Elokuun eloisat keskustelut! :)

Hei vaan!! :) Täällä on onneksi ollut loppuviikko jo vähän parempaa, alkuviikon ketutuksen jälkeen :) Vitsit, ku en itse uskalla ostaa mitään (ei vaatetta ei tavaroita) ennenku ollaan vähän lähempänä synnytystä.. kierrän kaikki lastenvaatekaupat ja ikeat kaukaa... :D Pelkään et sit ku ostan ja iloitsen ja ties vaikka mitä, niin tapahtuu jotain kamalaa!!

Eilen oltiin hyvän ystävän häissä, oli kyllä ihanaa ja tuli erittäin vahva olo, että naimisiin haluan minäkin! Perjantaina oltiin särkänniemessä ja tänään ollaan kisoissa, tässähän tämä aika menee ja tänään tuleekin sopivasti rv 17 täyteen :) Mutta sitä mahan kasvua odotellessa, edelleen... iltaisin tää vatsa jo vähän näyttääkin joltain, mutta aamulla herään taas "todellisuuteen" =/

Pahoinvointi on helpottanut erittäin paljon, kun muistaa syödä vain säännöllisesti... to aamuna kävin keskustelemassa vähän vessanpöntön kanssa, mutta silloinkin olin unohtanut iltapalan ja se kostautui heti.. yritin niitä himputin vitamiinejakin syödä mutta ei siitä vain tule mitään, kerrassaan ällöttävää puuhaa =/

Luin tuolta mielihaluista, miten monet ovat alkaneet himoita joitain ruokia... mun ei tee mitään tiettyä ruokaa mieli, mutta mulla on koko ajan ollut järkyttävä "himo" SEKSIIN!! ja tää on ihan kamalaa, en tiä onko ees normaalia, olenko ainut?? Voisin viihtyä niissä hommissa vaikka aamusta-iltaan..

Tää jatkaa muiden kannustamista, hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)) 



 
Täällä suunnalla on tänään sellainen yleinen ketutuspäivä! Mikään ei miellytä, kaikki vaan ärsyttää vaikka kukaan tai mikään asia ei ole normaalia poikkeava ollut tänään. Nää hormonit kyllä saa todella mielen sekaisin... Kai huomenna jo parempi.

Täällä ei ole himo edes seksiin. Siis ei johdu nyt tästä ketutuspäivästä vaan molemmissa raskauksissa mun halun on hävinny kokonaan. Ilman raskautta mä kuulun varmaan siihen joukkoon jolle riittäisi kerran viikossa seksiä mut nyt raskausaikana tuntuu että voisin olla koko 9kk ilman. Säälin miestäni! Ja olen sen hänelle sanonut. Silti se vaan jaksaa aina yrittää ja sit joutuu pettymään. Mua ei vaan kiinnosta!

Mä kans ootan rakenneultraa, sit vasta hankin uudelle tulokkaalle jotain jos hän tarvitsee. Vaatteita ainakin, jos on tyttö. Ja  esikoinen saa uuden sängyn. Mut sit vasta kun ollaan "voitonpuolella" ja sukupuolikin toivottavasti tiedossa.

Tää menee nyt keittää kahvit ja istuu rauhassa lukemaan päivän lehden vielä kun esikoinen nukkuu. Ja toivottavasti nukkuu sen aikaa et saan hiljaisuudessa lukee lehden. :)
 
Hei pitkästä aikaa!

