Elokuun elot

Me ei saatu perhehuonetta esikoisen aikaan, Naistenklinikka oli aivan täynnä. :/

Itse toivoisin tällä kertaa mahdollisimman lyhyttä oloa sairaalassa. Toki jos sektioon joutuu taas, niin sittenhän siinä menee väkisin useampi päivä. Mutta jos hyvin menis, niin jos vaikka pääsis seuraavana päivänä kotiin... Kun tästä ei oo pitkä matka lähteä käyttämään vauvaa synnärillä siinä lääkärintarkastuksessakaan.
 
Heh, mä taas viihdyin sairaalassa tosi hyvin :D Musta oli ihanaa, kun sai melkein koko ajan (mun mielestä jopa HYVÄÄ!:)) ruokaa ja hoitajat oli koko ajan tavotettavissa. Ellenillä oli alkuun hankaluuksia kunnollisen imuotteen kanssa ja oli ihan huippua, että pysty yölläkin soittamaan hoitsun/kätilön avuks!! Mulla on toisaalta niin hyvät unenlahjat, ettei muiden vauvojen itkut häirinneet ollenkaan, vaikka meitä oli kolme äitiä+vauvaa samassa huoneessa.
Mä rakastuin myös niihin sairaalavaatteisiin :DD Musta oli ihanaa käydä vaan hakemassa uudet, ihanan löysät vaatteet ja heittää "likaset" jonkun muun pestäväksi ;) Mulle se sairaala-aika oli vähän niiku lomaa ;)

Kyllä mäkin tosin aloin sillon lauantaina kyselemään, että jokos pääsis kotiin ja sunnuntaina ne meiät sit kotiutti. Ja kotona iskikin mini-paniikki, että mitä me nyt tehään, kun ei oo hoitajia lähimailla, eikä ruokakaan tuu valmiina pöytään ;) Anoppi toi yllärinä jo samana iltana kaikenmaailman herkkuja ja pakkasen täyteen ruokaa, joten ei siitä ruuanlaitosta tarvinnu kyllä vähään aikaan huolehtia ;)

Mä jotenkin ootan synnytystä jo ihan innoissani! Mulla suju toi eka synnytys niin kivasti, et tietty oletan, et tää toinen menee vähintään yhtä kivasti ;) Ja ainakin vielä tällä hetkellä oon sitä mieltä, että voisin ihan mieluusti viettää sairaalassa sen pari yötä "täyshoidossa", mut saa nähä iskeekö Elleniä niin kova ikävä, että kotiin on päästävä jo aikasemmin..
 
Voi kauhistus ku on taas kulunut aikaa viime kirjoituksesta :D

Toukerolle paljon onnee kihlauksesta emoticon

Meillä on sitten aika kulunut mun sairastellessa ja välillä olen töissäkin istunut.
Nyt taas sitten saikulla ja maanantaina alkaa taas loma pätkä. Kyllä tässä taas on väsymystä ilmassa jne.

Nuorimmaisella on kaamee uhma uhman jälkeen.

Itselläni on alkanut liitoskivut ja tänään työnnellessä rattaita, nii sattu ihan kohtuullisen mukavasti.
Ite en ole vielä mitää selviä liikkeitä tuntenut, mutta jotain pientä kyllä.
Meillä on ensi viikolla tosiaan rakenne ultra :)

Itelläni on ainakin mielialat miten sattuu ja aina jos mies sanoo jotain "tylysti" tai käsitän sen tylyksi tmv, nii tippa on linssissä... Tänäänkin sain hepulin kaupassa, ku kysy että voiko mennä huomenna töihin ku oli pyydetty. Minä ja minun hormoonit...

Mä en oo kattonut takkeja tosiaan ittelleni, ku tuntuu että lapset pitää saada kohta piakkoin jotain syksy vaatetta.. Kai sitä pitäs ostaa jotain itellee :D

Hamytin: Saitkin jo vastauksen noista fb:ssä olevista äippävaate sivuistoista.
Tänäänkin hain postista paketin missä oli housut, paita ja villatakki :D
Minuakaa ei huvita maksella kamalia summia vaatteista, jotka jää kuitenkin jossain vaiheessa kaappiin lojumaan.


