


Osaankohan lainata... Mut hahahaha hyvät aamunaurut tästä :D Mie kyllä haluun tollasen korun, mulla on synttärit tulossa, miekkonen vois vaikka ostaa lahjaksi :)

irmu, mulla on koitunut kohtaloksi toi alaselkäkipu, sairaslomalla (hoitotyö) syyskuun puoliväliin asti, jolloinka todennäköisesti tulee olemaan b-lausunnon paikka äitiysvapaaseen asti. Myös iskias on alkanut vaivaamaan vuosien jälkeen, nimen omaan vasen puoli oireilee ikävästi.

Henkinen vointi on yllättävän ok, ottaen huomioon tupakoinnin lopettamisen (joka oli aluksi hirveen helppoa, nyt vasta alkaa olemaan tukalat oltavat!) ja mielialaa tasaavan lääkityksen lopettamisen (ei oo mulla mikään elinehto todellakaan, mutta on ollut helpottava tekijä kuitenkin). Ihmettelen itsekin kuinka hyvin oon jaksellut. Tosin itkukohtauksia tulee hirveen helposti ja ärsyynnyn myöskin tosi helposti, ja ei tarvi pahasti provosoitua jostain ärsykkeestä että menee raivon puolelle. Onneksi lepyn aika nopsaan :) Tuntuu kuitenkin että edelleen koko ajan joutuu olee pyytelemässä anteeksi ja selittämässä käytöstään. Mutta en mie silti ymmärrä mikä tarve ihmisillä on tahallaan ärsyttää minua, koska "sinuu on niin kiva huudattaa." Jep, minustakii se on ihan helvetin hauskaa ja aina naurattaa. Hahhah.
Pääsääntöisesti vointi on kuiteskin oikein hyvä :)
 
Heipsan kaikille!!

Olettekos jo tunteneet pikkuisen liikkuvan? Musta tuntu ainakin yks ilta ihan siltä että hän potkaisi. Sen jälkeen ollut vähän epämääräisempiä tuntemuksia. Ja varmasti venymis kipuja. Millasia muita tuntemuksia teillä on ollut? Musta tuntuu et mun alavatsa tuntuu jotenkin eri tavalla herkältä kun ennen. Ku nukkuukin niin tuntuu jotenki aralta. Pahoinvoinnit on onneksi loppuneet, ainakin toistaiseksi. Ja toivottavasti pysyvät mahdollisimman pitkään poissa! :)
 
Hyh sentään, meillä alkoi toissapäivänä nyt sitten kylppäri/wc remontti. Ja purkamisen jälkeen löytyikin kivasti hometta sieltä, ja kosteusvauriot oli levinnyt myös keittiön puolelle. Arvio oli että 2-3kuukautta korjauksiin saattaisi mennä. Se on sitten kiva kun aamut alkavat kylmetä niin käydä tuolla ulkohuussissa ja ulkosaunassa :) (Mutta onneks ne on ettei tarvii mennä pellolle kykkimään) Kämppä on aivan täynnä pölyä kun on hiottu ja purettu niin paljon. Ylihuomenna alkaa onneksi työharjoittelu, jotta pääsee välillä pois täältä hirmusesta pölystä ja pääsee käyttämään normaalia vessaa :) Yläkerta on ainut "turvallinen" paikka miulle, kun on ovet kiinni ja suojaukset niin pöly paholainen ei niin pahasti tänne pääse :D No, mutta hyvä se on nyt hoitaa nuo kosteusvauriot pois, kyllä se aika varmaan suht nopeesti menee.
 
Takaisin
Top