Ei oo ehtinyt kirjoitella ja kun nettikin hankittiin vasta lauantaina. Eli siis puhuin jossain vaiheessa talosta en tiedä ehdinkö sanoa et saatiin talo.17.7.tehtiin paperit ja siitä asti on muutettu tavarat saatiin viikossa uutee mutta onhan täällä vielä järjestämistä, mutta on kyl ihan mahtavaa kun on tilaa poikakin nauttii:)

Neuvolassa kävin viimeksi tiistaina ja kaikki ok oli sijainen joka halusi ultratakkin ja siellä kaveri potkiskeli ja vilkkaalta vaikutti.Vähän jo huolestutti kun ei liikkeitä paljon tuntunu vieläkin aika vähän mutta aamulla oli kyllä pikkukaverilla jumppahetki ja liikkeitä tuntui ihan kivasti:)rv nyt 17+5

Hankinnoista me ei suurempia tarvittu kun tuplarattaat ja no miehen kaveri ne jo toikin en vaa tiedä tykkäänkö niistä ei vaan kehdannu kieltaytyä kun ne meille jo toivat.On jotku carenan rattaat joissa vähä matkaratas tyyppiset pyörät on kyl paksut mut ei niillä missä vaan pääse:/

Mut täytyy mennä!
 
Hiphei! Kivut on poissa , neljän päivän ajan niitä oli ja suunta koko ajan vähenemään päin. Nyt ei ole sattunut tänään mistään eikä yölläkään. Mahdollisesti siellä on jotain kiinnikkeitä.

Mä kanssa pähkäilen noiden tuplarattaiden kanssa... Mitkä haluaisin ja mitkä on järkevä hankkia, tarve ei kuitenkaan ole kauhean suuri. Huutonettiäkin kyttään josko siellä olisi hyviä tarjolla.

Enää 3,5viikkoa kotona ja sitten töihin!!!! Olen sitten kehittänyt itselleni hommaa loppu"lomaksi" ihan riittämiin; kampaaja, kynnet, kavereita moikkaamaan, landelle viikoksi, kaverin häät, 2 päiväksi koiranäyttelyyn kehäsihteerin hommiin, yhdistyksen lehti täytyisi saada painoon, meandi -kutsut, ULTRA jne.

Ne ultrat lähestyy! Niin mahtavaa. Sitten se onkin odottelua, ja meillä ei enempää ultria olekkaan.

Mites muiden hiukset? Onko tuuheentuneett? Mulla on, ja ne ei edes rasvoitu samalla lailla kuin ennen. Normaalisti ne täytyy pestä joka toinen päivä, nyt riittää joka kolmas.

Edit/lisäys: Joko rasvaatte (vatsa)nahkaanne ahkerasti? Joudun ihoni takia rasvaamaan joka tapauksessa niin tulee vatsakin rasvattua, öljyäkin laitan 2 kertaa viikossa. Ainuttakaan raskausarpea ei tullut ensimmäisestä raskaudesta, se tosin on geeneissä. Ei ole äidillenikään tullut.

Jaahans, meen hetkeksi lepäämään kun poika nukkuu.
 
Mulla hiukset ei kans rasvotu samalla tavalla! ihan sillon alussa, viikoilla kuuus ja jotain nii tuntu että vaikka kävi suihkussa nii ne oli heti ihan rasvaset. Nyt voi olla parikin päviää ettei tartte hiuksia pestä ja tuntuuu että paksummaks menny !:) tosin kuumalla ilmalla väkisinkin käytävä joka pv suihkussa ja hiukset myös pestä :D
 
Just_Pam ja muut: mitä rasvaa/öljyä käytätte masuun? jotain suosituksia? Mulla alkaa myös vatsa olla välillä (iltaisin) aika piukee ja mietin just viikonloppuna, että varmaan tarvis ostaa jotain voidetta venymistä varten.
 
Nautiskelija: Itse käytän ihan perusvoiteita koska iho ei oikein muita kestä. Ja öljynä vauvaöljyä ja Dermosil:in vartaloöljyä :D. Rasvoista yleensä käytän melko "ohuita" voiteita mutta masuun olen käyttänyt rasvaisempia rasvoja. Karitevoita sisältäviä rasvoja olen myös käyttänyt, ne on ihanan pehmeitä ja paksuja ja silti imeytyvät hyvin.
 
Moi!