 
Bamboo, minustaki sairaalassa oli yllättävän hyvää ruokaa. Ja täällä meiän synnärillä ainakin ilta- ja aamupalan sai ite hakea päiväsalista, siis koota mieleisensä (tarjolla hedelmiä, leipää erilaisine päälisineen, kahvia / kaakaota / teetä, mehuja jne.). Ihan luksusta, kun ei tarvinu ite laittaa sapuskaa!
Ja ne sairaalavaatteet, AH!!! Mieki rakastuin niihin!! :DD Oisin voinu ottaa kotiin niitä;) Ihanan rennot, vaikkei hehkeän näkösiä olekaan. Ne alkkarit ei ollu kaikist mukavimmat kyllä eikä sukat ko niissä ei oo kantapäitä. Otankin tällä kertaa varmuuden varalta parit omat sukat mukaan, ne sentäs pysyy jalassa kunnolla.;)
Et sinällään tykkäisin olla sairaalassa, olisin jopa mielelläni.:D Mut ahistaa jo kun tietää sen hormonimyrskyn...:/ Mut ehkä mä päivän pari siellä kestäsin hormoneinekin, LYSY-synnytys ois sit vaihtoehtona polikliiniselle.:)
 
Siis itsekkin nostan hattua synnärin puolen ruoalle  Oli jopa mauste purkkeja ja suolapurkkeja tarjolla 
Muilla osastoilla onkin sitten niin mautonta ruokaa että hyi!
Sitten noi välipalat mitä jääkaapista saa ottaa ja omia eväitä sai olla.
Verkkoliivit joiden avulla ite pidin jotain harsoa rintojen edessä ettei vuotaneet(esikoisen kun sain)pitkin paitaa olivat musta IN.
 
Mäkin kyllä toivon yli kaiken että pääsisin mahdollisimman pian kotiin synnytyksen jälkeen. Töissä oon ko. laitoksessa enkä tahdo viettää työpaikalla yhtään ylimäärästä aikaa. En kyllä usko muutenkaan siellä viihtyväni, saati saavani nukuttua. Ja ihan varmasti en niitä sairaalavaatteita päälleni laita.
 
Käytiin tänään koko perheen voimin kirpputoreilemassa, shoppailemassa ja syömässä Amarillossa. Neitikin sai ensimmäisen oman annoksensa ja hyvin näytti maistuvan. K

Kävin imetysliiviostoksilla. Oululaisille vinkkinä, että tosiaan Stockmannin yläkerrassa on äitiys. ja lastenvaateliike Jasmin. Aivan ihanaa palvelua oli. Heti tultiin kysymään mitä etsin ja myyjä auttoi sovituksessa. En aikonu ostaa vielä mitään vaan katella. No sitte löysinki täydelliset liivit ja pakkohan ne oli ottaa. Hinta oli suolainen 62,90e.... Kotona sitte rupesin kattoon koko lappua. Siinä se komeili H90... Vähän hävettää. Sanoin ja vannotin myyjälle, että mun koko on varmasti E95. Ei lähelläkään siis. Ei ne turhaan sano, että ihmiset ostaa väärän kokoisia liivejä.

Sitte kävi reissulla vähä ikävämpikin juttu. Amarillosta lähtiessä kävin tietenki vessassa. Vessassa sitte huomasin, että housut oli farkkuja myöten hulahtaneet märäksi ja en ollut pissannut housuuni. Siinä sitte pienoisessa paniikissa arvoin, että onko se lapsivettä vai valkovuotoa. Lähettiin apteekkiin, että josko sieltä olis saanu niitä ph-liuskoja, millä sen voi testata. No eihän niitä ollu apteekissa olemassakaan. Piti sitte lähteä päivystykseen. Joku tunti ooteltiin ja gynekologi tuli kattomaan. Ei onneksi sitten ollut sitä lapsivettä vaan valkovuotoa, se sai sen siellä testattua. Kohdunsuu oli myös kiinni ja ihan normaali muutenkin. Kuikkas myös vauvaa ultralla ja siellä se köllötteli virkeänä ja ennen kaikkea hengissä. Mulla on ollu monta päivää ihan kauheet pelot, että josko joku on huonosti. Yhden asian lääkäri kumminki huomasi. Mun istukka on jotenki menny alemmas ja lähemmäs kohdunsuuta eli todennäköisesti joudun käymään kontrollissa ennen synnytystä ja jos se ei sieltä siirry, niin joutuvat automaattisesti leikkaamaan. Sais kyllä siirtyä. Olin odottanut normaalia alatiesynnytystä kun se on vielä kokematta. Meillä on se rakenneultra torstaina. Siellä varmaan osaavat sanoa myös tarkemmin.
 