Seksin suhteen alkuraskaudesta oli vähän pelkoa siitä, ettei se vaan vahingoita sitä alkiota siellä.. sitä kesti ehkä viikon verran kun sit luin sitä tietoo et ei normaalisti ole ongelma jatkaa tuota upeeta harrastusta. Siis jos ei mies ole työreissussa, niin sitä puuhaahan nyt on ainakin se kerta päivään harrastettava. Ja siis niin on ollu meillä aina. Ihmettelen oikeesti, et kuinka joltain voi hävitä halut koko raskauden ajaksi.. mut kait se on sit tää raskaus mikä muuttaa monelta olotiloja et ei kiinnosta.

Pitäs varmaan alkaa kanssa rasvailemaan vatsaa. Mulla kun on aina ollut hyvä iho ja ei ole pahemmin tarvinnu rasvailla kun kovimmilla talvipakkasilla, niin tuo kuvio on hieman outo mulle. Mut kaitpa se rasvaus vähän parantaa sitä vatsan seudun ihon laatua...
 
En rasvannu esikoisen aikaan masua enkä varmaan nytkään. Mun iho imee tosi huonosti rasvaa ja musta on epämukavan tuntuista jos on rasvainen iho. Eli varmaan jää rasvaamatta. Raskausarpia ei ekasta tullu, toivottavasti ei tästäkään. :)
 
Heippa nautiskelija, minä olen nyt käyttänyt clarinsin tonic-öljyä, pitäisi ehkäistä raskausarpia... :) Ja muutenkin ihanan tuntuista. Tuoksu on öljyssä aika voimakas, sellainen yrttinen.. ja toinen miinus että on aika tyyristä.
 
Harvinaista ehdin kirjottaa 2 kertaa samana päivänä:D

Tuli kyl aamullaki kirjotettua vähä hätäsesti.

Mut aiheisiin mistä puhuttu niin seksihalut on entisellään mut ekan syntymän jälkeen einiin usein ehdi enää mut aina sillontällön.

Ja tuosta rasvauksesta mä rasvasin suht.ahkeraan ekan aikana josain puolesta välistä mut silti komeilee maha täynnä arpia. Mut nehän on vaan hyvän asian puolesta<3 vaikka ne aluksi ärsytti ja kesti hyväksyä.

Ultraa täälläkin odotellaan tosin se on 1.9. vasta mutta eihän siihen nyt kovin pitkä enää:)En oikeen tiedä halutaanko kysyä sukupuolta mut vähä aattelin et jos 4d:llä katotaan niin sit mut ei muuten. Kun jotenki oon pähkiny et normiultran perusteella en tohdi vaaleenpunasta ostaa jos tyttö ja taas pojalle ei hirveesti tarvii mitää, mut saa nähdä ku ultra tulee niin uteliaisuus vie voiton:D

Niin hankinnoista tuli mieleen et ostinhan mä joku viikko sit talvihaalarin vauvalle sellasta kun ei ihan pienelle löydy poika kun synty keväällä.Kirpparilta löysin sellasen pussimallisen ei kyl paljo ollu käytön jälkee:)

Mutta jatketaan taas:)


 
Heippa,

en tiedä mikä täällä on tällä hetkellä politiikka kirjoittaa kuulumisia, mutta kirjoittelen tähän nyt hieman omia kuulumisia.

Tosiaan niskaturvotus-ultra oli heinäkuun alussa ja siellä oli kaikki pienellä hyvin. Rakenne-ultraa odotellaan, joka olisi 30.8.

 Minulla on ollut nyt tässä muutaman viikon ajan selittämättömiä supistuksia, kipeitä.. jonka takia olen nyt sairaslomalla kotona. KYS:ssä olen käynyt kaksi kertaa ja kaikki on varmistettu, että vaavilla kaikki hyvin :) ! Nyt vaan mennään omaa tahtia täällä kotona ja toivotaan, että loppuisi ja pääsisin töihin.

Sukupuoli meille on selvinnyt, kun kaksi kertaa on ultrattu nyt KYS:ssä, POIKA sieltä olisi tulossa... Vielä lopullinen varmistus rakenne-ultrassa, mutta kuulemma aika varma poika :)

Mahakin on jo saanut pienen kummun :) Pitää koettaa laittaa kuvaa siitä maha-kuva osioon joku päivä.

Ensimmäistä odotellaan siis ja kaikki tuntuu niin ihmeelliseltä ja välillä on ristitiitaisia tunteita, kuinkahan elämä muuttuu ja jne. Ne kai ovat normaaleja :) Liikkeitä en ole vielä tuntenut, niitä odotellessa... malttamattomana.

Hankintoja, ei ole vielä paljoa tehty... vaunuja kävimme katselemassa ja sovittelemassa autoomme. Ostosta hankaloittaa kontissa suuri koiran häkkimme.. Löytyi kuitenkin suosikki, joka mahtui autoomme: Emmaljunga city cross.. joten ehkäpä jossain vaiheessa tilaukseen sellaiset. Ensimmäisen vaatteen anoppi osti, pienen valkoisen toppahaalarin.. :)

Sellaista tänne..
 
Tuosta mahan rasvauksesta sen verran, että mie rasvasin koko esikoisen odotusajan ahkerasti, käytin mm.Weledan raskausöljyä, mut silti on maha täynnä raskausarpia! Maha säilyi hyvin viimisille viikoille asti, mut sit esikko alkoi venyttelemään sen verran rankasti, et oikein tunsin kuinka maha venyy ja nyt on tosiaan koko alamaha täynnä arpia. Tämän toisen kanssa en hirveästi ajatellut nyt sit rasvailla.. Menetetty toi maha jo on kuitenkin! :D Uskon et noi arpien tulemiset on eniten just ihotyypistä kiinni ym. eikä siitä rasvaako vaiko eikö. Toiset ei rasvaa ollenkaan ja arpia ei tule, toiset rasvaa todella hyvin ja arpia tulee siitä huolimatta!

Niin ja noista seksihaluista, ne on kyl täälläkin kadonnu lähes tyystin. Mut niin ne viime raskaudessakin katoili ja palaili vaihtelevasti. Varmaan siis nytkin samanlaista ilmassa..  Hempan kanssa voin siis melkeinpä samaistua. Oon itsekin sen tyylinen ihminen ettei tee seksiä muutenkaan joka päivä mieli ja raskaana ollessa vielä vähempi. Miulla tosiaan viime raskaudessa tosiaan tuli kyl myös kausia jolloin teki enempi mieli, mutta sit halut taas katos jonnekin pitkäksikin ajaksi. Miestä täälläkin välillä säälin, mutta tuo ymmärtää kyllä. Onneksi läheisyyttä on kuitenkin muuten meillä paljon päivittäin! <3 :)

Hiuksissa en oo huomannu mitään eroa rasvaisuuden kanssa. Miulla läksi imetyksen loputtua viimeksi hiuksia ihan tukottain, ja ne ohentuivat hurjasti! Sit vielä jouduin viime helmikuussa autokolariin jossa päähäni tuli 15cm pitkä haava (ja auto lunastuskuntoon) niin miun hiuksia jouduttiin haavan ympäriltä leikkaamaan ja sit jouduin sairaalasta kotiuduttuani leikkaamaan osan hiuksista, kun en saanut selvitettyä kaikkia verisiä rastoja päästäni muuten. Joten nyt hiukset on olleet aika retuperällä viimiset puoli vuotta ja oon vaan ootellu, et pääsis kampaajalle ja laittamaan hiukset kuntoon. Miulla vielä niin pitkät hiukset, että nyt tuolla seassa on sellaisia 5cm pitkiä hiustupsuja, joita ei meinaa saada piiloon niin millään! Ärsyttävää!