Laitoin masuvauvalle kuulokkeilla musiikkia masuun. Masussa alkoi heti mylläys ja sain ensimmäistä kertaa nähdä tönäisyjä masunahan läpi.emoticon (18+3)
 
Onneksi Nia selvisitte pelkällä säikähdyksellä! Ja vähänkö olen Alissa23 kade tuosta myllerryksestä. Täällä ei liikkeet ole  tuntueet ollenkaan taas tänään :(

Miten teidän vatsanahat muuten voi? Omani kutiaa ihan hulluna ja sheavoita (ostin tällä viikolla Yves Rockerilta) saa hinkata kummulle ja kylkiin ihan pari kertaa päivässä. Jotain "pientä" kasvuspurttia siis havaittavissa. Muutenkin olen lätrännyt jo kuukauden päivät sillä Weledan raskausajan hoitoöljyllä aina päivittäisen suihkun jälkeen ja kuoria olen yrittänyt muistaa vähintään kerran viikossa. Toisin sanoen panostan ihooni tällä hetkellä enemmän kuin ikinä :D. Toivottavasti tulostakin sitten näkyy.. Ainkin tuo Weledan öljy on tehonnut tisseihini, joihin ehti tulla arpia jo alkurasauden turvotksen aikana. Juovat ovat nyt huomattavasti kaposempia ja haaleampia, mikä on erittäin jees!

Myös nännejä kutittaa tällä hetkellä. Kasvaako nekin, vai onko syy jossain muussa?
 
Eiköhän siellä pian taas myllätä, Marimus. Vaavitki pitää lepopäiviä.:) Mulla meinas pää hajota just yks päivä, kun pikkunen oli niin vaisu.

Oon koittanu kattoa, että onko tullu uusia arpia vai alkaako vaan edelliset näkyä vähän paremmin kun nahka venyy. Ei noista oikein osaa sanoa...Edelliskerralla säästyin arvilta johku rv 32 asti, kun rasvailin masua ahkerasti. Tuli niitä arpia lopussa sit kumminkin jonkun verran, joskaan eivät olleet punaisia edes vaan vaaleita alusta alkaen. Mutta kun noita tiikerinraapasuja jo kerta on niin en oo nyt niin jaksanu panostaa rasvailuun.:P Vähän kiristää nahka jo, mut rasvaaminen ja kuorinta on helpottanu. :)
Nännien kutiseminenkin taitaa olla normaalia, oiskohan se jotain hormoneista johtuvaa. Tai kyllä mullakin ainaski ne pikkasen kutiaa. Ja kasvaa / tumma alue laajenee. :P

Nia, olipa tosiaan hyvä kun masussa on kaikki kunnossa!!emoticon
 
Nia, mulla on kans valkovuoto niin runsasta että päälyhousutki on haaroista kosteat. Pitää ostaa pikkuhousunsuojia näemmä, mutta kyllä tuo säikäyttää. Oon vaan yrittäny rauhoitella itseäni, että on normaalia raskaudessa. Yllätti kyllä tuo valkovuodon runsaus :o Ihanaa että teidän vauvalla on kaikki hyvin!

Nahka on täälläki vähän kireällä ja sheavoita käytän aina suihkun jälkeen. Eilen tosin unohdin ku oli porukkaa kylässä, ja se on kyllä kostautunut. Koko ajan maha kutisee. Arvilta on vielä säästytty, mutta enpä luota että päästäis loppuun samalla lailla.
Onko teillä navat vielä pullahtaneet? Täällä varsinkin iltaisin nousee jo hassusti nuista yläreunoista ja napa on huomattavasti pienentynyt :D Jännään että kuin kauan vielä kestää pullahtamatta.