Mitäköhän meille muuta. Rempat on nyt kovassa vauhdissa ja marjojakin pitäisi puutarhasta kerätä pois. Tänään vaan sen verran sateinen päivä, et taitaa marjat jäädä vielä puskiin. Dopplerilla oon nyt muutamana iltana saanu sydänäänet kuuluville. Eilen oli syke 150 Piiperö-pienellä! :) Seuraava neuvola on ensi viikolla! Sitä odotellessa.
 
Pakko kans kirjoittaa noista seksihaluista. Mulla olis jatkuva kiinnostus asiaan ja haluaisin kyllä paljon. Mulla normaalistikin menee sykleittäin, voi olla puoli vuotta ettei tee mieli ollenkaan, ja taas toinen puoli vuotinen että haluttaa jatkuvasti. Nyt on sitten menossa raskauden aikana jatkuva himotus, mutta alkaa vituttaa kun joudun aina itse tekemään aloitteen! Mies kyllä innostuu heti kun lähestyn, mutta tuntuu väistämättäkin siltä että mä oon etova ja läski ja ruma, kun toinen ei vapaaehtoisesti koske. Oon sanonut asiasta, mutta mitään vaikutusta ei ole ollut. Itse asiassa oon ottanut asian puheeksi MONESTI, ja sillä hetkellä mies kyllä näyttää katuvalta ja sanoo että mussa ei ole mitään vikaa ja hän haluaa mua paljon. No näytä se perkele! Haluan muutenkin kosketuksia ja haleja ja silittelyjä, mutta joudun aina itse hyökkäämään miehen kimppuun ja sanoa että nyt tarttis koskettelua. Ei mitään tunneälyä! Oikeesti ärsyttää kun pitää itse olla aina se joka tekee aloitteen!

Aika omituista mun mielestä, varsinkin kun mies näyttää ilahtuvan niin kovasti kun käyn päälle, mutta ei itse ole valmis tekemään mitään? Suhteen alkuaikoina kyllä mies ei saanut käpäliä irti musta, ja oli aina se joka ehti tehdä aloitteen.

Nyt tuli tällänen angsti kirjoitus kun meinaa vaan pistää vihaksi, tuo mun miekkonen on just niitä jäyhiä ukkoja jotka kyllä kuuntelee mutta ei sitten pojat millään sano mitään järkevää.
 
Lumikki84: Mäkin olen päättänyt ostaa noi emmaljungan citycrossit :)

Tuleeko muilla syötyä paljon enemmän kun ennen? Mä tein piirakkaa ja söin sen kahdessa päivässä kaiken yksin.. huh.. :) ehkä parempi ettei leivo vähään aikaan.. Ja just vedin lounaaksi kaksi kokonaista patonkia.. Ei tunnu edes missää. Eihän sitä nyt ihan kahden edestä pitäs kuitenkaa syödä.. :)
 
Lumikki86 kiva kun tulit kertomaan pitkästä aikaa kuulumiset. :) Muistan sut kyllä kun kirjottelit sillon alussa jonkun verran. Ja kurjia noi supistukset, jospa ne loppuisi. Ja varovaiset poikalupaus-onnittelut! :)

Riida, ihanaa kuulla etten oo ainut noiden kadonneiden seksihalujen kanssa :D

Mä en oo muuten kans huomannu hiuksissa mitään eroo. Joka toinen päivä on pakko pestä ja näin on ollut aina.