Huomenna rakenneultra, jännää...! Huippua nähdä taas pikkukaveri <3 :) Liikkeet vahvistuu joka päivä ja niitä on vaan aina enemmän. Eilen aamulla makasin heräämisen jälkeen tunnin sängyssä kun tunnustelin pienen mylläyksiä. Toinen oli niin aktiivisena että en malttanu nousta ylös :D Miten voi rakastaa niin paljon jotain tyyppiä jota ei oo koskaan edes tavannut? <3
 
Oma napa on kans noussu yläreunoista ja on "laakeampi" ja matalampi. Ja kun tunnustelee napaa, niin tuntuu se yläreuna pingottuneelta ja sellaselta kuin ois joku nappula siel navan sisällä.:D Esikoista varttuessani ootin, että millonka navasta tulee nappula, mut eihän siit sit tullukaan. Napa vaan...no, hävis!:D Jäi vain sellanen pieni "risti" navan kohdalle. Jossain vaiheessa mun kaveri (italialainen, ei puhu täydellistä suomea) sanokin mun navasta, että "toihan on kuin se mihin ruuvimeisseli laitetaan":DD REPS!! Siltä se kyllä tosiaan näyttiki...emoticon
 
Nia ja untamoinem: en nyt halua säikytellä,mutta vetinen ja RUNSAS ( niin kuin te sen kuvailette teillä olevan ) valkovuoto saattaa johtua myös jonkinlaisesta emätintulehduksesta. Kannattaa mainita siitä neuvolassa ja pyytää labraan lähete. No Nia varmaankin tutkittiin päivystyksessä. Täällä pelot ovat ohi ja potkuja oon ruvennu päivittäin tuntemaan,hentosia ne kuitenkin on mutta siellä se möyrii. Vielä hetki ultraan, mä niin haluan tuetää vauvan voinnin ja sukupuolen. Onko moni siirtynyt jo facebookin puolelle...
 
Mä en vielä tässä vaiheessa halua siirtyä facebookkiin.. Ehkä sitten, kun vauvat on jo syntynyt ja "tuntee" tän porukan vähän paremmin. Täällä on musta helpompi luoda uusia topiceja ja seurata niitä, kub facessa. Toivottavasti täälläkin jatkuis kuitenkin keskustelut fb ryhmästä huolimatta :)
 
Kaulin: Eiköhän meikällä oo taas se kuuluisa streptokokki B <3 Mutta noiden hoitajien mielestä sitä ei oo tarpeellista tässä vaiheessa testata että vasta lähempänä synnytystä, niin puottavat sitte sitä antibioottia suoneen. Mulla tulee olemaan taas kaikenmoiset vaivat. Kävin lukemassa siitä etisestä istukastakin. Vissiin tosi yleistä, että viimesellä kolmanneksella alkaa tulla kirkasta veristä vuotoa ja sitte se onki tasapainottelua, että pidetäänkö vauva massussa vai synnytetäänkö. Tuo etinen istukka tulee yleensä semmosille, joille on tehty kohtutoimenpiteitä. Lohdutti kyllä, että 30% odottajista on tämmönen istukka puoli välissä, että sieltä se sitte nousee ylöspäin ja pois edestä. Tiiän kyllä, että itellä on niin paskamainen tuuri, että varmana saan kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaivat :D
 
Minäki toivon, että tällä puolen pysyis keskutelut vilkkaana. :) Oon luopunu koko fb:sta, alkoi ärsyttää koko kyseinen media. Ja sillä sain vähän leikattua koneella oleskeluaikaa aika tehokkaasti, joten takaisin en aio liittyä.:P
Tänään ois neuvola pitkästä aikaa, jee.:))
 
Ihanaa ku kaikilla on jo pian rakenneultra. Mä en jaksais millään odottaa rakenneultraa, joka on vasta ensviikon torstaina viikoilla 20+6. Miten sais ajan kuluu? Ku joka päivä miettii et ois jo ois jo :D Tuskaa. Neuvola on viikon päästä. Et toivottavasti se ees pikkusen rauhottais mieltä.
 
Moi kaikki ja kiitti onnitteluista taaas :)

Bamboo: kirkko ja juhlapaikka varattuina kyllä, 3.8. ois se päivä! Suunnittelu on ihanaa, mut minuu pelottaa koko ajan että lähtee mopo lapasista ton budjetin (joka on PIENI) suhteen :D

Nia, ihanaa että kaikki oli kunnossa <3

Alissa23, oi vitsit mie haluan kanssa jotkut kuulokkeet että voisin kuunteluttaa vauvalla! Kätilö sanoi rakenneultrassa ettei mee varmaan kauaa kun liikkeet tuntuu/näkyy ulospäin kun on niin vilkas kaveri, mutta ite en taaskaan voi uskoa siihen että ne tuolta ihrojen alta mihinkään näkyis vielä aikoihin. Kova se on ainakin potkimaan, nyt tuntuu jo muutakin kun kutinaa tuolla ihan alamahassa :)