Onko muut ajatellu niinkin pitkälle ja niinkin hassua asiaa kun entä jos lapsesi syntyy tämän vuoden puolella?
Itselle sillä ei oo oikeestaan mitää väliä, siis tervetullut on jos päättää tulla joulukuussa mut olishan se mukavaa että tulis vasta tammikuussa. :) Olisi syntynyt sit alkuvuodesta. Ja itse kun olen syntynyt tammikuun lopussa niin olishan se samalla vähän niinkun synttärilahjaa mulle. ;)

Tänne ei muuten uutta. Aamulla taas oksu lensi. Argh! Vielä! Mä en tiiä oikeen että johtuuko se tästä raskaudesta vai mun lääkityksestä jota syön reumaan. Kun siinä lääkkeessäkin on haittavaikutuksena pahoinvointi.
Ollaan tänään menossa kotipaikalle poimimaan loput viinimarjat jos vaan ei ala vettä satamaan. Se kyllä lupas jonkunlaista sadetta mut jospa se ei tänne tulis. Nyt on vielä ihan hyvä ilma.
Kahden viikon päästä esikoisen 1-vuotissynttärit, sit odotetaan vaan rakenneultraa ja sit vois loppuraskaus mennä hujauksessa ja tulis äkkiä tammikuu ;D

Muoks.
Piti vielä lisätä tuosta ruokahaluista kun äsken unohtu. Esikoisesta mulla oli nälkä kahden edestä, söin siis aivan hirveästi. Töissäkin oli kahden päivät eväät mukana. Nyt en onneks oo viel niin pahassa jamassa :D Vaikka oon kotona, ei onneks oo niin kauhee ruokahalu kun viimeks. Ja toivottavasti ei tulekkaan.
 
Nautiskelijalle:
Itse käytin tavallisia kosteusvoiteita aluksi, mutta nyt muutamaa eri voidetta ja öljyä kokeiltuani, ihastuin L'Occitane en Provencen almond oiliin, jossa onkin erikseen maininta raskausarpien ehkäisemisestä. Sitä siis aina suihkun jälkeen
 
Ruokahalusta sen verran, että välillä tuntuu että tulee syötyä paljon vähemmän kuin normaalisti, eikä ole juuri nälkä. Eikä makeaakaan tee mieli ollenkaan. Joskus tulee kuitenkin syötyä esim. hyvää, tuoretta leipää vaikka puolikas koko leivästä
 
Nyt on pakko avautua täällä, aiheesta mammavaatteet! Alko niin paljon ärsyttämään, kun vartavasten lähdin niitä shoppilemaan (joo no shoppailu kivaa vaikkei mitään löytyiskään), mutta kun ei löydy mitään mitä kehtais päällensä laittaa! Esikoisen aikaan ostin lähes kaikki vaatteet h&m:ltä mut nyt se mammavaate osasto näytti niin kamalalta ja muutenkin valikoima oli ihan olematon... :( Eikä muissa kaupoissa tilanne näyttäny yhtään sen paremmalta ja tietty mun tuurilla kirppariltakaan ei mitään kivaa löytyny. No, lopputulos oli se et yks ihan jees paita sit löyty. Jeah.

Sitten muihin asioihin. Hiuksista on pakko sanoo sen verran et, mulla on ohentunu ihan hulluna hiukset ja muutenkin tuntuu et entistä pahemmassa kunnossa on nyt, en kyllä muista et esikoisen kanssa ois hiusongelmia suuremmin ollu...

Ja rasvauksesta... Ekalla kerralla repes nahka aika pahasti, joten nyt kädet ristissä toivon et tää rasvaus tuottaa tulosta ja edes ne vähäset ehjät kohdat säilyykin ehjänä! emoticon
 
Mammavaatteista: Mä ostin esikoisen aikaan kaikki melkein h&m:ltä, tilaamalla siis. Ja nytkin tilasin uusia vaikka entisetkin oli vielä kaapissa. Oli jotenkin kiva saada uusia. Vinkin annan, huuto.netistä kannattaa katella. Edullisia ja vähän käytettyjäkin löytyy. Sieltä aina sillon tällön yritän katella.

Teimpä tuossa aamulla mustikkapiirakkaa, nam :P Synkkä päivä niin aattelin että pitää jotain keksiä. Siinä mulle lohtua täksi päiväksi. :D
 
Takaisin
Top