Mun vatsanahka voi melkein mitä parhaiten, en oo kyllä rasvaillu yhtää kun aattelin ettei vielä varmaan tartte kun "ei se kuitenkaa paljoo veny" ja kas näin siellä on ensimmäinen arpi ilmestyny. En mie kyllä mitään erityistä venymistä/kasvua oo huomannu, vaikka jotkut muut (esim. äiti ja just äsken yks kaveri totes että oothan sie ihan selvästi raskaana) onkin. Ehkä mie en ite sitä niin tajua kun oon tottunu isohkoon mahaan. Hemmetti, tää oli just se suurin syy miks halusin hoikistua ennen ekaa raskautta! Enkä oo muuten navassakaan huomannut muutoksia.

Nyt taitaa hormonit muistutella itsestään aika paljon. Oon pillannu pitkin viikonloppua vähän mistä sattuu, en oikeen ees tiedä mistä ne kohtaukset on alkanu. Tänää aamunakin joutu tirauttaa aikamoiset kyyneleet kun mies lähti taas Helsinkii torstaihin asti. En tajuu miten kestän vielä jotain kolme kuukautta, vaikkei se oo siellä pääkaupunkiseudulla kun ma-to, ja sitte on pitkä viikonloppu yhessä. On vaan niin törkee ikävä koko ajan, tuntuu että sydän pakahtuu kun se lähtee, vaikka nopeesti se torstai aina tulee :) Ois tuolla tallennettuna eilinen Ps. I love you, enkä uskalla kattoo sitä kun tuun itkee silmät päästä. Kun näin ekan kerran niiin taisin itkeä käytännössä koko leffan ajan ja suorastaan ulvoin lopussa kun tuli se yks tietty biisi (en nyt spoilaa jos joku ei ookaan nähny sitä, eikä haluu tietää) joka on mulle muutenkii tosi tärkeä. Voi kauheeta täs nousee taas kyyneleet silmiin :D AI NIIN, sitte oon kuunnellu meiän tulevaa häävalssia (tai niitä molempia, en oo varma viel kumpi halutaan) ja häämarssia ja itken koko ajan, ja sitten tossa viikonloppuna kun ukkeli otti sohvalla päiväunia niin ei tarvinu kun vähän vilkasta sitä ja kävin pillittämään kun se on niin ihana, ei hitto.. :D Ja siis tää vaan pahenee? En haluu ees ajatella synnytyksen jälkeistä myrskyä, sanoin jo miehellekin että pliis koita kestää, pelottaa itteänikin valmiiks.

Mie laitoin fb:ssä viestiä että liittyisin ryhmään, mut ei oo viel hyväksytty. Pysyn kyllä täällä myös :)
 
Kaulin, enpä usko että on tulehduksesta kyse kun ei mitään muita vaginiitin oireita ole ja on ollut aiemminkin taipumusta runsaaseen valkovuotoon kierron eri vaiheissa. Uskoisin että on ihan vaan raskaudesta johtuvaa. Toki voinhan sitä kysäistä gyneltä tänään rakenneultran yhteydessä, jos muistan.

Onkohan normaalia, että viime neuvolan jälkeen (reilu viikko sitten) paino on noussut 1,5kg? :o Ihan yhtäkkiä. Olen viime aikoina liikkunut enemmän, mutta pakko myöntää, että suklaata olen syönyt joka päivä jonkin verran. Mutta voiko paino ottaa tuollaisia hyppäyksiä raskauden aikana? Lihomisen merkkejä en kehossani kyllä huomaa, mutta maha kasvaa kauheaa vauhtia ja on ihan kova.
 
Ei tarvi Untamoinen olla huolestunut painon nousemisesta. :) Etenkin tässä vaiheessa masu ottaa kasvuspurttia, ja painoa kerryttää niin vauva, istukka, kohtu, lapsivesi kuin rasvan lisääntyminenkin kropassa (+elimistössä on muutenkin enemmän nestettä, veren tilavuuskin lisääntyy litralla raskausaikana eli se tekee jo kilon lisäpainoa öbaut).=) Mulle on tullu neljässä viikossa 2,2kg lisää painoa. Tuntuu hurjalta, mut... pitäähän sen painon noustaki.:P
 
Takaisin
Top